• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Budha schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 21:45:
Ik vind het wisselen van spoelen maar een gedoe, omdat je onnodig moet wisselen tussen het unload en load filament scherm. Dat had naar mijn mening prima in één scherm gekund of op zijn minst had het wisselen van scherm makkelijker kunnen zijn.

Dat de leds aan blijven na een print vind ik ook maar raar. Je zou dat wellicht kunnen oplossen door een commando aan de GCODE toe te voegen, maar het zou een instelling moeten zijn, of gewoon vanzelf uit na een aantal minuten.

Dat gezegd hebbende vind ik het scherm opvallend bruikbaar. Reageert goed op input, relevante informatie, coole thumbnails van je ontwerp.
Ik las elders dat dat inderdaad via GCODE zou moeten kunnen. Vind het zelf wel fijn dat er een beetje tinkeren bij blijft met deze machine. Zie het als een kracht dat we zoveel kunnen instellen, dan wel misschien niet via de UI maar middels GCODE.

Is dit wat je bedoelt?

https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1swp1ve/is_there_a_way_to_turn_the_led_bar_off_on_the_u1/

Oplossing in de eerste comment :)

  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Ja, dat is wat ik nodig heb. Zou het alsnog graag als een optie in het menu zien, maar dit werkt ook. :)

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
MrBlueEyes schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 01:06:
[...]

Ik ga voor deze oplossing. https://imgur.com/a/BZeb95G

Komende week komt die wasmachine houder binnen.
Ik vind dit toch de mooiste oplossing denk ik. Heb je een linkje van de houder? 🥰

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, hier wel veel geluk gehad. Alles wat ik had besteld is vandaag binnen gekomen. Zowel de machine als de accessoires en de Biqu Frostbite flexplate.

Nu alles lekker installeren. Ik moet zeggen dat de verpakking er al goed bedacht uitziet. Normaal lees ik manuals niet, maar dat ga ik dit keer toch wel even doen ondanks dat ik alle relevante unboxings al heb gezien 😂

Boekje met guides is ook mooi en helder in elkaar gezet. Eerst ook maar eens alle firmware upgraden en alles calibreren. Nu ik er zo in blader zie ik dat ik de eerste helft van het boekje eigenlijk al op eigen houtje heb uitgevoerd 😅

Bij de machine werden geel, rood, zwart en wit filament geleverd. Als ik de eerste test draakjes op Reddit zie lijkt het erop dat veel mensen deze kleurencombinatie krijgen.

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ohmarinus schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:23:
Nou, hier wel veel geluk gehad. Alles wat ik had besteld is vandaag binnen gekomen. Zowel de machine als de accessoires en de Biqu Frostbite flexplate.

Nu alles lekker installeren. Ik moet zeggen dat de verpakking er al goed bedacht uitziet. Normaal lees ik manuals niet, maar dat ga ik dit keer toch wel even doen ondanks dat ik alle relevante unboxings al heb gezien 😂

Boekje met guides is ook mooi en helder in elkaar gezet. Eerst ook maar eens alle firmware upgraden en alles calibreren. Nu ik er zo in blader zie ik dat ik de eerste helft van het boekje eigenlijk al op eigen houtje heb uitgevoerd 😅

Bij de machine werden geel, rood, zwart en wit filament geleverd. Als ik de eerste test draakjes op Reddit zie lijkt het erop dat veel mensen deze kleurencombinatie krijgen.
Die kleuren zijn volgens mij gewoon standaard. Draakje is ook vanuit Snapmaker. Dus die is gemaakt om te gebruiken als eerste print.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Biqu popcap besteld. Merkte op dat ik altijd de ikea box eraf haalde alS ik erin wilde kijken. 🙈
edit:
En de wasmachineonderstel ook besteld. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 13-05-2026 08:14 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ondertussen ben ik eindelijk begonnen aan het zelfgemaakte tafeltje om de U1 op te zetten. Net alles gezaagd, zometeen alles boren en tappen. Maar nu eerst lunchen.

Zijn jullie wasmachine onderstellen al binnen?

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ohmarinus schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:00:
Ondertussen ben ik eindelijk begonnen aan het zelfgemaakte tafeltje om de U1 op te zetten. Net alles gezaagd, zometeen alles boren en tappen. Maar nu eerst lunchen.

Zijn jullie wasmachine onderstellen al binnen?
Ja en ook al de aanpassingen geprint, alleen nog niet in elkaar gezet. Ik ben ook nog even aan het kijken, hoe ik het filament naar de feeder kan krijgen. Misschien met een handfeeder. Ik zag ook opties om de feeders helemaal te verplaatsen met verlengkabels. Maar ik denk niet dat ik daaraan wil beginnen.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cU5LsJMJuG4gbxMjSAgUFYmrNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCrPYdo24PkJRjVFMZwnPaWr.jpg?f=fotoalbum_large

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Nou, ik heb de tafel eindelijk ook af. Hier een render:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPY_XH0eTeobOJka55wpNqQ52Lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uq9fojkHu5XD2CFf80McVlWL.png?f=fotoalbum_large

De groene box onder de machine is de Space Pi X4, heb die nog niet getest, moet ik wel even gaan doen een dezer dagen!

Ik wacht nog op de onderdelen (thrust bearings) voor de HULA voetjes, daar komt de machine dan op te staan. Verder heb ik ook de verlengkabels voor de filament feeders binnen, de feeders monteer ik op het frame aan de achterkant ergens ter hoogte van de bovenste houten plaat zodat die een gunstig filamentpad hebben van de droger naar de vier inputs boven/achterin de machine.

Het valt me wel direct op dat met de verhoging de printer een stuk meer invloed heeft op het schudden van het bureau. Als die HULA voetjes niet gaan helpen dan moet ik denk ik ook maar eens gaan kijken of ik een custom betonplaat kan gieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Ohmarinus op 17-05-2026 17:03 ]


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Tot nu toe had ik eigenlijk geen problemen met de hechting van de meegeleverde PEI-plaat, maar recent een paar prints gedaan waarbij een groter vlak wordt geprint en die mislukten beide. Met PETG ging het daarna alsnog goed, maar voor PLA is het blijkbaar een probleem. De randen komen los en daarna begint de spaghetti. Daarom heb ik een Qibu Cryogrip Pro Glacier besteld. Overigens deed de AI detectie in beide gevallen niks. Dat zet ik nu dan maar uit.

TPU printen met PLA support werkt trouwens goed. Dat is toch wel een groot voordeel van deze toolchangers. :)

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Ohmarinus schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:00:
Ondertussen ben ik eindelijk begonnen aan het zelfgemaakte tafeltje om de U1 op te zetten. Net alles gezaagd, zometeen alles boren en tappen. Maar nu eerst lunchen.

Zijn jullie wasmachine onderstellen al binnen?
Komt vandaag binnen. Straks nog even de 50x50cm tegel halen bij de gamma ;) Beetje extra gewicht erin.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Budha schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:56:
Tot nu toe had ik eigenlijk geen problemen met de hechting van de meegeleverde PEI-plaat, maar recent een paar prints gedaan waarbij een groter vlak wordt geprint en die mislukten beide. Met PETG ging het daarna alsnog goed, maar voor PLA is het blijkbaar een probleem. De randen komen los en daarna begint de spaghetti. Daarom heb ik een Qibu Cryogrip Pro Glacier besteld. Overigens deed de AI detectie in beide gevallen niks. Dat zet ik nu dan maar uit.

TPU printen met PLA support werkt trouwens goed. Dat is toch wel een groot voordeel van deze toolchangers. :)
Ik heb die Frostbite plaat en die is perfect voor PLA. De textured PEI sheet heeft duidelijk een stuk minder goede hechting met PLA dus blij dat ik die Frostbite er al bij had gehaald. 45 graden en PLA blijft perfect zitten.

Glacier nog niet bekend mee, maar was voor Frostbite gegaan omdat die volgens de site van Biqu betere hechting had met PLA.

Zometeen mijn eerste multimaterial print proberen (PLA en PETG, en daarna TPU en PLA).

  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Tylen schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Komt vandaag binnen. Straks nog even de 50x50cm tegel halen bij de gamma ;) Beetje extra gewicht erin.
Wat mij direct opvalt is dat de machine een stuk meer wiebel veroorzaakt op mijn bureau omdat de machine nu hoger staat. Ik denk dat zo'n tegel echt geen gek idee is! Ik overweeg nog om een heel nieuw meubel te ontwerpen waarbij de filament droger juist boven de printer staat. Maar eerst maar eens een tijdje aankijken hoe het met de huidige configuratie bevalt. Die Hula voetjes gaan ook zeker wat uitmaken denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Ohmarinus op 18-05-2026 13:07 ]


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Ohmarinus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:05:
[...]

Ik heb die Frostbite plaat en die is perfect voor PLA. De textured PEI sheet heeft duidelijk een stuk minder goede hechting met PLA dus blij dat ik die Frostbite er al bij had gehaald. 45 graden en PLA blijft perfect zitten.

Glacier nog niet bekend mee, maar was voor Frostbite gegaan omdat die volgens de site van Biqu betere hechting had met PLA.

Zometeen mijn eerste multimaterial print proberen (PLA en PETG, en daarna TPU en PLA).
Wat ik begrijp van de Biqu website is dat de Frostbite wat ruwer is en daarmee inderdaad betere hechting voor PLA geeft. De Glacier is wat gladder en heeft hogere temperaturen nodig om goed te hechten, maar is meer allround en ook geschikt voor TPU. Alsnog een stap omhoog ten opzichte van de meegeleverde plaat.

Ik zie mijzelf niet steeds build plates wisselen, dus dan maar het compromis.

Laat even weten hoe het combineren van materialen je bevalt. Ik ben in ieder geval enthousiast.

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Ohmarinus schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:06:
[...]

Wat mij direct opvalt is dat de machine een stuk meer wiebel veroorzaakt op mijn bureau omdat de machine nu hoger staat. Ik denk dat zo'n tegel echt geen gek idee is! Ik overweeg nog om een heel nieuw meubel te ontwerpen waarbij de filament droger juist boven de printer staat. Maar eerst maar eens een tijdje aankijken hoe het met de huidige configuratie bevalt. Die Hula voetjes gaan ook zeker wat uitmaken denk ik.
Deze? https://makerworld.com/nl/models/417509-hula-v1-0-anti-vibration-feet-for-3d-printers#profileId-50214

Ik kijk het eerst even aan. Heb net het tafeltje in elkaar gezet. Maar ik dan dat ik de voetjes (die je erin moet draaien) er weer vanaf haal. Ziet er niet echt stevig uit. Tegel ook al gehaald (gamma 50x50x4.5). Als hij klaar is met de print zet ik hem erop.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Budha schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:55:
[...]

Wat ik begrijp van de Biqu website is dat de Frostbite wat ruwer is en daarmee inderdaad betere hechting voor PLA geeft. De Glacier is wat gladder en heeft hogere temperaturen nodig om goed te hechten, maar is meer allround en ook geschikt voor TPU. Alsnog een stap omhoog ten opzichte van de meegeleverde plaat.

Ik zie mijzelf niet steeds build plates wisselen, dus dan maar het compromis.

Laat even weten hoe het combineren van materialen je bevalt. Ik ben in ieder geval enthousiast.
Ik heb de glazier. Maar die is mij een partij goed, ik krijg de pla prints er met moeite vanaf en meestal moet ik de schraper erbij pakken. Ben bang dat ik de plaat daarmee beschadig. Dus ik gebruik hem alleen nog voor grotere prints.

Heb overigens de smooth pei en carbon plaat van snapmaker ook binnen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Tylen schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:05:
[...]

Ik heb de glazier. Maar die is mij een partij goed, ik krijg de pla prints er met moeite vanaf en meestal moet ik de schraper erbij pakken. Ben bang dat ik de plaat daarmee beschadig. Dus ik gebruik hem alleen nog voor grotere prints.

Heb overigens de smooth pei en carbon plaat van snapmaker ook binnen.
Een nieuw probleem dus. :*)

Gaat het makkelijker los wanneer de plaat is afgekoeld? En heb je de Snapmaker platen al geprobeerd?

Platen verwisselen is natuurlijk niet moeilijk, maar heb je dan geen issues met de kalibratie en temperaturen?

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Budha schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:12:
[...]

Een nieuw probleem dus. :*)

Gaat het makkelijker los wanneer de plaat is afgekoeld? En heb je de Snapmaker platen al geprobeerd?

Platen verwisselen is natuurlijk niet moeilijk, maar heb je dan geen issues met de kalibratie en temperaturen?
Met afkoelen zit het nog steeds heel vast. (first world problems ;)).

Je ik print eigenlijk containt op de smooth plei nu. De carbon werkt ook goed. Maar gebruik ik niet heel veel.

Misschien is het overbodige info en doen jullie dit al (ik deed het eigenlijk nooit) maar ik moet echt een bedlevel doen elke keer bij een plaat wissel (eigenlijk ook wel logisch)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Oke hij staat. Manual leveling ook even opnieuw gedaan. Printje loopt (propeller shooter, aanrader als je kids hebt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbP99N7y9qFAkZ_gVFsu88z6qrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSRUYkx3nPeMbHyFZJZ5DFKl.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort de droger bestellen voor eronder. Maar voor nu, ikke grote blij.

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 18-05-2026 14:42 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Tylen schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:04:
[...]

Deze? https://makerworld.com/nl/models/417509-hula-v1-0-anti-vibration-feet-for-3d-printers#profileId-50214

Ik kijk het eerst even aan. Heb net het tafeltje in elkaar gezet. Maar ik dan dat ik de voetjes (die je erin moet draaien) er weer vanaf haal. Ziet er niet echt stevig uit. Tegel ook al gehaald (gamma 50x50x4.5). Als hij klaar is met de print zet ik hem erop.
Ja precies die, ik had ze in een eerdere post al gelinkt en wilde niet teveel spammen met links naar de HULA feet :X

Heb nu bijna alles geprint voor de voetjes en zit alleen nog te wachten tot de thrust bearings binnen komen. Vorige week al besteld maar nog niet geleverd.

  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Budha schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:55:
[...]

Wat ik begrijp van de Biqu website is dat de Frostbite wat ruwer is en daarmee inderdaad betere hechting voor PLA geeft. De Glacier is wat gladder en heeft hogere temperaturen nodig om goed te hechten, maar is meer allround en ook geschikt voor TPU. Alsnog een stap omhoog ten opzichte van de meegeleverde plaat.

Ik zie mijzelf niet steeds build plates wisselen, dus dan maar het compromis.

Laat even weten hoe het combineren van materialen je bevalt. Ik ben in ieder geval enthousiast.
Eerste multimaterial print is goed gegaan. Op die Frostbite plaat eerst dus een laagje PLA gelegd en daar bovenop de TPU omdat ik die niet direct op de Frostbite plaat durf te printen.

Nu nog even 1 klusje afronden en dan ga ik daarna PETG printen met PLA supports. PETG kan gelukkig gewoon op de Frostbite dus ik kies een schoon hoekje uit en daar ga ik het op printen. Al met al is het prima te doen met filament loaden en unloaden, alles is vrij rap (sneller dan mijn X1C kwa alle handelingen als filament wisselen en een print starten).

Maaaar voordat ik ga printen is het eerst toch echt even tijd om adaptive mesh leveling in te stellen. Ik merk dat er toch wat fluctuatie is per print in hoe de Z-offset is. Ondanks dat ik die erg goed heb getuned met de Frosbite plaat. Ik verwacht dat adaptive mesh leveling 'the best of both worlds' gaat zijn hiervoor. Lokaal proben scheelt tijd en geeft meer precisie precies op de plek waar het nodig is.

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Tylen schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:16:
[...]

Met afkoelen zit het nog steeds heel vast. (first world problems ;)).

Je ik print eigenlijk containt op de smooth plei nu. De carbon werkt ook goed. Maar gebruik ik niet heel veel.

Misschien is het overbodige info en doen jullie dit al (ik deed het eigenlijk nooit) maar ik moet echt een bedlevel doen elke keer bij een plaat wissel (eigenlijk ook wel logisch)
Schud hij flink bij jou? Ik had speciaal dit bureau aangeschafd, maar ik merk dat hij met sommige prints echt enorm heen en weer gaat nu met die stellage erbovenop. Veel meer dan direct op het bureau. Dus misschien er dan maar naast zetten.

[ Voor 50% gewijzigd door MrBlueEyes op 19-05-2026 00:27 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrBlueEyes schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:50:
[...]

Schud hij flink bij jou? Ik had speciaal dit bureau aangeschafd, maar ik merk dat hij met sommige prints echt enorm heen en weer gaat nu met die stellage erbovenop. Veel meer dan direct op het bureau. Dus misschien er dan maar naast zetten.


Ik heb deze nu: https://makerworld.com/nl/models/2044385-snapmaker-u1-automatic-feeder-angle-adjustment-bra#profileId-2467011

Er staat dat je de kabel wel een klein beetje uit de kast kan trekken. Maar bij mij lijkt in ieder geval aan de 3/4 kant echt niets eruit te komen. Bij 1/2 nog wel net lang genoeg bij 3/4 dus zeker niet.

Dus moet ik toch verleng kabels kopen?
Dat schudden is mij ook opgevallen. Het lijkt nu erger. Dus ik zat al te denken om een frame te bouwen waar de machine onderin staat en het filament bovenin of zoiets. En ik zag ook een mooie opstelling met de Space Pi X4 erachter en dan omgekeerd zodat de filamenten precies uitkomen bij de U1 inputs.

Echter ga ik eerst eens kijken hoeveel die HULA voetjes gaan doen. En ik zou zelfs voor de gein een tweede set HULA voetjes onder het frame zelf kunnen zetten. Vind ik eigenljk wel een experimentje waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 18-05-2026 23:08 ]


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
MrBlueEyes schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:50:
[...]

Schud hij flink bij jou? Ik had speciaal dit bureau aangeschafd, maar ik merk dat hij met sommige prints echt enorm heen en weer gaat nu met die stellage erbovenop. Veel meer dan direct op het bureau. Dus misschien er dan maar naast zetten.
Ik vind het schudden meevallen. Maar er ligt 4Kg aan gewichtjes op de cover ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 15:15
Ik ben van plan de U1 binnenkort te bestellen. Waar kan dat het best? Op de website van Snapmaker is er een optie voor 'worry free check out' voor 18 euro, is dat het waard? Bij voorbaat dank!

  • Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
michel1991 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:46:
Ik ben van plan de U1 binnenkort te bestellen. Waar kan dat het best? Op de website van Snapmaker is er een optie voor 'worry free check out' voor 18 euro, is dat het waard? Bij voorbaat dank!
Ik heb die van mij van een lokale leverancier: multi-3d-printshop. Kon hem ook direct ophalen in Haarlem. Zo te zien nog 2 op voorraad

  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

michel1991 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:46:
Ik ben van plan de U1 binnenkort te bestellen. Waar kan dat het best? Op de website van Snapmaker is er een optie voor 'worry free check out' voor 18 euro, is dat het waard? Bij voorbaat dank!
Op de shop van Snapmaker zelf zijn de verzendkosten inmiddels inbegrepen en voor klanten binnen de EU houden ze 2 jaar garantie aan. Dus ik zou 'm bij Snapmaker kopen.

  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

michel1991 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:46:
Ik ben van plan de U1 binnenkort te bestellen. Waar kan dat het best? Op de website van Snapmaker is er een optie voor 'worry free check out' voor 18 euro, is dat het waard? Bij voorbaat dank!
Vergeet niet ook een kortingscode te gebruiken zoals SNP_FIVE

Deze geeft je 5% korting op je aankoop, en die korting wordt ook gerekend over eventuele extras die je bijbestelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90eKTrbRIpRROuML76Yj05DUhfk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zxWz1VVTJ9B1jVNbcB6xEOzB.png?f=user_large

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ohmarinus schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:43:
[...]

Vergeet niet ook een kortingscode te gebruiken zoals SNP_FIVE

Deze geeft je 5% korting op je aankoop, en die korting wordt ook gerekend over eventuele extras die je bijbestelt.

[Afbeelding]
Ja, ze hebben een mooi affliate programma voor iedereen. Dus die 5% korting is altijd te krijgen op je bestelling.

Ik heb zelf ook direct bij Snapmaker besteld.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrBlueEyes schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:11:
[...]

Ja, ze hebben een mooi affliate programma voor iedereen. Dus die 5% korting is altijd te krijgen op je bestelling.

Ik heb zelf ook direct bij Snapmaker besteld.
Yes, en omdat affiliate codes hier niet gedeeld mogen worden, deel ik de algemene kortingscode die niet aan een affiliate is gelinkt :)

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Tylen schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:59:
[...]

Ik vind het schudden meevallen. Maar er ligt 4Kg aan gewichtjes op de cover ;)
O, er ligt 2x 5Kg op haha. 10Kg op de cover dus ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Tylen schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:22:
[...]

O, er ligt 2x 5Kg op haha. 10Kg op de cover dus ;)
Ja, maar geen bureau eronder maakt het verschilt. Mijn U1 staat op een rubberen mat van 8,5kg en een beton tegel van 22 kg. Maar de boel beweegt meer dan toen hij direct op het bureau stond.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Ik heb de Biqu CryoGrip Glacier besteld en nu vraag ik mij af wat ik nu moet aanpassen qua temperaturen? Hopelijk hoeft niet voor ieder filament de temperaturen worden aangepast, toch?

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Budha schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:19:
Ik heb de Biqu CryoGrip Glacier besteld en nu vraag ik mij af wat ik nu moet aanpassen qua temperaturen? Hopelijk hoeft niet voor ieder filament de temperaturen worden aangepast, toch?
Ik heb ze beiden besteld van Biqu. Volgens mij kan je het beste een profiel aanmaken in SNORCA daarvoor.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Budha schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:19:
Ik heb de Biqu CryoGrip Glacier besteld en nu vraag ik mij af wat ik nu moet aanpassen qua temperaturen? Hopelijk hoeft niet voor ieder filament de temperaturen worden aangepast, toch?
Je moet in de printer eigenschappen (in snorca) even aanzetten dat je andere platen gebruikt. En dan kan je de plaat kiezen in snorca. Zal zo even screenshots maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Vink aan: multi bed types.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tN-DSFU7V_tHxptprYKfzqaeu0g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VNH3LpUepE4ZG7K3uoaBKyTV.jpg?f=user_large

En kies de cool plate. Deze builtin gaat naar 35 graden, je zou je eigen plate nog kunnen maken maar ik print ook met deze en gaat perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRCLw-M319CBPkeeugjkx5MYu2c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JXtZSrp1fY2dTv6fHgB3ic2M.jpg?f=user_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Oeps, zit ik mooie screenshots te maken en start daarna een printje.... staat hij nog op de coolplate ipv smooth pei ;) Maar voorlopig werkt het nog goed haha. Laat hem wel door printen. Het is overigens 35 graden op de coolplate. (heb berichtje geupdate)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
Tylen schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:04:
Oeps, zit ik mooie screenshots te maken en start daarna een printje.... staat hij nog op de coolplate ipv smooth pei ;) Maar voorlopig werkt het nog goed haha. Laat hem wel door printen. Het is overigens 35 graden op de coolplate. (heb berichtje geupdate)
Wat ik me al een tijdje afvraag: wat is nou precies het voordeel van printen op een cool plate? Is dit alleen energie technisch handig of zitten hier ook echr voordelen aan zoals print kwaliteit?

  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Beagon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:22:
[...]

Wat ik me al een tijdje afvraag: wat is nou precies het voordeel van printen op een cool plate? Is dit alleen energie technisch handig of zitten hier ook echr voordelen aan zoals print kwaliteit?
Een van de voordelen is dat de printkamer minder heet wordt en je daardoor minder snel heat creep krijgt in je hotend. Heat creep is wanneer je filament (voornamelijk met PLA) al te warm is voor extrusie en vervormt in de extruder omdat het door de warmte zachter wordt en in elkaar wordt gedrukt tussen extruder gear en de bovenste opening van je hotend. Hierdoor wordt het filament effectief iets groter in diameter en loopt het meestal vast in de throat van de cold end. Vroege tekenen hiervan zijn ineens stringing of missende extrusie aan het begin van elke lijn doordat retraction en deretraction beide niet soepel meer werken omdat het dikkere filament stroever door de hotend opening gaat. Uiteindelijk loopt het dan vast maar vaak is de print al verpest voordat het vastloopt. Dit betekent vrijwel altijd een mislukte print. Hierom zetten de meeste mensen de top cover op een kiertje en het deurtje aan de voorkant ook. Zo kan de warme lucht in de build chamber ververst worden met koelere lucht en blijft het filament hopelijk koel genoeg totdat het daadwerkelijk is waar het hoort te smelten.

Ander voordeel is dat er minder ambient heat is waardoor het koelen van de print beter werkt en je overhangs waarschijnlijk wat beter printen.

En natuurlijk de energiebesparing en het feit dat de kamer waar je printer staat ook aanzienlijk minder snel heet wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door Ohmarinus op 21-05-2026 15:07 ]


  • p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 21:29
Ohmarinus schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:48:
[...]

Ander voordeel is dat er minder ambient heat is waardoor het koelen van de print beter werkt en je overhangs waarschijnlijk wat beter printen.
Lijkt me voor materiaal dat gevoelig is aan warping dan eerder in de omgekeerde richting te werken: als de temperatuur in de printer wat hoger is trekt het plastic minder snel samen en zou je minder last van warping moeten hebben.

Zo houdt ik bvb altijd de kamer gesloten bij printen met PETG en de warping is duidelijk minder. Bij PLA liever met de kap op een kier en deurtje lichtjes open inderdaad

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Popcap is binnen. Veel beter zo. Ik twijfel nog of ik de Creality SpacePi X4 ga halen voor eronder. Dan is hij wel helemaal af. (Ik heb de aanpassing ervoor al wel geprint 🙈)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEp9ALNkEII6lPXoZhfJglRC4ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2piCmbSFsEytevJaDmTfkqui.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 21:29
ziet er strak uit zo met die topcover! ik was ook zo een wasmachine-tafeltje aan het overwegen maar het lijkt me dat hij dan enorm gaat wiebelen. heb je daar last van met die steen erop ?

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Tylen schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:26:
Popcap is binnen. Veel beter zo. Ik twijfel nog of ik de Creality SpacePi X4 ga halen voor eronder. Dan is hij wel helemaal af. (Ik heb de aanpassing ervoor al wel geprint 🙈)

[Afbeelding]
Ja is de popcap veel beter dan de SAMLA oplossing? En zo ja waarom?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
p1lot schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:47:
ziet er strak uit zo met die topcover! ik was ook zo een wasmachine-tafeltje aan het overwegen maar het lijkt me dat hij dan enorm gaat wiebelen. heb je daar last van met die steen erop ?
Ik vind het wiebelen meevallen. Tuurlijk beweegt het wat meer dan toen hij op de grond stond maar ik vind het meevallen. Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken.
MrBlueEyes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:51:
[...]

Ja is de popcap veel beter dan de SAMLA oplossing? En zo ja waarom?
Oja 100%. Die SAMLA was gewoon tijdelijk en niet heel mooi. Deze is goed doorzichtig en hoef je dus nooit meer eraf te halen. Er zit ook een deurtje in. Hij zit er strakker om. Is zelf een beetje stiller.
Tylen schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:40:
Binnenkort de droger bestellen voor eronder. Maar voor nu, ikke grote blij.
Oke dat ging sneller dan verwacht. Kreeg een amazon gift card van een leverancier gisteren. Dus toch maar die Creality Space Pi X4 besteld ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

p1lot schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:40:
[...]

Lijkt me voor materiaal dat gevoelig is aan warping dan eerder in de omgekeerde richting te werken: als de temperatuur in de printer wat hoger is trekt het plastic minder snel samen en zou je minder last van warping moeten hebben.

Zo houdt ik bvb altijd de kamer gesloten bij printen met PETG en de warping is duidelijk minder. Bij PLA liever met de kap op een kier en deurtje lichtjes open inderdaad
Je wil dat de temperatuur zo snel mogelijk onder de Tg (glass transition temperature) komt zodat het plastic niet meer vervormt ;)

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
De Wifi is wel echt bedroevend van de printer. Ook al zegt de printer dat de verbinding goed is. Via de telefoon app en snorca toch vaak de melding printer is offline of zoals nu een enorm trage verbinding om de print te uploaden.

Waar ligt dat toch aan? LAN is ook niet echt handig op die plek, ik denk er nu aan om een wifi extender naar lan naar usb te gebruiken. Misschien lost dat het op? Geen idee of een usb wifi extender ook zou werken.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrBlueEyes schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 16:15:
De Wifi is wel echt bedroevend van de printer. Ook al zegt de printer dat de verbinding goed is. Via de telefoon app en snorca toch vaak de melding printer is offline of zoals nu een enorm trage verbinding om de print te uploaden.

Waar ligt dat toch aan? LAN is ook niet echt handig op die plek, ik denk er nu aan om een wifi extender naar lan naar usb te gebruiken. Misschien lost dat het op? Geen idee of een usb wifi extender ook zou werken.
Heb je de wifi op de machine al op maximale compatibiliteitsmodus gezet?

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ohmarinus schreef op zondag 24 mei 2026 @ 07:46:
[...]

Heb je de wifi op de machine al op maximale compatibiliteitsmodus gezet?
Waar zit dat?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 17:03
Der Thomas heeft ook een review gepubliceerd van de U1: YouTube: This printer eats Bambu for Breakfast

  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ja, beetje verstopt. Als je naar de wifi lijst met netwerken gaat, dan moet je helemaal naar onderen scrollen. Erg contra-intuitief. Voor mij heeft deze setting alle issues verholpen ondanks dat de verbinding het aanvankelijk prima leek te doen.

Meer info:
https://wiki.snapmaker.com/en/snapmaker_orca/unstable_connection

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fi5GKOelW4BrUQgYOJx54lk6VzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h3amMpILrVmrxqzDJYR4eMQz.png?f=fotoalbum_large

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thvUI80CGveHXbzuwvmYuvG8G6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZ34vFcJ35nN8DfuYKQeHbMy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNCBlIZHsIH-2o7X3mc4CxTIduc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8L6wQSUIQD0m4zpVFMf0iMr.jpg?f=fotoalbum_large

De printer print nu vanuit de droger. Werkt nu top. M10 werkt voor mij beter dan M6.

Alleen mooie afwerking samen met support geeft mij nog uitdagingen. PLA op PLA geeft met verschillende instellingen uitdagingen om het los te krijgen. Zeker bij deze print waarbij de support de hele onderkant bedekt. https://makerworld.com/nl/models/2044385-snapmaker-u1-automatic-feeder-angle-adjustment-bra#profileId-2467011

Na hard los trekken en knippen op vele plekken lukte het eenmaal wel. Met PLA + PETG support kreeg ik draderig PETG of hele lelijke afwerking onder de PETG support.

Ik heb geen idee meer hoe ik het de eerste keer deed, toen leek het allemaal wel goed te gaan. Volgens mij was dat ook met PETG support en standaard instellingen. Misschien speelde ik nu juist te veel met de instellingen.

De afbeelding is van deze: https://makerworld.com/nl/models/2691411-filament-ptfe-feed-adapter-snapmaker-u1 Daar heb ik PETG met PETG support gebruikt, alleen is hij dus niet helemaal mooi. Ookal is het de binnenkant dus niet echt belangrijk. Ik had eerst trouwens deze voor M6 https://makerworld.com/nl/models/2176077-snapmaker-u1-ptfe-adapter-m6-m10-ecas04 alleen merkte ik dat het gat er soms niet helemaal top voor zat met de M6 schroeven waardoor ik de schroef heen en weer moest bewegen om het filament er goed in te krijgen. Nu met de M10 lijkt het een stuk soepeler te gaan.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:28
ik heb de duik gedaan, net een U1 besteld.... mijn eerste 3d printer. lees hier al heel veel dingetjes die ik al wel ga implementeren zoals waar ik hem plaats en afdekking enzo. zat erg lang te twijfellen om toch niet voor de Flashforge te gaan, zag toen dat deze nog wel even ging duren en daar had ik dan ook gewoon geen zin in, plus ik kon geen hardened steel nozzles vinden voor de creator 5. en wil toch wel wat van de versterkte filamenten gaan gebruiken.

ben ook erg benieuwd hoe en of ik lasergesneden metalen delen goed kan integreren in mijn prints om gecombineerde materialen prints nog beter te maken. (werk met fiberlasersnijmachines vanaf +/- 8KW t/m 60KW)

[ Voor 18% gewijzigd door Tvdl2000 op 24-05-2026 20:55 ]


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Er is een nieuwe firmware update uit. Weinig spannends:

https://wiki.snapmaker.com/en/snapmaker_u1/firmware/release_notes/v140

New Features

  1. Added Traditional Chinese and Russian language support.
  2. Added LED Off After Print option in Settings > Print Preferences.

Bug Fixes

  1. Fixed an issue where the number of objects was not fully displayed in the Skip Object feature.
  2. Fixed an issue where an excessively long extrusion occasionally occurred after using the Skip Object feature.

Improvements

  1. Increased the maximum number of supported objects in the Skip Object feature to 64.
  2. Updated the AI defect detection model to improve detection workflow and user experience.
  3. Improved system performance and stability, and reduced MCU control timeout issues.

  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Ohmarinus schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:02:
Er is een nieuwe firmware update uit. Weinig spannends:

https://wiki.snapmaker.com/en/snapmaker_u1/firmware/release_notes/v140

New Features

  1. Added Traditional Chinese and Russian language support.
  2. Added LED Off After Print option in Settings > Print Preferences.

Bug Fixes

  1. Fixed an issue where the number of objects was not fully displayed in the Skip Object feature.
  2. Fixed an issue where an excessively long extrusion occasionally occurred after using the Skip Object feature.

Improvements

  1. Increased the maximum number of supported objects in the Skip Object feature to 64.
  2. Updated the AI defect detection model to improve detection workflow and user experience.
  3. Improved system performance and stability, and reduced MCU control timeout issues.
Mooi, ze hebben naar mij geluisterd. Het stoorde mij, misschien meer dan nodig, dat het licht aanblijft na een print. :)

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Gaaf zo. Mijn ptfe tubes zijn nog niet goed (moet nog even gaatjes boren door het tafeltje) maar ikke blij zo. Nu nog mooi rekje maken voor de rollen filament. En de plate houder monteren aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRZTv-ar02Q8pgRsB2LmhQKn79I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZeUFgxhGpMR01nd93c6xWQF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Tylen op 31-05-2026 10:55 . Reden: Edit: En ja deze print ging fout want petg op coolplate is nogo ;) ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:28
Kan iemand me vertellen hoe deze printer in gebruik en qua lawaai is in vergelijking met een Bambu A1? Ik wil upgraden naar een meerkleurenprinter, maar zit niet te wachten op veel onderhoud of een printer die het hele huis wakker houdt.

Ik zal ook nog op zoek moeten naar een mooi tafeltje of 'm op de grond moeten zetten, want op mijn bureau past hij helaas niet.

  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

SnOrca heeft een nieuwe update zag ik net.

Hier meer info over wat er aangepast is. Lijkt erop dat er vooral focus ligt op Full Spectrum helaas (een functie die ik zelf toch niet zal gebruiken en ik zie liever gewoon verbeteringen van de software zelf):
https://github.com/Snapmaker/OrcaSlicer/releases/tag/v2.3.3

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Tylen schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:22:
Gaaf zo. Mijn ptfe tubes zijn nog niet goed (moet nog even gaatjes boren door het tafeltje) maar ikke blij zo. Nu nog mooi rekje maken voor de rollen filament. En de plate houder monteren aan de zijkant.

[Afbeelding]
Heb je instellingen aangepast voor het gebruiken van de Frostbite plaat? Alleen bed temperatuur of ook de Z-offset?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
MrBlueEyes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:52:
[...]

Heb je instellingen aangepast voor het gebruiken van de Frostbite plaat? Alleen bed temperatuur of ook de Z-offset?
Nope. Gewoon de coolplate selecteren in snorca en printen maar (wel eerste keer bij plate wissel de bed leveling doen).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Tylen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:44:
[...]

Nope. Gewoon de coolplate selecteren in snorca en printen maar (wel eerste keer bij plate wissel de bed leveling doen).
Ja, dus multi plate aangezet.

En dan heb je (smooth)coolplate en textured coolplate. Maar voor de frostbrite heb je dus de smooth gebruikt (die in instellingen gewoon coolplate wordt genoemd)?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
MrBlueEyes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:46:
[...]

Ja, dus multi plate aangezet.

En dan heb je (smooth)coolplate en textured coolplate. Maar voor de frostbrite heb je dus de smooth gebruikt (die in instellingen gewoon coolplate wordt genoemd)?
Yuup. Zie hier: Tylen in "[3D printer] Snapmaker U1"

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Hmm, maar de temperatuur voor de filaments zijn veel lager dan BIQ zelf aangeeft. Geeft dat geen problemen?


PETG krijgt bij Supertrack 35graden en bij coolplate zelfs 0 graden. BIQ geeft bij Frostbite 50-70 aan en biij Glacier 60 -75.

Bij SnapSpeed PLA bij supertrack 35 en coolplate 65.

Dan gaat er toch wat verkeerd? Of heb je die wel aangepast?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
@MrBlueEyes ja klopt petg op de supertrack krijgt idd 35 graden. En dat werkt niet ;) Dus ik zou hem idd moeten aanpassen. Maar dan kan ik dus net zo goed de normale plaat pakken. Het gaat er bij mij niet in dat in een coolplate op 50-70 moet instellen ;) Dan is het geen coolplate meer. Dus ik doe pla op de coolplate (35 graden) en dat gaat perfect. Ik krijg het pla er echt heel slecht vanaf ook haha. Zo goed is die plaat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ik moest zelf voor de Frostbite PLA op 45C printen (Snapspeed PLA), en PETG op 70C.

Op 40C bleef PLA toch minder goed zitten.

PETG kan misschien nog wel iets lager, kreeg gisteren de purge tower niet los. Verder eigenlijk probleemloos kunnen printen.

Heb een tweede Frostbite besteld zodat ik voor PLA en PETG een dedicated plate heb.

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ik heb zelf nu glacier en de Frostbite. Voor nu alleen nog de glacier gebruikt. Voor nu doormiddel van een eigen printer profiel met het idee dat eventueel een eigen z-offset nodig is. Ook al staat hij bij de glacier gewoon op de default van 0. Dus even kijken of ik het bij multiplate met alleen filament profielen kan laten.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrBlueEyes schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:24:
Ik heb zelf nu glacier en de Frostbite. Voor nu alleen nog de glacier gebruikt. Voor nu doormiddel van een eigen printer profiel met het idee dat eventueel een eigen z-offset nodig is. Ook al staat hij bij de glacier gewoon op de default van 0. Dus even kijken of ik het bij multiplate met alleen filament profielen kan laten.
Ja eerlijk gezegd heb ik voor zowel textured PEI en Frostbite dezelfde Z-offset gebruikt. Lijkt voor mij iig geen verschil te maken. Ik calibreer wel al mijn filaments op de frostbite plaat omdat ik die toch wel voornamelijk ga gebruiken.

Kreeg net een mailtje dat de tweede frostbite plaat deze week al komt dus ik ga maar eens hard aan de slag om een opslagmogelijkheid te ontwerpen voor de spare plates!

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ohmarinus schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Ja eerlijk gezegd heb ik voor zowel textured PEI en Frostbite dezelfde Z-offset gebruikt. Lijkt voor mij iig geen verschil te maken. Ik calibreer wel al mijn filaments op de frostbite plaat omdat ik die toch wel voornamelijk ga gebruiken.

Kreeg net een mailtje dat de tweede frostbite plaat deze week al komt dus ik ga maar eens hard aan de slag om een opslagmogelijkheid te ontwerpen voor de spare plates!
Ik heb zelf deze: https://makerworld.com/nl/models/2234987-snapmaker-u1-buildplate-holder#profileId-2432091 Die ondersteund 3 platen. Hij deed wel moeilijk met printen bij gebruik van 2 kleuren. Had hij steeds ruimte problemen met prime tower. Uiteindelijk in 1 kleur geprint dat ging wel goed.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Nog in pre-release, maar de paxx12 firmware op basis van 1.4.0 komt eraan. Die heb ik zelf nog niet eerder geinstalled, maar ga het nu eens proberen.

https://github.com/paxx12-snapmaker-u1/SnapmakerU1-Extended-Firmware/releases

[ Voor 36% gewijzigd door Budha op 02-06-2026 22:05 ]


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrBlueEyes schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:02:
[...]

Ik heb zelf deze: https://makerworld.com/nl/models/2234987-snapmaker-u1-buildplate-holder#profileId-2432091 Die ondersteund 3 platen. Hij deed wel moeilijk met printen bij gebruik van 2 kleuren. Had hij steeds ruimte problemen met prime tower. Uiteindelijk in 1 kleur geprint dat ging wel goed.
Ja zoiets heb ik wel gemaakt voor mijn X1C platen. Ook zelf ontworpen. En voor de platen van de U1 wil ik ook een custom design maken wat mooi bij mijn DIY printertafel past. Ik doe het puur voor het belonende gevoel dat je iets nuttigs hebt ontworpen en gemaakt.

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Budha schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:05:
Nog in pre-release, maar de paxx12 firmware op basis van 1.4.0 komt eraan. Die heb ik zelf nog niet eerder geinstalled, maar ga het nu eens proberen.

https://github.com/paxx12-snapmaker-u1/SnapmakerU1-Extended-Firmware/releases
Die ga ik straks installeren. Ik heb nu de v1.3.0-paxx12-17 toen ik hem installeerde was dat de pre-release variant. Volgens mij is hij niet veranderd nu deze latest release is.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Ohmarinus schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Ja eerlijk gezegd heb ik voor zowel textured PEI en Frostbite dezelfde Z-offset gebruikt. Lijkt voor mij iig geen verschil te maken. Ik calibreer wel al mijn filaments op de frostbite plaat omdat ik die toch wel voornamelijk ga gebruiken.

Kreeg net een mailtje dat de tweede frostbite plaat deze week al komt dus ik ga maar eens hard aan de slag om een opslagmogelijkheid te ontwerpen voor de spare plates!
Ik heb het nu zo zitten:


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTsNcig8lMSsJkF7beSwsXE85Qc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YT1OLk6gB22uUJrxn3Y7aIhA.jpg?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Zojuist mijn eerst extruder jam gehad. Hij moest helemaal uit elkaar haha. Maar goed hij werkt weer. Toch bijna een half jaar probleemloos geprint ;) Leuk was dat het ook nog eens met snapmaker filament zelf was (de gele die erbij geleverd was)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

De Snapmaker filamenten zijn eindelijk weer grotendeels op voorraad. Klopt het dat dit eigenlijk Polymaker filament is?

De U1 is nu ook nog voor 50 euro minder te koop. Zou dat een reactie zijn op de Flashforge Creator 5? Mij dunkt dat de U1 momenteel zo populair is dat extra korting niet nodig is.

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Budha schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:06:
De Snapmaker filamenten zijn eindelijk weer grotendeels op voorraad. Klopt het dat dit eigenlijk Polymaker filament is?

De U1 is nu ook nog voor 50 euro minder te koop. Zou dat een reactie zijn op de Flashforge Creator 5? Mij dunkt dat de U1 momenteel zo populair is dat extra korting niet nodig is.
Via speciale coupons nu zelfs voor €769,- te krijgen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:17
MrBlueEyes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:51:
[...]

Via speciale coupons nu zelfs voor €769,- te krijgen.
Heb je toevallig informatie over die speciale coupons? :)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me


  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
coptician schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:58:
[...]

Heb je toevallig informatie over die speciale coupons? :)
Kwamen langs in de nieuwsbrief.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
coptician schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:58:
[...]

Heb je toevallig informatie over die speciale coupons? :)
Staan in de email. 1 van €50,- en 1 van €30,-

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrBlueEyes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:11:
[...]

Kwamen langs in de nieuwsbrief.
Die ik nooit gehad heb :D

Zag het op Discord ook al voorbij komen. Gek genoeg heb ik de mail nooit gehad ondanks dat ik wel subbed ben op de nieuwsbrief. Anyway, ik heb toch al alles wat ik nodig heb. Helaas net iets langer dan een maand geleden besteld, anders had ik geld kunnen terug krijgen omdat Snapmaker 1 maand aanhoudt voor de prijsgarantie.

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Wel mooie coupon, heb toch maar alvast wat extra hot-ends besteld.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
MrBlueEyes schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:59:
Wel mooie coupon, heb toch maar alvast wat extra hot-ends besteld.
Zou je hem eventueel kunnen delen? Ik heb namelijk geen e-mail gehad.

  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Beagon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 06:02:
[...]

Zou je hem eventueel kunnen delen? Ik heb namelijk geen e-mail gehad.
Het zijn private coupons.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:25

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ik heb zelf ook geen coupons gekregen maar hoor er wel veel anderen over. Geen idee wat de onderscheidende factor in dit geval is helaas. Was handig geweest als dat duidelijker is, zodat mensen niet het gevoel hebben dat ze coupons mislopen.

Verder heeft Snapmaker gisteren zowel de firmware als SnOrca geudate omdat er in beide best wel grove errors voorkwamen.

https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1u2olvt/snapmaker_u1_firmware_v141_released/

https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1u2njux/snapmaker_orca_v234_released/

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ik merkte dat mijn filament rollen van karton wanneer ze bijna leeg zijn naar voren werden getrokken/opzij bewogen in mijn Creality SpacePi X4.

Hiervoor heb ik deze spool weight houder voor geprint.

https://makerworld.com/nl/models/35531-universal-spool-weight-for-500g-weight

Deze vulde ik met de volgende 500g gewichten.

https://www.amazon.nl/dp/B01B3TJ1RY

Werkt echt top!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Hebben jullie dit filmpje gezien?
Het gaat over optimalisaties die je kunt doen op de U1 om sneller te printen zonder zichtbaar verlies in kwaliteit. De meeste aanpassingen zorgen voor slechts een kleine tijdwinst. Het meeste voordeel wordt gehaald uit de instellingen voor de prime tower.

Ik stoor mij nogal aan de standaard instellingen voor de prime tower. Dat ding is vaak zo groot en het kost veel tijd en filament. Waar het kan gebruik ik de optie No sparse layers, maar dat is niet altijd mogelijk en de winst wisselt nogal.

Passen jullie de standaard instellingen voor de prime tower aan en zo ja, wat dan?

  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Ik kreeg een error code 0002 0523 0002 0038 op kop 3. Dat wijst normaal op een moeizame doorvoer van het filament. Kan vast zitten in het slangetje, maar ook een blokkade zijn van de kop. Om kort te zijn, na het demonteren van de printerkop toch maar eens in Gemini gegooid en die had gelijk. Het blijkt door de instelling Air Print Detection te liggen. Na het uitzetten daarvan werkt alles gewoon weer.

Ik vond het al gek, want er was geen extrusion probleem. Ik weet dat sinds 1.4.0 hier iets in is aangepast. Zou het aan de nieuwe firmware liggen?

  • coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik heb die melding ook een paar keer gehad nu. En vervolgens kan ik gewoon resumen, dus lijkt meer een bug dan een fout

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Budha schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 22:05:
Hebben jullie dit filmpje gezien?

[YouTube: How To Print Multi-Color 2.5x Faster!]
Het gaat over optimalisaties die je kunt doen op de U1 om sneller te printen zonder zichtbaar verlies in kwaliteit. De meeste aanpassingen zorgen voor slechts een kleine tijdwinst. Het meeste voordeel wordt gehaald uit de instellingen voor de prime tower.

Ik stoor mij nogal aan de standaard instellingen voor de prime tower. Dat ding is vaak zo groot en het kost veel tijd en filament. Waar het kan gebruik ik de optie No sparse layers, maar dat is niet altijd mogelijk en de winst wisselt nogal.

Passen jullie de standaard instellingen voor de prime tower aan en zo ja, wat dan?
width 20 -25 en prime ook iets van 20. Width ligt er ook aan hoe hoog je print is natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door MrBlueEyes op 15-06-2026 23:30 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
Budha schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:13:
Ik kreeg een error code 0002 0523 0002 0038 op kop 3. Dat wijst normaal op een moeizame doorvoer van het filament. Kan vast zitten in het slangetje, maar ook een blokkade zijn van de kop. Om kort te zijn, na het demonteren van de printerkop toch maar eens in Gemini gegooid en die had gelijk. Het blijkt door de instelling Air Print Detection te liggen. Na het uitzetten daarvan werkt alles gewoon weer.

Ik vond het al gek, want er was geen extrusion probleem. Ik weet dat sinds 1.4.0 hier iets in is aangepast. Zou het aan de nieuwe firmware liggen?
Ik had het in 1.3.0 ook bij mijn 3e printhead, eerst de levels steeds wat lager en toen de Air Print Detection helemaal uitgezet. Sinds 1.4.0 en 1.4.1 heb ik ze niet meer aangezet

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
Ik heb nu 2x zonder problemen kunnen verder printen nadat mijn filament op was. Werkt goed. Ookal was 1x het snachts dat hij leeg raakte dus zie je wel duidelijk wanneer hij uren later weer verder kon toen ik het filament verving, maarja dat is aan mij.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:08
Zo ik kom mijzelf ook melden in dit topic! Ik heb sinds gisteren mij U1 Geinstalleerd en ik moet zeggen alleen het opzetten en uitpakken is al een genot. De handleiding zit goed in elkaar en je ziet dat er over zaken is nagedacht. (ik grapte zelfs dat EpicfailWife dit had kunnen doen).

Na opstarten en toch wat leermomenten oa: niet filament pre-loaden en denken dat het dan goed is :X de testprint gedaan. Deze is er zeer netjes uitgekomen en tevens maar een lijstje gemaakt met alle ideeën die ik had om te gaan printen (ik heb nog wel wat uurtjes te gaan }) )

Vanmorgen meteen Firmware ge-updated, Echter zag ik ook ergens een firmware optie voorbij komen dat hij iets stiller wordt? hij kan op sommige punten wel wat luid zijn..

Al om al. ben ik zeer tevreden en ik zal nog wel wat vaker hier komen :)

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |


  • Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
epicfailguy23 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:17:
Zo ik kom mijzelf ook melden in dit topic! Ik heb sinds gisteren mij U1 Geinstalleerd en ik moet zeggen alleen het opzetten en uitpakken is al een genot. De handleiding zit goed in elkaar en je ziet dat er over zaken is nagedacht. (ik grapte zelfs dat EpicfailWife dit had kunnen doen).

Na opstarten en toch wat leermomenten oa: niet filament pre-loaden en denken dat het dan goed is :X de testprint gedaan. Deze is er zeer netjes uitgekomen en tevens maar een lijstje gemaakt met alle ideeën die ik had om te gaan printen (ik heb nog wel wat uurtjes te gaan }) )

Vanmorgen meteen Firmware ge-updated, Echter zag ik ook ergens een firmware optie voorbij komen dat hij iets stiller wordt? hij kan op sommige punten wel wat luid zijn..

Al om al. ben ik zeer tevreden en ik zal nog wel wat vaker hier komen :)
Wil je hem stiller dan is de snelle fix om er een cover op te doen. dE ikea hack is het goedkoopst ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”


  • epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:08
Tylen schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:42:
[...]

Wil je hem stiller dan is de snelle fix om er een cover op te doen. dE ikea hack is het goedkoopst ;)
Die stond al hoog op het lijstje ja. samen met alle andere punten om hem nog beter te maken ;). Voor de U1 prints heb ik staan:

- Ikea cover, Toolbakje, Clips voor de filament naar headers, spacer voor filament op rol (ik zag er nog niet eentje waar ik heel wild van werd :X) en wellicht een onder storage voor de filament rollen, ze steken nu uit (wat kan) maar hoogte komt mij beter uit dan breedte :7

Hoe bewaren jullie de 'open' rollen filament? gewoon los in een rekje ernaast of is een droogkast vereist zoals velen doen? Bij mij staat de U1 in thuiskantoor, die redelijk dezelfde temp heeft door het jaar heen. tot nu toe ook gewoon standaard PLA rollen.

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |


  • Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
epicfailguy23 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:48:
[...]

Die stond al hoog op het lijstje ja. samen met alle andere punten om hem nog beter te maken ;). Voor de U1 prints heb ik staan:

- Ikea cover, Toolbakje, Clips voor de filament naar headers, spacer voor filament op rol (ik zag er nog niet eentje waar ik heel wild van werd :X) en wellicht een onder storage voor de filament rollen, ze steken nu uit (wat kan) maar hoogte komt mij beter uit dan breedte :7

Hoe bewaren jullie de 'open' rollen filament? gewoon los in een rekje ernaast of is een droogkast vereist zoals velen doen? Bij mij staat de U1 in thuiskantoor, die redelijk dezelfde temp heeft door het jaar heen. tot nu toe ook gewoon standaard PLA rollen.
Ik bewaar mijn filament in ikea 365 10.6L bakken met silica gel containers erin:

https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--10393064--nl--nl

https://makerworld.com/en/models/1224862-ikea-365-10-6l-dry-box-filament-storage#profileId-1242411

  • MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:46
epicfailguy23 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:48:
[...]

Die stond al hoog op het lijstje ja. samen met alle andere punten om hem nog beter te maken ;). Voor de U1 prints heb ik staan:

- Ikea cover, Toolbakje, Clips voor de filament naar headers, spacer voor filament op rol (ik zag er nog niet eentje waar ik heel wild van werd :X) en wellicht een onder storage voor de filament rollen, ze steken nu uit (wat kan) maar hoogte komt mij beter uit dan breedte :7

Hoe bewaren jullie de 'open' rollen filament? gewoon los in een rekje ernaast of is een droogkast vereist zoals velen doen? Bij mij staat de U1 in thuiskantoor, die redelijk dezelfde temp heeft door het jaar heen. tot nu toe ook gewoon standaard PLA rollen.
Ik heb ze nu in voedselzakken die ik met een klein pompje vacuüm zuig.
Ook een mooie oplossing!

[ Voor 24% gewijzigd door MrBlueEyes op 17-06-2026 23:14 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1


  • Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46

Budha

Online ergo sum

Ik doe mijn rollen filament in hersluitbare zakken van Ikea en gooi er silicacelzakjes bij. Dat bewaar ik in de originele dozen in een kast onder mijn printer.

Het meeste van mijn filament is PLA en dat is niet zo moeilijk. De kamer is ook niet erg vochtig. Heel soms gooi ik eens een rol in de droger als het begint te breken of gaat stringen.

  • Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb zojuist ook de U1 binnengekregen. Meteen een setje filaments erbij omdat de rfid functie me wel erg aanspreekt. Wat is jullie ervaring met Snapmaker filaments? Nog go-to soorten of varianten te vermijden?

  • Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
Edmin schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:46:
Ik heb zojuist ook de U1 binnengekregen. Meteen een setje filaments erbij omdat de rfid functie me wel erg aanspreekt. Wat is jullie ervaring met Snapmaker filaments? Nog go-to soorten of varianten te vermijden?
Snapmaker Filament is rebranded Polymaker. Polymaker is voor mij DE filament die altijd werkt. Top filament dus of je het nou van Snap of van Polymaker hebt 😁

Mooie hiervan is dat je dus de Snapmaker profielen kan gebruiken voor Polymaker filaments en visa versa

  • Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Beagon schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Snapmaker Filament is rebranded Polymaker. Polymaker is voor mij DE filament die altijd werkt. Top filament dus of je het nou van Snap of van Polymaker hebt 😁

Mooie hiervan is dat je dus de Snapmaker profielen kan gebruiken voor Polymaker filaments en visa versa
Ah top. Dat geeft ook wat meer keuzevrijheid en verkoopkanalen. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste