Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:36

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
In Juni/Juli heeft een maat van me een Tevo tarantula aangeschaft vermits ik "veel" ken van Arduino/elektriciteit/mechanica mag ik de meeste aanpassingen doen zodoende is het bij mij beginnen te kriebelen maar mijn print wensen zijn:
* stabiel
* hoge print snelheid
* multi color (via upgrades)
* groot print volume

Dan kom je uit bij meestal ofwel dure professionele printers of zelfbouw zoals een HyperCube Evolution.

Na wat opzoekingswerk wat ik allemaal moest hebben (ja staat op de pagina) en prijzen in het oog houden beginnen met het bestellen en dan was het wachten want het meeste komt/kwam van China :)

Na wat nadenken en vooral beslissen met de bankrekening is alles opkomst voor een print volume van 300x300x800 mm en daar horen dan ook profielen bij

als je alles een beetje in elkaar knutseld krijg je een groot frame :)

Als extruder heb ik een Titan extruder van Tevo O-)

Het printbed gaat op een 2020 frame staan maar daar heb ik al een probleem mee

Ik zal maar gaan winkelen voor ander bouten want dit past niet :(

Meer foto's vind je https://imgur.com/a/iTijRFh en https://imgur.com/a/9bs1goq

Damic wijzigde deze reactie 14-11-2018 07:13 (0%)
Reden: Hoogte juist gezet :F

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Boullie
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-02 20:44

Boullie

Da Bulster

Damic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:12:

[Afbeelding]
Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn AM8. Bij de plaatselijke Hornbach even een paar kruiskop bouten gehaald van dezelfde lengte en het probleem was opgelost. ;)

Boullie

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ik hou niet zo van kruiskoppen, liever imbus of nog beter torx :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:38
Damic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:53:
Torx verkopen ze ook zat hoor bij Hornbach :)

MCP - MCSA - MCSE (NT4/2012) - MCTS - MCITP:SA/EA/VA2008R2-Charter Member/EMA2010/LSA2010-Charter Member - Prince2 Foundation

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Wij hebben geen Hornbach, wel een Hubo/Brico/Gamma of in mijn buurt 2 groot handels waar je ook als particulier kunt kopen :)

Morgen komt de voeding binnen *O* van Amazon.de :D

edit: dank je @Edd maar ik koop hier gewoon lokaal

Damic wijzigde deze reactie 13-11-2018 20:08 (13%)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:10
Damic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:53:
Inbus of Torx-bolkoppen gebruiken idd. Ik gebruik hetzelfde soort hoeken voor het bevestigen van 2020 extrusions op een Voron.2.1

Je zou even kunnen kijken bij https://www.rvspaleis.nl/ of die iets tegen een schappelijk prijs hebben.
Ik heb hier zelf de bouten vandaan voor de Voron. Een kleine check met de prijzen in China scheelde het niet veel en ik had alles snel binnen ;)

EDIT:
@Damic Sorry, had niet gezien dat je in België woonde ;)

Edd wijzigde deze reactie 13-11-2018 20:38 (5%)

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:51
Damic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:06:
Wij hebben geen Hornbach, wel een Hubo/Brico/Gamma of in mijn buurt 2 groot handels waar je ook als particulier kunt kopen :)

Morgen komt de voeding binnen *O* van Amazon.de :D

edit: dank je @Edd maar ik koop hier gewoon lokaal
Kijk ff online bij hornbach, bezorgen ook gewoon en prijzen zijn meer dan netjes. Gebruik voor mijn bouw ook bijna alleen boutjes daar vandaan, mede omdat alie er wel erg lang over doet met harde waren...

Succes met je bouw !

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@Pixelmagic ik denk niet dat ze bezorgen naar midden Vlaanderen :D, swat ik heb soms liever de keuze om lokaal te gaan dan kan ik nog wat nadenken en kiezen :)

• Deejac
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-02 15:21
Kijk voor dergelijke koppelingen en framing onderdelen even op Misumi. Je moet helaas wel een zakelijk account aanmaken, maar wellicht dat je dat via je werk oid kunt regelen. Echt super snel zijn ze niet, maar ze hebben bijna alles.

• terracide
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21-02 20:12
a :)

Na wat nadenken en vooral beslissen met de bankrekening is alles opkomst voor een print volume van 800x300x300 mm en daar horen dan ook profielen bij
.....
Neem aan dat die 800 je Z axis is dus dat je 300x300x800 bedoeld of ben ik nou in de war?

Welk boardje ga je gebruiken? Ik zou eens kijken naar een smoothieboard als je nog niks hebt.

terracide wijzigde deze reactie 13-11-2018 21:49 (11%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@terracide dat klopt, ik wou wrs eerst gewoon de print hoogte geven maar heb dan beslist om het volledige print oppervlakte te geven.
Als controller heb ik een Duet 2 clone met 7" scherm gekocht met korting tijdens de 11.11 sale, nu hopen dat ie door de douane komt zonder extra kosten.

Damic wijzigde deze reactie 14-11-2018 07:18 (8%)

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:13

Tarin

Just plain weird.

[...]

[Afbeelding]

Meer foto's vind je https://imgur.com/a/iTijRFh en https://imgur.com/a/9bs1goq
DIN6912 zijn inbusschroeven met lage kop, mocht je bij inbusschroeven willen blijven.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:38
Damic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:16:
nu hopen dat ie door de douane komt zonder extra kosten.
Al mag je wel extra kosten lappen, ben je nog goedkoper uit dan wanneer je het in EU gekocht had.

MCP - MCSA - MCSE (NT4/2012) - MCTS - MCITP:SA/EA/VA2008R2-Charter Member/EMA2010/LSA2010-Charter Member - Prince2 Foundation

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@Tarin zal wel zien wat de winkel heeft :)
@Razwer ik hoop van wel anders dik gescheten.

Vandaag de voeding binnengekregen :) Mean Well DRP-480-24 voor iets meer dan 90€ kun je niet sukkelen dacht ik zo bij mij zelf

• PetersNL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-02 20:59
Tarin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:19:
[...]
DIN6912 zijn inbusschroeven met lage kop, mocht je bij inbusschroeven willen blijven.
Ik ben voor m'n AM8 gegaan voor DIN 7380-1, destijds gekocht bij primexbv.nl (was iets goedkoper dan RVS paleis).

Nu voor m'n toekomstige Voron 2.1 ga ik voor www.schraubenkasten.de. Weer wat goedkoper dan beide Nederlandse sites, mits je wat meer bouten nodig hebt (€9,90 verzendkosten).

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Gisteren geen tijd gehad dus dan maar vandaag

Ja grote voeding maar passief *O*

• PetersNL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-02 20:59
Damic schreef op donderdag 15 november 2018 @ 20:02:
Gisteren geen tijd gehad dus dan maar vandaag
[Afbeelding]
Ja grote voeding maar passief *O*
Dat is behoorlijk wat vermogen! Is je heated bed zo enorm groot?

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 10:59
PetersNL schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:46:
[...]

Dat is behoorlijk wat vermogen! Is je heated bed zo enorm groot?
nouja 450 W valt wel wat mee toch, een standaard heatbed 200x200mm neemt al iets van 150 W oid en aangezien zijn heatbed in zijn omschrijving 300x300 en dus meer dan 2x zo groot is ga je al snel naar 300 W dan nog wat randzaken eraan en dan hou je al snel niet zo gek veel meer over.

en zo enorm zou ik 300 x300 niet eens noemen :)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Nee want ik zag 400x400 ook nog staan en zelfs groter :) misschien in de toekomst, maar dan gaan ik wrs een 230V heatbed nemen

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Kleine update en vraag:
de vraag, als je een dubbel z-as met bal schroef gebruikt en je verbind die 2 met een 2020/2040 profiel, moet je dan nog geleidingen gebruiken?

De update: de dubbel z-as is binnen (foto's volgen)

• WeeDzi
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 10:59
Damic schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:20:
Kleine update en vraag:
de vraag, als je een dubbel z-as met bal schroef gebruikt en je verbind die 2 met een 2020/2040 profiel, moet je dan nog geleidingen gebruiken?

De update: de dubbel z-as is binnen (foto's volgen)
ja want de nauwkeurigheid van de positie van de X as wordt bepaald door de geleiding van je Z as. Dat zit niet in je aandrijving... maar misschien begrijp ik je vraag niet helemaal. welke geleiding zou je weg willen halen, sws niet aan te raden.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@WeeDzi die van de z-as, ik was die vergeten te bestellen.

Jeej bal schroef beetje in elkaar gezet.

Meer profiel

3030 450mm profiel, 20 3030 hoeken, 8 en 10 mm 450mm lineaire assen en een warmte schild voor het print bed (*ik weet neit of het met 1 komt)

En nog een oepsie

vergeten te melden dat het 5 to 8mm moet zijn en niet 6.35mm to 8mm :(

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Wat ik pas in december verwachte was er vorige week al, ja de hot ends de volledige "e3d" volcano en alleen de vulcano . Momenteel 1 naar een maat van me gegeven om te testen

Als het frame nog niet stabiel genoeg is kan ik nog altijd deze hoeken erbij insteken

Ha en de DC/DC omvormers zijn er ook al

Vermits de foto niet veel zegt: 10 x MP1584EN

Ik ben er bijna na, maar nog niet helemaal

Moet nog eens zien wat ik gaan doen beneden, terug uit elkaar halen voor glijmoeren in te steken of wachten op mijn t bouten. Zie hieronder

Damic wijzigde deze reactie 07-12-2018 22:18 (53%)
Reden: linkjes bij gedaan

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ondertussen nog wat aan't sleutelen geweest want er is weer wat binnengekomen *O*

Om antwoord te geven op mijn vorige vraag, ik heb het chassis een stukje uit elkaar gehaald maar met mijn 3-punts hoeken krijg ik de profielen moeilijk uit elkaar dus word het wachten op de t-bouten

Anyway

12mm x 1m z-as assen *O* nu waar blijven de geleidingen :| ow en heb 4 houders te weinig besteld :F dan maar 4 laten printen :)

E3d alu bracket

geschikt voor 40mm fan *O*

Alleen nog nog een manier vinden om die e3d vast te zetten :/

Damic wijzigde deze reactie 07-12-2018 22:13 (24%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ik vroeg me gisteren nog af waar mijn geleidingen bleven, deze morgen mail van dat het in het postpunt lag.

LM8UU, 10 en 12

Le screeen is nice jah Dark mode ingeschakeld, instelbare achtergrond verlichting, ...

PEI sheet en wat fan grills (ja er staan er 2 te weinig op de foto)

Nu, hoe is het mogelijk dat een pakje 2x word gestuurd met dezelfde barcode en dat het nog aankomt ook :?

Damic wijzigde deze reactie 08-12-2018 18:34 (3%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Omdat ik gisteren geen zin had om te posten met de db "problemen" eerst en vooral heb ik mijn eerste kerst kado binnen gehad, die 2de PEI sheet en 5 extra fan grils *O*

De eerst mod :)

De 4040 fan past wel op de e3d houder maar de airflow is volgens mij niet echt goed, word nogal veel geblokkeerd

Dus even de dremel boven halen en wat weg frezen, wat word aluminium toch heet.

Tadaaaaaaaa moooore flow

OW en ik had ook voor bovenaan iets getekend en laten printen maar dat heb ik volgens mij niet nodig, de houder hangt normaal op de koets.

Edit: en om het compleet te maken

bal schroef 2020 profiel houder, nu ben ik 1 ding vergeten en dat is zien wat de afstand is voor de geleiding houders

Damic wijzigde deze reactie 10-12-2018 19:16 (12%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Zaterdag af gesproken dat ik het frame naar mijn maat zou mee nemen en daar wat sleutelen, zo gezegd zo gedaan.
1. ik had de verkeerde sk houders laten printen :F ik had sk20 laten printen in de plaats van sk12, ja dat past dus niet.
2. niet alle parts waren geprint dus niet veel kunnen doen. Wel hangen de 2 schroeven recht + de geleidingen van 1 kant
3. nieuwe "tijdelijke" bal schroef naar 2020 profiel bed houder getekend.

Ja het 2020 profiel hangt juist tegen het blok aluminium, misschien nog een andere variant tekenen.

Damic wijzigde deze reactie 16-12-2018 00:07 (5%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vorige zondag :)

maar lag al terug uit elkaar om het te "verbeteren" :D en ik heb zo een dik vermoeden dat ik zelf al de stukken gaan her tekenen en printen in 2019 er zijn nl een aantal dingen dat voor mij slecht uitkomen kwa montage.

Damic wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:43 (61%)

• daniel75
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:41
Volgens mij kun je heel je xy-constructie een stuk hoger monteren. dat levert je extra bouwvolume op. Je extruder lijkt nu aanzienlijk lager te zitten dan de bovenkant van je z-as/balschroef.

Zitten je z-geleidingen niet in de weg van de riemen?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@daniel75 de hoogte van de xy constructie heb ik juist eens bekeken en het zou misschien juist lukken. De riemen achter de z-as hebben een cm speling :D

• 0xtw3
  • Registratie: december 2018
  • Niet online
Ziet er al zeer strak uit!

Hoeveel heeft het je tot nu toe gekost?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@daniel75 ik zien nu wat je bedoeld, heb de xy boven het profiel gezet (waar de stepper zit) en dat kan wel eens een probleem geven met de stepper houder :( gelukkig moet ik die nog laten printen :D

@0xtw3 ik heb zogoed als alles bijgehouden en heb zoals gewoonlijk teveel besteld (veel 3030 in en op profiel hoeken) maar zit momenteel aan 970€. Het duurste is de controller met scherm dan de dubbel balschroef z-as

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@daniel75 nu met foto's

Close up

En wat geprinte stukken voor de printer (de ironie :)) ja de bouten zijn te lang maar heb nog niet de juiste maat

Vermits de chinezen blijkbaar verkeerd leveren zelf maar snel iets getekend en laten printen

*De bestanden (stl/part) komen nog op grabcad :)

Damic wijzigde deze reactie 22-12-2018 18:39 (60%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vermits het kerstvakantie is niet veel gedaan want veel vreten en een dagje kindersitten op de oudste van ne maat van me :)

Wel niet zo goed nieuws: het bed is terug naar china omdat bpost graag een andere barcode op pakketjes zet en de bpost post punt eigenaars het zo moeilijk te maken welke barcode ze nu moeten inscannen :r (ze hadden dus de verkeerde code ingescand)

Nu moet ik dus ergens een 300x300 of 400x400 print bed vinden op 24V en liefst snel :(

Nieuw design voor de z-as stappenmotor houder, nu met gaten voor de riemen (miljaar nu moeten de riemen terug los :F)

Voor mensen met een kritisch oog, ja die insnijding moet 2 mm richting de as (rechts)

Damic wijzigde deze reactie 29-12-2018 23:52 (6%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Sorry alleen renders want het fototoestel is kapoet.

De Duet hangt aan het frame :) en meer en meer dingen geraken afgesteld

Een verbeterde versie van de z-as stappenmotor houder

Nu met slotting zodoende dat alles simpeler past :)

Vermits ik in de toekomst veilig wil werken terwijl er spanning opstaat, de volgende houder getekend

Is om een C14 behuizing in te steken

De standaard sensor houder dat ze als stl aanbieden is niet goed genoeg dus maken we er zelf maar 1

Een kleinere versie van de z-as naar bed frame houder

En het stuk dat heel belangrijk is, het stuk waar de print kop en koeling aanhangt :) momenteel voorzien met een centrifugale ventilator, maar gaten voorzien zodoende dat er een 4040 of 5050 fan op kan.

*Zo getekend dat ik in de toekomst kan uitbreiden met een bed sensor houder/fan houder

Al de grote naar kleine gaatjes zijn voorzieningen voor M3 inserts

Damic wijzigde deze reactie 05-01-2019 09:01 (3%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vermits ik een oopsie heb gehad met de bal schroef toen ik de bal schroef naar bed frame houder wou installeren toch maar een beetje verder gedaan.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn eletronische waterpas een 0.7° afwijking heeft, dus als de ene kant 90° aangeeft geeft de andere kant 89.3° aan en de bel stond ook niet in het midden, dat is dus niet handig want heel mijn frame stond dus scheef.

zoals ik al zei in de vorige post: de Duet hangt omhoog, ja dat is 3mm plexi dat uit een tft scherm komt :D heb ook 5a 6mm dik plexi nu liggen maar die platen zijn te klein

De C14 stopcontact houder op het frame, veel veiliger :Y

Het bed frame hangt op de geleidingen,

Close up van de riem door de z-as stepper houder :)

*0.35mm spatie tussen riem en houder

Tijdelijk het scherm geïnstalleerd O-) nu is alleen de scherm kabel te kort :( op het werk eens gaan schooien voor een meter LIYCY kabel :D

Eerste versie van de modulaire e3d printkop houder, pasten een paar dingen niet dus dan maar de dremel er in.

Zo staat het frame er nu bij, 90° gedraaid tegenover de ander foto.

Al de steppers zijn aangesloten :) nu nog eind stoppen zodoende dat er wat bewegingen kunnen gemaakt worden

Gemaakt voor maat van me, 3 fan aansluiting printje. Nee ik had niet de juiste connectoren liggen, die zijn onderweg.

Damic wijzigde deze reactie 13-01-2019 21:48 (17%)

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:09
Leuk om je buildlog zo te volgen! Wanneer verwacht/hoop je er je eerste printje mee te maken?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@gastje01 dank je, als ik het printbed heb. Er is wat mis gegaan met bpost (soms krijgen pakjes een andere barcode, maar de originele barcode blijft erop staan, posttpunt had de verkeerde barcode ingescanned en ik had het te laat gezein) en het bed is terug naar China, dan maar via een ander kanaal (amazon) een bed besteld. Ik verwacht dat eind deze maand tot medio februari hier te hebben.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Vorige week het nieuwe printbed aangekregen maar beschadigd (Album: https://imgur.com/a/Nf0bS4C)
Vandaag na veel kloten over usb, pinnen versteken in de stappenmotor stekkers, de eerste stapjes *O*

Ik ben toch zo trots op mijn eigen :+

Nu nog die 2de z-as terug in elkaar krijgen, nozzle houder+bed houders laten printen en dan kan ik verder klooien :)

• ImDion
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 21-02 22:22

ImDion

professioneel amateur

Zeer leuke buildlog! bookmarked *O*

3x proberen dan meten... toch?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Dank je, bij deze ook een grabcad aangemaakt https://grabcad.com/libra...ith-ballscrew-as-z-axis-1

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Man man man hele lap tekst en foto's erbij ingezet en dan niet posten :F :F

Ik had de 25mm versie van de bed voeten laten printen maar na wat proberen kan ik daar niets mee doen vermits ik M5 T-vijzen heb, dan maar overtekenen wat groter maken (4.2mm gat voor de bed vijs en M5 voor de t-vijs) en die laten printen

ja daar past dus een 8mm socket in, de versie die online staat is aangepast zodoende dat socket er goed in past en bovenkant plooit het niet meer in de rail

Kapton tape lag nog bij maat van me dus die maar eens gaan halen (tezamen met de bed houders)

Zodoende dat ik het bed deftig kan opwarmen en de aansluitingen solderen :) waarna de isolatie erop kan

en geïnstalleerd kan worden

Todo list:
* z-as terug in elkaar steken
* print kop houder laten printen
* x-as sensor plaatsen
* z-as bed sensor via een 3V3 shifter laten werken
* bedrading naar de koets fatsoeneren

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Gisteren avond maar beslist om een "verbeterde" versie van de y naar x houder te tekenen.

en zo zie je er door :)

Voorzieningen voor:
1. de threaded inserts, waarvan, ik er 100 heb.
2. M5 assen

Nog te doen, opbouw natuurlijk:
* Y-as eind stop vlag
* X-as eindstop vlag

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:05

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Met welk programma heb jij dat gemaakt?

Mooi stukje ontwerp!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ik teken momenteel alles in Solid Works

De X as sensor bracket is terug gekomen :), ja werkt ineens als riem klem.

Damic wijzigde deze reactie 31-01-2019 19:36 (85%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Praktisch klaar :D

Todo list:
* z-as terug in elkaar steken
* x-as sensor vlag plaatsen
* z-as bed sensor via een 3V3 shifter laten werken

Iets met er is ergens iets verkeerd

Toch mooi he zo'n modulair design

Whoops

Oplossing

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Deze week veel met het led scherm bezig geweest dus niet veel gebeurd aan de printer
Wel alles gemonteerd

en klein printplaatje gemaakt zodoende dat de fans/sensoren snel gewisseld kunnen worden

Nu nog kabel scoren om terug te gaan naar het bord :)

Damic wijzigde deze reactie 10-02-2019 12:58 (9%)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

Heb je ook een lijstje met onderdelen en wat het per onderdeel gekost heeft? Ik vind het wel interessant. De 950 is natuurlijk wel ruim doordat je voor een dure controller hebt gekozen ipv bijv. een 15 euro MKS board. Ik ben wel benieuwd naar de extrusieprofielen en dergelijke. Heb nu nog een CR-10 die prima werkt, maar een printer die alleen in de Z-hoogte beweegt qua bed klinkt me toch logischer in de oren.

Profielen ook allemaal gewoon uit China gehaald?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Ik zal eens zien wat ik kan doen, de prijzen en vanwaar het komt staat in een sheet maar geen links bij.

De profielen komen van china en polen, maar blijkbaar kun je ze goedkoper halen in Nederland :/

• jbhc
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21-02 18:37
Leuk hoor, die HypercubeEVO

Ik heb de profielen voor mijn AM8 hier vandaan:

www.aluxprofiel.nl

De profielen zijn prima, mooi op maat en worden vrij rap geleverd. Alleen de metalen hoekverbinders vind ik niet je van het maar die kun je uiteraard ergens anders bestellen. (Of printen)

jbhc wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:24 (112%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Voila nu kan de Z-stop ook werken, had een level shifter nodig van 5V naar 3V3

De balschroef steekt ook terug in elkaar maar er missen nog wat ballen in de eerste en 2de trap :(

gelukkig is het geen hoge massa dat er op die schroeven komt.

Todo list word weer wat korter
Todo list:
* x-as sensor vlag plaatsen
* koets pcb connecteren met het bord.

Damic wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:13 (19%)

• daniel75
Damic schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:10:

...

Heb je al enig idee hoe je dit gaat doen? Ben hier nu zelf ook mee bezig en twijfel tussen een slang of een ketting.

Ik twijfel. Volgens mij is een slang iets lichter en zal dus minder aan de carriage 'trekken'. Maar een ketting ziet er netter uit.

Ik zal binnenkort ook eens wat foto's van mijn HEVO plaatsen.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
@daniel75 ik gaan via mijn werk gewoon een stuk kabel meebrengen wat we hebben liggen met 20 aders in. Achteraf zal ik wel eens een ketting printen.

Gisteren avond nog even geprobeerd de z-as te homen, dat gaat dus niet lukken, de ene kant gaat sneller omhoog dan de andere :(, ben wel blij dat ze allebei omhoog gaan :D

Damic wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:40 (7%)

• daniel75
Ik neem aan dat je de beide z-steppers in serie aangesloten hebt? Is volgens mij de standaard configuratie van de Duet.
Als je geen groot mechanisch probleem hebt (als in te veel wrijving op 1 van de assen waardoor die motor stappen mist) is het wellicht enkel een kwestie van de stroom wat hoger instellen.

• daniel75
Damic schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:39:
@daniel75 ik gaan via mijn werk gewoon een stuk kabel meebrengen wat we hebben liggen met 20 aders in. Achteraf zal ik wel eens een ketting printen.
je ziet eigenlijk drie oplossingen. Ofwel een kabelboom die (al dan niet in een buis) in een boogje van het frame naar de carraige loopt. Ofwel een ketting die diagonaal loopt, of een tweetal kettingen, eentje langs de y-as en eentje langs de x-as

die laatste oplossing ziet er het netste uit, maar voegt volgens mij de meeste massa toe aan de carriage. En die wil je juist zo laag mogelijk hebben ivm printspeed. De losse kabelboom is juist het lichtst, maar ziet er wellicht nogal sloppy uit.

Ik ga denk ik proberen met een enkele 'diagonale' ketting proberen. kabels zo licht mogelijk houden, dwz zo dun mogelijke aders waar dat kan.

daniel75 wijzigde deze reactie 12-02-2019 12:23 (8%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Het was dus wrijving, de vijzen die door de koppeling gaat zijn eigenlijk te lang waardoor deze tegen de houder komen. Geen probleem even de houder doorboren en dan is dat al opgelost.

Daarna blokkeerde ie weer naarmate dat ie hoger kwam. Alels nog eens nazien en om de 1 of andere reden stonden 3 assen en de spindel niet 90° recht :( , dit met de laser waterpas recht gezet en geen problemen meer *O*
Tot het bed boven is :( ik kom 5 tot 7 mm tekort om in de buurt van de nozzle te komen :F

Mmmh en de y-as is ook ineens omgekeerd :/x en y stekkers omgekeerd

Edit: gisteren avond nog een top mounted sk12 as houder getekend, dat geeft nog wat extra hoogte :)

Damic wijzigde deze reactie 13-02-2019 07:19 (17%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Nu met de nieuw houders kan ik dus tot iets verder dan mijn bed gaan :+

Iets van een 2cm over, altijd goed :Y

Een kleine test viedeejoo
YouTube: Test of the Y and Z axis

Op het werk een stuk 20 aderige kabel gevonden maar is 20x1.5 dat is wel een dikke zware kabel :( niet veel tijd gehad om verder te zoeken naar dunnere multi aderige kabel, ik zag 3x075 liggen maar daar heb ik dan een hoop van nodig.

Damic wijzigde deze reactie 17-02-2019 11:42 (27%)

• jbhc
Hoeveel aders heb je nodig?

• Damic

Damic

Afwezig soms

Topicstarter
Momenteel voorzien:
3 fans = 4 aders (aparte massa's 1x12V)
2 sensoren = 4 aders (2 signalen terug, + & -)

Toekomst:
2 pt100's: +3 of 4
1 extra fan: +1
fan rpm: +4
z-eindstop: +1

• jbhc
Dan zou je kunnen kijken naar een utp kabel of anders een oude parallelle of seriele kabel.

• tafkaw
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-02 20:54
18 aders, idd ik zou een parallelle printerkabel pakken :)
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True