Zo, ik heb net upgrade afgerond van mijn Prusa MK3s naar een MK3s+. Viel best mee, upgrade uitgevoerd in 2,5 uur of zo. Gelukkig paste alle eigen geprinten onderdelen perfect!
Volgende zaken geupdate: Extruder onderdelen, SuperPINDA probe, IR sensor + kabel, Y-as lagerbeugels en de LCD knop.

Oh ja en de printfan vervangen, had van Prusa een nieuwe gehad na enkele malen een print fan error. Draad breuk...
Het extruder gedeelte is eigenlijk het meest veranderd. De PFTE tube moet je ook vervangen in het heatblock, die is iets korter met naar binnen lopende afgeschuinde kanten. De extruder maakt nu bij mij ook minder herrie tijdens het printen. Ik bleek achteraf al een SuperPINDA te hebben, ook de IR sensor was al van het nieuwe type bij mij. Toch beide vervangen en heb die nu dus ook reserve. Ik had achteraf al een onderdelenmix tussen een MK3s en een MK3s+
Reden om de upgrade ook uit te voeren was wat irritant lager geluid als de printbed naar voren komt bij het printen. Dus gelijk de Y-as upgrade uitgevoerd en de 3 lagers flink in de SuperLube gezet. Schijnbaar bij de installatie niet voldoende erin geperst

Die herrie is nu ook helemaal weg.
Heb nu wel veel reserve schroeven en moeren, in de kit zaten bijna alle schroeven en moeren weer toegevoegd.
Net de calibratie afgerond en de
MK3s MK3s+ staat alweer te printen...
Als de lagers van de X-as herrie gaan maken in de toekomst upgrade ik die ook nog naar een MK3s+.
Verder blij met de update, maar zoals Prusa zelf ook al zegt: als je MK3s nu werkt heb je geen noodzaak om te upgraden naar een MK3s+.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...