.
Psycho_Mantis schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:29:
[...]
Logisch ook, volgens mij zag ik dat er aardig wat nieuwe printers voorbij komen.
Maar als alles zo perfect werkte out-of-the-box, dan hoefde dit topic ook niet te bestaan en was de uitdaging ook weg. Het is toch een beetje de hobby natuurlijk.
Maar ik heb nog meer issues hoor:
- Linear bearings zijn echt van beroerde kwaliteit en maken vaak veel herrie.
Als ze morgen geen nieuwe opsturen krijgen ze ook negatieve feedback op ebay. Zelfs voor china kwaliteit verwacht ik beter, één was namelijk zelfs verroest.
- Firmware loopt vaak vast bij het opwarmen van de hot-end, best gevaarlijk las je even niet oplet.
- Z Endstop zit nog niet lekker, moet ik nog opnieuw printen. Hij is nu namelijk zeer lastig af te stellen.
Maar op een dag is alles vast goed, tot er iets weer kapot gaat

Je moet LMUU eigenlijk wel smeren maar liefst met een vet (had destijds een beetje van mn werk meegenomen). Maar je krijgt toch groeven van die dingen en ze blijven lawaai maken. Als je dat niet wil dan moet je overstappen naar koperen bussen (verademing

)
Ik neem aan dat de firmware zelf niet vast loopt maar de connectie inderdaad zoals hier ook al wordt aan gegeven, waarschijnlijk zal de baudrate aanpassen naar nog lager dan 115200 niet zo gek veel gaan oplossen. maar kijk even naar je USB kabel en prober eens een andere. Dat ligt behoorlijk gevoelig en een betere kabel kan een groot verschil maken in connectie problemen.
Belangrijk!
Ik heb laatst een aantal SSR gehaald van ebay (Fotek), en nu blijkt er een behoorlijk aantal (als niet alles) vervalsingen daarvan verkocht te worden. Dit bleek bij mij ook het geval. Na de eerste keer was het schakelende effect weg en bleef hij gewoon aanstaan. Dit blijkt veeeel voor te komen en is potentieel gevaarlijk.
Bij mij viel het mee qua gevaar omdat ik maar 12V op het moment gebruik en mn heatbed dus niet veel hoger komt dan 70 graden. Maar gebruik je ze in 24V situatie dan kan dit wel ellende opleveren.
Er zijn verschillende for a die hier over schrijven
http://www.instructables....f-Counterfeit-FOTEK-SSRs/
http://forum.seemecnc.com/viewtopic.php?f=43&t=7161
Hier een plaatje uit bovenstaand forum
Met rechts dus een echte en links een fake! te zien aan het afgeronde hoekje rechtsonderin wat dus anders is dan de overage hoeken. Bij de fake zijn ze allen hetzelfde.
Dit geld dus voor zowel de AC als de DC versie dit is alleen een voorbeeld plaatje van het hoekje!!!
Kijk dus uit met die dingen!!!!
[
Voor 27% gewijzigd door
WeeDzi op 09-07-2015 11:57
]