Ja zoiets heb ik wel gemaakt voor mijn X1C platen. Ook zelf ontworpen. En voor de platen van de U1 wil ik ook een custom design maken wat mooi bij mijn DIY printertafel past. Ik doe het puur voor het belonende gevoel dat je iets nuttigs hebt ontworpen en gemaakt.MrBlueEyes schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:02:
[...]
Ik heb zelf deze: https://makerworld.com/nl/models/2234987-snapmaker-u1-buildplate-holder#profileId-2432091 Die ondersteund 3 platen. Hij deed wel moeilijk met printen bij gebruik van 2 kleuren. Had hij steeds ruimte problemen met prime tower. Uiteindelijk in 1 kleur geprint dat ging wel goed.
Die ga ik straks installeren. Ik heb nu de v1.3.0-paxx12-17 toen ik hem installeerde was dat de pre-release variant. Volgens mij is hij niet veranderd nu deze latest release is.Budha schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:05:
Nog in pre-release, maar de paxx12 firmware op basis van 1.4.0 komt eraan. Die heb ik zelf nog niet eerder geinstalled, maar ga het nu eens proberen.
https://github.com/paxx12-snapmaker-u1/SnapmakerU1-Extended-Firmware/releases
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Ik heb het nu zo zitten:Ohmarinus schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:26:
[...]
Ja eerlijk gezegd heb ik voor zowel textured PEI en Frostbite dezelfde Z-offset gebruikt. Lijkt voor mij iig geen verschil te maken. Ik calibreer wel al mijn filaments op de frostbite plaat omdat ik die toch wel voornamelijk ga gebruiken.
Kreeg net een mailtje dat de tweede frostbite plaat deze week al komt dus ik ga maar eens hard aan de slag om een opslagmogelijkheid te ontwerpen voor de spare plates!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zojuist mijn eerst extruder jam gehad. Hij moest helemaal uit elkaar haha. Maar goed hij werkt weer. Toch bijna een half jaar probleemloos geprint
Leuk was dat het ook nog eens met snapmaker filament zelf was (de gele die erbij geleverd was)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De Snapmaker filamenten zijn eindelijk weer grotendeels op voorraad. Klopt het dat dit eigenlijk Polymaker filament is?
De U1 is nu ook nog voor 50 euro minder te koop. Zou dat een reactie zijn op de Flashforge Creator 5? Mij dunkt dat de U1 momenteel zo populair is dat extra korting niet nodig is.
De U1 is nu ook nog voor 50 euro minder te koop. Zou dat een reactie zijn op de Flashforge Creator 5? Mij dunkt dat de U1 momenteel zo populair is dat extra korting niet nodig is.
Via speciale coupons nu zelfs voor €769,- te krijgen.Budha schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:06:
De Snapmaker filamenten zijn eindelijk weer grotendeels op voorraad. Klopt het dat dit eigenlijk Polymaker filament is?
De U1 is nu ook nog voor 50 euro minder te koop. Zou dat een reactie zijn op de Flashforge Creator 5? Mij dunkt dat de U1 momenteel zo populair is dat extra korting niet nodig is.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Heb je toevallig informatie over die speciale coupons?MrBlueEyes schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:51:
[...]
Via speciale coupons nu zelfs voor €769,- te krijgen.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Kwamen langs in de nieuwsbrief.coptician schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:58:
[...]
Heb je toevallig informatie over die speciale coupons?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Staan in de email. 1 van €50,- en 1 van €30,-coptician schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:58:
[...]
Heb je toevallig informatie over die speciale coupons?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die ik nooit gehad heb
Zag het op Discord ook al voorbij komen. Gek genoeg heb ik de mail nooit gehad ondanks dat ik wel subbed ben op de nieuwsbrief. Anyway, ik heb toch al alles wat ik nodig heb. Helaas net iets langer dan een maand geleden besteld, anders had ik geld kunnen terug krijgen omdat Snapmaker 1 maand aanhoudt voor de prijsgarantie.
Wel mooie coupon, heb toch maar alvast wat extra hot-ends besteld.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Zou je hem eventueel kunnen delen? Ik heb namelijk geen e-mail gehad.MrBlueEyes schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:59:
Wel mooie coupon, heb toch maar alvast wat extra hot-ends besteld.
Het zijn private coupons.Beagon schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 06:02:
[...]
Zou je hem eventueel kunnen delen? Ik heb namelijk geen e-mail gehad.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb zelf ook geen coupons gekregen maar hoor er wel veel anderen over. Geen idee wat de onderscheidende factor in dit geval is helaas. Was handig geweest als dat duidelijker is, zodat mensen niet het gevoel hebben dat ze coupons mislopen.
Verder heeft Snapmaker gisteren zowel de firmware als SnOrca geudate omdat er in beide best wel grove errors voorkwamen.
https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1u2olvt/snapmaker_u1_firmware_v141_released/
https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1u2njux/snapmaker_orca_v234_released/
Verder heeft Snapmaker gisteren zowel de firmware als SnOrca geudate omdat er in beide best wel grove errors voorkwamen.
https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1u2olvt/snapmaker_u1_firmware_v141_released/
https://www.reddit.com/r/snapmaker/comments/1u2njux/snapmaker_orca_v234_released/
Ik merkte dat mijn filament rollen van karton wanneer ze bijna leeg zijn naar voren werden getrokken/opzij bewogen in mijn Creality SpacePi X4.
Hiervoor heb ik deze spool weight houder voor geprint.
https://makerworld.com/nl/models/35531-universal-spool-weight-for-500g-weight
Deze vulde ik met de volgende 500g gewichten.
https://www.amazon.nl/dp/B01B3TJ1RY
Werkt echt top!
Hiervoor heb ik deze spool weight houder voor geprint.
https://makerworld.com/nl/models/35531-universal-spool-weight-for-500g-weight
Deze vulde ik met de volgende 500g gewichten.
https://www.amazon.nl/dp/B01B3TJ1RY
Werkt echt top!
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Hebben jullie dit filmpje gezien?Het gaat over optimalisaties die je kunt doen op de U1 om sneller te printen zonder zichtbaar verlies in kwaliteit. De meeste aanpassingen zorgen voor slechts een kleine tijdwinst. Het meeste voordeel wordt gehaald uit de instellingen voor de prime tower.
Ik stoor mij nogal aan de standaard instellingen voor de prime tower. Dat ding is vaak zo groot en het kost veel tijd en filament. Waar het kan gebruik ik de optie No sparse layers, maar dat is niet altijd mogelijk en de winst wisselt nogal.
Passen jullie de standaard instellingen voor de prime tower aan en zo ja, wat dan?
Ik stoor mij nogal aan de standaard instellingen voor de prime tower. Dat ding is vaak zo groot en het kost veel tijd en filament. Waar het kan gebruik ik de optie No sparse layers, maar dat is niet altijd mogelijk en de winst wisselt nogal.
Passen jullie de standaard instellingen voor de prime tower aan en zo ja, wat dan?
Ik kreeg een error code 0002 0523 0002 0038 op kop 3. Dat wijst normaal op een moeizame doorvoer van het filament. Kan vast zitten in het slangetje, maar ook een blokkade zijn van de kop. Om kort te zijn, na het demonteren van de printerkop toch maar eens in Gemini gegooid en die had gelijk. Het blijkt door de instelling Air Print Detection te liggen. Na het uitzetten daarvan werkt alles gewoon weer.
Ik vond het al gek, want er was geen extrusion probleem. Ik weet dat sinds 1.4.0 hier iets in is aangepast. Zou het aan de nieuwe firmware liggen?
Ik vond het al gek, want er was geen extrusion probleem. Ik weet dat sinds 1.4.0 hier iets in is aangepast. Zou het aan de nieuwe firmware liggen?
Ik heb die melding ook een paar keer gehad nu. En vervolgens kan ik gewoon resumen, dus lijkt meer een bug dan een fout
width 20 -25 en prime ook iets van 20. Width ligt er ook aan hoe hoog je print is natuurlijk.Budha schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 22:05:
Hebben jullie dit filmpje gezien?
[YouTube: How To Print Multi-Color 2.5x Faster!]
Het gaat over optimalisaties die je kunt doen op de U1 om sneller te printen zonder zichtbaar verlies in kwaliteit. De meeste aanpassingen zorgen voor slechts een kleine tijdwinst. Het meeste voordeel wordt gehaald uit de instellingen voor de prime tower.
Ik stoor mij nogal aan de standaard instellingen voor de prime tower. Dat ding is vaak zo groot en het kost veel tijd en filament. Waar het kan gebruik ik de optie No sparse layers, maar dat is niet altijd mogelijk en de winst wisselt nogal.
Passen jullie de standaard instellingen voor de prime tower aan en zo ja, wat dan?
[ Voor 31% gewijzigd door MrBlueEyes op 15-06-2026 23:30 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Ik had het in 1.3.0 ook bij mijn 3e printhead, eerst de levels steeds wat lager en toen de Air Print Detection helemaal uitgezet. Sinds 1.4.0 en 1.4.1 heb ik ze niet meer aangezetBudha schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:13:
Ik kreeg een error code 0002 0523 0002 0038 op kop 3. Dat wijst normaal op een moeizame doorvoer van het filament. Kan vast zitten in het slangetje, maar ook een blokkade zijn van de kop. Om kort te zijn, na het demonteren van de printerkop toch maar eens in Gemini gegooid en die had gelijk. Het blijkt door de instelling Air Print Detection te liggen. Na het uitzetten daarvan werkt alles gewoon weer.
Ik vond het al gek, want er was geen extrusion probleem. Ik weet dat sinds 1.4.0 hier iets in is aangepast. Zou het aan de nieuwe firmware liggen?
Ik heb nu 2x zonder problemen kunnen verder printen nadat mijn filament op was. Werkt goed. Ookal was 1x het snachts dat hij leeg raakte dus zie je wel duidelijk wanneer hij uren later weer verder kon toen ik het filament verving, maarja dat is aan mij.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Zo ik kom mijzelf ook melden in dit topic! Ik heb sinds gisteren mij U1 Geinstalleerd en ik moet zeggen alleen het opzetten en uitpakken is al een genot. De handleiding zit goed in elkaar en je ziet dat er over zaken is nagedacht. (ik grapte zelfs dat EpicfailWife dit had kunnen doen).
Na opstarten en toch wat leermomenten oa: niet filament pre-loaden en denken dat het dan goed is
de testprint gedaan. Deze is er zeer netjes uitgekomen en tevens maar een lijstje gemaakt met alle ideeën die ik had om te gaan printen (ik heb nog wel wat uurtjes te gaan
)
Vanmorgen meteen Firmware ge-updated, Echter zag ik ook ergens een firmware optie voorbij komen dat hij iets stiller wordt? hij kan op sommige punten wel wat luid zijn..
Al om al. ben ik zeer tevreden en ik zal nog wel wat vaker hier komen
Na opstarten en toch wat leermomenten oa: niet filament pre-loaden en denken dat het dan goed is
Vanmorgen meteen Firmware ge-updated, Echter zag ik ook ergens een firmware optie voorbij komen dat hij iets stiller wordt? hij kan op sommige punten wel wat luid zijn..
Al om al. ben ik zeer tevreden en ik zal nog wel wat vaker hier komen
12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |
Wil je hem stiller dan is de snelle fix om er een cover op te doen. dE ikea hack is het goedkoopstepicfailguy23 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:17:
Zo ik kom mijzelf ook melden in dit topic! Ik heb sinds gisteren mij U1 Geinstalleerd en ik moet zeggen alleen het opzetten en uitpakken is al een genot. De handleiding zit goed in elkaar en je ziet dat er over zaken is nagedacht. (ik grapte zelfs dat EpicfailWife dit had kunnen doen).
Na opstarten en toch wat leermomenten oa: niet filament pre-loaden en denken dat het dan goed isde testprint gedaan. Deze is er zeer netjes uitgekomen en tevens maar een lijstje gemaakt met alle ideeën die ik had om te gaan printen (ik heb nog wel wat uurtjes te gaan
)
Vanmorgen meteen Firmware ge-updated, Echter zag ik ook ergens een firmware optie voorbij komen dat hij iets stiller wordt? hij kan op sommige punten wel wat luid zijn..
Al om al. ben ik zeer tevreden en ik zal nog wel wat vaker hier komen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Die stond al hoog op het lijstje ja. samen met alle andere punten om hem nog beter te makenTylen schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Wil je hem stiller dan is de snelle fix om er een cover op te doen. dE ikea hack is het goedkoopst
- Ikea cover, Toolbakje, Clips voor de filament naar headers, spacer voor filament op rol (ik zag er nog niet eentje waar ik heel wild van werd
Hoe bewaren jullie de 'open' rollen filament? gewoon los in een rekje ernaast of is een droogkast vereist zoals velen doen? Bij mij staat de U1 in thuiskantoor, die redelijk dezelfde temp heeft door het jaar heen. tot nu toe ook gewoon standaard PLA rollen.
12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |
Ik bewaar mijn filament in ikea 365 10.6L bakken met silica gel containers erin:epicfailguy23 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:48:
[...]
Die stond al hoog op het lijstje ja. samen met alle andere punten om hem nog beter te maken. Voor de U1 prints heb ik staan:
- Ikea cover, Toolbakje, Clips voor de filament naar headers, spacer voor filament op rol (ik zag er nog niet eentje waar ik heel wild van werd) en wellicht een onder storage voor de filament rollen, ze steken nu uit (wat kan) maar hoogte komt mij beter uit dan breedte
![]()
Hoe bewaren jullie de 'open' rollen filament? gewoon los in een rekje ernaast of is een droogkast vereist zoals velen doen? Bij mij staat de U1 in thuiskantoor, die redelijk dezelfde temp heeft door het jaar heen. tot nu toe ook gewoon standaard PLA rollen.
https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--10393064--nl--nl
https://makerworld.com/en/models/1224862-ikea-365-10-6l-dry-box-filament-storage#profileId-1242411
Ik heb ze nu in voedselzakken die ik met een klein pompje vacuüm zuig.epicfailguy23 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:48:
[...]
Die stond al hoog op het lijstje ja. samen met alle andere punten om hem nog beter te maken. Voor de U1 prints heb ik staan:
- Ikea cover, Toolbakje, Clips voor de filament naar headers, spacer voor filament op rol (ik zag er nog niet eentje waar ik heel wild van werd) en wellicht een onder storage voor de filament rollen, ze steken nu uit (wat kan) maar hoogte komt mij beter uit dan breedte
![]()
Hoe bewaren jullie de 'open' rollen filament? gewoon los in een rekje ernaast of is een droogkast vereist zoals velen doen? Bij mij staat de U1 in thuiskantoor, die redelijk dezelfde temp heeft door het jaar heen. tot nu toe ook gewoon standaard PLA rollen.
Ook een mooie oplossing!Beagon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:49:
[...]
Ik bewaar mijn filament in ikea 365 10.6L bakken met silica gel containers erin:
https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--10393064--nl--nl
https://makerworld.com/en/models/1224862-ikea-365-10-6l-dry-box-filament-storage#profileId-1242411
[ Voor 24% gewijzigd door MrBlueEyes op 17-06-2026 23:14 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Ik doe mijn rollen filament in hersluitbare zakken van Ikea en gooi er silicacelzakjes bij. Dat bewaar ik in de originele dozen in een kast onder mijn printer.
Het meeste van mijn filament is PLA en dat is niet zo moeilijk. De kamer is ook niet erg vochtig. Heel soms gooi ik eens een rol in de droger als het begint te breken of gaat stringen.
Het meeste van mijn filament is PLA en dat is niet zo moeilijk. De kamer is ook niet erg vochtig. Heel soms gooi ik eens een rol in de droger als het begint te breken of gaat stringen.
Ik heb zojuist ook de U1 binnengekregen. Meteen een setje filaments erbij omdat de rfid functie me wel erg aanspreekt. Wat is jullie ervaring met Snapmaker filaments? Nog go-to soorten of varianten te vermijden?
Snapmaker Filament is rebranded Polymaker. Polymaker is voor mij DE filament die altijd werkt. Top filament dus of je het nou van Snap of van Polymaker hebt 😁Edmin schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:46:
Ik heb zojuist ook de U1 binnengekregen. Meteen een setje filaments erbij omdat de rfid functie me wel erg aanspreekt. Wat is jullie ervaring met Snapmaker filaments? Nog go-to soorten of varianten te vermijden?
Mooie hiervan is dat je dus de Snapmaker profielen kan gebruiken voor Polymaker filaments en visa versa
Ah top. Dat geeft ook wat meer keuzevrijheid en verkoopkanalen.Beagon schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:01:
[...]
Snapmaker Filament is rebranded Polymaker. Polymaker is voor mij DE filament die altijd werkt. Top filament dus of je het nou van Snap of van Polymaker hebt 😁
Mooie hiervan is dat je dus de Snapmaker profielen kan gebruiken voor Polymaker filaments en visa versa