Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op Kickstarter loopt momenteel de Snapmaker U1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_l9XqjOIKJCz6RhktRpvxrmJ54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BehAKE9BZN7YbuSwxFs5kJQ2.png?f=fotoalbum_large

https://www.kickstarter.c...-more-speed-5x-less-waste

Dit is een 4x toolhead changer waardoor er veel minder purge afval is en veel sneller multicolor geprint kan worden.

Ik doe mee als backer en zit in se eerste batch van leveringen (verwacht hem rond december)

Vids van testers:

[ Voor 51% gewijzigd door Tylen op 29-08-2025 07:48 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ja, voor de prijs een interessante printer. Maar Snapmaker is een partij met een niet al te goede staat van dienst, dus eerst maar eens kijken wat ze er van bakken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Zover als ik de youtube vids kan beoordelen ziet het er allemaal goed uit. Wat is die “niet al te goede staat van dienst?”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Snapmaker heeft de reputatie om problemen niet op te lossen en om redelijk snel de indirecte support in de vorm van firmware updates etc te staken. Misschien dat de overstap naar Klipper hier soelaas gaat bieden, maar dan moeten ze wel de aangepaste bronnen vrijgeven. Verder is de kans op een maandagmorgenexemplaar naar verluidt substantieel.

[ Voor 26% gewijzigd door ocf81 op 28-08-2025 10:22 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is jammer om te horen, aangezien deze U1 zeer interessant klinkt. Ik heb getwijfeld om backer te worden, maar had (al voor bovenstaande berichten) toch te wachten om de eerste ervaringen van de eerste batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
ocf81 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:17:
Snapmaker heeft de reputatie om problemen niet op te lossen en om redelijk snel de indirecte support in de vorm van firmware updates etc te staken. Misschien dat de overstap naar Klipper hier soelaas gaat bieden, maar dan moeten ze wel de aangepaste bronnen vrijgeven. Verder is de kans op een maandagmorgenexemplaar naar verluidt substantieel.
Ik blijf dit soort 'claims' zonder degelijk onderbouwde bronnen wat raar vinden.
Kom dan ook met links naar bijvoorbeeld klachten of maandagmorgenexemplaren die nooit goed gewerkt hebben. Nu is het eigenlijk een product afraden zonder dat de vermelde zaken zich bij het nieuwe product al hebben voorgedaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Ik lees en zie alleen maar positieve berichten over de U1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:39
Het probleem met al deze 'reviewers' is dat ze allemaal een gratis printer hebben gekregen. En alhoewel ze allemaal zeggen dat ze dat ze zich daar niet door laten beïnvloeden, gebeurt dat natuurlijk toch. Als je niet positief genoeg bent, dan krijg je in het vervolg gewoon geen printer meer en heb je dus ook geen content.

Er zijn maar een paar goed kritische reviewers (CNC Kitchen, Aurora tech, Clough24 en Fauxhammer om er een paar te noemen).

Een groot deel zijn Youtubers met een paar 1000 volgers die normaliter filmpjes plaatsen met hoe goed ze het op Etsy oid doen en totaal geen reviewers zijn.

3D Print Service || Activated Carbon

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
MasterMaceMichu schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:12:
Er zijn maar een paar goed kritische reviewers (CNC Kitchen, Aurora tech, Clough24 en Fauxhammer om er een paar te noemen).
Laat Aurora nu net (12 dagen geleden) een review hebben geplaatst. Zij raadt de printer in ieder geval aan.

Ik kwam hem ook tegen als reclame voor 750 (de super early bird ofzo) maar toen waren de reviews er nog niet van goede reviewers. Nu beginnen die wel te komen en twijfel ik toch of ik niet de gok moet wagen. Zat eigenlijk naar de Core One van Prusa te kijken maar dit spreekt mij ook wel aan.

YouTube: SnapMaker U1: A 4-toolhead auto-changer 3D printer that will change ...

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

Pagina: 1