Nice!Arie Atari schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:40:
Eergisteren eindelijk de lazy bastard achievement gehaald. Ik keek daar redelijk tegen op, maar nadat ik mijn eerste fabriek had gebouwd ging het eigenlijk vanzelf. Tot dat moment 107 dingen zelf geproduceerd, waarbij ik 1x verkeerd geklikt had. Had dus 106 kunnen zijn. In 14u51min voltooid, maar had dan ook geen zin om veel extra groene en rode circuits te bouwen. Dat was mijn één na laatste achievement.
Je kan ook TSM mod overwegen iets simpeler, maar kent wel een aantal verschillen met LTN.Managen van treinen wordt ook steeds complexer, aangezien ik tot nu toe volledig vanilla gespeeld heb. Daarom toch maar LTN geïnstalleerd, alleen nog niet aan durven beginnen...
- Als er geen vraag voor transport is zullen LTN treinen leeg in depot staan, bij TSM zullen treinen geladen in depot staan.
- LTN treinen kunnen flexibel ingezet worden, een trein eerst een ritje met kolen doen en daarna bijvoorbeeld ijzererts. Bij TSM heeft elke item dat per rails getransporteerd wordt een of meer treinen toegewezen en bijvoorbeeld een kolen-trein zal niet ingezet worden om ijzererts te transporteren. Het voordeel voor TSM is dat je nooit items op de verkeerde plaats kan lossen als een trein onverhoopt niet helemaal leeg was, het voordeel van LTN is minder treinen nodig en een piek kan makkelijker opgevangen worden in de pool.
- TSM kent fuelstop ofwel als een trein weinig brandstof heeft plant TSM automatisch een fuelstop in brandstof aan te vullen, bij LTN moet of een extra mod gebruiken of treinen bijtanken als in het depot staan te wachten.
- LTN vereist bij groei een goed ontwerp om files te voorkomen, TSM heeft elke resource zijn eigen depot en treinen en hierdoor minder last van hotspots waar files ontstaan.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.