[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Nee nog aan't wachten op prul uit china, maar ik vermoed dat ze in Luik liggen bij een gestolen aanhangwagen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Dat is naadje..
Ik maak andere Z rod houders..
Alle parts zijn geprint.
Wil hem over 2 weken in ieder geval printend hebben

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 14:20
Is die HEVoRT niet in het bestaande Hypercube evolution frame te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja maar je moet de X-as aanpassen naar 2020 profiel en er moet dan een 3de z-as bijkomen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
3e Z as is niet nodig .
Ik hou mijn 4x 12mm assen en 2 schroeven..
Je moet andere Z as houders hebben (de onderster Z as houder printen, omgekeerd bovenin werkt)

Ik weet alleeb nog niet hoe dat met bed hoogte uit komt..

Ik heb de rail e.d. en de meeste onderdelen ondertussen geprint. Ik denk dat ik morgen mijn kubus uit elkaar gaat slopen voor de verbouwing,. Beetje ruk dat ik nog 1 rail en een brok 2020 profiel mis, verder ben ik redelijk compleet

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
ik zie het. Die z-as houders zitten anders in de weg.
Ik ben niet ontevreden over de z-as van de originele HEVO, maar zou op termijn over willen van die ronde assen naar rails. Met name om de x-as stijver te maken.
Ik zal dit hier in de gaten houden, ben benieuwd wat dit gaat brengen ten opzichte van je eerste originele HEVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mmmmh gratis 2020 profielen: dus op ome ali besteld en de tijd was verlopen en tracking stond nog altijd op juist verzonden dus maar refund aan gevraagd en gekregen en 2 weken later kwamen ze aan op het werk
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kJeRS7x.jpg

Nu nog hopen dat de T-moeren aankomen :+ dan heb ik die aan halve prijs want zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 12:08

Boullie

Da Bulster

@Damic Wat ben jij van plan als enclosure? Zit nu rond te kijken en 4mm acryl is niet leverbaar of bijna niet te betalen.
Zou 3mm misschien toch al dik genoeg zijn?

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Weet nog niet,, maar ik zou wachten met acryl ofzo tot er weer deftige productie is, wij op het werk hebben problemen met grote platen plexi (3x2m) te kopen want nergens is er stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
En zit hij al in elkaar?
Mijne print ondertussen, gister laatste aanpassingen aan de X carriage gedaan voor de bmg wind van mellow..

Ik heb hypercube evo Z assen (dus 12mm staven, en 2 motors+schroeven), met rails op X en Y, van HevORT, eerste conclusie: dit had ik eerder moeten doen..

De X wagen is nu aan het printen (lachend met 150mm/s) en morgen definitief mounten en de fanduct e.d. printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aron225
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8r8r5ipGsACWfR7ByUETVAPGpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reaGW1XuckIixY0dcrwAuQUy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPLjsgQXWyZjhUCE34PNCtaSEAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4X4oG7G1qDKbmeW8toExbO58.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcEGFULSTQzuLkQJyCpTIrwhhLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aj9HiBlVnGdCeAOH5bcLYXHi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7ROW7bY4xaZknmBy6rADvdoFaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIRDr9zXEftno3Meccwljjb2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6mMHbzQzPNy6qQJt0dmUK4Xaaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIBqvLVAr2q3ZTdau7BAkjMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Ik had een bmg aero, maar verkeerdom..
Heb ik fusion de hemera carriage aangepast naar nema17 mount zodat deze redelijk universeel zijn, gister fanduct geprint.. ik DENK morgen de hele zwik los te maken,. En de goede extruder e.d. te monteren (en de X as beter parallel stellen, die is nogal scheef getrokken tijdens riemen spannen)

200mm/s inner en infill zijn makkelijk te halen, met 100mms Outer perimeter,. Best heel strakke prints, 10x strakker als op ronde assen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@aron225 nee zit nog niet in elkaar want ik heb geen 2020 t moeren, die zijn ergens onderwegen en heb er nog geen nieuwe besteld. Alsook heb ik eingelijk niet de juiste extruder, die zou ik ook nog moeten bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
Damic schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:52:
@aron225 nee zit nog niet in elkaar want ik heb geen 2020 t moeren, die zijn ergens onderwegen en heb er nog geen nieuwe besteld. Alsook heb ik eingelijk niet de juiste extruder, die zou ik ook nog moeten bestellen.
Die meuk heb ik allemaal bij 123 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
aron225 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:34:
Ik had een bmg aero, maar verkeerdom..
Heb ik fusion de hemera carriage aangepast naar nema17 mount zodat deze redelijk universeel zijn, gister fanduct geprint.. ik DENK morgen de hele zwik los te maken,. En de goede extruder e.d. te monteren (en de X as beter parallel stellen, die is nogal scheef getrokken tijdens riemen spannen)

200mm/s inner en infill zijn makkelijk te halen, met 100mms Outer perimeter,. Best heel strakke prints, 10x strakker als op ronde assen
Hoe bevalt die Hemera ten opzichte van de Titan Aero? Maakt dat veel verschil?

Over je updrade naar HEVORT: als ik het goed zie heb je dus wel de houders voor de Z-assen aangepast, en het 3030-profiel waar ze op zitten bevestigd een stuk naar boven geplaatst?

Overigens vraag ik me wel af of je (in het geval van rails) de zaak niet gruwelijk zit te forceren als je met de riemen die x-as scheef trekt. Lopen die rails uit zichzelf niet al redelijk haaks? Of zit daar wat vrijheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@aron225 ik moest toch wachten tot hemera van e3d terug beschikbaar was dus had ik gehoopt dat ome ali optijd was en dat was ie normaal moesten ze in luik geen aanhanger kapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
daniel75 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Hoe bevalt die Hemera ten opzichte van de Titan Aero? Maakt dat veel verschil?

Over je updrade naar HEVORT: als ik het goed zie heb je dus wel de houders voor de Z-assen aangepast, en het 3030-profiel waar ze op zitten bevestigd een stuk naar boven geplaatst?

Overigens vraag ik me wel af of je (in het geval van rails) de zaak niet gruwelijk zit te forceren als je met de riemen die x-as scheef trekt. Lopen die rails uit zichzelf niet al redelijk haaks? Of zit daar wat vrijheid in?
Er zit 0 speling op de rails.. dat hij krom stond is puur gekomen door dat ik de x rail 2020 niet volledig vast had gedraaid voor ik riemen op spanning bracht.. dus geen kracht, gewoon beetje half in elkaar gezet..

Ik heb de hemera carriage iers verder aangepast.. fan shroud van een ender 3 passend gemaakt.. een bmg wind met motor aan de rechterkant erop geschroefd..

Alles is nu recht.. en werkt..

Voor de z as houders heb ik inderdaad andere houders moeten gebruiken, en IETS langere schroeven om het bed genoeg omhoog te krijgen (heb eem 20mm spacer geprint, daar heel stijve veren op.. en dan aluminium plaat met silicone heater en glas)

Bmg wind heeft dual drive gears, dat is het grote verschil tussen titan aero en bmg wind

Originele hemera heeft wel een heel mooie en iets grotere stepper.. OOIT koop ik er 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
thanks voor de info. Die BMW wind lijkt dus een soort van Hemera-kloon?

Mij bevalt die titan Aero erg goed (heb een originele E3D) en zou dus dus graag willen blijven gebruiken. Was niet goedkoop en de kwaliteit is erg goed. Dus geen behoefte aan een andere. Overigens heeft deze volgens mij ook dual drive gears hoor.

Ik ben nog aan het orienteren. Ik wil dus voor x en y over naar rails, maar wil niet te veel doen aan mijn z-assen. er zijn wel wat varienten van conversies beschikbaar, maar het lijkt niet zo evident welke variant nu 'het beste' is.
Voordeel van varianten als Hevort en BLVcube zijn dat er een grote userbase is. En beschikbare modellen etc. Nadeel is dat je dus (voor beiden dacht ik) iets aan de z-assen moet doen. Er zijn ook varianten te vinden op Thingiverse waar dat niet hoeft. Maar daar is dan weer een hele beperkte community bij, of ze kiezen voor zoiets raars als een x-as met alleen een rail zonder extra 2020 profiel erbij voor de stijfheid.

wordt vervolgd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
daniel75 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:55:
of ze kiezen voor zoiets raars als een x-as met alleen een rail zonder extra 2020 profiel erbij voor de stijfheid.
De vraag is of je dat wilt, een extra 2020 extrusie bij de x-as.

Voegt natuurlijk extra gewicht toe, en aangezien het een ander materiaal is zet het ook anders uit bij verschillende temperaturen, wat misschien inconsistente kromtrekking veroorzaakt.

Is zo'n rail sterk genoeg in z'n eentje? Het lijkt erop gezien de hoeveelheid mods die dat doen.

Zelf zie ik het niet zo zitten om een extra extrusie te kopen, maar tegelijkertijd kan ik dat misschien erbij doen als ik ooit mn AM8 extrusies bestel...

Een Hevort heeft nog veel meer nieuwe extrusies nodig...

Eigenlijk zoek ik naar een conversie mod die mn huidige HEVO zo veel mogelijk hetzelfde houdt maar wel rails en Gates belts ondersteund :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
ManIkWeet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

De vraag is of je dat wilt, een extra 2020 extrusie bij de x-as.

Voegt natuurlijk extra gewicht toe, en aangezien het een ander materiaal is zet het ook anders uit bij verschillende temperaturen, wat misschien inconsistente kromtrekking veroorzaakt.

Is zo'n rail sterk genoeg in z'n eentje? Het lijkt erop gezien de hoeveelheid mods die dat doen.

Zelf zie ik het niet zo zitten om een extra extrusie te kopen, maar tegelijkertijd kan ik dat misschien erbij doen als ik ooit mn AM8 extrusies bestel...

Een Hevort heeft nog veel meer nieuwe extrusies nodig...

Eigenlijk zoek ik naar een conversie mod die mn huidige HEVO zo veel mogelijk hetzelfde houdt maar wel rails en Gates belts ondersteund :P
Dat laatste zoek ik dus ook :)

Ik zou ook geen volledige HEVORT bouwen, maar alleen het X-Y-systeem overnemen. Als ik het goed gezien heb, dan zou je het 'High Temperature' design moeten maken. Die is bedoeld voor pulleys met 5mm lagers (zoals de Gates pulleys dus).
Aan nieuwe hardware zou je dan dus geen nieuwe profielen nodig hebben, anders dan de x-as. Alleen de rails en alle printed parts.

Ik heb zo mijn twijfels over de stijfheid van een enkele rail. Zeker met een direct drive extruder plus de spanning van de riemen erbij. Die zorgen er nu ook voor dat die 8mm rods (bij mij tenminste) kromtrekken. En waarom zou een enkele rail stijver zijn dan twee assen (van hetzelfde materiaal)?
Volgens mij is de toegevoefde massa tov de rail en de direct drive extruder niet significant.
Misschien zit ik ernaast hoor. Ik heb ook nog geen rails in mijn handen gehad.

Misschien zou een 15x15 profiel nog beter zijn. Qua gewicht dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
daniel75 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Ik zou ook geen volledige HEVORT bouwen, maar alleen het X-Y-systeem overnemen. Als ik het goed gezien heb, dan zou je het 'High Temperature' design moeten maken. Die is bedoeld voor pulleys met 5mm lagers (zoals de Gates pulleys dus).
Aan nieuwe hardware zou je dan dus geen nieuwe profielen nodig hebben, anders dan de x-as. Alleen de rails en alle printed parts.

Ik heb zo mijn twijfels over de stijfheid van een enkele rail. Zeker met een direct drive extruder plus de spanning van de riemen erbij. Die zorgen er nu ook voor dat die 8mm rods (bij mij tenminste) kromtrekken. En waarom zou een enkele rail stijver zijn dan twee assen (van hetzelfde materiaal)?
Volgens mij is de toegevoefde massa tov de rail en de direct drive extruder niet significant.

Oooh die HT versie had ik nog niet eerder gezien!

Het enige wat ik een beetje vreemd vind is de keuze om de belt op deze manier naar de motor te laten lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNv6XYvuVFN924k_n5bor9tdizQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jWJOCp4j1W41r1A4VGf1zHgB.png?f=user_large
Lijkt me extra stress voor de belt maar ik weet niet genoeg van belts om te argumenteren of dit beter of slechter is.

De extra vormen in de rail voegen mogelijk extra stevigheid toe ten opzichte van ronde staven. Trek/drukkracht zit grotendeels aan de buitenkant van de geleider, het midden zit praktisch maar weinig kracht/doet maar weinig om buiging tegen te gaan. Ik kan me dus goed voorstellen dat stalen buizen/rails dus sterker zijn/minder buigen dan stalen staven.

Qua volume zijn stalen staven natuurlijk het sterkst (ondanks dat het midden weinig doet), qua gewicht echter... Waarschijnlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
daniel75 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

het is best heel simpel.. als je een GEWONE hypercube evo wilt ombouwen en je Z assen die 12mm ronde assen wilt houden, pak je de hypercube evolution Z rod holder... maar dan de ONDERSTE, die platte..
die monteer je aan de onderkant van de 3030 waar je de rails op monteert..

dat is de quick en dirty route..

wat je dan nodig heb is een volcano blok op je titan aero, en een mount (maar die heb ik wel voor je eventueel)

zit je alleen nog met een fanduct, maar daar is wel iets op te verzinnen..

je zal dan je bed ongeveer 15mm moeten ophogen, ik heb dit gedaan met geprintte spacers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
ManIkWeet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Oooh die HT versie had ik nog niet eerder gezien!

Het enige wat ik een beetje vreemd vind is de keuze om de belt op deze manier naar de motor te laten lopen:
[Afbeelding]
Lijkt me extra stress voor de belt maar ik weet niet genoeg van belts om te argumenteren of dit beter of slechter is.

De extra vormen in de rail voegen mogelijk extra stevigheid toe ten opzichte van ronde staven. Trek/drukkracht zit grotendeels aan de buitenkant van de geleider, het midden zit praktisch maar weinig kracht/doet maar weinig om buiging tegen te gaan. Ik kan me dus goed voorstellen dat stalen buizen/rails dus sterker zijn/minder buigen dan stalen staven.

Qua volume zijn stalen staven natuurlijk het sterkst (ondanks dat het midden weinig doet), qua gewicht echter... Waarschijnlijk niet.
die idler zit er om extra contact vlak te maken tussen de riemen en de pulley, als jij 600mm\s print en een snelle verandering van richting hebt, dan wil je zoveel mogelijk contact tussen de pulley en de riem..
daarom zit die idler daar,

teven zit er een deksel met lagers bij die set, om de motoras RECHT te houden..

er is allemaal best goed over nagedacht

gewoon losse rails zonder 2020 beweegd teveel, er zijn testen en slowmo videos om dit te onderbouwen,
je moet dus zoiezo die X rail ondersteunen ergens mee, en een stuk 2020 weegt weinig, en is enorm stijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
aron225 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:28:
[...]

die idler zit er om extra contact vlak te maken tussen de riemen en de pulley, als jij 600mm\s print en een snelle verandering van richting hebt, dan wil je zoveel mogelijk contact tussen de pulley en de riem..
daarom zit die idler daar,

teven zit er een deksel met lagers bij die set, om de motoras RECHT te houden..

er is allemaal best goed over nagedacht

gewoon losse rails zonder 2020 beweegd teveel, er zijn testen en slowmo videos om dit te onderbouwen,
je moet dus zoiezo die X rail ondersteunen ergens mee, en een stuk 2020 weegt weinig, en is enorm stijf
Die lager in dat kapje zag ik inderdaad later ook, wel slim bedacht want dat is nu iets waar ik denk ik tegenaanloop bij mijn HEVO. De belt loopt van onder naar boven op de pulley (die breder is dan de belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
aron225 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
het is best heel simpel.. als je een GEWONE hypercube evo wilt ombouwen en je Z assen die 12mm ronde assen wilt houden, pak je de hypercube evolution Z rod holder... maar dan de ONDERSTE, die platte..
die monteer je aan de onderkant van de 3030 waar je de rails op monteert..
Het lijkt erop dat er een nieuw ontwerp komt om de originele HEVO z-opzet te kunnen gebruiken in augustus (da's deze maand!)

Bron:
https://miragec79.github.io/HevORT/componentselection.html (kop 2, tabel rij 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja hebben jullie de 800mm/s test gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
allemaal nuttige info weer. Bedankt. Ik ga maar eens langzaamaan wat spulletjes verzamelen zo te zien.

@aron225, ik hou me aanbevolen voor die mount! heb je die als STL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
Damic schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:59:
Ja hebben jullie de 800mm/s test gezien?
Jazeker :Y
Nou weet ik niet of die snelheden praktisch zijn, maar 't is wel zeer knap dat 't kan zonder verloren stappen!
Zelf zou ik allang blij zijn met 100mm/s :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

ManIkWeet schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:51:
[...]
Mijn Creality CR-10S heeft de onderdelen voor de Hevort op 30 mm/s moeten printen. Dus ik zou ook heel blij zijn met 100mm/s :D

Bouwen van de Hevort staat echter even stil want het is veel te warm

[ Voor 10% gewijzigd door Boullie op 12-08-2020 22:00 ]

Boullie

• aron225
ManIkWeet schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:55:
[...]

Het lijkt erop dat er een nieuw ontwerp komt om de originele HEVO z-opzet te kunnen gebruiken in augustus (da's deze maand!)

Bron:
https://miragec79.github.io/HevORT/componentselection.html (kop 2, tabel rij 3)
K zou me niet vastpinnen op die dag.. op dit moment is oliver tardiff (de maker van dit geheel) bezig met andere dingen

• aron225
daniel75 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:32:
allemaal nuttige info weer. Bedankt. Ik ga maar eens langzaamaan wat spulletjes verzamelen zo te zien.

@aron225, ik hou me aanbevolen voor die mount! heb je die als STL?
De 12mm as houder?
Die zit in de hypercube evolution pakket.. de bottom_rod_holder dus degene die normaal onderop gebruikt wordt, heb ik nu als boven houder gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
ManIkWeet schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Jazeker :Y
Nou weet ik niet of die snelheden praktisch zijn, maar 't is wel zeer knap dat 't kan zonder verloren stappen!
Ik heb dezelfde motoren (e3d hightorque)
En gewone prints kunnen zonder rare dingen prjma op 150/200mm/s

Terwijl ik op de ender 3 bijvoorbeeld niet sneller wil dan 60/70 is dat dus dubbel zo snel

• daniel75
aron225 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

De 12mm as houder?
Die zit in de hypercube evolution pakket.. de bottom_rod_holder dus degene die normaal onderop gebruikt wordt, heb ik nu als boven houder gebruik
Ik dacht uit je eerdere bericht te herleiden dat je een mount had voor de Titan Aero, die bedoelde ik. Die had ik zelf nog niet gevonden namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aron225
Mijn HevORT mount is vrij simpel, en kan met een heel kleine aanpassing gebruikt worddn voor de titan aero,. Ik heb om de nema17 houder sterker te maken, een schuine brace gemaakt.. die weghalen en je kan er een titan aero op schroeven, geen idee hoe je dan met offsets enzo zit.. ik hb geen titan aero.. maar mocht het nodig zijn wil ik je best helpen de mount bruikbaar te maken, of de fusion files te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
We komen er nog vermits de Hemera kit overal uit stock is dan maar een semi kit gekocht met alleen het nodige want de rest heb ik toch al liggen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2be8wW2.jpg
en volgens de tracking moeten de 2020 t slot moren op het werk zijn aangekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel75
aron225 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:11:
Mijn HevORT mount is vrij simpel, en kan met een heel kleine aanpassing gebruikt worddn voor de titan aero,. Ik heb om de nema17 houder sterker te maken, een schuine brace gemaakt.. die weghalen en je kan er een titan aero op schroeven, geen idee hoe je dan met offsets enzo zit.. ik hb geen titan aero.. maar mocht het nodig zijn wil ik je best helpen de mount bruikbaar te maken, of de fusion files te delen
Ik hou me graag aanbevolen voor de fusion files. Offsets komen wel goed. Dat is volgens mij niet meer dan een kwestie van afstellen in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Nog niet geupgrade maar ben wel terug aan't printen

Sneller (150%)

Snellest (200%)

*100% is normaal 150mm/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ligt het aan mij of lijkt die printer met elke update er erger aan toe te zijn dan de vorige keer? :D

Ik heb ondertussen zelf ook onderdelen besteld voor een HevORT XY-gantry. Ben benieuwd of 't de moeite waard is...

Dus als jij nou even snel je HevORT ombouwing doet kan ik afkijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

ManIkWeet schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:03:
Ligt het aan mij of lijkt die printer met elke update er erger aan toe te zijn dan de vorige keer? :D

Ik heb ondertussen zelf ook onderdelen besteld voor een HevORT XY-gantry. Ben benieuwd of 't de moeite waard is...

Komen ook wel Hevo hybrids langs op de HevORT facebook. Weet niet of je daar al lid van bent?

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
@Damic Zo'n dikke laag smeer op je printbed, raakt je ABL daar niet helemaal van van slag? Wat is dat eigenlijk, lijkt wel van die transparante knutsellijm?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ManIkWeet schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:03:

Bwa het print, ja even snel ombouwen :+
NaliXL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:45:
@Damic Zo'n dikke laag smeer op je printbed, raakt je ABL daar niet helemaal van van slag? Wat is dat eigenlijk, lijkt wel van die transparante knutsellijm?
dat is de lijmlaag van een PEI sheet en de bed compensatie compenseert dat gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Boullie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Komen ook wel Hevo hybrids langs op de HevORT facebook. Weet niet of je daar al lid van bent?
HevORT facebook? Nooit tegengekomen... Eens kijken of ik dat kan vinden (weet wel van het HevORT forum maar daar is niet veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

ManIkWeet schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:28:
[...]

HevORT facebook? Nooit tegengekomen... Eens kijken of ik dat kan vinden (weet wel van het HevORT forum maar daar is niet veel)
facebook.com/groups/hevort/ je moet je wel aanmelden

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Boullie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:47:
[...]

facebook.com/groups/hevort/ je moet je wel aanmelden
Gevonden en gelukt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik had blijkbaar de verkeerde lagers bestel voor in de deksels van de stappenmoten nu dat Mirage een leuke BoM heeft op Github https://miragec79.github.io/HevORT/bom/BOM_XY_STD.htm, dus de juiste + nog wat ander prul besteld :+

Ben er met volle moed in geschoten *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MfuuadM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4uCFo0f.jpg

Alleen weer een MILJAAR moment gehad, bij het installeren van 1 van deze 3
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tlbLJAa.jpg
Is er 1 uit de rail gelopen en gevallen op de grond
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7VWlUKG.jpg
Yes I'm missing some balls AGAIN :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Niet helemaal blind op die bom vertrouwen, er zitten een paar inconsistenties in (laatste keer dat ik keek).

Misschien een ziptie aan het eind van je rails doen? Zie ik meer mensen doen, kan ie er niet af schieten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ManIkWeet schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:42:
Niet helemaal blind op die bom vertrouwen, er zitten een paar inconsistenties in (laatste keer dat ik keek).

Misschien een ziptie aan het eind van je rails doen? Zie ik meer mensen doen, kan ie er niet af schieten :D
Ha een ty strip, dat is een idee, dat ik daar niet ben opgekomen :F De BoM helemaal blind volgen doe ik meestal toch niet :+ maar is wel goed als referentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Damic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Ha een ty strip, dat is een idee, dat ik daar niet ben opgekomen :F De BoM helemaal blind volgen doe ik meestal toch niet :+ maar is wel goed als referentie.
Ik had de dopjes die er standaard in zitten laten zitten. Moet je ze alleen niet vergeten uit te halen als je de printer start want je ziet ze bijna niet :P

Mijn printer print overigens sinds donderdag. Moet alleen nog gaan finetunen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pQNkDXM6GsjUQDm2UHHMd3E6VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGv56Gisd9hZLrQDFybTLL9H.jpg?f=fotoalbum_large

Voeding een stukje laten zakken, ziet er gelijk een stuk beter uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qNrMAhpYiKDbcoKTFJ_WFan0Io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ye7g533fg728qUHUPvhYUqJr.jpg?f=fotoalbum_large

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ziet er gelikt uit @Boullie :Y wat zijn dat voor plastieke platen?

Gisteren tegenslag met de printer, was aan't printen en ineens tik tik tik tik tik tik maar dan heel snel :+ opstopping in de nozzle, alles vrijgemaakt (dacht ik) steek alles terug in elkaar mag kan nog steeds niet handmatig doorduwen. het was gisteren al laat dus vandaag dan maar verder gekeken. Nozzle goed warmstoken met een brandertje maar er komt niets uitgelopen, ook met een 0.4mm naald kan ik er niet doorsteken :/
Even laten afkoelen en dan langs de ingang met een boortje erin en er kwam zwart pla uit en iets wit hard, bekijk ik de heatbreak, tjien dat gat is zo groot jawel de PTFE tube was doorgeschoten in de nozzle :/

Ik kan met niet herinneren dat ik met >250°C heb aan't printen geweest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Damic schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:45:
Ziet er gelikt uit @Boullie :Y wat zijn dat voor plastieke platen?

Gisteren tegenslag met de printer, was aan't printen en ineens tik tik tik tik tik tik maar dan heel snel :+ opstopping in de nozzle, alles vrijgemaakt (dacht ik) steek alles terug in elkaar mag kan nog steeds niet handmatig doorduwen. het was gisteren al laat dus vandaag dan maar verder gekeken. Nozzle goed warmstoken met een brandertje maar er komt niets uitgelopen, ook met een 0.4mm naald kan ik er niet doorsteken :/
Even laten afkoelen en dan langs de ingang met een boortje erin en er kwam zwart pla uit en iets wit hard, bekijk ik de heatbreak, tjien dat gat is zo groot jawel de PTFE tube was doorgeschoten in de nozzle :/

Thnx.
De platen zijn Hobbycolor platen van de Hornbach
Hebt ze in verschillende kleuren en formaten.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Boullie schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Thnx.
De platen zijn Hobbycolor platen van de Hornbach
Hebt ze in verschillende kleuren en formaten.
Lol, dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik die platen zag. Die hobby platen van de Hornbach zijn echt mooi en niet heel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Damic schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:45:
250°C is geen harde grens, als je daar in de buurt komt heb je ook al degradatie van je PTFE.
Persoonlijk heb ik een all-metal hotend en hoef ik er mij nooit meer druk over te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@ManIkWeet mijn koeling is niet goed genoeg voor amh. In ieder geval printer print terug heeft alleen wat aardigheden zoals de eigenaar :+

Anyway, vorige zondag wat kosten gedaan door een glasplaat en flex plaat te bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5vXHI4J.jpg
Glasplaat is 330x300x4 mm en biqu plaat is 310x310

Gewoon printen op de glasplaat gaat goed alleen soms heeft ie kuren

Slechte print want 2 hoeken gelost
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tOpE2oa.jpg
bovenkant is glimmed en zat dus goed tegen het glas en 1/3de verder plakte die niet niet zo goed meer en veroorzaakt dan de problemen.

HevOrt update:
moet de Y-as houders (die de x-as vasthouden) terug printen want daar zit iets niet goed mee m.b. te veel flex. Zopu die graag in hars printen maar euhm dat ding heeft zijn eigen gekilled, het grootte scherm dacht dat ik dat had kapot gedaan maar toen het snieuwe scherm binnen was geen beeld meer op het menu scherm en pcb word in1 hoek goed heet.
Er is een nieuwe opkomst maarja duurt even.

[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 23-10-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Damic schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:01:

Anyway, vorige zondag wat kosten gedaan door een glasplaat en flex plaat te bestellen.
Tip voor een spiegel; Ikea spiegels.
Ik heb mijn spiegel voor 8 euro gekocht en hij was 48*60. Hoefde alleen een antibreek film van de achterkant te verwijderen en 1 keer snijden en heb nu een 48*48 spiegel voor een paar piek.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Nice, is voor later als ik een grotere bouw :D of een grote aluminium plaat. In ieder geval is de Biqu plaat al terug in de zak gestoken want zonder magneten kun je er niets mee doen, ding komt bol te staanen dan heb je een afwijking op je 0 punt :(

[ Voor 53% gewijzigd door Damic op 24-10-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
En... waarom heb je geen magneet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
omdat dit gewoon springstaal is en mijn bed is aluminium en magneten werken niet goed als ze warm worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Een magneet sticker? Zoals iedereen dat doet?
Ja je verliest magnetisme bij 100°C, weet niet of je zo hoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik heb niet zo'n goede reputatie als het op plakken komt :+ zelf blijf ik lang plakken maar iets plakken dat komt niet goed (pei-sheets enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mmmmh PLA blijft goed plakken maar PETG niet (wrs door de grote ΔT), maar heb momenteel een ander probleem. eerste keer dat ik het echt merk :/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KR3x0L0.png

swat even doorbijten op al de problemen en dan omwisselen naar hevort, want heb nu ook al gezien dat ik wat meer speling heb op de complete hotend. Deze kan links/rechts/voor/achter teveel bewegen tegenover voor dat ik dat probleem had met alles heet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Dat lijkt, als je het mij vraagt, op losse pulleys (de tandwielen op je motoren)
Of ziet je z-schroef er ook zo uit? :D

Anders misschien oververhittende motoren ofzo...

't Is een wonder dat je er nog prints uit krijgt in ieder geval, knap hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vrije artistiek, geld dat ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik was het beu na al de mislukkingen en nu de SLA printer het terug doet na een nieuw main bord :) zoveel mogelijk in hars aan't printen *O* recht en rigide :Y

Hier en daar zitten nog pla stukken tussen maar die gaan ik wrs ook in hars printen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7mmmgDC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pWwYLCV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i37gSTD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRQfFdR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2JOO9WR.jpg
*Transparant naar wit hars :+

Moet toch nog even door alle gaten met de juiste boor gaan en de bodem even ontbramen maar voor de rest, hard und sexy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vandaag aangekomen *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nZ82Ehl.jpg
Yes 60W heaters en Hemera heatbreaks en een brass heat block :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xFLOtcC.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 10-11-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
60W heater wow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Is maar 2.5A op 24V, het bed zuipt meer :) ow en hier te krijgen: https://www.aliexpress.com/item/4000974620358.html (Trianglelab)

[ Voor 51% gewijzigd door Damic op 10-11-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Hehe eindelijk de steppers binnen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jTDpoJ6.jpg

direct 3 plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wGBIuHT.jpg

Laatste foto van de printer in hevo opstelling :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EeATlu9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Die motoren heb ik ook, let op de bedrading, volgens mij zijn de polen bij deze omgedraaid ten opzichte van "standaard"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
ja daar zijn die van Usongshine wel bekent om, de vorige zaten ook "verkeerd"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Damic Ik volg het topic passief, maar ik vind het wel cool dat je ons steeds van updates blijft voorzien. (y)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Thx mate :)

Juist mijn eerste stuk dat ik terug mag printen, hars is hard :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vIbfDag.jpg

Ik heb zo'n donker vermoeden dat al de profielen terug los mogen :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BbOwj1A.jpg

De rechter stappenmotor houder, hier klopt iets niet. De stl bestanden een checken
https://i.imgur.com/BiGtRM7.jpg
Edit: klopt wel, je hebt een offset van je motor want die moet lager zitten

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 15-11-2020 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Meer leegte en meer pre-assembly *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iRzvj5u.jpg

Heb ik dat weer, de koppeling dat ik heb gevraagd is een 25x30 en dat is dus te breed :F
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ryLX4iA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Meer gedemonteerd *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T6ejksd.jpg

Zondag profielen besteld maar ik heb verkeerd gemeten, alle juist maar ook fout, ik heb 840 gemeten en dat is normaal genoeg maar omdat de onderkant van de houder niet helemaal tot tegen de onderkant van het frame komt maar 1cm hoger, heb ik dus profielen die 1cm tekort is :( . Nu ik heb nog geen verzend bevestiging zodus weet niet of de profielen ook al gezaagd/opgestuurd zijn, dus mlsschien ene beetje geluk en anders de tennisbal houder voeten aanpassen????

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z0WgZMC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Gewoon contact opnemen met de winkel, kost ze vaak een aantal dagen voordat alles gezaagd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Dat heb ik ook juist gedaan maarja, in ieder geval veel van de 1m profielen heb ik niet meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
De profielen zijn dus tekort maar geen nood, ik heb een "tijdelijke" oplossing gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vCMy1hE.jpg

Bovenkant kan nu dus zakken tot op het profiel *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mi7vcpT.jpg

Nu de rails erop plaatsen -O-

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 23-11-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
2 van de 3 rails staan erop want niet genoeg 3030 M3 t-moeren
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GBK7MOe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVf9kXd.jpg

Dan maar al een deel het bed gedaan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y7CfLcb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vandaag wat verder gedaan aan het bed en nu staat het klaar:)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rp2etFW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5fHOAo2.jpg

alsook nog een zakje t-moeren gevonden voor 3030 profiel met M3 gaten *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EcyOkWN.jpg

Zodus
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nIxKcN0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Paar dagen verder dus update :+

Vandaag de ogen in de bus en dus maar eens getest fit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TNH79ZX.jpg

Nu vroeg ik me af of die houders wel goed zitten en ze zitte goed, maar wat ik wel zag is het volgende
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KkOGm7A.png

Ik vermoed dat het goed komt omdat mijn frame groter is dan wat het moet zijn en anders moet ik die houder omdraaien met het lange stuk naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
The bed is in, I repeat the bed is in :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yIt9sz6.jpg

Ik moet de achterste z-as nog vast zetten op de 1 of andere manier.

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 04-12-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Hier ben ik weer met meer nieuws :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AAD2Pl9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dEaOh8w.jpg

Ja dat zie je goed, de riemen liggen erop :)

Ook is de sla printer gemaakt en ben ik nieuwe stukken aan't printen, want bvb
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/koJtEKY.jpg
de bltouch hangt te hoog

Tadaa
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2OdyUHM.jpg

ow moest iemand 3030 glijmoeren nodig hebben met M3 draad https://www.aliexpress.com/item/32917702848.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:15
Dit is echt badass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Thanks Joey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Kleine update, ondanks dat ik het "juiste" profiel heb besteld zal dat pas voor januari zijn dat het aankomt en ik wil niet echt stil zitten de komende weken :D dus maar snel iets getekend en het past juist niet op de sla printer maar ja ik kan het vast zetten en de bekabeling beginnen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LgccBQn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Woo kabels! Het leukste deel van 't printerbouwen!
/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Lol :) ik ben al tegen een nieuw probleem gestoten, de kabels voor de stappenmotoren van voor zijn tekort. but hey ik kan al beginnen met X/Y *O*

Edit: ik bedenk me juist iets, ik heb geen houder voor de 5015 fan en de HevACS kan ik nog niet printen want grote printer kan nog niet printen blergh kip/ei probleem

Edit2: Oplossing misschien: https://www.thingiverse.com/thing:4134056

[ Voor 47% gewijzigd door Damic op 18-12-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Damic schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:46:
Lol :) ik ben al tegen een nieuw probleem gestoten, de kabels voor de stappenmotoren van voor zijn tekort. but hey ik kan al beginnen met X/Y *O*
Als je "haast" hebt kun je langere bestellen bij 123-3d.nl in verschillende lengtes.
Indien je wat meer tijd hebt kun je losse kabels, connectors en een tang bestellen op Ali of Amazon en ze zelf knippen. Krijg je alles ook netter weggewerkt.
Wat je ook doet check de polariteit van de motor want de kabels/kleuren willen nogal eens verschillen. Sommige boards kunnen er niet over om verkeerd verbonden te worden en voordat je het weet liggen de stepperdrivers eruit.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik gaan maandag op het werk wel even winkelen voor andere kabels :+ LIYY-OZ-4X0.5 ofzo zal wel goed zijn ;)

Ik moet nog genoeg doen van algemene elektronica plaatsen dan kunnen die 2 kabels wel even wachten :)

[ Voor 32% gewijzigd door Damic op 18-12-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Zodus vandaag de fan duct geprint en dol enthousiast in elkaar gestoken want mooi design, maar

mooi he :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tultLMX.jpg?1

Even test installatie aka hou het ongeveer op zijn plek
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/076qRkk.jpg

mmhhh zit daar normaal niet iets anders? Juist ja de bl touch
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vUmLGWG.jpg

GRMBL

Ik zou een nieuwe spacer kunnen tekenen en printen maar dan zitten de uitblaas openingen niet meer op de juiste plaats

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 19-12-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Heb de spacer dan toch maar getekend en past redelijk goed :) maar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZUR5yGE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/djfXZ75.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7mQlNC.jpg

Ja dat schilt dus een aantal mm (zo'n 16 om exact te zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
Met Tinkercad kan je best goed bestaande stls bewerken, misschien kan je 'm in stukken knippen en verlengen?
Andere goede optie is Microsoft 3d builder, maar dan moet je wel windows 10 hebben.

Als je een .step of .f3d oid hebt kan het nog makkelijker natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Gaan gewoon vragen aan de originele maker of dat ie hem kan verlengen :+

Edit: ik had de space wat dunner gemaakt maar dan komt het niet goed met de fan en de bl-touch
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JJliy1Y.jpg
Dus terug dikker maken :)

Edit: I posted a Thing :+ https://www.thingiverse.com/thing:4691710

[ Voor 67% gewijzigd door Damic op 20-12-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
+11mm en +17mm
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1pQrGHT.jpg

De +11mm even gemonteerd :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pAkKuJQ.jpg
Like a gloooooove

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
Sexy d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Miljaar he, de chinezen leveren te snel :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ofMntoZ.jpg

Wou een test opstelling maken maar gaan het toch zo niet testen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D9IRlXZ.jpg

Edit: dit zat vandaag nog in de brievenbus :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o3p6A5R.jpg?1

BALLZ OF STEEEL

[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 23-12-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Weten jullie wat
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O6S9D5x.jpg

Ondertussen kan ik al homen alleen de bl touch doet nog moeilijk want bij RRF3 hebben ze veel veranderd en nu met een DEUX5 bord erbij :F

code:
1
2
3
4
5
; Z-Probe
M307 H7 A-1 C-1 D-1
M950 H7 C"nil"
M950 S0 C"duex.pwm5"                                ; create servo pin 6 for BLTouch
M558 P9 C"^zprobe.in" B1 H20 F1500 T15000           ; set Z probe type to bltouch, B1 heaters off during probe and the dive height + speeds

Ergens gaat er iets niet goed want de bl touch doet geen zelf test en is een beetje wonky

DUEX5 PWM5 kanaal https://i1.wp.com/betrue3...iring-bltouch01.jpg?ssl=1

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 28-12-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:22
Uit nieuwsgierigheid: waarom een duur/gecompliceerd systeem als de duet en niet een relatief goedkopere controller met klipper?
FYI: ik geloof niet dat klipper met een RPI-hat werkt, uitzonderingen daargelaten. Meestal gebruik je daarvoor een reguliere 3d printer controller met een USB verbinding. Overigens heb je niet perse een RPI nodig, een oude laptop o.i.d. werkt ook uitstekend.

[ Voor 50% gewijzigd door NaliXL op 29-12-2020 16:01 ]

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Omdat op een Duet alles opzit wat je nodig hebt (behalve 12V voor de fans als je op 24V zit :/ ) en als je naar een Raspberry gaat je nog een hat enzo moet kopen. Ik heb trouwens geen Raspberies liggen wel Beaglebones maar daar zijn dan weer geen Hats voor

Ow dit zijn trouwens Chinese klonen dus een beetje goedkoper dan de originele :D

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 29-12-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
@Damic Ik denk dat je verkeerd begrepen hebt wat @NaliXL bedoeld, en hoe Klipper werkt.

Met Klipper kan je vanaf je Raspberry Pi, 1 of meerdere, controller bordjes aansturen.
Je kan dan bijvoorbeeld twee goedkopere Arduino's (met RAMPS bord) tegelijk gebruiken om 10 motoren aan te sturen.

Ook heeft Klipper als voordeel dat alle bewegingen op de RPI uitgerekend worden, met een veel sterkere processor dan wat je op dit moment beschikbaar hebt als 3d printer bordjes.

En natuurlijk, configuratie enzo gaat ook allemaal via de RPI.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste