Ik blijf toch met prusament PETG "problemen" houden met de eerste laag en het hechten op de textured sheet
Nouja problemen

, de printjes zijn van erg goede kwaliteit en ze springen niet spontaan los, maar ze trekken wel wat krom (vooral de hoekjes en losse randjes). Ik ben wat reserve onderdelen voor mijn net nieuwe MKS3+ aan het printen en bij de x-carrage-backplate kom ik bv dit tegen:
Dit randje hoort helemaal paralel met de rest te lopen (bovenkant is kant waar object op het bed heeft gezeten). Ook is het object iets kromgetrokken. Objecten met een kleiner oppervlak (zoals de eindjes van de X gantry) hebben hier minder / geen last van. Printer is verder helemaal stock (nieuw, kit van vorige week) en keurig recht volgens de self-calibration.
Dit was wel een extreem geval, bij de andere onderdelen (MKS3+ parts) die ik heb geprint is het gebleven bij minimaal kromtrekken in de hoekjes.
Je ziet bij het patroon van het textured sheet op het model nog wel heel licht de printlijnen en dat in combinatie van het kromtrekken zou je denken dat de nozzel nog iets lager mag.
Maar met first-layer-calibration heb ik nog minimale ribbels tussen de lijnen (iets te dicht bij het bed, maar heel minimaal), maar als ik hem hoger zet, plakken de dunne lijnen niet lekker.
Ik print met de default slicer instellingen en maak de textured sheet voor elke print schoon met 99% IPA.
Ik heb 0.0 problemen met PLA en de smooth pei sheet. De printer staat in een hoekje onder een schuine wand. Omdat ik nu niet duidelijk heb of nu te laag of te hoog zit met het bed, weet ik ff niet meer wat nu het probleem is. Zou het toch iets van tocht zijn? Zou een behuizing hier toch wat verbetering inbrengen?
Hebben jullie nog ideeën? Of is minimale warping gewoon normaal bij PETG en moet ik met een brim oid gaan printen?
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 674295 op 03-03-2021 21:18
]