In de afgelopen tijd zo hier en daar een paar uurtjes bij elkaar gesprokkeld om mijn i3 kloon te verkennen. Het resultaat is er nog niet, maar ik leer ontzettend veel
Zo ben ik er inmiddels achter dat de bed leveling die ik via de LCD uitvoerde vervolgens aan het begin van mijn testprintje weer ongedaan werd gemaakt waardoor mijn bed (weer) scheef kwam te staan. Ja, zo krijg je aan de ene kant van het bed een héél andere Z-offset dan aan de andere

Ik heb het bed fysiek een heel stuk rechter gezet door de koppeling van de rechter Z motor los te halen en de boel zo goed mogelijk parallel te plaatsen aan het bed.
Volgende probleem is dat de nozzle nog steeds niet goed op bedhoogte komt. Ik moet nog dubbelchecken of ie uberhaupt helemaal goed aangedraaid is door ook een hot-tighten te doen, en daarnaast gaan uitzoeken hoe (en of) ik de Z probe fysiek beter af moet stellen om dit beter te krijgen. Die doet het in ieder geval wel prima, zit zo'n mooi verklikker-ledje op die tijdens het leveling proces duidelijk aan en uit gaat.
Als laatst lijkt het erop dat de Z-offset niet permanent opgeslagen wordt. Dus als de stroom eraf is geweest zou ik weer opnieuw moeten levelen en Z-offset instellen. Dat lijkt me een beetje omslachtig.
De Marlin 1.1.4 wil ik eigenlijk updaten naar op z'n minst de laatste 1.1.9 om eventuele bugs waar ik het bestaan niet eens goed vanaf weet, maar ik misschien wél tegenaan loop, te squishen. Jammer dat het niet mogelijk lijkt te zijn de gebruikte configuration settings op de een of andere manier te dumpen uit de huidige firmware.
Daarnaast ben ik dit topic eens rustig en grondig aan het doorlezen van voor naar achter. Ben inmiddels zo ongeveer op -3 jaar

maar wel een hoop informatie om van te leren