Ik kan alleen Dutch PLA vergelijken met Colorfabb. Met Colorfabb-filament is mijn ervaring dat het spul zonder al te veel pielen netjes print. Bij de Dutch PLA moest ik wat meer proberen en is temperatuur wat kritischer, maar je kunt wel lekker nonchalant printen omdat het zo goedkoop is en de kwaliteit van de prints is bij de juiste instellingen ook gewoon goed.zeadope schreef op woensdag 17 december 2014 @ 01:39:
Bedankt voor de tips m.b.t. filament! Hoe is de kwaliteit van 123ink.nl filament in vergelijking tot Dutch PLA? [...] Van Colorfabb is dus van hoge kwaliteit, lees ik.
Lees mijn commentaar over extruders hierboven. Er is geen beste keuze, ze hebben allebei wat voor- en nadeeltjes, met beide kan je heel strak printen. Ik heb zelf ervaring met Bowdenextruders en dat bevalt me prima, maar zie ook de voordelen van directe extrusie wel.Ik heb nu gekozen voor een cold end extruder, omdat het veel gebuikt wordt bij de Prusa. Of is een Bowden extruder dan toch beter? Ik lees een aantal voordelen, o.a. minder belasting op de Y en Z as, sneller printen, minder last van oscillatie, etc. (http://reprap.org/wiki/Erik%27s_Bowden_Extruder)
Ik zou me er niet al te druk om maken, er is geen slechte keuze.