Waar lag het nu aan met de steppers?
Ik was gisteren bezig geweest met de elektronica. De 24V 400W voeding, RAMPS-FD kit met Arduino Due, stepper drivers. En de custom Prometheus hot-end (damn dat ding is klein) waren binnen gekomen.
Extruder bedrading gelijk gesleeved met kevlar sleeve, op de bedrading van de extruder stepper motor na. Want ik wil misschien nog Bowden extrusion uitproberen, wel zo handig dan.
Had een paar uren geduurd maar de firmware staat er op en is geconfigureerd tot zover. Repetier voor Due werkte niet kwam ik later achter. Dus Marlin er op en meteen verbinding. Het werk ook prima met Octopi.
PID, steps/mm, LCD geconfigureerd.
Nog wat custom configuratie dingen tbv RAMPS-FD zelf ingesteld:
- D2 voor PWM geregelde fan, met LCD/Terminal is de snelheid te regelen. (Via onboard FET 12V out)
- D12 hot-end fan die aan/uit gaat bij <>50º, of via Terminal. (Via onboard FET 12V out)
- 2 stepper drivers voor de Z-axis. Dus de 0.9º 1.7A stepper motors krijgen dan voldoende stroom zo. Nog aankijken hoe dit in de praktijk uitpakt.
- Pin van de beeper toegewezen, op de LCD unit.
De bedrading van de end-stops klopten niet, was ook niet duidelijk aangegeven. Het moet (-) (S) (+) zijn, maar de connectoren waren (S) (-) (+), gelukkig is er niks beschadigd geraakt. Maar nu wel opgelost in ieder geval.
Het meeste tijd zat in het werkend krijgen van de LCD. Schema's doorgenomen, doorgemeten, gegoogled. Later kwam ik er achter dat de flat cables, de connectoren aan een zijde geïnverteerd ge-krimpt zijn. Dus met wat jumper male-female verlengd en correct aangesloten. Uiteindelijk dus wel gelukt.
Ik irriteer me alleen aan het geluid (dB & frequentie) van de fan die met de hot-end mee kwam.Voordeel, de cold end blijft wel heel koel

. Misschien neem ik contact op met dta-labs als ik er helemaal gek van wordt.
Daarnaast het gat van de extruder voor de filament uitgeboord, zodat het PTFE buisje helemaal tot aan de Hyena hobbed bolt tanden komt. Is gelijk een overgang minder.
O en de gaten in het frame, van de vleugel, komen niet overeen met de gaten van de Due/RAMPS-FD. Dus weer wat aan te passen aan het frame. Of ik laat het zo en print ik een adapter/frame, zodra de printer gekalibreerd is. Liever dat laatste.
Nu nog wachten op de bearings en een pakketje van robotdigg met de rest (draadjes voor de motors en heated bed+glass, GT2 pulleys/belts, shaft couplers en wat kleine dingetjes).
[
Voor 14% gewijzigd door
uname -r op 01-02-2015 09:01
]