Goed bezig. Ik ook ben benieuwd naar de resultaten.
--
Desondanks het bolle borisillicate glazen print oppervlak komen de printjes er goed uit.
Af en toe bleef het niet plakken i.v.m. warping. En moest ik weer met de glue stick er overheen.
Wat ik ondertussen heb geprint is voornamelijk printer gerelateerd.
De Z-endstop houder is vervangen met een betere variant, dat scheelt echt veel moeite m.b.t. instellen.
X-endstop hangt nu aan een houdertje die aan de rods klikt, i.p.v. met een cable tie/tie wrap.
Lager van het bed zitten nu in LM8UU houders die vastgeschroefd zijn aan de base.
De extruder idler is vervangen met een bowden versie, essentieel hetzelfde maar dan een 4mm gat voor PTFE tube ipv een sleuf.
Gelijk een filament filter geprint.
En nog wat rozet moer houdertjes voor het bed, zodat het makkelijker in te stellen is. Die moeten er nog op. (lees hieronder)
Zelf nog te ontwerpen:
Nog een bracket voor de Arduino Due, zodat ik geen nieuwe gaatjes hoef te boren.
En een bracket voor de voeding, want dubbelzijdige tape blijkt op een gegeven moment toch los te laten (door het schudden en warmte denk ik).
Dan nog een case voor de Full Graphic controller.
En wat problemen met alle print software / kabel / iets anders, bij bijvoorbeeld de rozetten.
Cura: Ik had er 4 op 1 build plate gezet. Na de eerste laag loopt de boel vast. Hard reset.
Repetier-host: Sliced w/ Slic3r. Wederom 4 op 1 buildplate, iets andere positie. Na ongeveer 1,5 laag. Errors m.b.t. checksum. De knop FakeOK doet niks nuttigs. Hard reset.
OctoPi: Zelfde gcode als Cura. Exact hetzelfde gedrag als Cura hiervoor. Hard reset.
Printrun: Zelfde gcode als Repetier-host. Deze ging goed, tot na de 4e laag 2e rozet, de boel vast liep. Heel even nog een sporadische beweging. De printer board reageert nergens op. SD kaart kan alleen nog uitgelezen worden. Hard reset.
SD kaart via Full Graphic controller: Zelfde gcode als Repetier-host. Print zonder problemen.
Conclusie, het ligt niet aan de gcode (Slic3r). En ook niet aan de interpretatie van firmware m.b.t. gcode.
Verschillende kabels geprobeerd, geen succes. Andere prints printten prima via of Cura of Repetier-host. Dehalve de RAMPS-FD fan holder (doet het nergens mee) en een filament spool holder waar de laatste paar lagen niet uit Cura kwamen van de zij standaarden.
Dus 2,5 uur verder voordat ik eindelijk het printje met 4 rozetten dat 13 minuten duurde.