Dit zijn de bevestingspunten aan de carriage:

waarbij de onderlinge afstand ongeveer 65mm is
En dit is de carriage itself:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik ben benieuwd! Ik hoop dat er iemand thuis is op het moment van aflevering. Ik laat hem afleveren op het adres van het studentenhuis waar ik woon, en mijn enige vervoersmiddelen zijn de fiets en het OV. Al neem ik aan dat er wel een afhaalpunt zal zijn niet te ver uit het centrum van Eindhoven.watercoolertje schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:31:
[...]
Wow netjes, jij had ook het meeste achter de hand lijkt me gezien je denk ik al betaald hebt, en als ze op ebay/aliexpress ergens bang voor zijn is het voor een slechte ratingIk was 20 dollar meer kwijt voor de single extruder versie!
En ze verzenden echt supersnel, was in 2 dagen (na verzending) aangeboden bij mn huis. Geleverd met DHL, dus zorg dat je thuis ben bij 1 van de 2 pogingen. Ik moest anders 50km rijden om hem op te halen.
tja das natuurlijk weer een raar maatje..... de meeste i3's hebben een steekmaat van 30mm. Die van jou kan ik ook zo snel niet echt vinden.L201 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:41:
Dit zijn de bevestingspunten aan de carriage:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker danWeeDzi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:46:
[...]
tja das natuurlijk weer een raar maatje..... de meeste i3's hebben een steekmaat van 30mm. Die van jou kan ik ook zo snel niet echt vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door L201 op 12-06-2015 16:31 ]
Verwijderd
Deze kun je aanpassen http://www.thingiverse.com/thing:30050 de scad file zit erbij.....L201 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:20:
[...]
Lekker dan
Ga wel eens kijken of ik hem kan modificeren dan, en anders maar een nieuwe carriage printen die wel past, dan zij het maar zo...
edit: Eventueel nog suggesties voor een goeie/handige/juiste carriage? Bij voorkeur een die bovenaan 1 bearing heeft en onderaan twee, zodat het een kwestie is van tyraps doorknippen en een andere eraan hangen...
Das een horizontale.....Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:07:
[...]
Deze kun je aanpassen http://www.thingiverse.com/thing:30050 de scad file zit erbij.....
Mijn 2 bestellingen werden de volgende dag verzonden en de dag daarop bezorgd.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:58:
Is dat Reprapworld nou gewoon niet zo snel met leveren of ligt dat aan mij?
Verwijderd
In openScad kun je hem verticaal draaien met rotate([0, -90, 0]) { ... }
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2015 15:49 ]
Je bent geheel vrij in de keuze van de printer, en moet je ook kijken naar wat jezelf kan, en denkt te kunnen,DiederikRhee schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:04:
Beste Forumleden,
Volgens mij kiezen veel mensen nog steeds voor de Ultimaker, maar is dat nog steeds wel de beste keuze. Qua prijs vindt ik de prijs van de Ultimaker Original+ (~1200 euro) wel max. Ik hoop dat jullie mij enigszins op weg kunnen helpen met de keuze.
nah niet echt natuurlijk vooral de ultimaker original niet, die is al zoveel gekopieerd dat ze daar zelf niet tegen kunnen concureren, en die onderdelen zijn allemaal hetzelfde.... Ultimaker heeft gewoon de pech dat ze met een fantastisch systeem kwamen wat veel chineese bouwers gewoon simpel konden reverse engineeren omdat ie in het begin zo populair was.absrnd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:22:
[...]
Je bent geheel vrij in de keuze van de printer, en moet je ook kijken naar wat jezelf kan, en denkt te kunnen,
maar You Get What You Pay for
Ja en nee... het afstellen en uitlijnen van de assen komt echt erg precies.la_fusion schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:26:
Je kunt anders ook eens kijken naar een K8400 van Velleman. Goed bouwpakket met een uitgebreidde bouwhandleiding en als je het goed doet ook direct goede printresultaten.
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik heb deze gepakt.la_fusion schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:36:
Welk model heb je van Thingiverse gehaald? Er staan er 2 op en 1 van de 2 leverde bij mij deze kwaliteit op.
Zelf heb ik inderdaad ook het nodige afstelwerk gedaan maar door nauwkeurig te bouwen en te testen en lezen heb ik direct goede printresultaten gekregen. Ik denk dat dit bij alle printers wel nodig is om het goed te doen.
Ah ja die heb ik ook geprobeerd maar leverde bij mij dus niet het juiste resultaat. Zelf heb ik deze gebruikt: http://www.thingiverse.com/thing:618269 en die ging wel goed.chromeeh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:03:
[...]
Ik heb deze gepakt.
Vanmiddag nog eens wat test cubes printen en verder prutsen
Ging degene die ik gelinked had mis op shifting of op een model fout?la_fusion schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Ah ja die heb ik ook geprobeerd maar leverde bij mij dus niet het juiste resultaat. Zelf heb ik deze gebruikt: http://www.thingiverse.com/thing:618269 en die ging wel goed.
Hij was bij mij gewoon niet stevig genoeg en werd ook niet mooi geprint. Geen problemen met het printen zelf.chromeeh schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:00:
[...]
Ging degene die ik gelinked had mis op shifting of op een model fout?
Goede keuze. Naast de informatie op reprap.org zijn voor mij de volgende sites nuttig geweest:Psycho_Mantis schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:23:
Vandaag heb ik mijn complete boodschappen lijstje afgewerkt voor mijn Prusa I3 Rework.
Mja, plastic/acryl frame, daar heb ik het niet meer zo op sinds mijn Makibox. Dat ding was met geen mogelijkheid scherp te krijgen. Wobble op X-as, Wobble op Z.. Plastic extruder die vaak te hard in het plastic kneep, dan weer te zwak was. Zelfs het bed ging heen en weer bij bepaalde Z-hoogtes omdat het frame zo gammel wasJasper Janssen schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:29:
Edit: Hm. Deze is wel supergoedkoop. 225, komt er waarschijnlijk nog de importkosten bij natuurlijk, dus dat is 12,50 + BTW van rond de 50 (of wat meer als ze de verkeerde vergelijkingsmaterialen pakken)... http://www.geekbuying.com...ment--US-Plug-333000.html
[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 17-06-2015 03:28 ]
Bedankt! Ziet er bruikbaar uit. Met name dan voor het afstellen ervan.gosse adema schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:46:
[...]
Goede keuze. Naast de informatie op reprap.org zijn voor mij de volgende sites nuttig geweest:
Ik ben blij dat je dat zegt eigenlijk, dat bevestigd alleen maar voor mij dat ik een ik een goede keus heb gemaakt om niet te gierig te zijn en een metalen frame heb gekozen.GekkePrutser schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 02:59:
[...]
Mja, plastic/acryl frame, daar heb ik het niet meer zo op sinds mijn Makibox. Dat ding was met geen mogelijkheid scherp te krijgen. Wobble op X-as, Wobble op Z.. Plastic extruder die vaak te hard in het plastic kneep, dan weer te zwak was. Zelfs het bed ging heen en weer bij bepaalde Z-hoogtes omdat het frame zo gammel wasErg frustrerend want dan had ik 1 ding goed afgesteld en dan ging er weer wat anders scheef.
Niettemin is dat natuurlijk wel een mooie kit om als basis te gebruiken en misschien later een frame bij te bouwen van extruded alu rails ofzo. Maar ik zou voor die schufco gaan.
Mijn volgende printer wordt 100% metaal in elk geval. Ik denk nu over een printrbot of een goede prusa kit (vandaar dat ik op dit topic terecht kwam). De Makibox was trouwens een afschuwelijk slecht ontwerp maar ik heb er veel van geleerd.
Edit:offtopic:
Oeps ik reageer op een post van 2 weken oud, ik was aan het zoeken en deze post kwam toevallig naar boven. Sorry!
Mochten die steppers niet meer werken, stuur ff een pm heb er nog wel een paar liggen, die je voor inkoop + verzending wel over kan nemenSnelleD schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:46:
Zo vandaag het nieuwe Arduino en Ramps bordje binnengekregen van onze Chineese vrienden![]()
Het Arduino bordje aan de PC gekoppeld en ja deze keer gaat er een groen lampje branden en een oranje staat te knipperen, eens de software van Marlin erop geplaatst en het oranje lampje blijft branden.
Dus dat ziet er op het eerste zicht goed uit.
Op het vorige Ramps bordje stond nergens een + of - op dit bordje wel, en daaruit zie ik dat het vorige bordje correct was aangesloten.
Het is nu te hopen dat de steppers het niet hebben begeven want deze heb ik niet mee besteld, anders wordt het nog wat langer wachten
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Al mijn RWW rollen zijn Dutch PLA en daar heb ik geen enkel problemen mee (heb met enkele nog niet geprint), ik heb wel 1.75mm, die 3mm roze ziet er trouwens uit als snoep op een rol
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ja dat is degelijk een oorzaak, elke batch plastic kan verschillen van elkaar, zelfs als het dezelfde kleur van dezelfde fabricant is..... de ene fabricant is daar trouwens slechter in dan de andere. Maar het kan zeker.L201 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:03:
Nadat ik met het roze filament wat meer succes bleek te hebben dan met het zwarte, wilde ik van het weekend eens met het witte filament gaan printen. Ik had op Thingiverse een Olaf sleutelhanger gevonden (http://www.thingiverse.com/thing:731616) en vond dat wel leuk voor de kids, maar ja... daar past wit beter bij dan roze natuurlijk
Etc
[ Voor 3% gewijzigd door WeeDzi op 18-06-2015 12:59 ]
Ja dit is bekend dat de meeste warmte van de hotend via straling ipv convectie wordt overgebracht.databeestje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:29:
De truc die nophead heeft toegepast biedt misschien uitkomst. Door vulcaniserend tape rond het uiteinde van de hotend te wikkelen blijft de warmte veel constanter, als je dan PLA print in combinatie met een fan gaat het heel erg goed.
Vroeger deed ik de prints op 195 graden, nu met de vulcaniserende tape eromheen kan ik gewoon zonder problemen op 185 graden printen. Het is niet dat de printkop heter wordt, het is dat de temperatuur constanter is door de isolatie.
Tevens resulteert dit bij de J-head tot veel minder opwarming van de schacht.
http://hydraraptor.blogsp...-design-improvements.html
[ Voor 54% gewijzigd door SnelleD op 18-06-2015 16:09 ]
Dat is ook wel het proberen waard... heb geen vulcaniserend tape liggen, maar kan eens een poging met kapton wagendatabeestje schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:29:
De truc die nophead heeft toegepast biedt misschien uitkomst. Door vulcaniserend tape rond het uiteinde van de hotend te wikkelen blijft de warmte veel constanter, als je dan PLA print in combinatie met een fan gaat het heel erg goed.
thxSnelleD schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:05:
@WeeDzi: hier de siliconenmat aangeschaft http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66898402834696
Met de mat heb ik nog geen ervaring omdat hier de ramps en arduino het hebben begeven. De nieuwe onderdelen zijn nog maar net binnen. Hopelijk kan ik volgende week wat verder werken.
En de voeding hier http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66145610454696
[ Voor 6% gewijzigd door SnelleD op 18-06-2015 20:13 ]
Ja ik kan ze een mailtje sturen, maar wilde eigenlijk ook eerst maar ff checken of een ssr een snellere opwarming gaat verzorgen. daarna pas ik mn 12V voeding aan van atx naar een Switching PSU. en als me dat nog steeds niet snel genoeg gaat pak ik er een 24V voeding bij met rubberen matje of zelf misschien wel een 220V mat dan hoef ik er ook geen 24V voeding bij te halen.SnelleD schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:09:
Nog eens een poging gedaan om leven in de printer te krijgen maar dit is niet gelukt.
De software zal niet juist ingesteld zijn (en hier heb ik geen kaas van gegeten) repetier kan verbinding maken maar krijg geen beweging en de heatmat is niet te zien op het scherm.
De steppers zullen niet meer werken (meet een paar mV) daarom geen beweging.
En nu staat op het bordje een + en - ............................koppel ik het heatbed niet verkeerd aan![]()
![]()
zag wat rook komen aan de aansluiting op de ramps. Dan eens het vorige ramps bordje ingeplugd maar ook geen heatbed te zien.
Zijn de steppers nodig om het heatbed te zien op het scherm? of is het in de software te zoeken.
@WeeDzi: eens een mailtje sturen wie weet hebben ze nog eentje of van een ander formaat.
[ Voor 14% gewijzigd door WeeDzi op 19-06-2015 10:10 ]
Nu wel met fotoL201 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:03:
Anyway, wit PLA op 210 graden leek goed te gaan, dus ik aan de slag met Olaf... De voetjes gingen goed, maar toen hij bij de buik kwam, werd hij laagje voor laagje dikker/groter.... En daar begon het PLA bij de uiteinden op te krullen/warpen![]()
Helaas heb ik er nu geen foto van bij de hand, dacht dat ik er wel eentje op mijn tel had staan, maar toch niet kennelijker... Zou dit warpen op te lossen zijn door er een cooler op te zetten?
[ Voor 19% gewijzigd door reddo op 19-06-2015 17:06 ]
Dit komt door de hitte van de nozzle. Het PLA krijgt geen kans om te koelen. Zoals WeedZi zegt kan je er een fan op zetten.L201 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:03:
Anyway, wit PLA op 210 graden leek goed te gaan, dus ik aan de slag met Olaf... De voetjes gingen goed, maar toen hij bij de buik kwam, werd hij laagje voor laagje dikker/groter.... En daar begon het PLA bij de uiteinden op te krullen/warpen![]()
Helaas heb ik er nu geen foto van bij de hand, dacht dat ik er wel eentje op mijn tel had staan, maar toch niet kennelijker... Zou dit warpen op te lossen zijn door er een cooler op te zetten?
Verwijderd
Ik heb dan nog geen 3D printer, maar het klinkt alsof er wat doorslipt?Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:23:
Beste forum leden,
Ik heb een probleem met mijn Prusa I3 en misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb laatst een Prusa I3 gekocht en hij zit in elkaar nu, maar als ik iets wil printen gaat hij ongeveer een half minuutje haperen/klikken/overslaan, ik weet niet hoe dit verschijnsel heet. Hierdoor verschuift mijn tafel als het waren (alleen X en Y as). Eerst had ik dit ook bij mijn extruder maar dit heb ik verholpen door het voltage door de extruder motor te verhogen (met succes). Ik heb mogelijke acceleratie problemen, proberen te vermijden, door de print snelheid te verminderen naar 10 mm/s.
Misschien bied deze video meer uitleg: YouTube: Prusa I3 probleem.
Hier kan je ook zien dat de tafel verschoven is. Hij verschuift meer des te langer hij aan staat.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- De belts strakker te zetten
- De Arduino en RAMPS 1.4 nagekeken of deze warm werd (blijft kamer temperatuur)
- De motors nagekeken of deze warm werden (blijft exact zelfde temperatuur als te voren)
- Het voltage van de motors verhoogt (dit verergert het klikken)
De huidige voltages zijn:
Extruder: 3.5v
X: 2.2v
Y: 2.2v
Z: 2.2v
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 9% gewijzigd door WeeDzi op 20-06-2015 22:33 ]
Verwijderd
Heel erg bedankt voor je advies om de spanning omlaag te doen. Het heeft geholpen! Ik had al iets van 10 minuten gefilmd van andere hoeken etc. Toen heb ik het voltage verlaagd naar 1.5 ongeveer. Nu helemaal geen kliks meerWeeDzi schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:31:
Dit klinkt wel heel appart idd zo hard heb ik ze nog niet horen klikken.
Ik kn uit het filmpje niet echt waarnemen waar het weg komt maar het zit zo te zien in de x aswant die zie ik haperen. van welke kant komt het geluid links of rechts van de machine
tis niet een standaard motor geluid iig die stappen over slaat. loopt er iets aan misschien (pulley of iets dergelijks)? klinkt een beetje als een plastic klack (lol) iets wat spanning opbouwd en dan ineens loslaat ook gezien de bewegingen. Misschien een pulley die niet recht staat en de belt op de flens mee neemt?
duurt het ook langer als je de spanning wat verlaagd (spanning verhogen bied niet altijd de oplossing)
edit
maak nog eens een filmpje waarbij je de camera langs de x as houd en 1 beeld vanaf de motor en 1 beeld vanaf de idler tijdens het filmen
nu de snelheid wat omhoog dan weet je of het echt geholpen heeft..... met de snelheid die jij printe wil alles wel zon beetje (of juist niet)Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 01:11:
[...]
Heel erg bedankt voor je advies om de spanning omlaag te doen. Het heeft geholpen! Ik had al iets van 10 minuten gefilmd van andere hoeken etc. Toen heb ik het voltage verlaagd naar 1.5 ongeveer. Nu helemaal geen kliks meerNu nog wat gaan tweaken aan de temperatuur etc.
Hartelijk bedankt voor je advies
Wat is eigenlijk in de praktijk een normale printsnelheid voor de Prusa? Onderstaande vaas van 7 cm hoog duurde zo'n 3 uur om te printen. De hierbij gebruikte feedrate is {500,500,1,25} mm/sec met een acceleratie van {1500,1500,100,10000}.WeeDzi schreef op zondag 21 juni 2015 @ 01:58:
nu de snelheid wat omhoog dan weet je of het echt geholpen heeft..... met de snelheid die jij printe wil alles wel zon beetje (of juist niet)
[ Voor 23% gewijzigd door WeeDzi op 21-06-2015 15:08 ]
Je printer is echt super gaaf!!!.gosse adema schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:09:
[...]
Wat is eigenlijk in de praktijk een normale printsnelheid voor de Prusa? Onderstaande vaas van 7 cm hoog duurde zo'n 3 uur om te printen. De hierbij gebruikte feedrate is {500,500,1,25} mm/sec met een acceleratie van {1500,1500,100,10000}.
[afbeelding]
je attachments zijn gelocked...E.O. Project schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:15:
Beste Tweakers,
Ik heb sinds kort een Ultimaker Original kloon ontwikkeld door o.a. Fablab013 genaamd DarkMatters. Hier is een foto als jullie die eventueel aan jullie galerij willen toevoegen.
https://drive.google.com/...FZVajNZMTJ0eG8&authuser=0
Ik heb hem overgekocht van het Fablab omdat zij nieuwe 3d printers wilde aanschaffen en daarom oude weg wilde doen. De rol filament die er in zat en ze mij mee gaven heb ik laatst opgeprint maar er zit nog een sliert filament in wat ik er niet meer uit krijg. (https://drive.google.com/...kNySnJkeWdsNUU&authuser=0). Heeft iemand misschien een tip hoe ik het er uit zou kunnen krijgen zonder gelijk een deel van mijn printer uit elkaar te moeten halen?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Als het goed is zijn de attachments nu gefixtRobV schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:22:
[...]
je attachments zijn gelocked...
Als bij mij filament vast zit in de extruder is het bij mij een kwestie van kop op temperatuur brengen dmv preheat, en dan de nieuwe filament er zachtjes doorheen duwen.
RobV heeft gelijk, dat doe ik ook altijd, werkt als een treinRobV schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:22:
[...]
je attachments zijn gelocked...
Als bij mij filament vast zit in de extruder is het bij mij een kwestie van kop op temperatuur brengen dmv preheat, en dan de nieuwe filament er zachtjes doorheen duwen.
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Het tikken komt mij ook bekend voor, zeker na even geprint te hebben, de oplossing voor mij was om de fan die op de drivers blaast terug te zetten zodat hij er weer op blaastVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:23:
Beste forum leden,
Ik heb een probleem met mijn Prusa I3 en misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb laatst een Prusa I3 gekocht en hij zit in elkaar nu, maar als ik iets wil printen gaat hij ongeveer een half minuutje haperen/klikken/overslaan, ik weet niet hoe dit verschijnsel heet. Hierdoor verschuift mijn tafel als het waren (alleen X en Y as). Eerst had ik dit ook bij mijn extruder maar dit heb ik verholpen door het voltage door de extruder motor te verhogen (met succes). Ik heb mogelijke acceleratie problemen, proberen te vermijden, door de print snelheid te verminderen naar 10 mm/s.
Misschien bied deze video meer uitleg: YouTube: Prusa I3 probleem.
Hier kan je ook zien dat de tafel verschoven is. Hij verschuift meer des te langer hij aan staat.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- De belts strakker te zetten
- De Arduino en RAMPS 1.4 nagekeken of deze warm werd (blijft kamer temperatuur)
- De motors nagekeken of deze warm werden (blijft exact zelfde temperatuur als te voren)
- Het voltage van de motors verhoogt (dit verergert het klikken)
De huidige voltages zijn:
Extruder: 3.5v
X: 2.2v
Y: 2.2v
Z: 2.2v
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Na het nemen van de foto viel mij dat gebarsten hout ook op, ik heb er echter nog geen problemen mee gehad tijdens het printen. Hetzelfde geldt voor de tandjes van de bout. Wel even in de gaten houden natuurlijkBigfoot48 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:56:
[...]
RobV heeft gelijk, dat doe ik ook altijd, werkt als een trein![]()
Wat mij ook opvalt is dat ter hoogte van de extruderbout(zeg ik het goed?) het houd gebarsten is.
Dit kan ook problemen geven omdat hij waarschijnlijk niet meer genoeg druk kan geven.
Daarbij vind ik de tandjes van die bout maar erg summier.
Je hebt toch een 3d printer?E.O. Project schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:09:
[...]
Na het nemen van de foto viel mij dat gebarsten hout ook op, ik heb er echter nog geen problemen mee gehad tijdens het printen. Hetzelfde geldt voor de tandjes van de bout. Wel even in de gaten houden natuurlijk![]()
Is er iemand die ervaring heeft met het maken van dat soort vervangstukken? Ik zelf zou denken aan de omtrekken overtekenen op een ander stuk hout en dat dan met een figuurzaag uitsnijden. Met een lasersnijder kan natuurlijk ook maar dat wordt helaas vrij prijzig als je dat laat doen
Ja inderdaad waarom heb je die 3d printerE.O. Project schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:09:
[...]
Na het nemen van de foto viel mij dat gebarsten hout ook op, ik heb er echter nog geen problemen mee gehad tijdens het printen. Hetzelfde geldt voor de tandjes van de bout. Wel even in de gaten houden natuurlijk![]()
Is er iemand die ervaring heeft met het maken van dat soort vervangstukken? Ik zelf zou denken aan de omtrekken overtekenen op een ander stuk hout en dat dan met een figuurzaag uitsnijden. Met een lasersnijder kan natuurlijk ook maar dat wordt helaas vrij prijzig als je dat laat doen
Printen is natuurlijk ook een goed idee jaBigfoot48 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:19:
[...]
Je hebt toch een 3d printer?![]()
Er zijn verschillende mogelijkheden, ikzelf sloop(netjes uit elkaar halen) het onderdeel er uit, pak een liniaal en een schuifmaat erbij en teken het betreffende onderdeel na in een programma.
Eventuele aanpassingen en/of verbeteringen doorvoeren, door meshmixer halen voor eventuele ondersteuningen voor uitstekende onderdelen genereren en printer maar![]()
Je kan ook proberen om het in te scannen met een 3d scanner. http://www.123dapp.com/ biedt ook de mogelijkheid om via een app op de telefoon of via foto's op de pc een object te genereren.
Om te tekenen gebruik ik nog ThinkerCad, maar ga binnenkort kijken naar andere programma's. Ik heb nog al eens moeite met de zoom functionaliteit van sommige programma's
Nu ik de foto's zie valt het me op hoeveel overeenkomsten deze setup vertoond met de Vertex K8400 van mij. Geen idee wie er eerst mee was.E.O. Project schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:15:
Beste Tweakers,
Ik heb sinds kort een Ultimaker Original kloon ontwikkeld door o.a. Fablab013 genaamd [...]
https://drive.google.com/...FZVajNZMTJ0eG8&authuser=0
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ultimaker, ongeveer een jaar of 3 a 4 eerderRobV schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Nu ik de foto's zie valt het me op hoeveel overeenkomsten deze setup vertoond met de Vertex K8400 van mij. Geen idee wie er eerst mee was.
Ik heb als vervanging van mijn RAMPS 1.4 ook gekeken naar een Smoothieboard maar ben uiteindelijk voor een Megatronics van RepRapWorld gegaan (http://reprapworld.com/?p...th/1591_1643#.VYfn5efecgY) omdat de prijs wat lager was en hij gemakkelijk beschikbaar is in Nederland. Tevens biedt hij nagenoeg (op ethernet na) dezelfde mogelijkheden, zelfs een mogelijkheid tot triple extruder.Bigfoot48 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:50:
Heeft iemand hier al ervaring met Smoothieboard? http://smoothieware.org/smoothieboard
Na wat aanpassingen(heatbed, 2de printkop, raspberry pi is het volgende) van mijn huidige 3d printer begin ik tegen beperkingen op te lopen van de RAMPS en Arduino.
Ik heb de volgende printer, de Prusa i3 Hephestos - http://www.bq.com/gb/prusa
en zit er aan te denken om over te stappen naar Smoothieboard, waarom? Meer = Beter
Thnx!HomegrownBGP schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:49:
[...]
Ik heb als vervanging van mijn RAMPS 1.4 ook gekeken naar een Smoothieboard maar ben uiteindelijk voor een Megatronics van RepRapWorld gegaan (http://reprapworld.com/?p...th/1591_1643#.VYfn5efecgY) omdat de prijs wat lager was en hij gemakkelijk beschikbaar is in Nederland. Tevens biedt hij nagenoeg (op ethernet na) dezelfde mogelijkheden, zelfs een mogelijkheid tot triple extruder.
Draait ondertussen alweer enkele weken en print als de tierelier. Moet alleen m'n esteps nog beter afstellen nu ik naar 0.9 graden steppers en 1/32 microstepping gegaan ben.
Herkenbaar, ik wil nog zoveel en heb zo weinig tijddatabeestje schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:23:
Ik heb nog steeds een Smoothieboard in doos liggen, ben er nog niet aan toe gekomen.
[ Voor 22% gewijzigd door uname -r op 22-06-2015 20:43 ]
Ik heb mede naar wat je aandraagt de rekenkracht ook gekeken naar iets beters dan de Arduino boards met ramps en 0,9 graad microstepping voor mijn delta. Due heeft wel de rekenkracht, naar de stepper drivers (die op het bord gesoldeerd zitten en dus niet uitwisselbaar) zijn alleen 1,8 microstepping. Volgens mij is dat bij Megatronics ook zo, ondanks dat je bij dat bord wel DRV8825 stepper drivers kan gebruiken.. Smoothieboard heeft wel een aantal boards die 0,9 graad microstepping ondersteunen, maar dat zijn er niet veel en vaak zijn de bordjes met onboard stepper drivers juist niet geschikt voor 0,9 graad microstepping.WeeDzi schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:07:
Smoothieboard is naar mijn ide nog helemaal niet zo interessant als je in het cartesische systeemblijft hangen. De Arduino borden komen qua processor kracht gewoon wat tekort vor bijv tripod printes omdat di veel mee bewegingen en berekningen nodig hebben. Als je dan de snelheid wil opvoeren dan loot ie mank...... Dan wordt Due f Smoothie interessant.
Al kun je nu natuurlijk een voorsprong neen door het wel te gaan gebruiken. Qua gebruksgemakt schijnt het wel een voor te hebben. Tenminste iedereen die ik spreek die een smoothie heeft (niet heel veel mensen) die willen niet meer terug.
Megatronics kun je tegenwoordig makkelijk via ebay bestellen, tenminste daar heb ik de mijne weg. Koop je em daar dan moet j wel voorzichtig zijn meted aansluitingen. Bj die van mij bijvoorbeeld waren de endstop aansluitingen anders om waardoor d 5v regulator gelijk knapte...... Verder geen probleem voor de wking van het bord mar hij doet het nu alleen nog maar door 5v aansluiting via de USB.
[ Voor 39% gewijzigd door uname -r op 22-06-2015 20:56 ]
Mijn schufco wordt ergens deze week afgeleverd, ter vervanging van m'n printrbot simple beta V2.[b]GekkePrutser schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 02:59:[/
Niettemin is dat natuurlijk wel een mooie kit om als basis te gebruiken en misschien later een frame bij te bouwen van extruded alu rails ofzo. Maar ik zou voor die schufco gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Jasper Janssen op 23-06-2015 00:15 ]
Ik gebruik dat vaak voor mijn eigen STL's. Maar soms gebruik ik het ook bij STL's die ik download, als ik bijvoorbeeld in Cura iets roods zie in de X-ray instelling van View mode. Of als de STL voor mijn gevoel onnodig bestandsgrootte onnodig groot is (1 à 2mb voor iets kleins bijvoorbeeld).WeeDzi schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:42:
model repair service ? dat ken de ik nog niet.
Maar powered bij netfabb..... dus dan zit het wel goed
Niet eens opgemerkt. Was zo bezig met de printing issues. Heb het ook een beetje voor mijzelf neergezet.
[ Voor 24% gewijzigd door uname -r op 23-06-2015 16:03 ]
RADDS kende ik nog niet. Helaas valt de Due voor mijn kossel build al af, kan ik direct op zoek naar een passende voeding die 3,3V kan leveren (of een printje die van 12V > 3,3V maakt)zeadope schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:48:
Arduino Due (niet Duet) en de RADDS shield, met daarop DRV8825's zou ik aanraden.
De RADDS shield heeft een EERPOM er op en een microSD slot. En veel degelijker gebouwd dan de RAMPS-FD.
[ Voor 84% gewijzigd door gosse adema op 24-06-2015 09:13 ]
Daarnaast moest stepper high delay 1, zijn 0 is te snel voor de DRV8825 stepper drivers!repetier commented 4 minutes ago
Hi,
for due set double frequency to 90000 hz. Latest version 0.92.3 can
handle 300000 and more in quadstepping mode.
[ Voor 17% gewijzigd door uname -r op 24-06-2015 17:06 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot48 op 25-06-2015 08:47 . Reden: Nog enkele voorbeelden bijgezet :P ]
Als je er zo over denkt zoals je beschrijft in je eerste alinea, dan zou ik de rode nemen.Bigfoot48 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:31:
Ik begin langzaam gillend gek te worden van mijn 3d printer. Heb zojuist tweede printkop er weer afgehaald.
Als je nog een goede uitdaging zoekt neem een tweede printkop![]()
Ik worstel met werkstukken die halverwege los raken, lagen die loslaten (ABS), uitlijnen van de tweede prinkop met de eerste, ongelijk heatbed, z-wobble, z-stop die breekt, x-stop die bij het afhalen breekt, het herplaatsen van de y-stop, jaha die breekt,
Ik ben nu bij het moment gekomen om een pil te nemen, een rode of een blauwe![]()
Rood staat voor de printer naar buiten te nemen en met de resterende aceton een vreugde vuurtje te maken![]()
Blauw, een tweede printer aanschaffen en zit te twijfelen welke. Ik had laatst via Ebay een bod gedaan en gewonnen op een Geeetech Me Creator desktop met MK8 Extruder voor €200,- maar de verkoper heeft hem in de laatste minuut ingetrokken #@$^@!!#$.
Ik ben op zoek naar een "boxed" printer en als het even kan voor een redelijke prijs(niet dat ik nog een nier en een stuk lever van mezelf moet verkopen)
Richtprijs ~€500,- of probeer ik nu over water te lopen?
Geeetech Me Creator Mini Desktop 3D Printer With Sanguinololu Board MK8 Extruder $369.00
Desktop 3D printer dual-extruder for Makerbot Replicator 2 $500.00
Geeetech Assembled Me Creator MK8 Extruder Mini desktop, 3D printer Prusa Mendel $350.00
Prijzen exclusief verzendkosten
[ Voor 5% gewijzigd door WeeDzi op 25-06-2015 10:32 ]
Je hebt volkomen gelijk, het was beter geweest dat ik mijn bericht vollediger en met minder frustraties had geschreven.WeeDzi schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Als je er zo over denkt zoals je beschrijft in je eerste alinea, dan zou ik de rode nemen.
Maar het klinkt meer alsof je met inferieur materiaal werkt, en brekende x en y endstop (jahaa die breekt![]()
) dat heb ik echt nog nooit mee gemaakt en nu print ik toch al wat jaartjes mee. En ja uitlijning is een .......
je kunt me altijd even een PM sturen.. ik ben stiekem een beetje koning UM2AjDuLion schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:15:
hmm mn um2 begon wat kuren te vertonen nozzle verstopt vanalles geprobeert maar blijft raar doen dus maar even een nieuw setje gekocht voor hitteblok en nozzle kan ik het vervangen en evt opschonen + wat spare parts.
twijfel nog wel of ik de 3d printer aanhoud.. houd me de laatste tijd meer bezig met video en een stuk minder met printen.
aankomende maand maar eens kijken wat de opties zijn als hij weer goed print
60 TB can not be enough
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq