Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 13:20
Ik heb zelf ook een Bowden setup, had in het begin wat problemen met de warmte van de motor Dit heb ik uiteindelijk opgelost maar dit kan ik nu wel weer terug bouwen, motor worden nu amper warm.

Heb alleen (denk ik) en wat te hoge aanvoer snelheid, je hoort hem dan een stuk terug slaan omdat de motor dan iets te hard drukt en daardoor gaat de motor dan slippen om de filament.

Denk dat dit makkelijk terug te brengen is daar de extruder steps per mm wat terug te brengen.

• Delta3dPrinter
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-05-2018
stefan787 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:25:Heb alleen (denk ik) en wat te hoge aanvoer snelheid, je hoort hem dan een stuk terug slaan omdat de motor dan iets te hard drukt en daardoor gaat de motor dan slippen om de filament.
Bij een Bowden setup betekent slippen meestal dat je printsnelheid te hoog is.
Er kan maar een beperkte hoeveelheid filament door de nozzle geperst worden.

www.delta3dprinter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
Dus dan van 195 naar 200.

Oke ik zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:29
Zo mijn i3 heeft zijn eerste bewegingen gemaakt, maar ik moet nu eerst een betere oplossing vinden voor de z eindstop, want deze verschuift met de eerste headcrash als gevolg. Calibratietip voor de x en y as: maak een stuk papier vast op je bed en maak een potlood vast aan je x cariage gebruik pronterface om een 10x10 vierkant te tekenen. Die kan je dan opmeten en je hebt dan een eerste indicatie of de boel goed is afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan787 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:25:
Heb alleen (denk ik) en wat te hoge aanvoer snelheid, je hoort hem dan een stuk terug slaan omdat de motor dan iets te hard drukt en daardoor gaat de motor dan slippen om de filament.
Is dat niet gewoon de retract die je hoort? Dat maakt een best geluid.
stefan787 schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:00:
Dus dan van 195 naar 200.

Oke ik zal het eens proberen
Nog wat warmer mag soms ook wel, je moet vooral even pielen totdat je iets hebt dat werkt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55
Vandaag een leuk pakje binnen gekregen :D

Nog een paar dingen en ik kan gaan bouwenAfbeeldingslocatie: http://i1379.photobucket.com/albums/ah135/kuupeetje/Printr/i1_zpsb7aea741.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nice daar ligt wel voor 150 euro minstens..... draai de nuts er alsje blieft niet af.... dan ben je uren kogeltjes aan het zoeken :)

waar heb je het vandaan als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 16:23
Ik heb de laatste tijd last van een heel vreemd probleem. Ik heb een servomotor aan de extruder zitten voor bed leveling. Dit heeft een hele tijd heel goed gewerkt, tot opeens last kreeg dat de servomotor heel onregelmatig blijft staan. Hij wiebelt de hele tijd tussen + en - 10 graden van waar hij op dat moment staat.

Dit gebeurd echter alleen als de hotend op temperatuur is, dus hij gaat wiebelen op het moment dat het homen begint. Dit heeft dus ook het gevolg dat hij soms op een dusdanige hoek staat dat de arm waar de microswitch aan vast zit naar achter gebogen wordt en mijn hotend in de glasplaat crasht.

Ik heb ht idee dat het PWM signaal wat de hotend aan en uit schakeld invloed heeft op het PWM signaal voor de servomotor. De kabels zijn echter gescheiden en mijn voeding is gewoon goed. Ik snap er niks van :?

Ik heb gezocht, maar ik kan alleen een persoon vinden die op een blog reageert met hetzelfde probleem, maar ook geen oplossing heeft. Volgens mij begon dit probleem toen ik PID tuning gedaan heb, maar als ik deze opnieuw doe en nieuwe waardes in marlin zet, blijft het probleem bestaan.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho-ly crap! Wat leven we in een fantastische tijd :D Ik vraag me af wat de retailprijs van deze dingen uiteindelijk wordt, want momenteel heb ik dat soort geld echt niet liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27
Die lijkt wel heel erg op de Flashforge Dreamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrlaltdelbe schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:25:
Die lijkt wel heel erg op de Flashforge Dreamer...
Volgens de update van het artikel klopt dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:00:
Ho-ly crap! Wat leven we in een fantastische tijd :D Ik vraag me af wat de retailprijs van deze dingen uiteindelijk wordt, want momenteel heb ik dat soort geld echt niet liggen.
Vind de filmpjes ook een beetje verhullend. Je ziet maar weinig geprint worden en wat het uiteindelijk resultaat is. Ze laten een eindresultaat zien die ik nog nooit uit een metaal printer heb zien komen en zijn zeker na bewerkt. Ik heb niet alle filmpjes bekeken maar lijkt er op dat ze de realiteit een beetje mooier voorschotelen dan hij in werkelijkheid is.

Metaal poeder is gewoon rete duur en ik zie dus een consument dit ook niet in de nabije toekomst gebruiken. Dit lijkt me meer een filmpje om makkelijk wat onderzoeks geld bij elkaar te schrapen....

daarnaast lmuu kogellagers bij metaal poeder? 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta3dPrinter
zeef schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:19:
Voor een nieuwe serie Gathering of the Tweaker zijn we nog steeds op zoek naar een Tweaker die z'n eigen 3D printer heeft gebouwd.
Vroeger was het niet meer dan gewoon om, als je een oproep plaatste, je netjes antwoordde als je daar respons op kreeg. Kennelijk zijn ook op het gebied van beleefdheid de tijden veranderd.

Snif, zelfs nostalgie is niet meer wat het geweest is.

www.delta3dprinter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
Delta3dPrinter schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:56:
[...]

Vroeger was het niet meer dan gewoon om, als je een oproep plaatste, je netjes antwoordde als je daar respons op kreeg. Kennelijk zijn ook op het gebied van beleefdheid de tijden veranderd.

Snif, zelfs nostalgie is niet meer wat het geweest is.
Ik heb Zeef hierover een hele tijd geleden al een DM gestuurd. Kennelijk moet Zeef zijn DM postvakje even goed checken en mensen bedanken voor hun respons ook als ze niet op het aanbod ingaan :/

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:38:
Vind de filmpjes ook een beetje verhullend. Je ziet maar weinig geprint worden en wat het uiteindelijk resultaat is. Ze laten een eindresultaat zien die ik nog nooit uit een metaal printer heb zien komen en zijn zeker na bewerkt. Ik heb niet alle filmpjes bekeken maar lijkt er op dat ze de realiteit een beetje mooier voorschotelen dan hij in werkelijkheid is.
Ze laten een werkend prototype zien, dus het is in ieder geval al meer dan een mooi plan waar geld voor nodig is. Wat de behaalde kwaliteit dan wel is is inderdaad minder duidelijk.
Metaal poeder is gewoon rete duur en ik zie dus een consument dit ook niet in de nabije toekomst gebruiken.
Ook daar hebben ze het over :) Je kunt een leverancier naar keuze gebruiken en ik neem ook aan dat de prijzen gaan dalen als dit populairder wordt. Daarnaast moet je die prijzen afzetten tegen wat het kost om te gieten, frezen et cetera. Dan valt het opeens wel mee. Je moet geen gangbare zaken gaan printen, dat is zoals altijd totaal onrendabel.

Het is uiteraard - zoals altijd - een verhaal met veel meer ogen en haken dan op het eerste oog lijkt, maar het is al ronduit fantastisch dat er op dit vlak beweging gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
Milosonator schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:24:
[...]

Ik heb Zeef hierover een hele tijd geleden al een DM gestuurd. Kennelijk moet Zeef zijn DM postvakje even goed checken en mensen bedanken voor hun respons ook als ze niet op het aanbod ingaan :/
Ik heb ook contact met hem gehad, gaat niet al te snel, maar er komt wel een antwoord hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:45:
[...]

Ze laten een werkend prototype zien, dus het is in ieder geval al meer dan een mooi plan waar geld voor nodig is. Wat de behaalde kwaliteit dan wel is is inderdaad minder duidelijk.

[...]

Ook daar hebben ze het over :) Je kunt een leverancier naar keuze gebruiken en ik neem ook aan dat de prijzen gaan dalen als dit populairder wordt. Daarnaast moet je die prijzen afzetten tegen wat het kost om te gieten, frezen et cetera. Dan valt het opeens wel mee. Je moet geen gangbare zaken gaan printen, dat is zoals altijd totaal onrendabel.

Het is uiteraard - zoals altijd - een verhaal met veel meer ogen en haken dan op het eerste oog lijkt, maar het is al ronduit fantastisch dat er op dit vlak beweging gaande is.
ja weet je ik heb het voorrecht om bij een multinational te werken die deze technologie op de voet volgt en een aantal project voor heeft lopen. En de zaken die ze noemen zijn gewoon nog niet aan de orde, bijv de vulgraad van 99%....

tuurlijk is het fantastisch dat dit soort dingen opkomen en dat pushed de grotere bedrijven wat meer om ook wat vaart te maken. Maar verkoop dan gewoon geen onzin en zeg waar het op staat. Zeg gewoon dat het een techolgie is die volop in bloei is en dat je daar in mee doet om te verbeteren maar ga dan geen glimmende objecten showen die overduidelijk zijn nabewerkt.

en ja conventioneel verspanen kost ook geld en je hebt er het materiaal voor nodig zoals een freesbank oid, maar die heb je ook voor dit geld..... trouwens die heb je ook nodig met deze printer om deze objecten te maken :P . En de prijzen die ze noemen zijn volgens mij 45 euro per kilo wat dan op zich nog wel meevalt, daar zullen de professionele printers wel wat duurder in zijn

Maar ik vind gewoon dat ze de boel een beetje verstieren door mensen lekker te maken voor iets wat er niet uit komt....

[ Voor 4% gewijzigd door WeeDzi op 29-09-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:48:
en ja conventioneel verspanen kost ook geld en je hebt er het materiaal voor nodig zoals een freesbank oid, maar die heb je ook voor dit geld..... trouwens die heb je ook nodig met deze printer om deze objecten te maken :P . En de prijzen die ze noemen zijn volgens mij 45 euro per kilo wat dan op zich nog wel meevalt, daar zullen de professionele printers wel wat duurder in zijn
Het zijn wel het soort prijzen die ik van Renishaw ook te horen kreeg - het materiaal is dan ook gewoon hetzelfde.

Overigens gaan die materialen ook de goede kant op.
Maar ik vind gewoon dat ze de boel een beetje verstieren door mensen lekker te maken voor iets wat er niet uit komt....
Eerst maar eens zien wat ze kunnen leveren, dat je min of meer nuttige producten van titanium en andere zinnige materialen kan maken is al heel wat. Het gegeven dat ze dit zijn gaan doen omdat ze raketmotoren wilden maken schept ook goede hoop, dat zijn tenminste interessante toepassingen (in plaats van al die plastic uiltjes die iedereen print :'( ).

Ik ga er maar vanuit dat je met het eerste model in ieder geval een functionele raketmotor kan printen - hoe goed dat er dan uitziet is weer een tweede :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
hmm.. even advies nodig..

ik probeer een mal te printen in ABS op een ultimaker 2.
heb de extruder temp staan op 260 graden, het heated bed op 100 graden.
probleem wat ik ervaar is dat zogauw ik wat hoger kom, ik warping krijg.

het model an sich is behoorlijk rot. het is een vierkant wat een centimeter van de grond staat, rustend op 2 kleine pootjes op 2 hoeken. ik print dus een support structure, maar na een 6 mm krijg ik enorme warping. heb geprobeerd met brim te printen, met raft, rommelen met settings, plaat inspuiten met haarspray, zelfde effect. de net ondersteunde hoeken trekken gewoon krom.

iemand enig idee?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je es een screenshotje van het object maken das wat duidelijker.....

Ik denk dat warping krijgt omdat het eeen klein dingetje is en daarom geen tijd krijgt om wat af te koelen. Probeer er es 3 of 4 tegelijk te printen. Op die manier krijg je door de verplaatsing dat je object wat tijd krijgt om te koelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta3dPrinter
260 graden is zelfs voor ABS aan de hoge kant. Je zou kunnen proberen deze te verlagen.
Een andere optie is om in Makerbot een custom profile aan te maken.
Met zo'n custom profile heb je veel meer controle over het printgedrag.
De opties waar je mee kunt spelen zijn: minLayerDuration en minSpeedMultiplier.
Met minLayerDuration bepaal je de minimale tijd voor het printen van een layer. Kom je daar onder dan zal Makerbot langzamer printen. De maximale snelheidsbeperking wordt door minSpeedMultiplier bepaald.
Meer informatie op: http://www.makerbot.com/s...are/documentation/slicer/

www.delta3dprinter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ik gebruik cura.. dus geen makerbot..
260 graden is de aangeraden temperatuur voor ultimaker ABS? kan hem eventueel wat lager zetten.. maar langzamer printen dus..
ook met meerdere objecten tegelijk heb ik precies hetzelfde probleem.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta3dPrinter
Tja, dan is de volgende suggestie: Probeer MakerBot eens :-)

www.delta3dprinter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 13:07

databeestje

Von PrutsHausen

Inmiddels 1 rol Dutch PLA wit verder en geen problemen ondervonden. Goedgekeurd.

Ook nagedacht over een kleur schema voor de volgende molen, oud hollands rood-wit-blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freak1 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:04:
ik gebruik cura.. dus geen makerbot..
260 graden is de aangeraden temperatuur voor ultimaker ABS? kan hem eventueel wat lager zetten.. maar langzamer printen dus..
ook met meerdere objecten tegelijk heb ik precies hetzelfde probleem.
Tja ik ben het eigenlijk ook wel met Delta eens.... de temp is waarschijnijk te hoog ook al is het de aangeraden temperatuur. ik zou de snelheid niet eens lager zetten kijke eerst maar es wat er gebeurd. Zeker als je het zelfde effect hebt met 3 of 4 objecten.

maar doe es een screenshotje of fotootje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Voor onze start-up zijn we op zoek naar een goede, dual-extruder 3D printer met een gesloten build area. Minstens 25x15x15 (Makerbot Replicator 1) bouwvolume. Automatisch bedlevelen is een plus, maar hoeft niet.

De twee huidige kandidaten zijn de FlashForge Dreamer en Mankati XT, maar die heeft een levertijd van 8 weken tenzij ik die bestel op eBay maar dat zit niet helemaal lekker. En het bouwoppervlak van de FlashForge Dreamer hikt dan weer tegen het minimum aan. Ook het erg precieze printen van de Mankati (tot 20 micron) is een leuke plus.

Heeft nog iemand voorstellen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gevraagd of een spoedorder met bijbetaling mogelijk is? Als tijd blijkbaar zo essentieel is kan dat de moeite waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:08:
. Ook het erg precieze printen van de Mankati (tot 20 micron) is een leuke plus.
dit is volgens mij gewoon een ultimaker 2 kopietje, die gaat denk ik niet meer of minder resolutie halen. 20 micron zou elke printer theoretisch gewoon kunnen
Ik zou niet op basis van de resolutie geadverteerd uitgaan van de koop van een printer. alle printers in dit prijssegment kunnen nagenoeg hetzelfde aan specs halen. bouwkwaliteit is iets anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
WeeDzi schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:54:
[...]

dit is volgens mij gewoon een ultimaker 2 kopietje, die gaat denk ik niet meer of minder resolutie halen. 20 micron zou elke printer theoretisch gewoon kunnen
Ik zou niet op basis van de resolutie geadverteerd uitgaan van de koop van een printer. alle printers in dit prijssegment kunnen nagenoeg hetzelfde aan specs halen. bouwkwaliteit is iets anders....
Op het eerste zicht ziet die Mankati er wel een stuk steviger uit dan de Ultimaker 2 (stalen unibody)...hoe het verder met de bouwkwaliteit van dat ding zit, kan ik helaas niet zeggen.

Ultimaker 2 is verder helaas geen optie door het ontbreken van de tweede extruder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrlaltdelbe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:22:
Ultimaker 2 is verder helaas geen optie door het ontbreken van de tweede extruder :)
Ik zou wel even heel goed uitzoeken of de printers waar je naar kijkt ook fatsoenlijk en betrouwbaar met twee koppen kunnen printen. Dat schijnt toch nog wel een probleem te zijn - de dual print head voor de UM1 blijkt ook in de praktijk wat weerbarstig. Leuk om mee te pielen, in een productieomgeving niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Een Makerbot Replicator 2X ?
Wel al wat ouder en flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
frickY schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:39:
Een Makerbot Replicator 2X ?
Wel al wat ouder en flink aan de prijs.
Het feit dat dat ding 'experimenteel' wordt genoemd en mijn eerder onprettige ervaringen met Makerbot en de Makerbot Replicator 1 in het algemeen maken van dit ding geen optie :+

Ik denk echter dat ik een hele mooie kandidaat heb gevonden: de bq Witbox Helios 2X

Afbeeldingslocatie: https://www.igo3d.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/i/witboxheilos_3d_drucker_tricolor.jpg

Het printvolume is net wat te klein en niet ideaal voor maquettes, maar ik denk dat ik een beetje verliefd ben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Die ziet er erg netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:22:
[...]

Op het eerste zicht ziet die Mankati er wel een stuk steviger uit dan de Ultimaker 2 (stalen unibody)...hoe het verder met de bouwkwaliteit van dat ding zit, kan ik helaas niet zeggen.

de ultimaker 2 is gewoon klaar hoor voor een tweede extruder kijk maar es op de fotos. Alles is zo gemaakt dat je er 2 in de carriage kan stoppen. Gewoon nog een kitje bestellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:52:
de ultimaker 2 is gewoon klaar hoor voor een tweede extruder kijk maar es op de fotos. Alles is zo gemaakt dat je er 2 in de carriage kan stoppen. Gewoon nog een kitje bestellen en klaar.
Was het maar zo makkelijk. De dual head kit voor de UM2 zou al tijden uit moeten zijn, maar ze hebben grote problemen met de warmte die twee printkoppen genereren. Lang verhaal kort - begin 2015 hopen ze een werkende kit te hebben, het ontwerp zoals het nu is gaat niet werken.

Je kan er vanuit gaan dat die dan nog wat experimenteel is, dual extrusion op de UM1 is nog geenszins productiewaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
ik zou me sowieso in dual extrusion wat verdiepen.. waarom wil je dual extrusion?

heb zelf een ultimaker 2, ik wil dual extrusion voor solvable supports..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb iets vreemds mijn printer bewoog eerst goed, maar nu gaat de y-as bij zowel + als - in dezelfde richting als ik een pronterface de as laat bewegen. Iemand een idee?

Gevonden: de direction pin van de stepstick was niet goed gesoldeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door wortelsoft op 03-10-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freak1 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:54:
heb zelf een ultimaker 2, ik wil dual extrusion voor solvable supports..
Dat is ook waarom de techniek mij interessant lijkt, als hij volwassen genoeg is om enigszins productie te kunnen draaien. Dual colour is een tweede optie, al vind ik cosmetische gimmicks doorgaans wat minder boeiend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Nog een interessante die ik tegenkwam en die vanaf 9 oktober naar NL komt in een winkel in Haarlem, de ZMorph:

Afbeeldingslocatie: http://zmorph3d.com/wp-content/uploads/2014/06/zmorph2-yellow-960.jpg

Leuke hierbij is de closed build enclosure en vrij grote bouwoppervlak, maar ook de verwisselbare printkoppen. Je kan kiezen voor single head, dual head, maar ook voor chocolade - een dremeltool etc.

Enige wat mij minder aanstaat is dat ze voor een dergelijke dure machine op het eerste zich hebben gekozen voor gewone threaded rods voor de Z-axis ipv een trapeziumschroef. Of zie ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 22:46
ctrlaltdelbe schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:47:
Nog een interessante die ik tegenkwam en die vanaf 9 oktober naar NL komt in een winkel in Haarlem, de ZMorph:

[afbeelding]

Leuke hierbij is de closed build enclosure en vrij grote bouwoppervlak, maar ook de verwisselbare printkoppen. Je kan kiezen voor single head, dual head, maar ook voor chocolade - een dremeltool etc.

Enige wat mij minder aanstaat is dat ze voor een dergelijke dure machine op het eerste zich hebben gekozen voor gewone threaded rods voor de Z-axis ipv een trapeziumschroef. Of zie ik dat mis?
Lijkt mij gewoon een I2 cloon-achtig ding ni een ander jasje....

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Vandaag proberen we het gewoon in het blauw :)

http://leaf.servebeer.com:8444

Ik hoef er maar 3 in het blauw en 3 in het rood, nog 6 in het wit te gaan. Hopelijk oogt het een beetje knap op een paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddo schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:33:
Lijkt mij gewoon een I2 cloon-achtig ding ni een ander jasje....
Dat is duidelijk een Mendel-gebaseerde printer. Ik ben dan ook behoorlijk benieuwd of de problemen op het vlak van stijfheid en wat andere zaken opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Ik zal 'm misschien wel eens gaan bekijken in de winkel over een aantal weken. Iemand goede tips voor dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:22

mymind*

A Beautiful Mind

Zo, inmiddels ben ik al een eindje op weg met m'n Kossel mini.

Omdat ik verwachtte dat het correct op maat lijmen van de push rods lastig zou zijn dacht ik slim te zijn door deze helemaal compleet te bestellen. De rods hebben wel allemaal exact dezelfde lengte maar de ball-joints zijn hier en daar wat scheef aan vast gemaakt. Hierover heb ik reeds contact opgenomen met de leverancier.

Daarnaast is er nog een ander probleem. Als ik de end-effector vastpak dan voel ik dat er speling op de ball joints (en dus de hele end-effector) zit. Volgens mij is dat niet goed voor de kwaliteit omdat dat backlash is/veroorzaakt.

Voordat ik nogmaals een mail naar de leverancier stuur. Klopt mijn aanname dat er in zijn geheel geen speling op de ball joints mag zitten of is dit niet mogelijk met dit soort ball joints? Kunnen mensen die ook een kossel mini hebben eens controleren of zij inderdaad geen speling hebben.

Ik heb het vermoeden dat de ball-joints die deze leverancier heeft gebruikt van slechte kwaliteit zijn. Er zit namelijk nogal wat verschil in speling tussen de afzonderlijke rod ends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik ben er eindelijk achter waarom mijn printer af en toe vreemd reageerd / slecht werkte. Als het ramps bordje helemaal aangedrukt wordt komt deze tegen de icsp connector van het arduino bord en maakt sluiting. Daardoor had ik problemen met end-stops en stappenmotoren die maar 1 kant op of helemaal niet wilden bewegen. Kun je lang naar zoeken :+

Maar goed ik heb het gevonden en de eerste kikker is geprint (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.van-wees.eu/Foto/SAM_0085kl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.van-wees.eu/Foto/SAM_0086kl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.van-wees.eu/Foto/SAM_0087kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta3dPrinter
mymind* schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:56:
Ik heb het vermoeden dat de ball-joints die deze leverancier heeft gebruikt van slechte kwaliteit zijn. Er zit namelijk nogal wat verschil in speling tussen de afzonderlijke rod ends.
Ik kan mij niet voorstellen dat er voelbare ruimte in de ball-joints zit. Dan zouden ze wel heeeeel erg slecht zijn.
In het algemeen is het lastig om bij gemonteerde ball-joints het verschil te maken tussen speling en vrije beweging. Het beste kun je de drie carriages fixeren (kan al met een paar knijpers) en dan voelen of je de hot-end kunt bewegen.

www.delta3dprinter.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Delta3dPrinter schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat er voelbare ruimte in de ball-joints zit. Dan zouden ze wel heeeeel erg slecht zijn.
In het algemeen is het lastig om bij gemonteerde ball-joints het verschil te maken tussen speling en vrije beweging. Het beste kun je de drie carriages fixeren (kan al met een paar knijpers) en dan voelen of je de hot-end kunt bewegen.
Het is nog veel slechter. De ruimte in de ball joints is zelfs zichtbaar. Ik heb ze nu gedemonteerd om ze terug te sturen en ik zie de bal zijdelings bewegen in de socket. Toen ze nog erop zaten kon ik de hot end zichtbaar bewegen met de carriages tegen de endstops gefixeerd.

Het is overigens wel goed opgelost van de leverancier. Het geld is al weer terug, ik stuur de rods terug. Zijn er mensen die willen weten waar ze eventueel hun prefab rods niet moeten halen :) , stuur me even een DM. Of kan ik de naam van de winkel hier gewoon plaatsen om mensen te waarschuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja hoor dat kan gewoon vind ik :) shops en verkoop punten worden hier wel meer besproken dus ik zie niet in in waarom niet, des te beter misschien om er in de frontpost aandacht aan te besteden.

maar wellicht kan de verkoper zelf er ook niets aan doen, n nam hij een graai uit zijn voorraad en heb je net de slechte gekregen en stuurt hij ze weer door naar zijn leverancier.

[ Voor 32% gewijzigd door WeeDzi op 06-10-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hello iedereen

Heeft iemand hier eigenlijk een Peachy Printer? Ik kan ze nergens vinden, en vroeg mij af of er mensen tevreden van zijn. Ik zoek echt niet naar een printer die erg in detail kan gaan, maar gewoon simpele prints kan doen voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Carharttguy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:35:
Hello iedereen

Heeft iemand hier eigenlijk een Peachy Printer? Ik kan ze nergens vinden, en vroeg mij af of er mensen tevreden van zijn. Ik zoek echt niet naar een printer die erg in detail kan gaan, maar gewoon simpele prints kan doen voor weinig geld.
Tja, met die Peachy ben je ook niet klaar voor die $100 dat het ding kost. Ik weet niet hoeveel je nog bijkomend nodig hebt, maar ik zou durven vermoeden dat als je al het geknutsel meerekent je uiteindelijk goedkoper uit zal zijn met een Printrbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:18
mymind* schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:43:
[...]Het is nog veel slechter. De ruimte in de ball joints is zelfs zichtbaar. Ik heb ze nu gedemonteerd om ze terug te sturen en ik zie de bal zijdelings bewegen in de socket. Toen ze nog erop zaten kon ik de hot end zichtbaar bewegen met de carriages tegen de endstops gefixeerd.
Heb je alweer nieuwe ball joints besteld? Ik heb nog traxxas liggen en bijpassende carbon fibre rods. Heb ik destijds besteld als reserve voor de kossel delta die ik moest bouwen maar ik heb ze niet nodig gehad. DM maar even als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

bazzzzzz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:03:
[...]

Heb je alweer nieuwe ball joints besteld? Ik heb nog traxxas liggen en bijpassende carbon fibre rods. Heb ik destijds besteld als reserve voor de kossel delta die ik moest bouwen maar ik heb ze niet nodig gehad. DM maar even als je interesse hebt.
Gisteren net een nieuw setje besteld. Heb je misscien nog tips om de rods in elkaar te lijmen? Ik zag in een build manual staan dat je een rig kunt maken met de korte openbeams van de kossel set. Mijn frame staat echter al best ver in elkaar. :)

Edit: Toch maar een Dm verzonden, een paar reserve kan nooit kwaad :)

[ Voor 5% gewijzigd door mymind* op 07-10-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ctrlaltdelbe schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Tja, met die Peachy ben je ook niet klaar voor die $100 dat het ding kost. Ik weet niet hoeveel je nog bijkomend nodig hebt, maar ik zou durven vermoeden dat als je al het geknutsel meerekent je uiteindelijk goedkoper uit zal zijn met een Printrbot.
die 100 euro klopt wel ongeveer hoor want je hebt niet meer nodig dan alleen de laser, en dat is ook het mooie van het systeem. dus als je niet weet hoeveel je er nog bij extra nodig hebt lijkt je uitspraak ook een beetje ongefundeerd.

waarschijnlijk dat later de prijs wel een beetje wordt opgeschroefd voor licenties etc

alleen de vloeistof is vrij duur, correct me if im wrong maar dacht iets van 45 euro de liter, maar je gebruikt er dan weer weinig van.

[ Voor 5% gewijzigd door WeeDzi op 07-10-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
@weedzi: Vloeistof zit inclusief verzendkosten en btw op €62 per liter

@mymind: je hebt een bericht. De truc voor het lijmen is dit(m4 tappen aan de ball-joint kant en aan de carbon fibre rod kant lijmen):

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/IMG_5270_zpsf03b2b7b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/IMG_5271_zps1e529970.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/IMG_5272_zpsdfb22463.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hey bazzz

hoe staat het met jou nieuwe printer design al wat meer vordering wanneer we evt een samenkoopactie oid kunnen verwchten? of evt wat bouwtekeningen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
met de printer gaat het goed:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y149/skimmerbas/IMG_20141005_122144_zps752bc622.jpg

Omdat het animo niet echt hoog was ligt het een beetje stil. Ik denk dat ik binnenkort wel een uitgeklede actie ga starten met alleen bouwtekeningen voor een simpele MDF behuizing die iedereen bij de bouwmarkt kan laten zagen. Op die manier kunnen de enthousiastelingen toch aan de slag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
Ben hier hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
En goedgekeurd :)

http://www.samenkopen.net/action/395582

De actie gaat sowieso door, afhankelijk van de animo bereidt ik het nog een stuk uit.

[ Voor 31% gewijzigd door bazzzzzz op 09-10-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 12:09
Ik wil voor mijn i3 een aluminium frame maken, waar kan ik best zo'n alu plaat halen? Goeie vriend van mij kan het voor mij frezen maar ik vind nergens alu voor een goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:03
bazzzzzz schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:43:

De actie gaat sowieso door, afhankelijk van de animo bereidt ik het nog een stuk uit.
de voeding die je levert hoeveel amp?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bazzzzzz schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:43:

hey bazzz

ik zie op je pagina dat ik eigenlijk alle benodigdheden wel in huis heb dus ben dan alleen geinteresseerd in de bouwtekingen (al kan ik daar zelf ook wel wat op verzinnen). Maar staan in de bouwtekeningen ook instructie welke firmware en hoe je de printer moet afstellen? dat zou dan namelijk de 2,50 meer dan waard zijn om al het gezoek te bekostigen.
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:37:
[...]

de voeding die je levert hoeveel amp?
die voeding is niet zo interessant want hij hoeft alleen maar een stappenmotor aan te sturen dus daar heb je niet zo gek veel vermogen voor nodig....

[ Voor 20% gewijzigd door WeeDzi op 11-10-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:03
WeeDzi schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:48:

die voeding is niet zo interessant want hij hoeft alleen maar een stappenmotor aan te sturen dus daar heb je niet zo gek veel vermogen voor nodig....
Was Mn vraag ni :p interesse voor iets anders te gebruiken ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Breezz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:14:
Ik wil voor mijn i3 een aluminium frame maken, waar kan ik best zo'n alu plaat halen? Goeie vriend van mij kan het voor mij frezen maar ik vind nergens alu voor een goede prijs
Metaalhandel zoals bijvoorbeeld http://www.doumastaal.nl/ die kunnen je allerlei soorten leveren (en diktes)

Maar frezen, da's een hoop werk ! Ik heb het overwogen maar heb uiteindelijk de zaak laten laseren en alleen de opnames van de geleidingen op de freesbank gedaan ivm naukeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:59:
[...]

Was Mn vraag ni :p interesse voor iets anders te gebruiken ;)
kun je dan niet beter gewoon een voeding van ebay halen oid? hier koop je een sanguinololu bordje erbij en 80 euri voor een voeding lijkt me wat veel.....

[ Voor 7% gewijzigd door WeeDzi op 11-10-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Voor de mensen met Netflix: http://www2.netflix.com/WiMovie/80005444

Documentaire over enkele 3D Printer fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar je in nederland aan ball track joints en fiber buisjes kan komen. Deze zoek in verband met het bouwen van een 3DR delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Splendid schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:48:

Was een goede documentaire vond ik zelf, gisteren gekeken. Deze is niet verschrikkelijk technisch maar een mooie afspiegeling van de mensen eromheen, inclusief de politieke spelletjes die met waardevolle bedrijven gemoeid is.

Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Breezz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:14:
Kijk hier eens: http://reprapworld.com/?p...roducts_id=439&cPath=1645
Op MP is er ook iemand die de standaard i3 frames aanbiedt. Omdat je vaak redelijke opstartkosten hebt is één stuk uit alu laten frezen vaak behoorlijk duur. Mocht je zelf wat tekenen zorg dan dat je het van hout maakt zodat je het relatief goedkoop ergens in een fablab kan laseren.
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:37:de voeding die je levert hoeveel amp?
Wordt waarschijnlijk gewoon een 12V 1A voeding. Eigenlijk is zelfs 500mA al genoeg
WeeDzi schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:48:
[...]ik zie op je pagina dat ik eigenlijk alle benodigdheden wel in huis heb dus ben dan alleen geinteresseerd in de bouwtekingen (al kan ik daar zelf ook wel wat op verzinnen). Maar staan in de bouwtekeningen ook instructie welke firmware en hoe je de printer moet afstellen? dat zou dan namelijk de 2,50 meer dan waard zijn om al het gezoek te bekostigen.
Iedere vierkante doos zou eigenlijk genoeg zijn hoor;) Firmware stop ik standaard al de juiste in de sanguinololu. Instellingen qua belichting en dergelijke zal ik van de week online zetten

Overigens merk ik dat bij mijn actie SK veel mensen aan het twijfelen zijn(veel bestellingen die geplaatst en later weer verwijderd worden). Als er mensen vragen hebben stel ze dan gerust! Wel netter om dat op SK te doen omdat ik anders te veel reclame voor mijzelf ga maken terwijl dit een algemeen DIY 3D pritn topic is ;)

[ Voor 35% gewijzigd door bazzzzzz op 13-10-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

Omdat de FET voor het heated bed van een van mijn Ramps 1.4 bordjes voor de zoveelste keer het leven heeft gelaten ben ik op zoek naar een bordje dat wat 'robuuster' is in het aansturen van een HB. Ook wat meer mogelijkheden voor het aansluiten van fans, light etc etc zijn welkom.

De Megatronics V3 of de Azteeg X3 leken mij wel mooie kandidaten. Is er iemand die met een van die (of beide) bordjes ervaring heeft? Zijn er nog vergelijkbare alternatieven? Te wisselen stepper drivers is wel een vereiste (er is er wel eens een gesneuveld)

De Megatronics heeft denk ik wel de voorkeur. Standaard de mogelijkheid voor een stepper driver meer en ook goedkoper en makkerlijker aan te schaffen. Namelijk nog geen leverancier van de Azteeg in nederland gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door mymind* op 13-10-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
megatronics v2 kun je vrij makkelijk via ebay scoren. Het azteek bordje heb ik al wel wat over gelzen maar zou niet mijn voorkeur hebben en is eigenlijk al wat ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Is een smoothieboard misschien een idee? Deze heeft onboard steppers, maar wel de pins om er zelf een externe aan te hangen. Tevens de mogelijkheid om 2 aparte voedingen voor heated bed en hotend te gebruiken. Is misschien wel een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een Azteeg X3 Pro voor me nieuwe printer , alleen nog niet heel veel meer mee kunnen doen dan paar stappenmotoren eraan te hangen en bewegen.

hier een filmpje over de X3 Pro.

YouTube: Evan's DIY 3D Printer / Mill - EP2 - Spinning Motors (Azteeg X3 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

WeeDzi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 01:23:
megatronics v2 kun je vrij makkelijk via ebay scoren. Het azteek bordje heb ik al wel wat over gelzen maar zou niet mijn voorkeur hebben en is eigenlijk al wat ouder
Via BG had ik een V2 besteld. Deze was helaas DOA en BG is zeer lastig met het vervangen. Daarom wil ik het nu het liefst dichterbij halen waar ik makkelijker garantie kan claimen. Dan kan ik meteen de V3 bestellen.
databeestje schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 07:22:
Is een smoothieboard misschien een idee? Deze heeft onboard steppers, maar wel de pins om er zelf een externe aan te hangen. Tevens de mogelijkheid om 2 aparte voedingen voor heated bed en hotend te gebruiken. Is misschien wel een beetje overkill.
Thanks, maar losse stepper drivers zijn echt een must. Ik heb echt geen zin om met externe stepper-drivers te prullen :)
Quepee schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:43:
Ik heb een Azteeg X3 Pro voor me nieuwe printer, alleen nog niet heel veel meer mee kunnen doen dan paar stappenmotoren eraan te hangen en bewegen.
Ik hoor graag je ervaringen als je tegen dingen aanloopt bij het gebruik van het bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Waarom de megatronics niets rechtstreeks bij de ontwerper halen?:
http://reprapworld.com/?p...ts_id=468&cPath=1591_1643

Zijn goede bordjes. Eerdere versie was de thermocouple wat instabiel maar dat is volgens mij nu opgelost. Qua software was het in het begin wel wat klooien maar dat staat inmiddels ook netjes gedocumenteerd op hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*

mymind*

A Beautiful Mind

bazzzzzz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:55:
Waarom de megatronics niets rechtstreeks bij de ontwerper halen?:
http://reprapworld.com/?p...ts_id=468&cPath=1591_1643

Zijn goede bordjes. Eerdere versie was de thermocouple wat instabiel maar dat is volgens mij nu opgelost. Qua software was het in het begin wel wat klooien maar dat staat inmiddels ook netjes gedocumenteerd op hun website
Het is ook de bedoeling om het bij Reprapworld te bestellen.

Gisteren heb ik zelf m'n pushrods in elkaar gelijmd. Dat is volgens mij goed gelukt alleen ik vraag me af of die traxx ball joints wel zo goed zijn. Bij sommige zit er toch nog een klein beetje speling op het balletje. Het is minimaal maar toch voelbaar.

Zijn die dingen gewoon niet zo precies? Het lijkt mij namelijk dat speling op die verbindingen backlash betekend.

[ Voor 25% gewijzigd door mymind* op 15-10-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Splendid schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:48:

Interessant, net helemaal gezien.

En muziek bij aftiteling was ook genieten :)

Edit; Net een raspberry PI binnen en Octoprint er op gezet... werkt leuk, printer aansturen over WIFI :)

[ Voor 14% gewijzigd door reddo op 21-10-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
Ik heb hier nog een rol PLA, goudkleurig (in seal). Wie kan ik daar een plezier mee doen? Ik hoef er niets aan te verdienen, integendeel. Prijs is €15 incl.verzending (BE/NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
ctrlaltdelbe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:42:
Ik heb hier nog een rol PLA, goudkleurig (in seal). Wie kan ik daar een plezier mee doen? Ik hoef er niets aan te verdienen, integendeel. Prijs is €15 incl.verzending (BE/NL).
DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 15:59

fdees

Trust me I'm an Engineer

Zijn er mensen die een leapfrog aan de praat hebben gekregen, ben voor iemand aan het uitzoeken hoe je niet de Repetier host instelt vooral de slicer, want het standaard kikkertje wil hij wel printen.

Wanneer je een .stl-bestand toevoegd dan kan je deze slice met Repetier host deze heb ik geprobeerd in te stellen, maar nu wil hij nog steeds niet printen.

De printer is gewoon connected omdat hij het kikkertje wel wil printen en de handmatige bediening werkt, heeft iemand misschien daarom de juiste instellingen?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:26
Geinig dat jij ook op zoek bent naar informatie over de leapfrog, heb er hier op het werk één staan waarvan de firmware niet meer helemaal goed is. Iemand een idee of er een opensource versie van de software voor deze printer is? Wel wat gevonden maar de printer hier heeft ballbearing spindels en het custom leapforg bord en de firmware die ik tot nu gevonden heb is voor het orginele bordje.

Heb een support ticket open staan bij leapfrog maar die reageren nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
ik heb nu een klein probleempje met mijn Pibot firmware.
Als ik de machine aanzet staat de temp er een paar seconden en dat is hij weg en zegt hij dat de sensor kapot is. Maar in repetier blijft de temp. netjes doorlopen. alleen omdat het op het scherm niet word weergeven kan je niet starten met printer.

http://i.imgur.com/IwrlwiR.png
hier heb ik de firmware voor me printer van:
http://www.pibot.com/foru...re-and-upload-tool#Item_3
versie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 16:23
Ik gebruik sinds kort die DRV 32 steps stepperdrivers maar ik heb ze gewoon op 16 steps laten draaien. Heeft het zin om deze in 32 steps te gebruiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
he jongens,

ik zou graag even een tip met jullie willen delen.

alleslijm werkt ook heel erg goed om je eerste laag op te leggen, je doet gewoon een beetje lijm op een blaadje en en je smeert het gewoon uit op je bouw plaat, plakt meteen en werkt daardoor snel. filament plakt echt meteen en en blijf ook echt plakken. en naarmate je aan het printen bent droogt het en komt je print er makkelijker af.

Voor mij werkt het goed, ik weet niet of het bij andere ook zo goed werkt, maar in ieder geval vind ik het fijner werken dan met haar lak.
Het is wel belangrijk dat je niet te veel lijm gebruikt, want als je te veel gebruikt blijft je print echt als een baksteen zitten en trek je print gewoon kapot, dus het kost misschien wat moeite om je juist hoeveelheid lijm te gebruiken. Daarbij is de de onderkant nit helemaal mooi, er blijven hier en daar wat lijm resten achter. En is daarom niet de aller beste techniek om je print te laten plakken om je build plaat alleen voor mij werkt het goed. En als beginner is het fijn om gewoon snel te kunnen printen zonder al te veel te moeten te doen om de eerste laag er op je plaat te krijgen.

En daarom zou ik dit niet voor altijd gebruiken, naarmate je printer beter leert kennen kan je misschien beter overstappen naar iets anders wat misschien dan makkelijker voor je is.

[ Voor 41% gewijzigd door stefan787 op 29-10-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
soulcrusher schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:00:
Ik gebruik sinds kort die DRV 32 steps stepperdrivers maar ik heb ze gewoon op 16 steps laten draaien. Heeft het zin om deze in 32 steps te gebruiken?
Ja het ligt er aan wat je zelf wil, ik weet niet echt of je machine er mooier van gaat printen. ik zelf draai ook nog gewoon op een hele stap, het configureren van de 1/16 steps lukt mij niet. Je kan het doen, maar ik betwijfel of het echt een verschil gaat maken, het ligt er ook een beetje aan wat je print, als je het meest wat simpele dingen print heeft het niet echt veel zin. Maar als je nou echt van die kunstwerken print met een hele hoge detail level. Dan kan het nog een verschil maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefan787 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:37:
he jongens,

ik zou graag even een tip met jullie willen delen.

alleslijm werkt ook heel erg goed om je eerste laag op te leggen,
dat komt omdat het net als houtlijm vaak op pva basis is, als je het wat verdunt werkt het waarschijnlijk net zo goed en wordt je onderkant ook mooier. Niet om gevonden oplossing neer te halen maar het is al een paar keer genoemd in dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
WeeDzi schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:18:
[...]

dat komt omdat het net als houtlijm vaak op pva basis is, als je het wat verdunt werkt het waarschijnlijk net zo goed en wordt je onderkant ook mooier. Niet om gevonden oplossing neer te halen maar het is al een paar keer genoemd in dit forum :)
Ohh oke, bedankt voor de tip. gewoon een paar druppels oplossen in wat water dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
Afhankelijk van een heated bed of een koud bed moet je even spelen met de concentratie/verhouding PVA (houtlijm) en water. Ik gebruik op dit moment voor mijn printer een 1:2 verhouding tussen PVA/water op een koud bed voorzien van kapton tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan787
en hoeveel maak je dan aan, een paar ml of een liter dat je dat kan bewaren, of dat je per print wat aan maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faaz0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:14
ik ben m'n prusa i3 aan het assemblen, maar ik merk dat de lagers voor de X-as en Z-as nogal stroef gaan (LM8UU lagers over 8mm rvs stangen). Heeft iemand anders hier ook last van gehad?
Ik denk dat ik de lagers maar even smeer vanavond met WD40 en kijken of ze dan wel soepel lopen, of heeft iemand nog een ander idee? Misschien een iets dunnere stang gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

m0nk

16-09-2003 15.15

Faaz0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:36:
ik ben m'n prusa i3 aan het assemblen, maar ik merk dat de lagers voor de X-as en Z-as nogal stroef gaan (LM8UU lagers over 8mm rvs stangen). Heeft iemand anders hier ook last van gehad?
Ik denk dat ik de lagers maar even smeer vanavond met WD40 en kijken of ze dan wel soepel lopen, of heeft iemand nog een ander idee? Misschien een iets dunnere stang gebruiken?
Ik heb hier ook last van, althans voornamelijk van de Z as. Ik heb de RVS stangen ingesmeerd met Kroon olie. Las ergens dat ik dat beter kon gebruiken dan WD40.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faaz0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:36:
Neee GEEEN WD40. Dat is geen smeerolie en gaat aanklonten, vreten en een grote puinhoop worden. Dan kun je je LM8's (en assen?) weggooien. Iets als naaimachine olie heb je nodig.

https://www.gamma.nl/asso...ine-olie-110-ml/p/B602914

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefan787 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:46:
en hoeveel maak je dan aan, een paar ml of een liter dat je dat kan bewaren, of dat je per print wat aan maakt.
ik heb zelf een klein flesjes staan, das dan vaak ook makkelijker om de concentratie elke keer hetzelfde te houden, Maar in principe is dat natuurlijk aan je zelf en maakt het niet veel uit hoeveel je maakt zolang het maar genoeg is voor je heatbed.

en inderdaad niet WD40 gebruiken das eerder een ontvetter dan een smeermiddel..... naaimachine olie werkt het beste naar wat ik lees.
Maar als je Lmuu nu al stroef lopen dan zijn ze eigenlijk al niet goed, hoe lopen ze als je ze aan een kant belast? De Lmuu van tegenwoordig komen veelal bij chinese prutsers vandaan en de qualiteit er van is om te janken. Ik ben zelf overgestapt naar koperen lagers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faaz0
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:14
WeeDzi schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

ik heb zelf een klein flesjes staan, das dan vaak ook makkelijker om de concentratie elke keer hetzelfde te houden, Maar in principe is dat natuurlijk aan je zelf en maakt het niet veel uit hoeveel je maakt zolang het maar genoeg is voor je heatbed.

en inderdaad niet WD40 gebruiken das eerder een ontvetter dan een smeermiddel..... naaimachine olie werkt het beste naar wat ik lees.
Maar als je Lmuu nu al stroef lopen dan zijn ze eigenlijk al niet goed, hoe lopen ze als je ze aan een kant belast? De Lmuu van tegenwoordig komen veelal bij chinese prutsers vandaan en de qualiteit er van is om te janken. Ik ben zelf overgestapt naar koperen lagers
ga ik ff naaimachine olie halen straks en het daarmee proberen.
Wat voor lagers gebruik jij dan precies? Ik kan bevestigen dat het echt pauper lagers zijn haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelleD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
En deze lagers? http://www.igus.be/wpck/2405/overview_drylin_r Goedkoop zijn ze wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
Hoe precies is een RVS as en is het gewoon een stuk rond of specifieke lineaire geleiding ?? Ze zijn in ieder geval zachter dan chroomstaal exemplaren.

Ik heb verchroomde geharde en geslepen geleidingen, h6 . RVS klinkt aardig maar de kogels zijn harder dan je geleiding als je niet uit kijkt en dan slijten dus de geleidingen... Ik vervang liever af en toe wat lagers van nog geen euro, al zal dat ook wel meevallen daar ik regelmatig de boel smeer met wat olie.

[ Voor 11% gewijzigd door reddo op 30-10-2014 21:00 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 196 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.