Stevige frame, alleen wel veel printed parts zeg. Maakt het er niet mooier op vind ik.
Wat me is opgevallen is dat die printer anti-backlash toepast op de Z-axis.
--
Ondertussen zitten er kurk dempers tussen de x en y motor en de mounts. Die ze verkopen op eBay voor de NEMA17 zijn 2mm dik. Ik heb ze uit 4mm gesneden.
Resultaat? Het scheelt bijna niks qua dB, door de schroeven zijn de motoren niet bepaald geïsoleerd van de mounts.
De stepper drivers (1,7A) zijn op het stilst ingesteld, dat de x en y motoren genoeg koppel hebben, maar niet "overclocked" worden. Want als het bijv. op 2-2,2A ingesteld is zijn ze wel heel stil, maar dat kan tot problemen lijden met missende stappen, etc.
Het zit em vooral in de infill paths en snelle korte bewegingen. Ook Cura lijkt de printer luider te maken. Dus ik hou het voorlopig bij Slic3r. En voornamelijk honeycomb infill vermijden

.
Als de x van richting veranderd dan lijken de LM8UU te klikken in diezelfde mount. Zeer irritant. Trouwens aangegeven bij de verkoper van de set van 12 stuks LM8UU dat een deel van de bearings niet smooth lopen. En heeft zich verontschuldigd en $4 terug gestort op mijn PayPal account.
Dus ik ben weer in de markt voor LM8UU formaat bearings/bushings. Maar ik ga denk ik eerst PLA bearings proberen. IGUS LM8UU formaat is, net als een rol IGUS filament, te duur. Tenzij ik een sample weet te bemachtigen.
--
Ikzelf zit nu op iets meer dan €500 voor de i3. Ik begon met het goedkoopste, toen kwam ik uit op €340.
Kwam voornamelijk €120 duurder uit ivm met de Prometheus hot-end en de Due/12864 LCD/RAMPS-FD/DRV8825 elektronica kit en de 0.9º stepper motoren. En de rest van de +€40 aan allemaal kleinigheden, nog ex. filament.
[
Voor 10% gewijzigd door
uname -r op 10-02-2015 14:25
]