• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:15
Oyxl schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:56:
[...]

Dood gaan kan altijd, dan boosten we dat character gewoon tot waar we waren gebleven. Is niet echt een groot probleem :P Even een T6 aanmaken met die level 1 en 30 min later is ie lvl 40. Na patch day is misschien, inderdaad, erg tricky. Is ook de reden dat ik meerdere Hellfire ringen wil sparen met STR. Ik heb inmiddels STR, DEX en INT varianten, dus de volgende wordt waarsch weer een STR variant.
Minus de "godly" gear die je intussen misschien wel verzameld hebt. 8)7

Apsie's profiel

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12 10:21

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

masterdenk schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:38:
[...]

eerst 70 natuurlijk, kan je gelijk goede gems gebruiken voor je crusader die je dan hebt gevonden!
nee, Ik ga meteen een crusader maken en niks eerst goeie stenen ofzo, gwoon knokke voor me levels wil ik. zodat je echt gaat zoeken naar goeie skill/rune combo`s etc

YO! fucknuts! It's Probing time!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Freakiebeakie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:07:
[...]

nee, Ik ga meteen een crusader maken en niks eerst goeie stenen ofzo, gwoon knokke voor me levels wil ik. zodat je echt gaat zoeken naar goeie skill/rune combo`s etc
Zolang je op Normal speelt zal er niks te "knokken" vallen, want of je dan een Crusader speelt of 1 van de andere 5 classes, je maait toch alles zo neer.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Jongens mijn excuus dat ik mijn vraag hier neerzet aangezien het problemen topic zo goed als dood is.
Ervaren julie ook die beroerde performance tijdens het spelen ? Het draait op sommige punten gewoon niet soepel, het stottert in gevechten en op willekeurige momenten als je loopt, het gekke is als dit gebeurd dat de fps wel gewoon op 60 blijft!? Ik heb op de battle.net forums gekeken en daar stikt het ook van de spelers met exact dezelfde issues met high end systemen. Tuurlijk zijn er tweaks die het wat kunnen verbeteren bv geluid op de laagste instelling, affinity van je cpu aanpassen etc.. maar dit zijn hele kleine verbeteringen het probleem ligt aan de kant van blizzard en niet aan onze computers, alleen die reageren niet of hebben er nog nooit van gehoord (lijkt apple wel). Hoe ervaren jullie het ? Verders speel ik het met heel veel plezier en blijf dat nog heel lang doen.

groetjes

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12 15:35

The Chosen One

Zie signature!

Dus dan speelt hij toch niet op normal?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Er is momenteel een bugged purple mob, hij spawned 5x ipv 1x.
Ze geven ook alle 5 xp en loot, maar aangezien het een purple mob is, is het een rarespawn :(

http://www.twitch.tv/kaluroo/c/3925662
http://www.reddit.com/r/d...uined_cistern_purple_mob/

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Bontes schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:16:
maar dit zijn hele kleine verbeteringen het probleem ligt aan de kant van blizzard en niet aan onze computers, alleen die reageren niet of hebben er nog nooit van gehoord (lijkt apple wel). Hoe ervaren jullie het ? Verders speel ik het met heel veel plezier en blijf dat nog heel lang doen.
Dus een paar mensen hebben er last van en dan ligt het aan Blizzard?

En met je vergelijking met Apple creeer je ook weinig goodwill voor het helpen. Al is me helemaal onduidelijk wat je precies verwacht van ons.

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Correct.
Maar het probleem met softcore is dat het softcore mechaniek bizar misbruikt wordt.
Softcore is bedoelt om zo te spelen, dat je niet dood gaat op de difficulty die je speelt, mocht je dan een fout maken en alsnog een keertje dood gaan, dan ben je niet gelijk je karakter kwijt. Hetzelfde als hardcore eigenlijk, alleen je raakt je character niet kwijt.

Maar wat doen alle softcore spelers?
- Ze stacken massaal DPS en healing, zodat ze de meeste mobs doodkrijgen maar ook vrijwel ge oneshot worden en hier en daar dood gaan aan elites. Je ziet hun lifebar frequent droppen naar 5 á 10% maar zodra ze gaan hitten, vult hij weer aan. Het is niet raar om op softcore mensen OP T4-T6 te zien met 1 mil - 1.5 mil toughness
- Ze negeren toughness compleet, want de enige penalty die er is bij het doodgaan is een repair bill van 3000 ofzo.

Zo zie je bijvoorbeeld chars met 300-400k DPS en 1 mil toughness, die door T3-T4 vlammen. En als je dan goed kijkt, zie je dat ze per dag toch een flink aantal keer dood gaan, omdat ze puur de difficulty niet aankunnen. Maar ze farmen ongelofelijk snel en efficiënt, waardoor de repair bill niks meer uitmaakt. 8)7 8)7 8)7

En dan kijk je naar hardcore:
100k dps 1-1.5 mil toughness -> T1
150k DPS - 2.0 - 2.5 mil toughness -> T2/
200k DPS - 2 mil - 3mil toughness -> T3
(Toughness verschilt per class, barb kan lagere toughness hebben, een monk heeft "Fake" toughness met zijn evasion. Wanneer monks bv geraakt worden door een paar molten explosies, is het KO, terwijl een barb met dezelfde toughness een paar krasjes oploopt)

In hardcore KAN je niet abusive spelen omdat je zo je character kwijt bent.
Dat is de hoofdreden dat zoveel mensen naar hardcore zijn geswitcht, puur omdat softcore mechanics echt massaal misbruikt worden. Het is toch misselijkmakend om chars met 300k DPS / 1 mil toughness te zien farmen op T3-T6. Al helemaal als je ziet hoeveel deaths ze per week hebben. 8)7 8)7 Ze farmen alle trashmobs en makkelijke elites, bij menig moeilijke elite gaan ze K.O.
Maar wat boeit het ook? Doodgaan heeft geen nadeel en de voordelen van suicide farmen verbleken de death penalty.

Elke serieuze speler is ondertussen al wel naar hardcore geswitcht, er is een reden dat hardcore zo hard groeit.

[ Voor 10% gewijzigd door kaluro2 op 21-03-2014 13:33 ]

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

sorcees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:44:
Ik heb nu alle 5 smaken op lvl 60 HC.
Eerst de Crusader HC levelen tot 70, dan alle andere ook naar 70 brengen, op HC is dat toch ff anders dan op SC.
Wel veel leuker, spannender en je leert er ook beter van spelen, komt ook in SC van pas, daar ga ik eigenlijk ook nooit meer dood.
Ben altijd verbaasd als er iemand echt 5 keer dood gaat binnen 5 minuten.
Verbaas ik me ook over, ik ga op SC echt nooit meer dood nu ik eenmaal HC ben gaan spelen(alweer 1,5 jaar geleden)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 19:16
kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:29:
[...]
Het is toch misselijkmakend om chars met 300k DPS / 1 mil toughness te zien farmen op T3-T6. Al helemaal als je ziet hoeveel deaths ze per week hebben. 8)7 8)7 Ze farmen alle trashmobs en makkelijke elites, bij menig moeilijke elite gaan ze K.O.
Maar wat boeit het ook? Doodgaan heeft geen nadeel en de voordelen van suicide farmen verbleken de death penalty.

Elke serieuze speler is ondertussen al wel naar hardcore geswitcht, er is een reden dat hardcore zo hard groeit.
Het is maar waar je je druk over maakt. :')

Ik beschouw mijzelf en Sm0k3r als serieuze spelers en wij raken HC niet echt aan.

Ik heb op softcore met mijn monk een toughness van 3,5m en een dps van 270k (met gearbonussen 370k) en ik fiets overal doorheen.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 21-03-2014 13:34 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12 11:29

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ervaren julie ook die beroerde performance tijdens het spelen ? Het draait op sommige punten gewoon niet soepel, het stottert in gevechten en op willekeurige momenten als je loopt
Staat D3 op een harde schijf of een SSD?

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

• Oyxl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 09:53
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:58:
[...]
Ehm..ja..dat is het principe van HC? Ik zie daar niets 8)7 aan. Godly gear op lvl 40 is sowieso niet echt veelvoorkomend, maar laten we level 70 veronderstellen, ja dan begin je inderdaad helemaal opnieuw. Heerlijk.

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Wolf schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:32:
[...]

Het is maar waar je je druk over maakt. :')
Ik neem aan dat jij softcore speelt, met je ad hominem?
Misbruik van mechanics doet er wel degelijk toe wanneer jijzelf een extreme achterstand oploopt vergeleken met medespelers, zolang jij niet de misbruikende speelwijze aanneemt. Dat is namelijk ook de reden dat hardcore zo populair is.
Wolf schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:32:
[...]
Ik beschouw mijzelf en Sm0k3r als serieuze spelers en wij raken HC niet echt aan.

Ik heb op softcore met mijn monk een toughness van 3,5m en een dps van 270k (met gearbonussen 370k) en ik fiets overal doorheen.
Jullie zijn de uitzondering op de regel, niet de meerderheid.
Hoe veel deaths heeft je monk? Ik weet 100% zeker dat jij niet death-free blijft op T6 met die toughness.
Vooral omdat monk 'fake toughness' heeft door de evasion stat. Je vangt minder klappen maar de burst die je ontvangt, doet ongelofelijk veel pijn.

[ Voor 41% gewijzigd door kaluro2 op 21-03-2014 13:36 ]

• datajuggler
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 19:44
[...]
...
Volkomen gelijk en dit is ook de reden waarom mijn clan op hardcore speelt en niet op softcore. De emoties zijn gewoon veel erger.
Enige bedenking dat ik heb: hopelijk nerfen ze de lv1-40 T6 powerlevel niet. Dat verzacht een beetje het verlies van een HC-char. Op de gear na natuurlijk, maar daar speel je gewoon opnieuw voor!

• Blaat
kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Misbruik van mechanics doet er wel degelijk toe wanneer jijzelf een extreme achterstand oploopt vergeleken met medespelers, zolang jij niet de misbruikende speelwijze aanneemt. Dat is namelijk ook de reden dat hardcore zo populair is.
Klopt maar ik speel T1 met 270k dps en 3.5m toughness.

Wat mij misselijk maakt is jouw bemoeizucht over hoe andere mensen hun spel spelen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

[...]

Correct.
Maar het probleem met softcore is dat het softcore mechaniek bizar misbruikt wordt.
Softcore is bedoelt om zo te spelen, dat je niet dood gaat op de difficulty die je speelt
Dat is jouw mening. Niemand heeft ooit bepaald "hoe softcore gespeeld dient te worden"...
Maar ze farmen ongelofelijk snel en efficiënt, waardoor de repair bill niks meer uitmaakt. 8)7 8)7 8)7
En dat is nu juist wat veel mensen weer zo leuk vinden aan SC. Ipv je druk moeten maken over deaths, lag, etc. kunnen ze zich focussen op het zo efficient mogelijk farmen. Voor veel mensen zit de lol in een H&S game namelijk in het vinden van gear en het levelen van characters ;)
Kom op, niet zo kinderachtig. Iedereen die geen HC speelt is ineens "niet serieus" meer?

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Wolf schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:36:
[...]

Wat mij misselijk maakt is jouw bemoeizucht over hoe andere mensen hun spel spelen.
Begrijpend lezen is moeilijk, niet?
Ik ben naar hardcore geswitcht, oftewel ik ga die 'abusive softcore' groep compleet uit de weg.
In plaats van dat ik softcore blijf spelen en blijf klagen, ben ik gezellig naar hardcore gegaan.
Dus in welke zin is iets uit de weg gaan, bemoeizuchtig zijn? |:( |:(

Ik heb enkel kort maar krachtig uitgelegd waarom hardcore voor veel players de gewenste gameplay style is.
En hoe jij Softcore speelt is een non-argument, als je kijkt naar hoe de overgrote meerderheid softcore speelt. Wat probeer je hier nou mee te bereiken, door te zeggen dat jij wel op normale wijze softcore speelt? Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt en zo kinderachtig moet doen.

kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:39:
[...]

In plaats van dat ik softcore blijf spelen en blijf klagen
Sorry hoor, maar wat ben je hier nu precies aan het doen dan?

Idd.. klagen over SC..
Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt en zo kinderachtig moet doen.
Heb je je eigen berichten al eens teruggelezen? Het enige dat je doet is mensen die SC spelen kleineren. Niet zo gek dat men zich aangevallen voelt ;)

De enige die hier kinderachtig en generaliserend bezig is, ben jij.

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2014 13:42 ]

[...]

Ik ben naar hardcore geswitcht, oftewel ik ga die 'abusive softcore' groep compleet uit de weg.
In plaats van dat ik softcore blijf spelen en blijf klagen, ben ik gezellig naar hardcore gegaan.

Ik heb enkel kort maar krachtig uitgelegd waarom hardcore voor veel players de gewenste gameplay style is.
En hoe jij Softcore speelt is een non-argument, als je kijkt naar hoe de overgrote meerderheid softcore speelt. Wat probeer je hier nou mee te bereiken, door te zeggen dat jij wel op normale wijze softcore speelt? Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt en zo kinderachtig moet doen.
Het punt is dat iedereen het spel op zijn eigen manier speelt en ervaart en het niet aan jou is om daar een oordeel over te vellen. Ga gewoon lekker je eigen ding doen, zonder andere mensen weg te zetten als abusers en weet ik veel wat nog meer. Misschien is het voor jou verstandiger om een offline spel te gaan spelen, als je je zo aan anderen ergert.

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Bosmonster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:39:

Dat is jouw mening. Niemand heeft ooit bepaald "hoe softcore gespeeld dient te worden"...
Nee? Ga de VODs van blizzard maar eens terugkijken, die voor/rond de launch van D3 uitgekomen zijn, waarbij ze softcore/hardcore nog een aantal keer gehighlight hebben. Daar wordt mijn standpunt ondersteund.

[...]

En dat is nu juist wat veel mensen weer zo leuk vinden aan SC. Ipv je druk moeten maken over deaths, lag, etc. kunnen ze zich focussen op het zo efficient mogelijk farmen. Voor veel mensen zit de lol in een H&S game namelijk in het vinden van gear en het levelen van characters ;)
Correct, op een zo misbruikend mogelijke wijze, zo snel/veel mogelijk gear krijgen, inderdaad.

[...]
Kom op, niet zo kinderachtig. Iedereen die geen HC speelt is ineens "niet serieus" meer?
HARDcore = serieus
SOFTcore = casual
Daar is niks kinderachtigs aan, dat is gewoon hoe het is. De misbruikende manier waarop softcore gespeeld wordt is heel erg casual, o.a. door je niet druk te hoeven maken over deaths, toughness of strategie inderdaad.

Je start zelf een discussie met een toon die je vervolgens terug krijgt. Houdt het aub gezellig hier.

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 21-03-2014 18:00 ]

• Apsie
[...]

Het is toch misselijkmakend om chars met 300k DPS / 1 mil toughness te zien farmen op T3-T6. Al helemaal als je ziet hoeveel deaths ze per week hebben. 8)7 8)7 Ze farmen alle trashmobs en makkelijke elites, bij menig moeilijke elite gaan ze K.O.

Gisteren een paar runs gedaan op T6 met 130K dps en toughness van 500K :) :) (0-dog WD http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/35440340 )
Geweldig naar m'n zin en proberen in leven te blijven is op z'n tijd ook erg grappig!!

Apsie's profiel

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:09
kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:35:
[...]

[...]

Jullie zijn de uitzondering op de regel, niet de meerderheid.
Hoe veel deaths heeft je monk? Ik weet 100% zeker dat jij niet death-free blijft op T6 met die toughness.
Vooral omdat monk 'fake toughness' heeft door de evasion stat. Je vangt minder klappen maar de burst die je ontvangt, doet ongelofelijk veel pijn.
Jij gunt andere wel plezier in een spelletje of niet? Misbruik van mechanics? Volgens mij is het gewoon een andere manier van spelen. Hij wordt toch aangeboden.. 8)7

• Freakiebeakie
  • Laatst online: 05-12 10:21

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

Correct.
Softcore is bedoelt om zo te spelen, dat je niet dood gaat op de difficulty die je speelt, mocht je dan een fout maken en alsnog een keertje dood gaan, dan ben je niet gelijk je karakter kwijt. Hetzelfde als hardcore eigenlijk, alleen je raakt je character niet kwijt.
Zo zie jij dat, ik speel sc en hc en sc vind ik leuk om helemaal los te gaan. om zodra ik een gassie zie aan de rand van me scherm LEAP en beuken. en idd niet de zorgen in je achter hoofd dat deze actie je je character kan kosten. ik vind het gewoon leuk om bv een groepje blauwe en een geel gassie te agroen en nog een hele berg trash erbij om te kijken of dat lukt. zonder bang te zijn dat ik een nieuwe character moet rollen.

en als ik zin heb om voorzichtig te spelen en na te denken dan pak ik me HC character

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:50
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:43:
[...]

Gisteren een paar runs gedaan op T6 met 130K dps en toughness van 500K :) :) (0-dog WD http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/35440340 )
Geweldig naar m'n zin en proberen in leven te blijven is op z'n tijd ook erg grappig!!
Ik heb nog wel een Things Of The Deep liggen waardoor je je offhand-dmg wat kunt opschroeven :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Blaat
[...]

Met de toon van jouw post roep je dit over jezelf af. Valt het je op dat ik jouw woorden gebruik? En jij voelt je aangevallen, misschien moet je dan even naar de toon van je eigen post kijken.

Je zit je op te winden over 90% van alle diablo spelers. Je hebt er niks mee te maken, je hoeft er niet mee te spelen. Waar maak je je in godsnaam druk over? Je bezorgt jezelf alleen maar hartproblemen en een maagzweer op die manier.
[...]
Zie hierboven, daarom voel ik mij aangevallen.

Wat betreft HC/SC daar zijn geen regels voor. Ik heb betaalt voor mijn spel en ik ga hem spelen zoals ik wil. Daar heeft niemand iets over te zeggen, jij ook niet.

Ik stop met erop in te gaan. Opgewonden standjes als jij veeg ik mijn reet mee af.

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Wolf schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:36:
[...]

haha T1? 8)7 Ik speel HC op T2 met 80k dps en ruim 1m toughness, en ga niet dood
Mijn WD is PL82

edit - PL84

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

sander.devos schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Volkomen gelijk en dit is ook de reden waarom mijn clan op hardcore speelt en niet op softcore. De emoties zijn gewoon veel erger.
Enige bedenking dat ik heb: hopelijk nerfen ze de lv1-40 T6 powerlevel niet. Dat verzacht een beetje het verlies van een HC-char. Op de gear na natuurlijk, maar daar speel je gewoon opnieuw voor!
Een blue post heeft aangehaald dat ze powerlevelen een goed mechaniek vinden, dat ze echt niet willen dat het té snel gebeurt. Tijdens de 2.0.1. launch, toen een T6 zombie tot rumford run je character van level 1 naar 40 boosten (in dus 5 minuten tijd), werd het gehotfixt omdat dat onbedoeld veels te sterk was.

Maar lvl 1-40 T6 speedruns met level 60 hulp is "working as intended", ik zal eens neuzen of ik nog een blue post terug kan vinden.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Ik speel een spelletje omdat ik het leuk vind, omdat ik gear verzamelen tof vind, om te lachen met me vrienden op TS als we een elite pack vinden die zo snel neer is dat we zeggen "welke elite pack?".

Ik speel niet zodat ik mijn character een perma death kan geven omdat ik even niet oplet.

Dus ben ik ineens geen serieuze gamer meer? Misschien maar goed ook, als je gamen te serieus gaat nemen kan je beter wat anders gaan doen. Ik speel voor de fun en laughs. Ik kom tot rust van gamen, verdiep me in de wereld, in de lore, schiet mensen overhoop, farm voor uren voor een thunderfury, speel samen of alleen, frustreer me aan netcodes. Ik ben een gamer.

Perma death is niet zo mijn ding, en speel core. Niet softcore zoals de hardcore "elite" het noemen, maar core. Gewoon zoals het bedoelt is. Dus kaluro2, ga ff naar buiten, loop een rondje, kom tot rust en zoals mijn Monk zegt: "Rethink your intend". Maar ga aub niet mensen voor minder uitmaken omdat ze niet in jou hardcore wereld spelen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Apsie
Joarie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:47:
[...]

Ik heb nog wel een Things Of The Deep liggen waardoor je je offhand-dmg wat kunt opschroeven :)
Valt niet mee, heb de -18 sec nodig om m'n doggy's te spammen >:)

Apsie's profiel

Verwijderd

kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:42:

HARDcore = serieus <- dit neem ik niet serieus
SOFTcore = casual <- dit ook niet
Daar is niks kinderachtigs aan, dat is gewoon hoe het is. De misbruikende manier waarop softcore gespeeld wordt is heel erg casual, o.a. door je niet druk te hoeven maken over deaths, toughness of strategie inderdaad.

Ik vind het eerder kinderachtig hoe offensief de softcore spelers in dit topic opeens worden, terwijl ik toch valide punten aanhaal.
Vind jij... Jou mening.
Mijn mening ligt ook weer anders.

Sommige nemen een "spelletje" te serieus. Het is een spelletje voor ieder zijn eigen vermaak.

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

T1 speel ik op SC met mijn Monk, en 40k DPS ;) En ga niet dood :P

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:51:
[...]

Vind jij... Jou mening.
Mijn mening ligt ook weer anders.

Sommige nemen een "spelletje" te serieus. Het is een spelletje voor ieder zijn eigen vermaak.
"Te" is ook subjectief :P.
Wanneer je je niet druk hoeft te maken over deaths dan ben je over het algemeen wat meer casual bezig.
Wanneer elke death een deletion van je character betekent, ben je toch al sneller wat serieus met het spel bezig, aangezien er meer risico aan verbonden zit.

Zo dan? ^_^

• Wimploo
  • Laatst online: 14:34
Gister voor het eerst sinds maanden weer gespeeld. Het begin was erg vet, maar na 2 uurtjes had ik toch weer zoiets van leuk die wijzigingen maar de act's blijven hetzelfde en de gameplay is ook amper veranderd.
Denk dat ik er dus weer snel klaar mee ben ;(

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-12 18:10

Taygeta

KTM 790 Adventure

Ik denk niet dat kaluro2 het op die manier bedoelt. Maar het probleem is dat softcore echt te simpel is.
Het verband tussen risk / reward is totaal uit zijn verband getrokken op SC.
Daardoor wordt het spel eerder een "luck" factor dan skill...

Ieder speelt het spelletje zoals hij zelf wilt spelen en dat moet diegene ook gewoon blijven doen.
Alleen vind ik wel dat doodgaan wel wat consequenties mocht hebben in SC.
Al is het maar voor de mensen die WEL de moeite nemen om serieus SC te spelen.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18
Tja doelen van in softcore en hardcore zijn heel anders.

In softcore max je DPS omdat je dan 99% van de tijd efficienter kan farmen. Sneller killen = is beter farmen. Die 1% van de monsters die je te grazen neemt is dan jammer, maar geen enkel punt. Uitdaging en lol van softcore zit em dus in de grootst mogelijke DPS nummers proberen te verzamelen.

Bij hardcore is het doel in leven blijven. Punt is dus dat je 100% van de mobs kunt overleven, ongeacht of het een minuut of een uur doet om ze neer te krijgen. Heel andere uitdaging, maar wel een die ik persoonlijk kan waarderen.

Conclusie: in beide modi zitten uitdagingen, maar wel verschillende uitdagingen. Wat je leuker vindt is puur persoonlijk. Ben wel met hierboven eens dat softcore erg 'luck based' is; het gaat om het vinden van betere drops, en dat wordt vooral door de RNG bepaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 21-03-2014 14:00 ]

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Taygeta schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:58:
Ik denk niet dat kaluro2 het op die manier bedoelt. Maar het probleem is dat softcore echt te simpel is.

Ieder speelt het spelletje zoals hij zelf wilt spelen en dat moet diegene ook gewoon blijven doen.
Volgens mij zijn daarom SC en HC apart in het leven geroepen.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:48:
[...]

Valt niet mee, heb de -18 sec nodig om m'n doggy's te spammen >:)
T6 met jouw 0-dog gear???? dan ben je waarschijnlijk de "abuser" van de dag, om ook ff de mode te volgen :)

of werkt die stun zo goed op jouw wapen? of doe je alleen CoTA runs?

heb met 140k dps/800K toughness/2.9aps(!!) moeite T3 te spelen zelfs, het enige waar het goed voor was om andere WD's en DH's steeds van globes te voorzien zodat zij DPS konden doen....

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Verwijderd

Maak aub een TR aan in plaats van erop in te gaan in zo'n discussie.

[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 21-03-2014 18:04 ]

Verwijderd

kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:56:
[...]

"Te" is ook subjectief :P.
Wanneer je je niet druk hoeft te maken over deaths dan ben je over het algemeen wat meer casual bezig.
Wanneer elke death een deletion van je character betekent, ben je toch al sneller wat serieus met het spel bezig, aangezien er meer risico aan verbonden zit.

Zo dan? ^_^
Touche :)

klopt. Wat je nu zegt klinkt al een stuk vriendelijker :)

Ik vind ook dat ze op softcore het net zo hadden mogen doen als in D2 bij death naakt je lijk halen en xp kwijt. Dan denk je de volgende keer ook weer iets beter na :)

Maar hardcore is zo... ehm final ;)

• Apsie
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:00:
[...]

T6 met jouw 0-dog gear???? dan ben je waarschijnlijk de "abuser" van de dag, om ook ff de mode te volgen :)

of werkt die stun zo goed op jouw wapen? of doe je alleen CoTA runs?

heb met 140k dps/800K toughness/2.9aps(!!) moeite T3 te spelen zelfs, het enige waar het goed voor was om andere WD's en DH's steeds van globes te voorzien zodat zij DPS konden doen....
Hehehe, dit was in een groep met 3 andere "DPS dealing" WD's en inderdaad de stun werkt geweldig :)
Was trouwens act 3 keep 1~3 runs... _/-\o_

Apsie's profiel

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Taygeta schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:58:

Hier ben ik het inderdaad mee eens. Het doodgaan hier en daar in softcore is het probleem totaal niet, het ontbrekende incentief om niet (frequent) dood te gaan in softcore ontbreekt.
Ik snap natuurlijk zelf ook wel dat het in softcore niets meer dan normaal is om de difficulty een tandje hoger te zetten dan wat je op HC zou doen, echter is dit inderdaad totaal uit verband getrokken door ontbrekende death penalties.

Hoe hadden ze dat in Diablo 2 geregeld? Juist, je moest je lijk weer terug zien te vinden waar je hem gedropped had, en je verloor een groot deel van je geld, tenzij je het gestashed had. Je kon dan ook reloggen voor je lijk, alleen was je dan je geld kwijt. Dat zou al een goed begin zijn 8) (naar mijn mening).

Edit: Je verloor inderdaad ook experience zoals hieronder aangehaald. Dit tesamen zou softcore een veel gebalanceerdere omgeving maken, inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door kaluro2 op 21-03-2014 14:06 ]

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-12 08:24
Over HC gesproken... Kan iemand even mijn WD een stukje boosten? :)

lootman#2167

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

En mijn Monk? Is al lvl4 :P

• Triskin
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-12-2023
kaluro2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:03:
[...]

Hoe hadden ze dat in Diablo 2 geregeld? Juist, je moest je lijk weer terug zien te vinden waar je hem gedropped had, en je verloor een groot deel van je geld, tenzij je het gestashed had. Je kon dan ook reloggen voor je lijk, alleen was je dan je geld kwijt. Dat zou al een goed begin zijn 8) (naar mijn mening).
Je verloor ook een flinke hap experience, wat er op hoge lvls voor kon zorgen dat je weer terug naar af was.

• Mofkees
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:02:
[...]

Hehehe, dit was in een groep met 3 andere "DPS dealing" WD's en inderdaad de stun werkt geweldig :)
Was trouwens act 3 keep 1~3 runs... _/-\o_
haha juist :) Je mist namelijk ook nog + globe health bonus.

In een party is een 0-dog WD nog wel nuttig inderdaad, mja het blijft jammer dat de legacy gear niet ge-enchant mag worden.

... een die veel belovende 0-dog ring is nog nooit door iemand gevonden, hoop dat het nog wel in RoS komt.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
[...]

Hier ben ik het inderdaad mee eens. Het doodgaan hier en daar in softcore is het probleem totaal niet, het ontbrekende incentief om niet (frequent) dood te gaan in softcore ontbreekt.
Ik snap natuurlijk zelf ook wel dat het in softcore niets meer dan normaal is om de difficulty een tandje hoger te zetten dan wat je op HC zou doen, echter is dit inderdaad totaal uit verband getrokken door ontbrekende death penalties.

Helemaal mee eens, nadat ik 80x door alle acts ben gelopen zit er geen uitdaging meer in. Er ontbreekt nog steeds iets van een endgame. Een goede pvp mode zou het al voor een deel goed maken.
Maar opzich niet vreemd dat het gaat vervelen als ik er meer dan 2000 uur in heb zitten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Triskin schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:05:
[...]

Je verloor ook een flinke hap experience, wat er op hoge lvls voor kon zorgen dat je weer terug naar af was.
Das meer een soort mediumcore dan. Zou ik ook al te ver vinden gaan.

Met de beperkte tijd die ik kan spelen wil ik simpelweg geen tijd verliezen als "straf". Ik speel een spel om beloond te worden, niet om gestraft te worden.

• Apsie
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:06:
[...]

haha juist :) Je mist namelijk ook nog + globe health bonus.

... een die veel belovende 0-dog ring is nog nooit door iemand gevonden, hoop dat het nog wel in RoS komt.
De health globe bonus heb je niet meer nodig: 16K leven per exploded doggy :) :)

Hoop inderdaad dat de ring zich in RoS aanbied. Ik verwacht dit niet met deze gear op LvL 70 in leven te blijven |:(

Apsie's profiel

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18
Bosmonster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Das meer een soort mediumcore dan. Zou ik ook al te ver vinden gaan.

Met de beperkte tijd die ik kan spelen wil ik simpelweg geen tijd verliezen als "straf". Ik speel een spel om beloond te worden, niet om gestraft te worden.
Maar.... Hoe groot is de beloning zonder risico? Steeds betere items verzamelen is leuk, maar op een gegeven moment ga je jezelf toch afvragen "waar doe ik het voor?". Als het dan alleen helpt om een miliseconde sneller een elite-pack te killen, voelt het niet echt als een beloning.

Als het echter betekent dat je een torment level omhoog kunt zonder dat je neer gaat, dan voelt het veel waardevoller. Kortom, je moet wel een duidelijk doel voor ogen hebben om een beloning zinvol te laten zijn. Ik mis dat wel een beetje in softcore.

• Joarie
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:09:
[...]

De health globe bonus heb je niet meer nodig: 16K leven per exploded doggy :) :)

Hoop inderdaad dat de ring zich in RoS aanbied. Ik verwacht dit niet met deze gear op LvL 70 in leven te blijven |:(
Ben je vanavond online? Ik wil graag die strategie in actie zien. De 0-exploding dog was erg effectief een paar patches geleden door de enorme (lokale) damage die je kon doen, maar het was te lastig om de hondjes op de juiste plek te hebben.

Ikzelf ben nog opzoek naar de WD item waarbij je fetishes in leven blijven nadat ze spawnen. Dus dat de timer eraf gehaald wordt bij de passive. Wil graag de "Ender's Game" manoeuvre toepassen :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12 23:25
Goeiemoggel, even een paar vergaderingen afgewerkt en 70 nieuwe berichten :+

Wat betreft de SC/HC discussie: Hier kan ik me denk ik beter niet mee bemoeien haha. Ik speel alleen SC omdat mijn hardware (en de rest van het huis) het fysiek niet zou overleven als ik HC zou spelen :)

Ik ben wel eens met sommigen hier dat SC na een tijdje saai wordt, dat is precies de reden dat ik ruim een jaar geen D3 heb gespeeld (i.c.m. meer tijd in de AH doorbrengen dan in-game). Met het uitkomen van RoS hoef ik me hier iig voorlopig niet druk om te maken. Als RoS gaat vervelen ga ik misschien HC wel eens testen, ben wel benieuwd naar de spanning die het oplevert!

Afsluitend: Laten we vooral met zijn allen iedereen het spelletje laten spelen zoals ze dat zelf graag willen..

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 21-03-2014 14:32 ]

• Apsie
Joarie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:21:
[...]

Ben je vanavond online? Ik wil graag die strategie in actie zijn. De 0-exploding dog was erg effectief een paar patches geleden door de enorme (lokale) damage die je kon doen, maar het was te lastig om de hondjes op de juiste plek te hebben.

Ikzelf ben nog opzoek naar de WD item waarbij je fetishes in leven blijven nadat ze spawnen. Dus dat de timer eraf gehaald wordt bij de passive. Wil graag de "Ender's Game" manoeuvre toepassen :+
Ben vanavond zeker online, m'n medecompanen willen de "Stun dog" gaan streamen...
Je begrijpt dat 130K op T6 solo geen doen is he... De 0-dog is puur voor de fun, stunnen en health globes, das het enige waar ik goed voor ben. O-)

Je bedoeld de complete Zuni set? Alleen dan blijven je fetishes tot in lengte van dagen leven, toch?

Apsie's profiel

Morrar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:16:
[...]

Maar.... Hoe groot is de beloning zonder risico? Steeds betere items verzamelen is leuk, maar op een gegeven moment ga je jezelf toch afvragen "waar doe ik het voor?". Als het dan alleen helpt om een miliseconde sneller een elite-pack te killen, voelt het niet echt als een beloning.

Als het echter betekent dat je een torment level omhoog kunt zonder dat je neer gaat, dan voelt het veel waardevoller. Kortom, je moet wel een duidelijk doel voor ogen hebben om een beloning zinvol te laten zijn. Ik mis dat wel een beetje in softcore.
De beloning voor mij zit hem in het spelen zelf en het verbeteren van mijn level en gear.

Ik ben een efficiency-freak wat dat betreft en uiteindelijk is idd mijn doel om secondes af te schrapen van mijn farmruns bijvoorbeeld. Daar haal ik ook de voldoening uit.

• ebuzola
  • Laatst online: 25-11 14:21
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Ben vanavond zeker online, m'n medecompanen willen de "Stun dog" gaan streamen...
Je begrijpt dat 130K op T6 solo geen doen is he... De 0-dog is puur voor de fun, stunnen en health globes, das het enige waar ik goed voor ben. O-)

Je bedoeld de complete Zuni set? Alleen dan blijven je fetishes tot in lengte van dagen leven, toch?
De 4-set bonus van Zunimassa geeft inderdaad die buff dat je fetishes blijven leven.

• Joarie
Ik dacht dat er ook een wapen ofzo was die dezelfde buff had. Even zoeken. Maar ik kan het ook aan het verkeerde eind hebben. Een complete Zuni-set is niet echt wenselijk...te beperkt

@hieronder
Elke char heeft een buttonbash-"strategie" :+

[ Voor 14% gewijzigd door Joarie op 21-03-2014 14:34 ]

• Mofkees
nou button spammen met summon z-dogs en sacrifice ? :D

en dan steeds Hex/Jinx casten als het kan, helpt veel tegen weglopende gasten zoals A1/A3 KW's.

de dog damage is veel verminderd en we zijn gedwongen in legacy dog gear te spelen, alleen de OH veroorzaakt al een grote DPS kloof t.o.v. de huidige gear.

Totdat "DE ring" in het spel opduikt, is 0-dog speler niet meer dan een helper in RoS, en zou nooit zo effetief zijn als b.v. een 0 DPS monk...

• Apsie
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:32:
[...]

nou button spammen met summon z-dogs en sacrifice ? :D

en dan steeds Hex/Jinx casten als het kan, helpt veel tegen weglopende gasten zoals A1/A3 KW's.

de dog damage is veel verminderd en we zijn gedwongen in legacy dog gear te spelen, alleen de OH veroorzaakt al een grote DPS kloof t.o.v. de huidige gear.

Totdat "DE ring" in het spel opduikt, is 0-dog speler niet meer dan een helper in RoS, en zou nooit zo effetief zijn als b.v. een 0 DPS monk...
Button spammen is het niet echt, het muiswiel brengt uitkomst :)
Hex / Jinx heb ik niet meer nodig met m'n stun wapen :9

Inderdaad alleen voor support, solo doe ik T4 maar hoger schiet niet echt op, duurt gewoon te lang. 8)7

Apsie's profiel

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ye-roon schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:48:
Ik speel een spelletje omdat ik het leuk vind, omdat ik gear verzamelen tof vind, om te lachen met me vrienden op TS als we een elite pack vinden die zo snel neer is dat we zeggen "welke elite pack?".

Ik speel niet zodat ik mijn character een perma death kan geven omdat ik even niet oplet.

Dus ben ik ineens geen serieuze gamer meer? Misschien maar goed ook, als je gamen te serieus gaat nemen kan je beter wat anders gaan doen. Ik speel voor de fun en laughs. Ik kom tot rust van gamen, verdiep me in de wereld, in de lore, schiet mensen overhoop, farm voor uren voor een thunderfury, speel samen of alleen, frustreer me aan netcodes. Ik ben een gamer.

Perma death is niet zo mijn ding, en speel core. Niet softcore zoals de hardcore "elite" het noemen, maar core. Gewoon zoals het bedoelt is. Dus kaluro2, ga ff naar buiten, loop een rondje, kom tot rust en zoals mijn Monk zegt: "Rethink your intend". Maar ga aub niet mensen voor minder uitmaken omdat ze niet in jou hardcore wereld spelen.
Nog even een QFT voor deze man. In de GoT clan zat ook zo'n pipo die buitengewoon neerbuigend deed tegen ''soft''core spelers, vrij storend en gewoonweg asociaal ook om mensen belachelijk te maken die een spel spelen zoals ze dat zelf willen. Ik zal verder ook m'n mond houden, maar ye-roon, ik ben het helemaal met je eens man :)

En om nog enigszins ontopic te gaan, ik speel nu weer 2 dagen op m'n Barb en I love it!!! Heb de class keihard de grond ingeboord vlak na 2.0, maar het is met de juiste build en gear ook gewoon nog altijd een hele vette class :D

[ Voor 7% gewijzigd door London op 21-03-2014 14:42 ]

• Mofkees
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:37:
[...]

Button spammen is het niet echt, het muiswiel brengt uitkomst :)
Hex / Jinx heb ik niet meer nodig met m'n stun wapen :9

Inderdaad alleen voor support, solo doe ik T4 maar hoger schiet niet echt op, duurt gewoon te lang. 8)7
Ow bind je die twee skills samen op b.v. mouse-up? of 1x -up en 1x -down? :)

Mja kom wel finger tekort op mijn rechts als ik meer knopen op muis ga binden. Je kunt volgens mij ook gewoon sacrifice ingedrukt houden en alleen summon 0-dog spammen (ben nooit zo'n key-board scripter geweest).

Die stun heb ik wel op video gezien, maar volgens mij werkt 't op elites toch helemaal niet zo goed? Daar heb je dan het volgende probleem van deze patch, of ik uberhaupt ooit de stun zelf kan test :D

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:30:
[...]

De beloning voor mij zit hem in het spelen zelf en het verbeteren van mijn level en gear.

Ik ben een efficiency-freak wat dat betreft en uiteindelijk is idd mijn doel om secondes af te schrapen van mijn farmruns bijvoorbeeld. Daar haal ik ook de voldoening uit.
Dit is dus voor mij ook het geen wat me voldoening geeft, het tweaken van mn char dmv jagen op gear en het uitpluizen van de talents etc. . Perma death zal voor meer irritatie zorgen bij mij ipv motivatie, laat mij maar lange tijd aan mijn chars werken zonder kans op perma. Het opnieuw levelen naar 60/70 met dezelfde classe... nee dankje stoort mij meer dan dat het me een of ander hardcore gevoel zou moeten geven. :)
Wel top natuurlijk dat de keuze in het spel zit, speel wat je wil.

• Apsie
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:43:
[...]

Ow bind je die twee skills samen op b.v. mouse-up? of 1x -up en 1x -down? :)

Mja kom wel finger tekort op mijn rechts als ik meer knopen op muis ga binden. Je kunt volgens mij ook gewoon sacrifice ingedrukt houden en alleen summon 0-dog spammen (ben nooit zo'n key-board scripter geweest).

Die stun heb ik wel op video gezien, maar volgens mij werkt 't op elites toch helemaal niet zo goed? Daar heb je dan het volgende probleem van deze patch, of ik uberhaupt ooit de stun zelf kan test :D
Summon = up, Sac. = down. Werkt perfect, is gewoon in te stellen onder keybindings :)

De stun werkt bijzonder goed, echter nooit 100%. Op een gegeven moment worden ze wakker en doen toch in een microseconde hun ding (lightning/grinders/poison...) voordat ik ze weer stunned krijg...
Dus op T6 moet ik daarvoor erg uitkijken, dat is een one shot voor mij :Y Dus kiten is, zoals bij bijna iedereen, een must geworden...

Apsie's profiel

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 11:14
das wel een goede, scollen aanzetten voor die skills! :) ik kreeg al kramp.

Ik heb ook een 0dog build voor de fun, maar met de 16k health en de healthglobe bonus is hij ineens wel redelijk tanky geworden. ondanks mijn unbuffed damage van 85k (buffed rond de 130), kan ik redelijk meekomen in T3 en ben je een super supporter vanwege de heathglobe spams.

het is alleen niet een heel erg efficiente xp/legendary farmer omdat de AOE toch wat beperkt is en het "mikken" lastig blijft..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

[...]
Je slaat de plank mis, voor veel spelers is er wel een incentief om niet dood te gaan, namelijk de XP bonus pools. Ik baal echt flink als ik voor 400m aan bonus xp pool punten kwijt raak....

Daarnaast is SC glasscanon spelen al snoeihard generft, zeker als je straks op level 70 speelt, omdat lifesteal zo goed als verwijderd is uit het spel. Je kan niet meer glasscanon spelen op puur LoH.

Ik denk dat Blizzard nu niet hard gaat straffen omdat ze geen klachten willen aangezien de stabiliteit van het geheel niet altijd even jofel lijkt. In D2 had je de keuze nog om offline/online te spelen (hier wil ik verder geen discussie over starten, is al geweest)

Trouwens..... waarom is jou barb dood met enkel een wapen? Best een leuk wapen zelfs....
En waarom heb jij een glasscanon barb op SC? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 21-03-2014 15:04 ]

• ZTeeVeR
SC en dood gaan verhaal.

Volgens mij had Sacred een soort van modus dat naarmate je langer in leven bleef, de monsters en drops steeds beter werden. Er was dus geen penalty als je dood ging, maar meer een incentive voor als je bleef leven.

Wellicht moet Blizzard het in die hoek zoeken?

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12 21:14
waar ik ook nog op wacht is een soort armoury app voor me slimme telefoon, net zoals bij WoW hebben zodat als je op je werk bent of op koffie visite gewoon met je clan/community mates kan praten etc

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Edit: Je verloor inderdaad ook experience zoals hieronder aangehaald. Dit tesamen zou softcore een veel gebalanceerdere omgeving maken, inderdaad.
Probeer Path of Exile eens. Ook daar heeft men een SC en een HC maar wanneer je op SC dood gaat verlies je een gedeelte van je opgedane XP. Op hogere levels weerhoudt dat je wel van te risky builds.

Ik heb het maanden gespeeld met veel plezier en ben nu weer terug in D3. beide spellen hebben hun eigen kenmerken welke ze bijzonder speelbaar en fascinerend maken. Op D3 speel ik vornamelijk SC en heb van de week 1 uurtje gespeeld op een monk welke nu lvl 15 is, best pittig zonder gear, crafts of wat dan ook :). Pas op lvl 13 vond ik een 2e onehander :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Inhumanous schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:05:
waar ik ook nog op wacht is een soort armoury app voor me slimme telefoon, net zoals bij WoW hebben zodat als je op je werk bent of op koffie visite gewoon met je clan/community mates kan praten etc
Je kunt beter met je gasten praten als je visite hebt ;)

• Mofkees
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Summon = up, Sac. = down. Werkt perfect, is gewoon in te stellen onder keybindings :)

De stun werkt bijzonder goed, echter nooit 100%. Op een gegeven moment worden ze wakker en doen toch in een microseconde hun ding (lightning/grinders/poison...) voordat ik ze weer stunned krijg...
Dus op T6 moet ik daarvoor erg uitkijken, dat is een one shot voor mij :Y Dus kiten is, zoals bij bijna iedereen, een must geworden...
kiten hoort erbij, er was volgens mij maar EEN super Saiyan class :)

het gaat mij ook om de gasten die weglopen, zoals die Occultisten bij de Alkaizer runs of die A1 KW, wat echt een enorme koppijn was voor 0-Dog WD's. Toen kon je maar een voor een Hex'en en afmaken, maar hopelijk met je wapen is het een ander verhaal. In een party is het zowiezo wel beter te doen natuurlijk :)

Verwijderd

Trouwens nog een tip voor als je Reaper of Souls nog moet kopen. Koop hem op de US site als GIFT voor jezelf. Ben je maar 28 euro kwijt in plaats van 40.. Hijs regio vrij.. Zelf al gedaan scheelt een hoop cash :)

• FreqAmsterdam
Cthulhu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:07:
[...]

8)7

• Joarie
Ngangatar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:07:
[...]

Probeer Path of Exile eens. Ook daar heeft men een SC en een HC maar wanneer je op SC dood gaat verlies je een gedeelte van je opgedane XP. Op hogere levels weerhoudt dat je wel van te risky builds.

Ik heb het maanden gespeeld met veel plezier en ben nu weer terug in D3. beide spellen hebben hun eigen kenmerken welke ze bijzonder speelbaar en fascinerend maken. Op D3 speel ik vornamelijk SC en heb van de week 1 uurtje gespeeld op een monk welke nu lvl 15 is, best pittig zonder gear, crafts of wat dan ook :). Pas op lvl 13 vond ik een 2e onehander :).
Exp loss on death bestond in D2 ook al

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12 21:14
Cthulhu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:07:
[...]

uhu als mijn schoonouders op visite komen zit ik liever met me clan mates te ouwe hoeren over alles en niets dan dat ik met me schoon monsters praat

• Daniel.
  • Laatst online: 17:00
Kan iemand mij vertellen hoe een 0dog class in elkaar zit. Misschien leuk voor de nieuwkomers om het te proberen en kijken hoe het speelt?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Mofkees
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:08:
Trouwens nog een tip voor als je Reaper of Souls nog moet kopen. Koop hem op de US site als GIFT voor jezelf. Ben je maar 28 euro kwijt in plaats van 40.. Hijs regio vrij.. Zelf al gedaan scheelt een hoop cash :)
deze tip wordt echt niet 10x per dag gegeven. Volgens mij krijg je voor dat werk ook niet bepaald een hoog uurloon :)

• Apsie
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:07:
[...]

kiten hoort erbij, er was volgens mij maar EEN super Saiyan class :)

het gaat mij ook om de gasten die weglopen, zoals die Occultisten bij de Alkaizer runs of die A1 KW, wat echt een enorme koppijn was voor 0-Dog WD's. Toen kon je maar een voor een Hex'en en afmaken, maar hopelijk met je wapen is het een ander verhaal. In een party is het zowiezo wel beter te doen natuurlijk :)
Kiten hoorde er, voor de patch, voor een 0-dogger niet bij hoor, ik kon nagenoeg overal in blijven staan: Arcane beams, poison, lava het maakte geen klap uit. :) Met "For the master" overleefde ik alles tot en met Ubers MP10 aan toe...

Apsie's profiel

• Joarie
ShittyNL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:10:
Kan iemand mij vertellen hoe een 0dog class in elkaar zit. Misschien leuk voor de nieuwkomers om het te proberen en kijken hoe het speelt?
Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice - Summon Zombie Dogs - Sacrifice -

And repeat :+
(Uiteraard mogelijk gemaakt door items die tijd van je summon zombie dogs timer afhalen)

[ Voor 4% gewijzigd door Joarie op 21-03-2014 15:15 ]

• Mofkees
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:12:
[...]

Kiten hoorde er, voor de patch, voor een 0-dogger niet bij hoor, ik kon nagenoeg overal in blijven staan: Arcane beams, poison, lava het maakte geen klap uit. :) Met "For the master" overleefde ik alles tot en met Ubers MP10 aan toe...
als je maar kunt blijven casten, maar bij frozen in arcane ben je alsnog binnen 0,1 sec dood :D

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Zo werkte het (met hele specifieke gear inderdaad) YouTube: Diablo 3 Witch Doctor Zero Dogs Provoke The Pack Insane Dps Build 1.0.8

• Apsie
Een 0-dog doet schade omdat hij de summoned dogs laat ontploffen met sacrifice :) En hier kan je een hele build omheen bouwen...

Spelen zal voor een nieuwkomer niet meevallen aangezien er geen gear meer dropt om je summon tijd met 34 sec. te verkorten :(

Apsie's profiel

• Apsie
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:14:
[...]

als je maar kunt blijven casten, maar bij frozen in arcane ben je alsnog binnen 0,1 sec dood :D
True!!

(Damn, he's got me 8)7 )

Apsie's profiel

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-12 15:35

The Chosen One

Zie signature!

Een 0 dog build speelt zonder dogs. ;)
(of andere summons)

Sacrifice build is nog wat anders.

[ Voor 46% gewijzigd door The Chosen One op 21-03-2014 15:20 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Verwijderd

Als ik dit probeer geeft Bnet aan dat ik alleen in euro valuta kan betalen voor mijn regio, enig idee hoe dat kan? Kan er verder niets over vinden behalve dit linkje waarin wordt gezegd dat je je regio alleen kan wijzigen door contact op te nemen met customer support.

• Grimmie187
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:24:
[...]

Als ik dit probeer geeft Bnet aan dat ik alleen in euro valuta kan betalen voor mijn regio, enig idee hoe dat kan? Kan er verder niets over vinden behalve dit linkje waarin wordt gezegd dat je je regio alleen kan wijzigen door contact op te nemen met customer support.
Volgens mij moet je een US-account aanmaken. Zoek ff anders op 'gift' in dit draadje, er staat een uitleg een aantal paginas terug.

• Daniel.
  • Laatst online: 17:00
Het ziet er wel heel bruut en krachtig uit. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dit niet werkt, Je ziet wel dat zijn leven hard naar beneden gaat. Die manier lijkt me niet leuk van spelen. Voelt een beetje hacky aan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Mofkees
Apsie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:17:
[...]

True!!

(Damn, he's got me 8)7 )
nou tis maar wat nare ervaring uit het verleden he. Bij ubers inderdaad met een hand casten en andere hand koffie drinken :D Al is het bij de bubbel nog wel oppassen.

Ik vind het geluid bij sacrifice ook echt cool trouwens, mja binnen een week of 2 moeten we kunnen weten of de Ring wel d'r is.

Ik heb trouwens nog wat SC 0-dog gear items over (geen top gear mja), als iemand die will proberen, zo uit mijn hoofd
- -9 sec giyua met PUR, 2 of 3 stuks
- -18sec homunculus
- een paar -6/7 sec Skull's met verder kl*te stats
- een paar -6/7/8 Mara's met ook niet top stats.

add mij maar als je wil.

• Apsie
ShittyNL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:26:
[...]

Het ziet er wel heel bruut en krachtig uit. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat dit niet werkt, Je ziet wel dat zijn leven hard naar beneden gaat. Die manier lijkt me niet leuk van spelen. Voelt een beetje hacky aan.
De fluctuatie is, bij mij (lage toughness.) nu nog erger. Ik heb in game c.a. 80K leven en dat kan in 1 shot bijna helemaal weg zijn en na een seconde weer helemaal vol zitten ;)

Apsie's profiel

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Jongens mijn excuus dat ik mijn vraag hier neerzet aangezien het problemen topic zo goed als dood is.
Ervaren julie ook die beroerde performance tijdens het spelen ? Het draait op sommige punten gewoon niet soepel, het stottert in gevechten en op willekeurige momenten als je loopt, het gekke is als dit gebeurd dat de fps wel gewoon op 60 blijft!? Ik heb op de battle.net forums gekeken en daar stikt het ook van de spelers met exact dezelfde issues met high end systemen. Tuurlijk zijn er tweaks die het wat kunnen verbeteren bv geluid op de laagste instelling, affinity van je cpu aanpassen etc.. maar dit zijn hele kleine verbeteringen het probleem ligt aan de kant van blizzard en niet aan onze computers, alleen die reageren niet of hebben er nog nooit van gehoord (lijkt apple wel). Hoe ervaren jullie het ? Verders speel ik het met heel veel plezier en blijf dat nog heel lang doen.

groetjes
Misschien ligt het aan die 'high end systemen' dan, want ik heb zo'n 'Apple' en alles loopt prima :+

Zonder dollen: het laden duurt wat langer dan voor de patch, verder merk ik weinig verschil. M'n ventilator draait wel iets harder nu ik skills als Meteor of Blizzard gebruik.

Ik D3 overigens draadloos vanaf een vijf jaar oude Macbook met bijna geen videochip en aan te zwengelen HDD. Settings kunnen bij mij niet hoger dan het allerlaagste.

...ook een soort van 'hardcore' :7

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Grimmie187
Tektoon schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:44:
[...]

Misschien ligt het aan die 'high end systemen' dan, want ik heb zo'n 'Apple' en alles loopt prima :+

Zonder dollen: het laden duurt wat langer dan voor de patch, verder merk ik weinig verschil. M'n ventilator draait wel iets harder nu ik skills als Meteor of Blizzard gebruik.

Ik D3 overigens draadloos vanaf een vijf jaar oude Macbook met bijna geen videochip en aan te zwengelen HDD. Settings kunnen bij mij niet hoger dan het allerlaagste.

Misschien iets voor blizz om een HC+ mode te introduceren: Alleen speelbaar op een Pentium 4 met een 28k8 modem.. }:O

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Tektoon schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:44:
[...]

Ik zou echt HC gaan spelen, lekker spannend 8)

groetjes
Is een bekend probleem dat D3 soms wat moeite heeft met reproduceren van genoeg frames in bepaalde gebieden danwel bij veel grafische effecten. O-)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:46
en heb je de code al binnen en geactiveerd? als ik op de website kijk staat er links onder
DETAILS

Digital Purchase
Americas & Oceania (US)

• Grin
  • Laatst online: 15:42

Grin

Ride si sapis.

Meh

[ Voor 99% gewijzigd door Grin op 21-03-2014 16:10 . Reden: Troll ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• FreqAmsterdam
Grin schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:06:
@kaluro2
Ik speel prima T3 met mijn wiz @ 260K DPS en 1.2-1.3M Thoughness. Soms join ik T4 en ik ga misschien 5-10 keer per week neer vanwege een elite maar daar is toch niks mis mee? Volgens mij heeft niemand last van mij, sterker nog, na één run/1-2 uurtjes spelen accepteren ze mijn friend request of krijg ik een request. Dus wat is er nu misselijkmakend? Ik heb op deze manier veel plezier in mijn potjes D3 en gezien de reacties wordt niemand misselijk van mij. En zo wel, dan hoor ik het graag en verlaat ik de party, even goede vrienden.
Jongen, hou eens op met het voederen van de trollen. ;)

P.S. Kan iemand mijn level 15 WD even boosten op HC? :+

• Grin
  • Laatst online: 15:42

Grin

Ride si sapis.

FreqAmsterdam schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:08:
[...]

Jongen, hou eens op met het voederen van de trollen. ;)

P.S. Kan iemand mijn level 15 WD even boosten op HC? :+
Sorry, ik had ff geen refresh gedaan in de browser, hij was mijn laatste post... |:(

NewsBlur || My Fujifilm gear

• ZTeeVeR
Mofkees schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:28:
[...]

Ik heb trouwens nog wat SC 0-dog gear items over (geen top gear mja), als iemand die will proberen, zo uit mijn hoofd
- -9 sec giyua met PUR, 2 of 3 stuks
- -18sec homunculus
- een paar -6/7 sec Skull's met verder kl*te stats
- een paar -6/7/8 Mara's met ook niet top stats.

add mij maar als je wil.
Ik ga je even schaamteloos toevoegen vanavond. Ik heb wel goede stats op sommige items maar kan ze niet gebruiken omdat de combi niet werkt. ik moet nu 4 items gebruiken om op 0 te komen en wil dat graag naar de 3 brengen.

• kwdtje
  • Laatst online: 30-12 15:34
Is het trouwens niet mogelijk om in de Tweakers Community te chatten? Ik zit met een aantal gems ( gele ) die ik graag zou willen ruilen tegen groene / rode, kan dat ergens?

• Mofkees
ZTeeVeR schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:15:
[...]

Ik ga je even schaamteloos toevoegen vanavond. Ik heb wel goede stats op sommige items maar kan ze niet gebruiken omdat de combi niet werkt. ik moet nu 4 items gebruiken om op 0 te komen en wil dat graag naar de 3 brengen.
ach man, ben al blij dat mijn "treasure" toch nog meer dan een paar brimes mag betekenen. Je zult er niet T6 mee kunnen spelen maar met de juiste items moet torment 1/2 wel te doen zijn. En DH's/WD's zullen jou wel graag in een party hebben :)

Pagina: 1 ... 100 ... 154 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

Vidra heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: ts.solidaritygaming.com

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic

Wil je snel geholpen worden met vragen over je build? Post dan je character profile of plaats hem in je signature middels de volgende code: [url="link naar profiel"]Battle.net tag[/url]