Br3wmaster schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:13:
[...]
Heb je internet via je router of via de ingebouwde router van de Horizonbox? Dat laaste heb ik nl 2 weken gehad en dat was bij mij in ieder geval drama. Verbinding viel vaak weg. WiFi Signaal was erg zwak.
Upc opgebeld en de oude modem weer laten aansluiten. Sinds die dag eigenlijk geen problemen meer.
Thanks voor je bericht!
Ik weet nu niet meer precies wat het geval was - ik geloof dat het internet wel zelf via de Horizonbox verliep, maar dat de Sitecom router (die eigenlijk als switch zou moeten dienen) als DHCP server fungeerde (?). Ik had namelijk de IP adressen, gateway en dergelijke ingegeven voor die router, anders kreeg ik geen internet. Handmatig had ik dus de DHCP gegevens van de router bij mijn adapter ingesteld, maar zodra ik in de router ging kijken, stonden de IP adressen wel zoals de DHCP van de Horizonbox deze opgaf... Op deze manier had ik dus problemen ingame, maar de rest werkte prima.
Heb vandaag nog even gekeken en uiteraard... De router kan alleen als switch dienen als je de WAN poort omzeilt en alleen de LAN poorten gebruikt. Stom. Dus ik heb nu de kabel vanaf de Horizonbox in een LAN poort van de router gestoken, handmatig een IP toegekend aan mijn netwerkadapter (de DHCP gegevens van de Horizonbox gebruikende) en internet werkt, uiteraard. Ik heb nog niet kunnen testen of het stabiel werkt ingame, maar dat ga ik in ieder geval zometeen doen.
Ik heb uiteraard al veel over de Horizonbox gelezen en alle problemen die erbij waren en nog steeds zijn - maar afgezien van de zenders die het niet deden werkte het perfect, inclusief internet (downloaden, spelen). Na het bezoek van de monteur die de wandcontactdoos en kabel heeft vervangen werkte het gamen niet meer. Buiten dat werkte internet gewoon prima; downloaden, surfen, voice-comm. Dat was voor mij het vreemde. Ik hoop enigszins dat het tijdelijk was en dat er misschien wat problemen bij UPC lagen, maar dat kan ik nu niet voor 100% zeker zeggen totdat ik terug ga naar de vorige instellingen. Ik wil in ieder geval eerst even kijken of dit nu stabiel werkt.
sorcees
Dit kan ik uit eigen ervaring beaamen, wifi van de Horizonbox moet UIT.
Dit geeft allerhande onduidelijke en onverklaarbare problemen, weer teug op mijn oude router waren er geen problemen meer.
Thanks voor je reactie :)!
Maar wel apart - ik heb verder geen problemen gehad, noch met wifi, noch met bedraad internet. Ik ga zometeen in ieder geval eerst even kijken of ik rustig kan gamen zonder er telkens uit te worden gegooid.