Toon posts:

[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:09
In Juni/Juli heeft een maat van me een Tevo tarantula aangeschaft vermits ik "veel" ken van Arduino/elektriciteit/mechanica mag ik de meeste aanpassingen doen zodoende is het bij mij beginnen te kriebelen maar mijn print wensen zijn:
* stabiel
* hoge print snelheid
* multi color (via upgrades)
* groot print volume

Dan kom je uit bij meestal ofwel dure professionele printers of zelfbouw zoals een HyperCube Evolution.

Na wat opzoekingswerk wat ik allemaal moest hebben (ja staat op de pagina) en prijzen in het oog houden beginnen met het bestellen en dan was het wachten want het meeste komt/kwam van China :)

Na wat nadenken en vooral beslissen met de bankrekening is alles opkomst voor een print volume van 300x300x800 mm en daar horen dan ook profielen bij

als je alles een beetje in elkaar knutseld krijg je een groot frame :)

Als extruder heb ik een Titan extruder van Tevo O-)

Het printbed gaat op een 2020 frame staan maar daar heb ik al een probleem mee

Ik zal maar gaan winkelen voor ander bouten want dit past niet :(

Meer foto's vind je https://imgur.com/a/iTijRFh en https://imgur.com/a/9bs1goq

[Voor 0% gewijzigd door Damic op 14-11-2018 07:13. Reden: Hoogte juist gezet :F]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Damic
Ik hou niet zo van kruiskoppen, liever imbus of nog beter torx :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:42

Tarin

Just plain weird.

Damic schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:12:

[...]

Het printbed gaat op een 2020 frame staan maar daar heb ik al een probleem mee
[Afbeelding]
Ik zal maar gaan winkelen voor ander bouten want dit past niet :(

Meer foto's vind je https://imgur.com/a/iTijRFh en https://imgur.com/a/9bs1goq
DIN6912 zijn inbusschroeven met lage kop, mocht je bij inbusschroeven willen blijven.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-07 11:09
Tarin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:19:
[...]
DIN6912 zijn inbusschroeven met lage kop, mocht je bij inbusschroeven willen blijven.
Ik ben voor m'n AM8 gegaan voor DIN 7380-1, destijds gekocht bij primexbv.nl (was iets goedkoper dan RVS paleis).

Nu voor m'n toekomstige Voron 2.1 ga ik voor www.schraubenkasten.de. Weer wat goedkoper dan beide Nederlandse sites, mits je wat meer bouten nodig hebt (€9,90 verzendkosten).

• Damic
@daniel75 de hoogte van de xy constructie heb ik juist eens bekeken en het zou misschien juist lukken. De riemen achter de z-as hebben een cm speling :D

• 0xtw3
  • Registratie: December 2018
  • Niet online
Ziet er al zeer strak uit!

Hoeveel heeft het je tot nu toe gekost?

• Damic
Vorige week het nieuwe printbed aangekregen maar beschadigd (Album: https://imgur.com/a/Nf0bS4C)
Vandaag na veel kloten over usb, pinnen versteken in de stappenmotor stekkers, de eerste stapjes *O*

Ik ben toch zo trots op mijn eigen :+

Nu nog die 2de z-as terug in elkaar krijgen, nozzle houder+bed houders laten printen en dan kan ik verder klooien :)

• Damic
Dank je, bij deze ook een grabcad aangemaakt https://grabcad.com/libra...ith-ballscrew-as-z-axis-1

• Damic
Ik zal eens zien wat ik kan doen, de prijzen en vanwaar het komt staat in een sheet maar geen links bij.

De profielen komen van china en polen, maar blijkbaar kun je ze goedkoper halen in Nederland :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
0.1mm is toch nog geen succes, dus dan maar eens printen op 0.2mm

Nog een paar kleine print probleempjes maar dat kan ook aan cura liggen

X-as

Weet niet wat er daar gebeurd is, ook onderaan beetje krom getrokken rest van de zijde minder krom

Hoek van Y met achterkant, lijkt me een software bug

Afwerking bovenaan kan beter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Voila eerst project getekend en geprint

https://grabcad.com/library/spool-holder-11

Ondertussen een Genuine bltouch v3 besteld, ik kan niet direct printen want z-sensor is niet echt juist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Ik gaan eigenlijk nooit niet zitten waar de voeding ligt, want meestal ligt het scherm daar :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Damic
Ik heb de handdoek in de ring gegooid om succesvol deze versie van het bord te repareren, dus vrijdag maar een nieuwe besteld, dit gaat even duren voor het weer hier is, maar wel een klein succes

Het scherm is "gerepareerd" alle ik moet alleen de boost chip nog hebben.
Volgens mij was de paneldue niet defect want daar zit een spannings regelaar op die hogere ingangsspanningen aankan, maar het zou nog steeds kunnen dat de data ingangen een schok hebben gehad, any way
Hoe test je of je wel beeld hebt, juist door de achtergrond verlichting spanning te geven, door er een stuk gebruikte wick op te solderen

De setup, de +10V op het stukje wick gezet en doorlussen naar de controller want je hebt ook 5V nodig op de PanelDue. De 0V op de - van de controller want anders werkt er niets :+

Tadaa beeld, kan niet veel doen want de pieper blipt en scherm reageert op niets, heb wel de calibratie kunnen doen dus volgens mij werkt het aanraken wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Jeej nieuwe controller is er (*oud bovenaan)

Heb de headers al gesoldeerd voor ik weer een oepsie heb

Nu de settings terug uitzoeken want geen back-up van :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Das de standaard webinterface van de Duet, met een ander thema (Superhero) geselecteerd

[Voor 16% gewijzigd door Damic op 05-07-2019 10:40]

• Damic
Ja nieuwe bracket, heb hem nog wel wat moeten aanpassen maten zijn niet 100% correct

Na exact een uur (met aanpassen in)

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Maar zien jullie wat ik zien! Z=0

Hoe los je dat op, simpel je neemt iets met een bekende afmeting (die meet je gewoon op) en je zet je z as op die afmeting en dan zet je die eronder en ga je terug richting 0 tot je het nieuwe ding raakt.

Voor mij was dit een recht hoek met 50mm breedte en ga je terug naar boven

5mm offset dus :)

• Damic
@pwillemske 0.2 pla wit van 123-3d, ja een flex build tak is wrs 1 van de volgende upgrades, maar momenteel is de pei dat ik erop heb liggen meer dan genoeg want ik heb al hele hoop oepsies gehad dat ik met de nozele in de pei zat (heb trouwens nog een vel pei+lijm liggen dus als deze goed is afgesteld gaat de huidige pei eraf en komt er nieuwe op

Ik heb trouwens gevonden waarom ik ineens zoveel problemen heb

Warme steppers zijn heet en PLA kan niet zo goed tegen hitte

wat kleine sergeanten (=spanvijzen) gaan halen en ineens zijn al mijn problemen weg *O*

Dat wil dus zeggen dat de brackets in ABS ofzo moeten geprint worden (of een alu/ijzer bracket) en de x/y steppers actieve koelen moeten hebben.

Edit: heb nu wel gezien dat ik een layer shift heb, misschien zijn de stukken nog bruikbaar wand heel dikke wanden, nu dus tegen 200% aan't printen *O* speed test dan maar :+ 8)

[Voor 35% gewijzigd door Damic op 25-08-2019 21:42]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@ManIkWeet Je kan eerst of eerst je kalibratie fixen en hopelijk een goede mount afleveren of een slecht gekalibreerde printer gebruiken om je kalibratietool te fixeren en vervolgens mogelijk de oefening nog 2 keer te moeten herhalen.
Ik zou denk ik het gefaalde deel proberen te lijmen en dan een kalibratiekubus printen en vervolgens een nieuwe mount.

[Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 29-08-2019 10:00. Reden: slecht lopende zin]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <x> As A Service --> making you a poor & dependent slave

• Damic
@ManIkWeet Omdat de bl touch mount aangepast moet worden ;) en vermits ik problemen heb met te printen op de pei kan ik beter kubussen printen en zien dat mijn afmetingen kloppen ;)

ow en ik probeer onderdelen te printen maar dan moet wel de pla plakken op de pei om de 1 of andere reden rolt het omhoog :/

@jbhc het moet er toch door en 1 keer is het goed en andere keer niet.

Anyway ik wou gisteren avond onderdelen printen en de printer begon te fluiten :( als ik de x/y stappen motor omdraait gaat het probleem mee en dus vermoed ik een defecte driver :X

[Voor 19% gewijzigd door Damic op 29-08-2019 18:31]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:31

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Damic
@MsG thx :)

• Damic
Even een update posten, de rails zijn aangekomen

Nu zien dat ik alles print, voor ik ombouw

• Damic
pwillemske schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:58:
Welke MGN rails heb jij gekocht? Die van mij begint nu al te roesten :P
https://www.aliexpress.com/item/32908258405.html

Maar je moet die wel vettig houden anders roesten ze, zijn stalen geen RVS/Titanium/aluminium

• Damic
@ilaurensnl Progress is traag bij mij als het niet goed gaat dus veel prints heb ik nog niet kunnen maken. Ik heb wel de andere houder geprint zodoende dat ik de andere kant ook kan omtoveren tot lin-rail :)

Ik kwam vorige namiddag wel iets interessanter tegen: de HevORT YouTube: HevORT CoreXY Rail MGN - Demo of 3D Printer Printing PLA interssant design alleen ik ben geen fan van de compressor dat ie gebruikt (kwa geluid).

• Damic
jeej terug printen

moet nog wel de riem aanspannen

• Damic
@ilaurensnl ja hotend wel maar niet part cooling he :)

• Damic
Dus zoals in het opensource topic al gezegd was: under extrution en met wat begin ik, kijken of mijn temperatuur wel juist is :+
Anyway 15°C verschil tussen wat er getoond word en wat de werkelijkheid is. Dit is in de Duet config op te lossen door waar je de M305 zet achteraan de L-[getal] bij te zetten en dan meer en meer negatief te gaan. Ik zit nu op L-200 en dat geeft me een 4°C verschil nog en daar kan ik mee leven.
Je kan ook H-[getal] doen maar dat gaf niet het gewenste effect

Dan de extrusie na zien: als ik traag doorzet geen probleem maar zodra ik wat sneller ga dan skipt ie, mmmh staat mijn spanner wel goed aangespannen, nee dus vele toeren verder in gedraaid en toen skipte ie niet meer *O*

Ondertussen benchy geprint, is al veel beter nog een paar dingen oplossen maar ik kan de boot al niet meer tussen een vingers vermorzelen. *O*

Edit https://www.thingiverse.com/thing:3915647:

[Voor 7% gewijzigd door Damic op 18-01-2020 18:57]

• Damic
@ManIkWeet dat is de nozzle die de print raakt, bij hoge snelheden wipte ie nog op en neer en laat dan verhoogjes achter die achter af dan dat geluid veroorzaakt.
Zat nog beweging in de x as om dat de yx blokken niet de juiste waren, dat waren die voor de 10mm geleiders.

Nu heb ik mijn eigen varianten gemaakt en print ik ze vol op 0.1mm met de volle extra 27mm ondersteuning van de geleidingen :+

Nu hopen dat die blokken alles houden want man die zijn broos als er te weining materiaal tussen zit

[Voor 4% gewijzigd door Damic op 19-01-2020 21:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
De hotend houder is met hars geprint dus gewoon de 2 delen met hars er tussen en dan onder uv lamp ;)

Ja was ik ook al aan't denken, lekker veel reserve stukken hebben liggen, want ik en geluk dat is ver zoek.

Anyway nu met de nieuw geprinte stukken en een degelijke manier om de riemen op te spannen lijkt een vierkante kubus nu echt vierkant te zijn en geen parallellogram.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Damic
Thanks mate :)

Ondertussen goodies aangekomen :9

3x MGN12H met 20cm rail
3x MGN12H met 80cm rail
1x MGN12H met 45cm rail
1x sfu1204+BK10/BF10 80cm

Als je alleen de SFU1204 besteld zonder de eindblokken, moet je volgende lagers meebestellen:
6000Z (of ZZ) en 608Z (of ZZ) per SFU ;)

[Voor 25% gewijzigd door Damic op 04-05-2020 19:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

Boullie

Da Bulster

Ben ondertussen ook begonnen met de Hevort(Hevo is nog niet klaar :P)
Moest nogal lang wachten op de SFU1204's.

Ben nu zo ver:

Kat en banaan voor schaal.

Afmetingen zijn 465*465*490 voor het printoppervlak.

Boullie

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
Damic schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:52:
@aron225 nee zit nog niet in elkaar want ik heb geen 2020 t moeren, die zijn ergens onderwegen en heb er nog geen nieuwe besteld. Alsook heb ik eingelijk niet de juiste extruder, die zou ik ook nog moeten bestellen.
Die meuk heb ik allemaal bij 123 besteld

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
daniel75 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Hoe bevalt die Hemera ten opzichte van de Titan Aero? Maakt dat veel verschil?

Over je updrade naar HEVORT: als ik het goed zie heb je dus wel de houders voor de Z-assen aangepast, en het 3030-profiel waar ze op zitten bevestigd een stuk naar boven geplaatst?

Overigens vraag ik me wel af of je (in het geval van rails) de zaak niet gruwelijk zit te forceren als je met de riemen die x-as scheef trekt. Lopen die rails uit zichzelf niet al redelijk haaks? Of zit daar wat vrijheid in?
Er zit 0 speling op de rails.. dat hij krom stond is puur gekomen door dat ik de x rail 2020 niet volledig vast had gedraaid voor ik riemen op spanning bracht.. dus geen kracht, gewoon beetje half in elkaar gezet..

Ik heb de hemera carriage iers verder aangepast.. fan shroud van een ender 3 passend gemaakt.. een bmg wind met motor aan de rechterkant erop geschroefd..

Alles is nu recht.. en werkt..

Voor de z as houders heb ik inderdaad andere houders moeten gebruiken, en IETS langere schroeven om het bed genoeg omhoog te krijgen (heb eem 20mm spacer geprint, daar heel stijve veren op.. en dan aluminium plaat met silicone heater en glas)

Bmg wind heeft dual drive gears, dat is het grote verschil tussen titan aero en bmg wind

Originele hemera heeft wel een heel mooie en iets grotere stepper.. OOIT koop ik er 1

• aron225
daniel75 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Dat laatste zoek ik dus ook :)

Ik zou ook geen volledige HEVORT bouwen, maar alleen het X-Y-systeem overnemen. Als ik het goed gezien heb, dan zou je het 'High Temperature' design moeten maken. Die is bedoeld voor pulleys met 5mm lagers (zoals de Gates pulleys dus).
Aan nieuwe hardware zou je dan dus geen nieuwe profielen nodig hebben, anders dan de x-as. Alleen de rails en alle printed parts.

Ik heb zo mijn twijfels over de stijfheid van een enkele rail. Zeker met een direct drive extruder plus de spanning van de riemen erbij. Die zorgen er nu ook voor dat die 8mm rods (bij mij tenminste) kromtrekken. En waarom zou een enkele rail stijver zijn dan twee assen (van hetzelfde materiaal)?
Volgens mij is de toegevoefde massa tov de rail en de direct drive extruder niet significant.
Misschien zit ik ernaast hoor. Ik heb ook nog geen rails in mijn handen gehad.

Misschien zou een 15x15 profiel nog beter zijn. Qua gewicht dan.
het is best heel simpel.. als je een GEWONE hypercube evo wilt ombouwen en je Z assen die 12mm ronde assen wilt houden, pak je de hypercube evolution Z rod holder... maar dan de ONDERSTE, die platte..
die monteer je aan de onderkant van de 3030 waar je de rails op monteert..

dat is de quick en dirty route..

wat je dan nodig heb is een volcano blok op je titan aero, en een mount (maar die heb ik wel voor je eventueel)

zit je alleen nog met een fanduct, maar daar is wel iets op te verzinnen..

je zal dan je bed ongeveer 15mm moeten ophogen, ik heb dit gedaan met geprintte spacers.

• aron225
ManIkWeet schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Oooh die HT versie had ik nog niet eerder gezien!

Het enige wat ik een beetje vreemd vind is de keuze om de belt op deze manier naar de motor te laten lopen:
[Afbeelding]
Lijkt me extra stress voor de belt maar ik weet niet genoeg van belts om te argumenteren of dit beter of slechter is.

De extra vormen in de rail voegen mogelijk extra stevigheid toe ten opzichte van ronde staven. Trek/drukkracht zit grotendeels aan de buitenkant van de geleider, het midden zit praktisch maar weinig kracht/doet maar weinig om buiging tegen te gaan. Ik kan me dus goed voorstellen dat stalen buizen/rails dus sterker zijn/minder buigen dan stalen staven.

Qua volume zijn stalen staven natuurlijk het sterkst (ondanks dat het midden weinig doet), qua gewicht echter... Waarschijnlijk niet.
die idler zit er om extra contact vlak te maken tussen de riemen en de pulley, als jij 600mm\s print en een snelle verandering van richting hebt, dan wil je zoveel mogelijk contact tussen de pulley en de riem..
daarom zit die idler daar,

teven zit er een deksel met lagers bij die set, om de motoras RECHT te houden..

er is allemaal best goed over nagedacht

gewoon losse rails zonder 2020 beweegd teveel, er zijn testen en slowmo videos om dit te onderbouwen,
je moet dus zoiezo die X rail ondersteunen ergens mee, en een stuk 2020 weegt weinig, en is enorm stijf

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 17:22
Damic schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:59:
Ja hebben jullie de 800mm/s test gezien?
Jazeker :Y
Nou weet ik niet of die snelheden praktisch zijn, maar 't is wel zeer knap dat 't kan zonder verloren stappen!
Zelf zou ik allang blij zijn met 100mm/s :X

• aron225
ManIkWeet schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:51:
[...]

Jazeker :Y
Nou weet ik niet of die snelheden praktisch zijn, maar 't is wel zeer knap dat 't kan zonder verloren stappen!
Zelf zou ik allang blij zijn met 100mm/s :X
Ik heb dezelfde motoren (e3d hightorque)
En gewone prints kunnen zonder rare dingen prjma op 150/200mm/s

Terwijl ik op de ender 3 bijvoorbeeld niet sneller wil dan 60/70 is dat dus dubbel zo snel

• aron225
Mijn HevORT mount is vrij simpel, en kan met een heel kleine aanpassing gebruikt worddn voor de titan aero,. Ik heb om de nema17 houder sterker te maken, een schuine brace gemaakt.. die weghalen en je kan er een titan aero op schroeven, geen idee hoe je dan met offsets enzo zit.. ik hb geen titan aero.. maar mocht het nodig zijn wil ik je best helpen de mount bruikbaar te maken, of de fusion files te delen

• Damic
ManIkWeet schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:03:
Ligt het aan mij of lijkt die printer met elke update er erger aan toe te zijn dan de vorige keer? :D

Ik heb ondertussen zelf ook onderdelen besteld voor een HevORT XY-gantry. Ben benieuwd of 't de moeite waard is...

Dus als jij nou even snel je HevORT ombouwing doet kan ik afkijken :Y)
Bwa het print, ja even snel ombouwen :+
NaliXL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:45:
@Damic Zo'n dikke laag smeer op je printbed, raakt je ABL daar niet helemaal van van slag? Wat is dat eigenlijk, lijkt wel van die transparante knutsellijm?
dat is de lijmlaag van een PEI sheet en de bed compensatie compenseert dat gewoon :)

• Damic
Ik had blijkbaar de verkeerde lagers bestel voor in de deksels van de stappenmoten nu dat Mirage een leuke BoM heeft op Github https://miragec79.github.io/HevORT/bom/BOM_XY_STD.htm, dus de juiste + nog wat ander prul besteld :+

Ben er met volle moed in geschoten *O*

Alleen weer een MILJAAR moment gehad, bij het installeren van 1 van deze 3

Is er 1 uit de rail gelopen en gevallen op de grond

Yes I'm missing some balls AGAIN :F

• Damic
ManIkWeet schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:42:
Niet helemaal blind op die bom vertrouwen, er zitten een paar inconsistenties in (laatste keer dat ik keek).

Misschien een ziptie aan het eind van je rails doen? Zie ik meer mensen doen, kan ie er niet af schieten :D
Ha een ty strip, dat is een idee, dat ik daar niet ben opgekomen :F De BoM helemaal blind volgen doe ik meestal toch niet :+ maar is wel goed als referentie.

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Damic schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Ha een ty strip, dat is een idee, dat ik daar niet ben opgekomen :F De BoM helemaal blind volgen doe ik meestal toch niet :+ maar is wel goed als referentie.
Ik had de dopjes die er standaard in zitten laten zitten. Moet je ze alleen niet vergeten uit te halen als je de printer start want je ziet ze bijna niet :P

Mijn printer print overigens sinds donderdag. Moet alleen nog gaan finetunen.

Voeding een stukje laten zakken, ziet er gelijk een stuk beter uit:

Boullie

• Damic
@ManIkWeet mijn koeling is niet goed genoeg voor amh. In ieder geval printer print terug heeft alleen wat aardigheden zoals de eigenaar :+

Anyway, vorige zondag wat kosten gedaan door een glasplaat en flex plaat te bestellen.

Glasplaat is 330x300x4 mm en biqu plaat is 310x310

Gewoon printen op de glasplaat gaat goed alleen soms heeft ie kuren

Slechte print want 2 hoeken gelost

bovenkant is glimmed en zat dus goed tegen het glas en 1/3de verder plakte die niet niet zo goed meer en veroorzaakt dan de problemen.

HevOrt update:
moet de Y-as houders (die de x-as vasthouden) terug printen want daar zit iets niet goed mee m.b. te veel flex. Zopu die graag in hars printen maar euhm dat ding heeft zijn eigen gekilled, het grootte scherm dacht dat ik dat had kapot gedaan maar toen het snieuwe scherm binnen was geen beeld meer op het menu scherm en pcb word in1 hoek goed heet.
Er is een nieuwe opkomst maarja duurt even.

[Voor 16% gewijzigd door Damic op 23-10-2020 19:05]

• Damic
Ik heb niet zo'n goede reputatie als het op plakken komt :+ zelf blijf ik lang plakken maar iets plakken dat komt niet goed (pei-sheets enzo)

• Damic
Vrije artistiek, geld dat ook :+

• Damic
Is maar 2.5A op 24V, het bed zuipt meer :) ow en hier te krijgen: https://www.aliexpress.com/item/4000974620358.html (Trianglelab)

[Voor 51% gewijzigd door Damic op 10-11-2020 22:34]

• Damic
ja daar zijn die van Usongshine wel bekent om, de vorige zaten ook "verkeerd"

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Damic Ik volg het topic passief, maar ik vind het wel cool dat je ons steeds van updates blijft voorzien. (y)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <x> As A Service --> making you a poor & dependent slave

• Damic
Meer leegte en meer pre-assembly *O*

Heb ik dat weer, de koppeling dat ik heb gevraagd is een 25x30 en dat is dus te breed :F

• Damic
Dat heb ik ook juist gedaan maarja, in ieder geval veel van de 1m profielen heb ik niet meer over

• Damic
Vandaag wat verder gedaan aan het bed en nu staat het klaar:)

alsook nog een zakje t-moeren gevonden voor 3030 profiel met M3 gaten *O*

Zodus

• Damic
Lol :) ik ben al tegen een nieuw probleem gestoten, de kabels voor de stappenmotoren van voor zijn tekort. but hey ik kan al beginnen met X/Y *O*

Edit: ik bedenk me juist iets, ik heb geen houder voor de 5015 fan en de HevACS kan ik nog niet printen want grote printer kan nog niet printen blergh kip/ei probleem

Edit2: Oplossing misschien: https://www.thingiverse.com/thing:4134056

[Voor 47% gewijzigd door Damic op 18-12-2020 22:07]

• ManIkWeet
Met Tinkercad kan je best goed bestaande stls bewerken, misschien kan je 'm in stukken knippen en verlengen?
Andere goede optie is Microsoft 3d builder, maar dan moet je wel windows 10 hebben.

Als je een .step of .f3d oid hebt kan het nog makkelijker natuurlijk.

• Damic
Gaan gewoon vragen aan de originele maker of dat ie hem kan verlengen :+

Edit: ik had de space wat dunner gemaakt maar dan komt het niet goed met de fan en de bl-touch

Dus terug dikker maken :)

Edit: I posted a Thing :+ https://www.thingiverse.com/thing:4691710

[Voor 67% gewijzigd door Damic op 20-12-2020 18:48]

• ManIkWeet
Sexy d:)b

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Nice, altijd mooi om je printer (gedeeltelijk) werkend te zien.
Weet je gelijk weer waarvoor je het doet en motiveerd enorm.

Boullie

• Damic
Na een hele tijd proberen om het homen ok te krijgen heb ik het geweldige idee om gewoon de oude homing te gebruiken tot ik weet wat er mis gaat.

Dus terug single point z-as homing en dan kan ik eigenlijk terug printen :)

• Damic
Daarstraks iets proberen te printen en @ManIkWeet wees me erop dat er misschien een multiplier opstond, maar een Duet heeft niet direct een multiplier dat ik weet van heb, maar wel de steps kunnen ingesteld worden. En jawel die stonden nog op de oude E840 en je moet rond de 409 zitten daz 2.05x minder :)

Resultaat:

*O* *O*

19,50x19,50x20,07

Alle zijde lekker "smooth"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
zal eerst een vierkant printen :D voor ik iets losmaakt, anders weten we niet waar het misgaat :)
Edit: zodus

Edit2: gewoon geprint

en een kleine video.

[Voor 72% gewijzigd door Damic op 08-03-2021 20:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ManIkWeet
Ik ben geen expert in het spannen van de riemen, maar volgens mij zitten die van jou veel te los!

Dit is wat mijn riemen doen, qua bewegingen/vibraties. Volgens mij niet perfect maar ik krijg er redelijke prints uit:

• daniel75
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 17:05
Damic schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:03:
[...]
Zou niet mogen, de steps staan ingesteld zoals E3D het aangeeft. Het bed kan natuurlijk wel verkeerd staan.

Ik heb de Unitta belts besteld bij Triangle, die staat toch bij mij in de favorieten :) inclusief andere riem pullies.
Als je voor de 'Gates' pulleys gaat dan moet je mogelijk ook andere delen printen... Die Gates pulleys zijn hoger (10mm ipv 9mm) en hebben een kleinere buitendiameter.
Voor de HEVORT moet je dan de XYHT gantry hebben
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee