Ik las elders dat dat inderdaad via GCODE zou moeten kunnen. Vind het zelf wel fijn dat er een beetje tinkeren bij blijft met deze machine. Zie het als een kracht dat we zoveel kunnen instellen, dan wel misschien niet via de UI maar middels GCODE.Budha schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:45:
Ik vind het wisselen van spoelen maar een gedoe, omdat je onnodig moet wisselen tussen het unload en load filament scherm. Dat had naar mijn mening prima in één scherm gekund of op zijn minst had het wisselen van scherm makkelijker kunnen zijn.
Dat de leds aan blijven na een print vind ik ook maar raar. Je zou dat wellicht kunnen oplossen door een commando aan de GCODE toe te voegen, maar het zou een instelling moeten zijn, of gewoon vanzelf uit na een aantal minuten.
Dat gezegd hebbende vind ik het scherm opvallend bruikbaar. Reageert goed op input, relevante informatie, coole thumbnails van je ontwerp.
Is dit wat je bedoelt?
https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1swp1ve/is_there_a_way_to_turn_the_led_bar_off_on_the_u1/
Oplossing in de eerste comment
:strip_exif()/f/image/XCrPYdo24PkJRjVFMZwnPaWr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Uq9fojkHu5XD2CFf80McVlWL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WSRUYkx3nPeMbHyFZJZ5DFKl.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VNH3LpUepE4ZG7K3uoaBKyTV.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2piCmbSFsEytevJaDmTfkqui.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/h3amMpILrVmrxqzDJYR4eMQz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yZ34vFcJ35nN8DfuYKQeHbMy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/h8L6wQSUIQD0m4zpVFMf0iMr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ZeUFgxhGpMR01nd93c6xWQF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YT1OLk6gB22uUJrxn3Y7aIhA.jpg?f=fotoalbum_large)