Als je concurrentie 3D print en ze kennen de Prusa MK3(s) niet dan is het geen concurrentie hoorShapeshifter schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:20:
[...]
Lastig hier een bevredigend antwoord op te geven; in de markt waar we in zitten ligt de concurrentie op de loer en we willen ze niet te veel ideeën geven over wat voor soort printers ze zouden kunnen gebruiken. Het is onwaarschijnlijk dat die op tweakers zitten anders hadden zij ook wel geweten dat Prusa's behoorlijke bang for the buck bieden en we zien ze nu vooral klooien met Chinese printers waar ze maar geen goede prints uit lijken te krijgen (als je een Venn-diagram zou tekenen met mensen die tech-savvy zijn en onze concurrenten lijkt er weinig overlap te zijn), maar we willen voorkomen dat ze in Google ons bedrijf / andere keywords intypen en hier terecht komen
Noem het overmatige voorzichtigheid.
Dat gezegd hebbende moet je denken in de hoek van accesoires voor bepaalde hobbies (en af en toe verzoekjes van familie, vrienden of bedrijven). Loopt beter dan ik had verwacht, inmiddels over de hele wereld verscheept en bezig met wholesale deals in andere continentenOh, en vrijdag komen printers 9-12 ook online
we zijn ook bezig om een werkplek te creëren voor iemand die we kennen met een mentale handicap. Klinkt als een goede match, prints eraf halen en aanzetten en doosjes inpakken hoef je geen hbo voor gedaan te hebben en is financieel wat vriendelijker voor een groeiende startup...
hoe oud is je printer dan?BigEagle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:11:
Ik bleek achteraf al een SuperPINDA te hebben, ook de IR sensor was al van het nieuwe type bij mij.
Prima, dan houden we ze het liefst zo lang mogelijk geen echte concurrentieJampot007 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:39:
[...]
Als je concurrentie 3D print en ze kennen de Prusa MK3(s) niet dan is het geen concurrentie hoor
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
November 2020... Paar weken voor de aankondiging van de MK3s.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Oke, wel echt iets voor Prusa ja.BigEagle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:21:
[...]
November 2020... Paar weken voor de aankondiging van de MK3s.
Naja een spare superpinda kan geen kwaad!
Wel service dat je een nieuwe opgestuurd krijgt. Maar om nu een fan af te schrijven omdat er een breuk in een 22awg draadje zit....Oh ja en de printfan vervangen, had van Prusa een nieuwe gehad na enkele malen een print fan error. Draad breuk...
Nog een optie gevonden!ManIkWeet schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:05:
@BiLo Interessant! Jammer dat er geen uitgebreide reviews zijn, paar sterretjes zegt niet zo veel natuurlijk
Ze beweren dat ie plat is, maar niemand die dat gevalideerd heeft.
https://fermio.xyz/en/mec...late-anodized-300x300x8mm
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Da's wel gaaf, met die kleurjtes!BiLo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:18:
[...]
Nog een optie gevonden!
https://fermio.xyz/en/mec...late-anodized-300x300x8mm
Maar goed, ik ben nu zelf voor een standaardplaat van www.kis3d.de
€30 voor een alu plaat van 330x330x6 is natuurlijk super
(Jaja, en €15,90 verzendkosten...)
Dag lieve mensen, ik heb een vraagje. Ik wil een hotbed op mn Anycubic Mega Zero zetten maar ik wil liever niet een extra powersupply kopen om het hotbed te voeden. Nu vroeg ik mij af of er een kant en klare hotbed bestaat die je gewoon in het stopcontact kan steken o.i.d. Heeft iemand daar een idee over of ervaring mee?
Je hebt wel siliconen matten met een thermostaat, maar ik weet niet of ik dat aan kan raden...Ammo123 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:02:
Dag lieve mensen, ik heb een vraagje. Ik wil een hotbed op mn Anycubic Mega Zero zetten maar ik wil liever niet een extra powersupply kopen om het hotbed te voeden. Nu vroeg ik mij af of er een kant en klare hotbed bestaat die je gewoon in het stopcontact kan steken o.i.d. Heeft iemand daar een idee over of ervaring mee?
Ziet er goed uit en dit is ook ooit mijn plan om te gaan maken. Maar hoe doe je dat met het frame. Kan je die kant en klaar voorgeboord kopen of koop je ze op de juiste lengte en boord en tapt ze vervolgens zelf? Dat tappen ben ik persoonlijk heel slecht inSteef schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:35:
* Steef schuift aan
Na jaren printen en spelen met steeds iets grotere printers gebruik ik het spul inmiddels zo veel voor de hobby dat het tijd is voor de volgende stap op de ladder.
Na een Malyan M200 en een Ender 3 ben ik nu bezig met sourcen van een Voron V1.8
Ik heb gesnuffeld naar andere CoreXY machines, maar dit lijkt een mooie balans. De Voron 2.4 en HeVORT zien er ook zeer leuk uit, maar die kwamen budgettair toch wel stevig uit. Vooral het bed mechanisme van de HeVORT ziet er leuk uit, met mogelijke uitstapjes naar écht 3D printen.
Maar de euro's winnen het, al met al zal de V1.8 ook zo tegen de 1k aan gaan zitten.
To be continued!

Haha dat is ook iets waar ik tegen aan hik. Mijn profielen komen allemaal op de juiste lengte binnen, maar vermoedelijk zijn ze nog niet getapt of voorgeboordDaniel. schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Ziet er goed uit en dit is ook ooit mijn plan om te gaan maken. Maar hoe doe je dat met het frame. Kan je die kant en klaar voorgeboord kopen of koop je ze op de juiste lengte en boord en tapt ze vervolgens zelf? Dat tappen ben ik persoonlijk heel slecht in
Wat is het nadeel van de siliconen matten ten opzichte van de andere soorten hotbeds?ManIkWeet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:06:
[...]
Je hebt wel siliconen matten met een thermostaat, maar ik weet niet of ik dat aan kan raden...
Niets per se, maar in theorie kunnen ze eraf vallen als de lijm slecht is of >150°C.Ammo123 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Wat is het nadeel van de siliconen matten ten opzichte van de andere soorten hotbeds?
Ik doelde meer op de thermostaat zelf, dan heb je namelijk een component dat je niet met je printer kan aansturen.
Aluminium tappen is niet moeilijk hoor!BiLo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Haha dat is ook iets waar ik tegen aan hik. Mijn profielen komen allemaal op de juiste lengte binnen, maar vermoedelijk zijn ze nog niet getapt of voorgeboord
Schijnt zelfs met een schroef mogelijk te zijn, als je heel langzaam gaat. Je kan er ook een gleuf in vijlen om het nog makkelijker te maken
Wat voor voeding zit er nu op? Als die niet heel beperkt is zou je via een mosfet met je huidige voeding ook gewoon een hotbed kunnen verwarmen. Je zal op je bord wel een pin vrij moeten hebben om je thermistor op aan te sluiten zodat je het hotbed op de temp krijgt en houdt die jij wilt.Ammo123 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:02:
Als je een voeding van 350W+ hebt zou het geen probleem moeten zijn.
Klein gaatje boren.. dan wat spiritus erin doen en langzaam tappen. Kleine stukjes op en neer bewegen zorg dat er geen krullen mee tappen.
Afgelopen zondag voor het eerst gedaan in de kopse kant van een 3030 profiel, viel me wel op dat de krullen makkelijker de tap vol gooien waardoor het vast dreigt te lopen. Dat gaat met metaal een stuk soepeler viel me op.ManIkWeet schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:06:
[...]
Schijnt zelfs met een schroef mogelijk te zijn, als je heel langzaam gaat. Je kan er ook een gleuf in vijlen om het nog makkelijker te maken
Bij boren en tappen in aluminium moet je brandspiritus gebruiken, hierdoor plakt het aluminium niet zo aan de snijvlakken.Pixelmagic schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:59:
[...]
Afgelopen zondag voor het eerst gedaan in de kopse kant van een 3030 profiel, viel me wel op dat de krullen makkelijker de tap vol gooien waardoor het vast dreigt te lopen. Dat gaat met metaal een stuk soepeler viel me op.
Als je bij taplrn daarnaast ook veel heen en weer beweegt dan breek je de spanen op waardoor het ook niet zo vol loopt in je tap.
Het heen-en-weer (spanen breken) weet ik nog van de metaalklas op de lts, van het spiritus wist ik niet, ik heb gewone boorolie gebruikt. Bedankt voor de tip, ga ik proberen te onthouden voor de vorige keer.FRANQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:37:
[...]
Bij boren en tappen in aluminium moet je brandspiritus gebruiken, hierdoor plakt het aluminium niet zo aan de snijvlakken.
Als je bij taplrn daarnaast ook veel heen en weer beweegt dan breek je de spanen op waardoor het ook niet zo vol loopt in je tap.
De voeding die er nu bij zit is niet sterk genoeg voor een extra hotbed dus als ik een hotbed wil toevoegen dan moet ik een nieuwe powersupply hebben. Vandaar mijn vraag of er iets bestaat dat ik gewoon in het stopcontact kan steken. zodat ik al dat gedoe kan overslaan.michielRB schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Wat voor voeding zit er nu op? Als die niet heel beperkt is zou je via een mosfet met je huidige voeding ook gewoon een hotbed kunnen verwarmen. Je zal op je bord wel een pin vrij moeten hebben om je thermistor op aan te sluiten zodat je het hotbed op de temp krijgt en houdt die jij wilt.
Als je een voeding van 350W+ hebt zou het geen probleem moeten zijn.
Je kan met een SSR gaan werken, dat is een relais welke 220V wissel stroom kan schakelen. Ik heb het hier op 2 printers en werkt prima, al heb je dan wel 220V onder je printbed hangen.
Een fatsoenlijk relais heb je voor zo'n 25 euro, en dan een mat er bij voor 20 euro en je hebt een vrij originele en goede oplossing zonder een nieuwe voeding te hoeven kopen
Een fatsoenlijk relais heb je voor zo'n 25 euro, en dan een mat er bij voor 20 euro en je hebt een vrij originele en goede oplossing zonder een nieuwe voeding te hoeven kopen
Lord-The-Gamer (L-T-G)
@pwillemske Zie jij een reden om voor duurdere matten te gaan?
Bijvoorbeeld van Keenovo?
@ManIkWeet Hoezo duurdere matten? Ik heb hier 2 matten welke van aliexpress komen en daar heb ik met eentje al ruim 2 jaar geen problemen mee gehad. Zolang je de trekontlasting van de kabels maar op orde hebt kan er denk ik niet heel veel mis gaan met zo'n mat. Plakken doen ze goed dus komen ook niet zo maar los
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Hier heb ik het laatst op de 3d printing discord over gehad, en hun advies is om alleen keenovo te kopen, blijkbaar is er toch kwaliteitsverschil en omdat het nogal brandgevaarlijke dingen zijn, zijn no name units eigenlijk niet te vertrouwen.ManIkWeet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:11:
@pwillemske Zie jij een reden om voor duurdere matten te gaan?
De 3d printing Discord?sjaakwortel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Hier heb ik het laatst op de 3d printing discord over gehad, en hun advies is om alleen keenovo te kopen, blijkbaar is er toch kwaliteitsverschil en omdat het nogal brandgevaarlijke dingen zijn, zijn no name units eigenlijk niet te vertrouwen.
Voron of iets anders?
@jbhc Mogelijk wel handig voor de topic start, er is een vrij grote internationale 3d printing discord: https://discord.gg/prUTbhZPadManIkWeet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:27:
[...]
De 3d printing Discord?
Voron of iets anders?
Die zullen we meenemen. Dank je voor de link!sjaakwortel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:38:
[...]
@jbhc Mogelijk wel handig voor de topic start, er is een vrij grote internationale 3d printing discord: https://discord.gg/prUTbhZPad
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Discord gebruik ik ook wel veel, volgensmij komt die grote van de gelijknamige subreddit
Nog wat handige zijn
Onofficiele Prusa discord(bestaat al veel langer als de officiele):
https://discord.gg/96SnBpRH
De officiele Prusa discord dan:
https://discord.com/invite/VPMYN4xcW5
Voron discord:
https://discord.gg/voron
Nog wat handige zijn
Onofficiele Prusa discord(bestaat al veel langer als de officiele):
https://discord.gg/96SnBpRH
De officiele Prusa discord dan:
https://discord.com/invite/VPMYN4xcW5
Voron discord:
https://discord.gg/voron
Sorry voor de trage reactieDaniel. schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Ziet er goed uit en dit is ook ooit mijn plan om te gaan maken. Maar hoe doe je dat met het frame. Kan je die kant en klaar voorgeboord kopen of koop je ze op de juiste lengte en boord en tapt ze vervolgens zelf? Dat tappen ben ik persoonlijk heel slecht in

Dit kan zeker, maar is wel de dure optie.
Je kunt bij Misumi de individuele delen laten zagen en voorboren, inclusief tappen. Alternatief is het frame bij één van de webshops met voron parts aanschaffen. Bijvoorbeeld Fermio Labs. (klik)
Zelf maken is zeker goedkoper, er zijn legio alternatieve profielen die gewoon prima werken.
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
@Ammo123 @pwillemske
Ik heb (ook vanwege mijn beroep) ernstige problemen met het adviseren en toepassen van de 230V heaters onder de printbedden. Die dingen zijn potentieel levens gevaarlijk zeker voor ons hobbyisten. Persoonlijk zou ik ze nooit toepassen, wees dus gewaarschuwd.
Ik heb (ook vanwege mijn beroep) ernstige problemen met het adviseren en toepassen van de 230V heaters onder de printbedden. Die dingen zijn potentieel levens gevaarlijk zeker voor ons hobbyisten. Persoonlijk zou ik ze nooit toepassen, wees dus gewaarschuwd.
Vooral bij printers waar het bed de y as is en er grote kans is op kabelbreuk, ben ik het daar helemaal mee eens. Ik heb voor mijn printer, corexy, dus bed beweegt een stuk minder ook gekozen voor 24v omdat ik geen mogelijkheid heb om mijn printer frame enzo te aarden.jbhc schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:13:
@Ammo123 @pwillemske
Is ook de reden dat ik een goede MeanWell PSU gekocht heb.
Ik heb de aardedraad wel netjes aangesloten maar mijn stokoude huis heeft nergens aarde stopcontacten.
Ook mijn bed is 24V op dit moment. Ik ben op zoek naar een siliconen mat van 300x300 24V 400W, omdat ik geen 230V wil gebruiken op een bewegend deel zonder randaarde.
Ik heb de aardedraad wel netjes aangesloten maar mijn stokoude huis heeft nergens aarde stopcontacten.
Ook mijn bed is 24V op dit moment. Ik ben op zoek naar een siliconen mat van 300x300 24V 400W, omdat ik geen 230V wil gebruiken op een bewegend deel zonder randaarde.
@ManIkWeet Als je je er zorgen over he t, zou je het toepassen van een aardlekschakelaar kunnen overwegen. Deze werkt namelijk ook gewoon zonder randaarde
Ik moet eerlijk bekennen dat werken met 230V mij ook wel wat terug doet schrikken. Het is zeker vereist om ervoor te zorgen dat je bij het ontwerp en installatie alles goed isoleert en aardt. Bij het gebruik is regelmatige inspectie ook een must denk ik. Zolang ik met laagspanning af kan denk ik dat ik het daar bij houdt.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Handig om te weten, volgens mij heeft m'n hele huis ook wel zo'n aardlekschakelaar maar ik ben alsnog niet van plan m'n lot te tarten.jbhc schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:24:
@ManIkWeet Als je je er zorgen over he t, zou je het toepassen van een aardlekschakelaar kunnen overwegen. Deze werkt namelijk ook gewoon zonder randaarde
Ik heb ook 24V voor het bed. Al vond ik dat hij wel erg lang er over deed om tot de 80 graden te geraken.
Dus ik heb een 24V trafo gepakt die ik nog had liggen, met meerdere aftakkingen. De hoogste geeft dan iets van 28v, en zodoende warmt het net effe wat sneller op
En het belast de PSU van de printer zelf een stuk minder. (schakelt via een SSR)
Dus ik heb een 24V trafo gepakt die ik nog had liggen, met meerdere aftakkingen. De hoogste geeft dan iets van 28v, en zodoende warmt het net effe wat sneller op
Ja ik denk dat het makkelijker en goedkoper is als ik een nieuwe printer koop waar alle onderdelen al zijn zoals ik het nodig heb. Ik wacht denk ik wel gewoon op de volgende aanbieding van de Ender pro of als ik geld over heb haal ik wel een Prusa. Bedankt voor de tips en informatie!
Ik ben rustig bezig om mijn Sunlu S8 om te bouwen maar nu stuit ik op de volgende uitdaging:
De Part cooling fans.
De veel gebruikte 5015 fans zijn eigenlijk allemaal 12v terwijl mijn printer 24V is.
Heeft iemand al eens geprobeerd om dit op te lossen met een buck converter naar 12V en hier een mosfet achter te zetten welke dan weer gestuurd wordt?
Weet iemand hier of het bijvoorbeeld mogelijk is om een buck converter te nemen en daarachter een mosfet te zetten
De Part cooling fans.
De veel gebruikte 5015 fans zijn eigenlijk allemaal 12v terwijl mijn printer 24V is.
Heeft iemand al eens geprobeerd om dit op te lossen met een buck converter naar 12V en hier een mosfet achter te zetten welke dan weer gestuurd wordt?
Weet iemand hier of het bijvoorbeeld mogelijk is om een buck converter te nemen en daarachter een mosfet te zetten
Is goed te doen, zie videojbhc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:03:
Ik ben rustig bezig om mijn Sunlu S8 om te bouwen maar nu stuit ik op de volgende uitdaging:
De Part cooling fans.
YouTube: Use the WRONG parts on any 3D Printer!
(naam is slecht, inhoud is goed)
Zelf heb ik gewoon een 24V fan maar goed.
Ik ga vanavond nogmaals dat filmpje bekijken maar volgens mij werd daar niet de pwm gestuurde part cooling fan behandeld.ManIkWeet schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Is goed te doen, zie video
YouTube: Use the WRONG parts on any 3D Printer!
(naam is slecht, inhoud is goed)
Zelf heb ik gewoon een 24V fan maar goed.
Daarin wordt wel degelijk het gebruik van een buck-converter en een mosfet behandeld. (rond de 4e minuut)jbhc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:26:
[...]
Ik ga vanavond nogmaals dat filmpje bekijken maar volgens mij werd daar niet de pwm gestuurde part cooling fan behandeld.
Je hebt gelijk, en het kan zelfs op een manier die ik zelf nog niet had verzonnenManIkWeet schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Daarin wordt wel degelijk het gebruik van een buck-converter en een mosfet behandeld. (rond de 4e minuut)
Bedankt!
Ik wil een behuizing voor een Shelly 2.5 printen zodat ik deze makkelijk als tussen-stekker kan gebruiken voor gericht meten. Ik heb het WCD en stekker deel maar wil dus een behuizing voor het geheel printen. Uiteraard komt er inwendig 230V op te staan en ik wil het graag veilig hebben.
Helaas kan ik weinig zinnigs vinden over de isolatie eigenschappen van PLA of PETG of misschien zoek ik verkeerd. Heeft iemand advies voor me ?
Helaas kan ik weinig zinnigs vinden over de isolatie eigenschappen van PLA of PETG of misschien zoek ik verkeerd. Heeft iemand advies voor me ?
Misschien iets aan de ruime kant maken en dan aan de binnenkant met bijv een foam tape bekleden zodat je zeker weet dat de isolatie voldoet.....
Overigens de enige melding die ik zie over elctriciteit is dat het wordt aangegeven een isolator te zijn (en geen conductor)
https://dielectricmfg.com/knowledge-base/petg/
Iets meer info: https://omnexus.specialch...rties/dielectric-strength
Overigens de enige melding die ik zie over elctriciteit is dat het wordt aangegeven een isolator te zijn (en geen conductor)
[ Voor 50% gewijzigd door michielRB op 31-01-2021 12:15 ]
@Pixelmagic Volgens mijn multimeter zijn ze beide niet geleidend en ik gok dat een megger hetzelfde zal zeggen.
Ik weet niet zo goed wat je er verder over zou willen weten.
Volgens mij worden zaken zoals stopcontacten enzo getest op doorslag spanning. Dat iets niet geleid zegt bij mijn weten niet zo veel over veiligheid, zou vervelend zijn als je de behuizing beetpakt en een schok krijgt namelijk.jbhc schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:19:
@Pixelmagic Volgens mijn multimeter zijn ze beide niet geleidend en ik gok dat een megger hetzelfde zal zeggen.
Thnx, ik ga ze lezen. Groter maken doe ik liever niet, wil het graag compact houden namelijk.michielRB schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:05:
Misschien iets aan de ruime kant maken en dan aan de binnenkant met bijv een foam tape bekleden zodat je zeker weet dat de isolatie voldoet.....
Ik heb helaas geen megger meer tot mijn beschikking. Hier kun je de isolatieweerstand mee testen op een hoge(re) spanning (sommige doen dit op 1KV).Pixelmagic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:27:
[...]
Volgens mij worden zaken zoals stopcontacten enzo getest op doorslag spanning. Dat iets niet geleid zegt bij mijn weten niet zo veel over veiligheid, zou vervelend zijn als je de behuizing beetpakt en een schok krijgt namelijk.
[...]
Thnx, ik ga ze lezen. Groter maken doe ik liever niet, wil het graag compact houden namelijk.
Zo zou je dat kunnen testen.
Persoonlijk zou ik mij meer zorgen maken over wat er gebeurd als dat ding in de fik vliegt. (Is dat plastic brand gevaarlijk?) Dat kun je natuurlijk vrij eenvoudig testen met een aansteker.
Maar uiteindelijk geeft het allemaal geen 100% garantie dat je behuizing veilig is
Je zou ook een HAF3640 of HAF3611 lasdoos kunnen gebruiken. Die zijn erop getest.
Ik heb een megger liggen 
Edit een Fluke 1507
Maar euhm doorslagspanning word meestal rond de 5kV gemeten
Edit 2: https://www.circuitsonline.net/forum/view/43654
Edit een Fluke 1507
[ Voor 97% gewijzigd door Damic op 31-01-2021 12:53 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
En dan is natuurlijk de hamvraag: heb je ook een 3d printer ? Als het antwoord ja is dan is de logische volgende vraag: zou je eens wat willen testen ?Damic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:45:
Ik heb een megger liggen
Edit een Fluke 1507
@Pixelmagic lol you must be new here
[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen
Vraag: wat wil je getest zien en hoe
ik weet neit wat de test procedures zijn voor elektrische behuizingen te testen
Vraag: wat wil je getest zien en hoe
[ Voor 36% gewijzigd door Damic op 31-01-2021 14:57 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Niet nieuw, wel te snel gereageerd zonder je profiel te bekijkenDamic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:56:
@Pixelmagic lol you must be new here[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen
Vraag: wat wil je getest zien en hoeik weet neit wat de test procedures zijn voor elektrische behuizingen te testen
Waar ik zelf aan denk is een simpel plaatje van 3x3cm van verschillende diktes, (1-2-3 mm ofzo) van PLA en PETG en bij alle diktes de test of/wanneer ze doorslaan. Als de 1 en 2 niet doorslaan dan hoeft 3 niet getest te worden denk ik ?
Mmmh zal zien wat ik kan doen, grote printer heeft momenteel problemen met deftige printen.
@Pixelmagic heb even een test gedaan en bij 1,8mm 1000VDC >11GΩ
Om de 1 of andere reden zijn mijn 3 print dezelfde dikt terwijl ik 1mm 1.5mm en 2mm heb ingetekend
Om de 1 of andere reden zijn mijn 3 print dezelfde dikt terwijl ik 1mm 1.5mm en 2mm heb ingetekend

[ Voor 48% gewijzigd door Damic op 31-01-2021 15:52 ]
Ik ben wel benieuwd of er verschil zit tussen 1mm muur dikte en 1mm in lagen
Dus == vs ||
Dus == vs ||
Om verder tegaan er is iets mis met de dikte van mijn prints.
1mm = 2.8mm
1.5mm = 3.75mm
2mm = 4.66mm en heb een layer shift gehad
1mm = 2.8mm
1.5mm = 3.75mm

Te hoge extrusion (multiplier)?Damic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:39:
Om verder tegaan er is iets mis met de dikte van mijn prints.
1mm = 2.8mm
1.5mm = 3.75mm
Als je Klipper firmware had, dan had ik je beter kunnen helpen met de software problemen
Als ik het goed begrijp mag ik de conclusie trekken dat als ik 230V binnen in heb en een wanddikte van 2mm dat ik veilig ben met PLA.Damic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:13:
Mmmh zal zien wat ik kan doen, grote printer heeft momenteel problemen met deftige printen.
Hartelijk dank !
@ManIkWeet om de 1 of andere duister reden stonden de steps nog te hoog E840 in de plaats van E409, ja dan heb je wel een afwijking 
@Pixelmagic als ik zie wat ze voor een ruimte laten tussen 230V delen op printplaten, is 2mm voldoende voor PLA/PETG volgens mij, maar ik geef garanties moest het fout gaan.
edit: wat ben je aan't maken? Ik heb als ik mijn printer aan't ineen steken een aantal dingen getekend en laten printen.
*foto verwijderd* STL enzo kun je https://grabcad.com/libra...details?folder_id=5802201 vinden
@Pixelmagic als ik zie wat ze voor een ruimte laten tussen 230V delen op printplaten, is 2mm voldoende voor PLA/PETG volgens mij, maar ik geef garanties moest het fout gaan.
edit: wat ben je aan't maken? Ik heb als ik mijn printer aan't ineen steken een aantal dingen getekend en laten printen.
*foto verwijderd* STL enzo kun je https://grabcad.com/libra...details?folder_id=5802201 vinden
[ Voor 45% gewijzigd door Damic op 31-01-2021 19:19 ]
hangt wellicht ook nog af van je infill percentagePixelmagic schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:15:
Als ik het goed begrijp mag ik de conclusie trekken dat als ik 230V binnen in heb en een wanddikte van 2mm dat ik veilig ben met PLA.
en vergeet je CE markering niet te printen
[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 31-01-2021 18:54 ]
Hopelijk pas mijn vraag in dit topic?
Mocht het niet zo zijn hoor ik graag waar ik dit wel kan/mag vragen?
Ik zit met een vraag ik heb in Fusion 360 een soort van lasdoos gemaakt.
Omdat in deze lasdoos wat elektronica zit wat moet aansluiten op mijn Loxone domotica systeem wil ik dit ook een beetje de zelfde uitstraling geven.
Het is natuurlijk de bedoeling dit vervolgens met mijn Prusa MK3S te printen!
Echter krijg ik het niet voor elkaar.
Hoe wordt deze structuur genoemd en wie kan me op weg helpen dit te maken? Misschien denk ik te moeilijk of is het juist moeilijk maar ik zie het even niet meer.
Het gaat om de soort van driehoek structuur boven op de module. Elk kruispunt ligt op een verschillend niveau met behoud van de 45 of 90 graden hoek die je in de lijnen kan vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EWPXqhN5ObpAtHilBYwcEA75.png?f=user_large)
In een sketch heb ik dit gemaakt omdat ik gedacht had dit te kunnen maken met een "Rectangular Pattern"
/f/image/uUhjXS3cAlWh3MlYtOkGeOOk.png?f=fotoalbum_large)
Maar als ik dit vervolgens ga extrude dan zie je de hoeken van 45 en 90 graden al veranderen.
Mocht het niet zo zijn hoor ik graag waar ik dit wel kan/mag vragen?
Ik zit met een vraag ik heb in Fusion 360 een soort van lasdoos gemaakt.
Omdat in deze lasdoos wat elektronica zit wat moet aansluiten op mijn Loxone domotica systeem wil ik dit ook een beetje de zelfde uitstraling geven.
Het is natuurlijk de bedoeling dit vervolgens met mijn Prusa MK3S te printen!
Echter krijg ik het niet voor elkaar.
Hoe wordt deze structuur genoemd en wie kan me op weg helpen dit te maken? Misschien denk ik te moeilijk of is het juist moeilijk maar ik zie het even niet meer.
Het gaat om de soort van driehoek structuur boven op de module. Elk kruispunt ligt op een verschillend niveau met behoud van de 45 of 90 graden hoek die je in de lijnen kan vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EWPXqhN5ObpAtHilBYwcEA75.png?f=user_large)
In een sketch heb ik dit gemaakt omdat ik gedacht had dit te kunnen maken met een "Rectangular Pattern"
/f/image/uUhjXS3cAlWh3MlYtOkGeOOk.png?f=fotoalbum_large)
Maar als ik dit vervolgens ga extrude dan zie je de hoeken van 45 en 90 graden al veranderen.
/f/image/K0BwWWlapUgBmRBzo3NeGKKO.png?f=fotoalbum_large)
@K!K Waarom krijg je het niet voor elkaar dan? Dit lijkt me geen onmogelijke vorm om te printen, mits je de juiste supports gebruikt. Als je graag een heel cleane look wil moet je oplosbare supports gebruiken en heb je een MMU o.i.d. nodig.
Never mind, dit is een ontwerpvraag en ik had niet goed genoeg naar het 2e plaatje gekeken. Hoe lopen de horizontale ribben in je ontwerp? Het lijkt me dat het nagenoeg onmogelijk is om de driehoeken te maklen als je die vlak door laat lopen.
Never mind, dit is een ontwerpvraag en ik had niet goed genoeg naar het 2e plaatje gekeken. Hoe lopen de horizontale ribben in je ontwerp? Het lijkt me dat het nagenoeg onmogelijk is om de driehoeken te maklen als je die vlak door laat lopen.
[ Voor 36% gewijzigd door ocf81 op 01-02-2021 21:22 ]
© ocf81 1981-infinity
@ocf81 De horizontale ribben zit ook hoogte verschil in. Allen de 2 buitenste horizontale lopen echt op een niveau

Hier is het iets beter te zien.
@haarbal Dit heb ik ook al geprobeerd. Het is niet dat is na 10 minuten prutsen de vraag hier gepost heb.
Eigelijk had ik iets moeten hebben dat ik op een punt kan extrude.
Elk punt waar 6 lijnen zich kruisen dit punt met (x)mm verhogen of verlagen.
Maar na mijn idee kan je alleen een heel vlak extrude.

Hier is het iets beter te zien.
@haarbal Dit heb ik ook al geprobeerd. Het is niet dat is na 10 minuten prutsen de vraag hier gepost heb.
Eigelijk had ik iets moeten hebben dat ik op een punt kan extrude.
Elk punt waar 6 lijnen zich kruisen dit punt met (x)mm verhogen of verlagen.
Maar na mijn idee kan je alleen een heel vlak extrude.
wat ik zou doen is een wireframe maken van losse edges op de horizontale lijnen waar je dan dan de polygonen vormt door de diagonalen te verbinden op de toppen en de dalen van de horizontale lijnen en daar dan een thickness op toe te passen.
© ocf81 1981-infinity
In fusion heb je naast "solid" ook "surface", boven sketch, extrude etc. Daar kan je dan puur het oppervlak maken en pas later dikte geven.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik heb een achtergrond als 3D Programmeur, soms verlies ik even het contact met normale mensen als het om dit soort zaken gaat sorry 
Een polygon bestaat uit 3 of meer edges. Een edge is een lijnstuk tussen 2 vertices, ofwel punten in een 3D-coordinatenstelsel. In de meeste programma's, waaronder Blender en FreeCAD kan je gewoon met vertices en edges tekenen, dus ik ging ervan uit dat dit ook kan in Fusion360.
Wat je dus moet doen is een lijnstuk maken voor elk van de toppen en dalen op de horizontale lijnen, waarbij je de vertex van het vorige lijnstuk hergebruikt als startpunt voor het volgende lijnstuk. Daarna verbindt je de vertices van lijnstukken van de horizontale lijnen diagonaal met lijnstukken die gebruik maken van de vertices die je voor de horizontale lijnen gebruikt hebt. Als je dit in Blender gaat doen moet je er wel even op letten dat je Blender in triangle mode zet. Standaard maakt Blender gebruik van Quads.
Een polygon bestaat uit 3 of meer edges. Een edge is een lijnstuk tussen 2 vertices, ofwel punten in een 3D-coordinatenstelsel. In de meeste programma's, waaronder Blender en FreeCAD kan je gewoon met vertices en edges tekenen, dus ik ging ervan uit dat dit ook kan in Fusion360.
Wat je dus moet doen is een lijnstuk maken voor elk van de toppen en dalen op de horizontale lijnen, waarbij je de vertex van het vorige lijnstuk hergebruikt als startpunt voor het volgende lijnstuk. Daarna verbindt je de vertices van lijnstukken van de horizontale lijnen diagonaal met lijnstukken die gebruik maken van de vertices die je voor de horizontale lijnen gebruikt hebt. Als je dit in Blender gaat doen moet je er wel even op letten dat je Blender in triangle mode zet. Standaard maakt Blender gebruik van Quads.
© ocf81 1981-infinity
Je bent uiteraard wel een baas als je zoiets ingewikkelds gaat ontwerpen en printen om vervolgens in een "meterkast" weg te stoppen...K!K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:11:
Ik ga er morgen eens naar kijken en wat tutorials er bij zoeken. Alvast bedankt voor de hulp!
Ik kwam na wat zoeken naar de door @ocf81 genoemde, voor mij onbekende termen edges en vertices, dit tegen:K!K schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:11:
Ik ga er morgen eens naar kijken en wat tutorials er bij zoeken. Alvast bedankt voor de hulp!
YouTube: 072 FreeCAD 0 19 Star Example
Ik denk dat als je die ster kan tekenen je ook jouw vorm hiermee ook moet kunnen maken (Ik vond het zelf ook erg leerzaam):
@Pixelmagic Het is nog veel erger het komt in de garage in een schakelkast te hangen
maar goed je moet van meerdere hobbies de ultieme combinatie maken he!
@jbhc Bedankt voor het delen hier ga ik zeker even mee aan de slag!
@jbhc Bedankt voor het delen hier ga ik zeker even mee aan de slag!
@K!K
Je moet een 3D-sketch wireframe maken.
Maar let op, elk lijntje een eigen sketch geven!!
/f/image/nF7BJUvqMflISmCVUBSHUgcH.png?f=fotoalbum_large)
Dan een surface patch maken telkens een driehoekje.
Tot je dus alle diehoekjes als surface hebt.
/f/image/rWFNFinFNmVxT6RJREmz70uZ.png?f=fotoalbum_large)
Dan met thicken de surfaces opdikken, hierna kun je de surfaces van visible af halen.
/f/image/0wB9SHCEpy9UlurWtBKkLBPf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mqvqeXcG3ZrjoQfckJ4TI3rx.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf geen fusion ervaring, maar in inventor gaat het op bovenstaande manier.
Ik verwacht dat het in fusion hetzelfde werkt.
Mocht het nou niet lukken zou ik inventor downloaden en het in de proefperiode tekenen, of een educatieve gratis licentie activeren. (of de serial van je werk (collega?) gebruiken)
Je moet een 3D-sketch wireframe maken.
Maar let op, elk lijntje een eigen sketch geven!!
Dan een surface patch maken telkens een driehoekje.
Tot je dus alle diehoekjes als surface hebt.
/f/image/rWFNFinFNmVxT6RJREmz70uZ.png?f=fotoalbum_large)
Dan met thicken de surfaces opdikken, hierna kun je de surfaces van visible af halen.
/f/image/0wB9SHCEpy9UlurWtBKkLBPf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mqvqeXcG3ZrjoQfckJ4TI3rx.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf geen fusion ervaring, maar in inventor gaat het op bovenstaande manier.
Ik verwacht dat het in fusion hetzelfde werkt.
Mocht het nou niet lukken zou ik inventor downloaden en het in de proefperiode tekenen, of een educatieve gratis licentie activeren. (of de serial van je werk (collega?) gebruiken)
[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 02-02-2021 09:10 ]
Het hele "3D sketch wiring frame" kan ik niet vinden binnen Fusion.
Onderstaande is eigenlijk wat ik zoek...
Maar dan is de 3 hoek vorm creëren een probleem.
Met een aantal vierkanten of rechthoeken lukt dit wel (ondanks dat de lijnen niet strak zijn maar met een radius). Al verwacht ik wel dat dit met een instelling op te lossen zou zijn.
Als ik van elke driehoek een new body maak en dan vervolgens een move van de body kan ik de driehoeken onder een hoek zetten maar er ontstaan dan kleine ruimtes tussen de driehoeken.
Met een aantal vierkanten of rechthoeken lukt dit wel (ondanks dat de lijnen niet strak zijn maar met een radius). Al verwacht ik wel dat dit met een instelling op te lossen zou zijn.
Als ik van elke driehoek een new body maak en dan vervolgens een move van de body kan ik de driehoeken onder een hoek zetten maar er ontstaan dan kleine ruimtes tussen de driehoeken.
/f/image/FWf5LsA24It4ddTi8OHy17Vq.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door K!K op 02-02-2021 10:33 ]
Fusion even opgestart.K!K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:20:
Het hele "3D sketch wiring frame" kan ik niet vinden binnen Fusion.
[YouTube: Layer by Layer - Direct Manipulation]
[Afbeelding]
Als je een sketch maakt (create sketch) moet je in sketch palette "3D sketch" aanzetten.
En de hulplijnen die je gebruikt moet je op construction zetten (kan je achteraf selecteren)
ik heb hier eerst een lijn van 20mm getekend toen de hoek om 10mm en nogmaals, toen 5mm omhoog.
Hier vandaan de schuine lijnen getrokken tussen de snap points (er verschijnen driehoekjes op die punten waar je kan klikken) daarna de hulplijnen aangelkikt en construction aangeklikt.
Hierna kun je hier een surface van maken.
/f/image/34lsm4VXZM0XZCX2hiOFQj2u.png?f=fotoalbum_large)
@K!K
Je hebt hoe dan ook een lekker klusje verzonnen voor jezelf
Maar het resultaat geeft dan vaak ook extra veel voldoening
Je hebt hoe dan ook een lekker klusje verzonnen voor jezelf
Maar het resultaat geeft dan vaak ook extra veel voldoening
@FRANQ Bedankt voor je tekst en uitleg het is me inmiddels gelukt!
Haha het is zeker een lekker klusje! Maar je moet soms iets verzinnen om weer nieuwe dingen te leren en jezelf uit te dagen!
Nu de deksel er weer onder maken en een text er op en dan binnenkort maar eens printen..
Zal de geprinte versie hier ook even delen als het zover is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TT8yRlgq2O4HKawHu4u81L0W.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bJXdhaIiMqfcMq4wumNMf0GU.png?f=user_large)
Haha het is zeker een lekker klusje! Maar je moet soms iets verzinnen om weer nieuwe dingen te leren en jezelf uit te dagen!
Nu de deksel er weer onder maken en een text er op en dan binnenkort maar eens printen..
Zal de geprinte versie hier ook even delen als het zover is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/TT8yRlgq2O4HKawHu4u81L0W.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bJXdhaIiMqfcMq4wumNMf0GU.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/5SumZGOF60h0TeWW9sG8JONC.png?f=user_large)
@K!K Je begrijpt hopelijk wel dat we nu dan ook een fototje van het eindproduct verwachten
@jbhc Dit stond al vermeld in me bericht! Maar komt goed..
Mooi dat het gelukt is!
© ocf81 1981-infinity
Mijn Voron 2.4 (300x300) pakket wordt vandaag uitgeleverd, zeer benieuwd wat de staat van het pakket is.
Pickup op 02-02 in China naar Japan naar België naar Frankrijk naar Apeldoorn! 4 dagen levertijd is natuurlijk niet slecht
Ik had eerder zo mijn twijfels over de kwaliteit van Funssor maar na het doorspitten van de Voron Discord ben ik zeker niet de enige die deze set of onderdelen daarvan toepast in zijn of haar Voron build.
Eerste stap is de BOM maar eens te vergelijken met alle onderdelen alvorens ik op de knop 'Goods received' druk
@ManIkWeet Ben jij al weer wat verder met sourcen van onderdelen?
Pickup op 02-02 in China naar Japan naar België naar Frankrijk naar Apeldoorn! 4 dagen levertijd is natuurlijk niet slecht
Ik had eerder zo mijn twijfels over de kwaliteit van Funssor maar na het doorspitten van de Voron Discord ben ik zeker niet de enige die deze set of onderdelen daarvan toepast in zijn of haar Voron build.
Eerste stap is de BOM maar eens te vergelijken met alle onderdelen alvorens ik op de knop 'Goods received' druk

[ Voor 5% gewijzigd door BiLo op 05-02-2021 11:25 ]
Ik heb denk ik de verkeerde indruk gegeven toen ik vroeg waar jij je bed vandaan had gehaaldBiLo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:03:
Ik heb op dit moment geen plannen voor Voron, het bed had ik nodig voor mijn HEVO/HevORT hybrid
Haha inderdaad een aanname door de vraag naar het bedManIkWeet schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Ik heb denk ik de verkeerde indruk gegeven toen ik vroeg waar jij je bed vandaan had gehaald
Ik heb op dit moment geen plannen voor Voron, het bed had ik nodig voor mijn HEVO/HevORT hybrid
Behold:
:strip_exif()/f/image/nJo6FUBpNY8tWxhBguDMCu0S.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit een complete set? Of moet je hiernaast nog een aantal onderdelen zoeken?BiLo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:54:
[...]
Haha inderdaad een aanname door de vraag naar het bed
Behold:
[Afbeelding]
Heb je de link naar die set?
Mooie set zo. Ik ben zelf opzoek naar alles komende maanden los te bestellen voor de Voron 2.4.
Dat is iets beter betaalbaar dan alles in 1x.
Eerste dingen vanuit de BOM zijn besteld!
Zit alleen mee met de ABS stukken, ben benieuwd of alles op mijn huidige printer past (Anycubic Kossel Plus). Ook de kleurstelling ben ik nog niet uit
Zit alleen mee met de ABS stukken, ben benieuwd of alles op mijn huidige printer past (Anycubic Kossel Plus). Ook de kleurstelling ben ik nog niet uit
Bijna complete set!FRANQ schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:13:
[...]
Is dit een complete set? Of moet je hiernaast nog een aantal onderdelen zoeken?
Heb je de link naar die set?
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001958368700.html
Dit is wel een goeie deal denk ik, je krijgt alles op de BOM behalve de panelen en onderstaande lijstje;Hortz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:16:
Mooie set zo. Ik ben zelf opzoek naar alles komende maanden los te bestellen voor de Voron 2.4.
Fume Extractor Carbon Filter Element
Loctite Blue Threadlocker Stick
Mobil EP2 Grease
SuperLube PTFE Grease
en dat zonder verzendkosten
Bigthreetech heeft die closed loop steppers, heb er daar 2 van gekocht laatst. Die werken echt super.BiLo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:00:
[...]
Bijna complete set!
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001958368700.html
[...]
Dit is wel een goeie deal denk ik, je krijgt alles op de BOM behalve de panelen en onderstaande lijstje;
Mobil EP2 Grease
SuperLube PTFE Grease
en dat zonder verzendkosten.
Zou daar die printjes van bestellen, dan kun je die achterop deze steppers schroeven.
Maar je jan dan gewoon een klap tegen je x as geven en hij springt direct terug.
[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 05-02-2021 20:39 ]
Funnsor is opzich goed. Ik heb daar lineare rails ook gekocht. Echte Hiwin maar de rails waren wel zo klein dat het precies past met de hoogte dat ik met mijn Ender 3 nog steeds 250mm hoog kan printen.BiLo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:03:
Het klinkt ook heel aantrekkelijk, maar ik denk dat ik vrouwlief achter mij aankrijg als ik zoveel in 1x uitgeef terwijl ik een werkende 3D printer nog heb.BiLo schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:00:
Dit is wel een goeie deal denk ik, je krijgt alles op de BOM behalve de panelen en onderstaande lijstje;
Mobil EP2 Grease
SuperLube PTFE Grease
en dat zonder verzendkosten.
Daarom bestel ik alles los, eerst de dingen uit china die lang duren en kan ik ondertussen alles nog printen. Beetje spreiden van de kosten vooral.
Duurt maar een paar maand voordat ik de Voron in elkaar en af heb
Er staat wel Hiwin op, of ze echt zijn weet ik niet zeker.Daniel. schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 02:27:
[...]
Funnsor is opzich goed. Ik heb daar lineare rails ook gekocht. Echte Hiwin maar de rails waren wel zo klein dat het precies past met de hoogte dat ik met mijn Ender 3 nog steeds 250mm hoog kan printen.
Funnsor geeft vaak de optie of je hiwin wil of niet merk. Je kan het gewoon vragen. Ik had iets besteld voor mijn Ender 3 maar wilde een iets langere rails hebben. Moest iets bijbetalen maar het was wel netjes geregeld.BiLo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:33:
[...]
Er staat wel Hiwin op, of ze echt zijn weet ik niet zeker.
[ Voor 25% gewijzigd door Daniel. op 08-02-2021 10:43 ]
Ik heb de Voron set via een andere seller aangekocht - ik had verder geen keuze behalve de maat.Daniel. schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Funnsor geeft vaak de optie of je hiwin wil of niet merk.
Uit voorzorg heb ik ze ook allemaal geflushed en opnieuw gevet met EP2.
Volgens mij heeft hiwin een aantal manieren om te zien of ze genuine zijn, waaronder de tekst hiwin op de rode dopjes van de carriages.
Dat Octoprint had ik 4 jaar geleden al moeten installeren.
Wat fantastisch is dat.
Sinds octoprint erop staat geen een mislukte print meer.
En super makkelijk te bedienen. (ook vanaf mijn werk)
In de gaten te houden op afstand
Leuke bijkomstigheid zijn de time lapse video's
Vannacht flexibele duplo treinrails geprint.
Hij is nu alweer lekker bezig met een houder voor speelkaarten
Wat fantastisch is dat.
Sinds octoprint erop staat geen een mislukte print meer.
En super makkelijk te bedienen. (ook vanaf mijn werk)
In de gaten te houden op afstand
Leuke bijkomstigheid zijn de time lapse video's
Vannacht flexibele duplo treinrails geprint.
Hij is nu alweer lekker bezig met een houder voor speelkaarten
:strip_exif()/f/image/sVIXugFkmmKuuadnY5iqvC9z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik blijf de afgelopen dagen maar failed prints krijgen. Met meerdere verschillende prints heb ik na een tijd printen een spaghetti boel. Vanochtend mijn Prusa de gehele wizard opnieuw doorlopen en de uitgebreide bed levelling uitgevoerd. Dit gaf volgend resultaat wat naar mijn mening perfect is:
:strip_exif()/f/image/fvdh12GlkVhUKuWceo3vvrjG.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor elke print maak ik het bed schoon met alcohol, heb bed temperature van 60 naar 55 en 50 gezet en nieuwste firmware erop gezet. Maar toch blijft het vaak fout gaan. Ik print nu vooral met PLA, met PETG ging het ook wel eens mis. Iemand die dit ook wel eens heeft gehad en nog tips heeft?
:strip_exif()/f/image/fvdh12GlkVhUKuWceo3vvrjG.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor elke print maak ik het bed schoon met alcohol, heb bed temperature van 60 naar 55 en 50 gezet en nieuwste firmware erop gezet. Maar toch blijft het vaak fout gaan. Ik print nu vooral met PLA, met PETG ging het ook wel eens mis. Iemand die dit ook wel eens heeft gehad en nog tips heeft?
Hoe falen de prints, komen ze los van de bouwplaat of is er iets anders aan de hand ?Thoit schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:14:
Ik blijf de afgelopen dagen maar failed prints krijgen. Met meerdere verschillende prints heb ik na een tijd printen een spaghetti boel. Vanochtend mijn Prusa de gehele wizard opnieuw doorlopen en de uitgebreide bed levelling uitgevoerd. Dit gaf volgend resultaat wat naar mijn mening perfect is:
[Afbeelding]
Voor elke print maak ik het bed schoon met alcohol, heb bed temperature van 60 naar 55 en 50 gezet, maar toch blijft het vaak fout gaan. Ik print nu vooral met PLA, met PETG ging het ook wel eens mis. Iemand die dit ook wel eens heeft gehad en nog tips heeft?
De laatste 2 prints wel ja. De prints daarvoor was het moeilijk te beoordelen.sjaakwortel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Hoe falen de prints, komen ze los van de bouwplaat of is er iets anders aan de hand ?
heb je een ouder huis? last van tocht?Thoit schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:19:
[...]
De laatste 2 prints wel ja. De prints daarvoor was het moeilijk te beoordelen.
Heb je het met meerdere pla soorten?Thoit schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:14:
[Afbeelding]
Voor elke print maak ik het bed schoon met alcohol, heb bed temperature van 60 naar 55 en 50 gezet, maar toch blijft het vaak fout gaan. Ik print nu vooral met PLA, met PETG ging het ook wel eens mis. Iemand die dit ook wel eens heeft gehad en nog tips heeft?
Heb zelf van de week een rol Pla van 1233d weggegooid, print prima maar bed adhesion is gewoon niet te filmen. ook na meerdere droog-sessies. is een wat oudere rol, dus gok dat de rek er toch uit gaat na een tijd.
Zoniet zou ik je aanraden je bed eens te reinigen met aceton(alleen de smooth plaat!!). Dat werkt volgens Prusa als verfrisser voor de adhesion. Ik doe het ook eens in de zoveel tijd(het is dus geen vervanger voor alcohol)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.
Heb je zinvolle informatie, die je graag terug ziet in de topicstart van een nieuw deel waar men momenteel aan werkt? Deel het door @jbhc of @ocf81 aan je bericht toe te voegen.