Toon posts:

[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 09:32
Mede-auteur:
  • Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Bart ®

Wat is Factorio?

Factorio is a game in which you build and maintain factories. You will be mining resources, researching technologies, building infrastructure, automating production and fighting enemies.

In the beginning you will find yourself chopping trees, mining ores and crafting mechanical arms and transport belts by hand, but in short time you can become an industrial powerhouse, with huge solar fields, oil refining and cracking, manufacture and deployment of construction and logistic robots, all for your resource needs. However this heavy exploitation of the planet's resources does not sit nicely with the locals, so you will have to be prepared to defend yourself and your machine empire.

Join forces with other players in cooperative Multiplayer, create huge factories, collaborate and delegate tasks between you and your friends. Add mods to increase your enjoyment, from small tweak and helper mods to complete game overhauls, Factorio's ground-up Modding support has allowed content creators from around the world to design interesting and innovative features. While the core gameplay is in the form of the freeplay scenario, there are a range of interesting challenges in the form of the Scenario pack, available as free DLC. If you don't find any maps or scenarios you enjoy, you can create your own with the in-game Map Editor, place down entities, enemies, and terrain in any way you like, and even add your own custom script to make for interesting gameplay.

Het spel is op 14 augustus 2020 officieel uitgebracht, na ruim 8 jaar ontwikkeling. Versie 1.0 bevat (onder andere) de volgende dingen:
- Complexe mijn-, productie- en logistieke systemen
- Olie-industrie
- Research faciliteiten om nieuwe dingen te ontwikkelen en je fabriek nog verder uit te breiden
- Programmeerbare signalen
- Uitgebreide modding support
- Map editor
- Sandbox play op een oneindig grote procedureel gegenereerde wereld
- Campaign en losse scenario's
- Treinen
- Drones
- Multiplayer
- Combat
- Mod portal
- Nuclear power
- Artillery train
- Spidertron

De demo is hier te downloaden, waarmee je al enkele uren bezig kan zijn. Als je er dan nog niet genoeg van hebt is de volledige game voor €25 te koop op o.a. Steam.

Links

Website: https://www.factorio.com/
Forum: http://www.factorioforums.com/
Reddit: https://www.reddit.com/r/factorio
Steam: http://store.steampowered.com/app/427520/
Humble Store: https://www.humblebundle.com/store/p/factorio_storefront
GOG: https://www.gog.com/game/factorio

Mod-site: http://mods.factorio.com/
Wiki: http://guide.factorio.com/index.html
Cheat Sheets: https://factoriocheatsheet.com/
Calculator voor je productieratio's: https://doomeer.com/factorio/
Alternatieve calculator: https://kirkmcdonald.github.io/

Meespelen op de Tweakers server?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We hebben ook een Tweakers Discord channel om te communiceren als je samen Factorio speelt: https://discordapp.com/assets/2c21aeda16de354ba5334551a883b481.png

Daarnaast is er ook nog een PvP-server van een van de Tweakers:
KeyValue
AdresFactorio.DeathTrail.nl
NaamDeathTrailNL PvP Random Spawn Wilderness
Discordhttps://discord.gg/pKWY9Vz

Aanvullende info:
Server draait op Azure --> Linux/Ubuntu --> Docker --> Factorio Headless (Stable 0.16.51)
Er zijn geen mods benodigd, deze worden allemaal via de server zélf (softmods) geleverd.
Willekeurige cirkelvormige Spawnlocatie (gracht optioneel). Beginpunt bevat alle resources (behalve uranium) om veilig (inclusief spawn protection) op te kunnen starten.
Teams t/m 4 spelers, minder spelers = mining/crafting/hp bonus
Diplomatie (ally/neutral/enemy) mogelijk met commando's
Vele andere (zelfgemaakte) mods, waaronder Discord <--> Ingame Chat Relay, Scoreboard website, etc.

Op deze server spelen echter ook non-Tweakers. Dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

Factorio circuit network tutorial, gemaakt door Tweaker .oisyn:

Part #1: Basics
Part #2: My First Circuit
Part #3: Digital Display

Screenshots

[Voor 147% gewijzigd door Bart ® op 18-08-2020 10:54]

• Semmy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
blij dat jij het hebt gedaan anders had ik het moeten doen d-;

en ik heb hem ook maar gekocht bevalt goed

mijn huidige basis
https://www.dropbox.com/s/eu1wi7tn552n9el/nieuw.jpg

[Voor 26% gewijzigd door Semmy op 25-06-2013 17:19]

• Semmy
Net weer opnieuw begonnen.

probeer nu alle goederen die aangelevert moeten worden via 1 belt te laten lopen om zo de wirwar aan troep te verminderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gammro
Op dit moment produceer ik allereerst iron plates en copper plates in een grote massa. Voor iron zo'n 50 ovens en voor copper 40 ovens.

Dan wordt een deel van het ijzer doorgestuurd naar de ovens om staal te maken.

Hierna komen de 3 producten op 3 banden naast elkaar om naar de productie machines vervoerd te worden. Waar nodig takt het af naar de machines om gebruikt te worden.

Als eerste maak ik dan chips van de copper plates en iron plates. Deze komen dan op een 4e band naast de iron, copper en steel omdat je chips voor vrijwel alle late-game items nodig hebt. Hiervoor heb ik dan ook 5 productiemachines staan, met nog wat ruimte om de productie te vergroten.

Ook ben ik overdag onafhankelijk van coal voor de energievoorziening, want ik heb een aardig array aan zonnepanelen staan. Met (heel) wat capacitors kan ik dan ook een groot deel van de nacht doorkomen zonder dat de kolencentrales aanslaan(waar ik een logica circuitje voor heb gebouwd, anders gaan de kolencentrales aan zodra de zonnepanelen stoppen met werken)

In de toekomst wil ik nog wat meer capacitors zodat mn fabriek de hele nacht op capacitors kan werken. Minder coal verbruik is namelijk wel fijn als deposits eindig zijn. Hoef ik niet zo snel een nieuwe afzetting te vinden en minder vaak de mining machines te verplaatsen naar waar nog wel ligt.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Leuk spelletje! Waar zijn die ground-to-pipe connectors voor? Moet dat nog verder uitgewerkt worden?

• Gammro
Ground to pipe kan je de pijp een stukje ondergronds laten lopen, dus je hebt 2 stuks nodig. De maximale range is 5 geloof ik.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:32
Ik heb het ook maar eens gekocht, voor een tientje kun je het ook niet laten. Eens kijken of het wat is.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Gammro schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:21:
Ground to pipe kan je de pijp een stukje ondergronds laten lopen, dus je hebt 2 stuks nodig. De maximale range is 5 geloof ik.
Handig, bedankt! De demo legde het niet uit. Ook maar aangeschaft :)

• Semmy
Mental note to self.

Niet vollop aan het begin doorstampen met mining machines en furnaces.

Was alles hierin aan het investeren.
Wat blijkt meer gebouwen betekend meer/grotere invasions.
Had nog niks in research.
Gelukkig met wat kitewerk ging het goed.
Snel verdedinging om mijn research lab gebouwd zodat ik altijd een veilig plekje heb d-:

• iAdema
Mis ik wat of doet mijn energiecentrale gewoon niks? Kan iemand uitleggen hoe ik deze stoom powered energie aan de praat krijg?

• Gammro
Stroom in 6 stappen:
1: De pomp. plaats deze bij het water, kan niet veel misgaan.
2: Boilers, plaats deze na de pomp. Door hier coal in te stoppen warmen ze het water op. Vaak heb je meerdere boilers nodig, zeker als je meer generators erachter hebt staan.
3: De generator. Plaats deze achter de boiler.
4: Verbind de generator met iets wat stroom nodig heeft dmv stroomkabels/palen. De generator wekt namelijk enkel op wat er op dat moment van gevraagd wordt.
5: ???
6: Profit!

Hoop dat dit genoeg is :)

• iAdema
Gammro schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:07:
Stroom in 6 stappen:
1: De pomp. plaats deze bij het water, kan niet veel misgaan.
2: Boilers, plaats deze na de pomp. Door hier coal in te stoppen warmen ze het water op. Vaak heb je meerdere boilers nodig, zeker als je meer generators erachter hebt staan.
3: De generator. Plaats deze achter de boiler.
4: Verbind de generator met iets wat stroom nodig heeft dmv stroomkabels/palen. De generator wekt namelijk enkel op wat er op dat moment van gevraagd wordt.
5: ???
6: Profit!

Hoop dat dit genoeg is :)
Ja, thanks XD Had er nog niks op aangesloten ;) Moet toch mogelijk zijn die boilers automatisch te vullen?

• Gammro
Als je het eenmaal draaiende hebt kan je elektrische inserters gebruiken om aangeleverde coal erin te stoppen.

• Semmy
Automatish je boilers bijvullen simpel.

Maak de setup zoals gammro aangaf.

Leg een coalconveyer langs de boilers
en zet tussen de boilers en conveyer de gele inserters.
Kickstart zelf de boel met wat coal
sluit de inserters aan op het stroomnetwerk en tadaaaa.

Kijk wel uit dat je je stroom netwerk niet leegtrekt waardoor je boilers chrashen.
Ik heb vaak een mini stroompark puur om de mainsupply draaiende te houden.

• iAdema
Volgens mij heb ik nog veel uit te zoeken, maar het is best leuk :P

• Semmy
Neem je tijd.

Ik heb zelf de campaign nognieteens gedaan.
De free play is te druk.
Ik las wel dat er een creeper update komt en misschien MP in 1 van de komende patches.
MP stond namelijk gepland om in een 0.5.X release uit te komen

• Gammro
Ik hoop zelf dat ze wat optimalisaties voor multicore PC's doen. Het begint nu toch wel aardig te laggen met alles wat zich in mijn fabriek afspeelt. Met name de paar honderd mining drills die ik nu heb staan werken daaraan mee geloof ik.

Die paar honderd staan er overigens omdat ik een groot veld heb voor iedere resource en meteen maar helemaal heb volgebouwd zodat ik niet telkens nieuwe hoef neer te zetten als er weer een op is.

• Semmy
Hou je er rekening mee dat de electric mining drill ook om zichzelf heen een vakje leeg mined?

scheelt een X aantal drills op een groot veld

• iAdema
Hoe doen jullie de opslag van je grondstoffen? Ik ben zelf nog redelijk veel aan het slepen merk ik. Hebben jullie het in kisten of laten jullie het op een grote lopende band liggen? Wat is een slim trucje?

• Semmy
iAdema schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:26:
Hoe doen jullie de opslag van je grondstoffen? Ik ben zelf nog redelijk veel aan het slepen merk ik. Hebben jullie het in kisten of laten jullie het op een grote lopende band liggen? Wat is een slim trucje?
Ik werk zelf alles momenteel kisten in om overflow te voorkomen waardoor productie still staat.
vervolgens gaat het weer banden op.
Dus kwa snelheid verliest er niks voor productie of doorvoer maar de productie draait altijd door.

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33

Paniohitus

Paniohitus

Ook gekocht, leuk spel

BF1: Don-Panio

• iAdema
Help ik ben verslaafd. Gelukkig heb ik vakantie, want anders kwam het niet goed.

• Semmy
Mental note to self (and others)

Niet 3 volle iron chests achter elkaar slopen als je inventory vol is.
5 schermen vol met iron plates over de vloer al mijn conveyers geblokkeerd.

BAH BAH BAH wat een opruimwerk

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 18:10
iAdema schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:17:
Help ik ben verslaafd. Gelukkig heb ik vakantie, want anders kwam het niet goed.
QFT!
Wel even de creepers uitgezet, als beginner kan ik die er écht even niet bij hebben.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• Semmy
`Ah komop man

die creepers stellen niks voor echt niks.

ben banger voor mijn vrouw

• iAdema
BeefHazard schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:18:
[...]

QFT!
Wel even de creepers uitgezet, als beginner kan ik die er écht even niet bij hebben.
Same here, vind veel leuker om relaxed de boel op te bouwen.

• Gammro
Hoe hebben jullie die creeper waves uberhaupt uitgezet? :o

• iAdema
Gammro schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:55:
Free play ;)

• Semmy
Gammro schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:55:
amateur d-;

https://www.dropbox.com/s/luq2xlmf6nqa377/blegh.jpg

begint allemaal flink uit de hand te lopen d-;

[Voor 22% gewijzigd door Semmy op 28-06-2013 13:51]

• iAdema
Semmy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:06:
[...]

amateur d-;

https://www.dropbox.com/s/luq2xlmf6nqa377/blegh.jpg

begint allemaal flink uit de hand te lopen d-;
Ziet er flink groot uit xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semmy
https://www.dropbox.com/s/ocm9obm9mbb7e9r/conveyers.png

moet voorlopig even mijn nieuwe conveyer system worden.
werkt goed.
Enige wat mist is een splitter in het laatste stukje naar de ovens toe om alles dubbel op de lijnen te leggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:28
Kan een stone furnace ook werken op elektra? Ik heb nogal moeite om alle furnaces van genoeg coal te voorzien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semmy
Gaat niet door schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:11:
Kan een stone furnace ook werken op elektra? Ik heb nogal moeite om alle furnaces van genoeg coal te voorzien.
nope dat kan niet.
maar maak een stuk of 10 electric drills komt het goed.

Ik voorzie nu zo'n 150 furnaces van coal over 1 gele conveyer heen werkt goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gammro
Zodra je energiebehoefte voor 90% door zonne-energie is verzorgd heb je eigenlijk bijna geen coal meer nodig in vergelijking met de ores en steen bij elkaar.

Om overdag zon en 's nachts accumulators te gebruiken tot deze leeg zijn kan je deze schakeling gebruiken:
http://www.factorioforums...m/viewtopic.php?f=8&t=976

Heeft wat afstelwerk nodig om het goed te krijgen. Ik heb een 2e accumulator tussen de 2 netwerken staan(die met het main- alswel het controlenetwerk verbonden staan) zodat de accumulators iets langer doorwerken voor de kolencentrales aangaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 509872

Ik heb alleen de eerste 3 tutorial-missies doorlopen, maar dit is wel echt tof!
Doet me trouwens een beetje denken aan Enemy Nations, weird :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semmy
Schandalige vergelijking maar ik snap hem goed d-;

Enemy nations is trouwens gratis.

Momenteel ff een brake na een week fulltime dit stomme spel spelen.
Even wachten tot de volgende updates.

• BeefHazard
Ik vind het een mix van OpenTTD en Command and Conquer. C&C vanwege het boren naar die grondstoffen en OpenTTD omdat je complexe vervoersnetwerken aan moet leggen.

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• TEAMIKKE
  • Niet online
Vind het wel jammer dat er niet meer scenario's of campagne missies inzitten. Gewoon free play en dan als zelfopgelegd doel om alles te researchen (bijvoorbeeld) vind ik toch minder leuk dan een echte missie. Campagne stelt ook niet heel veel voor jammer genoeg. Hopelijk wordt dat punt nog verbeterd met komende versies :)

• Semmy
Word ook allemaal aangepast.
Momenteel zijn ze ook druk bezig met de map.
Helaas is dit ook weer zo'n spel met een veelsteklein ontwikkelingsteam.

Allemaal stemmen dus dat het op steam komt en dan hopen dat ze wat geld krjigen om zich meer op de game te storten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21

SjoerdV nl

Be the change.

Leuk spelletje! Bedankt voor de head-up.

Iemand die weet of de Furnace Attendant versie de meerprijs waard is over de Transport Belt Repair Man verse? https://www.factorio.com/preorder

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semmy
SjoerdV nl schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:05:
Leuk spelletje! Bedankt voor de head-up.

Iemand die weet of de Furnace Attendant versie de meerprijs waard is over de Transport Belt Repair Man verse? https://www.factorio.com/preorder

Bedankt!
volgens mij alleen wat missies extra en ik ben van de freeplay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21

SjoerdV nl

Be the change.

Toch maar even gekocht (de versie zonder extra missies ed.). Heerlijk dat zulke "simpel uitziende" games je zo veel plezier bieden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:22

Oxigeon

En zo is dat!

Zie dit topic nu ook voor de eerste keer. Als ik zo de graphics zie en dan wat je allemaal moet doen lijkt me dit een beetje op Transport Tycoon waar ik zeer verslaafd aan ben geweest. Ik zal vanmiddag/vanavond als ik thuis ben toch maar eens de demo downloaden om te kijken of het wat is. En met een multiplayer erbij kan dit alleen nog maar beter worden. Als ik zo naar de plaatjes kijk zeggen die me niet zo veel omdat ik niet weet wat alles is :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Oxigeon schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:07:
Zie dit topic nu ook voor de eerste keer. Als ik zo de graphics zie en dan wat je allemaal moet doen lijkt me dit een beetje op Transport Tycoon waar ik zeer verslaafd aan ben geweest. Ik zal vanmiddag/vanavond als ik thuis ben toch maar eens de demo downloaden om te kijken of het wat is. En met een multiplayer erbij kan dit alleen nog maar beter worden. Als ik zo naar de plaatjes kijk zeggen die me niet zo veel omdat ik niet weet wat alles is :P
Van het weekend ook gekocht, en meteen de halve lan zitten spelen :)
Zeer verslavend spelletje inderdaad.

Wel beetje vaag, ik ben de 2e missie maar gestopt omdat het me niet lukt langer dan 30 seconde een lab op te houden, zo vaak en veel komen die monsters eraan.

Dus maar een freeplay gedaan, maar dan komen er weer zo weinig dat het niet boeit (en 5 turrets zijn zo gemaakt)
Tot nu toe ging het mooi allemaal automatisch met op elkaar doorlopende transport way's

Maar nu ben ik op het punt aan dat ik blauwe research potions ga maken. ik had een mooi systeem met een dubbele grote ronddraaiende band waarop iedereen zijn grondstoffen haalde en inserter dropte. helaas loopt dat gewoon niet goed vanwege te veel grondstoffen en geen manier om dat fatsoenlijk te mixen (blijkbaar heb ik dan een smart inserter nodig, en daar heb ik weer eerst blauwe reseacrch voor nodig :) )
Wil geen gebruik maken van die vliegende botjes, want dat voelt als cheaten :)
Dus dat word alles her-ontwerpen in een topdown systeem, minder cool, maar het zal wel werken :)

Al met al al minsten 12 uur ingestoken, al vermoed ik dat als ik het eenmaal werkend heb en alles geresearched heb, ik er wel weer klaar mee ben. Zie niet in waarom een andere map ook andere uitdagingen zou creeren (of het moet een map zonder water zijn :))

Kan nu trouwens nu een treinrails maken, maar dat is lomp duur ! Wat is het voordeel daarvan boven een transportband ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• Semmy

update 0.6
Features:
World map (opened by the M key). The map is refreshed around the player and radars.
Small version of the world map acting as persistent minimap.
Player can request things directly from the logistic robots.
Added steel and electric furnace.
Added modules, these can be inserted into assembling machines and furnaces to upgrade their properties.
Added beacons, can broadcast module bonuses to nearby structures (for now use old lab graphics).
Improved terrain generator (trees now follow the fractal generation as well).
More feedback in updater.
Show list of content (entities/items) removed from the map when it is loaded.
This can happen when some mods are missing, or some prototypes were removed.
Light around cursor in god controller.
Additional information shown when loading game (map version, list of mods, etc.)
Slot icons hinting on some slot functionality (like tool / armor / etc.)
Alert when objects are being damaged / turrets are firing.
Game can be paused anytime (by default SHIFT + SPACE).
Changelog is shown after update and accessible in About->changelog.
Graphics:
New lab graphics.
New chests graphics.
New terrain graphics.
New stone furnace graphics.
New logistic robots graphics.
New car graphics.
New fish graphics.
BugFixes:
Fixed bug with incorrect sum in the flying text.
Fixed bug of switching of order of internal gui elements (typically in the
electric network gui after dragging)
Transport belt doesn't pull player out of the edge of it (like items), so player
won't be almost trapped on faster transport belts.
Fixed crafting queue overlaying the quickbar.
Updater protocol should now behave slightly better with firewalls.
Fixed bug with rail path planning on cycle rail.
Optimisations:
Game render and update can run in different threads.
Optimisation of the game render.
Parallelisation of the render preparation (number of threads is configurable).
Transport belt simulation optimisations
Changes:
Assembling machine and furnace use the ingredients when they start creating the product.
Rotated tool equip gui. Gives more space to right side block.
Updates and tweaks in the demo scenario.
Labs are dedicated to backers (displayed in entity info).
Simplified burner logic (burner inserter, miner, car, locomotive), it shows the power consumption now.
Use relevant energy values as fuel value (coal fuel value = 8KJ etc)
Scripting:
Added textfield gui type with text property.
Adjust the maximum cover distance of electric pole dynamically depending
on the pole with biggest reach.
New field "stack" (contains name, count) for entities on the ground

Known issues:

Minimap can look little bit funny when walking around sometimes without multisampling.
Problems with rails, we just made the game report it sooner, to find the cause
Replay button was disabled (until we synchronise replays again)

moest ik toch even kwijt

• BeefHazard
Electric furnace *O*
Tijd dat ik het weer eens ga spelen, ik kreeg eerder nooit de goede verhouding tussen kool en grondstoffen. Nu kan alle kool naar de energieopwekking.

• Semmy
BeefHazard schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 05:41:
Electric furnace *O*
Tijd dat ik het weer eens ga spelen, ik kreeg eerder nooit de goede verhouding tussen kool en grondstoffen. Nu kan alle kool naar de energieopwekking.
betekent alleen maar dat je te weinig mijnen hebt gebouwd d-;

eerlijk gezegd nooit problemen met te weinig coal gehad. Eigenlijk alleen maar met te weinig ruimte teveel conveyers.
wat nu dus opgelost is

• BeefHazard
Te veel eerder. De banden liepen vast omdat er coal werd aangeboden (in een loop) en dit niet voldoende mengde met de ores. Hierdoor konden de furnaces wel coal pakken maar niks om te verbranden. Altijd gekloot daarmee.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

BeefHazard schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:55:
Te veel eerder. De banden liepen vast omdat er coal werd aangeboden (in een loop) en dit niet voldoende mengde met de ores. Hierdoor konden de furnaces wel coal pakken maar niks om te verbranden. Altijd gekloot daarmee.
Dan laat je dat toch gewoon op 2 verschillende loops dumpen :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• BeefHazard
Had het dus op 1 loop gebouwd, kon het niet meer aanpassen. Achteraf snapte ik ook dat het veel efficienter kon.

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2018

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Coole game, maar wat ontiegelijk verslavend! Gister de demo gestart, vanochtend gekocht. Zit echt super in elkaar. Helaas nu werken :( denk dat ik vanavond de hele avond zit te spelen...

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

• Semmy
BeefHazard schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 04:39:
Had het dus op 1 loop gebouwd, kon het niet meer aanpassen. Achteraf snapte ik ook dat het veel efficienter kon.
je weet dat je het zo kan beinvloeden dat de coal aan 1 helft blijft en de ores de andere.

kan het nooit vaslopen

• BeefHazard
Kon dat maar... Mijn systeem was echt helemaal verpest, omdat er meerdere aanvoerslijnen kwamen uit verschillende richtingen werkte het niet mooi gescheiden.

• Semmy
Maak goed gebruik van ondergrondse banen.
Je kan ook met de lange inserter geoderen over banen heentrekken.

Denk van te voren goed na wat je wil waarom en waarheen. Houd hier ook rekening met stroom licht doorvoer verplaatsing van orefields etc.

• Semmy

wou toch graag even wat nieuwe looks laten zien

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-03 22:31
Ik heb het eergisteren ook gekocht nadat ik het topic hier gelezen heb. De leercurve is in het begin redelijk stijl, maar met een paar let's plays te bekijken op youtube gaat het toch een stuk makkelijker.

Deze type van spellen zouden ze nog meer mogen maken :)

internix.be

• Semmy
Mijn enige echte tip die ik heb is toch.

Hou rekening met zeker 100 iron ovens 75 copper en vervolgens een stuk of 20 steel.

Dit is waar ik altijd minimaal mee begin.

Zogauw je assembly plants bouwt komen er waves tegenstanders.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 07:31
Hoe werkt die auto nou? Ah, op enter drukken.

Stopt het spel nou min of meer zodra je alle research gedaan hebt of is er nog een verder doel? (no big spoilers please)

[Voor 76% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-08-2013 21:59]

• Semmy
Het spel stopt wanneer jij dat wilt. Je geeft er een eigen invulling aan.
Ik probeer altijd een werkende zelfvoorzienende wereld te creeeren.
Word al gauw honderden ovens aansluiten bergen assemblyplants duizenden conveyors etc etc

Tenzij je scenarios speelt. Daarbij is wel een einde

• Jump
Semmy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 07:19:
Mijn enige echte tip die ik heb is toch.

Hou rekening met zeker 100 iron ovens 75 copper en vervolgens een stuk of 20 steel.

Dit is waar ik altijd minimaal mee begin.

Zogauw je assembly plants bouwt komen er waves tegenstanders.
Die waves ben ik inderdaad al tegengekomen, en die worden alsmaar groter. Ik heb een kleine ammo fabricage in de buurt van mijn labs geplaatst en de conveyor belts lopen langs alle turrets nu. Die hebben dus altijd een mooie voorraad. Enkel moet er daar af en toe eentje bijkomen omdat de waves groter worden.

Verder is het nu vooral nog prutsen, omdat ik de flows nog niet goed weet. De rode research points maak ik nu automatisch, maar voor de groene liggen de onderdelen dan terug aan de andere kant van de productie, en dat is ofwel veel omdraaien of een grote eind rond gaan. En dan komen daarna na de blauwe en roze ...
Ik denk dat ik vooral de iron plates, gears en copper hoog moet houden in productie.

Het is een tof spel waar je al snel enkele uren verder in zit.

internix.be

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik probeer de demo te spelen. Ik zie echter geen venster; alleen als ik Windows-TAB druk dan zie ik dat het spel geladen is en het menu getoond wordt. Echter, ik krijg het spel niet op normale manier getoond :+

Oh lol. Erop klikken deed geen maximize; Echter Windows-knop plus pijltje naar boven deed het wel.

Geniaal dit spel. Ik vind alleen in de demo het aantal creepers op een gegeven moment een beetje te veel worden. Je wil toch dingen uitproberen en daar heb je dan gewoon de tijd niet meer voor.

[Voor 42% gewijzigd door 0rbit op 08-08-2013 13:38]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Semmy
Je vergeet copper wires.

Wires zijn echt voor alles nodig.

Begin met een indeling van 100 iron 75 copper 25 steel.

Dan heb je een redelijke basis. Bouw ik altijd meteen aan het begin.
En ga direct voor stroom voor de mijnen niet voor coal mines.

Je hebt uiteindelijk minimaal 30 assembly plants nodig voor copper wires. Ik heb er zelfs 75 staan.
Maar zit ook al richting de 750 ovens totaal. en heb mijn hele camp omringd met turrets.

Een stuk of 900 zijn dat er nu

de berekening van hoeveel solar ik nodig zou hebben heb ik nogniet gedaan. Durf ook niet aan laser turrets te beginnen. een eerste gok zou zijn dat ik meer als 1000 pannels minimaal nodig ga hebben

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

:? 100 iron :? volgens mij ben ik nog nooit voorbij de 20 gekomen :)
en verder dan 2 copper wire dingen ben ik volgens mij ook nooit gekomen :)
Probeer jij minimaal 20 rode int fabrieken aan de gang te houden ofzo :?

• Jump
Als je je netwerk wilt uitrusten met rode/paarse conveyors belts ga je veel tandwielen nodig hebben. Laat staan dan voor eventuele (advanced) circuits. Zeker voor die allerlaatste tech dat je kan researchen (zelf nog nieg gedaan), daar heb je van alles veeeel van nodig.

internix.be

• Semmy
heuveltje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:44:
:? 100 iron :? volgens mij ben ik nog nooit voorbij de 20 gekomen :)
en verder dan 2 copper wire dingen ben ik volgens mij ook nooit gekomen :)
Probeer jij minimaal 20 rode int fabrieken aan de gang te houden ofzo :?
als je alles wil automatiseren dan gaat het hard.
vooral als je niet wilt wachten

• 0rbit
Ik heb nu een raar probleem dat ik de toestand "no research being conducted" niet kan veranderen. Volgens mij heb ik nog lang niet alles onderzocht... ben eigenlijk pas net bezig. Mijn 10 labs voorzie ik automatisch van Science 1 en 2 packs... Ikkenietsnap :?

Als ik overigens de alpha update naar 0.6.1 o.i.d. dan is het spel bij mij daarna kapot; het lijkt wel alsof de update alleen voor de demo werkt :?

Edit: Okay. Blijkbaar een bug met de labs. Opnieuw bouwen zorgde ervoor dat ik weer kon kiezen wat ik wil onderzoeken ;)

Ook handig; Toets "t" en je kunt andere research kiezen. Moet je ook maar net even weten (of opzoeken).

[Voor 22% gewijzigd door 0rbit op 10-08-2013 21:04]

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14

KennyPlox

feest vierende banaan

Leuk spel, heb de demo atm en heb er tot nu toe veel plezier van!

1 probleem: die armen die dingen verplaatsen(naam kwijt) doet soms vaag. Als ik een Furnace erachter heb staan, verplaats hij slechts 1 ding de Furnace in, waarna je moet wachten tot dat gesmolten is en dan pas word er een nieuwe ingezet. Alles heeft genoeg elektriciteit, dus dat is het probleem niet.
Bug? Of hoort dit zo?

denk ik dan...

• 0rbit
Dit hoort zo. Meestal wordt er niet meer dan een paar van een grondstof gebufferd. De reden hiervoor is simpel; Als je eerst 64 ore gaat bufferen dan duurt het zeer lang voor de volgende furnace aan de lopende band überhaupt 1 ore krijgt ;)

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14

KennyPlox

feest vierende banaan

Hmm, lekker dan :P
Heb nog niet zo heel veel ervaring dus heb ook geen zin om daar een ingewikkelde oplossing voor te vinden.

denk ik dan...

• 0rbit
De oplossing is simpel: Zorg dat je aanvoer voldoende is.

• Gammro
De TS is geupdate met wat afbeeldingen die iets meer up-to-date zijn wb presentatie van de game.

Ik vind zelf de toevoegingen van 0.6.x erg lekker. Een stuk meer stroomverslindende opties, waardoor overgaan op enkel solar en accumulators toch wat lastiger wordt. Voor endgame zou ik alleen graag wat meer opties willen zien om coal veel nodig te hebben, gezien dat nu bijna niet meer nodig is met de solar panels en electric furnaces. Volgens mij alleen een beetje voor flame thrower ammo, wat ik al bijna niet gebruik, en dan vooral voor ontbossing.

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gisteren een eerste poging gedaan om Factorio te streamen op Twitch. Nog verdomd lastig om een beetje scherp beeld te krijgen...

Zie hier de video van een stuk (skip de eerste 2 min stil staan :P) http://www.twitch.tv/barbaar/b/443584160

Nog redelijk aan het begin van een nieuw freeplay potje in versie 0.6. Nog bezig met upgrades aan ijzer en circuits om de blue pack productie lekker op gang te houden.

Barbaar

• 0rbit
Is er ook een mogelijkheid automatisch de bossen te harvesten? Niet dat ik het hout nodig heb, maar ze staan toch op een gegeven moment in de weg al die bomen :+

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 16:46
Gister ook eens begonnen aan dit spel en moet zeggen dat het toch wel erg leuk is. Eerst een beetje de tutorials campaign gedaan. Had een leuke basis neergezet die automatisch ammo maakte voor de turrets die ik er omheen had staan. Vanavond is een free game doen zonder enemy's om wat meer van de onderdelen te verkennen :)
0rbit schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:25:
De oplossing is simpel: Zorg dat je aanvoer voldoende is.
Wat je ook kan doen is een chest ernaast zetten waaruit die grijparm het in de furnace stopt. En dan naar die chest een grote aanvoer zodat het wel door blijft lopen. Dit is hoe ik het momenteel op los :)

[Voor 36% gewijzigd door NL-RaVeR op 12-08-2013 11:08]

• 0rbit
Zo los ik het ook op. Ik heb meestal ook een chest aan het begin van de band staan zodat ik met een snelle invoegarm rommel op de band kan mikken.

Gisteren trouwens ook een ongelukje met een iron chest gehad. Zoals Semmy al beschreef. Een volle iron chest met per vakje 256 stuks copper cable... paf! Inventory full en dan ligt alles op de grond en erger nog: op je lopende banden.

Het poetsen duurt wel een tijdje. Gelukkig kan ik dan alle goederen die ik opgepikt heb in de juiste chests gooien om alles weer naar de juiste bestemming te krijgen.

Ik vind overigens de map generation nog niet erg goed. Ik vraag me af hoe ze de verdelingen kiezen en of dat niet handiger kan. (Poisson verdeling misschien?). Affijn, met de map editor gelijk een "sandbox light" gemaakt, zodat je in het begin wat sneller kunt spelen.

• Jump
Die map generatie is nog niet optimaal inderdaad. Als ik een map genereer met plenty, large copper kan ik soms minuten lang rondlopen zonder ergens copper te vinden.

internix.be

• 0rbit
Precies :D

Ze zouden de clusters gewoon Poisson moeten verdelen (minimale afstand tussen de clusters is een parameter). Eerst de stone, dan de coal, en dan tussen de coal de iron en copper. Volgens mij kan ik in 5 minuten een betere map-generator schrijven :+

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 16:46
0rbit schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:46:
... Volgens mij kan ik in 5 minuten een betere map-generator schrijven :+
Ik zou zeggen: Maak er 1 en stuur het naar de ontwikkelaars als suggestie ;). Misschien kunnen ze er iets mee!

[Voor 24% gewijzigd door NL-RaVeR op 12-08-2013 14:38]

• 0rbit
Ik heb "toevallig" net het forum nagepluisd; er schijnt al een betere map generator in de maak te zijn.

• Jump
Daaroms is het ook nog steeds alpha. Alles kan nog wijzigen, en niks is blijvend. Alsook de map generator.

internix.be

• 0rbit
Gelukkig maar!

Hebben jullie overigens ook gewoon 0.5.4 gedownload en dan vanuit de game geupdate? Als ik dat doe werkt daarna niks meer :(

Er zit al een vernieuwde map generator in 0.6.x.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 21:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gisteren gekocht, wat een pittig spel is dit zeg! Ik hoop dat er straks gedurende de campagne er voldoende uitleg komt over hoe je dingen goed kunt structureren. Voorlopig wordt ik nog steeds te snel doodgemaakt in het derde level... Krijg door bugjes met de loopband niet de processen aan de gang die ik wil (turrets automatisch bevoorraden met een fabriekje)

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02 10:16
Ik speel dit ook vooral de free game, probleem is dat er nogal wat bugs zijn: research van bepaalde dingen is dan compleet maar kan ik ze niet bouwen dus niet verder met research etc.

• 0rbit
Weet je zeker dat je dan alle requirements voor die dingen hebt? Ik had een keer dat ik iets niet kon bouwen en pas later bemerkte dat ik nog helemaal geen staal kon produceren.

Inmiddels heb ik een redelijk treinen-netwerk aangelegd. Ik vind het knap hoe je met twee verschillende stukken rails een compleet netwerk kunt bouwen.

Ik probeer zoveel mogelijk zonder logistical robots te spelen. Die maken het dan toch weer te makkelijk!

• Jump
Ik ga dit weekend ook eens een nieuw spel starten met de laatste beta, en zonder vijanden. Ik ben nog niet zo gevorderd in het spel dat ik na een tijd de grote waves aankan. En zonder de creepers en spawners mis je, op research na, niet veel.

Waar update je in feite het spel, want op de website staat nog steeds de 0.5.x versie, en in het spel vind ik nergens een dupate knop. Nu dat 0.6.4 reeds uit is wil ik die laatste versie ook wel testen.
Inloggen via de website kan ook helpen :)

[Voor 5% gewijzigd door Jump op 16-08-2013 14:50]

internix.be

• sebastius

sebastius

Ja die creepers kreeg ik ook aardig de schijt van. Ben zonder creepers gaan spelen, nadeel is dat je dan een deel van de tech-tree niet kan beklimmen (want je vernietigt geen bases van de vijand, dus je krijgt geen alien artifacts...).

Inmiddels snap ik de logistic chests en robots, hoewel ik nog niet de verfijnde systemen van sommige anderen kan/wil bouwen. Treinen krijg ik basaal ook voor elkaar, zou niet weten waarom/hoe ik het complexer zou moeten maken.

• 0rbit
Eindelijk versie 0.6.4 aan de praat gekregen. Na een verse install van Win7 werkt alles naar behoren. Er was iets niet goed met de grafische driver. Het kan ook maar zo zijn dat de dedicated videokaart in mijn laptop het begeven heeft :+

Nou, ik hoop dat v0.7 snel komt. Ik heb hem nu een paar keer uitgespeeld. Tegen de 40k gedode creepers in 19 uur speeltijd :P Dat is gemiddeld bijna 1 creeper per seconde!

[Voor 26% gewijzigd door 0rbit op 26-09-2013 20:36]

• 0rbit
Even een subtiel kickje: v0.7 is uit als experimental release. De graphics voor de aliens en hun bases zijn aangepast en er zijn nu meerdere creeper-types. Meer wapens, kogels en mogelijkheden voor armour.

• Gammro
Ik heb al een tijdje met 0.7.0 gespeeld, en hoewel de nieuwe update weer leuk is, is hij zeer unbalanced.

Omdat aliens nu sneller en sterker zijn, zijn pistols en gewone ammo nu gewoonweg nutteloos. 1 op 1 zou je waarschijnlijk nog net winnen, maar dat is praktisch nooit. Je zal dus snel een defence op moeten bouwen, en constant onderhouden(lees: repairen) omdat ze er zo doorheen komen zolang je geen AP ammo hebt.

Ik heb nu laser turrets gemod naar minder energieverbruik zodat ik het kan veroorloven meer te plaatsen zonder m'n energie en bijbehorende pollution exponentieel moeten groeien.

• Gaat niet door
Iemand toevallig een idee hoe je de small combat robot capsule moet gebruiken? Er staat bij after throwing spawns one robot. Alleen ik heb geen idee hoe zou moeten gooien.

• sebastius

sebastius

ik wel: zet hem op je knopje onderin, dan kun je hem gooien met een cijfertoets op een vijandje.

• Gaat niet door
Dat had ik nog niet geprobeerd, maar het werkt :) Thanks

• Gammro
0.8 is nu bijna een week uit, met een terrain overhaul, een roboport en repairbots als main features. De volledige release notes zijn hier te vinden.
Ik ben zelf aan de slag gegaan met een nieuwe save, maar ik geloof dat saves uit 0.7.x ook nog werken.

Mijn nieuwe game had nogal een slow start omdat ik alles nu supergroot ga opzetten, en veel gebruik ga maken van treinen. Hierdoor hoop ik wat meer flexibiliteit in de resource gathering en verwerking te bereiken:

[Voor 18% gewijzigd door Gammro op 12-12-2013 23:59]

• iAdema
Ik ga er ook weer eens mee aan de slag, heb een hele dag vrij :P

EDIT: als hij van 7.5 naar 8.0 update crasht hij en wil niet meer starten. Iemand een fix? Win 8.1

[Voor 44% gewijzigd door iAdema op 14-12-2013 12:56]

• Gammro
Heb je al geprobeerd 0.8.0 handmatig van de website te downloaden?

• iAdema
Gammro schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:28:
Heb je al geprobeerd 0.8.0 handmatig van de website te downloaden?
Ja, werkte ook niet maar ben er al achter. Een van de mods die ik had geïnstalleerd werkt niet met 0.8.0, dus crasht hij. Mod verwijderd en nu werkt hij. Toch bedankt voor het meedenken!

• Semmy
kaal is het spel goed zat toch d-;

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gister weer eens opgestart. hij blijft leuk
Vraagje, een gele inserter legt alle spul standaard op 1 helft van een transportbaan. Kan ik die op een of andere manier hem zover krijgen dat ie het op de andere helft legt ?

• Gammro
Nee, inserters plaatsen de voorwerpen altijd op de verste plek op de band. Je kan hier wel omheen werken met wat slimme constructies(bijv zo bouwen dat die band het direct op de andere kant van een andere band legt)

• 0rbit
We zijn al bij versie 0.8.8; De olie-industrie is beschikbaar.

Heeft iemand hem al tot dat punt gespeeld? Ik ben begonnen, maar merk dat het me toch net even wat te veel tijd kost...

Het spel begint steeds serieuzere vormen aan te nemen.

Pagina: 1 2 3 ... 45 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee