JoSchaap schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:17:
n.a.v. tips hier mn gear gererolled, van andere gems voorzien en een aantal items van +vit naar +chc en +chd gere-rolled
gaat nu een stuk beter al mis ik nog wel wat toughness op de melee attacks (elemental is bijna geen probleem meer)
on-paper 353k dps en buffed kom ik voorbij de mil nu
speel maar een uurtje p/d gemiddeld dus het zal wel even duren voor ik echt goede set items en gems weet te bemachtigen

buffed zegt niets. Uiteindelijk is je DPS gewoon erg laag.
Gelukkig heb je wel heel veel dingen waar je domweg snel een verbetering op kan krijgen;
- helm ; pak er één met de zelfde stats en zorg dat er een socket in zit. Met de hoogste life gem krijg je 23% leven erbij (en dat is veel).
- Amu, mocht je snel een CHD roll erop krijgen: prima. Anders even negeren en wachten tot je iets vindt met CHC EN CHD + strenght.
- Shoulders zijn echt slecht. Strght + vit + res/life% + ww% damage heb je nodig (ook snel te fixen).
- gloves = netjes
- armor: reroll armor -> vit
- belt : netjes
- brance: strgt + vit + crit6% + resist/skill
- ringen wil je of: flat damage + strght + chc + chd OF strght + chc + chd + as
- pants : mist weer vit
- boots: mist weer vit!
- wapens: wel prima, maar natuurlijk wil je hogere dps
Je hebt heel erg weinig stats op bepaalde dingen zitten. Check je shoulders. Daar kun je dus domweg ~400strt EN vit op krijgen. Dat is huge. Verder wil je eigenlijk standaard overal strenght + vit op met wat andere stats, behalve op wat echte damage dingen zoals ringen + gloves. Daar heb je dan liever flat damage of attack speed op.
Even stom gezegd zou je met een paar uurtjes spelen de helft van je gear kunnen replacen, maar naar mijn mening focus je nogal op allerlei stats (en dan met name toughness). Overal zie ik +armor. Ben je een tank? Als je dat leuk vindt, speel dan crusader

Nee, een barb heeft wel toughness nodig, maar is uiteindelijk een stat die je ooit later als "finishing touch" erbij kan nemen. Nu heb je andere prioriteiten.
Even als vergelijking voor je mijn eigen barb:
http://eu.battle.net/d3/e...ouwe1337-1487/hero/180860
Sheetdps zit op 960k. Thoughness en life lijken heel weinig, maar dat heb ik ook vrijwel niet nodig. Op T1 loop ik letterlijk overal met 1 hit doorheen, en T4 kan ik ook gewoon spelen (vooral in party shine ik met deze barbie).