[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 43 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:15
Arie Atari schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:40:
Eergisteren eindelijk de lazy bastard achievement gehaald. Ik keek daar redelijk tegen op, maar nadat ik mijn eerste fabriek had gebouwd ging het eigenlijk vanzelf. Tot dat moment 107 dingen zelf geproduceerd, waarbij ik 1x verkeerd geklikt had. Had dus 106 kunnen zijn. In 14u51min voltooid, maar had dan ook geen zin om veel extra groene en rode circuits te bouwen. Dat was mijn één na laatste achievement.
Nice!
Managen van treinen wordt ook steeds complexer, aangezien ik tot nu toe volledig vanilla gespeeld heb. Daarom toch maar LTN geïnstalleerd, alleen nog niet aan durven beginnen...
Je kan ook TSM mod overwegen iets simpeler, maar kent wel een aantal verschillen met LTN.
  • Als er geen vraag voor transport is zullen LTN treinen leeg in depot staan, bij TSM zullen treinen geladen in depot staan.
  • LTN treinen kunnen flexibel ingezet worden, een trein eerst een ritje met kolen doen en daarna bijvoorbeeld ijzererts. Bij TSM heeft elke item dat per rails getransporteerd wordt een of meer treinen toegewezen en bijvoorbeeld een kolen-trein zal niet ingezet worden om ijzererts te transporteren. Het voordeel voor TSM is dat je nooit items op de verkeerde plaats kan lossen als een trein onverhoopt niet helemaal leeg was, het voordeel van LTN is minder treinen nodig en een piek kan makkelijker opgevangen worden in de pool.
  • TSM kent fuelstop ofwel als een trein weinig brandstof heeft plant TSM automatisch een fuelstop in brandstof aan te vullen, bij LTN moet of een extra mod gebruiken of treinen bijtanken als in het depot staan te wachten.
  • LTN vereist bij groei een goed ontwerp om files te voorkomen, TSM heeft elke resource zijn eigen depot en treinen en hierdoor minder last van hotspots waar files ontstaan.
De TSM mod maker heeft een serie van vijf videos op youtube staan, in de eerste vier leer je TSM kennen, de vijfde is interessant als je outposts geautomatiseerd wil bevoorraden.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Drumatiko schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:57:
Het herbouwen van mining outpost nadat je alle grondstoffen hebt opgebruikt vind ik het minste deel van het spel; liever had ik dat de productie wegzakt naar bijvoorbeeld 5~10% wanneer het veld 'op' is, je behoudt dan ten minste een kleine grondstoffenstroom om essentiële zaken in de basis door te laten lopen (munitie, repairpacks, stroomvoorziening).
Ik gebruik de mining drones mod ipv electric miners dat maakt opbouwen en afbreken van mining outposts iets minder bewerkelijk.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Even een update over de titanium plates.
Ook met het uninstalleren van de mod en een schone installatie met daarin alleen de mod waarin het titanium zit werkt het helaas niet.
Echter....
Er is een andere mod genaamd 'black market' waarmee je producten kunt kopen waar wel de titanium platen bij staan.
Op die manier werkt het wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:10
0108daniel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:33:
Even een update over de titanium plates.
Ook met het uninstalleren van de mod en een schone installatie met daarin alleen de mod waarin het titanium zit werkt het helaas niet.
Echter....
Er is een andere mod genaamd 'black market' waarmee je producten kunt kopen waar wel de titanium platen bij staan.
Op die manier werkt het wel :)
Kun je dan een lijst laten zien van de mods die actief zijn in die savegame? Als ik naar jouw screenshot keek zie ik sowieso een hele tab met andere dingen die ik niet heb...

Ik heb deze lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQtlRyDMvybAnPecG1uBzoORTV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tcPFcmiFECl8eBlmbfIiOqBx.png?f=fotoalbum_large

Ook maar even een update van mijn progress in mijn nieuwe basis, ik ben voor een main-bus met treinen gegaan. Ik heb nieuwe blokken gemaakt van 96x96, zodat ik heel eenvoudig complete blokken kan kopieren. Vooral bij zonnepanelen en treinsystemen heel erg handig! Elk blok heeft standaard ook 4 roboports, zodat ik volledige coverage heb van het netwerk binnen de muren. Dit maakt bouwen hierbinnen heel makkelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nafc0biUMNpLCoFniUBAHD6DA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xn0T3ybxb7euUyEy54Rlg0CW.png?f=fotoalbum_large

Op het moment kom ik vooral olie tekort, dus ik ben bezig met het aanleggen van meerder olievelden aan het treinnetwerk (ik heb het labeltje al op de kaart staan ;) ), zodat ik weer genoeg plastic krijg om veel red circuits te maken. Waarna ik waarschijnlijk niet genoeg green circuits heb... En dan waarschijnlijk te weinig iron ore... Maar goed, dat is Factorio :D

[ Voor 56% gewijzigd door Marcj op 04-09-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:53
Na een tijdje weer eens begonnen met Factorio. Ik heb ondertussen een mall opgezet waar een 60-tal basisproducten op een centrale plaats worden afgeleverd. Per product heb 3 volle steel chests in voorraad.

Mijn bedoeling was om vanuit deze centrale plek treinen te laten vertrekken naar de plaatsen waar ik onderdelen van mijn fabriek wil gaan zetten. Deze treinen zouden dan de onderdelen moeten aanleveren die de bots gebruiken om de blueprints te bouwen.

De aanvoer wil ik zoveel als mogelijk automatiseren. Ultiem doel is om als een blueprint bv 60 drills nodig heeft er wordt doorgegeven aan de trein dat hij 60 drills moet laden. Dit zo voor alle items. Ik zou dit dan mest chests in een logistic network willen doen.

Weten jullie of dit mogelijk is ?

Tot nu toe heb ik voornamelijk alles zelf gebouwd of met nanobots. Maar met deze nieuwe mall wil ik zoveel mogelijk gaan automatiseren. En dit zonder op plekken gigantische overschotten te hebben van zaken die ik elders kan gebruiken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@FightingFalcon Toevallig kwam ik vorige week dit filmpje tegen.
Dit wil ik nog gaan toepassen, maar het lijkt wel op jouw wensen aan te sluiten:

[ Voor 3% gewijzigd door CappieL op 04-09-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Marcj schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:41:
[...]

Kun je dan een lijst laten zien van de mods die actief zijn in die savegame? Als ik naar jouw screenshot keek zie ik sowieso een hele tab met andere dingen die ik niet heb...

Ik heb deze lijst:

[Afbeelding]

Ook maar even een update van mijn progress in mijn nieuwe basis, ik ben voor een main-bus met treinen gegaan. Ik heb nieuwe blokken gemaakt van 96x96, zodat ik heel eenvoudig complete blokken kan kopieren. Vooral bij zonnepanelen en treinsystemen heel erg handig! Elk blok heeft standaard ook 4 roboports, zodat ik volledige coverage heb van het netwerk binnen de muren. Dit maakt bouwen hierbinnen heel makkelijk!

[Afbeelding]

Op het moment kom ik vooral olie tekort, dus ik ben bezig met het aanleggen van meerder olievelden aan het treinnetwerk (ik heb het labeltje al op de kaart staan ;) ), zodat ik weer genoeg plastic krijg om veel red circuits te maken. Waarna ik waarschijnlijk niet genoeg green circuits heb... En dan waarschijnlijk te weinig iron ore... Maar goed, dat is Factorio :D
Het verschil zit hem in de Factorio extended (plus)
Ik heb ook de standaard Factorio extended, deze zou compatible moeten zijn samen met de plus, op de titanium platen na.
Hierbij een screenshot met mijn actieve mods.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eJCS1tBn90htQPJ3AoL-xU21ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HW0bHFxakMRW5EtdqkVb5krK.jpg?f=fotoalbum_large

Je basis ziet er goed uit! erg netjes ook.
Zelf hou ik niet zo van het grid based, maar wellicht in de toekomst een optie om te proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door 0108daniel op 04-09-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
0108daniel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:13:
[...]

Het verschil zit hem in de Factorio extended (plus)
Ik heb ook de standaard Factorio extended, deze zou compatible moeten zijn samen met de plus, op de titanium platen na.
Hierbij een screenshot met mijn actieve mods.

[Afbeelding]

Je basis ziet er goed uit! erg netjes ook.
Zelf hou ik niet zo van het grid based, maar wellicht in de toekomst een optie om te proberen :)
Ah, volgens mij zijn die 2 niet echt compatible dacht ik. Maar ik denk wel dat daar je probleem ligt. Alle extensies zitten al in de plus, dus ik weet ook niet waarvoor je de oude nodig hebt?

En met de nieuwe opties in blueprints voor het gebruik van een 'absolute reference point' is een grid echt zo fijn! Allignment gaat zo makkelijk nu!

[ Voor 44% gewijzigd door Marcj op 04-09-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

FightingFalcon schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:07:
Na een tijdje weer eens begonnen met Factorio. Ik heb ondertussen een mall opgezet waar een 60-tal basisproducten op een centrale plaats worden afgeleverd. Per product heb 3 volle steel chests in voorraad.

Mijn bedoeling was om vanuit deze centrale plek treinen te laten vertrekken naar de plaatsen waar ik onderdelen van mijn fabriek wil gaan zetten. Deze treinen zouden dan de onderdelen moeten aanleveren die de bots gebruiken om de blueprints te bouwen.

De aanvoer wil ik zoveel als mogelijk automatiseren. Ultiem doel is om als een blueprint bv 60 drills nodig heeft er wordt doorgegeven aan de trein dat hij 60 drills moet laden. Dit zo voor alle items. Ik zou dit dan mest chests in een logistic network willen doen.

Weten jullie of dit mogelijk is ?

Tot nu toe heb ik voornamelijk alles zelf gebouwd of met nanobots. Maar met deze nieuwe mall wil ik zoveel mogelijk gaan automatiseren. En dit zonder op plekken gigantische overschotten te hebben van zaken die ik elders kan gebruiken ...
Het kan. op meerdere manieren zelfs.
Maar dat word wat klooien met combinators
Maar het uitzoeken daarvan is juist het leukste.

Ik heb zoiets puur voor mijn artilerie posten, die hebben precies genoeg spul op vooraad om zichzelf te repareren, en als ze iets te kort komen bellen ze de ammo of repair trein :)

Ik zou trouwens niet weten wat ik met 3 steelboxen aan bv pompen zou aanmoeten :?

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 04-09-2020 12:30 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
Het komt erop neer dat je met requester-chests je trein vult (in een laad-station) en deze laat je rondjes rijden.
Je 'request'-station wordt actief / inactief wanneer het station onderdelen nodig heeft (de hoeveelheden aan onderdelen wordt middels een constant combinator aangegeven).

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ben wel van plan om dit aankomend weekend te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Marcj schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:16:
[...]

Ah, volgens mij zijn die 2 niet echt compatible dacht ik. Maar ik denk wel dat daar je probleem ligt. Alle extensies zitten al in de plus, dus ik weet ook niet waarvoor je de oude nodig hebt?

En met de nieuwe opties in blueprints voor het gebruik van een 'absolute reference point' is een grid echt zo fijn! Allignment gaat zo makkelijk nu!
Alles zit met elkaar geïntegreerd dus ik kan het niet meer loskoppelen van elkaar omdat anders mijn halve fabriek verdwijnt :P
Desalniettemin werkt het met de black market ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-06 14:12
Marcj schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:41:
[...]

[Afbeelding]
Hoe voorzie je die blokken van stroom, gebruik je daar substations voor? Ik krijg zelf namelijk steeds een wirwar van stroompalen etc. om bijvoorbeeld de roboports van stroom te voorzien terwijl ik dat eigenlijk netjes wil doen, eigenlijk zoals jij in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 10:32
squaddie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:45:
De TSM mod maker heeft een serie van vijf videos op youtube staan, in de eerste vier leer je TSM kennen, de vijfde is interessant als je outposts geautomatiseerd wil bevoorraden.
Interessant! Zal ze eens bekijken.

Ik zag ook deze reddit post voorbij komen, met daarin een mooie uitleg in 1 van de eerste reacties van DontClickMeThere. Reactie is iets te groot om te copy pasten.
Ik gebruik de mining drones mod ipv electric miners dat maakt opbouwen en afbreken van mining outposts iets minder bewerkelijk.
Ik gebruik inmiddels electric miners (met 2 SM3) welke per twee een active provider chest vullen en een station met een rij storage chests met inserters en daartussen een aantal roboports met een paar honderd logistic bots. Dat maakt het voor mij al een stuk eenvoudiger dan mijn vorige oplossing met belts en splitters enz, welke per ore patch uniek moesten worden gebouwd.

Voor enkele langere treinen gebruik ik op dit moment nog het rechtstreeks in de wagon minen, maar nadat de eerste miners zonder ore zitten wordt de efficiëntie snel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Arie Atari schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:15:
[...]

Interessant! Zal ze eens bekijken.

Ik zag ook deze reddit post voorbij komen, met daarin een mooie uitleg in 1 van de eerste reacties van DontClickMeThere. Reactie is iets te groot om te copy pasten.
De vergelijking klopt in grote lijnen, er zit punt in de vergelijking waaruit blijkt dat hij TSM niet in optima forma gebruikt, als je video vier gekeken hebt kan je kan dit puntje vinden.

Ik doel op When you phase an outpost out, you have to move those stations over. (Not much different then vanilla) Or plan ahead to reuse the same station names. Met TSM programmeer je geen laad- of lospunten in TSM treinen, daarvoor ga je juist TSM gebruiken. Doe dit wel dan loop je net als DontClickMeThere tegen het probleem dat bij wijzigingen je de treinen moet aanpassen of de treinstation namen moet herbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
CappieL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:12:
@FightingFalcon Toevallig kwam ik vorige week dit filmpje tegen.
Dit wil ik nog gaan toepassen, maar het lijkt wel op jouw wensen aan te sluiten:
[YouTube: Factorio: HOW TO BUILD A BUILDING TRAIN - Tutorial, Guide]
Een bouwtrein is inderdaad heel erg handig, zelf maak ik ze door elke wagon te voorzien van filters zodat elk van de items een gereserveerde plek heeft; je kunt dan ten minste 12 verschillende items per wagon meenemen. Het laden is eenvoudig te doen met requester chests, en voor het uitladen gebruik ik filter-inserters die in een gelimiteerde rode kist lossen.

De bouwtrein laat ik standaard langs alle bouw-outposts rijden, al zou het wellicht handiger zijn om het treinstation uit te schakelen zodra alle kisten gevuld zijn. Naast bouwwerken neem ik altijd een wagon met een mix van ijzer/koper/staal/plastic/chips/etc. mee zodat indien nodig extra items on-site bijgemaakt kunnen worden (vooral dingen die je weinig nodig hebt zoals waterpompen, of stoomketels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Tinus_Budel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:40:
[...]

Hoe voorzie je die blokken van stroom, gebruik je daar substations voor? Ik krijg zelf namelijk steeds een wirwar van stroompalen etc. om bijvoorbeeld de roboports van stroom te voorzien terwijl ik dat eigenlijk netjes wil doen, eigenlijk zoals jij in het plaatje.
Elk blok wordt omsingeld door grote powerpoles, zodat je overal in ieder geval stroom hebt. Ze staan niet helemaal op max lengte (30 werkt net niet helemaal lekker in 96), maar dit werkt best goed. Dit is nu mijn basis blueprint voor de blokken in mijn basis: https://factorioprints.com/view/-MGUBdSz9i0tDTbbhbTZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Voor het eerst vandaag 5 raketten die non-stop gelanceerd kunnen worden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPC40OMCi2ZlveA8_0sJzfBNUPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCcI2xLr5v1OEl5ICKgIojnb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 15-06 13:02
0108daniel schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:13:
Voor het eerst vandaag 5 raketten die non-stop gelanceerd kunnen worden :D

[Afbeelding]
wat is dat ding rechtsonder de radar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
demonic schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:09:
[...]

wat is dat ding rechtsonder de radar?
Een teleporter.
Als je basis zo groot is dat je steeds langer aan het lopen bent dan is een teleporter wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:46
squaddie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:25:
[...]

Dit vind ik inderdaad een gouden tip, ik begon te merken dat ik het plaatsen van miners vervelend begon te vinden. Enige jammere vind ik dat die mining drones dan weer niet heel goed balanced zijn. Ze zijn heel goedkoop om te maken en verbruiken ook nog 'ns niets. Nou is dat normaal gesproken ook alleen maar in het vroege spel een issue, als je je stroomvoorziening eenmaal op orde hebt, is verbruik verder ook een kwestie van meer exemplaren neergooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Zo, het was nodig door mijn MK3 drones de nuclear electricity uit te breiden.
Bij deze het eindresultaat :)
Dit levert 8,4 GW op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIl5U7s9B8wVT4x3IZFfgJmVfxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hx6aVDlsjIk5lJVnVDrpLWnh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-06 14:12
Marcj schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:56:
[...]

Elk blok wordt omsingeld door grote powerpoles, zodat je overal in ieder geval stroom hebt. Ze staan niet helemaal op max lengte (30 werkt net niet helemaal lekker in 96), maar dit werkt best goed. Dit is nu mijn basis blueprint voor de blokken in mijn basis: https://factorioprints.com/view/-MGUBdSz9i0tDTbbhbTZ
Ah oke, dus je dekt niet het hele block maar zorgt ervoor dat je altijd toegang hebt tot stroom, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
0108daniel schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:43:
Zo, het was nodig door mijn MK3 drones de nuclear electricity uit te breiden.
Bij deze het eindresultaat :)
Dit levert 8,4 GW op.

[Afbeelding]
Dat is een mooie compacte setup. Hoe zit het met de ratio nuclear reactor : turbines?
Hoeveel turbines zitten er op 1 reactor? Het lijkt alsof je te weinig turbines hebt en energie verloren gaat.
Hoe dan ook, ik wil graag je blueprintje 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Gisteravond eindelijk de "there is no spoon" achievement gehaald *O*
3de poging was gelukt met 10 minuten resterend.
Het had sneller gekund met betere management van grondstoffen.
Ik liep tegen de volgende zaken aan:
Te weinig koper/ijzer/staal
was te voorkomen door minder te produceren in mijn mall(overproductie van machines, bijvoorbeeld 200 steel furnaces teveel)
Ook had ik eerder moeten stoppen met het produceren van gele science packs.

Tweede was te weinig erts. Ik had de map wel aangepast maar uiteindelijk te weinig koper dichtbij waardoor af en toe de mines niet volledig produceerde.

Wat wel hielp was dat ik efficiency modules gemaakt had voor de silo. Dit scheelde dusdanig veel resources waardoor ik net op tijd de raket af had.

Overigens heb ik telkens een blueprint gemaakt van de map wanneer ik er achter kwam dat ik het niet ging redden zodat ik een globale idee had van wat ik waar neer kon zetten. Gek genoeg kom je dan ook achter je eigen fouten waar je weer van leert.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 18:52
En dan te bedenken dat professionele speedrunners het in minder dan twee uur doen (Any%) of iets meer dan 3 uur op default settings.

https://www.speedrun.com/Factorio#Default_Settings

Dat een goede planning qua ruimte maar ook wat je nodig hebt belangrijk is, kwam ik ook achter tijdens mijn no spoon run. Die heb ik ook maar net gehaald met 1-2 minuten resterend.

Maar uiteindelijk is speedrunnen niet echt mijn ding. De uitdaging is leuk voor een keertje, maar ik speel voornamelijk voor de ontspanning en heb nog geen behoefte gehad een tweede poging te ondernemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 08-09-2020 12:51 . Reden: Link toegevoegd ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
CappieL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:36:
[...]

Dat is een mooie compacte setup. Hoe zit het met de ratio nuclear reactor : turbines?
Hoeveel turbines zitten er op 1 reactor? Het lijkt alsof je te weinig turbines hebt en energie verloren gaat.
Hoe dan ook, ik wil graag je blueprintje 8)
Tja met ratios heb ik vrij weinig, ik kom daar liever achter tijdens het spelen.
Totaal zijn het 192 stoom turbines.
Per reactor zijn er 24 verbonden.

Dit is de string:

code:
1
0eNrcvV2PHUmSnvlXGrxcNGfD7PWvaOwKEATN7gILSdgeQBfCoMBiZVcRzSK5SbJXpUH9980sfiV5wuPYYxFkq+tGo2al24nw8HB/Xw8zf/7t0ffP3968un324s2jP/3bo2dPX754/ehP/+3fHr1+9uOLJ8/v/+3NL69uHv3p0bM3Nz8/+uOjF09+vv9fL94+fX7z5Pbx7c2Tp29e3j769Y+Pnr344ea/P/qT/frHjdZ/e3b75u3dv3wM8O4vHo8HLf3Xf/3jo5sXb569eXbz7iJ++x+/fPfi7c/f39zehf7U+s3Nk58fv3l7+/2zFzd3QV+9fH3X6uWL+1+8i/S49D8++uXu/3q/C//Ds9ubp+/+q99f3BdRPR7V41EVjipwrSUeFVxr/Rj11bNXN4/fvHz84+3Lty9+2Ajr433Y8etGoAYCtb1AHQTqe4EGCFT2Aq0gUN0LZAuIZLuRHrwPPz95/vzx8yc/v9qIYp+e2R8f3b3gb25fPv/u+5ufnvzt2d2be/dHT5/dPn377M13d//th48t//Ls9vWb78Iv8pMXv7z56dmLHx+9+43Xb57czyjL/f/4+dWT2yf3k8SfHv27+//89vXN3U89f3l795K/uX17867Fi3cj9PX9b9n9//Pj7c3Ni4fTwLMf7u7Z9eu//rrZG/H32Gr83bAHL/Lb7+9u67c/3Yi5/NPHqP9UJ7d0e/PDlzfUHv7oxzv84/bdb//xdnfEp4oGeuPTVHH78vuXr17evtkI+Kkr2l1XbIVp0YsjT6qHntR61nNSAc/p/o+3n9OIdoUV0BdraGqw/juaGaZd7PEZ9/5P5xOuWzyQdgN5PNDuquSKB9pdcL3EA+0ubx4XE/srt4fnCBkQez0cFUyLHn6JC7nWNRwVXKs+fxu2VMf6Yfbeei6Kq/CPQ64FLsvDl9U3LysuuD+qqshllWuX9VFdbV9WDbff7m0gqW0i+dtWXKCwVzC4gN4WuNq4+ga2p8TXhRG/1hJfJAxMBiUsbz+uYYHhXXRleH5UCJujs5Ro882Xo9TwPVVwT+3KRfnuG1d6tPn2PQ2+SVECN7XyXYpA2LrwbYpIWOP7FJGwzpceBcIqvPSUrUdeS7j9phuqlS9dkdtq4aVn+7Z6uP32bQ1uyCODIP4m2BIP2+JvArjYZleHxt4jaJ8G/PfPfnx88/zut26fPX386uXzm13fLWJtTV+61T51tlt/+/k/+H1PfvCNv/3DxJa1sGIroMOvrki7/R1+E1dwSQ07/EjUjvVAYM5oI7qgb/ffGm2+OWP0BeuBwD11iy7o2xfl0eabXdKFbWzg6feCbWwkasU2NhK1YRsbidq5zrJA2MF1ViRsbD/usT7MK/472JCz2YbcWLg8DHTysLAO883Lim9BaLO9woJpu318r2H7+sF3PGsPBtoVRzuuC8m+e11gr8G0fV2bz3tcvS7fva71anvba79e3Un7KEC3218dr7vDdXX8hSfwEq2KKtbNMbzGPzt9iLNsxgkvRbYbpgXl4PbNdPqZKtLB10bt7ju+XlVYu0POlmtjdt1vDja3PD7D2HJt6t1/E225uo/V9tvHP3989KqBGcqWGhXE2r6uFm0/ua/wZtbk90e0/eT3V6x+A6+QPcih2JNTGr8jNVWmX/rNsGwPdbJj3R4KK/CJYN0OvDmHPMx42MvUUPu4TbJMt0k2n0Ff4+kXBsSYKum/Flapy/aV9XAA2w4wEvliy+e3VjYDr4n8sUhgXxL5ZKHAlsgvCwX2RL5ZKHAwn8k98JaENhO9fPkvtX7xL9XmuTRmF7k0X/6Dla14kyyxhwL15e2TH+/69smLv26J93W7Wz3eF37ZGW16YTWRFxh64i18xw/fqfA9Xjxe79N77OFL0fHObxcXNqYXNsIXthy/sIst8zofFWvwwtbEo9NysXc/Xc+0BC/EPDOILlZW2fRKLHol9fCjuughk0+vy6PXNTLPyuIphRJPeIvMJIopLLfk0tE3OvuLfxkXS0eZp8vaeu1j1b2q3og36dbKs/ZC3dp4WmEobuc5faG4gycdhuKuUbO5rUtBPg8SeSX8AWlbcJe4llMBhqfEpJxq1u/cTzFfSq1lmm8e30LRAH4nniT08UOPjUjchr/0xOJ2nFITizvwR5NY3JW7ubuJdbM4IJxaatsFLTX8BWd2BdE1+KPNu18SwgvUnXGZjP4qbl1n91C4WZ2FquHuKA+64yyzU79cvl1ToVsbd9Kzu+7cO89CXf3E5L4/olfu6ibX0q6/XcvutQSSkWw/wNUPpLb/frfrX0jbfoDrn0jLfoDr+dh1P8D1j6HaD9CjXy1nAUb0s+MsQPi75yTAwzydl8+f3D5+9eTFzfONOH0/zKfx+OTp07c/v33+22b5xvr7Tx+fyaSe7EGSzm4oXY+k2L3tj9NeYp/ZZs1r8CvfrH0Lfk6btb82Rq8M0X41jWz/Le1Xv3Luv2Pj2lR55SW/mknywcLP2l/NGdt/foMb+MmicTWn5MqMPaIK4oMzRXrq0l+sU39xNQvlyuIFslA+3sukTwfeB5hFWrGTnkRao9tzH+Pkhd7FHoyP6VbUangPYnaHjt39LJKCfn4yktYSbT/5/Uo/ioeM3NpoTmgsbKdfl2NhB/26HAu78t2CGijFXBa+WxCKa3y3IBTX+W5BKG64Vsbadi12uFjG+nYA8p3M90N9emN+unny5vHNf3/605MXP97c7jmbyZEGvvSE0+vXtx99GWHbNunyFdxmu3KbD1JvrgfTtWAGgi3XgnnQlbSP430zzIMRfvvyx9snP//85PvnN49fv7p58tfNKysfe/94ltHnpyy9vX3y4tnbnx//5e3N88dPb54//zzJ6LdZ6bM0o//ttz94/3v3//zzzZub29+W83c/9d3fnjx/e/Pds9ffvXr25ulPj/70lyfPX9/cH8H0+s3t25/vOuO3Ff3+Ib98c/Nuvf81rujef8m866PPfvvV8ye/fP/k6V+/+9vL52/v7+wu/sd/+/H5y++fPH/+y7ucqD8+uvv/v/z/vnv18vkvr356+eKX95f46/1/uLm9uKuf7v72t//woflv//LyxXc/P3n14Z/uT7V639W/XSXp7Xc/+vPN69d3muruj/7Tu4Ov/vDPd3/0h//75m83z1//4T/c3j3Wp3fPcXtAfZrxntz94U93F//s6eO7x3Y3H181vJsq7WKEfYr7aZC9TuSy/fn+jl/f3Mf47tMwu5cLL1/d3L77vvCnR//rXbuXb9+8egsi/8ujX8kwuu+zz2vItr6Y//GRRwPMvib7gzyt/VnDd+fYhyfa7IXZn6kfHmGzF6Xuz2CDDjh95fH2l+dvn/3w6HNFsjnU/P4TwtGx9mc41saVsfZbUsTeWBvRsbbCpUUnriyz3vr3n68p+p9uSWn2j7ukbByT+OWC8ue3r+6P0frDn3+5ey1+/sN/fHFz++Mvf/jnJ8+ev7292V5RPK7BrqlWjyuwj3t+01gej1WvxVI81rgWq0R347ZnZXKk0QKEvYO8D9s1Mh5N85/dYTTNf/b7OM0/ZDa14B2NUFicLx8Li/PlY2GFP2mX7Nbe/ffZLxa/dbqaKe7ky3aAGg6w/WKr4c/bBSw80kbi8qwzemIr4d0pDdemCcX9/6Sb1nCA7QdVvlhvrlSnTi6jWCzK/jMvHouyb/KLYlH6fpSS2FiJPfQHWU/xbZZg6Ba797J/7z0WZd+qPEhq2o3i+1HWWBTtRqnBUb7sR8lsacUeXA0O/f3ZoMaG/v5bWEsoyP6EUCsKsj03Pcgb+vnmh/vtm2un5JQHi292P+LLZGzfKHsZGz7y83/RRavSxzSb+eJgHbv6A8WmC9aDJKn95ItPewOa6OuK9xs+bqZcDvyvu8H17MVfXm5uPDxuJ2w8/PDyzXzrYfOZ6nKj6+NWQ3QQzB7wp0nxh5unz364ud19JJ9PRVvP4H2UYw/gXz7fbbhPhvpit4F3+9Ofbp7+9V3cV7/cXd7bF2+++8vty5+/e/biLs4Hs092HHT1KcyKBPxBll6k2x/bt+n334bmXoHy//6tOz42vC83fgfYGc7No82nDzeYseafzZnbj5V29r9/hDY11+k9OJ2t7StP1oGvMJfztfmyfDFl/y+JIfxuQYBj9HId75eT8t4QVPjzxIOM2Zi8UUbdjCvC4n4t2fuDy/q9+9fwSy2yzqXNlz9wuQfv1y7x4vd8mXZqSL32Xd3ZKomxLZxaw/u4MafQQuZsX523kDW74oZayJnte42+8C3qWDf10I7EFT/VQ67sioPtIVN2xcD20LC+4ut75Zv4wd4O7Ttc2bjpoZF9ZdehD/5xIXiPofF+ZVtphDYiruy2XU1h9v03N57CvD0/DtHE4fyu9TT91EehabFkg3hoI335C2kwrXjyUaMfXSZPKHrO+ewJ8RM0zSMsDH6EZizuylMlI3FXfhplLK7hDzeW/3AzNaRr+FRL8+0A8ZRPbQco4SK6yRVkUj4VmK7X62cpaf/KergmbxIg/nFnEmCNHhq6HUDLEi7qmwSwcFHfJIBHzxedBVC4qG8SIF5WOAlQw1WBkwAtXBU4CdDDVYGTACNcFTgJsKLt/O0gtqAg2g5iMBN4ci2Ot8hte4tcD5KKP+xhxDbIPZSP95dnz99lL/03gF59+suTF+82797e76jYA4Lrv+KM382bLrmtUPu6W6EfvgF82kyyEzahP0Xd3Ar97bhHtsvk+1siupYjq5bYhrqy22rTZ11TXxssuKV4yoP/NODP3AS/fyfO3AL/rSv3HzzebazRp9jo/vZ0wutoPNjfYzxc/Sby7xLD4d0TOPebyJW9z4sBcTliKh0xPTpiBstYn6y0K9lM3V70fSExtq/DLVp3P2nvwbL/SXNFy+4n7Uu07H/SvkbL9iftW7Rsf9K+R8v2J+1H8BTwWfsovmbS/ipa84oVk0WL9Sftw3t2k/ZXC6P3x9/VjNB9LytywJ7Fbb7CeaIfdwHt1xN2H6VwWvakP8Jp2dtTonhatkeQqDwtOxSWp2WHwvK07FBY4d3TNRK24M3TUNiK905DYRveOg2FDZ9QbpsnQaqMcIBlO8D1lOmyG6AuiePMLDCXkfzSj9P1MlHp1RNZ69NgSmRDT4OVRP7zNFhN5OROgzW0Q7U9QGtHQSZjLJY83feDxHbt2m6QB0lvX1a8TbnPYzuSJTfK7OttlH3a2vlio8ynG2XHsn70IEfran/6bneG8grq/sMNpRVcGSAoW2YSo5EY2+9d6zjjZjYPtMHTUqaxVp50MYtF0mXGtVjxxeajIJ/GumpOtPv4u/j5XZEFtYdPc9oeUj38GX9yX42K9IiEiuMxP2j0UNRBJXoo6koVeiTqWPi5xmtgvMQpk5unf2k4v67tyX2EP8xP2icOGp5Eqvz041BfN36FobidX+/kzkfUKExGw8rPKt6+knXhkSJ9dZ1S+eEOJ9cVq1pz3+umVdz19EjGntZYJZvb7uVV7qOClxdzGx829iaX11Hl7STIQEXAkyCJo8hCHVWWBdUFb15eWQyVBU+COLeuwXsUqtydXF5BhbuTIBVV3E6CNFT8OwnSubcP9vZA5baTy1tRUfF2EJYUM4lhpOx3EsPJdYztGJ/G8LMXr29u32w+qbjOKw+yTIIFwH33+mqM1P5RFfzDk0U3Smf6jOBWHmQIPH/547PXv9WO/XTz+s3jJ3e/9bebx69uX/7t/tP8vN8nY6uH+r3+brr9vj7pC/SUlmm3DzjI2+4YX2cP8fbm/31793+3Ht+DVxLU0X55h+/P8nr/O9893I/7kH22Uwn4cQ+u3vfUxp09SAKYzy7b4te/3oh6UCf78Zi1i8wjlBNSLkhm70uS//jo5d9ubm/v3sDv7n7p6V/vLvJ/3HyeMvKpswxsqG2/te6g0GwSQnRLLrZ8Oyny235PvILqtcndNVJFN4nRSYXZJMYgpW6TGCve8Yw9Ki2k+m374mSk+G0Sgx9gF7xBkdK3ycUVUvk2iVFJedokRsP7y8FO6qTsbXJxsWG++8pqxZvesRuMHaO1a+VL7BCt3d2KUqI78duzYhHGX6yR3ik47OT6avD2Jr3TMJMjdHscxjm5vYEDha6Po0i2r+8qBNB33+AahW1Ofp1TQiK9A/B+uzvlpRacNtQCJrhWnDYUCttw2lAobMdpQ6Gw8cLTD0M4FHaNfmbZPFy1tDAVs2+3t2j55OT3PVrkOGmvaI3jpH2JljhO2tdoheOkfYsWOE7a92h946T9iJY3Ttqv0eLE7fZ9iVZHTtpbtDRx0t6jtZGT9ooWJk7al2hl5KQ9OqZw+x3uKGlsch0d7Jx+cf50+3tvbnxKfLq9efLDd3eC+rfTnN7c3WRm78wuMPBjodsfD5IZ4rtgHzYxO6uQ/PJiv/I2WOwYkse7007sFJLHu1Pfg1yJq9tx/TrxvAwHqWiTSyIZcZMQJb0H3vYmiUGS5CaXRnLkJlfRYzVMkwsYwQqqSfM1WAG13XxdggVQk+YWrF+aNPdg+dSkuYLVT5PmJVj8NGleg7VPk+YtWPo0ad6DlU+T5iNY+DRpvgbrnjab16snaOzq2xpHAHoNu5Z69VAN3xMsdYkyMif3VGhSY+ieKk1qDEVtNKkxFLXTpMZQ1IG3DxQJu+Ltg0jYB3kLu9/S9f7lLv/4X3Xb9ODVaoZ3PUKdHD7fqW5fVjiLtGy3f/Cqv/3+rl9/a7q15fLh0ICPZ+KGaMP+5UfktWp6kOjlX98/kI32k0dUo7mOk75oPAezXN9+rNZ5+mP5p8nzHjxXcRorkc43i+UJsOg0VgLCMI2Fkp4mMURibI+tB9+zr9v/Epg4Yl+3P0Sc3NjxdKDJ3XbiYCcXN3hVmrYjrbgeazuQQH5K+V3lp9RR4QZNffBJH6cpgWM8y8UK0db1q+7PVDnYhNge3LGUgt2XVyRDZvs1FdmymFwFPgR7NlMDBpddWSQ1cCbINNSK8yVmocqCMxOmoSz4kXz7uRfHH+sjOufhoQo7WtJrTkqqfCkFxxy3c/nXrftW+20pWaJlhZPnE60qnDwfXFQYsRollqOr8fuxc92nDxjXQoa6GNdCRqI+yMnYPxDzw1f8zfNo6he5Gbv25oOn1/Vt/QqSNh6rgtsOW9tttVbDhMtJf4Xt5OT3W7T95Pevn6NSd39/JM4aiaTC1eCpE74rptuCauMmQQzV/02CZM5RCXVUEyrdm1xeQaV7kyAVFdhNgrTEGTGxjuqodG9yeQPVxk2CrImja0L32BdU/7d9ed1Q1d0kiKP6v0kQoQK7SZCCCuwmQTIHBMUeGUr82J7GOzosaHKHg5T/TWKsyUq77XBjQZV2+h2UfPXLXZGpvhx2ID3FwfZH/xJU2stX3v54kMZxfSvT/yfLZCIP/D4r6cutpUa3wR5krCTTTbanlVFyNYWTt7mS+s3fwct8X635xXuz2PRlbvF9Xw84ptHBvtvk8Q98FFZoxRvkLOftsbQuoKpwEsJI3d0khoPyv0kI8UPCQr0cO7ZkX8StldQETmI0UnY3idFJ+d8kBt+wDXb0Skr3Ni+uxc4m2XUVLXY0ya6Fa4uT8r9JDPHj5SId3ZbCz5qLBa6kJnBy142U7k1idFK6N4lxNdGt7DZfg7v+m0tGsyXYfPvXLVraNfn1aEbb5NfjJVwq4b3L9jD9ZW9rVW333uIHqGmEN0CbNZoutkSidpotFoo68ObyEnk+ayw9SR/Sk5bpJ6VtGWgXx3jY5YejWVJY8wVvfUc603GuWSiq0wK7UNToLv2y3YPhTXrbbl+D5XWTn48iBCfNe7A4btJ8BGvzJs2j8MDt5oqiAyfNo+DASfMoNnDSPAoNnDSPIgMnzWuwqG7SvAVr6ibNe7CkbtJ8BCvqJs0ZKHAzRiFHom1fRuwohcd7Q7A4Ojx9O4ZAptvkMgo6CH47RsXJcttS5kHqQTBXbhKnxxOcJt0yyOHn2yHWeIjti6gLOT19OwQ4p2lyEU6OTt8OoVBZ2OT3S6wqbNK6xqq6Jq1brKRs0rrHaromrUesoGzSeo1VdG23vnrswO7ydvXQgd219eqRA7uy4uqBA7ua5upxA7ua5OphA7ti8OpRA7tirnVYCBZR1y3MkNq+pjXWfPuO+gLT0CJ31I0a+YhPfPBFe88nqiZtYrk4C7F8+TGw2+zYzQbgBxrxniwwhS0UtMIMtlBQvJER2R7peCMjFHXQQ3NCUVdUS2e/51K6Nha6vRHp4jDZYXuqTIAdPLB9HaY8bMtoBHlo8auqmMwQChvNeJzcLK+TmwCM2+BlctNQvEpuFmrlRXLTULxGbhqKlMhtP7mVVMhtv39r8iDwyQXVo5Vtk6tsJOvJfwd5EuPLqoleZ3kSbQVnHFlgSl9z52ZPhkT+2GzAk70/I/vz/hrWvmo+Vl8WkLvzOxiS94k6X3bxrJCnL/EzjOwfuGLzvj7zy3QmeqRWX8A+k2/3tuIRbDtCgXlNk1WtL5Xm7kwjNZqcMo3UafbFNNKg6RbTSMGkgu0Hbgs9dzagI7sZPSQ3FDWYgTC50+CROtvD2go9gTZ0RxVu0AR8VI9nHbxPiggFRbWH9nsuPexGSw9DHUwrDyNBPXr27WYZa/eoI9d2c+7IJ4GE3e4k0PVkhbbXPFpQOOnOqLue/Hq0nHDSfJCav0mMFRv8EkkS7FpIGeD2xcnwlkHw4pwUOk4uDhUSTmKgOsJJDFRGOInBqwiDHY2KCCcXN0iR3iQGLyGM3WAwbcL23uOCCggnMVD94CSGSOXfJEbBm2DBjq6ktnFycQ3U7E1CkNLBSYgBQmyvO2XNl7IJ7JyMC1tfv24lW6/kkOTtzqkW3/LSP3At3H3l25dPp9MNhlgiy/uhM+nvo+V0269JLfFMocmF1fBGUyAxvdcWTzyaXFCHOymxqbGO+BbP5MLWeH3Y9tOKHR2xt8zHzo3Ym5ubgxK1SQiBCq5JCFJINgmBN8piA6XhbbNg3A5q1ia3PEDJ2iTECorCtkPEzoPYldLd6IZirI9jB0TsOoXY8RC7Wjx2OMSubwJHQ7w3h8EOaqAqbXJppKBsEiJYTzZpHdz53Z7FR7CabPu3h9F940mcq3u6e2/gCO7pTnogeEbc5Lcr3RGexMG5VYGTyvvAuVWhqDi3KhR1pelEkahrdO9z8wj9vhottgpdVPS08O1vPauCxVKTeyrBYqlJ8xqsdpo0b8Faq0nzHiyWmjQfwWKpSfM1WO202XwsS7DWatLcgsVSk+YeLJaaNFew2mnSvARrrSbNa7DaadK8BWutJs3JDs4kBNnBqdsh1qPZUNuXZgvw89uXZmD/JDBDDiM1XZNLEq6l6tuBCq2lmsSp8b2AyS21dO5Ti+/gfe2Dt4f1+C7NpCNGeJem/QOnA90n/3yxW9cEd+uGgaOAtucHB/s028/r6ifk3cnbPVT1NmmsWOXZpHWJVb1NWtdY5dmkdYtVvU1a91jd2qT1iNWtTVqvsbq17dZXC9r3FN64Ws++p07H1XL2PXk4rlaz7+nycbWYfU8YD1VYtxZZhq9WuPueXrla4O67D3LArKjQDa0wKyoStCwwEygU1GAmUCio012GNRJVdJchFLXQXYZQ1Ep3GUJRW9DQb/LoR+nB5tvCsgycGDWub46OsgYTlbZvqi44S6hvJ7eOynN6pqEcZ61MQwnnh0xD8QyIaSgCyp48OXJc8vaQrJ0U2PTfQTVDvUx7mFUzjDribnn8A2cb8NyCUQ9kqYy4x70/Xfnzx2XLu+qTr2d7H3zuRqVx229Ys4MZFNvv/oPv4aRWa3KNAiVNv4NJ4L6A6ctRVZbZLNBKeBNjXE81GSABYH+JbABfPhlE4GDkycgZNJthejcrzV+YReoL/Uo/jWT0c/Y0ksc+324/J3CghbewbuzBD6rbT74HmVuTO6LIrYi6j59Q8d40hoLS8pFQUFo+Egn62TkPL2+f/Hg3UJ68+OvcXBgotLVlKbMJMn4UxLLdPvqZdd1ufv0za99rzs98WAPTPDrzocYfcrQqZdbXPdh+0lmoLGUSg5el2BJJExorqkvZvrrVSPnIJAYnXEXvEBWmTK4OFaZMYlR+SkfwDhupKplcXSdlM5MYgx8eErzDlZSVbF7duiC41SQGKk2ZxEClKZMY4merhHp6XRDuanJ1qDZlEoPUpkxCkMyGSQiS2bC9fKwPUhv22Zjtg8LYioISGbZvxsh5tJMQHuV87t7Lp9H75OnTtz+/ff5kO3VheX8W3m9jdzNS8HB8372cGgtSd4OAaohJ34LUgUmEES9bmERY6dkWsVmFfGafvEYODqndvjkn9RCTEIoXZUwiFHzoR7CLK6izmFxbA9UekxAEtTMJgUk70R5aQVnG9rWJFERMQhgoy5iEIJidSQhM2Ql2cqyEe08or8IVEdFrIyURk2vroOBjEmKAqopJiGBdxGQqLcHCiO0fL6AwokS9/1qcHqgTsP5ruZq1sveqfvaZfm93yNunzaGLhLzYVlHVZKtoLcFdw9nDDua5TLqg06wK88hzGTStIhZ2pXkVobAVnwYbCxveA9yWnDW6B2i+3V4xcpGXDzLcpmdSb1XLX2CKftsQ/eKfvPiv//rHGfro4s+tLpsRtl+dWoLVJLMeqsFykln7FqwnmbWPwntm7UewomTWfg2WlEzat2hRyKy9BWtSZu09WFUya69gWcmsfbQwZNa+ButSZu2jpSGz9j1YmTJrj7ZPJjEIzGcyUz74vPnhE/njpy9/vpvDJxsPtjmLl+2v+A+TKcKf7e3d9/q37z/Wf0jCuL/6cIwfXr7ZjOIoyvaVCMX4PzZjVBTjv27GaCjGP2/3KruZ/7gdpKAg/8+DIP4pCOuS/7x9JaxP/tN2kI6C/Mt2kHG/dj97/d392/GXJ89f32y/fsZev+Wrv33/5YS37z+f8O791xPeve3hmh+t2ff36S9PXjwIY8lX+M+bl9JP6NaBYvxfmzHWM96aBQX5D9tB2GD9P7eDsNH6IIvyi0d8N8N+ORGA3DJbfAamWTs48XmiIDo58nkiIIJ8sdkV1FCV16x1EDA2a95jdV6z5iNWqjVrvsbqxCbNr57hsW8grqbZ7Ov/EcSMzZorVis2ax4Ejc2a11i12Kx5ixV8zZr3WMXXrPkI7U24clsTF7Cs3zbgLjYW1vnWxGUE67YZYXteG0Hu2aR/rp794buGKH72hyy+obU6TCaMRRXMJoxFLTCdMBa14u3SGgnb8HZpKGzH26WhsANvl4bCriA78P3MWK5/FbJlWfAp3qZQYONXvHmE0l2o63u948MtbwfgJ4x/2XttO3AJp9DWT2GDE/V6MSuPsVzuCdfJLHt3dSSlVGTQNB549mw7COWb1+jbgROIMW1n2twFW6N70ZMRaAvPf5xejRlPNZwHc55NNw+GQGOzviokyGRcPcxr2itU7J+9ll+lSOnjTuWH+iQb7ewKpbsbbtN5wBAV7Rv3xf3+2Ol9US8Urtu8e1BNq+krds+/fN459zo53TebX9o3Ctl8mffMQC/RN+yZtZ3bM/dnmV/UjfZ5xwR5seXv8UYVnf9GuV2Om7nw8Bjy7nH99m+Un/5G9cue8XnPGOqZbztw7r+4f4Vl6eK9Wufd4+i9+oYD534X89yB48vlwJmv4R4ruX7sf4+BY+UrzDgba/iYd09B3fMNB06z0wfO5Sul+RruQSGsv8fA8fUrDByhGaeh7vmWA2ecPnD88pUq856JyeLl7zBuzvdPa7et6ebiPdO8u4Ja2f4e79myfJP3zOeK2Vcymr7ha1ba2a+ZLhd2zRWhFjRuvmHP1HL6BHSZFOvzqVkxrfz3UDxfQynr8n3S/H1STCl/+1Gj0/cs/NKaa75sSaRjvumo+RpbXX5pPzXf6lIhr9S3HDWn+3Jdih3NdywUU8nfXgX66b5Tl5Ow5r5TMX387Q25nS6Pdek4tbM6dTJivuk88zU2AHWpjzW34xpk1HzTzvkallM9fjzc/aACp+d901fq9K0KXW5VlPnqVBbSMd94U/30MwWbtt6oi+6aO4cS08ff/rPV6b5hZxouTjrhm46Zr+C5d2aVQhJ9Jx/NSwExJl/vCz2ucp5NUBo+LmIeq+ODFeaxBj4/YB5rDSaqTrq7xvO33EBmUwWF7g5Sh6rjuJPB+rCCd79AvWynDcUTscqXknkdFzO1tbmIroWexxnLcaoAUrifLlMbxR3GsgCvFvH6/mxSB77D2DBcaQ5wjTyQttAk4FhYo1nAsbBO04BjYUXZivff0ANxS7Tkv20PpusVxR8CTCbr6yXFH7IdZ1fQowFmV5DIamyR82HuQodzHCfX1pdogEnvdCMHTU4vw8mRl9Mo4gmbwY7uhZw2Ob3ASs69nEZp5FzIaZROTqicRkmcoBnt8pUcOzm7wLGQAzCnUYwn3AZvczg5v3J6gSInWE6jFHCG5TQIgZ5Mg7T4yYDTGODk+2mMQZ1R9LGv4Gy/2dXFzkLef1yxs5CvvB/gMOQPkYL9FDsM+cq4jp2GfGXCXCs4KXAapGFLG+2oDo7pm17eAMcFToOs2GrH7tFiJyLvL58WOxJ5X7DY1fKmD1sAbdJewfaz3y/BYtfZ79dg+9nvN0g4DNkFW4KUwultjWD72W2tuBxyRO7LFlwPGYtruCAyFtdxRWQsrqJubmw/IAv7yT4JED4hbXYFYT85u4IePeNsdgUjesjZLMAaPeVsEsCX6DFnswAWPadsFiB8UNosgKInnc0ClOhRZ7MANXpW2SxA+LC0WYAeO0+xfTizYJAzC+7ir+TwxOnf/zq5+k+vwe3L71++enn7Zu9E9jHZzbeHWY47vVCzndDJMQ3Tv590wnU+8/4Yukpo3p9JriOa91+iq5DmKyP4Kqb5yjSiIBR82r4Fj2uZtQ+CwaftR/DAlln7NXhezKT99YOZfXctLBZsP/t9D+q92e8r2H72+4V+kgjJpDgYWY2EbfSTRCxsp58kYmEH1eJuobgr1eKxuA8PXd5bTfVhOfVlupJs1zvUjSN8pumRVo1q+OB9OkTQ3RfNxdfLunNHYfewTgJE3YMvkwA1fO/l070nT1hfNg6T9st/avP+auGrtdyTuriYPr+YHr2Y92vOga6775SLSxvzSxvhS6uZfuqXFzNXdJ995d6/GD/eTxspEdN0JWth+OSa6aZ5n3z2LX3vh4+PnDY3HC068VnmbWp2+Sg0v5ZoIo2VM7rk4srK/MqixytZZnW4TMC0Nl8wWnS6fr/beqiXCsgushadmt9vJqFe2jga8L6XLv5pPlm3zkAihzpup5eC27mz5bpFzyyc6IW+QHkfU1APcib2lKJqViheZrr5Ml/+ukNbELxLQVsQDAtQvlo3A7ftwNGi+/dB/SvmJT958cubn569+PFrJyff00mmwwIcGKdKnmCPqnCfXNnA5x+6h4bAGr0y276ysWDOtHukzwY5mbGAWw5wuevuwwiQuZf9AITNbaTPwFGKtpI+A2+Glf2bB0cpruTer34jGvvXBc4u7aDrVvCCVHC/K3g/yOuxxlPfRS43frgputr4q0QmnzX+IpHZdr22ed53h+gaf3VM+5Hi64kN0m9r7Dz0yXU5OOf30xx7veN9ubrrXvavC9SDgLfCwZG/Xsn9lqCNsMn9BoGG0/7ChRrB/oq/ASpxJexLrBJY43ckhPu0xNWX+FqoEdfBTpKC3g+LEopr+ANHLK7TZKNgXOEPFbG44d3+7QIrt0qLYoIX1qIXViYXFj8H/4Nijl1Y/JOboRuOf3Izcr0ef4PI5ToQk9qMuz2vOlg3yeWG359KooY/bb9PMQmGDb9Thq42no+KrrbDNNdg2Oi+5uT99+C+5mxiE97XDN2WDKYtBMPi/clYWLw/GQtb8KreQ3ErXtVjcRte1WNxO17VY3FHdPFsk8Ef3uTbThj0smBZELqzYnhVj8X1WGKKfUxMaQdTHO8zVWYZjltZLBs5j/OvwV7Et99aoLzE49lcH2VK7AFUKlNiYRtc92NRO133Y2EH3q2JPbNY9q7V7NheN46RmI7tjSMmNpKa5x9evS5Ux4R6P54L5mSs1GD65WwqrsH0y9lMXGn6ZfC2aPplMCxNvwyGpemXwbDhdbZPHk6Qt/FhS3X8DraRduoVvIFPHx/6pEdsZYsW08yeVHNwZWR+aMJGOnbHhRrp2OUGqwGm/Rjf5/30RCK3Gzu28kNC1e/jRZrrvwakBHEs0Wyh+8d/pwDePHt+847ifvHh8t3S/Ph+6f9YonTzl7s5+YfHPz35H09uf3h81xNPb2/e3Dy+ffbjT/dn0O1EGadE6dejPL/5y5Ug7Ywg9Ywg5YwgOiOInxHEzgiynBDE1jOCjDOCnDFi7YwRa2eMWDtjxNoZI9bOGLF2xoi1M0bsGQP2jPF6xnA9Y7SeMVjPGKunTK5nDLITls/lhBhnXIefEEMnxCgnxKgnxGgnxOgnxDhDop0hFu2UgXrGSLUzhqqdMVbtjMFqZ4xWO2O42hnj1c4YsHbGiPUzRqyfMreeMWL9jBHrZ4xYP2PE+hkj1s8YsX6CRPMjUrGsZ5j6j1Ee3M7rNy9f3Dx+9eTNT/tNOm/SeJPKmxTeRLyJ8ybGmyy4ycNpMNqEP33jT9/40zf+9I0/feNP3/jTN/70jT99/vD5s+ePnj95/uD5c0+89PwR0hb4keNfwDeB+wk/Cvy08YDCYxa/FvjN4283n0L4PMUnQz7j8mmdrx18geKrIF9q+XrORQNXJlz+cI3FhRxXi1ySct17TLSPuGi/HgRc++CafXDNPrhmH1yzD67ZB9fsg2v2wTX74Jp9cM0+uGYfXLMPrtkH1+yDa/bBNfvgmn1wzT6wZh9Ysw+s2QfW7ANr9oE1+8CafWDNPrBmH1SzD6rZB9Xsg2r2QTX7oJp9UM0+qGYfVLMPqtkH1uwDa/aBNfvAmn1gzT6wZh9Ysw+s2QfW7ANr9oE1+8CafWDNPrBmH1izD6zZB9bsA2v2gTX7CGv2nT3yfoZo71y0dy7aOxftnYv2zkV756K9c9HeuWjvXLR3Lto7F+2di/bORXvnor1z0d65aO9ctHcu2jsX7R2L9o5Fe8eivWPR3rFo71i0dyzaOxbtHYv2TkV7p6K9U9HeqWjvVLR3Kto7Fe2divZORXunor1j0d6xaO9YtHcs2jsW7R2L9o5Fe8eivWPR3rFo71i0dyzaOxbtHYv2jkV7x6K9Y9HesWjvWLT3M0R7O0O0Ny7aGxftjYv2xkV746K9cdHeuGhvXLQ3LtobF+2Ni/bGRXvjor1x0d64aG9ctDcu2hsX7Y2L9oZFe8OivWHR3rBob1i0NyzaGxbtDYv2hkV7o6K9UdHeqGhvVLQ3KtobFe2NivZGRXujor1R0d6waG9YtDcs2hsW7Q2L9oZFe8OivWHR3rBob1i0NyzaGxbtDYv2hkV7w6K9YdHesGhvWLQ3LNrbGaK9niHaKxftlYv2ykV75aK9ctFeuWivXLRXLtorF+2Vi/bKRXvlor1y0V65aK9ctFcu2isX7ZWL9spFe8WivWLRXrFor1i0VyzaKxbtFYv2ikV7xaK9UtFeqWivVLRXKtorFe2VivZKRXulor1S0V6paK9YtFcs2isW7RWL9opFe8WivWLRXrFor1i0VyzaKxbtFYv2ikV7xaK9YtFesWivWLRXLNorFu31DNFezhDthYv2wkV74aK9cNFeuGgvXLQXLtoLF+2Fi/bCRXvhor1w0V64aC9ctBcu2gsX7YWL9sJFe+GivWDRXrBoL1i0FyzaCxbtBYv2gkV7waK9YNFeqGgvVLQXKtoLFe2FivZCRXuhor1Q0V6oaC9UtBcs2gsW7QWL9oJFe8GivWDRXrBoL1i0FyzaCxbtBYv2gkV7waK9YNFesGgvWLQXLNoLFu0Fi/ZyhmjXGaJdXLSLi3Zx0S4u2sVFu7hoFxft4qJdXLSLi3Zx0S4u2sVFu7hoFxft4qJdXLSLi3Zx0S4s2oVFu7BoFxbtwqJdWLQLi3Zh0S4s2kVFu6hoFxXtoqJdVLSLinZR0S4q2kVFu6hoFxbtwqJdWLQLi3Zh0S4s2oVFu7BoFxbtwqJdWLQLi3Zh0S4s2oVFu7BoFxbtwqJdWLTrDNHuZ4h256LduWh3Ltqdi3bnot25aHcu2p2Lduei3blody7anYt256LduWh3Ltqdi3bnot25aHcu2h2Ldsei3bFodyzaHYt2x6LdsWh3LNodi3anot2paHcq2p2Kdqei3alodyranYp2p6LdqWh3LNodi3bHot2xaHcs2h2Ldsei3bFodyzaHYt2x6LdsWh3LNodi3bHot2xaHcs2h2Ldsei3c8Q7XaGaDcu2o2LduOi3bhoNy7ajYt246LduGg3LtqNi3bjot24aDcu2o2LduOi3bhoNy7ajYt246LdsGg3LNoNi3bDot2waDcs2g2LdsOi3bBoNyrajYp2o6LdqGg3KtqNinajot2oaDcq2o2KdsOi3bBoNyzaDYt2w6LdsGg3LNoNi3bDot2waDcs2g2LdsOi3bBoNyzaDYt2w6LdsGg3LNrtDNG+nCHaFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFy7aFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyraFyraFyraFyraFyraFyraFyraFyraFyraFyraFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzaFyzalxNEu9YTRLs4EFUciCoORBUHoooDUcWBqOJAVHEgqjgQVRyIKg5EFQeiigNRxYGo4kBUcSCqOBBVHIgqDkQVBqIKA1GFgajCQFRhIKowEFUYiCoMRBUGoooCUUWBqKJAVFEgqigQVRSIKgpEFQWiigJRRYGowkBUYSCqMBBVGIgqDEQVBqIKA1GFgajCQFRhIKowEFUYiCoMRBUGogoDUYWBqMJAVGEgqjAQVesZov0MIqo4EVWciCpORBUnoooTUcWJqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmoooSUUWJqKJEVFEiqigRVZSIKkpEFSWiihJRRYmowkRUYSKqMBFVmIgqTEQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVWcQUXUGEVWciCpORBUnoooTUcWJqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6IKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUUWJqKJEVFEiqigRVZSIKkpEFSWiihJRRYmookRUYSKqMBFVmIgqTEQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIqjOIqDqDiCpORBUnoooTUcWJqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqKJEVFEiqigRVZSIKkpEFSWiihJRRYmookRUUSKqMBFVmIgqTEQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxE1RlEVJ1BRBUnoooTUcWJqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1HFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVFEiqigRVZSIKkpEFSWiihJRRYmookRUUSKqKBFVmIgqTEQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSai6gwiqs4goooTUcWJqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1HFiajiRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqigRVZSIKkpEFSWiihJRRYmookRUUSKqKBFVlIgqTEQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSaiChNRdQYRVWcQUcWJqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1HFiajiRFRxIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZSIKkpEFSWiihJRRYmookRUUSKqKBFVlIgqSkQVJqIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSaiChNRhYmoOoOIqjOIqOJEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1HFiajiRFRxIqo4EVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkpEFSWiihJRRYmookRUUSKqKBFVlIgqSkQVJaIKE1GFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSaiChNRhYmowkRUnUFE1RlEVHEiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1HFiajiRFRxIqo4EVWciCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSWiihJRRYmookRUUSKqKBFVlIgqSkQVJaKKElGFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSaiChNRhYmowkRUYSKqziCi6gwiqjgRVZyIKk5EFSeiihNRxYmo4kRUcSKqOBFVnIgqTkQVJ6KKE1HFiajiRFRxIqo4EVWciCpORBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSaiihJRRYmookRUUSKqKBFVlIgqSkQVJaKKElFFiajCRFRhIqowEVWYiCpMRBUmogoTUYWJqMJEVGEiqjARVZiIKkxEFSaiChNRhYmowkRUYSKqMBFVZxBR/QwiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqnMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqlMiqlMiqlMiqlMiqlMiqlMiqlMiqlMiqlMiqlMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqmMiqp9BRPUziKi+QUTNBwF9xhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpzhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpThmpThmpThmpThmpThmpThmpThmpThmpThmpThmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpjhmpfgYj1c9gpHo/Q8ZzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpzaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpTaqpTaqpTaqpTaqpTaqpTaqpTaqpTaqpTaqpTaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqpjaqqfQU31M6ip3s6Q8Zyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pyj6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pSj6pSj6pSj6pSj6pSj6pSj6pSj6pSj6pSj6pSj6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6pij6mdwVP0MjqrXM2Q8J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6J6s6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jas6Jas6Jas6Jas6Jas6Jas6Jas6Jas6Jas6Jas6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqs6Jqv6GWRVP4Os6uUMGc9Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq85Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq05Zq05Zq05Zq05Zq05Zq05Zq05Zq05Zq05Zq05Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq45Zq34Ga9XPYK264jI+cCmg0zh+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tl+1Tfwqx9e1A9v6G7DNdluJNv1ZLuWbFeT7UqynZLtPNnOcu2SwyX5a8mbS/Zl8tElR0pyYCbfg+Rrl3zLs7OKJccJnyv5hMxnfb608PWLL5J8JebLPdcUXLhwdcQlGNd5XExyxcplseNnftBLAARsIMqhbwKcCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCuucCusbVNjYUuxZR+FJR+FJR+FJR+FJR+FJR+FJR+FJR+FJR+FJR+E5R+E5R+E5R+E5R+E5R+E5R+E5R+E5R+E5R+E5R+FJR+FJR3HJp0Xt8OTMVwC+zPC1jC+YfFXmSz/XF1zEcKXE5RjXfFxYcvXKJbLjZ37QEZxBqXU7w1Zwbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1zbq1b1lZY1lZY0lZY0lZY0lZY0lZY0lZY0lZY0lZY0lZY0lZYzlZYzlZYzlZYzlZYzlZYzlZYzlZYzlZYzlZYzlZY0lZY0lZY0lZgjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq5jjq6fwdH1Mzi6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6zjm6vsHRjS0jGzRd1rBkGyrb0LMNLdtwSTZck+1Gsl1PtsuOmuygyY6Z7JBJj5hcu+RwSf5a8uaSfZl8dMmRkhyYyfcg+dol3/LsrJKdxrLzZnaizq4M2aUou/bxZZav5VwwcFXCpQ/XV1zEcaXI5SjXvFxYc/V+zHrYGTRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg4zRg26ABh+ZSW5MGxNakAbE1aUBsTRoQW5MGxNakAbE1aUBszRkQW3MGxNacAbE1Z0BszRkQW3MGxNacAbE1Z0BszRkQW1MGxNaUAbE1ZUBsTRkQW1MGxNaUAbE1ZUBsTRkQW1MGxNaUAbE1Z0BszRkQW3MGxNacAbE1Z0BszRkQW3MGxC7JxqgdXte5eOAKhcsgrrW4oOOqkUtTrn+5yOZK/qANOYNvbIPbEE4zNk4zNk4zNk4zNk4zNk4zNk4zNk4zNk4zNk4ztpG1ISNrQ0bWhoysDRlZGzKyNmRkbcjI2pCRtCEjaUNG0oaMpA0ZSRsykjZkJG3ISNqQkbQhI2dDRs6GjJwNGTkbMnI2ZORsyMjZkJGzISNnQ0bOhoykDRlJGzKSNmQkbchI2pCRtCEjaUNG0oZgPrNhPrNhPrNhPrNhPrNhPrNhPrNhPrNhPrNhPrNhPrOdwWe2M/jM1rkN4TRm4zRm4zRm4zRm4zRm4zRm4zRm4zRm4zRm4zRm61kb0rM2pGdtSM/akJ61IT1rQ3rWhvSsDelJG9KTNqQnbUhP2pCetCE9aUN60ob0pA3pSRvSczak52xIz9mQnrMhPWdDes6G9JwN6Tkb0nM2pOdsSE/akJ60IT1pQ3rShvSkDelJG9KTNqQnbQjmSxvmSxvmSxvmSxvmSxvmSxvmSxvmSxvmSxvmSxvmS9sZfGk7gy9tjdsQTpM2TpM2TpM2TpM2TpM2TpM2TpM2TpM2TpM2TpO2lrUhLWtDWtaGtKwNaVkb0rI2pGVtSMvakJa0IS1pQ1rShrSkDWlJG9KSNqQlbUhL2pCWtCEtZ0Nazoa0nA1pORvScjak5WxIy9mQlrMhLWdDWs6GtKQNaUkb0pI2pCVtSEvakJa0IS1pQ1rShmA+tmE+tmE+tmE+tmE+tmE+tmE+tmE+tmE+tmE+tmE+tp3Bx7Yz+NhWuQ3hNGzjNGzjNGzjNGzjNGzjNGzjNGzjNGzjNGzjNGyrWRtSszakZm1IzdqQmrUhNWtDataG1KwNqUkbUpM2pCZtSE3akJq0ITVpQ2rShtSkDalJG1JzNqTmbEjN2ZCasyE1Z0NqzobUnA2pORtSczak5mxITdqQmrQhNWlDatKG1KQNqUkbUpM2pCZtCOZ7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z7G+Z72xl8bzuD722F2xBO8zZO8zZO8zZO8zZO8zZO8zZO8zZO8zZO8zZO87aStSEla0NK1oaUrA0pWRtSsjakZG1IydqQkrQhJWlDStKGlKQNKUkbUpI2pCRtSEnakJK0ISVnQ0rOhpScDSk5G1JyNqTkbEjJ2ZCSsyElZ0NKzoaUpA0pSRtSkjakJG1ISdqQkrQhJWlDStKGYD65YT65YT65YT65YT65YT65YT65YT65YT65YT65YT65ncEntzP45CZuQziM3DiM3DiM3DiM3DiM3DiM3DiM3DiM3DiM3DiM3JS1IcraEGVtiLI2RFkboqwNUdaGZLHllsSWWxJbbklsuSWx5ZbEllsSW25JbLklseWWxJZbDltuOWy55bDllsOWWw5bbjlsueWw5ZbDllsOW245bLklseWWxJabkjZESRuipA1R0oYoaUOUtCEYbW4YbW4YbW4YbW4YbW4YbW4YbW4YbW4YbW4YbW4YbW5noM3Nz7Ahzm0I55gb55gb55gb55gb55gb55gb55gb55gb55gb55ibZ22IZ22IZ22IZ22IZ22IZ21IlnVuWda5JVnnlmSdW5J1bknWuSVZ55ZknVuSdW5J1rklWeeWY51bjnVuOda55VjnlmOdW451bjnWueVY55ZjnVuOdW5J1rklWeeWZJ2bJ22IJ22IJ22IJ22IJ20IJqEbJqEbJqEbJqEbJqEbJqEbJqEbJqEbJqEbJqEbJqHbGSR0O4OEbsZtCOeeG+eeG+eeG+eeG+eeG+eeG+eeG+eeG+eeG+eem2VtiGVtiGVtiGVtiGVtiGVtSJaNblk2uiXZ6JZko1uSjW5JNrol2eiWZKNbko1uSTa6JdnolmOjW46Nbjk2uuXY6JZjo1uOjW45Nrrl2OiWY6Nbjo1uSTa6JdnolmSjmyVtiCVtiCVtiCVtiCVtCCanGyanGyanGyanGyanGyanGyanGyanGyanGyanGyan2xnkdDuDnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG6cnG5L1oZk+emW5adblp9uWX66ZfnpluWnW5afbkl+uiX56Zbkp1uSn25Jfrol+emW5Kdbkp9uSX665fjpluOnW46fbjl+uuX46Zbjp1uOn245frrl+OmW46dbkp9uSX66JfnpluSnW5Kfbkl+uiX56bYkbQimqBumqBumqBumqBumqBumqBumqBumqBumqBumqBumqNsZFPUzIOqcoc4R6pygzgHqnJ/O8emcns7h6ZydztHpnJy+AU4PtqDTbhaYnuWlZ3HpWVp6FpaeZaUnUelJUnoSlJ7kpCcx6UlKehKSnmSkJxHpOUJ6DpCe46Pn8Og5OnoOjp5jo+fQ6Dkyeg6MnuSiJ7HoSSp6EoqeZKInkehJIvolED20iOJ1GksBrDawoMGaCcsyrPywuMT6FUtkrMKP+Ycz6Occfs7Z5xx9zsnnHHzOuecce86p5xx6zpnnHHk+sH/YQJ0HW+BnjleNLNs8izbPks2zYPMk1zyJNU9SzZNQ8yTTPIk0TxLNk0DzJM88hzPP0cxzMPMcyzyHMs+RzHMg8xzHPIcxz1HMkxDzJMM8iTBPEsyTAPNLfnlomcErGV4s8XqMl3ysKrBwwdoIyy+s8LCIxDoVS2Gsto/5hDPw5JxOzuHknE3O0eScTM7B5JxLzrHknErOoeScSd6xT+jYJ3TsEzbo48EW+JkbfuaGnzlezZOA8SRfPIkXT9LFk3DxJFs8iRZPksWTYPEcVzyHFc9RxXNQ8RxTPIcUzxHFc0DxHE88hxNP0sSTMPFLlnhohsPTLp7Z8eKB1ye8BOJVFi/kWCtgOYIVDxZVWLdhaYjVJxa4WEMfU/9nUME5FJwzwTkSnBPBORCc88A5DpzTwDkMnLPAOQq8YfXfsPpvWP03rP4bVv8Nq/+G1X8W7J3keiex3kmqdxLqnWR6J5HeSaJ3Euid5HnncN45mncO5p1jeedQ3jmSdw7kneN45zDeOYp3EuKdZHgnEd6NeoBGPUCjHqBRD9CoB8B4bkznxnBuzObGaG5M5sZgbszlxlhuTOXGUO4zmNxnILk5kZsDuTmPm+O4OY2bw7g5i5ujuDmJm4O4OYe7Yg9QsQeo2ANU7AEq9gAVe4CKPUCWqj2HatPXfxwP0Y+HaMdD1BPm03JCDJ0xr58Qw47HWA4/FTscwQ9H0OEI5XCEEwZnOx6iHw8xjodYU3NdcorEJicJCK/U5FRqcio1OZWanEpNziX8OztNnCCGsW7C0gyrPywwsYbFMhkrcSz2sZ845oTOoIJzKDhngnMkOCeCcyA454FzHDingXMYOGeBcxR4wU6oYCdUsBMq2AkV7IQKdkIFO6EdsDd9j0+YCsbxEP14iHY8RD1hbi0nxNAZc/wJMex4jOMj1A5H8MMRdDhCORzhhMHZjofox0OM4yFOEEHYIiXp5Ul4eaEWqVCLVKhFKtQizfnkdAo4vsLYCUPGlxNi0EUea0csT7ECxiIb63hsFbAbOeajzsCac6o5h5pzpjlHmnOiOQeac545x5lzmjmHmXOWubCPEvZRwj5K2EcJ+yhhHyXso3SCj9JxH6XjPkrHfZSO+yid4KN0go/SCT5KJ/goneCjdNhH6bCP0mEfpcM+Sod9lI77KB33UTruo3TcR+m4j0ry15P49SR9XdRHifooUR8156zTN/r4bG8nDCI7vvQdc1aXyPZ0DCo2sIbFMhkrcSz2sZ/AluWY2ToD3s7Z7RzdzsntHNzOue0c286p7RzazpntHNnOie2OzZZjs+XYbDk2W47NlmOz5dhs+Qlmy4+bLT9utvy42fLjZstPMFt+gtnyE8yWn2C2/ASz5YfNlh82W37YbPlhs+WHzZYfN1t+3Gz5cbPlx82WHzdbScp8EjKfZMw7NVtOzdYcKk9f0OMzrx2f/+34KmQnDKtj9stPsF+X8Pp0jBPWIT9hPfQTpj4/Ye7zEyY/P2H2O8isPANZyYmVHFjJeZUcV8lplRxWyVmVHFXJSZUcVMk5ldgDGvaAhj2gYQ9o2AMa9oCGPaCd4AHtuAe04x7QjntAO+4B7QQPaCd4QDvBA9oJHtBO8IB22APaYQ9ohz2gHfaAdtgD2nEPaMc9oB33gHbcA9pxD2hJtmYSrZkka1IPaNQD2nEPaGEPePVpHF8A7PgyZCeMq2Mm0MIm8Nqcd8L87yesQ3584vPjQ9SPiwM/PkL9hJnviHVb4u5vehkLdX8LNX8L9X4LtX4LdX4LNX4L9X0LtX0LdX0LNX0L9XwLtXwLdXwLNXwL9XsLtXsLdXsLNXtL3Otde2tPePHH8RD9eIh2PEQ9PI+WwxF0fC4/HMGORjg+Lu1wBD8cQYcjlMMRDg/JdjRAPxpgHA1wWN5QX7ekbN2ScnULNHUL9HRL2NJdeyMPjyQ7Psvb8bXGDg8nXw5HOGF6OzzN++Glxo/Pb358YPrxld+Pj0w/PM0d8mB2go/DX/HwRzz8DQ9/wsNf8PAHPPz9Dn++w1/v8Mc7/O0Of7rDX+7whzv83Q5/tsNf7fBHOzvBx9lxH2fHfZwd93F23MfZYR9nh32cHfZxdtjH2WEfZ4d9nB32cXbYx9lhH2eHfZwd9XF21MfZUR9nR32cHfVxue9zuc9zua9z9OMc/TZnx33cCZ/m7LiRs+NGzg4bOTts5I5/lbPDPs4O+7jjH+SOf487/jnu+Nc4O+zhjn+K8xMsHC7Gw7V4uBQPV+LhQjxch4fL8HAVHi7CwzV4uAQPV+DhAjxcf4fL73D1HS6+w7V3foKF8+MWzo9bOD9u4fy4hfPDFs4PWzg/bOH8sIXzwxbOD1s4P2zh/LCF88MWzg9bOD9q4fyohfOjFs6PWjg/auFyZXa5KrtckR2tsaMldg6PM/Hjfs2P+7Xj5XQnVNP5Yb/mh/2aw3NMHB5j4vAUE4eHmDg8w8ThESYOTzDxw45JJzgmfFYkPioSnxSJD4rE50TiYyLxKZH4kEh8RiQ+IhKfEIkPiMTnQ+LjIfHpkPhwSHw2JD4aUic4Jh13TDrumHTcMem4Y9Jhx6TDjkmHHZMOOyYddkw67Jh02DHpsGPSYcekw45JRx2TjjomHXVMOuqYdNQx5U6BzB0CmTsDkh4BSU+ApAdACp6jr+P26ITDHo+f9ajD9kjwCH16qCM905Ee6UhPdKQHOtLzHOlxjjpshsoJZggDyDB/DOPHMH0Mw8cwewyjxzB5DIPHMHcMY8cwdQxDxzBzDCPHMHEMA8cwb6zkwMvluP8px/1POe5/ynH/Uw77n3LY/5TD/qcc9j/lsP8ph/1POex/ymH/Uw77n3LY/5Sj/qcc9T/lqP8pR/1PyVCWcwSxHEAsxw+j+DBKD6PwMMoOK5CuXI4bnHLY4BSIVqZEMAoEozwwigOjNDAKA6MsMIoCK4ftTD3BzlRqZyq1M5XamUrtTKV2plI7U6mdqdTOVGpnKrUzldqZSu1MpXamUjtTqZ2p1M5UamcqtTM1Z2fq1M4EWo1Uq55q1VKtaqpVSbVSqpWnWlmmVWpopH4pdVOp/ks9qtSoSA3A1FhPvVapNzg3W1hqTFhqUNApls7hdJGgqxBd5ug6ShdqqgSo1KBahoolqsao3KN6kgpWqoiPCPl2gpBvVMg3KuQbFfKNCvlGhXyjQr5RId+okG9UyDcq5BsV8o0K+UaFfKNCvlEh36iQb1TINyrkW07It5SQbykh31JCvqWEfEsJ+ZYS8i0l5FtKyLeUkG8ZId8yQr5lhHzLCPmWEfItI+RbRsi3jJBvGSHfMkK+pYR8Swn5diHkI1MZnVzp7E2XB7r+0AWOrqB0iaYagIoMqmKoTKI6jAo9qiSpVKVa+IiE7ydI+E4lfKcSvlMJ36mE71TCdyrhO5XwnUr4TiV8pxK+UwnfqYTvVMJ3KuH7pYSPLE39UsiTZp5rZrlmS6rZmmo1Uq16qlVLtaqpVrnxkRseydGRaZUaGqlfSt1Uqv9Sjyo1KlIDMDXWU69V6g3OzRa5qSk3D+Ym3dwMTxcSulLRpZCutXQxp2qByhGqd6igooqNSkKqOamopar5iNgfJ4j9QcX+oGJ/ULE/qNgfVOwPKvYHFfuDiv1Bxf6gYn9QsT+o2B+XYj8yUY9LyU+alVwz5Zp5rpnlmi2pZmuq1Ui16qlWuRGSGyC58ZEbHsnRkWmVGhqpX0rdVKr/Uo8qNSpSAzA11lOvVeoNzs0WuakpNw/mJt3cDJ9bTnJrF10i6RpMF3mqIqhMoTqICi2q5KhUpFqUil2qpo+YgPUEE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BSE7BemoDIvLjmrMCaswJrzgqsOSuw5qzAmrMCa84KrCkrsKaswJqyAmvKCqwpK7CmrMCasgJrygqsKSuwZqzAmrECa8YKrBkrsGaswJqxAmvGCqwZK7BmrMCasQJrygqsKSuwpqzAmrICa8oKrCkrsKaswDo9oSjQCq7HdMGnioJKFqqJqOiiqo7KRqpLqfClyvqIIbAzQPGGSfGGUfGGWfGGYfGGafGGcfGGefGGgfGGifGGkfGGmfG25NyBLTl7YEvOH9iSMwi25ByCLTmLYEvOI9iSMwm2pFyCLSmbYEvKJ9iSMgq2pJyCLSmrYEvKK9iSMgu2pNyCLRm7YEvGL9iSMQy2ZByDLRnLYEvGM9iSMQ22ZFyDLRnbYEvGN1iOv245ALvlCOy2pLyDLSnzYEvKPdiSsg+2pPyDLdBA2AIdhC3QQtgCPYQt0ETYAl2ELdBG2AJ9hC3QSNgCnYQt0ErYctxLnAIr57RyjivnvHIOLOfEco4s58xyDi3n1HKOLefcckt6CUt6CUt6CUt6CUt6CUt6CUt6CUt6Cct5Cct5Cct5Cct5Cct5Cct5Cct5Cct5Cct5CUt5CUt5CUt5CUt5CUt5CUt5CUt5CUt5CUt5CUt5iSQDPAkBT1LALeclLOclLOclLOclLOcljHoJo17CqJcw6iWMegmjXsKolzDqJYx6CaNewqiXOA7NtjOo2Yax2Ya52YbB2YbJ2YbR2YbZ2Ybh2Ybp2Ybx2Yb52YYB2uZJL+FJL+FJL+FJL+FJL+FJL+FJL+FJL+E5L+E5L+E5L+E5L+E5L+E5L+E5L+E5L+E5L+EpL+EpL+EpL+EpL+EpL+EpL+EpL+EpL+EpL+EpL5GDUVuORm05HLV5zkt4zkt4zkt4zkt4zks49RJOvYRTL+HUS1COtFGQtFGStFGUtFGWtFGYtFGatB3HSdsZPGnDQGnDRGnDSGnDTGnDUGnDVGnDWGnDXGnDYGnDZGnDaGlT0kso6SWU9BJKegklvYSSXkJJL6Gkl1DOSyjnJZTzEsp5CeW8hHJeQjkvoZyXUM5LKOUllPISSnkJpbyEUl5CKS+hlJdQykso5SWU8hI5TLPlOM2WAzWbcl5COS+hnJdQzkso5yVEvYSolxD1EpTCbBTDbJTDbBTEbJTEbBTFbJTFbBTGbMdpzHYGjtkwj9kwkNkwkdkwktkwk9kwlNkwldkwltkwl9kwmNkwmdlK0kuUpJcoSS9Rkl6iJL1ESXqJkvQSSZazlZyXKDkvUXJeouS8RMl5iZLzEiXnJUrOS5SclygpL1FSXqKkvERJeYmS8hIl5SVKykuUlJcoKS+Roh9bDn9sOf6x5QDIVnJeouS8RMl5iZLzEiXnJQr1EoV6CUpANopANspANgpBNkpBNopBNspBNgpCNkpCtuMoZDuDhWwYhmyYhmwYh2yYh2wYiGyYiGwYiWyYiWwYimyYimwYi2w16SVq0kvUpJeoSS9Rk16iJr1ETXqJJEjZciRly6GULcdSthxM2XI0ZcvhlC3HU7YcUNlyRGVLIZUtxVS2FFTZUlRlS2GVLcVVthRY2VJkZUuhlS3FVrYcXNlydGXL4ZWt5rxEzXmJmvMSNeclas5LUASzUQazUQizUQqzUQyzUQ6zURCzURKzURSzURazURizHacx2xk4ZsM8ZsNAZsNEZsNIZsNMZsNQZsNUZsNYZsNcZsNgZsNkZmtJL9GSXqIlvURLeomW9BIt6SVa0kskWc6WgzlbjuZsOZyz5XjOlgM6W47obDmks+WYzpaDOluK6mwprLOluM6WAjtbiuxsKbSzpdjOloI7W4rubCm8s+X4zpYDPFvLeYmW8xIt5yVazku0nJdoOS9BWdBGYdBGadBGcdBGedBGgdBGidBGkdBGmdBGodBGqdB2HAttZ3ChDYOhDZOhDaOhDbOhDcOhDdOhDeOhDfOhDQOiDROiDSOirSe9RE96iZ70EklwtCXJ0ZZER1uSHW1JeLTl6NGWw0dbjh9tOYC05QjSlkNIW44hbTmItOUo0pbCSFuKI20pkLSlSNKWQklbiiVtKZi0pWjSlsJJW4onbTmgtOWI0pZDSluOKW05qLT1nJfoOS/Rc16CoqaNsqaNwqaN0qaN4qaN8qaNAqeNEqeNIqeNMqeNQqftOHXazsBOG+ZOGwZPGyZPG0ZPG2ZPG4ZPG6ZPG8ZPG+ZPGwZQGyZQ20h6iSSJ2pIoakuyqC0Jo7YkjdqSOGpL8qgtB6S2HJHackhqyzGpLQelthyV2nJYastxqS0HprYUmdpSaGpLsaktBae2FJ3aUnhqS/GpLQWothSh2lKIassxqi0HqbYcpdpymGrLcaotB6q2HKnaRs5LUGK1UWS1UWa1UWi1UWq1UWy1UW61UXC1UXK1UXS1UXa1HYdX2xn0asP4asP8asMAa8MEa8MIa8MMa8MQa8MUa8MYa8Mca8Mga9sgWQdb0Jk2SbG2JMbakhxrS4KsLUmytiTK2nIsa8vBrC1Hs7YcztpyPGvLAa0tR7S2HNLackxrS0GtLUW1thTW2lJca0uBrS1FtrYU2tpSbGtLwa0tRbe2HN7acnxrywGuLUe4thzi2nKMa8tBru2Sch1aRPE6jaUAVhtY0GDNhGUZVn5YXGL9iiUyVuFH/IOfwbr2DdZ1Pki4vxzjrx3jrx3jrx3jrx3jrx3jrx3jrx3jrx3jr32hlsI3wNfBFviZG37mhp+54WdO12BPoq09h7b2HNrac2hrz6GtPYe29hza2nNoa8+hrT2HtvYU2tpTaGtPoa09hbb2FNraU2hrT6GtPYW29hTa2lNoa8+hrT2HtvZLtHVoZsSTL57f8RKCVym8EOK1Fi/nWDFgUYJ1D5ZWWL1hgYg1KJa5Tp/0IVsAsNVXYxxyBRhk7Rhk7Rhk7Rhk7Rhk7Rhk7Rhk7Rhk7Rhk7Rhk7YZdgWFXYNgVGHYFhl2BYVeQhFR7ElLtOUi15yDVnoNUew5S7TlItecg1Z6DVHsOUu05SLWnINWeglR7ClLtKUi1pyDVnoJUewpS7SlItacg1Z6CVHsOUu05SLUbdQVGXYFRV2DUFRh1BUZdAQVQOwVQOwVQOwVQOwVQOwVQOwVQOwVQOwVQOwVQOwVQ+3EAtZ8BoHaP24KrFxLvLoykdoykdoykdoykdoykdoykdoykdoykdoykdseuwLErcOwKHLsCx67AsSvYwE0HW9DVPAea9hxo2nOgac+Bpj0HmvYcaNpzoGnPgaY9B5r2FGjaU6BpT4GmPQWa9hRo2lOgaU+Bpj0FmvYUaNpToGnPgab9EjQdmqrwbIgnXDyn42UDr0x48cPrK17CsUrAQgRrHSynsGLDohDrTixtnT7pQ07gDHy064wPBJgo7Zgo7Zgo7Zgo7Zgo7Zgo7Zgo7Zgo7Zgo7Zgo7cJWQNgKCFsBYSsgbAWErYCwFdjgRMda4EeOnzh+4Ph548eNnzZ/wfGTgw3og6bx6Q3QHqKPgD5jOojoKKWvAX3P8JuMJws8H+EpD8+qeOLGawNefvAKhxdRvE5jKYDVBhY0WDNhWYaVHxaXTp/0ITF+Bn/ZyxliHCOZHSOZHSOZHSOZHSOZHSOZHSOZHSOZHSOZHSOZvWAxXrAYL1iMFyzGCxbjBYvxgsV4wWK8UDFeqBgvVIwXKsYLFeOFivFCxXihYrxQMV6gGC9QjBcoxgsU4wWK8QLFeIFivEAxXqAYL1CMFyrGCxXjhYrxQsV4oWK8UDFeqBgvVIxTgLFTgLFTgLFTgLFTgLFTgLFTgLFTgLFTgLFTgLFTgLEfBxj7GQBjr2eIccw0dsw0dsw0dsw0dsw0dsw0dsw0dsw0dsw0dsw09orFeMVivGIxXrEYr1iMVyzGKxbjFYvxSsV4pWK8UjFeqRivVIxXKsYrFeOVivFKxXiFYrxCMV6hGK9QjFcoxisU4xWK8QrFeIVivEIxXqkYr1SMVyrGKxXjlYrxSsV4pWK8UjFOCcBOCcBOCcBOCcBOCcBOCcBOCcBOCcBOCcBOCcBOCcB+nADsZxCAvZ0hxjEU2DEU2DEU2DEU2DEU2DEU2DEU2DEU2DEU2DEU2BsW4w2L8YbFeMNivGEx3rAYb1iMNyzGGxXjjYrxRsV4o2K8UTHeqBhvVIw3KsYbFeMNivEGxXiDYrxBMd6gGG9QjDcoxhsU4w2K8QbFeKNivFEx3qgYb1SMNyrGGxXjjYrxRsU4Reg6Reg6Reg6Reg6Reg6Reg6Reg6Reg6Reg6Reg6Rej6cYSun4HQ9X6GGMdUXcdUXcdUXcdUXcdUXcdUXcdUXcdUXcdUXcdUXe9YjHcsxjsW4x2L8Y7FeMdivGMx3rEY71SMdyrGOxXjnYrxTsV4p2K8UzHeqRjvVIx3KMY7FOMdivEOxXiHYrxDMd6hGO9QjHcoxjsU452K8U7FeKdivFMx3qkY71SMdyrGOxXjlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrlEHrxxm0fgaD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1jGD1gdW3gMr74GV98DKe2DlPbDyHlh5D6y8B1XegyrvQZX3oMp7UOU9qPIeVHkPqrwHVd4DKu8BlfeAyntA5T2g8h5QeQ+ovAdU3gMq7wGV96DKe1DlPajyHlR5D6q8B1XegyrvQZU3JbY6JbY6JbY6JbY6JbY6JbY6JbY6JbY6JbY6JbY6Jbb6cWKrn0FsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxsdUxs9RUr7xUr7xUr7xUr7xUr7xUr7xUr75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq7xUq7xUq7xUq7xUq7xUq7xUq7xUq7xUq7xUq7xUq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uq75Uqb8o6dco6dco6dco6dco6dco6dco6dco6dco6dco6dco6dco69eOsU53BOtVClbcw2FQYbCoMNhUGmwqDTYXBpsJgU2GwqTDYVBhsKgw2FQabCoNNhcGmwmBTYbCpFqq8tVDlrQUqby1QeWuBylsLVN5aoPLWApW3Fqi8tUDlrQUqby1MeWthylsLU95amPLWwpS3Fqa8tTDlrYUpby1MeWthylsLVN5aoPIWxYmK4kRFcaKiOFFRnKgoTlQUJyqKExXFiYriREVxoqI4UVGcqChOVBQnKooTFcWJ6jhOVHaG8jasvDE8VBgeKgwPFYaHCsNDheGhwvBQYXioMDxUGB4qDA8VhocKw0OF4aHC8FBheKgMK2/Dytuo8jaqvI0qb6PK26jyNqq8jSpvo8rbqPI2qLwNKm+Dytug8jaovA0qb4PK26DyNqi8DSpvo8rbqPKmyE5RZKcoslMU2SmK7BRFdooiO0WRnaLITlFkpyiyUxTZKYrsFEV2iiI7RZGdoshOHUd26gxkpxwrbwzoFAZ0CgM6hQGdwoBOYUCnMKBTGNApDOgUBnQKAzqFAZ3CgE5hQKcwoFMY0CkM6JRj5e1UeTtV3k6Vt1Pl7VR5O1XeTpW3U+XtVHk7VN4OlbdD5e1QeTtU3g6Vt0Pl7VB5O1TeDpW3U+VNEZmiiExRRKYoIlMUkSmKyBRFZIoiMkURmaKITFFEpigiUxSRKYrIFEVkiiIyRRGZoohMHUdk6gxEpoSVN+ZhCvMwhXmYwjxMYR6mMA9TmIcpzMMU5mEK8zCFeZjCPExhHqYwD1OYhynMwxTmYQrzMEV5mKI8TFEepigPU5SHKcrDFOVhivIwRXmYgjxMQR6mIA9TkIcpyMMU5GEK8jAFeZiCPExBHqYoD1OUhynKwxTlYYryMEV5mKI8TFEepigPU5SHKcrDFOVhivIwRXmYojxMUR6mKA9TlIcpysPUcR6mzuBhqmDljeGXwvBLYfilMPxSGH4pDL8Uhl8Kwy+F4ZfC8Eth+KUw/FIYfikMvxSGXwrDL4Xhl8LwS1H4pSj8UhR+KQq/FIVfisIvReGXovBLUfilIPxSEH4pCL8UhF8Kwi8F4ZeC8EtB+KUg/FIQfikKvxSFX4rCL0Xhl6LwS1H4pSj8UhR+KQq/FIVfisIvReGXovBLUfilKPxSFH4pCr8UhV+Kwi91HH6pM+CXqlh5Y9KlMOlSmHQpTLoUJl0Kky6FSZfCpEth0qUw6VKYdClMuhQmXQqTLoVJl8KkS2HSpTDpUpR0KUq6FCVdipIuRUmXoqRLUdKlKOlSlHQpSLoUJF0Kki4FSZeCpEtB0qUg6VKQdClIuhQkXYqSLkVJl6KkS1HSpSjpUpR0KUq6FCVdipIuRUmXoqRLUdKlKOlSlHQpSroUJV2Kki5FSZeipEsdJ13qDNKlGlbeGGspjLUUxloKYy2FsZbCWEthrKUw1lIYaymMtRTGWgpjLYWxlsJYS2GspTDWUhhrKYy1FMVaimItRbGWolhLUaylKNZSFGspirUUxVoKYi0FsZaCWEtBrKUg1lIQaymItRTEWgpiLQWxlqJYS1GspSjWUhRrKYq1FMVaimItRbGWolhLUaylKNZSFGspirUUxVqKYi1FsZaiWEtRrKUo1lLHsZY6A2upjpU3ZlgKMyyFGZbCDEthhqUww1KYYSnMsBRmWAozLIUZlsIMS2GGpTDDUphhKcywFGZYCjMsRRmWogxLUYalKMNSlGEpyrAUZViKMixFGZaCDEtBhqUgw1KQYSnIsBRkWAoyLAUZloIMS0GGpSjDUpRhKcqwFGVYijIsRRmWogxLUYalKMNSlGEpyrAUZViKMixFGZaiDEtRhqUow1KUYSnKsNRxhqXOYFgKMyyFGZbCDEthhqUww1KYYSnMsBRmWAozLIUZlsIMS2GGpTDDUphhKcywFGZYCjMshRmWwgxLUYalKMNSlGEpyrAUZViKMixFGZaiDEtRhqUgw1KQYSnIsBRkWAoyLAUZloIMS0GGpSDDUpBhKcqwFGVYijIsRRmWogxLUYalKMNSlGEpyrAUZViKMixFGZaiDEtRhqUow1KUYSnKsBRlWIoyLHWcYakzGJbCDEthhqUww1KYYSnMsBRmWAozLIUZlsIMS2GGpTDDUphhKcywFGZYCjMshRmWwgxLYYalMMNSlGEpyrAUZViKMixFGZaiDEtRhqUow1KUYSnIsBRkWAoyLAUZloIMS0GGpSDDUpBhKciwFGRYijIsRRmWogxLUYalKMNSlGEpyrAUZViKMixFGZaiDEtRhqUow1KUYSnKsBRlWIoyLEUZlqIMSx1nWJYzGJYFMywLZlgWzLAsmGFZMMOyYIZlwQzLghmWBTMsC2ZYFsywLJhhWTDDsmCGZcEMy4IZlgUzLAtmWBbMsCyUYVkow7JQhmWhDMtCGZaFMiwLZVgWyrAslGFZIMOyQIZlgQzLAhmWBTIsC2RYFsiwLJBhWSDDskCGZaEMy0IZloUyLAtlWBbKsCyUYVkow7JQhmWhDMtCGZaFMiwLZVgWyrAslGFZKMOyUIZloQzLQhmWhTIsy3GGZTmDYVkww7JghmXBDMuCGZYFMywLZlgWzLAsmGFZMMOyYIZlwQzLghmWBTMsC2ZYFsywLJhhWTDDsmCGZcEMy0IZloUyLAtlWBbKsCyUYVkow7JQhmWhDMtCGZYFMiwLZFgWyLAskGFZIMOyQIZlgQzLAhmWBTIsC2RYFsqwLJRhWSjDslCGZaEMy0IZloUyLAtlWBbKsCyUYVkow7JQhmWhDMtCGZaFMiwLZVgWyrAslGFZKMOyHGdYljMYlgUzLAtmWBbMsCyYYVkww7JghmXBDMuCGZYFMywLZlgWzLAsmGFZMMOyYIZlwQzLghmWBTMsC2ZYFsywLJRhWSjDslCGZaEMy0IZloUyLAtlWBbKsCyUYVkgw7JAhmWBDMsCGZYFMiwLZFgWyLAskGFZIMOyQIZloQzLQhmWhTIsC2VYFsqwLJRhWSjDslCGZaEMy0IZloUyLAtlWBbKsCyUYVkow7JQhmWhDMtCGZaFMizLcYZlOYNhWTDDsmCGZcEMy4IZlgUzLAtmWBbMsCyYYVkww7JghmXBDMuCGZYFMywLZlgWzLAsmGFZMMOyYIZlwQzLQhmWhTIsC2VYFsqwLJRhWSjDslCGZaEMy0IZlgUyLAtkWBbIsCyQYVkgw7JAhmWBDMsCGZYFMiwLZFgWyrAslGFZKMOyUIZloQzLQhmWhTIsC2VYFsqwLJRhWSjDslCGZaEMy0IZloUyLAtlWBbKsCyUYVkow7IcZ1iWMxiWBTMsC2ZYFsywLJhhWTDDsmCGZcEMy4IZlgUzLAtmWBbMsCyYYVkww7JghmXBDMuCGZYFMywLZlgWzLAslGFZKMOyUIZloQzLQhmWhTIsC2VYFsqwLJRhWSDDskCGZYEMywIZlgUyLAtkWBbIsCyQYVkgw7JAhmWhDMtCGZaFMiwLZVgWyrAslGFZ/v/W7l7FzSsKw+itDNO4MUHnm2XP+Abi3ilSpRgbFYbxD7LizvfuIXUMeXJ2Kz5eIXiQtqpVDUvVsFQNS9WwVA1L1bBUDUvVsFQNS9WwVA1L1bBUDUv7hqUJw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNCxFw1I0LEXDUjQsRcNSNCxFw1I0LEXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUs7RuWJgxL2bCUDUvZsJQNS9mwlA1L2bCUDUvZsJQNS9mwlA1L2bCUDUvZsJQNS9mwlA1L2bBUDUvVsFQNS9WwVA1L1bBUDUvVsFQNS9GwFA1L0bAUDUvRsBQNS9GwFA1L0bAUDUvVsFQNS9WwVA1L1bBUDUvVsFQNS9WwVA1L1bBUDUvVsFQNS9WwVA1L1bBUDUvVsLRvWJowLGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxFw1I0LEXDUjQsRcNSNCxFw1I0LEXDUjQsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcPSfzcsf301B8Tyl+d7Nixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixlw1I2LGXDUjYsZcNSNixVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjQsRcNSNCxFw1I0LEXDUjQsRcNSNCxFw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LFXDUjUsVcNSNSxVw1I1LD0MXN5vBi7vfzEs//fG/cSHeT0x8mpixMTI3cTIMTGyJkZOAyNrIvr1MDEyUeyaKHZNFLsmil0Txa6JYtdEsWui2IlgJ3qdyHWi1olYJ1od+XKdiGx/47T9+7u2F47thbvtBdsLr7YXXm8v3G8v7N9j+1fhGohyv8q1n+Xa73Lth7n2y1z7aa79Ntd+nGu/zmO/zmPgO3O/zmO/zmO/zmO/zmO/zmO/zmPg0gr/y/96efvxev70/OD7p7/PXy8fP19vX94+Pb4/Pz2/9vv5cvny+fri2836bd28/fPmj0+Pl+vNu/Pjh+uXy/OD38+Xb/+8/f393Vrr4fRwOv348RMskhlL

Oeps beetje veel tekst door die string.....
Hoe kan ik dat verkleinen?

[ Voor 0% gewijzigd door Ircghost op 09-09-2020 11:54 . Reden: Even de string aangepast... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
zet het in een code-blok of quote-quotes... [ quote ] string van blueprint [ /quote ] (zonder spaties)
String verwijderd

[ Voor 255% gewijzigd door CappieL op 10-09-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@0108daniel Beter dump je 'm op pastebin en deel je een linkje.
@CappieL You're not helping ;).

.edit: ah ja code blokken werkt beter :)
@CappieL Als je nou ook nog even de string uit jouw post haalt dan ziet het topic er ook weer leesbaar uit ;)

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2020 12:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:49
Vandaag voor het eerst wat mods geinstalleerd. Probeerde het eerst vanilla te spelen. Merkte dat ik wat dingen miste zoals grotere inventory of dat het grotere stacks zijn. Beetje ingelezen en zijn enorm veel mods die het spel wat lekkerder laten spelen in mijn ogen. Je hebt voor aardig wat dingen water nodig en je bent oneindig buizen aan het leggen om ergens water te krijgen. En met Inland waterpump heb ik dat nu al weer beter voor elkaar. Probeer het daarentegen wel zo vanilla mogelijk te houden. Een boel extra grote dingen gezien.

Wel probeer ik nu te kijken naar verder bouwen. Treinen kan ik zoals eerder gezegd nog weinig over vinden en ook weinig goede tutorials. Iemand die wat goeds hiervoor weet? Ik zie op de meeste grote kaarten van games treinen met mooie setups. Maar begrijp het nieg volledig. Mijn game begint ook groter te worden en ben de bellts van overal en nergens echt zat aan het worden.

En endgame ben ik nog niet. Maar ik ben benieuwd wat ik kan verwachten qua biters. Gaat het lukken als ik gewoon met turrets blijf spelen langs mijn muren? Of moet ik dit echt flink gaan upgraden uit eindelijk? Zo ver ben ik nog niet gekomen, maar heb tijd en genoeg items om nu alvast te kijken om te upgraden als dat zo nodig is. Maar als dat niet nodig is dan heb ik mijn turrets al mooi staan met rode ammo.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryst op 12-09-2020 00:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Toevallig ben ik in mijn huidige run aan het testen of gele ammo nog sterk genoeg is om de sterkste biters tegen te houden. Tot noch toe lukt het (zonder witte science), maar er zijn wel behoorlijk wat repair-packs nodig om alles gerepareerd te houden (ik gebruik hier reparatie-torens voor uit een mod :P ).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DgHXXZ1.png

Als de evolutie maximaal is dan ga ik het ook nog eens proberen met gele turrets i.c.m. vlammewerpers, in combinatie met die drakentanden zou dan behoorlijk goed moeten werken.

edit:

tip: stop geen nukes in de spidertron als je de verdedigingsmuur gaat aanpassen :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qpP1lI3.png

[ Voor 12% gewijzigd door Drumatiko op 12-09-2020 12:57 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:32
Ik had al een filmpje gezien van de spidertron waarin nukes werden getest en afgeraden. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
@Ryst Er zijn niet echt uitgebreide trein tutorials, heb je de in-game trein tutorials al gevolgd? Deze zijn prima te volgen en geven voldoende handvatten. Daarnaast maakt het voor je treinnetwerk uit of vanille of een train manager mod gaat gebruiken. In vanille heb je geen depots, in LTN heb een of meer depots, in TSM heb je per item depots om een voorbeeld te geven.

De simpele turrets kunnen ook de grootste biters aan, maar behemoth biters en spitters hebben resistances en veel hitpoints. Deze combinatie maakt dat behemoths standaard (gele) munitie sponzen zijn, een dubbele turret lijn zoals Drumatiko heeft is in mijn ervaring krap bemeten tegen deze monsters, als je het met turrets en standaard munitie wil doen heb je in mijn opinie zeker vier rijen turrets nodig om ze snel genoeg uit te schakelen voordat ze veel schade kunnen aanrichten en vereist ook een flinke munitie productie.

Praktisch gezien als je behemoths regelmatig tegenkomt is opschalen naar rode (piercing) munitie noodzakelijk omdat turrets bijna twee keer zo veel schade aanrichten, geel doet standaard 5, rood doet 8 en de bijkomende factor is dat hoge tiers meer profiteren dan de lagere tiers, bijvoorbeeld met Physical projectile damage 6 doet geel: 5 + 6, rood: 8 + 9.6 en voor de volledigheid groen (uranium) 24 + 28.8.

Flamethrower-turrets zijn een goede ondersteuning bij gun- of laserturrets, in mijn ervaring zijn ze te traag om de eerste biter de volle laag te geven, maar alle volgende biters moeten door het vuur lopen om aan te kunnen vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

@Ryst Voor de treinen heeft Nilaus recentelijk een video tutorial gemaakt, deze bevat alles wat je als beginner moet weten en is relatief compact:

There's no place like 127.0.0.1

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:49
@squaddie Dank voor je uitgebreidde uitleg! Is een mod voor treinen aan te raden? En zoja welke precies? Zou 2 lagen turrets met rode munitie voldoende moeten zijn? Of zou je dan in je 3de rij een rij met laser / flamethrowers moeten plaatsen?

@MatHack Dank! Die ga ik zeker even kijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 16-06 11:19
@Ryst ik zou kwa treinen gewoon eerst kijken of je het in 'vanilla' werkend kan krijgen. Met een treinensysteem waarbij je zelf treinen routes geeft tussen A en B, bijvoorbeeld om Iron ore naar je smelter te brengen.

Ik gebruik nu zelf de LTN mod voor treinen, vooral omdat je minder treinen nodig hebt (dus minder kans op deadlocks) maar LTN is wel een stukje complexer om op te zetten dan 'gewone' treinen, en je moet nog steeds wel alles snappen kwa signals.

Je kunt ook prima een bestaande save later 'upgraden' naar LTN stations als je wil. Die mod kan je prima later toevoegen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
@Ryst ik zelf doe eigenlijk alleen maar laserturrets.
2 rijen en gaan met die banaan. op zware stukken wil ik nog wel is 3 of 4 rijen maken. but thats it.
(we zorgen voor genoeg stroom..)

En wat Hydra ook al zegt. Lekker eerst met de vanilla treinen klooien voor je aan allerlei mods begint :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 22:18
Er komt een nieuwe update aan!

Versie 1.1 krijgt een functie waarmee het (eindelijk) mogelijk is om 'same name' stations, een limiet te geven voor het aantal treinen die er mogen stoppen.

Dit lost het probleem op dat treinen steeds naar hetzelfde station gaan, en andere stations links laten liggen. Meestal de veraf gelegen stations.

https://factorio.com/blog/post/fff-361

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
Fornoo schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:53:
Er komt een nieuwe update aan!

Versie 1.1 krijgt een functie waarmee het (eindelijk) mogelijk is om 'same name' stations, een limiet te geven voor het aantal treinen die er mogen stoppen.

Dit lost het probleem op dat treinen steeds naar hetzelfde station gaan, en andere stations links laten liggen. Meestal de veraf gelegen stations.

https://factorio.com/blog/post/fff-361
ik las het gisteren ook! ik ben hier zo blij mee!
eindelijk niet meer al die treinen te hernoemen en stuff.. gewoon lekker gaan met die banaan!
(ik zag er heel erg tegenop om met LTN ofzo aan de slag te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
Dat is een mooie toevoeging.
Ik zou ook nog wel een "nuclear artillery" willen hebben. (@Wube Software, lezen jullie mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
Wanneer is de 1.1 versie verwacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
demonic schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

ik las het gisteren ook! ik ben hier zo blij mee!
eindelijk niet meer al die treinen te hernoemen en stuff.. gewoon lekker gaan met die banaan!
(ik zag er heel erg tegenop om met LTN ofzo aan de slag te gaan).
LTN zag ik ook tegenop, maar na me er een uurtje in verdiept te hebben werkt het fantastisch. De blueprints sla ik op in mijn in-game BP library waardoor ik ze voor eeuwig kan bewaren en in volgende games alleen maar hoef neer te ploppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
NL_NaToR schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:39:
Wanneer is de 1.1 versie verwacht?
Liever gisteren dan vandaag, niet? :P In de FFF post staat;

"Right now we aren't going to make any promises as to when it is coming, but we will keep you updated on our progress with these blog posts, and give some notice before it is deployed. Though I'm quite certain that we are more than half-way through. To keep you happy until it is here, lets go through some of the changes."

Even rekenen (het is net factorio); 1.0 kwam halverwege augustus uit. Ze zijn verder dan over de helft, zeg op driekwart. 1/4 van 2 maanden is twee weken. Plus een weekje de laatste bugs eruit slaan.

En dat plus of min een paar weken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 15:43
Haribo112 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

LTN zag ik ook tegenop, maar na me er een uurtje in verdiept te hebben werkt het fantastisch. De blueprints sla ik op in mijn in-game BP library waardoor ik ze voor eeuwig kan bewaren en in volgende games alleen maar hoef neer te ploppen.
Ik ben juist met mijn nieuwe base (spiral base) na enkele bases te hebben gedaan middels LTN deze nu links laten liggen en aan het testen met TSM vooral ook in combinatie met train depots voor de grondstoffen vond ik dat de moeite wel eens waard. TSM zou ups vriendelijker moeten zijn dan LTN maar vanwege start nieuwe base nog niet echt kunnen bevestigen. Lordktor is de maker en die heeft ook een TSM outpost builder uitgebracht. Dat is bijna een fire en forget manier om je outpost te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 15:43
0108daniel schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:50:
Hierbij een screenshot waarop te zien is dat de titanium ore titanium rods worden ipv plates.
Ook op de plaats waar mijn cursor staat hoort naar mijn weten het titanium plates icoontje te staan.
[Afbeelding]
Welke loaders gebruik je bij die smelter? Ik gebruik miniloader maar die lijken de belt niet goed te balancen 1 spoor is duidelijk voller dan de andere op een belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Ondertussen is het vol ongeduld wachten op 1.1 ! Ik ben reeds een nieuwe Megabase begonnen met 1.1 in het achterhoofd. Mijn Smart Train system was daar eigenlijk al klaar voor zo te zien. Het enigste wat er voor mij veranderd is dat ik niet meer hoef bij te houden in m'n netwerk hoeveel treinen er reeds op weg zijn naar een station. (Dit deed ik om de 'thundering herds' te vermijden).

Ik ben een pure vanilla speler, ik tracht steeds m'n Bases en problemen die ik gaande weg tegen kom op te lossen in Vanilla.

Iemand die goeie servers weet voor Multiplayer? Ik heb het even gehad in single player :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Nou, de 1.1 release lijkt dichtbij te zijn: https://factorio.com/blog/post/fff-363 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Idd, volgende week experimental, can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Ik ben (al maanden) bezig met een vanilla 10kspm base.

Geinspireerd door de basis van Stevetrov's 10kspm monolitic trainbase. Daarin worden geen belts noch bots gebruikt voor de productie. Alles wordt dus van de ene trein naar de andere trein verplaatst. Erts direct in de trein, die rijdt naar een smelter en dumpt daar zijn lading. Een andere trein pakt vervolgens de iron plates op en vervoert die naar andere plaatsen, enzovoorts...

De truc zit hem in het 'in sync' houden van de productieunits zelf en het 'in sync' houden van het treinnetwerk.

Vooral voor dat laatste kijk ik enorm uit naar 1.1

Voor de rest is het bijna een baan aan het worden met spreadsheets en stroomschema's. :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 16:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

1.1 is nu live in de beta sectie :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
Thnx voor het melden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:17
Wat al jaren in mijn hoofd speelt is of ik niet gewoon een base kan maken die bvb 50 SPM maakt met input van de resources (pakweg 2 blue belts iron, 1 copper, ....) en die base dan gewoon 10 keer kopieer . Dan heb ik 500 SPM, zonder al de ongemakken van een echt grote base te moeten hebben.

Ik weet dat dit al gebeurd is, heeft iemand tips? Voorbeelden? Op wat kan ik zoeken, ik dacht aan tileable?

ALle info is welkom, ik heb al een megabase van 1500-2000 SPM gemaakt, maar ben daar het eeuwige bottlenecken oplossen beu. Wil nu een ander concept doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben ook weer begonnen met de 1.1 experimental. Hopelijk kan ik nu een keer wat langer met 1 base bezig blijven dan anders. Zodra ik met uranium bezig kan gaan raak ik vaak een beetje gedemotiveerd door alle ingewikkelde blueprints die daarbij komen kijken.

Dan zou je denken maak gewoon je eigen blueprints. Goed punt! Maar die komen qua efficiëntie/ratios natuurlijk bij lange na niet in de buurt van die ingewikkelde blueprints.

Hoe pakken jullie dit aan? Heb nu al 5 verschillende bases gehad waarbij ik best ver ben gekomen (ook al bij 3 bases een raket gelaunched) maar continu de focus verlies zodra ik bij uranium en robots kom. Dan zijn er opeens zoveel dingen mogelijk dat ik het niet meer weet en maar opnieuw begin :D En dat terwijl Factorio volgens mij pas echt heel erg tof wordt zodra je bij robots en dergelijke bent.

Proberen jullie continu perfecte ratios aan te houden? Of vullen jullie belts gewoon aan zodra ze depleted raken? Want ook dat lijkt me super lastig naar mate je base groeit.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
London schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:35:
Ben ook weer begonnen met de 1.1 experimental. Hopelijk kan ik nu een keer wat langer met 1 base bezig blijven dan anders. Zodra ik met uranium bezig kan gaan raak ik vaak een beetje gedemotiveerd door alle ingewikkelde blueprints die daarbij komen kijken.

Dan zou je denken maak gewoon je eigen blueprints. Goed punt! Maar die komen qua efficiëntie/ratios natuurlijk bij lange na niet in de buurt van die ingewikkelde blueprints.

Hoe pakken jullie dit aan? Heb nu al 5 verschillende bases gehad waarbij ik best ver ben gekomen (ook al bij 3 bases een raket gelaunched) maar continu de focus verlies zodra ik bij uranium en robots kom. Dan zijn er opeens zoveel dingen mogelijk dat ik het niet meer weet en maar opnieuw begin :D En dat terwijl Factorio volgens mij pas echt heel erg tof wordt zodra je bij robots en dergelijke bent.

Proberen jullie continu perfecte ratios aan te houden? Of vullen jullie belts gewoon aan zodra ze depleted raken? Want ook dat lijkt me super lastig naar mate je base groeit.
Robots zijn heel handig maar eigenlijk compleet optioneel. Trains ook. Je kan perfect een 1000 SPM base maken zonder die 2 zaken.
Dus als je dat niet ziet zitten, laat die dan gewoon liggen.

Nucleare power gebruik ik vaak blueprints. Eigenlijk altijd. Voel me daar niet schuldig over en het is vooral een fire and forget onderdeel vd game. Bouwen en er 50 uur niet meer naar moeten omkijken, leuk toch?
Bvb deze voor Kovarex te misbruiken doe ik altijd;
https://factorioprints.com/view/-L3baVutv7LcodypX5yj

Mijn ratio's zijn bijlange niet perfect, ik probeer gewoon zovele mogelijk bottlenecks weg te werken. Heeft een onderdeel 3,5 iron blue belts nodig? Ik zorg voor 4 blue belts. Voor circuits kijk ik wel eens naar blueprints maar echt kopiëren doe ik niet vaak. Is een constante battle tgn bottlenecks maar met genoeg plaats tussen laten kan je dit altijd oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
@London Wat ik persoonlijk fijn vindt aan Factorio dat je grote mate van vrijheid krijgt, zoals Satangel al je kan treinen en robots gebruiken, maar hoeft niet, zelfde is van toepassing op zonnepanelen of uranium voor energie. Als je op internet kijkt zie al die perfect ratio bases en blueprints prachtig om te zien en geweldig dat mensen die zo kunnen uitwerken, maar ook hier geldt je mag een perfect ratio base bouwen, maar het hoeft niet, ook met een ineffeciente base kan je Factorio uitspelen of als je wilt 1000 spm genereren. Speel Factorio zoals jij wilt spelen, laat je niet leiden door wat op internet staat.

Als ik je een tip mag geven probeer eens niet een grote basis te bouwen, maar onafhankelijke productielijnen voor de verschillende raketonderdelen en kleuren flesjes. Dit idee was eigenlijk een bijvangst van het doel om LTN onder de knie te krijgen en hiervoor zette ik losse productielijnen op waar aan de ene kant met treinen de grondstoffen in gingen en aan de andere kant kwam het onderdeel eruit. Toen het eenmaal begon te draaien besefte ik dat meer overzicht in een productielijn had en makkelijker problemen kon oplossen of de lijn opschalen. Dat was de ook de eerste keer dat ik 1000 spm haalde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dank voor jullie tips en opmerkingen!

Ben inmiddels weer op weg met een nieuwe base en druk bezig met de main bus. Ik heb mij voorgenomen om alle blueprints zelf te maken behalve dingen als smelting lanes & balancers aangezien die toch niet verder geoptimaliseerd kunnen worden en gewoon vrij saai zijn om te maken. Net zelf een lane gemaakt voor red/green science en het geeft wel voldoening als je zelf iets maakt wat werkt in plaats van een simpele blueprint neer te ploppen :9

Trains heb ik voorheen wel veel mee gewerkt, zelfs ooit aardig op weg geweest met een city grid base & LTN! Ga nu denk ik eens kijken naar robots en dedicated networks. Heb al wel een keer met robots gewerkt maar toen had ik 1 gigantisch netwerk gebouwd en dan zie je al helemaal door de bomen het bos niet meer met chests en dergelijke.

Edit: m'n eigen mini mall gemaakt :D Zelf blueprints maken is echt veel leuker :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MOeXwYnTaY_C7wEsVKEyLPxpfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqkSDED4lQKQAuL0WFJ8RFr3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door London op 20-12-2020 10:53 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Leuk om te lezen dat weer gemotiveerd bent, dat je veel weer veel uren plezier met Factorio mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Satangel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:03:
Wat al jaren in mijn hoofd speelt is of ik niet gewoon een base kan maken die bvb 50 SPM maakt met input van de resources (pakweg 2 blue belts iron, 1 copper, ....) en die base dan gewoon 10 keer kopieer . Dan heb ik 500 SPM, zonder al de ongemakken van een echt grote base te moeten hebben.

Ik weet dat dit al gebeurd is, heeft iemand tips? Voorbeelden? Op wat kan ik zoeken, ik dacht aan tileable?

ALle info is welkom, ik heb al een megabase van 1500-2000 SPM gemaakt, maar ben daar het eeuwige bottlenecken oplossen beu. Wil nu een ander concept doen.
Om mezelf even te quoten, heb nog wat nagedacht en ik vermoed dat dit pas efficient wordt wanneer het over grotere SPM gaat. Dit ivm UPS . Hoe hoger de SPM hoe meer ik kan beacons gebruiken, hoe minder factories en inserters ik nodig heb, hoe meer UPS ik ga hebben.

Want dit kostte mij in mijn 1500-2000 SPM uiteindelijk veel UPS, ik had miljoenen inserters. Nu zal ik beter doen!

nog tips of suggesties, altijd welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:59
Ik ben zelf begonnen aan een game met research cost keer 10, zonder biters. Ik hou er van om een efficiente basis te bouwen, maar inderdaad rond robots/uranium gaat het zo hard met alle nieuwe dingen (ondanks dat ik al een paar games een raket heb weten te lanceren).

Ik ben al een paar uur bezig en heb pas 8 research-items afgerond, maar de smelting columns staan, alle start-patches worden gemined en ik heb een mini-mall staan voor de eerste levensbehoeftes. Elke keer dat research klaar is heb ik de tijd om te bedenken hoe ik dat wil integreren in mijn starter-base.
Ik ben nu voorzichtig aan het bedenken hoe ik de rest van de game aan wil pakken; ik denk dat mijn starting base alleen research en mall wordt en dat ik daarna al gelijk een rail-netwerk start om zaken zoveel mogelijk op locatie te produceren. Maar omdat ik tijd heb om eea te bedenken wil ik proberen om geen enkele blueprint te gebruiken. Ik heb er toch tijd voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:45

Smurf

Detri

Xterminator had laatst eerder dit jaar een basetour van een 20K SPM base die uit weet ik veel hoeveel modules bestond die ieder 178 SPM produceren:

)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marcj

Wat je wel eens zou kunnen proberen om iets te bouwen voor module van 672 SPM. Is niet mega groot, maar dan kun je wel mooie verhoudingen doen voor de verschillende sciences met 12 beacons per assembler. Kijk eens naar deze berekening.

Ondertussen heb ik Nilaus zo ver gekregen om mijn basis te reviewen :+ In deze basis ben ik uitgegaan van 2688 SPM, eigenlijk 4x de bovenste link.

[ Voor 10% gewijzigd door Marcj op 21-12-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 10:32
Mooie basis Marc, erg netjes gedaan! En leuke review van Nilaus, gaaf dat hij hem heeft gereviewd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Arie Atari op 21-12-2020 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Mooie opmerking ook over "mixed cargo trains". Ik ben momenteel bezig met een trains-only basis die bijna volledig werkt met direct insertion. Treinen zijn allemaal 2-8-2 en hebben door middel van filters per wagon de juiste combinatie van spullen bij zich. Vanaf het unload station is er perwagon 1 factory per kant die het volgende product maakt. Daarachter ligt gelijk weer het bijbehorende load station. Dit is gebaseerd op een base tour die ik een hele tijd terug ergens gevonden had. Momenteel is het ongeveer 2k5 SPM, maar ik heb ruimte over gelaten in de lengte en breedte. 4-voudigen tot 10kspm zou dan het volgende doel zijn.

Als hij jouw manier van mixed al niet wil doen dan zal hij "mijn" mixed cargo wel helemaal niks vinden :P

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
Smurf schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:49:
Mooie opmerking ook over "mixed cargo trains". Ik ben momenteel bezig met een trains-only basis die bijna volledig werkt met direct insertion. Treinen zijn allemaal 2-8-2 en hebben door middel van filters per wagon de juiste combinatie van spullen bij zich. Vanaf het unload station is er perwagon 1 factory per kant die het volgende product maakt. Daarachter ligt gelijk weer het bijbehorende load station. Dit is gebaseerd op een base tour die ik een hele tijd terug ergens gevonden had. Momenteel is het ongeveer 2k5 SPM, maar ik heb ruimte over gelaten in de lengte en breedte. 4-voudigen tot 10kspm zou dan het volgende doel zijn.

Als hij jouw manier van mixed al niet wil doen dan zal hij "mijn" mixed cargo wel helemaal niks vinden :P
In zijn laatste 'Let's play' is hij ook begonnen met een mixed train, maar hij is het echt niet gewend. Wel grappig om te zien hoe ook iemand met ruim 6000 uur in Factorio nog nieuwe dingen vindt om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

@Marcj In reversed megabase? Ik ben toevallig onlangs die serie begonnen te kijken, maar loop nog wel een paar episodes achter. Normaal kijk ik alleen wat losse dingen van Nilhaus, basetours bijvoorbeeld, omdat het hele cityblock gebeuren mij niet zo aanspreekt. Ik bouw liever om de natuurlijke hindernissen heen (al blaas ik cliffs wel gewoon op als ze in de weg liggen, die waren er "vroeger" immers ook niet :*) ) Normaal kijk ik meer KoS, maar nu zij nog aan het herstellen is moet je toch wat he? :D

Maar het idee achter deze basis, en ook de vorm waarin hij wordt opgebouwd, en dan bedoel ik nog niet eens het "reversed" concept maar echt de fysieke vorm, spreekt mij wel aan. Ik loop zelf ook al een tijdje rond met de gedachte om bij een volgende basis de verschillende outposts op dezelfde manier te rangschikken zoals je bij de "visualize" optie in Kirkmcdonald ziet. Verschillende rijden van productie modules onder elkaar, maar een algemene stroom van goederen die van links naar rechts loopt zegmaar.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Yup, ik kan die serie ook wel waarderen. Het is vooral het ontwerpen van grote productieblokken, wat ik eigenlijk het leukste deel van Factorio vind. Ik merk dat ik juist een heel erg gelijke bouwstijl heb aan hem, dus het is wel leuk om te zien wat je ermee kan doen als je er (bijna) fulltime mee bezig kunt zijn. Ook zijn Twitch series zijn soms heel interessant hoe hij dingen opbouwt gezien de restricties die hij zichzelf oplegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoeveel uur zit er in die base @Marcj ? Grandioos gemaakt zeg, heel inspirerend.

Ik ben nog altijd druk met m'n main bus uit te breiden. Heb inmiddels de blueprint van KoS haar mall ook een plekje gegeven dus die kan ik rustig aan op/uitbouwen. Een mall is iets wat ik later nog zelf wil gaan proberen te maken maar ik vind die van KoS dusdanig efficiënt dat gemak de overhand heeft.
Daarnaast heb ik ook maar eens besloten met biters te gaan spelen (voor het eerst in 350 uur playtime :') ). Creëert toch een extra dimensie en uitdaging als je defenses moet bouwen etc.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
London schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:40:
Hoeveel uur zit er in die base @Marcj ? Grandioos gemaakt zeg, heel inspirerend.

Ik ben nog altijd druk met m'n main bus uit te breiden. Heb inmiddels de blueprint van KoS haar mall ook een plekje gegeven dus die kan ik rustig aan op/uitbouwen. Een mall is iets wat ik later nog zelf wil gaan proberen te maken maar ik vind die van KoS dusdanig efficiënt dat gemak de overhand heeft.
Daarnaast heb ik ook maar eens besloten met biters te gaan spelen (voor het eerst in 350 uur playtime :') ). Creëert toch een extra dimensie en uitdaging als je defenses moet bouwen etc.
Bleh biters.... Speel nu opnieuw met biters en in het begin is het nog kinda leuk (maar wel een hele sleur om walls + turrets + ammo + repairbots op te zetten, kost je uren tijd) maar vanaf ze mijn UPS beginnen te beinvloeden is het toch een stuk minder tof.....

Denk dat ik de volgende keer ze toch maar weer uitzet, ook pollution, wss doe ik dit voor mijn huidige base ook via console commands. Kost op een einde teveel berekeningen dus teveel UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

^^ zelfde met cliffs. Die zitten op een gegeven moment alleen maar irritant in de weg steeds.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Eigenlijk zou er na de rocket launch research moeten unlocken waarmee je biters volledig kunt uitroeien. Tegen die tijd (of eigenlijk al veel eerder) zijn biters alleen maar een nuisance, maar helemaal zonder biters vanaf de start vind ik ook altijd maar een beetje saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
London schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:40:

Net even gekeken, het is al 312 uur 8)7

Om eerlijk te zijn, daarvan zit waarschijnlijk wel 50 uur ofzo in waar ik gewoon aan het testrunnen ben (dus dat hij een nacht draait om te kijken of het helemaal stabiel is). Ik heb het ook een keer gehad dat ik door een foutje geen materialen leverde aan de buitenmuur waar de biters uiteindelijk gewoon binnen komen. Dat resulteerde dus helaas in een basis die compleet vernield was in de ochtend :D

Ik vind het persoonlijk zonder biters echt niet leuk. Ik voel me dan een beetje erg alleen ofzo... :P En nukes gooien blijft prachtig, helemaal met de nieuwe animaties >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Marcj op 23-12-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Is er naast factorioprints een goeie site voor fully beaconed builds te vinden vd verschillende sciences?

Bvb voor rode circuits of voor engines of iets dergelijks.

Verder heb ik nu een starterbase die iets van een 40 SPM uitspuwt. Ik wil nu een nieuwe base maken van 200 SPM, en die dan 5 keer copy pasten.
Hoe kan ik ingame makkelijk testen/berekenen dat iets 200 SPM gaat maken, zonder dat mijn originele base van 40 SPM wordt meegeteld?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Satangel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:39:
Hoe kan ik ingame makkelijk testen/berekenen dat iets 200 SPM gaat maken, zonder dat mijn originele base van 40 SPM wordt meegeteld?
https://mods.factorio.com/mod/factoryplanner

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fornoo
Ik ben (al maanden) bezig met een vanilla 10kspm base.
Hierboven een quote van mezelf, van een maand geleden. Ik heb me er stevig in vastgebeten, en eerlijk gezegd ben ik enorm blij als het straks klaar is. 8)7

Hoewel ik er nog steeds lol in heb, hoop ik dat 'peak factorio' daarna is gepasseerd. Allememaggies, dit is het meest verslavend spel dat ik ooit heb gespeeld.

Het is een train-to-train base geworden ...en hij heet 'kees'. ;)

De uitdaging die ik mezelf heb gegeven is een zo efficient mogelijke basis te bouwen. Dit om de ups zo hoog mogelijk te houden. Dit levert niet de meest esthetische basis op. Ook is het geen compacte basis, zoals een cityblock vaak is. Hij woekert flink uit, mede een gevolg van de enorme treinen. Mocht het ooit in een echte map gebouwd worden, dan ben je even zoet. Er is ook flink wat real estate.

Belangrijkste uitgangspunt is, dat het ding ook daadwerkelijk gebouwd kan worden in een vanilla map. Het moest geen synthetische basis worden, met gigantische ore-patches op precies de juiste plek.

Erts wordt rondom de buitenste ring gewonnen. Daar wordt het direct (zonder inserters, belt of bots) in een treinwagen gedropt. In centrale smelterijen, meer in het centrum, wordt het door middel van direct insertion gesmolten. Van daaruit gaat het naar de (sub)fabrieken die zich nog verder in het centrum bevinden. Alles wordt, je raadt het al, door middel van direct insertion van de ene naar de andere fabriek verplaatst via de treinen.

Bots worden alleen gebruikt om de raketsilo's te vullen.

Belts worden op slechts twee plaatsen gebruikt. Voor de satellieten, want dat is bijna niets. Bij de productie van rocketfuel, kon niet anders door de vorm van de fabriek.

Overzicht. De schaal is wat lastig in te schatten, maar 1 'rood streepje' is een 8-48-8 trein.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6gMcVkBMfBRkfIkqSrVuTRJ5q4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ACY6HerTQjr0u3AKZGVGnJQv.png?f=fotoalbum_medium

De staalsmelterij close-up;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o0RXJ4X8r9vIE_g24sSpbS72jA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ViW8dAPfFBqG2ImMihTgnpU2.png?f=fotoalbum_medium

Het is dus nog niet af, maar het einde is in zicht. Wat je nu ziet maakt alles behalve green, red en blue circuits. Dat is de laatste hobbel. De zes science's worden nu geproduceerd en geconsumeerd met een snelheid van 11000 spm.

Update time is op dit moment zo'n 7 tot 8 ms (als alles draait). Als ik de snelheid verhoog haalt ik 120 tot 150 UPS. Kortom ik ben best tevreden gezien wat er allemaal gebeurd. Dit is ongeveer 70 procent van de basis, dus ergens rond de 60 UPS moet te halen zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fornoo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:24:

De uitdaging die ik mezelf heb gegeven is een zo efficient mogelijke basis te bouwen. Dit om de ups zo hoog mogelijk te houden.
[..]
Update time is op dit moment zo'n 7 tot 8 ms (als alles draait). Als ik de snelheid verhoog haalt ik 120 tot 150 UPS. Kortom ik ben best tevreden gezien wat er allemaal gebeurd. Dit is ongeveer 70 procent van de basis, dus ergens rond de 60 UPS moet te halen zijn. :)
Ik heb zojuist mijn eigen base ontzettend geoptimized... Door van een Core i7 4770k naar een Ryzen 7 5800X te gaan.

Moraal van dit verhaal: ups alleen zegt zo weinig, en als je het toch net niet haalt kun je altijd nog gewoon je CPU upgraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
.oisyn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:38:
[...]

Ik heb zojuist mijn eigen base ontzettend geoptimized... Door van een Core i7 4770k naar een Ryzen 7 5800X te gaan.

Moraal van dit verhaal: ups alleen zegt zo weinig, en als je het toch net niet haalt kun je altijd nog gewoon je CPU upgraden :P
Dit is ook een manier idd. Dat is nog een vraag die mij al lang bespeelt; die UPS (lag) , aan wat ligt dat?
We zitten met CPU's die miljarden berekeningen per seconde kunnen uitvoeren. Dat moet toch mogelijk zijn om dus miljoenen inserters/assembly machines gaande te houden, zonder lag? Zit de fout hem dan bij Factorio zijn engine of toch bij brute rekenkracht?

Of zie ik het allemaal veel te simpel? Is bvb een belt van 100 tegeltjes lang, zijn dat dan ook 100 berekeningen dat ie moet doen per seconde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Satangel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:05:
[...]

Dit is ook een manier idd. Dat is nog een vraag die mij al lang bespeelt; die UPS (lag) , aan wat ligt dat?
We zitten met CPU's die miljarden berekeningen per seconde kunnen uitvoeren. Dat moet toch mogelijk zijn om dus miljoenen inserters/assembly machines gaande te houden, zonder lag? Zit de fout hem dan bij Factorio zijn engine of toch bij brute rekenkracht?

Of zie ik het allemaal veel te simpel? Is bvb een belt van 100 tegeltjes lang, zijn dat dan ook 100 berekeningen dat ie moet doen per seconde?
Latency van geheugen schijnt ook van flinke invloed te zijn. Belt van 100 tiles was vroeger wel 100 berekeningen, maar dat hebben de devs inmiddels geoptimaliseerd.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Nu online
@Satangel Het is natuurlijk niet alleen een "pak item op en zet item neer" thread die de cpu moet berekenen, maar ook "kan ik er x aantal pakken", "kan ik er x aantal neerzetten", "accepteerd de drop-off deze items", etc. Dat zorgt ervoor dat de cpu dus geen miljarden berekeningen per seconde, maar misschien maar 100.000 per seconde kan doen.
Daarnaast idd de latency van geheugen zoals @Bart ® al aangeeft. Dit vertraagd een berekening misschien maar enkele nanoseconde, maar als dat 100.000x per seconde gebeurd, dan loopt dat al aardig op.

Toch is Factorio 1 van de beste geoptimaliseerde games die ik ken. Als je ziet wat er allemaal moet gebeuren en hoe soepel dat loopt. Daarnaast al die FFF posts die inzicht geven in dit process geven je nog meer waardering hiervoor.

Ik ben op steam inmiddels de 2.000 uur gepasseerd in deze game O-) . Het is en blijft zo verslavend. Momenteel speel ik best weinig ivm andere games (Cyberpunk, FTB, HotS), maar ik kom elke keer weer terug op Factorio. Zeker als je dan weer de creaties van anderen ziet gaat het weer extra kriebelen O+ .

Also, iedereen alvast de beste wensen. Dat 2021 een mooi jaar vol Factorio mag worden! 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• squaddie
@Satangel Dat is wel iets te simpel gesteld, hierbij een poging tot uitleg met daarbij de opmerking dat dit een versimpelde weergave is. Een simpele game engine heeft twee fases, een update en render fase. In de update fase wordt de voortgang berekent bijvoorbeeld dat inserter begint met een swing te maken, in de render fase wordt deze update gevisualiseerd en het resultaat is dat je op het scherm de inserter begint te bewegen. Maar je hebt niet een inserter, maar bijvoorbeeld honderd en treinen en vijanden, etc. De hele wereld krijgt een update en als de loop 60 updates per seconde doet dan heb je 120e van een seconde om de update te berekenen.

Om dit te visualiseren, neem een bordspel, het gooien van de dobbelsteen en zien wat het resultaat is is de update fase en het verplaatsen van de pion is de render fase. In tegenstelling tot normaal waarbij elke speler om de beurt gaat, moet iedereen gelijktijdig de dobbelsteen gooien en pas als iedereen het resultaat weet van zijn dobbelsteen mag hij zijn pion gaan verzetten en ook weer gelijktijdig.

Om iets te berekenen moet je de waarde in het werkgeheugen eerst verplaatsen naar de cpu, die hakt het op naar kleine deel opdrachten en vertaald het naar voor de rekeneenheid begrijpelijke taal (machine code) en daarna wordt het resultaat weer vertaald en terug naar werkgeheugen verplaatst. Elke actie kost tijd. In deze url staat ongeveer halverwege een voorbeeld (The program with hardcoded variables) van 3 + 4 en resultaat op scherm tonen in assembly, een low level programmeertaal die dichtbij machine code staat en wat je moet doen om een processor twee getallen op te tellen en resultaat te tonen.

Terug naar Factorio bijvoorbeeld een inserter die een stuk kolen in de boiler stopt, bij elke actie bedenk zo'n stukje assembly code, waarbij ik de swing weglaat.
- Inhoud van belt met 1 verlagen.
- Inhoud van inserter is 1.
- Inhoud inserter is 0.
- Inhoud boiler met 1 verhogen.
Vier rekensommen voor een simpele actie van een inserter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
.oisyn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:38:
[...]

Dat is een fantastische optimalisatie! Voor mij een uitgave die ik niet kan verantwoorden, helaas.

Naast factorio speel ik weinig tot geen andere spellen. Zeker geen grafisch hoogdravende spellen. Dus ik moet het nog even met mijn Ryzen 5 2600 doen. Het geheugen draait op 3400 MHz. Ik mag niet klagen.

Wellicht dat ik upgrade zodra DDR5 geheugen beschikbaar is. Dat gaat geheid een significante boost in ups geven. Nog even een jaartje geduld hebben.

@Satangel Inserters en assemblers zijn slechts een deel van de berekeningen die het spel uitvoert. Van de 7 tot 8 ms update time in mijn basis, nemen treinen ongeveer 3 ms in en de pathfinding nog eens 1 ms.

Er zijn meer dingen die in de achtergrond berekent worden, maar je niet of nauwelijk opmerkt. Zo checkt iedere entiteit of er voldoende stroom is. Iets wat pas merkbaar is bij een brown-out.

In een normale map zijn er natuurlijk ook pollution en biters. Ga je megabase met biters dan moet je de beestjes zo veel mogelijk buiten je pollution cloud houden. Om te voorkomen dat ze attack groups vormen en pathfinding je ups opeet.

Trouwens de trein stop limiet is super. Ik maak er veel gebruik van. Zo heeft de staalfabriek 1 centrale stacker bij de uitgang waar volle treinen kunnen wachten. Hierdoor hebben de gebruikers van staal, ieder een kleinere stacker nodig bij de ingang. Daar staat altijd 1 gevulde trein klaar. Niet meer niet minder.

Gevolg je hebt minder treinen nodig, want er staan geen 10 treinen bij outpost A. Terwijl outpost B 'droog' staat. De boel draait veel soepeler. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Fornoo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:05:
Trouwens de trein stop limiet is super. Ik maak er veel gebruik van. Zo heeft de staalfabriek 1 centrale stacker bij de uitgang waar volle treinen kunnen wachten. Hierdoor hebben de gebruikers van staal, ieder een kleinere stacker nodig bij de ingang. Daar staat altijd 1 gevulde trein klaar. Niet meer niet minder.

Gevolg je hebt minder treinen nodig, want er staan geen 10 treinen bij outpost A. Terwijl outpost B 'droog' staat. De boel draait veel soepeler. :)
Trein stop limiet is brilliant, alleen jammer dat ze dit pas laat geimplementeerd hebben ;) en effectief een light variant van LTN of TSM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fornoo
Eerste testrun is bezig. Na een paar uur begint de boel langzaam te settelen.

Overzicht van de basis in mapview.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEOlTnpv9M4TPgG7dLlGej263Ns=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/oORFQyuy2ZPJixCwjVEbJ55w.png?f=fotoalbum_medium

Raketjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5QYmKEqVFSHfXPCR5C88kONJbQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/peen2Rm6OKMpX117XshXY4yk.png?f=fotoalbum_medium

Productie en consumptie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pazKJaNgiTI0OrUToYMdQH3BtA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/flglr025o52IejL2Rg7dg52u.png?f=fotoalbum_medium

Aantal treinen 245. Waarvan de meeste met 48 wagons.

Er is nu dus een chips fabriek aan vastgeplakt. Die maakt per minuut;

350k green circuits
80k red circuits.
12k blue circuits.

Alleen de yellow science is nog niet stabiel. Waarschijnlijk moet de boel nog even doordraaien.

Als dit eenmaal draait, maak ik er nog een military science dingetje bij.

Daarna ga ik hem in een rail world map bouwen, en dat is echt het laatste wat ik in Factorio doe... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
Vroeger (0.16 en 0.17 ook dacht ik) kon je het aantal autosave-games instellen door de standaard "3" te verhogen in de Config.ini-file. Nu lijkt dat niet meer te werken.
Ik heb de "3" veranderd naar "10", maar ik blijf maar 3 auto-save games houden. Wie-o-wie kan mij helpen?

Gebruik btw de Windows-versie v1.1.8 (niet via Steam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

CappieL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:05:
Vroeger (0.16 en 0.17 ook dacht ik) kon je het aantal autosave-games instellen door de standaard "3" te verhogen in de Config.ini-file. Nu lijkt dat niet meer te werken.
Ik heb de "3" veranderd naar "10", maar ik blijf maar 3 auto-save games houden. Wie-o-wie kan mij helpen?

Gebruik btw de Windows-versie v1.1.8 (niet via Steam).
Heb je de '; ' aan het begin van de regel wel weggehaald? Als dat er nog staat wordt de regel gezien als commentaar en werkt de aanpassing niet.

Voorbeeld: https://m.imgur.com/7aCRDbS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
Tripple20 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Heb je de '; ' aan het begin van de regel wel weggehaald? Als dat er nog staat wordt de regel gezien als commentaar en werkt de aanpassing niet.
Ik moet gewoon beter lezen. Het staat desnoods in de eerste regels van de Config-file... |:( |:( |:(
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Fornoo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:40:
Eerste testrun is bezig. Na een paar uur begint de boel langzaam te settelen.

Overzicht van de basis in mapview.
[Afbeelding]

Raketjes.
[Afbeelding]

Productie en consumptie.
[Afbeelding]

Aantal treinen 245. Waarvan de meeste met 48 wagons.

Er is nu dus een chips fabriek aan vastgeplakt. Die maakt per minuut;

350k green circuits
80k red circuits.
12k blue circuits.

Alleen de yellow science is nog niet stabiel. Waarschijnlijk moet de boel nog even doordraaien.

Als dit eenmaal draait, maak ik er nog een military science dingetje bij.

Daarna ga ik hem in een rail world map bouwen, en dat is echt het laatste wat ik in Factorio doe... :+
12k blue circuits per minute, heb het even opgezocht, dat kost 52 iron blue belts & 62 copper blue blets 8)7

Heb nog niets op die schaal gemaakt, herinner me wel nog dat ik in mijn 2k SPM base een blue belt van blue circuits had gemaakt, heerlijk gevoel toen dat klaar was. Had een soortgelijk plan, die chip factory creeerde los van alle science gewoon chips voor mijn bots die het dan overal id base konden gebruiken ivm shortages.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Klopt, niets is zo bevredigend zodra alles rustig zoeft en zoemt.

Ik ben er nog niet. Het loopt, maar niet stabiel. Er moeten hier en daar nog wat getweaked worden.

Chips productie loopt wel vloeiend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fornoo
Kost ongeveer 10 uur om het ding volledig aan te zwengelen. :o

Het laatste uur begint de boel te stabiliseren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oHgn6HqCXWZGl8V0kcDY2AahzM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/K2D56B3TSg9B0YqK1w71fykk.png?f=fotoalbum_medium

Snapshot van de green circuit fab:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7kfKwB2mnsZovDWicuKApIC__I=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TSskscHQpJF4pemE1gRZdQgU.png?f=fotoalbum_medium

Er zijn geen infinity chests meer aanwezig voor de productie en consumptie.

Infinite military science heb ik ook toegevoegd.

Alle 7 sciences tegelijk researchen (robot follower count) kan niet helaas. Al zou dat met een kleine upgrade vrij eenvoudig te doen zijn.

Wie heeft robot follower count nodig als je laser tech 'oneindig' kunt researchen.

Nu nog de puntjes op de 'i'. Zoals de treinen die nog van brandstof worden voorzien via infinity chests. Dat is peanuts. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf meer dan 2500 uur in Factorio zitten.

Voor mij is het super leuk om grote trein-based netwerken te bouwen om 5K - 10K science pack per minuut te halen.

Helaas kan mijn oude computer dat soort megabases niet goed aan.

Recent ben ik verslaafd geraakt aan Mindustry (topic: Mindustry [PC/IOS/Android)

Ik deel dit omdat mensen die Factorio leuk vinden, Mindustry misschien ook kunnen waarderen. Voor mij is ook het voordeel dat deze game op een aardappel werkt.

Wat ik zelf graag zou willen zien in Factorio is een echte build-in vecht-mechanic zoals Mindustry dat heeft. Je produceert dan echt resources met als doel om steeds brutere robots te bouwen om de vijand te verslaan. Minder interessant als je puur voor het bouwen gaat, dus misschien is het je smaak niet.

De game bestaat al heel lang maar ik ontdekte het per toeval via een Steam queue dus mogelijk weten een hoop andere mensen niet van deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
Lijkt me een leuk spel. Doet me qua afbeeldingen ook aan Creeper World 3 denken. Heb ik ook de nodige uren in zitten.

Wellicht waag ik een poging zodra ik Factorio weer beu ben.

PS: goed reden om je PC te upgraden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Fornoo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:43:
Lijkt me een leuk spel. Doet me qua afbeeldingen ook aan Creeper World 3 denken. Heb ik ook de nodige uren in zitten.
Totaal offtopic, maar Creeper World 4 is ook erg goed :) Conceptueel grotendeels hetzelfde, maar dan 3D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnerQi
  • Laatst online: 11:45
Hmm met 750 uur dus eerder een beginneling met Factorio :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Voor het geval mensen het ontgaan was, Wube Software gaat bezig met een uitbreiding op Factorio: https://factorio.com/blog/post/fff-365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een mod van bakens.
Dit moeten bakens zijn met minimaal 4 - 6 slots om modules in kwijt te kunnen.
Ik heb de Factorio extendes mod beacons, maar die hebben maar 2 slots.
In het verleden heb ik een mod gehad waarbij ik er 6 kwijt kon, maar ik weet de naam daar niet meer van.
Iemand die het weet? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

0108daniel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 01:33:
In het verleden heb ik een mod gehad waarbij ik er 6 kwijt kon, maar ik weet de naam daar niet meer van.
Kleine zoekactie levert me https://mods.factorio.com/mod/UnlimitedProductivity op, 1 van de instellingen is aantal modules in beacon. Geen idee hoeveel van de andere functionaliteiten van de mod uit te schakelen zijn.

Als je puur een beacon met meer modules wil is dat haast sneller om zelf in een mod te maken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Laatst online: 11:45
0108daniel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 01:33:
Space exploration heeft mega bakens, maar deze mod veranderd het spel aanzienlijk. Dit zal niet de mod zijn die jij bedoeld, anders had je het wel herinnerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
MatHack schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:07:
[...]

Kleine zoekactie levert me https://mods.factorio.com/mod/UnlimitedProductivity op, 1 van de instellingen is aantal modules in beacon. Geen idee hoeveel van de andere functionaliteiten van de mod uit te schakelen zijn.

Als je puur een beacon met meer modules wil is dat haast sneller om zelf in een mod te maken, denk ik.
Dat is helaas niet wat ik zoek want die had ik al gevonden.
Ik ben dus inderdaad opzoek naar een mod met beacons met meerdere modules in een beacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
EnerQi schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Space exploration heeft mega bakens, maar deze mod veranderd het spel aanzienlijk. Dit zal niet de mod zijn die jij bedoeld, anders had je het wel herinnerd.
Ik heb space exploration.
Helaas sinds de update hebben de beacons maar maximaal 2 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

0108daniel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Dat is helaas niet wat ik zoek want die had ik al gevonden.
Ik ben dus inderdaad opzoek naar een mod met beacons met meerdere modules in een beacon
Zoals gezegd, zo heel moeilijk zal het niet zijn om die mod zelf te maken, als je puur meer module slots in een beacon wil. Is juist een goed excuus om zelf in modding te duiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
MatHack schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Zoals gezegd, zo heel moeilijk zal het niet zijn om die mod zelf te maken, als je puur meer module slots in een beacon wil. Is juist een goed excuus om zelf in modding te duiken :9
Hmm er zijn ontzettend veel mods en uitgerekend wat ik wil bestaat niet :P
Ikzelf heb daar geen verstand van, dus als een modder dat zou kunnen maken zou dat fijn zijn.
Pagina: 1 ... 43 ... 55 Laatste