Laat ik me ook maar weer eens melden... Net als Craio heeft het 3D printen hier ook stil gestaan door tegenvaller op tegenvaller, en real life perikelen zoals van baan veranderen... Twice...
Iig, zit nu bij een werkgever waar ze vrij relaxed met de beunerij omgaan, en een collega hier is nu ook bezig met het bouwen van een prusa i3. Het heeft mijn interesse iig weer, maar ik ga voor de constructie nu voor full metal inplaats van printed parts.
Ik was vorig jaar al aan het klooien met lagertjes en andere ongein, maar om alles te lageren met zulke kleine lagers gaat aardig in de papieren lopen. Toen kwam ik deze toevallig tegen:
https://www.reprapsource.com/en/show/7008 Gewoon besteld, en de kwaliteit is best wel ok! Toen de zelfsmerende glijlagers besteld die Weedzi noemde bij robotdigg.com omdat dit best een goede optie leek ten opzichte van LM8UU lagers.
Die lagers zijn vorige week binnen gekomen, en ik heb kostelijk gelachen tijdens het nameten.. De buitenmaat 12mm is bij alle lagers binnen 12,02-12,03mm wat leuk is als je ze in een passing wilt krimpen, maar dat was ik eigenlijk niet van plan... Magoed, ik heb op de zaak nog wel wat overmaatse ruimers gevonden, dus dat komt wel goed. Het asgat was een verhaal apart, het kaliber voor 8H7 past zeker, maar de afkeur zijde past bij de meeste lagers aan beide zijden erin.
Voor made in china zeker niet slecht, zeker voor de prijs van $2,00 per stuk. Ondanks de ruime as passing zit er denk ik minder ruimte op als met liniair lagers.
De afgelopen weken heb ik het 1 en ander uitgetekend in solidworks, en ik zal nog wel het nodige in Cimco edit uit moeten zetten voor het CAM gedeelte, maar er zit iig weer wat leven in mn delta printer.