win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Jouw mening, ik heb geen zin om te idlen in een channel, of in een game met een titel te zitten wachten tot iemand mijn item misschien wil kopen. Met een AH heb ik meer tijd om daadwerkelijk te spelen. Dropt iets verkoopbaars? Staat in 3min op de AH en ik kan lekker verder spelen (of slapen, of werken, of de kroeg in).Bulls schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:41:
Die waarde leg je er zelf aan, item vs item trade, het is geen winkel met een prijsje erop. Ruilhandel en onderhandelen is leuker dan gewoon betalen wat een ander ervoor vraagt of vergelijken hoeveel anderen ervoor vragen. Wat een bullshit.
Spelen met vrienden kan ook met een AH, loot delen ook. En als je goede items wil verkopen zonder AH wordt het juist een handelssimulator, je moet namelijk een hoop meer moeite doen om je waar aan de man te brengen. Daarnaast, AH of geen AH, voor de echte top-items zie je al hetzelfde in D3 als in D2: buiten de game om op tradesites en ebay-achtige taferelen. Ook in D2 kon je je topgear prima met dollars bij elkaar vergaren zonder veel tijd in het spel te steken.Diablo is geen handelssimulator het is een game die je met vrienden speelt en gewoon loot met elkaar deelt om samen verder te komen, en niet hopen er iets aan over tehouden behalve RSI
Het probleem was niet de AH, het probleem was de kwaliteit van de loot en de verhouding tussen loot en moeilijkheidsgraad. Die balans was volledig zoek in het begin. Er wordt geroepen dat D2 zo geniaal was qua loot, dat grinden voor je gear toch prima is. Maar er werd wel geklaagd dat er niet genoeg goede loot dropte, dat er niet genoeg legendaries dropten. Blijkbaar heeft men gewoon geen zin meer om maanden te grinden. Net als dat mensen geen zin meer hebben om 8 weken avond na avond te wipen op dezelfde boss in een MMO. Ook daar wordt de content meer en meer in hapklare brokjes aangeboden. Doen ze dat niet, dan lopen spelers weg.
Het aanbod in spellen is vreselijk veel groter geworden, men kan gemakkelijker dan vroeger iets anders gaan doen als ze uitgekeken zijn op een spelletje. Je ziet het bij de meeste triple A titles: korter en sneller te consumeren. En waarom is dat? De doelgroep is ouder geworden. Gamers zijn gemiddeld rond de dertig, hebben een baan en hobby's, waarvan gamen er maar eentje is. Geld is niet de schaarse resource, maar tijd. Een game mag best wat kosten, als de speeltijd dan maar goed besteed is. Grinden voor gear valt daar blijkbaar voor veel mensen niet (langer) onder. Ze willen het einde zien, niet 100x hetzelfde stukje. Misschien geldt dit niet voor een minderheid, maar die worden overstemd door de massa. En terecht, de massa levert meer op en games companies zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Kun je daar alleen op spelen als ze wat gaan testen, maar waarom dan eerst 8 gig of nog meer moeten downloaden ?
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Kwaliteit tussen loot en moeilijkheids graad is een fine tuning probleem, wat je bij veel nieuwe spellen krijgt, dat heeft weinig te maken met AH.Bundin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:46:
[...]
Het probleem was niet de AH, het probleem was de kwaliteit van de loot en de verhouding tussen loot en moeilijkheidsgraad. Die balans was volledig zoek in het begin. Er wordt geroepen dat D2 zo geniaal was qua loot, dat grinden voor je gear toch prima is. Maar er werd wel geklaagd dat er niet genoeg goede loot dropte, dat er niet genoeg legendaries dropten. Blijkbaar heeft men gewoon geen zin meer om maanden te grinden. Net als dat mensen geen zin meer hebben om 8 weken avond na avond te wipen op dezelfde boss in een MMO. Ook daar wordt de content meer en meer in hapklare brokjes aangeboden. Doen ze dat niet, dan lopen spelers weg.
Sorry, maar de AH was wel het probleem, de item loot drops werd namelijk gebalanceerd aan de hand van wat op de AH beschikbaar kwam.
Probleem echter is: een leuke loot droprate voor een speler is TEVEEL voor een AH systeem, resultaat: loot droprate werd flink aangepast, waardoor het spelen een stuk minder leuk werd voor de speler, echter blizzard zn AH werkte volgens hun zeggen dan wel beter.
Dat jij maanden wilt grinden, das leuk, maar das niet iets wat hoort bij een diablo spel, het moet leuk wezen, zelfs voor de casual speler en dat was het niet meer, nadat blizzard de loot drops afgesteld had op de AH.
Het was gewoon saai en das de reden, dat er ladingen mensen zijn afgehaakt.
sorry dit is puur onzin, het is heel vaak besproken en bevestigd dat de drops NIKS te maken hebben met AH.bangkirai schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:44:
[...]
de item loot drops werd namelijk gebalanceerd aan de hand van wat op de AH beschikbaar kwam.
[ Voor 14% gewijzigd door Mofkees op 18-09-2013 22:50 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Iemand heeft het vast, ik niet, maar je moet zo'n vraag gewoon meteen stellen.Pentiummania schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:17:
[...]
Kun je daar alleen op spelen als ze wat gaan testen, maar waarom dan eerst 8 gig of nog meer moeten downloaden ?
Overigens kan je PTR alleen gebruiken wanneer PTR beschikbaar is volgens mij, dus tijdens tests voor een patch in "beta" fase.
Je mag die altijd downloaden, is gewoon een paralel install volgens mij.
Monk
de eerste twee legendaries zijn ook binnen; lvl 9 11% runspeed boots in halls of agony met 11 int en 13 vit en socketed 29 int 10 vit 63 armor pants in begin act 2. Lol.
totaal andere dimensie op de beamer ook, je zit er helemaal in, leuk om de grpahics eens wat beter te zien. Wel minder overzicht natuurlijk maar je bent meer betrokken ofzo.
Tot nu toe geen problemen tegengekomen, zo naar act 3, zag gisteren iemand op stream die daar paar keer vastliep
Wel even wennen dat de stats wat dieper verstopt zitten, zeker omdat snel erdoorheen scrollen niet geimplementeerd is Zzzzz.
Anyway: aanrader tot nu toe, ben erg benieuwd hoe local coop gaat bevallen dit weekend
edit:
trouwens erg prettig dat de vendors nu ook betere gear verkopen (meer rares) en dat gems upgraden maar 2 per tier kost dat scheelt enorm qua goud.
Loot pickup is prettig ook. Je kunt direct zien op hoofdstats of iets wat is, en het ook direct weer ditchen zonder in je inventory te gaan. Alhoewel die minder snel te organisen is dan met de muis en minder compleet overzicht heeft, went de omgang redelijk snel en is de UI goed uitgedacht. Valt me mee.
[ Voor 21% gewijzigd door Deegeeooh op 18-09-2013 23:56 ]
Voor de Casual speler is er Normal Difficulty, zulke mensen spelen het spel 1x uit met 1 class en zijn klaar.bangkirai schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:44:
[...]
Dat jij maanden wilt grinden, das leuk, maar das niet iets wat hoort bij een diablo spel, het moet leuk wezen, zelfs voor de casual speler en dat was het niet meer, nadat blizzard de loot drops afgesteld had op de AH.
Voor de meer gevorderde spelers is er Nightmare en Hell, en voor de echtr diehards is er Inferno. Maar nu lijkt het zo alsof iedereen Inferno moet kunnen spelen of je nu jong, oud, rijk, arm, pro of noob bent.
Het was de bedoeling om Inferno pas na maanden uitgespeeld kunnen hebben, maar toch was het binnen 2 week gecleared. Ook de max gems was een opstapeling van kleine gems wat een LONG TERM goal moest zijn, wederom via de AH binnen 1 week geklaard.
[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 18-09-2013 23:44 ]
Nee tuurlijk niet, waarom zullen er items looten als ze toch zo ruim aanwezig op de AH zijn.Mofkees schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:48:
[...]
sorry dit is puur onzin, het is heel vaak besproken en bevestigd dat de drops NIKS te maken hebben met AH.
Is zelfs door Jay Wilson verteld dat de loot wel degelijk met de AH rekening houd, of in elk geval zo designed is dat je items vindt die je beter kan verkopen om vervolgens gear te kopen van de AH. Waarom denk je dat je zo weinig stash ruimte hebt, om te stimuleren dat je spul op de AH knalt ipv op te sparen.
zo weinig stashruimte is altijd al zo geweest, ook in D2 en in de meeste van dit soort spellen.Ook werden de meeste targets gehaald door teamplay en door groepen die voor records gaan, wellicht dat Blizz een beetje naief was
[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 18-09-2013 23:59 ]
Bij announce was er verteld dat je x aantal slots stash ruimte zal krijgen, dat waren 5 tabs, nu zijn er maar 3 tabs, terwijl er toch echt ruimte is voor 5 tabs in het design, echt slordig weggehaald zeg maar.Vandread schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:48:
Zonder bron: bullshit. Laat maar zien... zo weinig stashruimte is altijd al zo geweest, ook in D2 en in de meeste van dit soort spellen.Ook werden de meeste targets gehaald door teamplay en door groepen die voor records gaan, wellicht dat Blizz een beetje naief was
Ik hoef niet overal een bron voor te geven want als je een beetje rond had gelezen afgelopen maanden en voor de launch dan had je het geweten.
Die laatste 2 tabs zijn weg gehaald om database ruimte te besparen wat je op de AH wel hebt (completed items tab) Ik durf te wedden dat bij remove van de AH ook 2 tabs in de stash terug bij komen. (te unlocken weliswaar)
http://www.diablowiki.net/Stash
Goed nieuws als je het mij vraagt.We are writing tell you about an important change to Diablo III: we're going to be removing the gold and real-money auction house system from the game.
When we initially designed and implemented the auction house system, the driving goal was to provide a convenient and secure system for trades. But after much review and player feedback, it became increasingly clear that despite the benefits of the AH system and the fact that many players around the world use it, it ultimately undermines Diablo's core game play: kill monsters to get cool loot.
We're working out the details of how the auction house system will be shut down, but we wanted to share the news as soon as we made the decision in order to give everyone as much advance notice as possible. Please note that the final shutdown will occur on March 18, 2014. We will keep everyone informed as we work through this process, but feel free to check out our blog post on the subject, and stay tuned to Diablo 3.com for further details.
- The Diablo III team
[img]error.jpg[/img]
Lag het niet aan mijn party buff?! Of je wel of niet genoeg in de buurt stond?Deadsmell schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:02:
Zonet merkte ik dat de fully buffed damage van mijn monk wisselend ca. 392k / 372k was. Hoe dit kan is me niet helemaal duidelijk. Ik denk dat het te maken heeft met halen van een breakpoint met mijn off-hand (2.6895 aps), terwijl mijn main hand (2.3635 aps) hem niet haalt. Heb net mijn gloves vervangen, waardoor ik er 7% ias bij kreeg. Daarvoor gebeurde dit niet, voor zover ik weet. Iemand een idee wat het kan zijn?
Monk
Wel dikke dps... Dat wil ik ook!
Battle.net || Strava
Ben wel blij dat ik de monk gelevelled heb. Nu heb ik ook meteen vette DH gear. Toch wel zin om daar weer eens mee aan de slag te gaan.
Als ik nog coole dps gear vind, dan zal ik aan je denken.
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsmell op 19-09-2013 09:04 ]
Dat van die stash kan prima, om te motiveren om te traden, maar officieel is het verhaal heel anders:Bulls schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:01:
[...]
Bij announce was er verteld dat je x aantal slots stash ruimte zal krijgen, dat waren 5 tabs, nu zijn er maar 3 tabs, terwijl er toch echt ruimte is voor 5 tabs in het design, echt slordig weggehaald zeg maar.
Ik hoef niet overal een bron voor te geven want als je een beetje rond had gelezen afgelopen maanden en voor de launch dan had je het geweten.
Die laatste 2 tabs zijn weg gehaald om database ruimte te besparen wat je op de AH wel hebt (completed items tab) Ik durf te wedden dat bij remove van de AH ook 2 tabs in de stash terug bij komen. (te unlocken weliswaar)
http://www.diablowiki.net/Stash#January_2012
Wellicht komen die tabs er ooit bij
Ik heb al gezocht naar een opmerking van Jay Wilson dat er een correlatie is tussen AH en loot, die heb ik niet kunnen vinden, jij waarschijnlijk ook, dus kom je er lekker makkelijk vanaf
Ik denk dat je een stukje gemist hebt.Ealjebij schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:26:
Hoe gaat het straks met het Combineren van Gems, als er geen gold meer is? Gratis? Hoe hebben ze dat op de PS3 /Xbox?
Gold word niet uit de game gehaald maar de gold AH en real money AH.
Gems combinen kost dus gewoon nog steeds gold, misschien dat ze de laatste stappen iets goedkoper gaan maken omdat mensen minder gold gaan hebben zonder AH.
Ik zit nog steeds zwaar in twijfel of ik een xbox of ps3 moet kopen om diablo daarop te spelen...
vind het beetje zonde om voor 1 spel een complete console te halen, maar als ik dit zo lees is het wel meer het echte diablo gevoel waarbij elke drop een upgrade kan zijn.
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
nou je bedoelt waarschijnlijk deze:Bulls schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:01:
[...]
Bij announce was er verteld dat je x aantal slots stash ruimte zal krijgen, dat waren 5 tabs, nu zijn er maar 3 tabs, terwijl er toch echt ruimte is voor 5 tabs in het design, echt slordig weggehaald zeg maar.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5150764997
je kunt dan die blue maar lezen. De commentaar daarvoor (ge-delete door Blizz?) was inderdaad veel besproken maar naar Blizz eigen zeggen heeft men dus 't totaal verkeerd geinterpreteerd.
Dat kan binnenkort ook op de pc, zou dus geen console gaan kopenAxewi schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:30:
[...]
Ik denk dat je een stukje gemist hebt.
Gold word niet uit de game gehaald maar de gold AH en real money AH.
Gems combinen kost dus gewoon nog steeds gold, misschien dat ze de laatste stappen iets goedkoper gaan maken omdat mensen minder gold gaan hebben zonder AH.
Ik zit nog steeds zwaar in twijfel of ik een xbox of ps3 moet kopen om diablo daarop te spelen...
vind het beetje zonde om voor 1 spel een complete console te halen, maar als ik dit zo lees is het wel meer het echte diablo gevoel waarbij elke drop een upgrade kan zijn.
En eind november komt de PS4, beetje suf om dan een PS3 te gaan kopen voor 1 game
[ Voor 5% gewijzigd door Cthulhu op 19-09-2013 09:53 ]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Caps/rants/flame posts zijn gewoon gedelete.Mofkees schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:32:
[...]
nou je bedoelt waarschijnlijk deze:
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5150764997
je kunt dan die blue maar lezen. De commentaar daarvoor (ge-delete door Blizz?) was inderdaad veel besproken maar naar Blizz eigen zeggen heeft men dus 't totaal verkeerd geinterpreteerd.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5150764997?page=3#49
Bashiok is NIET Jay Wilson, als Jay Wilson het ooit gezegd of gepost heeft zou dat zeker te vinden zijn, dat is het niet, nonsense dus.
Interpreteren hebben mensen altijd moeite mee.
Gezien de hoeveelheid EF/Mempo's op de AH zou je nu, mits het zogenaamd "dynamisch" is, GEEN EEN Mempo of EF kunnen vinden, nou op SC met m'n barb heb ik de afgelopen 2 weken 2 mempo's en 1 EF gevonden, naast de gebruikelijke crap en ik speel echt niet veel...
Ik heb het wel gedaanAxewi schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:30:
Zelfs op HC heb ik Mempo's en EF's gevonden, en ook redelijk veel highlvl setitemsVandread schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:56:
[...]
Caps/rants/flame posts zijn gewoon gedelete.
Bashiok is NIET Jay Wilson, als Jay Wilson het ooit gezegd of gepost heeft zou dat zeker te vinden zijn, dat is het niet, nonsense dus.
Gezien de hoeveelheid EF/Mempo's op de AH zou je nu, mits het zogenaamd "dynamisch" is, GEEN EEN Mempo of EF kunnen vinden, nou op SC met m'n barb heb ik de afgelopen 2 weken 2 mempo's en 1 EF gevonden, naast de gebruikelijke crap en ik speel echt niet veel...
Volgens mij en pin mij er niet op vast heeft de monk geen breakpoints, iig niet iets waardoor je opeens geen voordeel aan extra attackspeed zou hebben.Deadsmell schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:02:
Zonet merkte ik dat de fully buffed damage van mijn monk wisselend ca. 392k / 372k was. Hoe dit kan is me niet helemaal duidelijk. Ik denk dat het te maken heeft met halen van een breakpoint met mijn off-hand (2.6895 aps), terwijl mijn main hand (2.3635 aps) hem niet haalt. Heb net mijn gloves vervangen, waardoor ik er 7% ias bij kreeg. Daarvoor gebeurde dit niet, voor zover ik weet. Iemand een idee wat het kan zijn?
Monk
En als ik naar jouw skillbuild kijk (super samenstelling van skills, hehe
Dus denk dat er iemand met een buffskill rondliep waarbij jij opeens in en uit bereik ging. Oh en wellicht was jouw eigen foresight buff uitgegaan, dat kan ook?
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Foresight liep iig niet af. Er was een situatie waarin ik alle buffs aan had, maar mijn dps op 372 stond. Vervolgens spamde ik deadly reach drie keren, maar ik zag mijn dps niet stijgen, dus waarschijnlijk stond hij al aan (kon het niet goed zien door sweeping wind; foresight icoontje zou handig zijn). Het zal dan idd wel een buff geweest zijn. Zal het solo eens testen.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:11:
[...]
Volgens mij en pin mij er niet op vast heeft de monk geen breakpoints, iig niet iets waardoor je opeens geen voordeel aan extra attackspeed zou hebben.
En als ik naar jouw skillbuild kijk (super samenstelling van skills, hehe) zie ik niks wat dit zou kunnen beinvloeden.
Dus denk dat er iemand met een buffskill rondliep waarbij jij opeens in en uit bereik ging. Oh en wellicht was jouw eigen foresight buff uitgegaan, dat kan ook?
Toen ik eenmaal door had hoe leuk een monk is, heb ik jouw build en gear als uitgangspunt genomen. Ik lees af te toe je sterke verhalen over nooit dood gaan en check je stream wel eens. Dat wilde ik ook.
Tot nu toe overigens met een stuk minder succes dan jij. Op MP10 ga ik best vaak dood en dat is voor een deel aan onvoorzichtigheid te danken, maar ik denk dat mijn hp/armor/resall ook nog wel wat hoger mag. Zodra ik mijn gems geüpgraded heb maar weer eens bracers craften. Gelukkig ook nog aardig wat vit uit paragon levels tegoed.
Mantra of retribution, trangression. Dus meer attack speed.Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:01:
Ik meende het ook te zien als ik niet in de buurt was, maar ik kan me vergissen. Welke buff deed je? Zal het vanavond eens solo checken.
Ben wel blij dat ik de monk gelevelled heb. Nu heb ik ook meteen vette DH gear. Toch wel zin om daar weer eens mee aan de slag te gaan.
Als ik nog coole dps gear vind, dan zal ik aan je denken.
Battle.net || Strava
Puur voor mijn nieuwsgierigheid, maar wat heeft jouw gear ongeveer gekost? Ik wil heel graag een monk gaan levelen, maar heb op dit moment "maar" 200M ter beschikking. Nu vind ik het niet zo heel erg om wat snelheid/DPS in te leveren in tegenstelling tot mijn Witch Doctor of Archon Wizard, maar als ik van gemiddeld 150m exp/h naar 75m exp/h ga is toch wel erg drastisch
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
200M is beetje aan de lage kant maar kan je iig alvast een paar dingen mee scoren zoals inna pants volgens mij.EricNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:40:
@Deadsmell,
Puur voor mijn nieuwsgierigheid, maar wat heeft jouw gear ongeveer gekost? Ik wil heel graag een monk gaan levelen, maar heb op dit moment "maar" 200M ter beschikking. Nu vind ik het niet zo heel erg om wat snelheid/DPS in te leveren in tegenstelling tot mijn Witch Doctor of Archon Wizard, maar als ik van gemiddeld 150m exp/h naar 75m exp/h ga is toch wel erg drastisch
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Sterk...STERK???!!!! Ik ga nooit dood, en als ik dood ga is het door lag of zoals jij al zei "overmoedig gedrag", je gaat snel lui spelen en blijf doorbeuken ipv even weglopen als het te hectisch wordt heheheheDeadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:26:
[...]
Foresight liep iig niet af. Er was een situatie waarin ik alle buffs aan had, maar mijn dps op 372 stond. Vervolgens spamde ik deadly reach drie keren, maar ik zag mijn dps niet stijgen, dus waarschijnlijk stond hij al aan (kon het niet goed zien door sweeping wind; foresight icoontje zou handig zijn). Het zal dan idd wel een buff geweest zijn. Zal het solo eens testen.
Toen ik eenmaal door had hoe leuk een monk is, heb ik jouw build en gear als uitgangspunt genomen. Ik lees af te toe je sterke verhalen over nooit dood gaan en check je stream wel eens. Dat wilde ik ook.
Tot nu toe overigens met een stuk minder succes dan jij. Op MP10 ga ik best vaak dood en dat is voor een deel aan onvoorzichtigheid te danken, maar ik denk dat mijn hp/armor/resall ook nog wel wat hoger mag. Zodra ik mijn gems geüpgraded heb maar weer eens bracers craften. Gelukkig ook nog aardig wat vit uit paragon levels tegoed.
Ik ben bijna klaar met mijn Diablo pauze en zal dan weer vaker gaan spelen en streamen.
Ik heb trouwens de nummer 2 Unity ring van europa in de verkoop, interesse?
Welkom op de PS3!!! :-)cybergi schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:41:
Toch Maar de ps3 versie gekocht vandaag ....ff kijke hoe het is
Gisteren hell diablo gedood, level 58 wizzard met 44k dmg al :-)
Dit omdat iemand een 1200+ dps mace had gedropped( legendary), niet geschikt voor wizzard maar dankzij hoge dps goede upgrade :-)
Ondertussen ook al paar legendary lvl 60 items gevonden, het is met nu pas opgevallen dat legendary items terugkomen op hogere levels. Hun stats zijn gewoon hoger waardoor hun level requirement ook hoger is.
Leuk zo :-)
Dit weekend zal ik de eerste stappen in inferno zetten :-)
Weet niet goed welke build ik dan moet nemen, ik ben nu blizz, tips?
Als jij een keer een half uurtje tijd heb, kun je me dan wat advies geven. Of helpen met wat gear te snipen op de AH? Ik ben echt een drama in de AH.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:42:
[...]
200M is beetje aan de lage kant maar kan je iig alvast een paar dingen mee scoren zoals inna pants volgens mij.
Scool man, ik ben vandaag online (hopelijk) als ik niet word gestoord.EricNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:45:
[...]
Als jij een keer een half uurtje tijd heb, kun je me dan wat advies geven. Of helpen met wat gear te snipen op de AH? Ik ben echt een drama in de AH.
Jij hebt mij in jouw lijst toch?
Weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik mijn AH log er vanavond even bij pakken. Flink aan de prijs iig. De wapens heb ik overigens van RMAH. Die hebben samen ca. 50-60 'euro' gekost.EricNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:40:
@Deadsmell,
heb je een link ?Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:44:
[...]
Sterk...STERK???!!!! Ik ga nooit dood, en als ik dood ga is het door lag of zoals jij al zei "overmoedig gedrag", je gaat snel lui spelen en blijf doorbeuken ipv even weglopen als het te hectisch wordt hehehehe
Ik ben bijna klaar met mijn Diablo pauze en zal dan weer vaker gaan spelen en streamen.
Die CHD EF die je hebt is niet de EF waar ik op doelde, je had op z'n minst 90% CHD nodig om een Ruby te gebruiken, jij bent nu +/-50% CHD omlaag gegaan toch? Oftewel jij doet volgens mij nu in totaal minder dps. Je hebt nog wel jouw lifesteal EF bewaard toch of had je geen LS EF hiervoor?Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:50:
[...]
Weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik mijn AH log er vanavond even bij pakken. Flink aan de prijs iig. De wapens heb ik overigens van RMAH. Die hebben samen ca. 50-60 'euro' gekost.
Is dat de ring die je momenteel draagt? Misschien wel interesse, vanavond even kijken wat hij voor me doet. Heeft 1% meer damage tegen elites dan mijn eigen.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:44:
[...]
Sterk...STERK???!!!! Ik ga nooit dood, en als ik dood ga is het door lag of zoals jij al zei "overmoedig gedrag", je gaat snel lui spelen en blijf doorbeuken ipv even weglopen als het te hectisch wordt hehehehe
Ik heb geen lifesteal EF gehad, dit is de enige die ik ooit op mijn monk heb gehad. Daarom ben ik ook maar naar emerald gegaan, omdat ik merkte dat een switch naar ruby voor mij niet nuttig was.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:53:
[...]
Die CHD EF die je hebt is niet de EF waar ik op doelde, je had op z'n minst 90% CHD nodig om een Ruby te gebruiken, jij bent nu +/-50% CHD omlaag gegaan toch? Oftewel jij doet volgens mij nu in totaal minder dps. Je hebt nog wel jouw lifesteal EF bewaard toch of had je geen LS EF hiervoor?
Ik zie overigens veel High-end monks zonder LS. Is dat dan omdat je dit vanaf een bepaald DPS punt helemaal niet meer nodig hebt? Of is er een skill die dit oplost?Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:56:
[...]
Ik heb geen lifesteal EF gehad, dit is de enige die ik ooit op mijn monk heb gehad. Daarom ben ik ook maar naar emerald gegaan, omdat ik merkte dat een switch naar ruby voor mij niet nuttig was.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een 0.25 EF met op z'n minst 2.2% LS voor later, die heb je nodig als je 0x dood wilt gaan heheheheheDeadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:56:
[...]
Ik heb geen lifesteal EF gehad, dit is de enige die ik ooit op mijn monk heb gehad. Daarom ben ik ook maar naar emerald gegaan, omdat ik merkte dat een switch naar ruby voor mij niet nuttig was.
Ik gebruik de CHD EF om het uitdagender te maken voor mezelf, ben ik goed dronken dan wissel ik naar LS EF.
En dit is de ring waar ik het over heb cybergi: http://www.diabloprogress.com/item/14068533 hij is niet meer de nummer 2 zie ik maar de nummer 6 van europa, ik heb zelf de nummer 1 van europa.
Voer de stats in www.d3up.com en daar kan je dan zien wat 4% against elites doet voor jouw DPS
Ik heb 3% LS op mijn off-hand. Door de cyclones is dit (meestal) genoeg om me in leven te houden. Ik zou niet zonder kunnen.UTADDICT schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:59:
[...]
Ik zie overigens veel High-end monks zonder LS. Is dat dan omdat je dit vanaf een bepaald DPS punt helemaal niet meer nodig hebt? Of is er een skill die dit oplost?
Nee dat zijn mensen die altijd nuchter spelen en die geen uber runs doen voor mensen, zonder minimaal 5% LS sla jij jezelf dood als je de breaker tegenover je hebt of "echte" reflect damage mobs tegenkomt.UTADDICT schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:59:
[...]
Ik zie overigens veel High-end monks zonder LS. Is dat dan omdat je dit vanaf een bepaald DPS punt helemaal niet meer nodig hebt? Of is er een skill die dit oplost?
Start act3 mp10 maar op en ga meteen naar de breaker en dan zal je merken dat 3% niet voldoende is, je kan hem verslaan maar dat duurt langer dan normaal want je gebruikt elke keer serenity om die 4 seconden keihard te slaan en daarna moet je kiten.Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:00:
[...]
Ik heb 3% LS op mijn off-hand. Door de cyclones is dit (meestal) genoeg om me in leven te houden. Ik zou niet zonder kunnen.
Ik heb je niet (meer) in me lijst maar ik weet je te vinden, komt goed.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
[...]
Scool man, ik ben vandaag online (hopelijk) als ik niet word gestoord.
Jij hebt mij in jouw lijst toch?
Vanavond ben ik er alleen zelf niet, of pas rond een uur of 22:00-22:30. Maar het heeft geen haast :)! Bedankt alvast!
Wil je jouw Armory profile eens linken?Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:02:
[...]
Start act3 mp10 maar op en ga meteen naar de breaker en dan zal je merken dat 3% niet voldoende is, je kan hem verslaan maar dat duurt langer dan normaal want je gebruikt elke keer serenity om die 4 seconden keihard te slaan en daarna moet je kiten.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Ga ik doen zodra ik zover ben. Momenteel nog in Act II bezig. Zal mijn ogen alvast open houden voor een LS EF.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:02:
[...]
Start act3 mp10 maar op en ga meteen naar de breaker en dan zal je merken dat 3% niet voldoende is, je kan hem verslaan maar dat duurt langer dan normaal want je gebruikt elke keer serenity om die 4 seconden keihard te slaan en daarna moet je kiten.
Wat betreft die ring: ik laat je vanavond even weten of ik interesse heb. Zit nu op mijn werk en kan niet op calculators.
Ring is voor jouw geen upgrade in paper DPS, alleen jouw LoH gaat omhoog en damage against elites en dat zie je dus alleen via www.d3up.comDeadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:05:
[...]
Ga ik doen zodra ik zover ben. Momenteel nog in Act II bezig. Zal mijn ogen alvast open houden voor een LS EF.
Wat betreft die ring: ik laat je vanavond even weten of ik interesse heb. Zit nu op mijn werk en kan niet op calculators.
Met jouw Unity ga ik er 94 LoH op vooruit. Dat lijkt me erg weinig, tov de 11k die ik van LS krijg. Benieuwd wat d3up.com over mijn ehp zegt met dat erbij. Die extra % damage tikt wel aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Deadsmell op 19-09-2013 11:22 ]
Ja maar www.d3up.com vind ik persoonlijk er overzichtelijker uitzien maar dat kan ook puur gewenning zijn, ik weet alles al te vinden.Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:21:
Meestal gebruik ik www.d3rawr.com. die geeft die info volgens mij ook.
Met jouw Unity ga ik er 94 LoH op vooruit. Dat lijkt me erg weinig, tov de 11k die ik van LS krijg. Maar die extra % damage tikt wel aan.
(oh en www.d3up.com ziet er gelikter uit
Kan je in d3up.com ook custom builds opslaan (dus afwijkend van je huidige)? Zoiets als de battle.net calculator doet?
Als je een account hebt aangemaakt wel volgens mij.Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:25:
Ook belangrijk.
Kan je in d3up.com ook custom builds opslaan (dus afwijkend van je huidige)? Zoiets als de battle.net calculator doet?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/X4er0-2475/UTADDICT schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:05:
[...]
Wil je jouw Armory profile eens linken?
als je nog AR op bracers krijgt, heb je 500+ AR, moet voldoend zijnDeadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:21:
Meestal gebruik ik www.d3rawr.com. die geeft die info volgens mij ook.
Met jouw Unity ga ik er 94 LoH op vooruit. Dat lijkt me erg weinig, tov de 11k die ik van LS krijg. Benieuwd wat d3up.com over mijn ehp zegt met dat erbij. Die extra % damage tikt wel aan.
Voor de rest kan je ook spirit generator i.p.v. foresight:
- crippling wave/breaking wave of
- way of hundred fists/blazing fist
uit proberen.
Voor de combination strike bonus moet je toch je skills om 3 secs refreshen, dus de duur van de buffs is niet van belang.
Die doen misschien minder pdps, maar met edps scheelt 't zeker niet veel. Door de damage reductie en MS is je dood kans ook weer wat lager.
Je moet het maar uitproberen, gewoon een idee
@ EricNL:
- TR is zooooo ontzettend saai, knop indrukken en gaan op MP0 of 1.
- heb zelf laatse tijd veel metdie nirvana build gespeeld, dus om elke 7 sec oid oneindig veel spirit om WoL te spammen. is niet helemaal party-vriendlijk maar wel cool. En je moet nog een beetje timen met een paar verschillende skills om dat voor elkaar te krijgen. Vereist dus dikke speler skills! *kuch*kuch*.
- cyclone build werkt altijd en is ook leuk want je hebt er altijd veel actie
- support build met cyclone strike en exploding palm, als je veel in een party speelt.
[ Voor 22% gewijzigd door Mofkees op 19-09-2013 12:01 ]
TR hooguit als je MP5 aan kan oid ( een 80/100k dps TR monk speelt MP1 hooguit 2 effectief), voor 1.08 was TR de beste build voor monks om PL te halen, maar de XP boost van 1.08 is gigantisch op hogere MP's, dus kom je bij de standaard build uit zoals Sm0k3r en Dead gebruiken.
Effectief MP8 of hoger kunnen spelen in een party van 4 gaat het snelste
Ik zou graag extra AR op mijn bracers hebben, maar weet niet of de RNG-goden dat toestaan.Mofkees schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:54:
[...]
als je nog AR op bracers krijgt, heb je 500+ AR, moet voldoend zijn2 LS wapens setup doet zeker wonderen om niet dood te gaan.
uit proberen.
Voor de combination strike bonus moet je toch je skills om 3 secs refreshen, dus de duur van de buffs is niet van belang.
Die doen misschien minder pdps, maar met edps scheelt 't zeker niet veel. Door de damage reductie en MS is je dood kans ook weer wat lager.
Wat zou in mijn geval het voordeel zijn van die spirit generators? Ik heb altijd genoeg spirit. Ik heb foresight enkel voor die vette damage bonus (deadly reach - foresight is overigens ook een spirit gen.). Voor combination strike is hij niet nodig, want sweeping wind telt daar ook voor mee. Die staat altijd aan, dus heb je er ook geen omkijken naar.
Foresight is ook een spiritgenerator en je hoeft niet om de 3 secondente refreshen, de buff blijft de hele gevecht geactiveerd.Mofkees schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:54:
[...]
als je nog AR op bracers krijgt, heb je 500+ AR, moet voldoend zijn2 LS wapens setup doet zeker wonderen om niet dood te gaan.
uit proberen.
Je begint met FoT en dan schop je een paar keer en je buff is op zijn max, daarna om de 30 sec. weer schoppen voor foresight buff maar niet om jouw combi. strike up te houden.
Trust me, i know what i'm saying
edit: je kan trouwens 2x FoT gebruiken en dan 1x forsight en de buff activeer je hier dan ook mee, je hoeft niet 3x te schoppen, uiteindelijk doe je dit automatisch en tel je onbewust mee. Foresight gebruik ik als defensieve skill, als ik rond ren met CHD EF en ik zie dat ik bijna doodga teleporteer ik naar een vijand buiten de mob en gebruik foresight om leven terug te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Sm0k3r op 19-09-2013 12:04 ]
1. FOT, DPS +8% combi strikeSm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:59:
[...]
Foresight is ook een spiritgenerator en je hoeft niet om de 3 secondente refreshen, de buff blijft de hele gevecht geactiveerd.
Je begint met FoT en dan schop je een paar keer en je buff is op zijn max, daarna om de 30 sec. weer schoppen voor foresight buff maar niet om jouw combi. strike up te houden.
Trust me, i know what i'm saying
edit: je kan trouwens 2x FoT gebruiken en dan 1x forsight en de buff activeer je hier dan ook mee, je hoeft niet 3x te schoppen, uiteindelijk doe je dit automatisch en tel je onbewust mee. Foresight gebruik ik als defensieve skill, als ik rond ren met CHD EF en ik zie dat ik bijna doodga teleporteer ik naar een vijand buiten de mob en gebruik foresight om leven terug te krijgen.
2. foresight 3x of als derde klap, +18% en + 8% combi strike
die 8% combi strike bonus gaat niet weg als je foresight maar 1x per 30 sec gebruikt? nouja zeer waarschijnlijk heb je gelijk, maar wil straks wel ff testen
dacht dat je voor die 2de 8% altijd je 2de generator skill om 3secs moet refreshen. dan zou de duur van de buff geen roll meer spelen.
??? nu zeg je precies hetzelfde als wat ik zei?Mofkees schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:12:
[...]
1. FOT, DPS +8% combi strike
2. foresight 3x of als derde klap, +18% en + 8% combi strike
die 8% combi strike bonus gaat niet weg als je foresight maar 1x per 30 sec gebruikt? nouja zeer waarschijnlijk heb je gelijk, maar wil straks wel ff testen
dacht dat je voor die 2de 8% altijd je 2de generator skill om 3secs moet refreshen. dan zou de duur van de buff geen roll meer spelen.
Jij zei:
uit proberen.
En ik concludeerde hieruit (dus schuld zit hem wellicht in mijn aanname of interpretatie van jouw tekst) dat foresight volgens jou geen bonus geeft omdat het geen spirit generator is, maar dat is het wel.
Je hoeft hem nooit te refreshen zolang je nog aan het vechten bent, dat is wat ik wou doorgeven.
Zolang je aan het vechten bent zonder pauzes dus bijvoorbeeld een elite of baas dan gaat jouw 2x 8% niet omlaag nadat je hem hebt geactiveerd, enige wat je om de 30 seconden moet doen is foresight refreshen.
De 3 seconden begint te tellen nadat het gevecht voorbij is (je houdt dus op met slaan) en jij dus aan het rondlopen bent zonder iets aan te vallen, je hebt dus 3 seconden de tijd om van de ene mob naar de andere mob te gaan maar de buff is zo makkelijk te activeren dat je daar niet op hoeft te letten.
?????Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:15:
Combi strike moet je idd om de 3 seconden refreshen en ooit kon je daar alleen spirit generators voor gebruiken. Maar in één van de patches hebben ze sweeping wind en exploding palm daar ook aan toegevoegd. Dus door constant sweeping wind aan te hebben, refresh je combi strike continu.
Dat zijn dus juist geen generators maar verbruikers. Loop maar gewoon op een vijand af met sweeping wind en jouw dps gaat niet omhoog, pas nadat je de eerste klap hebt uitgedeeld.
Nouja ik heb wel gelezen dat als ze iedereen betere loot zouden geven zoals in D2 dan zou de AH flooded zijn en dus niet uit kunnen, vandaar dat de loot wel rekening moet houden met de AH.Vandread schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:56:
[...]
Caps/rants/flame posts zijn gewoon gedelete.
Als er miljoenen spelers looten en aanbieden op AH dan kun je daar in je eentje niet tegen op, want er zijn immers velen malen meer "anderen" dan dat er "jijen" zijn (net als dat er altijd wel iemand een loterij wint maar dat nooit vaak jij bent al zou het theoretisch wel kunnen) Dus halen ze de AH weg om op die manier wel meer loot aan de ijndividuele speler kunnen geven, en ondertussen is er dan wel veel meer goede gear te krijgen alleen weer moeilijker te traden omdat het omslachtiger is. En ik vind het eigenlijk prima.
Als ze de AH bij loot 2 online laten dan is die binnen de kortste keren mega flooded met uber gear voor praktisch niks (vraag, aanbod en concurentie in prijzen) Dus in die zin heeft de loot wel altijd rekening gehouden met het AH hoe je went of keert.
Klopt helemaal. Combi strike wordt geactiveerd nadat je twee spirit generators gebruikt hebt, dus je moet eerst klappen uitdelen. Maar als je damage doet met exploding palm of sweeping wind in plaats van een tweede spirit generator, dan activeert 'ie ook. Die twee, ook al zijn het geen spirit generators, zijn in een later stadium ook toegevoegd aan de skills die je voor combi strike kunt gebruiken.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:22:
[...]
?????
Dat zijn dus juist geen generators maar verbruikers. Loop maar gewoon op een vijand af met sweeping wind en jouw dps gaat niet omhoog, pas nadat je de eerste klap hebt uitgedeeld.
Edit: laatste zin over 'in een later stadium toegevoegd' is mogelijk niet correct. Zou ook een bug kunnen zijn, lees ik net op bnet. Schijnt dat die twee ooit spirit generators waren.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5150108685
[ Voor 14% gewijzigd door Deadsmell op 19-09-2013 12:46 ]
Mja het verhaal wordt al anders.... de droprate van items is gewoon laag tov de droprate in bv D2, dat is wat anders dan dat "de loot rekening houdt met de AH" imho.Bulls schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:28:
[...]
etc.
Als ze de AH bij loot 2 online laten dan is die binnen de kortste keren mega flooded met uber gear voor praktisch niks (vraag, aanbod en concurentie in prijzen) Dus in die zin heeft de loot wel altijd rekening gehouden met het AH hoe je went of keert.
Geen AH en interesantere drops ben ik alleen maar voorstander van, de tijd waarin ik alleen maar zat te flippen en met een stopwatch aan het bidden was, is de minst leuke gaming tijd die ik ooit gehad heb... zoiets doe ik ook niet meer...
oh. neeSm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:20:
[...]
En ik concludeerde hieruit (dus schuld zit hem wellicht in mijn aanname of interpretatie van jouw tekst) dat foresight volgens jou geen bonus geeft omdat het geen spirit generator is, maar dat is het wel.
alle 3 zijn generators en dus die 8% geven, begrijp ik ook. Ik wou zeggen dat een monk het misschien lastig vindt om WoHF of Crippling wave te bruiken omdat de buff daar zeer kort is. Je krijgt dus een soort key spammen.
Wou dus zeggen dat je zowiezo moest refreshen, ook met foresight (jah 30 secs + 18% buff) voor de 8% Combi buff.
Door de uitleg van jou een deadsmell zie ik dat ik de pacht notes niet goed gelezen heb en dat foresight in dat opzicht toch een voordeel biedt (minder vaak refreshen).
NAAST dit aspect (key spammen of niet), krijg je ook wat bonus (slow enemy / MS+AS buff) van Crippling Wave/WoHF. Om de monk van deadsmell langer te laten leven, wilde ik hem aanraden die 2 ook maar eens te proberen.
Dat is precies wat ik zeg: het probleem zit in het loot drop systeem. Als er vanaf het begin genoeg leuke loot voor spelers zou droppen zou de ah vol staan met heel laag geprijsd spul. Er dropt immers veel. Alleen de echt top items zouden veel kosten. Hopen nutteloze loot + ongeduldige spelers van tegenwoordig was het probleem, niet het bestaan van een ah. Dat is imo niet meer dan een toegankelijke versie van de trade sites. Overspoeld met rotzooi maar boeien, daar zijn de filters voor.bangkirai schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:44:
[...]
Kwaliteit tussen loot en moeilijkheids graad is een fine tuning probleem, wat je bij veel nieuwe spellen krijgt, dat heeft weinig te maken met AH.
Sorry, maar de AH was wel het probleem, de item loot drops werd namelijk gebalanceerd aan de hand van wat op de AH beschikbaar kwam.
Probleem echter is: een leuke loot droprate voor een speler is TEVEEL voor een AH systeem, resultaat: loot droprate werd flink aangepast, waardoor het spelen een stuk minder leuk werd voor de speler, echter blizzard zn AH werkte volgens hun zeggen dan wel beter.
En nee, ik grind zeker niet, geen zin in en vooral geen tijd voor. Maar de D2 spelers met roze brillen stappen tegenwoordig erg gemakkelijk over de item grinds van toen heen. We zijn het eens: er moet genoeg droppen om leuk te blijven.
Oh, op zo'n manier.Mofkees schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:27:
[...]
NAAST dit aspect (key spammen of niet), krijg je ook wat bonus (slow enemy / MS+AS buff) van Crippling Wave/WoHF. Om de monk van deadsmell langer te laten leven, wilde ik hem aanraden die 2 ook maar eens te proberen.
Een tijdje terug was ik op HC met een monk bezig en die had ook crippling wave. Runes buiten beschouwing gelaten is dat op zichzelf al een skill die je survivability ten goede komt. Speelt zo lekker vloeiend. Wat dat betreft was het lastig kiezen, want FoT doet het ook goed met de knockback.
Maar op SC ga ik voor serieuze dps output, totdat ik echt in de problemen kom met survivability. En die wil ik dan eerst met gear op proberen te lossen. Wellicht denk ik daar na Siegebreaker anders over.
Breaker is de beste benchmark voor reflect damage mobs want hij houdt geen pauze en heeft maximum reflect damage %Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:45:
[...]
Oh, op zo'n manier.![]()
Een tijdje terug was ik op HC met een monk bezig en die had ook crippling wave. Runes buiten beschouwing gelaten is dat op zichzelf al een skill die je survivability ten goede komt. Speelt zo lekker vloeiend. Wat dat betreft was het lastig kiezen, want FoT doet het ook goed met de knockback.
Maar op SC ga ik voor serieuze dps output, totdat ik echt in de problemen kom met survivability. En die wil ik dan eerst met gear op proberen te lossen. Wellicht denk ik daar na Siegebreaker anders over.
Ook als je het vergelijkt met 3 blue's met Reflect?Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:21:
[...]
Breaker is de beste benchmark voor reflect damage mobs want hij houdt geen pauze en heeft maximum reflect damage %
Yep, en dat ze om jou heen staan en tegelijk reflecten, ja.EricNL schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:23:
[...]
Ook als je het vergelijkt met 3 blue's met Reflect?
Test het maar uit zou ik zeggen.
Ik zie niemand trouwens iets roepen over de datamining resultaten van de monk omtrent seize the initiative.
Die was al 1x generfed van totaal dex is 100% armor naar 50% en nu staat er dit:
Seize the Initiative: The Monks of Ivgorod are trained to move like water ??? flowing freely into open spaces and crashing hard against their foes.
WTF moet ik mij hierbij voorstellen? Geen armor op basis van DEX maar teleporten en botsen tegen vijanden?
Dus mijn paragon puntjes mag ik gaan spenderen aan STR om verloren armor terug te krijgen.
Eerste wat ik ga upgraden is movement speed en attackspeed, oh en 0,5% CHC zodat ik een mooite 55% CHC heb op mijn Monk, ik haat gebroken getallen.
Deadsmell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:09:
Blijven de huidige item levels eigenlijk op hun bestaande max, of komen er nieuwe hogere ilevels? Zo niet dan is gear die nu BiS is maar beperkt te verbeteren, lijkt me. En mocht dat wel het geval zijn, dan heeft het spel ook wat nieuwe uitdagingen nodig, anders zou MP10 wel eens simpel kunnen worden.

Items levels stijgen ook tot 70. Dus de BiS gear van nu is straks niks meer waard.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Ach dat werd wel vaker geroepen, bijvoorbeeld toen men lvl63 kon craften, toen bleek dat de lacuni's bij sommige builts nog steeds BiS waren....Julio-K schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:11:
Items levels stijgen ook tot 70. Dus de BiS gear van nu is straks niks meer waard.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Enchanten en dus account-bound maken zal ervoor zorgen dat mijn items sterker worden.Vandread schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:53:
Sm0k3r je gaat sowieso van level 60 naar 70 levelen en je items heb je waarschijnlijk ook binnen een week vervangendus ik zou me er niet te veel druk om maken.
Julio, hoe dan man, jij die roept dat items zodirekt geen moer meer waard zijn, waarvoor denk je dat wij zodirekt onze shit kunnen enchanten.
Er komen nieuwe items bij maar tot die tijd is mijn gear nog steeds zat waard en ik ga sowieso en ben sowieso niet van plan mijn huidige gear te verkopen, upgraden die shit man!!!!
volgens de rumor (jaja dat vinden we leuk?) gaat LS weg en CD op wapen op 35% of 50% gecapt. Dus zijn EF is zelfs in de nieuwe patch nog steeds GG, moet alleen die black damage enchanten tot ilvl 70Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:57:
[...]
Enchanten en dus account-bound maken zal ervoor zorgen dat mijn items sterker worden.
Julio, hoe dan man, jij die roept dat items zo geen moer meer waard zijn, waarvoor denk je dat wij zo onze shit kunnen enchanten.
Er komen nieuwe items bij maar tot die tijd is mijn gear nog steeds zat waard en ik ga sowieso en ben sowieso niet van plan mijn huidige gear te verkopen, upgraden die shit man!!!!
http://diablo.incgamers.c...-bigger-numbers-emergency
Dit zijn dan nog level 60 items....bedenk je dan eens wat leve 70 items gaan doen qua stats (hint: zie het plaatje hierboven)
Met de expansion word in ieder geval alles wat je hebt waaaardeeeloooos.
Ik betwijfel of dat Enchanten gaat zorgen dat jou ilvl63 wapen opeens volwaardig meekan met lvl70 wapens.
http://diablo.somepage.co...ing-provides-stat-choices
[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 19-09-2013 16:09 ]
Eerste link zegt niks over onze versie van Diablo, ik blijf dan wel zwart wit en dit is console en wij spelen PC, en waardeloos is erg sterk, mider goed ok maar waardeloos, mweh.Vandread schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:06:
Kijk eens hiernaar:
http://diablo.incgamers.c...-bigger-numbers-emergency
Dit zijn dan nog level 60 items....bedenk je dan eens wat leve 70 items gaan doen qua stats (hint: zie het plaatje hierboven)
Met de expansion word in ieder geval alles wat je hebt waaaardeeeloooos.
Ik betwijfel of dat Enchanten gaat zorgen dat jou ilvl63 wapen opeens volwaardig meekan met lvl70 wapens.
http://diablo.somepage.co...ing-provides-stat-choices
2de link is dus wat ik al dacht en dat is zwart op wit, rerollen van stats en dus de kans dat ik van mijn mempo een slechtere maak dan hij nu is bestaat maar bestaat ook een kans dat hij beter wordt etc etc, we hebben een gokmachine erbij, dit wordt de nieuwe goldsink en aangezien gold niet gekocht kan worden wordt je dus gedwongen vaker te spelen en dat is wat zij willen.
edit: en ik zal mezelf maar herhalen "ik zie wel wat er gaat komen, zodoende dat ik niet nu al begonnen ben met het lvlen van x aantal monks" Zo heb ik later meer te doen ipv het spel na een paar weken al weer zat te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Sm0k3r op 19-09-2013 16:27 ]
Ik heb het effect van die ring even berekend en het is voor mij geen upgrade. Heel weinig dps increase vs. elites en een klein beetje meer LoH, maar alles bij elkaar betekent het ehp en dps verliezen. Dus ik sla deze over en houd mijn ogen open voor een andere. Al zal dat wel moeilijk worden. Bedankt voor het aanbod!Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:44:
[...]
Ah, dat level had ik gemist. Thanks!Julio-K schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:11:
[...]
[afbeelding]
Niets meer waard is ook maar relatief. In gold misschien, maar topgear van nu blijft dan ook topgear. Ook al is het niet meer BiS.
Item grinds van toen?Bundin schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:30:
[...]
Dat is precies wat ik zeg: het probleem zit in het loot drop systeem. Als er vanaf het begin genoeg leuke loot voor spelers zou droppen zou de ah vol staan met heel laag geprijsd spul. Er dropt immers veel. Alleen de echt top items zouden veel kosten. Hopen nutteloze loot + ongeduldige spelers van tegenwoordig was het probleem, niet het bestaan van een ah. Dat is imo niet meer dan een toegankelijke versie van de trade sites. Overspoeld met rotzooi maar boeien, daar zijn de filters voor.
En nee, ik grind zeker niet, geen zin in en vooral geen tijd voor. Maar de D2 spelers met roze brillen stappen tegenwoordig erg gemakkelijk over de item grinds van toen heen. We zijn het eens: er moet genoeg droppen om leuk te blijven.
Sorry hoor, maar heb d2 totaal kapot gespeeld, had nooit gevoel van grinding.
Dat heb ik bij d3 wel, waar het gewoon op gegeven moment saai werd, vandaar dat ik het nu al tijden niet meer speel en zit te wachten totdat ze ooit is een interessante patch uitbrengen, echter ze zijn erg traag met d3 patchen.
Traag? Sinds ik het een jaar geleden ben gaan spelen, zijn er vijf flinke patches uitgekomen. Een paar daarvan hadden flink wat nieuwe functionaliteit, zoals monster power, paragon systeem, ubers, duelling, craftables en niet te vergeten alle aanpassingen aan skills en monsters. Dat noem ik niet traag.bangkirai schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:39:
[...]
Item grinds van toen?
Sorry hoor, maar heb d2 totaal kapot gespeeld, had nooit gevoel van grinding.
Dat heb ik bij d3 wel, waar het gewoon op gegeven moment saai werd, vandaar dat ik het nu al tijden niet meer speel en zit te wachten totdat ze ooit is een interessante patch uitbrengen, echter ze zijn erg traag met d3 patchen.
[ Voor 49% gewijzigd door Deadsmell op 19-09-2013 17:48 ]
Zo spannend waren baalruns nou ook weer niet
Patchen is ook echt niet traag in D3, D2 (juni 2000)had tot de release van LoD amper boeiende patches en was ook niet alles. LoD kwam 1 jaar na D2 uit, toen begonnen ze pas met serieuze patches en daar ging ook weer jaren overheen.
Precies, 100% mee eensSm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:22:
[...]
edit: en ik zal mezelf maar herhalen "ik zie wel wat er gaat komen, zodoende dat ik niet nu al begonnen ben met het lvlen van x aantal monks" Zo heb ik later meer te doen ipv het spel na een paar weken al weer zat te zijn.
Alle legendaries van lvl 1-63 kunnen straks lvl 70 worden als ik het goed begrijp. Dus de echoing fury ilvl70 rolt straks ook met 3000dps+ damage neem ik aan. En de huidige wordt dan een legacy legendary zoals je dat ook al zag na patch 1.0.4..
Ik heb overigens nog geen screens gezien van armor pieces, ben benieuwd hoe gek die kunnen rollen. Misschien dat die redelijk het zelfde blijven of krijg je straks +500 dex op je chest? Dan kan het wel zo zijn dat de huidige BiS bruikbaar blijven.
Maar een EF met 1300dps van nu volledig enchanted, zal het denk ik sowieso afleggen tegen de nieuwe wapens van 3000dps+ die ook nog verder kunnen worden enchanted.
zoals gezegd in de toekomst heb je geen CD > 51 of LS meer op wapens. Als je dus nu een EF met SOC+LS/CD roll hebt, ga je gewoon de base black damage enchanten totdat je EF 3000 + DPS hebt. en dan heb je weer een BIS itemJulio-K schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:39:
In hoeverre is dat enchanting al bekend wat je er mee kan?
Alle legendaries van lvl 1-63 kunnen straks lvl 70 worden als ik het goed begrijp. Dus de echoing fury ilvl70 rolt straks ook met 3000dps+ damage neem ik aan. En de huidige wordt dan een legacy legendary zoals je dat ook al zag na patch 1.0.4..
Ik heb overigens nog geen screens gezien van armor pieces, ben benieuwd hoe gek die kunnen rollen. Misschien dat die redelijk het zelfde blijven of krijg je straks +500 dex op je chest? Dan kan het wel zo zijn dat de huidige BiS bruikbaar blijven.
Maar een EF met 1300dps van nu volledig enchanted, zal het denk ik sowieso afleggen tegen de nieuwe wapens van 3000dps+ die ook nog verder kunnen worden enchanted.
Dat is puur gebaseerd op de info wat er nu enigzins ter beschikking is.
Over dat gokken gesproken (enchanten), ze hebben wel gezegd dat je de keuze krijgt om je huidige stat te behouden, dus dat gokken kan alleen de positieve kant op.
Ben voor de rest met Sm0k3r en co. eens. Maak me nu niet druk om wat er komt...
Ik maak me ook niet druk, heb dan ook kut items en ik hoop juist dat de expansion zorgt voor soort reset..
je gokt gewoon op dat stukje damage.. op mijn monk heb ik b.v. een paupere EF, met een +169 MIN / + 212 MAX roll. Die kan je steeds rerollen en hopen op een top value in de nieuwe patch (+1500 MIN / + 2000 MAX noem maar wat). Je kunt echter ook +5 MIN / 10 MAX krijgen, in dit geval kan je tegen het system zeggen dat je +169/+212 wil behouden.Julio-K schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:01:
aha ok dat stukje heb ik even gemist. Maar waar ligt die grens met het enchanten van je dmg? van 1300 naar 3000 is een hoop. Of moet ik het zien als een gokspel waarop je bij iedere enchant kans heb op een black dmg tussen de bijv. 1500 - 3500 dps. Of voeg je elke keer een x aantal black dmg toe aan het wapen? Waarbij je er uiteindelijk altijd wel komt als je maar genoeg investeert.
Ik maak me ook niet druk, heb dan ook kut items en ik hoop juist dat de expansion zorgt voor soort reset..
Zo kom je wel steeds dichter bij je doel.
Ik kijk meer uit naar items die nu alleen op lvl 60 droppen, ook lager kunnen droppen, wat dacht je van een level 20 manticoreVandread schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:49:
Lacuni's droppen nu op ivl63 en dan op ilvl70 of hoger.... welke denk je dat er beter zijn?
Bv: http://eu.battle.net/d3/en/item/boj-anglers
http://eu.battle.net/d3/en/item/pride-of-cassius
http://eu.battle.net/d3/en/item/beckon-sail
En de vele amu's en ringen...
En vraag me af wat er met set items gebeurd:
http://eu.battle.net/d3/e...captain-crimsons-codpiece
Dat zien we vanzelf wel
Ik speel zonder gebruik te maken van de AH En ben dus ook van drops afhankelijk voor de gem designs, welke ik erg graag wil vinden, zodat ik gems kan gebruiken extra dps/life te krijgen..
Zojuist vond ik de design voor de perfect star amethyst en daarmee heb ik van elke type gem, zowel de marquise, radiant star en de perfect star designs. Maar ik heb van geen enkel gem type de flawless star design, dus ik kan nog steeds geen betere gems dan star craften -.-
Had hem neer in 2:30 min met 3% LS en enchantress, op MP10. Was wel een paar keer close call. Kiten en serenity was idd hard nodig. EF met LS speelt trouwens behoorlijk lekker, maar verlies er wel een flinke bak damage door.Sm0k3r schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:21:
[...]
Breaker is de beste benchmark voor reflect damage mobs want hij houdt geen pauze en heeft maximum reflect damage %
Verwijderd
http://www.diablofans.com...s-quest-for-paragon-1000/
When you gain a paragon level in the new system you will receive a paragon point to spend, what category that point can be spent in is determined by what paragon level you earn. Paragon level 1 gives you a point to spend in a core stat, Paragon 2 gives you a point in the offensive category, 3 is defensive, and 4 is utility, each level past that folows the same pattern. At present all categories other than core stats (Str, Int, Dex, Vit) have a cap on the number of points that can be allocated to them which also means there is a cap to the total number of points that 3 of the 4 categories can have. If you reach paragon 800 you will have maxed the number of points that can be allocated to the offense, defense, and utility categories and all future paragon levels will grant you a point in the core stat category.
Je kunt dus wel even vooruit voor je alleen nog maar punten aan de core stats kunt geven.....
Als je kite doe je helemaal geen deepsDeadsmell schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:45:
[...]
Had hem neer in 2:30 min met 3% LS en enchantress, op MP10. Was wel een paar keer close call. Kiten en serenity was idd hard nodig. EF met LS speelt trouwens behoorlijk lekker, maar verlies er wel een flinke bak damage door.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
Vidra heeft een TS server opengesteld, gebruik aub je battletag: ts.solidaritygaming.com
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Voor alle vragen over item prijzen en het ruilen ervan kun je terecht in [PC] Diablo 3 Trading topic
Wil je snel geholpen worden met vragen over je build? Post dan je character profile of plaats hem in je signature middels de volgende code: [url="link naar profiel"]Battle.net tag[/url]