[3D printer] Snapmaker U1

Pagina: 1
Acties:

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op Kickstarter loopt momenteel de Snapmaker U1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_l9XqjOIKJCz6RhktRpvxrmJ54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BehAKE9BZN7YbuSwxFs5kJQ2.png?f=fotoalbum_large

https://www.kickstarter.c...-more-speed-5x-less-waste

Dit is een 4x toolhead changer waardoor er veel minder purge afval is en veel sneller multicolor geprint kan worden.

Ik doe mee als backer en zit in se eerste batch van leveringen (verwacht hem rond december)

Vids van testers:

[ Voor 51% gewijzigd door Tylen op 29-08-2025 07:48 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ja, voor de prijs een interessante printer. Maar Snapmaker is een partij met een niet al te goede staat van dienst, dus eerst maar eens kijken wat ze er van bakken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Zover als ik de youtube vids kan beoordelen ziet het er allemaal goed uit. Wat is die “niet al te goede staat van dienst?”

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Snapmaker heeft de reputatie om problemen niet op te lossen en om redelijk snel de indirecte support in de vorm van firmware updates etc te staken. Misschien dat de overstap naar Klipper hier soelaas gaat bieden, maar dan moeten ze wel de aangepaste bronnen vrijgeven. Verder is de kans op een maandagmorgenexemplaar naar verluidt substantieel.

[ Voor 26% gewijzigd door ocf81 op 28-08-2025 10:22 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is jammer om te horen, aangezien deze U1 zeer interessant klinkt. Ik heb getwijfeld om backer te worden, maar had (al voor bovenstaande berichten) toch te wachten om de eerste ervaringen van de eerste batch.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:22
ocf81 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:17:
Snapmaker heeft de reputatie om problemen niet op te lossen en om redelijk snel de indirecte support in de vorm van firmware updates etc te staken. Misschien dat de overstap naar Klipper hier soelaas gaat bieden, maar dan moeten ze wel de aangepaste bronnen vrijgeven. Verder is de kans op een maandagmorgenexemplaar naar verluidt substantieel.
Ik blijf dit soort 'claims' zonder degelijk onderbouwde bronnen wat raar vinden.
Kom dan ook met links naar bijvoorbeeld klachten of maandagmorgenexemplaren die nooit goed gewerkt hebben. Nu is het eigenlijk een product afraden zonder dat de vermelde zaken zich bij het nieuwe product al hebben voorgedaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Ik lees en zie alleen maar positieve berichten over de U1.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:10
Het probleem met al deze 'reviewers' is dat ze allemaal een gratis printer hebben gekregen. En alhoewel ze allemaal zeggen dat ze dat ze zich daar niet door laten beïnvloeden, gebeurt dat natuurlijk toch. Als je niet positief genoeg bent, dan krijg je in het vervolg gewoon geen printer meer en heb je dus ook geen content.

Er zijn maar een paar goed kritische reviewers (CNC Kitchen, Aurora tech, Clough24 en Fauxhammer om er een paar te noemen).

Een groot deel zijn Youtubers met een paar 1000 volgers die normaliter filmpjes plaatsen met hoe goed ze het op Etsy oid doen en totaal geen reviewers zijn.

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:17
MasterMaceMichu schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:12:
Er zijn maar een paar goed kritische reviewers (CNC Kitchen, Aurora tech, Clough24 en Fauxhammer om er een paar te noemen).
Laat Aurora nu net (12 dagen geleden) een review hebben geplaatst. Zij raadt de printer in ieder geval aan.

Ik kwam hem ook tegen als reclame voor 750 (de super early bird ofzo) maar toen waren de reviews er nog niet van goede reviewers. Nu beginnen die wel te komen en twijfel ik toch of ik niet de gok moet wagen. Zat eigenlijk naar de Core One van Prusa te kijken maar dit spreekt mij ook wel aan.

YouTube: SnapMaker U1: A 4-toolhead auto-changer 3D printer that will change ...

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Arfman

Drome!

Ik zit ook te twijfelen om deze printer te halen als upgrade van mijn Ender 3 V3 KE. Met name het multicolorprinting spreekt me enorm aan omdat je dan allerlei leuke dingen kunt printen (speelgoedjes voor mijn dochter e.d.).

De reviews op YouTube zijn eigenlijk zonder uitzondering allemaal positief, zeker de nieuwere waarbij er al veel firmware updates zijn geweest. Maar wel hebben ze allemaal dit apparaat gekregen en ze zeggen wel dat Snapmaker geen invloed heeft op de reviewinhoud maar toch kan het bijna niet zo zijn dat iedereen zo enthousiast is, toch? Hoe kijken jullie hier tegen aan?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Tylen

Tylen

Topicstarter
De uitlevering is begonnen dus verwacht meer en meer reviews van echt onafhankelijke mensen. Ik zit ook bij de eerste ontvangers en verwacht mijne eind november begin december.

• DukeMan
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:12:
De uitlevering is begonnen dus verwacht meer en meer reviews van echt onafhankelijke mensen. Ik zit ook bij de eerste ontvangers en verwacht mijne eind november begin december.
Hopelijk wil je je ervaringen met ons delen? Ik ben namelijk heel erg benieuwd

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Morgen komt hij binnnen. Yes.

Moet er nog wel een plekje voor vinden want hij schijnt nogal wat herrie te maken in vergelijking met de Bambu A1 Mini. Dus misschien toch maar in de garage zetten.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
In elkaar gezet. Nu is hij aan het kalibreren. Straks het standaard draakje printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSM-OhZjIxUEJRZw8bcyw_8nlTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/st2WJAeo6m0tjZ32RuMfiO3R.jpg?f=fotoalbum_large

• Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
Tylen schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:51:
In elkaar gezet. Nu is hij aan het kalibreren. Straks het standaard draakje printen.

[Afbeelding]
Succes! Ik ben jaloers, hij lijkt mij erg mooi om te gebruiken. Laat weten hoe die print =D

[ Voor 3% gewijzigd door Beagon op 20-11-2025 18:59 ]

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Duidelijk handleiding en/of filmpje hoe te monteren. Flow kalibratie op toolhead 3 ging niet goed. Zat nog wat filament verstopt in de kop. Even schoonmaken en hij loopt nu lekker. (Ze worden allemaal getest in de fabriek dus kan natuurlijk altijd wat achterblijven) Hij is met het test draakje bezig. Vooralsnog erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6KmKSvUjSgm4WURI1A94RqN_DQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOfeBMsZSSAFNc0LqeqSmsRF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Tylen op 20-11-2025 22:09 ]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-12 15:33

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb de mijne gisteravond ook in gebruik genomen. Ik moest ook verzinnen waar ik deze neer ging zetten. Mijn vrouw heeft inmiddels toch gevraagd of ik niet ook wat printers ga verkopen om ruimte te maken … dus ik denk dat ik alle Cartesian printers van de hand ga doen, behalve misschien nog een A1 mini op m’n bureau.

Verder geen problemen gehad. Testprint was prima. Ik had alleen een beschadigde PEI plate. Daar heb ik een ticket voor aangemaakt en die is ook al beantwoord. Nu heeft support het nog rustig … ;)

[ Voor 11% gewijzigd door gday op 21-11-2025 10:20 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Eerste indruk. Hij maakt herrie 🤣 Maar ik vergelijk hem dan ook met een bambu a1 mini. Kwaliteit is goed (1 print tot nu toe). Camera is lekker snel (1fps) oke niet 50fps haha maar goed en snappie vergeleken met de a1m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSHkaCJIQ62tVHKn6Pk30YUszi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R88MW1PLuWvQyxs0gFMtIIq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-O8pSFlPJ5c0aSc9f1nbubo3Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGhO66DzPBdYkOZla7SU0o9p.jpg?f=fotoalbum_large

Purge tower is het enige afval.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-12 15:33

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Voor degenen die niet willen wachten op de top cover: https://princore.de/products/snapmaker-u1-deckelerweiterung

Ik had de top cover als addon besteld maar heb begrepen dat deze pas in mei verwacht wordt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Tylen

Tylen

Topicstarter
gday schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:09:
Voor degenen die niet willen wachten op de top cover: https://princore.de/products/snapmaker-u1-deckelerweiterung

Ik had de top cover als addon besteld maar heb begrepen dat deze pas in mei verwacht wordt.
Ja ik heb hem express er niet bijbesteld. Deze denk ik dat ik maar ga bestellen. Ik zag hem ook op facebook in de u1 groep. Hopelijk is hij dan ook wat stiller. ;) hahaha

• DukeMan
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:30:
Eerste indruk. Hij maakt herrie 🤣 Maar ik vergelijk hem dan ook met een bambu a1 mini. Kwaliteit is goed (1 print tot nu toe). Camera is lekker snel (1fps) oke niet 50fps haha maar goed en snappie vergeleken met de a1m.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Purge tower is het enige afval.
Thanks voor de eerste 'review'! Hoeveel tijd heeft dit model nu gekost om te printen?
En als je zegt: hij is vrij luidruchtig (tov), heb je een idee over de decibels? Ik las laatst ergens anders ook al dat ie best wat geluid maakt, maar dat is natuurlijk subjectief.

De kwaliteit ziet er zo het eerste oog goed uit!
Als je enige afval je purge tower is, in hoeverre is deze dan eigenlijk nog nodig, want het filament blijft natuurlijk in de hotend zitten.

Dank je!

• Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:10
DukeMan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:27:
[...]

Thanks voor de eerste 'review'! Hoeveel tijd heeft dit model nu gekost om te printen?
En als je zegt: hij is vrij luidruchtig (tov), heb je een idee over de decibels? Ik las laatst ergens anders ook al dat ie best wat geluid maakt, maar dat is natuurlijk subjectief.

Als je enige afval je purge tower is, in hoeverre is deze dan eigenlijk nog nodig, want het filament blijft natuurlijk in de hotend zitten.

Dank je!
Wat ik heb gehoord over de **prime** tower is deze nodig om de nozzle te primen. Aangezien de nozzle "heet" weer teruggezet word oozed er nog wel is wat uit de hotend en als je geen prime tower gebruikt bestaat er een relatief grote kans op under extrusion.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
DukeMan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:27:
[...]

Dank je!
2 uur 50. Detail is er goed. Purge tower is nodig zoals al aangegeven was hierboven. Opzich mag hij ook purgen aan de binnenkant van de print. Hopelijk maken ze die optie ooit nog eens.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tylen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:38:
[...]

2 uur 50. Detail is er goed. Purge tower is nodig zoals al aangegeven was hierboven. Opzich mag hij ook purgen aan de binnenkant van de print. Hopelijk maken ze die optie ooit nog eens.
Dat zou ik alleen doen als je met meerdere kleuren van hetzelfde type filament print.

© ocf81 1981-infinity

• DukeMan
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:38:
[...]

Met aardig wat wisseld valt bijna 3 uur mij mee!
Beagon schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:54:
[...]

Wat ik heb gehoord over de **prime** tower is deze nodig om de nozzle te primen. Aangezien de nozzle "heet" weer teruggezet word oozed er nog wel is wat uit de hotend en als je geen prime tower gebruikt bestaat er een relatief grote kans op under extrusion.
Ah inderdaad, dat is logisch.
Maar als dat het enige verlies is, valt dat erg mee!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
DukeMan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:14:
[...]

Met aardig wat wisseld valt bijna 3 uur mij mee!
Yuup dat is het voordeel aan deze. Geen spoelen/poepen tijds een kleuren wissel. Gewoon een andere kop pakken en doorrrr

• Tylen

Tylen

Topicstarter
gday schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:09:

Hier gratis. Wel zelf even plexyglas regelen: https://www.printables.co...em_vVnCbIwZwGdI8UVJZr6DGQ

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:29
Je kan ook wat Zweedse gehaktballetjes gaan smullen en dan meteen een SAMLA opbergbak meenemen voor deze print:
https://makerworld.com/en...mla-45l#profileId-2190615

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Skizzik0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:35:
Je kan ook wat Zweedse gehaktballetjes gaan smullen en dan meteen een SAMLA opbergbak meenemen voor deze print:
Laat ik zo’n samla nou net toevallig naast de printer hebben staan. Ik slinger hem gelijk aan.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
De samla houder is morgen klaar. Die gebruik ik totdat deze uitkomt. Heel netjes: https://www.cc3dprojects....ject-for-the-snapmaker-u1

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/f4f944_4c425972274a4f3abb94bd84f5ff2e73~mv2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 25-11-2025 13:05 ]

• p1lot
  • Laatst online: 23:49
Skizzik0 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:35:
blijkbaar zijn die bakken in Europa een cm korter op de lange zijde. al getest of het dan nog past?

• Tylen

Tylen

Topicstarter
p1lot schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:58:
[...]

blijkbaar zijn die bakken in Europa een cm korter op de lange zijde. al getest of het dan nog past?
Ik had de samla 45l reeds in bezit dus weet niet hoelang geleden mijn vrouw die gekocht heeft ;) maar hij werkt hier perfect.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Arfman

Drome!

Heb je er al veel mee geprint @Tylen ? Hij staat nog steeds in mijn winkelmandje op de Snapmaker site :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:56:
Heb je er al veel mee geprint @Tylen ? Hij staat nog steeds in mijn winkelmandje op de Snapmaker site :)
Je ik ben helemaal verliefd erop. Top ding. Maakt alleen veel herrie. Gelukkig met de ikea samla is het goed te doen. De SnOrca software is wel heel erg crappy. Maar dat went ;)

Ben nu een training aan het geven en de printer is bezig naar mijn bureau. Dus opzich is de herrie ook relatief.

• p1lot
  • Laatst online: 23:49
Ik vind het ook een top-ding, maar die herrie herken ik wel. Vooral van de auxilary fan dan. hopelijk gaat die ikea-bak helpen.
ik ben al snel over gegaan naar de "gewone" versie van Orca, die skin versie van Snapmaker heeft een aantal settings niet. printsnelheid met multicolor is echt fenomenaal snel trouwens
Pagina: 1