Sebazzz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:36:
[...]
Nu ga ik pas afgeschoten worden
Ik vind OpenSCAD fijn, ook mogelijk wel via mijn achtergrond as softwareontwikkelaar. Het is jammer dat je slechts enkele primitives hebt, maar met een paar unions, difference en intersect kan je ver komen.
Na het harken in een aantal verschillende tools ben ik uiteindelijk dus ook bij OpenScad terecht gekomen. Dan kan ik "tekenen" met de laptop op de bank zonder muis e.d.
Daarnaast begon ik met Sketchup, eindigde met veel manifolds, niet handig.
Toen met een Autodesk Fusion 2013 Beta, die werkte dus alleen op Windows 7 en het bestandsformaat is niet compatibel met andere producten.zoals Fusion 360. Zo had ik een
schuur getekend en diie doet het ook al niet meer want geen Free account meer.
Toen was ik er wel een beetje klaar mee, nadat Autodesk ook Netfabb de grond in geboord had, heb ik voorgenomen om geen Autodesk producten meer te gebruiken. Zo ben ik op OpenScad terecht gekomen, dat kan iedereen vrij downloaden, gebruiken, en relatief makkelijk maten aanpassen.
Gebruik in Openscad zo veel mogelijk modules, zie het voor het gemak als een functie. Zo heb ik dus wat functies voor ronde hoeken, rechte profielen, en nog wat van dat soort relatief simpele dingen die het leven makkelijker maken.
Voor sommige dingen is het handiger dan anderen, maar zoals de batterijhouder waar je zelf makkelijk aantal e.d. aan kan passen is ideaal.
https://www.thingiverse.com/thing:2169732
Maar ook zoiets as een raamuitzetter is het relatief makkelijk zodat anderen ook de maten aan kunnen passen aan hun situatie, perfect is het niet, maar het is een start.
https://www.thingiverse.com/thing:4209880
In ander nieuws, het draadje van de Thermistor van mijn J-head van de Nophead Mendel90 uit 2013 is afgebroken, dus nu wacht ik op een zending uit China met een v6 hotend kloon voor 12V en 3mm filament
Ik wacht in spanning af wat de Ender 6 CoreXY printer gaat worden en wanneer die beschikbaar komt in afgesloten vorm. Dat is de printer die ik wil hebben in vorm en formaat en dan maar hopen dat ze meteen de bed leveling van de CR6-SE erin steken. Dan ben ik happy.