Even een (lange) vraag m.b.t. sheet damage en elemental damage. Ik wil graag inzichtelijk maken wat nu daadwerkelijk het verschil is tussen een character gegeared met ias, chc en chc items en een character gegeared met elemental % items. Ingame wordt de elemental damage niet getoond en juist deze damage blijkt een groot verschil te maken. Hoe groot? Dat wil ik uitvinden.
Ik gebruik hiervoor deze
Google Docs Excel Sheet. (met dankt aan Hugey voor het vinden hiervan) De sheet is ingevuld door iemand anders. Niet door mij. Wanneer ik mijn eigen gegevens invul krijg ik dit:
Current Damage: 1.154.908
Current Primary Attribute: 7951
Current Additional Attack Speed: 27,00%
Current Attacks Per Second: 1,87
Current Crit Chance: 55,00%
Current Crit Damage: 470,00%
Current Elemental Damage: 12,00%
Current Skill Damage: 45,00%
Current vs. Elite Damage: 0%
New Total Elemental + Elite + Skill Damage: 1.875.571
Nou direct inzichtelijk dat ik ingame (sheet dmg) rond de
1,55m dmg zit en in de 'echte wereld' berekening is dat toch even
1,88m dmg. En dat met maar 12% elemental dmg. Dit komt omdat ik hier alleen maar chc/chd/ias items gebruik. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om een 2de sheet te maken met pure elemental % dmg items.
Als ik het goed begrijp vul je bij elemental dmg de som van al je (in mijn geval) cold damage in. Die genoemde 12%. Daarnaast buff je jezelf ingame en lees je Current Skill Damage uit. Dit zijn dus je buffs en in mijn geval is dat buffed 45%. Klopt dat? Zo ja, moet je dan niet je overige Skills ergens invoeren? Of zitten deze hier ook al in verwerkt?
Daarmee doel ik op mijn attack skills, niet mijn buffs. Dus Frozen Orb 12%, Explosive Blast 10% en spectral Blades 10%. Is het correct dat je dit buiten beschouwing laat? Het lijkt mij dat ik hier veel extra damage mee doe. Hoe kom ik anders aan critical hits tussen de 15 en 25 miljoen damage?
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.