Toon posts:

[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38
In Juni/Juli heeft een maat van me een Tevo tarantula aangeschaft vermits ik "veel" ken van Arduino/elektriciteit/mechanica mag ik de meeste aanpassingen doen zodoende is het bij mij beginnen te kriebelen maar mijn print wensen zijn:
* stabiel
* hoge print snelheid
* multi color (via upgrades)
* groot print volume

Dan kom je uit bij meestal ofwel dure professionele printers of zelfbouw zoals een HyperCube Evolution.

Na wat opzoekingswerk wat ik allemaal moest hebben (ja staat op de pagina) en prijzen in het oog houden beginnen met het bestellen en dan was het wachten want het meeste komt/kwam van China :)

Na wat nadenken en vooral beslissen met de bankrekening is alles opkomst voor een print volume van 300x300x800 mm en daar horen dan ook profielen bij

als je alles een beetje in elkaar knutseld krijg je een groot frame :)

Als extruder heb ik een Titan extruder van Tevo O-)

Het printbed gaat op een 2020 frame staan maar daar heb ik al een probleem mee

Ik zal maar gaan winkelen voor ander bouten want dit past niet :(

Meer foto's vind je https://imgur.com/a/iTijRFh en https://imgur.com/a/9bs1goq

[Voor 0% gewijzigd door Damic op 14-11-2018 07:13. Reden: Hoogte juist gezet :F]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Damic
Ik hou niet zo van kruiskoppen, liever imbus of nog beter torx :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Damic
Wij hebben geen Hornbach, wel een Hubo/Brico/Gamma of in mijn buurt 2 groot handels waar je ook als particulier kunt kopen :)

Morgen komt de voeding binnen *O* van Amazon.de :D

edit: dank je @Edd maar ik koop hier gewoon lokaal

[Voor 13% gewijzigd door Damic op 13-11-2018 20:08]

• Damic
@Pixelmagic ik denk niet dat ze bezorgen naar midden Vlaanderen :D, swat ik heb soms liever de keuze om lokaal te gaan dan kan ik nog wat nadenken en kiezen :)

• Damic
@terracide dat klopt, ik wou wrs eerst gewoon de print hoogte geven maar heb dan beslist om het volledige print oppervlakte te geven.
Als controller heb ik een Duet 2 clone met 7" scherm gekocht met korting tijdens de 11.11 sale, nu hopen dat ie door de douane komt zonder extra kosten.

[Voor 8% gewijzigd door Damic op 14-11-2018 07:18]

• Damic
@Tarin zal wel zien wat de winkel heeft :)
@Razwer ik hoop van wel anders dik gescheten.

Vandaag de voeding binnengekregen :) Mean Well DRP-480-24 voor iets meer dan 90€ kun je niet sukkelen dacht ik zo bij mij zelf

• Damic
Gisteren geen tijd gehad dus dan maar vandaag

Ja grote voeding maar passief *O*

• Damic
Nee want ik zag 400x400 ook nog staan en zelfs groter :) misschien in de toekomst, maar dan gaan ik wrs een 230V heatbed nemen

• Damic
Kleine update en vraag:
de vraag, als je een dubbel z-as met bal schroef gebruikt en je verbind die 2 met een 2020/2040 profiel, moet je dan nog geleidingen gebruiken?

De update: de dubbel z-as is binnen (foto's volgen)

• Damic
@WeeDzi die van de z-as, ik was die vergeten te bestellen.

Jeej bal schroef beetje in elkaar gezet.

Meer profiel

3030 450mm profiel, 20 3030 hoeken, 8 en 10 mm 450mm lineaire assen en een warmte schild voor het print bed (*ik weet neit of het met 1 komt)

En nog een oepsie

vergeten te melden dat het 5 to 8mm moet zijn en niet 6.35mm to 8mm :(

• Damic
Wat ik pas in december verwachte was er vorige week al, ja de hot ends de volledige "e3d" volcano en alleen de vulcano . Momenteel 1 naar een maat van me gegeven om te testen

Als het frame nog niet stabiel genoeg is kan ik nog altijd deze hoeken erbij insteken

Ha en de DC/DC omvormers zijn er ook al

Vermits de foto niet veel zegt: 10 x MP1584EN

Ik ben er bijna na, maar nog niet helemaal

Moet nog eens zien wat ik gaan doen beneden, terug uit elkaar halen voor glijmoeren in te steken of wachten op mijn t bouten. Zie hieronder

[Voor 53% gewijzigd door Damic op 07-12-2018 22:18. Reden: linkjes bij gedaan]

• Damic
Ondertussen nog wat aan't sleutelen geweest want er is weer wat binnengekomen *O*

Om antwoord te geven op mijn vorige vraag, ik heb het chassis een stukje uit elkaar gehaald maar met mijn 3-punts hoeken krijg ik de profielen moeilijk uit elkaar dus word het wachten op de t-bouten

Anyway

12mm x 1m z-as assen *O* nu waar blijven de geleidingen :| ow en heb 4 houders te weinig besteld :F dan maar 4 laten printen :)

E3d alu bracket

geschikt voor 40mm fan *O*

Alleen nog nog een manier vinden om die e3d vast te zetten :/

[Voor 24% gewijzigd door Damic op 07-12-2018 22:13]

• Damic
Ik vroeg me gisteren nog af waar mijn geleidingen bleven, deze morgen mail van dat het in het postpunt lag.

LM8UU, 10 en 12

Le screeen is nice jah Dark mode ingeschakeld, instelbare achtergrond verlichting, ...

PEI sheet en wat fan grills (ja er staan er 2 te weinig op de foto)

Nu, hoe is het mogelijk dat een pakje 2x word gestuurd met dezelfde barcode en dat het nog aankomt ook :?

[Voor 3% gewijzigd door Damic op 08-12-2018 18:34]

• Damic
Omdat ik gisteren geen zin had om te posten met de db "problemen" eerst en vooral heb ik mijn eerste kerst kado binnen gehad, die 2de PEI sheet en 5 extra fan grils *O*

De eerst mod :)

De 4040 fan past wel op de e3d houder maar de airflow is volgens mij niet echt goed, word nogal veel geblokkeerd

Dus even de dremel boven halen en wat weg frezen, wat word aluminium toch heet.

Tadaaaaaaaa moooore flow

OW en ik had ook voor bovenaan iets getekend en laten printen maar dat heb ik volgens mij niet nodig, de houder hangt normaal op de koets.

Edit: en om het compleet te maken

bal schroef 2020 profiel houder, nu ben ik 1 ding vergeten en dat is zien wat de afstand is voor de geleiding houders

[Voor 12% gewijzigd door Damic op 10-12-2018 19:16]

• Damic
Zaterdag af gesproken dat ik het frame naar mijn maat zou mee nemen en daar wat sleutelen, zo gezegd zo gedaan.
1. ik had de verkeerde sk houders laten printen :F ik had sk20 laten printen in de plaats van sk12, ja dat past dus niet.
2. niet alle parts waren geprint dus niet veel kunnen doen. Wel hangen de 2 schroeven recht + de geleidingen van 1 kant
3. nieuwe "tijdelijke" bal schroef naar 2020 profiel bed houder getekend.

Ja het 2020 profiel hangt juist tegen het blok aluminium, misschien nog een andere variant tekenen.

[Voor 5% gewijzigd door Damic op 16-12-2018 00:07]

• Damic
Vorige zondag :)

maar lag al terug uit elkaar om het te "verbeteren" :D en ik heb zo een dik vermoeden dat ik zelf al de stukken gaan her tekenen en printen in 2019 er zijn nl een aantal dingen dat voor mij slecht uitkomen kwa montage.

[Voor 61% gewijzigd door Damic op 19-12-2018 12:43]

• Damic
@daniel75 de hoogte van de xy constructie heb ik juist eens bekeken en het zou misschien juist lukken. De riemen achter de z-as hebben een cm speling :D

• Damic
@daniel75 ik zien nu wat je bedoeld, heb de xy boven het profiel gezet (waar de stepper zit) en dat kan wel eens een probleem geven met de stepper houder :( gelukkig moet ik die nog laten printen :D

@0xtw3 ik heb zogoed als alles bijgehouden en heb zoals gewoonlijk teveel besteld (veel 3030 in en op profiel hoeken) maar zit momenteel aan 970€. Het duurste is de controller met scherm dan de dubbel balschroef z-as

• Damic
@daniel75 nu met foto's

Close up

En wat geprinte stukken voor de printer (de ironie :)) ja de bouten zijn te lang maar heb nog niet de juiste maat

Vermits de chinezen blijkbaar verkeerd leveren zelf maar snel iets getekend en laten printen

*De bestanden (stl/part) komen nog op grabcad :)

[Voor 60% gewijzigd door Damic op 22-12-2018 18:39]

• Damic
Vermits het kerstvakantie is niet veel gedaan want veel vreten en een dagje kindersitten op de oudste van ne maat van me :)

Wel niet zo goed nieuws: het bed is terug naar china omdat bpost graag een andere barcode op pakketjes zet en de bpost post punt eigenaars het zo moeilijk te maken welke barcode ze nu moeten inscannen :r (ze hadden dus de verkeerde code ingescand)

Nu moet ik dus ergens een 300x300 of 400x400 print bed vinden op 24V en liefst snel :(

Nieuw design voor de z-as stappenmotor houder, nu met gaten voor de riemen (miljaar nu moeten de riemen terug los :F)

Voor mensen met een kritisch oog, ja die insnijding moet 2 mm richting de as (rechts)

[Voor 6% gewijzigd door Damic op 29-12-2018 23:52]

• Damic
Sorry alleen renders want het fototoestel is kapoet.

De Duet hangt aan het frame :) en meer en meer dingen geraken afgesteld

Een verbeterde versie van de z-as stappenmotor houder

Nu met slotting zodoende dat alles simpeler past :)

Vermits ik in de toekomst veilig wil werken terwijl er spanning opstaat, de volgende houder getekend

Is om een C14 behuizing in te steken

De standaard sensor houder dat ze als stl aanbieden is niet goed genoeg dus maken we er zelf maar 1

Een kleinere versie van de z-as naar bed frame houder

En het stuk dat heel belangrijk is, het stuk waar de print kop en koeling aanhangt :) momenteel voorzien met een centrifugale ventilator, maar gaten voorzien zodoende dat er een 4040 of 5050 fan op kan.

*Zo getekend dat ik in de toekomst kan uitbreiden met een bed sensor houder/fan houder

Al de grote naar kleine gaatjes zijn voorzieningen voor M3 inserts

[Voor 3% gewijzigd door Damic op 05-01-2019 09:01]

• Damic
Vermits ik een oopsie heb gehad met de bal schroef toen ik de bal schroef naar bed frame houder wou installeren toch maar een beetje verder gedaan.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn eletronische waterpas een 0.7° afwijking heeft, dus als de ene kant 90° aangeeft geeft de andere kant 89.3° aan en de bel stond ook niet in het midden, dat is dus niet handig want heel mijn frame stond dus scheef.

zoals ik al zei in de vorige post: de Duet hangt omhoog, ja dat is 3mm plexi dat uit een tft scherm komt :D heb ook 5a 6mm dik plexi nu liggen maar die platen zijn te klein

De C14 stopcontact houder op het frame, veel veiliger :Y

Het bed frame hangt op de geleidingen,

Close up van de riem door de z-as stepper houder :)

*0.35mm spatie tussen riem en houder

Tijdelijk het scherm geïnstalleerd O-) nu is alleen de scherm kabel te kort :( op het werk eens gaan schooien voor een meter LIYCY kabel :D

Eerste versie van de modulaire e3d printkop houder, pasten een paar dingen niet dus dan maar de dremel er in.

Zo staat het frame er nu bij, 90° gedraaid tegenover de ander foto.

Al de steppers zijn aangesloten :) nu nog eind stoppen zodoende dat er wat bewegingen kunnen gemaakt worden

Gemaakt voor maat van me, 3 fan aansluiting printje. Nee ik had niet de juiste connectoren liggen, die zijn onderweg.

[Voor 17% gewijzigd door Damic op 13-01-2019 21:48]

• Damic
@gastje01 dank je, als ik het printbed heb. Er is wat mis gegaan met bpost (soms krijgen pakjes een andere barcode, maar de originele barcode blijft erop staan, posttpunt had de verkeerde barcode ingescanned en ik had het te laat gezein) en het bed is terug naar China, dan maar via een ander kanaal (amazon) een bed besteld. Ik verwacht dat eind deze maand tot medio februari hier te hebben.

• Damic
Vorige week het nieuwe printbed aangekregen maar beschadigd (Album: https://imgur.com/a/Nf0bS4C)
Vandaag na veel kloten over usb, pinnen versteken in de stappenmotor stekkers, de eerste stapjes *O*

Ik ben toch zo trots op mijn eigen :+

Nu nog die 2de z-as terug in elkaar krijgen, nozzle houder+bed houders laten printen en dan kan ik verder klooien :)

• Damic
Dank je, bij deze ook een grabcad aangemaakt https://grabcad.com/libra...ith-ballscrew-as-z-axis-1

• Damic
Man man man hele lap tekst en foto's erbij ingezet en dan niet posten :F :F

Ik had de 25mm versie van de bed voeten laten printen maar na wat proberen kan ik daar niets mee doen vermits ik M5 T-vijzen heb, dan maar overtekenen wat groter maken (4.2mm gat voor de bed vijs en M5 voor de t-vijs) en die laten printen

ja daar past dus een 8mm socket in, de versie die online staat is aangepast zodoende dat socket er goed in past en bovenkant plooit het niet meer in de rail

Kapton tape lag nog bij maat van me dus die maar eens gaan halen (tezamen met de bed houders)

Zodoende dat ik het bed deftig kan opwarmen en de aansluitingen solderen :) waarna de isolatie erop kan

en geïnstalleerd kan worden

Todo list:
* z-as terug in elkaar steken
* print kop houder laten printen
* x-as sensor plaatsen
* z-as bed sensor via een 3V3 shifter laten werken
* bedrading naar de koets fatsoeneren

• Damic
Gisteren avond maar beslist om een "verbeterde" versie van de y naar x houder te tekenen.

en zo zie je er door :)

Voorzieningen voor:
1. de threaded inserts, waarvan, ik er 100 heb.
2. M5 assen

Nog te doen, opbouw natuurlijk:
* Y-as eind stop vlag
* X-as eindstop vlag

• Damic
Ik teken momenteel alles in Solid Works

De X as sensor bracket is terug gekomen :), ja werkt ineens als riem klem.

[Voor 85% gewijzigd door Damic op 31-01-2019 19:36]

• Damic
Praktisch klaar :D

Todo list:
* z-as terug in elkaar steken
* x-as sensor vlag plaatsen
* z-as bed sensor via een 3V3 shifter laten werken

Iets met er is ergens iets verkeerd

Toch mooi he zo'n modulair design

Whoops

Oplossing

• Damic
Deze week veel met het led scherm bezig geweest dus niet veel gebeurd aan de printer
Wel alles gemonteerd

en klein printplaatje gemaakt zodoende dat de fans/sensoren snel gewisseld kunnen worden

Nu nog kabel scoren om terug te gaan naar het bord :)

[Voor 9% gewijzigd door Damic op 10-02-2019 12:58]

• Damic
Ik zal eens zien wat ik kan doen, de prijzen en vanwaar het komt staat in een sheet maar geen links bij.

De profielen komen van china en polen, maar blijkbaar kun je ze goedkoper halen in Nederland :/

• Damic
Voila nu kan de Z-stop ook werken, had een level shifter nodig van 5V naar 3V3

De balschroef steekt ook terug in elkaar maar er missen nog wat ballen in de eerste en 2de trap :(

gelukkig is het geen hoge massa dat er op die schroeven komt.

Todo list word weer wat korter
Todo list:
* x-as sensor vlag plaatsen
* koets pcb connecteren met het bord.

[Voor 19% gewijzigd door Damic op 10-02-2019 19:13]

• Damic
@daniel75 ik gaan via mijn werk gewoon een stuk kabel meebrengen wat we hebben liggen met 20 aders in. Achteraf zal ik wel eens een ketting printen.

Gisteren avond nog even geprobeerd de z-as te homen, dat gaat dus niet lukken, de ene kant gaat sneller omhoog dan de andere :(, ben wel blij dat ze allebei omhoog gaan :D

[Voor 7% gewijzigd door Damic op 11-02-2019 20:40]

• Damic
Het was dus wrijving, de vijzen die door de koppeling gaat zijn eigenlijk te lang waardoor deze tegen de houder komen. Geen probleem even de houder doorboren en dan is dat al opgelost.

Daarna blokkeerde ie weer naarmate dat ie hoger kwam. Alels nog eens nazien en om de 1 of andere reden stonden 3 assen en de spindel niet 90° recht :( , dit met de laser waterpas recht gezet en geen problemen meer *O*
Tot het bed boven is :( ik kom 5 tot 7 mm tekort om in de buurt van de nozzle te komen :F

Mmmh en de y-as is ook ineens omgekeerd :/x en y stekkers omgekeerd

Edit: gisteren avond nog een top mounted sk12 as houder getekend, dat geeft nog wat extra hoogte :)

[Voor 17% gewijzigd door Damic op 13-02-2019 07:19]

• Damic
Nu met de nieuw houders kan ik dus tot iets verder dan mijn bed gaan :+

Iets van een 2cm over, altijd goed :Y

Een kleine test viedeejoo
YouTube: Test of the Y and Z axis

Op het werk een stuk 20 aderige kabel gevonden maar is 20x1.5 dat is wel een dikke zware kabel :( niet veel tijd gehad om verder te zoeken naar dunnere multi aderige kabel, ik zag 3x075 liggen maar daar heb ik dan een hoop van nodig.

[Voor 27% gewijzigd door Damic op 17-02-2019 11:42]

• Damic
Momenteel voorzien:
3 fans = 4 aders (aparte massa's 1x12V)
2 sensoren = 4 aders (2 signalen terug, + & -)

Toekomst:
2 pt100's: +3 of 4
1 extra fan: +1
fan rpm: +4
z-eindstop: +1

• Damic
@tafkaw mmmh moet ik gaan zien bij de kring loop ofzo

edit: in mijn voorraad kabels gaan zien en wat zit daar in, jawel een LPT25>36 kabel *O* maar vind het zonder om die op te knippen en heb wel 36 pins connector maar geen 25 pins female connector, dus dan maar wat verder zoeken.
Zoiets dus:

Na wat verder zoeken kwamik een female cn36 naar female header pins tegen, maar da nword de kabel wel heel lang.
Volgende doos: wat usb kabels, audio kabels tj11 kabels met connectors, hahaaa een HD audio kabel met 9 pins header erop *O*

[Voor 83% gewijzigd door Damic op 24-02-2019 11:36]

• Damic
Ja het is stil geweest, veel te stil geweest. Ik had nl nieuwe koppelingen besteld voor de z-assen deze hebben veel te lang onderweg geweest, vandaag eindelijk aangekomen dus hopelijk 1 van de uren/dagen installeren en dan kan ik eens wat printen hopelijk :)

• Damic
Voila gisteren de eerste lijntjes gelegd en een calibratie blok geprint. Afmetingen zijn vrij goed alleen heel veel last van onder extrusie. Even snel opgemeten en ik zou over extrusie moeten hebben (100mm extruderen =132mm krijgen).

mmmh vandaag even door de settings van Crua gegaan en bij het aanmaken van de printer de diameter van het filament vergeten de veranderen, dat stond dus nog op 2.85mm ofzo, ja dan is het niet moeilijk dat ik onder extrusie heb.

Nu nog zien dat ik mijn bed level krijg en de offset juist krijg.

• Damic
@Falqoon dank j, wat foto's van de 2 eerste prints

EVE basis (van Wall-E) reden, lekker lange lijnen printen en veel tijd om bij te sturen indien nodig

Sterk, niet echt, wel mooie afwerking

Dan de kalibratie kubus van 20x20x20, ja die is 20x20x20 isch moest ie niet uit elkaar vallen

Nu alleen het bed nog level krijgen en zien dat de offset goed is (ik val in herhaling)

[Voor 14% gewijzigd door Damic op 02-05-2019 21:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
0.1mm is toch nog geen succes, dus dan maar eens printen op 0.2mm

Nog een paar kleine print probleempjes maar dat kan ook aan cura liggen

X-as

Weet niet wat er daar gebeurd is, ook onderaan beetje krom getrokken rest van de zijde minder krom

Hoek van Y met achterkant, lijkt me een software bug

Afwerking bovenaan kan beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
Vermits ik wat problemen heb gehad met de z sensor (2-4mm sensor) was ik genoodszaakt om de sensor ergens anders te hangen tot ik een beter sensor heb, grotere meet afstand of een bl touch ofzo.

Z-as hangt nu aan't frame, altijd juist

Een ander probleem was er dat de rol altijd in een knoop ging, mmmh dat kan beter. Oplossing rol in de doos laten steken en langs een hoek eruit laten komen, altijd lekker strak

Vermits ik het bovenstaande probleem nog heb dat ik de rol in de doos moet laten zitten, een rol roller getekend, bij deze al 1 voet

En het is toch soms zo donker dus laten we licht maken (zonder flits getrokken)

Jup een 12V leds strip met schakelaar tussen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Voila eerst project getekend en geprint

https://grabcad.com/library/spool-holder-11

Ondertussen een Genuine bltouch v3 besteld, ik kan niet direct printen want z-sensor is niet echt juist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Ik gaan eigenlijk nooit niet zitten waar de voeding ligt, want meestal ligt het scherm daar :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
Goed wat kubussen (20x20x20) aan't printen tezamen met stukken om te kijken hoe accuraat alles is en beetje bij regelen.

BtmMidtop
X20,1620.0720.16
Y19,9019,8519,90
Z19.9319,9020,03

*Ztop = kant waar X staat

De middelste stukken van X en Y staan wat gebogen naar binnen, op grote lange stukken kan dat wel eens een probleem vormen.

In ieder geval X en Z bij regelen en dan zien wat Y geeft.

[Voor 18% gewijzigd door Damic op 12-05-2019 12:48]

• Damic
Geen tijd/goesting meer gehad, eerst de bl touch installeren zodoende dat mijn Z 0 altijd 0 blijft. Chinese sensor is chinees.

Edit:
Spoel op spoelhouder

Bltouch in houder

[Voor 38% gewijzigd door Damic op 16-05-2019 07:11]

• Damic
Informatie voor mij zelf of iemand anders https://betrue3d.dk/bltouch-on-duet-wifi-duetreprapfirmware/ en https://betrue3d.dk/bltou...i-configuratio-and-usage/

Deze morgend even bij de Action langs voor een filament op bergbak maar die ze hadden waar te groot en te flimsy ofwel veel te klein, wel een vocht vreter meegenomen (hopelijk werkt dat). Dan langs de Hubo (Doe het zelf winkel) voor een bak en tocht strip.

past mooi onder de auto stoelen :Y

edit: ik vrees dat ik juist mijn duet heb opgeblazen: heb nl 12V op het 5V circuit gezet :F
Edit2: 3V3 regelaar erdoor en er stond dus 5V op het 3V3 cricuit als de zekering van de drives niet insteekt anders staat er wrs ingangs spanning op :( heb ook een vermoeden dat het scherm geraakt is

[Voor 20% gewijzigd door Damic op 18-05-2019 20:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
Goed na nog wat meten was ik dus spanning de verkeerde kant aan't in voeden. 5V circuit is ok, 3V3 was dus slecht maar geen terug loop *O*

Gisteren al het nodig besteld en vandaag een deel gesoldeerd. Beginnende met het Escher3d scherm tussen bordje. Daar de µc eraf andere erop wil programma erin steken, word de spannigns regelaar kei heet: had de µc 90° verkeerd erop gesoldeerd :F dat recht gezet en kon dus terug een programma erin steken maar nog steeds geen beeld. Mmmh wat verder zoeken op het scherm zelf en er was 1 component (een regelaar) waar een bult op stond die voor de achtergrond verlichting, maw de µc was wrs niet geraakt want 3V3 regelaar is een regelaar die tegen hogere spanningen kan.

Nu dus opzoek naar een kleine 6 pin buck regelaar :/

Het duet wifi bord zelf: 3V3 Regelaar erop en testen, jeej 5V en 3V3 dan µc erop en aan pc hangen om firmware te flashen, word niet gezien door pc. Dat probleem is voor morgen.

• Damic
Dit is dan ook een kopie, maar er zijn veel verbeter punten zoals:
1. een 3V3 regelaar die maar tot 6V als ingangs spanning mag hebben als er andere zijn die tot 20V mogen hebben en goedkoper zijn.
2. op die header bij de 5V een diode had kunnen zitten.
3. de headers voor de fans 3 of 4 pins modellen beter hadden geweest en in de juiste volgorde

Ondertussen wat verder gezocht en zijn de resterende poort chips ook van het bord gehaald:
1. U10 gaf lokaal 5V op de 3V3 lijn en DIAG-led gaf veel licht
2. U13 zette al de heaters aan
3. U12 vertrouw ik niet omdat er SPI opzit
U11 was al verwijderd

Maar nog steeds no sigar op usb front

Ik vermoed dat ik deze heb gefrituurd, veel te lang op hoge temperatuur gehouden. Ik heb nl in de datasheet gezien dat de max soldeer temperatuur 360°C was en dat voor korte tijd. Mijn station stond vandaag op 355°C maar volgens mij was dit gisteren 365°C. :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
Voila kleine update en niet goed:

Vandaag de aatsam4e vervangen met een nieuw exemplaar en op veel lager temperatuur gesoldeerd. Achteraf nog an gewerkt met de bout en wat John Wick :+ maar nog steeds geen USB comms.
Daarna gechecked of er wel signaal van het kristal kwam en dat was plat. Ik vermoed kristal kapot of gewoon de processor dat het niet doet :( Kristal vervangen door een 16MHz variant (dat is wat ik heb liggen) en nog altijd geen comms. Nu vermoed ik dat de processor niet opstart om de 1 of andere reden en daar heb ik raad bij gevraagd op https://www.circuitsonline.net/forum/view/145292

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Damic
Ik heb de handdoek in de ring gegooid om succesvol deze versie van het bord te repareren, dus vrijdag maar een nieuwe besteld, dit gaat even duren voor het weer hier is, maar wel een klein succes

Het scherm is "gerepareerd" alle ik moet alleen de boost chip nog hebben.
Volgens mij was de paneldue niet defect want daar zit een spannings regelaar op die hogere ingangsspanningen aankan, maar het zou nog steeds kunnen dat de data ingangen een schok hebben gehad, any way
Hoe test je of je wel beeld hebt, juist door de achtergrond verlichting spanning te geven, door er een stuk gebruikte wick op te solderen

De setup, de +10V op het stukje wick gezet en doorlussen naar de controller want je hebt ook 5V nodig op de PanelDue. De 0V op de - van de controller want anders werkt er niets :+

Tadaa beeld, kan niet veel doen want de pieper blipt en scherm reageert op niets, heb wel de calibratie kunnen doen dus volgens mij werkt het aanraken wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Jeej nieuwe controller is er (*oud bovenaan)

Heb de headers al gesoldeerd voor ik weer een oepsie heb

Nu de settings terug uitzoeken want geen back-up van :(

• Damic
Yes progress kan terug homen *O* er zaten foutjes in mijn home bestanden, kijk altijd als een as nog niet gehomed is dat er S1 in het commando staat.
quote: homex
G91
G1 S1 Z4 F1000
G1 S1 X5 F3000
G1 S1 X-240 F1000
G1 X5 F100
G1 S1 X-10 F100
G90
quote: homey
G91
G1 S1 Z4 F1000
G1 S1 Y5 F3000
G1 S1 Y-240 F1000
G1 Y5 F100
G1 S1 Y-10 F100
G90
quote: homez
G91
G1 S1 Z5 F1000
G90
G1 X50 Y50 F3000
G1 S1 Z-500 F1500
;G30
G1 Z5
G1 S1 Z-10 F250
;G30
G1 Z5 F1500
Dit gaat nog veranderen zodra de bltouch werkt, maar referentie kan nooit kwaad

• Damic
Yes dankij de aankomst van deze 2

heb ik terug

Nu de z-probe in orde brengen en dan kan ik terug printen xD

• Damic
Gewoon rustig verder doen, is geen haast bij
Edit: G30 = doe maar iets code geworden ofzo :X :r :r

[Voor 55% gewijzigd door Damic op 05-07-2019 00:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
@ManIkWeet dat bracket is afgebroken, om de 1 of andere reden ging ie voorbij de eindstop want daar stond ie op. terwijl ik vraag bij het homez om naar x50 y50 te gaan :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damic
Das de standaard webinterface van de Duet, met een ander thema (Superhero) geselecteerd

[Voor 16% gewijzigd door Damic op 05-07-2019 10:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
@ManIkWeet kan zijn :D geen probleem.

Weten jullie wat

Ja dat is Autobed probing running

Na een paar minuten, heeft ie gedaan en kun je de map inladen en krijg je dit _O-

Bed staat dus schuin, grafiek zou er zo moeten uitzien: https://i1.wp.com/betrue3...eshProbeResults.png?ssl=1

[Voor 14% gewijzigd door Damic op 05-07-2019 12:44]

• Damic
@Spinez0r Er missen een paar kogels in 1 van de 2 balschroeven zie Damic in "[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen"

Om even een update te geven, printer staat hier nog steeds te staan, maat van me die de stukken heeft geprint voor me heeft zelf problemen met zijn printer nu dat hij cura 4.0 gebruikt en heeft geen tijd en zin om het te fixen. Hij heeft natuurlijk Cura 4 over cure 3.6 geïnstalleerd en er is iets mis met zijn settings waardoor elke print faalt bij na de eerste laag.

[Voor 12% gewijzigd door Damic op 17-08-2019 00:06]

• Damic
@jbhc dank man maar kreeg daarstraks en signalletje van mijn maat dat ie terug met de printer bezig was en ondertussen na wat gezeik met de temperatuur sensor en petg/pla vast in de heatbreak heeft ie mijn stuk terug geprint :Y

• Damic
Ja nieuwe bracket, heb hem nog wel wat moeten aanpassen maten zijn niet 100% correct

Na exact een uur (met aanpassen in)

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Maar zien jullie wat ik zien! Z=0

Hoe los je dat op, simpel je neemt iets met een bekende afmeting (die meet je gewoon op) en je zet je z as op die afmeting en dan zet je die eronder en ga je terug richting 0 tot je het nieuwe ding raakt.

Voor mij was dit een recht hoek met 50mm breedte en ga je terug naar boven

5mm offset dus :)

• Damic
Ja bl touch hangt wat laag maar raakt de print niet, moet wel nieuwe bracket printen. Gewoon via G31 zetten :Y

Anyway, gaten kaas much

Cura 4.2.1 geïnstalleerd en een xyz cube geprint en die had wat problemen met lagen die niet goed uitkwamen, feedrate lager en dat kwam redelijk daarna een groter stuk geprint en de vorm was er maar geen stevigheid.

Dan dit in cura 3.6 geprint en hetzelfde probleem (dit om de cura 4 slicer buiten te sluiten van problemen), vorm is er maar geen stevigheid. Was naar de riemen aan't zien en 1 riem zag er maar slapjes uit en andere was niet veel beter. Zien achter aan de trolly en de riemen zitten op een aantal tanden van lost tekomen.

Ja das niet moeilijk dat die gaten kaas print.

• Damic
Ja ben ik ook richting aan't denken, en is witte pla van 123 maar ik heb daar al succes vol met geprint.

Anyway een autotune laten lopen voor de heaters
quote: le bed
M307 H0
Heater 0 model: gain 195.1, time constant 436.3, dead time 2.8, max PWM 1.00, calibration voltage 23.4, mode PID, inverted no, frequency default
Computed PID parameters for setpoint change: P142.6, I4.080, D279.4
Computed PID parameters for load change: P1
18:57:20
Warning: Heater 0 appears to be over-powered. If left on at full power, its temperature is predicted to reach 220C.
Auto tune heater 0 completed in 538 sec
Bed naar 220°C nice, maar denk niet dat de aluminium plaat het gaat overleven
quote: sputteraar 1
M307 H1
Heater 1 model: gain 444.4, time constant 178.7, dead time 7.5, max PWM 1.00, calibration voltage 23.9, mode PID, inverted no, frequency default
Computed PID parameters for setpoint change: P9.6, I0.261, D50.3
Computed PID parameters for load change: P9.6,
20:53:11
Warning: Heater 1 appears to be over-powered. If left on at full power, its temperature is predicted to reach 469C.
Auto tune heater 1 completed in 275 sec
Use M307 H1 to see the result, or M500 to save the result in config-override.g
+400°C voor de nozzle, wat kan ik daar mee printen :+

Nee dat zijn berekende waardes, ik denk niet dat die daar gaat geraken zonder watergekoelde heatbreak.

edit: "slechte" lagers is het probleem wrs, vermits de gatenkaas weg is als ik de snelheid naar 50% zet (naar 50mm/s)

Edit2: ook de doorvoer van het filament na gekeken zat er een paar mm naast.

[Voor 6% gewijzigd door Damic op 24-08-2019 11:54]

• Damic
Weten jullie wat: nacht printing here I come :+

2 buiten platen
1 nieuwe x/y houder
1 bl touch houder

Hoop alleen dat dit stuk goed komt want geen tussen laag bij de bl touch houder, teveel wandlagen O-)

Heb een 4mm brim gelegd omdat anders de touch houder wel eens zou kunnen los komen, heb ik gisteren gemerkt want ik had gewoon een lijntje gelegd en ineens kon ik stoppen want onderdeel was losgekomen.

[Voor 42% gewijzigd door Damic op 25-08-2019 20:39]

• Damic
@pwillemske 0.2 pla wit van 123-3d, ja een flex build tak is wrs 1 van de volgende upgrades, maar momenteel is de pei dat ik erop heb liggen meer dan genoeg want ik heb al hele hoop oepsies gehad dat ik met de nozele in de pei zat (heb trouwens nog een vel pei+lijm liggen dus als deze goed is afgesteld gaat de huidige pei eraf en komt er nieuwe op

Ik heb trouwens gevonden waarom ik ineens zoveel problemen heb

Warme steppers zijn heet en PLA kan niet zo goed tegen hitte

wat kleine sergeanten (=spanvijzen) gaan halen en ineens zijn al mijn problemen weg *O*

Dat wil dus zeggen dat de brackets in ABS ofzo moeten geprint worden (of een alu/ijzer bracket) en de x/y steppers actieve koelen moeten hebben.

Edit: heb nu wel gezien dat ik een layer shift heb, misschien zijn de stukken nog bruikbaar wand heel dikke wanden, nu dus tegen 200% aan't printen *O* speed test dan maar :+ 8)

[Voor 35% gewijzigd door Damic op 25-08-2019 21:42]

• Damic
Een stukje settings, de M350 stond er gisteren nog niet in.
code:
1
2
3
4
5
6
M350 X16 Y16 Z16 E16 I1 ; Configure microstepping with interpolation
M92 X80.3 Y81.21 Z792.08 E414.44                        ; Set  steps/mm
M906 X1700 Y1700 Z1000 E1000 I20           ; Set motor currents (mA)
M201 X1000 Y1000 Z900 E1000            ; Accelerations (mm/s^2)
M203 X18000 Y18000 Z1950 E3600       ; Maximum speeds (mm/min)
M566 X600 Y600 Z30 E20              ; Maximum jerk speeds mm/minute
*Ik zien nu dat die steppers max 1.5A mogen hebben, hoe kom ik aan 1.7A dan :/ nu naar 1.25A gezet

Deze morgen een print gestart, ik kom thuis

the blob has visited me :| spijtig maar mijn eigen schuld, wrs de bl touch los gkomen en over de print aan't sleuren geweest.

• Damic
Na het nozzle duiken in de pei en de skippende extruder is het kubus tijd *O*

boooo voor wazig foto's, kut sony fototoestel

X: 20.00 onder >20.07 midden > 20.15 bovenaan
Y: 19.96 onder > 20.00 midden > 20.10 boven
Z: 20.35 x zijde > 20.38 midden > 20.36 achter

Morgen nog eens een dag run proberen :)

[Voor 24% gewijzigd door Damic op 27-08-2019 21:26]

• Damic
Zijn niet veel knoppen dat ik meer of extra kan indrukken, nee mijn Panasonic die ik had was veul beter.

Anyway ik gaan dit ( https://toms3d.org/2017/0...maintaining-pei-printbed/ ) moeten doen want op 2 plaatsen heb ik niets grip meer. Iets teveel in de pei gegaan.

Momenteel kubusje aan't printen :+

De hoeken links komen los omdat de pei sheet niet meer plakt daar.

• Damic
@ManIkWeet Omdat de bl touch mount aangepast moet worden ;) en vermits ik problemen heb met te printen op de pei kan ik beter kubussen printen en zien dat mijn afmetingen kloppen ;)

ow en ik probeer onderdelen te printen maar dan moet wel de pla plakken op de pei om de 1 of andere reden rolt het omhoog :/

@jbhc het moet er toch door en 1 keer is het goed en andere keer niet.

Anyway ik wou gisteren avond onderdelen printen en de printer begon te fluiten :( als ik de x/y stappen motor omdraait gaat het probleem mee en dus vermoed ik een defecte driver :X

[Voor 19% gewijzigd door Damic op 29-08-2019 18:31]

• Damic
kan altijd goedkope haarlak kopen en dat erop spuiten, normaal plakt de pei goed, maar nu met die paar stukken niet meer. Gaan eens zien of dat die truck met acetone ofzo werkt, terug sticky maken.

Heb nog een nieuw sheet liggen maar wil eerst de printer goed hebben voor ik die erop leg.

edit: driver vervangen door een hopelijk goede, is gestopt met fluiten maar geen snelheid/kracht :| ik beslis om toch alles aan te sluiten zet de printer terug aan, geen beeld en achteraf rook uit de geburen van de 5V regelaar. Echt waar ik weet het niet meer :X

[Voor 31% gewijzigd door Damic op 29-08-2019 20:19]

• Damic
Voila terug power op het bord, zoals ik het wil, een apart bordje met de 5V regelaar op

Maar weet iemand wat dit geluid veroorzaakt?

Edit: man man man :F wat klopt er niet
code:
1
M92 X7939.4.94 Y81.41 Z796.18 E414.44                       ; Set  steps/mm

edit:

@ManIkWeet heb de bl touch houder aangepast en al 2x geprint, nu is ie een 3de keer bezig.
1ste keer plakte ie niet aan de pei, daarna de pei met acetone bewerkt (zie link van toms3d in Damic in "[3d printer] Damic's HyperCube Evo perikelen") en nu plakt het terug overal :o

2de keer is er ergens iets mis gegaan want heb een hele laag dat niet plakt :?

De koe behoort tot de UFO package: https://www.thingiverse.com/thing:3492682

[Voor 58% gewijzigd door Damic op 30-08-2019 19:32]

• Damic
Ik zou het niet weten wat dat heeft veroorzaakt, nieuwe stukken zijn wel goed, zelfde settings :/

Nu heb ik wel een nieuwe blt houder :Y had ook een reserve sensor houder geprint voor de y-as (moest die kapot gaan om de 1 of andere reden) zat die blijkbaar niet 100% boven de curabuild plate, dus die is voor de vuilbak want mist een stuk van :F

Momenteel scherm houder aan't printen https://www.thingiverse.com/thing:2799628

Edit: en de Y-assen zijn voor de vuilbak, ik zien veel vuil (zwart gemengt met het vet) op de assen hangen en voel ook een braam over de hele as :(

Juist dan maar MGN12C rails +wagens besteld bij ome alie :Y nu ontwerp aanpassen.

[Voor 21% gewijzigd door Damic op 31-08-2019 10:03]

• Damic
Juist gezien waarom bij hoge snelheden de prints zo belabberd zijn, het is niet zo goed te zien

Dit is de waarom:

Zit een beetje speling op :(

• Damic
Gisteren nog wat geprint moet alleen de ledstrip en schakelaar aanpassen.

de renders:

Alleen de tabs moet ik nog eens bekijken, ze breken af :(

• Damic
Was een probeersel zal wel eens zien hoe ik het in de toekomst gaan doen :)

Nu zit die schakelaar tenminste in een mooi doosje :Y

• Damic
@MsG thx :)

• Damic
Vermits ik over gaan naar 2 MGN12c rails moet ik dus de houder een beetje veel aanpassen om het telaten werken met een MGN rail :) bij deze dus een rapid prototype

Het idee is goed ik vraag me alleen af hoe ik die 2 vijzen achteraan ga vastzetten

*Ja ik weet het ben 4 gaten vergeten te tekenen om de 2 onderdelen tegen elkaar te vijzen.

• Damic
Even een update posten, de rails zijn aangekomen

Nu zien dat ik alles print, voor ik ombouw

• Damic
Komt goed ooit eens :+

• Damic
"Ziek" (lichte keel ontsteking met het nodige snot) zijn heeft zo zijn voordelen en nadelen.

Gisteren nieuwe houder geprint en vandaag geïnstalleerd

Alles zit goed vast

Alleen 1 probleem

mag het bed frame ook uit elkaar halen want komt tegen het aangepaste frame :(

• Damic
pwillemske schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:58:
Welke MGN rails heb jij gekocht? Die van mij begint nu al te roesten :P
https://www.aliexpress.com/item/32908258405.html

Maar je moet die wel vettig houden anders roesten ze, zijn stalen geen RVS/Titanium/aluminium

• Damic
Progressssssss

Uit elkaar

Profielen mee naar't werk genomen om stukje af tezagen (hebben een afkortzaag maar dan voor metalen :)

terug in elkaar

Moet nog wel iets vinden om de steppers want die hangt nu tegen de rail :(

• Damic
@ilaurensnl Progress is traag bij mij als het niet goed gaat dus veel prints heb ik nog niet kunnen maken. Ik heb wel de andere houder geprint zodoende dat ik de andere kant ook kan omtoveren tot lin-rail :)

Ik kwam vorige namiddag wel iets interessanter tegen: de HevORT YouTube: HevORT CoreXY Rail MGN - Demo of 3D Printer Printing PLA interssant design alleen ik ben geen fan van de compressor dat ie gebruikt (kwa geluid).

• Damic
De wobble zit in de rails zelf, deze zijn ingesleten (de chrome laag) na amper gebruik en om nog specifieker tezijn: alleen als ie in de Y as beweegt.

[Voor 26% gewijzigd door Damic op 30-11-2019 11:18]

• Damic
jeej terug printen

moet nog wel de riem aanspannen

• Damic
Plakt terug aan elkaar :)

• Damic
@ilaurensnl ja hotend wel maar niet part cooling he :)

• Damic
Dat word een stoom bad dan.

• Damic
Gisteren een kubus geprint en dat ging vrij goed, dus dan maar gedacht: "laat ik iets anders printen om te zien of het wel gaat"
Een kerstboom met links

Ging vrij goed, wou ik die upscalen maar dat printen ging veel te lang duren dus dan maar iets anders groot genomen https://www.thingiverse.com/thing:3286253
Daar de onderkant van proberen te printen, de start was goed maar na een uurtje en half (was film aan't zien) heb ik de print maar gestopt:

Edit: x as houders hoger gemaakt zodoende dat de MGN rails onder de steppers komen (9mm verschil)
Eerste poging, ik mis de helft van de helft :/

Printbed proper gemaakt met IPA en de kop 0.2 0.04mm dichter tegen bed, dat geeft het volgende effect

Veul beter :Y

Edit 2: ik vermoed dat ik een probleem ga hebben maarja gewoon laten printen

Klaar en ja probleem, plakken goed tegen elkaar

Hamer en platte schroevendraaier later
nog blijkbaar :) want ik print dikke wanden

[Voor 38% gewijzigd door Damic op 23-12-2019 19:56]

• Damic
Na het printen wvan een kerstboom wil ik juist beginnen met het veranderen van de X-as houders en viel me het volgende op

Ik vond het al raar dat mijn kerstboom los was van het bed

Ik heb geen geluk :X :X :X :X :X

Edit: heb me een NOVA3D Elfin aangeschaft + nodige PBM's zodoende dat ik snel "kleine" stukken kan printen voor de printer 8)7 |:( zie ook: Damic in "OpenSource 3D Printing - Deel 2"

[Voor 36% gewijzigd door Damic op 24-12-2019 23:03]

• Damic
Soms heb je een beetje geluk en heb je goede makkers en print ie een nieuwe houder voor je, v3 ondertussen al met langer ribben en meer plaats voor je kabels :)

Het begint op een echte 3d printer te lijken met verschillend gekleurde stukken :+ :+ :+ :+ O-) O-) O-) O-) O-)

[Voor 22% gewijzigd door Damic op 26-12-2019 13:42]

• Damic
@ManIkWeet momenteel heb ik alleen deze printer ja :)

Nog een leuke: deze namiddag benchy geprint maar was nog niet klaar, dus ik laat die voort printen want ik moest weg. Kom ik terug thuis, mis ik de zijkanten + dak van het stuurhuis. Ik zien geen blob hangen onder de hotend en benchy plakt nog altijd aan het bed.

Zien ik naar de rol filament: eerste meter niets anders dan tandjes en op het uiteinde mooi afgesmolten pla. Euhm waarom heeft ie een retract van wrs meer dan een meter gedaan?

• Damic
Heb geen sensor daarvoor.

• Damic
Benchy, laat de commentaren maar komen :+

De printer had het weer dat er een hele grote retract was :/ maar nu heb ik hem kunnen verder laten doen en een dikke blob gecreeerd aan het stuur huis (waar de stringing is)

Close up

edit: volgens mij zit er wat vocht in mijn zilver filament, heb dan maar een groentendroger besteld :)

De groene lijn is geen fout, daar heb ik de snelheid verhoogd naar 100% stond op 70% (~70mm/s)

[Voor 24% gewijzigd door Damic op 27-12-2019 19:11]

• Damic
@Franko P. Het bed heeft nu autolevel via de 3d touch, maar ik heb geprobeerd om het bed zo veel mogelijk level te krijgen :D

Je kan de x-as ook naar mgn rails brengen, maar vermits ik maar 1 printer heb (vanaf volgend jaar 2) doen ik stapje per stapje. Want dan moet je je houders e.d. allemaal aanpassen :D

Ja cnc machines moeten veel rigider zijn want hoger krachten op de assen.

• Damic
Droger aangekomen, moet hem nog wel aanpassen zodoende dat er een rol in past

De nieuwe printer is er ook, maar die zal nog even moeten wachten

• Damic
Ondertussen is de droger aangepast met het gebruik van een dremel met frees

Ik heb zo ergens vernomen dat je best wel wat IPA kunt hebben liggen, dus dan maar een doosje besteld

Was normaal 1 grote fles/vat maar mag blijkbaar niet als je verzend buiten Duitsland dus 10 klein flesjes: https://www.amazon.de/gp/product/B078SRRCPM/ kan even verder.

[Voor 23% gewijzigd door Damic op 03-01-2020 14:20]

• Damic
Nu dat ik mijn sla printer heb en goed werkend maar eens iets anders geprint dan bewegende octopussen en paardjes/olifanten, maar ik had niet veel zin omhet huidige hars terug in de pot tedoen en dan zwart hars in de plaats. Het was niet veel meer dus printen maar :+
Chrome offline t-rex

Begint op iets van een donker wit en gaat zo over in iets dat op donkergrijs lijkt :+

*ondertussen nieuwe onderdelen aan't printen voor de grote printer

[Voor 9% gewijzigd door Damic op 14-01-2020 20:46]

• Damic
Mhhhh, muren de-lamineren, ook de afwerking is niet goed

Ziet er goed uit langs de zijkanten (behalve dan die 1 shift door mijn eigen toedoen wrs) en is ook stevig als ik erop druk.

Zit wel nu op 216°C op 123-PLA en cool fan speed op 70%, iemand een idee

In ieder geval 2 nieuwe 8mm bar houders geprint eigen design :+

[Voor 6% gewijzigd door Damic op 15-01-2020 21:20]

• Damic
Dus zoals in het opensource topic al gezegd was: under extrution en met wat begin ik, kijken of mijn temperatuur wel juist is :+
Anyway 15°C verschil tussen wat er getoond word en wat de werkelijkheid is. Dit is in de Duet config op te lossen door waar je de M305 zet achteraan de L-[getal] bij te zetten en dan meer en meer negatief te gaan. Ik zit nu op L-200 en dat geeft me een 4°C verschil nog en daar kan ik mee leven.
Je kan ook H-[getal] doen maar dat gaf niet het gewenste effect

Dan de extrusie na zien: als ik traag doorzet geen probleem maar zodra ik wat sneller ga dan skipt ie, mmmh staat mijn spanner wel goed aangespannen, nee dus vele toeren verder in gedraaid en toen skipte ie niet meer *O*

Ondertussen benchy geprint, is al veel beter nog een paar dingen oplossen maar ik kan de boot al niet meer tussen een vingers vermorzelen. *O*

Edit https://www.thingiverse.com/thing:3915647:

[Voor 7% gewijzigd door Damic op 18-01-2020 18:57]

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee