Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 08:58
Volgens mij bedoel je 0.9.0(en 0.9.1) voor de olie-industrie ;)

Het is inderdaad ineens even een aardige stap meer door een hele industrietak toe te voegen. Het was ook voor mij een beetje overweldigend. Ben nu wel bezig om weer massa-industrie op te zetten, inclusief olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 15:43
De nieuwe trailer ziet er wel erg stoer uit:

Versie 0.9.x heeft de gameplay aardig (ten goede) veranderd, met het toevoegen van de oil industry, de focus voor 0.10 (en het verschijnen op Steam) gaat liggen op de multiplayer.

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Damn, het is sinds 0.5 dat ik het eens gespeeld heb en toch veel bijgekomen precies. Toch eens van onder het stof moeten halen.

Edit: installeer ik deze avond de nieuwe versie, start een nieuw spel en dit is mijn start locatie 8)7

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/factorio/factorio_start.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Jump op 02-05-2014 22:26 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

:P

Ook opnieuw begonnen
Maar dat hele olie gebeuren gooit mijn mooie modulaire plan door de war :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/qx2w6s.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2014 01:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 08:58
Zojuist even de TS aangepast en de nieuwe trailer toegevoegd. Ik zou alleen graag wat screenshots van de laatste versie willen laten zien(die er nu opstaan zijn wat oud). Omdat de screenshots van de site nog niet geupdate zijn, zou ik graag die van jullie willen gebruiken. Ga dus vooral door met posten van screenshots. Dan zal ik nog contact opnemen voor gebruik in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Volgens hun roadmap zou de volgende versie (0.10) midden mei moeten uitkomen. Nieuwe screenshots staat ook op hun lijst. Het is misschien handig om te wachten op deze, die zien er meestal ook zeer goed uit (wil niet weggen dat ik jullie bases niet leuk vind :P).

http://www.factorioforums...m/viewtopic.php?f=3&t=678

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
ik heb hier wat screenshots staat: https://www.dropbox.com/s.../Factorio_Screenshots.zip , deze heb ik ook op het factorio forum gepost.

Nog maar 1 week voor 0.10 lijkt me wat optimistisch, zoals de gehele planning al te optimistisch is geweest tot nu toe, maar we zullen zien :D

Liever dat het langer duurt en werkt, dan gerushte releases vol bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Ik heb het spel voor het laatst gespeeld met versie 0.5.nog iets en het is dus even geleden. Er zitten veel nieuwe zaken in het spel, volledig andere tech tree om te doorlopen en zo. Ik ben nu aan het punt gekomen dat ik voor de blauwe research moet gaan, en nu moet ik zoek gaan naar olie, plastic en nog een hoop meer.

Is er ergens een tech tree te vinden voor 0.9? Ik vind er enkel nog voor oudere versies die niet meer up to date zijn. (edit: deze gevonden, maar is niet zo overzichtelijk)

Ik heb nu dit als basis om te beginnen. Elektriciteit, iron en copper staan er niet om omdat dat toch basis is.

Afbeeldingslocatie: http://images.internix.be/files/factorio/base_01_.jpg
(Klik voor groot)

[ Voor 8% gewijzigd door Jump op 07-05-2014 23:58 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:57
Aardig uitdagende game. Uur of 14 gebouwd aan mijn eerste map. Was met name uitdagend om die blue flasks te automatiseren. Helaas is neit alles direct duidelijk (denk aan waarom olie stopt met produceren).

Eerste map dus is nog een hoop te verbeteren, maar het werkt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yqFFdaDT8ZrhZrG9lMD2qIRa/full.png
Vooral het maken van science loops is handig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3ypk2UacSqYgUfzcBsft4FcS/full.png

Maak je geen loop dan krijgt je voorste lab geen science packs zodra je begint te researchen. Door de loop gaan de flesjes steeds rond. Met 10 flesjes kun je dan 4 labs voorzien. Zou je geen loop maken (zoals hierboven) dan heb je minstens 40 flesjes op de loopband nodig die je nooit kunt opmaken. Immers zodra het achterste lab een flesje pakt krijgt het eerste lab niks meer.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 12-05-2014 18:23 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Gisteren even de demo gedaan en ging dood halverwege de 2e wereld. Ik was verkocht en meteen het spel gekocht. Het is een heerlijk spel waarbij je verstand aan het werk gezet wordt en waarbij de snelheid van het spel ervoor zorgt dat het een spel is wat kalmerend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik volg het spel alt tijden met intresse, hoop de de greenlight er door komt :) Iemand een ATA?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Versie 25:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kbURYyC7uhxlLd8ataLLhtyr/full.png
Heb nu de flying logistic robots met provider en requester chests operationeel. Voor mijn character ook power armor met een exoskeleton (+30% movement speed) en night vision.

Meeste tijd heeft gezeten in het ontginnen van een nieuwe olieveld. Ik vul links boven olie in vaten. Deze vaten gaan op de transport band naar de raffinaderijen (3x). Vervolgens worden ze daar in 3 tanks geleegd en gaat het lege vat weer terug naar de ruwe olie.

Verder ook gaan experimenteren met smart chests en nu weet ik precies hoeveel materialen ik heb (64K copper ore, 32K iron ore, etc).

Tot slot had ik stroom tekort dus meer velden maar ook meer steam machines. Helaas stond er een coal field op de oude locatie en ik heb dus de 9 steammachines verplaatst naar rechts onder. Meteen ook maar 3x4 van gemaakt. Verbruik namelijk iets van 14 MW stroom nu.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 13-05-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Heb nu eindelijk ook het spel gekocht, na het vorig jaar even te hebben uitgetest.

De graphics zijn beter geworden en voor een alpha game heb ik nog niet al te veel problemen gezien.

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Er is de laatste maanden veel veranderd aan hun graphics. Ze hebben een nieuwe graphic artist aangenomen ook enige tijd geleden, en dat begin je nu te zien in het spel.

Ze plaatsen ook elke vrijdag een Friday Fact op hun website, een samenvatting van wat ze de voorbije week gedaan hebben. En ook wat lopende zaken. In hun laatste staat er een voorbeeld voor het nieuwe player model. Altijd wel leuk om te lezen.

Ik ben enige tijd geleden ook opnieuw beginnen spelen na een lange pauze. De laatste keer dat ik het gespeeld had was versie 0.6 juist uitgekomen, en nu met 0.10.2 zijn er toch veel nieuwe zaken. Het duurt nu veel langer om tot de end game te geraken.
Eens tijd maken voor wat screenshots te nemen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 18:15

.je

Gisteren het spel gekocht. Bezig met de campagne.

Eerst begrijpen wat er allemaal is voordat ik een soort van free-roaming in ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Ik heb dit spel ook gekocht, wat verslavend zeg, in 3 weken zeker 80 uur erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Weet iemand overigens hoe je de vliegende robots bos laat kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Met de deconstruction planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Screenshotje?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Oh kan dat? Handig, dat wist ik nog niet.

Ik zag Factorio begin deze maand voorbij komen op het kanaal van Nerd3. Even heb ik de verleiding weten te weerstaan, maar heb er nu nu ook al iets van 40 uur in 2 weken in zitten.

Hoe pakken jullie die nesten met vijanden aan? ik bouw er zo dicht bij mogelijk stroom heen en dan maak ik een muur en een klont laserturrets die ik langzaam opschuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:19

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

*meldt zich*

Linkje gevonden in het OpenTTD topic, vandaag de demo gedownload en ben nu begonnen aan de eerste campaign. Ziet er veelbelovend uit.

Edit: ik ben nu nog erg basic bezig, net pas een Mining Drill gemaakt bijvoorbeeld, verder nog weinig tegengekomen qua wat ik hier aan screenshots zie. Zit dit in de demo, of heb je daar de alpha versie voor nodig?

[ Voor 42% gewijzigd door Belindo op 25-08-2014 20:52 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het op zich een leuk spel, maar van het lopen word ik een beetje moe. Ik wil liever gewoon scrollen en klikken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 13:59
Anthor schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:25:
Oh kan dat? Handig, dat wist ik nog niet.

Ik zag Factorio begin deze maand voorbij komen op het kanaal van Nerd3. Even heb ik de verleiding weten te weerstaan, maar heb er nu nu ook al iets van 40 uur in 2 weken in zitten.

Hoe pakken jullie die nesten met vijanden aan? ik bouw er zo dicht bij mogelijk stroom heen en dan maak ik een muur en een klont laserturrets die ik langzaam opschuif.
Stap 1: Lok vijanden
Stap 2: Ren naar een batterij turrets
Stap 3: ???
Stap 4: VICTORY!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:36
Wat een spel is dit zeg :) Had voor de vakantie eerst even veilig de demo geprobeerd, maar gelijk daarna het spel gekocht. Aan het begin is het echt overweldigend en mijn eerste "grote" fabriek was echt een zooitje. Als er een grondstof op raakt en je moet de aanvoer wijzigen ...echt breinbrekers af en toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05 10:58
Afgelopen weekend de game ook ontdekt en meteen al (te?)veel uurtje erin zitten! Eerste potje (van 6 uur) uiteraard veel te rommelig en onzuinig (alles op coal) maar veel van geleerd. Nu een nieuwe game begonnen en meteen met elektriciteit gestart. Je bent iets langer bezig met de startup maar het loont zich snel terug! Zondag de Alpha bij een goede vriend gespeeld, maandagochtend meteen zelf aangeschaft!
Room42 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:16:
Ik vind het op zich een leuk spel, maar van het lopen word ik een beetje moe. Ik wil liever gewoon scrollen en klikken.
Ik heb hetzelfde, echter las ik het volgende op de website:
In the late game you have this monstrous factory full of machines, trains and flying robots. But you are still a guy running around on your own. Wouldn't it be cool if you could get into your command center and just give orders to your building / combat drones?
Dit doet volgens mij precies wat wij graag willen^^

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of drop op strategische plekken wat autotjes. ook altijd leuk :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Als ik daarmee in mijn fabriek ga rondrijden dan blijft er weinig van over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
Treinen! ;)

Later in de game kun je exoskeletons in je armor droppen, daarmee loop je 10% (?) sneller, en ze stacken :D
Ik geloof dat je met 4 al net zo snel als de auto loopt, en je kan er stuk of 6 tegelijk gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.verdibujosanimados.com/spedy.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik had er in mijn vorige game 2, daarmee ren je al harder dan de biters kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik ben ook gezwicht en in een nacht toch verslaafd geworden aan dit spel. Ik ga wel weer opnieuw beginnen (mogelijk in dezelfde game) want ik heb er een complex zooitje van gemaakt ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

jeroon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:29:
Treinen! ;)

Later in de game kun je exoskeletons in je armor droppen, daarmee loop je 10% (?) sneller, en ze stacken :D
Ik geloof dat je met 4 al net zo snel als de auto loopt, en je kan er stuk of 6 tegelijk gebruiken.

[afbeelding]
Het viel me op dat Critters niet zo snel zo'n rolband aanvallen, dus heb ik er naast mn basis vaak eentje liggen van links naar rechts en andersom. Als de critters er dan toch aankomen kun je net zo goed op dat ding gaan staan en schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
jeroon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:29:
Treinen! ;)

[afbeelding]
Dat moet dan een andere build zijn dan die ik heb gespeeld... Een Exoskeleton pakt namelijk een groot deel van je inventory space. Daarnaast heb je ook nog stroom nodig (solar panel/accu/etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
.je schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:24:
Als de critters er dan toch aankomen kun je net zo goed op dat ding gaan staan en schieten :)
Je kunt ook belts van je muren afdraaiend neerleggen. Als de biters dan komen, moeten ze eerst tegen de richting in over de belts, voordat ze je muren bereiken :D
sdk1985 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:39:
Dat moet dan een andere build zijn dan die ik heb gespeeld... Een Exoskeleton pakt namelijk een groot deel van je inventory space. Daarnaast heb je ook nog stroom nodig (solar panel/accu/etc).
Er zijn 2 versies van de Power Armor, in MK2 past dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g7o1IvM.png

Er zouden er dus 6 in gaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door jeroon op 26-08-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ziet er goed uit. Ik had 5x5 inderdaad. Heb mijn fabriek (zie boven) eigenlijk nooit meer afgemaakt. Kreeg die drones niet aan het boskappen en was de vlammenwerper zat :+ .

[ Voor 69% gewijzigd door sdk1985 op 26-08-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
Shotgun gaat ook prima, of je auto ;)
Bots kappen alleen in het grote gebied rond een roboport, gewoon rechthoekje slepen met de deconstruction planner.

Tijn om 'm af te maken! (en daarna nog 100 uur door te spelen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Naast treinen heb ik ook een paar losse locomotieven rondrijden, dan hoef je niet zo lang op de trein te wachten :)

Ik denk dat ik nu op het punt ben dat een centrale ore verwerking handig is. Nu heb ik nog ovens naast de ore velden staan, maar daar moet ik dus een ander systeem voor gaan bedenken.
En m'n fabriek voor research en andere dingen is ook al te klein geworden,.
Een hoop te doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tegen de tijd dat je meerdere treinen hebt ben je toch al lang klaar met alle research??? Of zit er nog ergens een future tech in de game ofzo.

Los daarvan: Waarom niet met je treinen de ore naar je ovens vervoeren? Ik heb zelf gewoon een grote ore overslag gemaakt (meerdere rijen met kisten achter elkaar). Dan heb je altijd een constante stroom ore richting je ovens. Vervolgens een leuke groene kabel eraan en je weet precies hoe veel ore er in je depot zit.

[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 27-08-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32
Daar zat ik ook mee, en dan was de drive er een beetje uit.
Maar niets houdt je tegen om toch verder te expanden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik moet er nog een paar, bijna alles waar alien tech voor nodig is. En ik heb geduld, dus tot nu toe alles gedaan met maar 2 fabrieken voor blauwe research punten. Nu ben ik langzaam nesten aan het slopen.

Ore naar ovens vervoeren is juist wat ik ga doen, ik bedoelde dat ik nog niet precies heb bedacht hoe en waar ik het op ga stellen. Er zitten een paar olievelden in de weg op de plek waar ik nu de meeste dingen heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

Anthor schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:12:
Ore naar ovens vervoeren is juist wat ik ga doen, ik bedoelde dat ik nog niet precies heb bedacht hoe en waar ik het op ga stellen. Er zitten een paar olievelden in de weg op de plek waar ik nu de meeste dingen heb staan.
Olie drainen en naar olietanks verplaatsen. Gebruik daarbij een pomp om het meteen uit de leidingen te pompen. Kun je daarna prima over de oliespots heen bouwen en heb je meteen een voorraad olie om te kunnen processen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Olietanks kun je volgens mij alleen leeg verplaatsen. Als je hem ontmanteld, ben je de olie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
In mijn map wordt olie gebotteld in vaten en worden deze vaten richting mijn raffinaderijen vervoerd om daar ont bottelt te worden. De lege vaten gaan weer terug.

Je zou dus een olie veld leeg kunnen trekken in een stel vaten (gaat echt veel olie in 1 vat). Olie velden zelf gaan in mijn ervaring (0.9.8) nooit weg maar produceren op den duur nog slechts 0.1/sec.

repost:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kbURYyC7uhxlLd8ataLLhtyr/full.png
Links boven is een olie veld aangelsloten op twee blauwe fabrieken die de vaten vullen.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 02-09-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Olieveld en ontbotteld is één woord ;)

Dat is een goeie tip! Ik had daar helemaal niet meer aan gedacht.

Het spel is zo uitgebreid, je moet echt aan heel veel denken, vooral omdat ik soms gewoon vergeet dat iets heel simpel kan met ding X waardoor ik het lastig doe met Y en Z. Mooi spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Yup dat is ook meteen DE manier om olie over grote afstanden te vervoeren (via de trein) :).

Is de endgame ondertussen al verandert? Laatste keer dat ik speelde was 0.9.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
niet echt: http://www.factorioforums.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=4108.

De focus voor 0.11 (ergens in oktober) ligt vooral op multiplayer en graphics, 0.12 moet werkende multiplayer en endgame gaan krijgen.

• .je

.je

sdk1985 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:42:
Yup dat is ook meteen DE manier om olie over grote afstanden te vervoeren (via de trein) :).

Is de endgame ondertussen al verandert? Laatste keer dat ik speelde was 0.9.8.
Huh?

Ik kan prima met een giga pijplijn olie verplaatsen van A naar B dmv een heleboel ondergrondse tunnels en wat pompjes ertussen :)

• sdk1985
.je schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:35:
[...]

Huh?

Ik kan prima met een giga pijplijn olie verplaatsen van A naar B dmv een heleboel ondergrondse tunnels en wat pompjes ertussen :)
Dat is toch niet leuk. Je kan ook zelf kolen in je furnace stoppen maar een transport band ontwerpen waar aan één kant kolen en aan één kant ores liggen is toch veel leuker? Je moet het jezelf een beetje moeilijk maken :P.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2014 16:40 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
sdk1985 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:40:
[...]

Dat is toch niet leuk. Je kan ook zelf kolen in je furnace stoppen maar een transport band ontwerpen waar aan één kant kolen en aan één kant ores liggen is toch veel leuker? Je moet het jezelf een beetje moeilijk maken :P.
Dat was ooit leuk, maar op 'n gegeven moment bleek dat toch wat te inefficient om een rij furnaces aan het stoken te houden. Veel leuker om een systeem te bouwen waarbij alle belts zoveel mogelijk volzitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
sdk1985 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:40:
[...]

Met een Long handed inserter kan dat ook met 2 aparte belts, heb je ook een betere buffer klaarliggen voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Los van het feit dat mijn opmerking te letterlijk wordt genomen;

Hoezo een betere buffer? Kolen tekort ga je niet snel krijgen in mijn ervaring. Al zet je 10x een steel furnace op een rij dan nog beweegt de coal band nauwelijks. Alleen iron ore gaat hard (maar daar neem je dan een rode band voor).

Ik zie de long inserter voor coal zelf meer als een slechtere oplossing. Neemt meer ruimte in, kost stroom, materialen en is onnodig. Als je in factorio geen gebruik maakt van de twee kanten van de transport band dan kom je jezelf toch tegen op het moment dat je blue science packs gaat automatiseren. Daar moeten immers 4 componenten in (staal, batterij, green inserter, advanced ciruit).

Voorraad inbouwen doe ik meestal via kisten (in het begin natuurlijk simpeler dan hieronder).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AAnWe2U1UbjLafW3y50jLnrV/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 05-09-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LOL die notification: "Green wire cannot be used as armor" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
sdk1985 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:35:
Hoezo een betere buffer? Kolen tekort ga je niet snel krijgen in mijn ervaring. Al zet je 10x een steel furnace op een rij dan nog beweegt de coal band nauwelijks. Alleen iron ore gaat hard (maar daar neem je dan een rode band voor).
Het gaat ook niet om de coal maar om de iron en copper ore, als jij een dubbele band hebt dan heb je een grotere buffer en dus meer tijd als er mijnen leeg raken en er te weinig ore wordt aangevoerd daardoor, als jij dan een volledige dubbele band vol met het spul hebt dan heb je extra tijd om dat op te lossen.

Bovendien zijn er nog andere gevallen zoals vijanden die banden vernietigen en ik zal niet de enige zijn die af en toe per ongeluk op r drukt terwijl hij op een bestaande band klikt en daar later pas achter komt, dan heb je ook weer extra tijd voordat de ovens geen ore meer hebben.

Een andere moment dat het handig is is wanneer je grote productie pieken en dalen hebt (zoals bijvoorbeeld met research) en weinig toegang tot ores, dan kunnen de mines als er niet zoveel geproduceerd wordt een flinke buffer aanmaken die gebruikt kan worden als de productie omhoog gaat, met een enkele kant is de band dan zo leeg.

Ik gebruik eigenlijk alleen 2 dingen op 1 band als er ruimte tekort is of om in sommige gevallen assembling machines te bevoorraadden en dan vooral bij de creatie van science packs waar het de snelheid niet aantast.

[ Voor 7% gewijzigd door 1shot1kill op 07-09-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Een kist als buffer is toch veel beter? Daar heb je echt geen dubbele band met iron ore voor nodig. In een enkele kist past 3100 ore.

Iron eigenlijk hetzelfde hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BHNBydSVEVzdUrOKlnjpUj0k/full.png
Aanvoer is geel, uitvoer is rood. Dat is puur om met pieken om te gaan :). Ik weet niet hoeveel jij produceert maar met 32K iron ore kan ik wel een tijdje vooruit :P . Dat zou in ieder geval niet op een dubbele transportband passen.

In het begin van mijn fabriek deed ik het vaak handmatig. Dat is aan het einde van een loopband een inserter+houten kist zetten. Was er dan ooit een tekort dan maakte ik gewoon een extra transportbandje terug.

Voor science pack heb ik een roterend systeem waarbij de flesjes rondjes draaien. Reden: science packs zijn te duur om stil te staan op je band. Beetje zonde als je +-50 flesjes nodig hebt om je 3e research labn te laten werken.

Heb even wat flesjes van de band gehaald ter demonstratie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9UQ5k1OO1PesBfVaM66lSbAV/full.png
Met 4 flesjes kun je zo de Labs voorzien. Het doodlopende band alternatief had er 100+ nodig.

[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Een kist is een goede buffer, maar kan meestal niet snel genoeg leeg gemaakt worden voor het aantal furnaces dat ik op een rij heb.

Ik heb mijn research ook op 2 banden die op de labs heen draaien, echter bedoelde ik de aanvoer bij het maken van de science flesjes, het maken van de flesjes duurt zo lang dat er geen negatieve effecten zijn voor 2 dingen op 1 band.

Hier hoe ik de flesjes laat roteren:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2m4rlmd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is nog handiger :). Dat kreeg ik niet voor elkaar zonder de fabriek te verbouwen (ivm fabrieken die op dezelfde band afleveren). Misschien als ik ooit aan een tweede fabriek begin :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik ben gisteren ook begonnen met Factorio. Wat een leuk spel zeg! Dit is wat ik tot zo ver heb opgebouwd :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/101351272/Factorio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
ik hoop dat je tegen de mensen om je heen gezegd hebt dat je voorlopig even een tijdje niet bereikbaar bent? Ook slaap is overrated :+

• 1shot1kill
Ik heb mijn meest recente fabriek naar youtuber Negative Root Gaming gestuurd voor zijn fixit series waar hij fabrieken efficiënter maak, maar aangezien de fabriek nogal endgame is heeft hij niet zo heel veel veranderd.

YouTube: Factorio Fixit 31 - 1Shot1Kill

[ Voor 10% gewijzigd door 1shot1kill op 17-09-2014 22:11 ]

• sdk1985
Leuke fabriek. Lijkt er wel op dat je de map bent gestart met very high bij de ores. Op normal had ik mijn eerste veld zo leeg namelijk 8) . Het commentaar van meneer fixit lijkt mij daar uit voorkomen, centrale copper aanvoer is niet nodig als je mines 100 uur mee gaan :+ .

• 1shot1kill
Ik geloof dat het high is en alleen stone op very high. Toen ik met very high een fabriek was begonnen baalde ik dat ik eigenlijk geen treinen nodig had, daarna normal gedaan en zat ik snel zonder resources met een miljard biters om me heen en dat was nogal tijdrovend om daar doorheen te komen met lage technologieën.

Overigens zijn er al meerdere velden helemaal op gegaan in de 50 uur dat de fabriek heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kijktip! Dit is echt een briljante serie: YouTube: Factorio Co-Op - The Hydra Dilemma

Vijf Youtubers (FishSandwich, Infectum13, Xterminator, FKODgaming en Root Negative Gaming) spelen steeds 20 minuten en geven de save dan door aan de volgende. Ze mogen elkaars video's niet terugkijken tot ze zelf wee gespeeld hebben. Ze mogen ook elkaars werk niet slopen, tenzij het echt overbodig is geworden. Maar in principe moeten dus dealen met hetgeen de personen daarvoor gebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik kijk deze serie nog steeds en ben nu bij aflevering 31 (ik lig ziek op bed, dus ik moet wat). Negative Root en Fish Sandwich zijn wel duidelijk de besten en vermakelijkste. Infectum13 is soms echt frustrerend dom, die maakt soms meer kapot dan dat ie repareert. Maar ook dat is wel weer komisch in het geheel.

Kleine highlight van hoe Negative Root Fish Sandwich steeds probeert te pranken en hoe gefrustreerd Fish daarvan wordt :o

Bekijk de laatste paar minuten van deze aflevering (vanaf 23:00min)

En check dan het begin van deze (vanaf 1:00 tot 4:00 min)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7Piwrmwng48]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Dit weekend en vandaag eindelijk eens goed voor gaan zitten. Eindelijk een goede steady productie van rode en groene flesjes, en 14 labs die ze makkelijk op kunnen pikken.

Blauwe flesjes moet geen probleem worden straks, ik heb al m'n grondstoffen en gefabriceerd materiaal gesplit in meerdere banden. Idee is dat ik straks gemakkelijk kan aftakken naar een nieuw rustig plekje om daar de fabriek(en) neer te zetten die ik nog heb voor de blauwe flesjes.

Wel erg verslavend hoor!

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/wrzjqj445/Factorio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Als je je groene en rode science beide aan een kant van de band zet kun je later de blauwe en paarse science ook eenvoudig aan je lab roulette toevoegen.

Ook kun je de productie en storage van alles zien als je op alt druk, dat is erg handig als je productielijnen terug wilt vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Die serie, die ik eerder al aanstipte, is ook geweldig om te leren hoe alles werkt. Juist doordat meerdere mensen het spelen, is het geheel wat trager en denkt men hardop waarom zij (of de anderen) wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Thnx! Ben momenteel bij episode 6 (heb niet zoveel vrije tijd) maar erg vermakelijk om te kijken. Hilarisch soms hoe ze proberen uit te vinden wat hun voorganger van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Adramalech schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:40:
Als je je groene en rode science beide aan een kant van de band zet kun je later de blauwe en paarse science ook eenvoudig aan je lab roulette toevoegen.

Ook kun je de productie en storage van alles zien als je op alt druk, dat is erg handig als je productielijnen terug wilt vinden ;)
Nu gedaan, alleen het klaarmaken om blauwe flesjes te fabriceren is iets ingewikkelder dan ik dacht. Zoveel nieuwe dingen die ik daar eerst voor moet maken.

Dit gaat nog wel even duren :D

Edit, weet niet of ik na x dagen wel een nieuwe post mag maken, nu maar even edit voor het volgende: misschien kijk ik ergens overheen, maar m'n inserters plaatsen dingen aan het verre eind van een loopband. Wat nu als ik op één band twee producten wil hebben. Kan ik een inserter instellen (niet gevonden), of moet ik gebruik maken van een hulpband die ze daarna op één bepaalde kant deponeert?

[ Voor 25% gewijzigd door Belindo op 05-10-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
m'n inserters plaatsen dingen aan het verre eind van een loopband. Wat nu als ik op één band twee producten wil hebben. Kan ik een inserter instellen (niet gevonden), of moet ik gebruik maken van een hulpband die ze daarna op één bepaalde kant deponeert?
Ondertussen zul je het wel gevonden hebben, maar inserters plaatsen idd altijd alleen aan de verre kant, dus als je 2 kanten wilt vullen moet je een splitter en extra bandje gerbuiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:37
Het kan me echt niet boeien dit spel. Ik ben net bij derde level en teveel handmatig werk om electriciteit te krijgen, Plus die UI is ook nogal annoying..

Het idee leek me wel grappig.. fabriek creeëren.. Alleen pikhouwelen die niet meer werken op een gegeven moment en die irri critters.. Nee niet mijn spel denk ik. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Belindo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

Nu gedaan, alleen het klaarmaken om blauwe flesjes te fabriceren is iets ingewikkelder dan ik dacht. Zoveel nieuwe dingen die ik daar eerst voor moet maken.

Dit gaat nog wel even duren :D

Edit, weet niet of ik na x dagen wel een nieuwe post mag maken, nu maar even edit voor het volgende: misschien kijk ik ergens overheen, maar m'n inserters plaatsen dingen aan het verre eind van een loopband. Wat nu als ik op één band twee producten wil hebben. Kan ik een inserter instellen (niet gevonden), of moet ik gebruik maken van een hulpband die ze daarna op één bepaalde kant deponeert?
Ik deed het ook wel eens zo...

=====Band====
^
inserter
Fabriek

Kost je maar 1 vakje extra. De inserter legt het op de band (die zuid>noord gaat) die vervolgens 1 vakje verder weer op de hoofdlijn aan sluit. Het komt door de haakse kruising per definitie op de onderste helft van de band te liggen.

Wil je iets op de andere kant van de band leggen dan heb je dit stukje dus niet nodig.

@HawVer
Sandbox mode zonder aliens misschien iets voor je :)? Pikhouwelen heb je 5 minuten nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 19-10-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Of gebruik een splitter. Sluit de nieuw band aan op de rand die nu nog leeg is. Zie; http://www.factorioforums.com/wiki/index.php?title=Splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo

Belindo

Goeie tip van die splitter! Aangezien ik heb probleem alleen had bij miners heb ik het opgelost door twee miners direct op de band te laten plaatsen, en twee andere miners eerst via een andere band naar de hoofdband, op de andere kant. Beetje zoals sdk1985

Heb nu bijna alles met rood/groen/blauw gedaan, alleen speel ik nu even zonder biters, dus waar ik die alien artifact vandaan kan halen voor de paarse flesjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
HawVer schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 23:03:
Het kan me echt niet boeien dit spel. Ik ben net bij derde level en teveel handmatig werk om electriciteit te krijgen.
Het idee leek me wel grappig.. fabriek creeëren.. Alleen pikhouwelen die niet meer werken op een gegeven moment
Het doel van het spel is automatiseren, en na een paar keer spelen gebruik je alleen de eerste 5 minuten pikhouwelen, zoals gezegd. Bijna alles is te automatiseren, ik zou zeggen, probeer eens een gewone "new game", daar bouw je alles rustig vanaf het begin op. De missies zijn wel aardig, maar sturen je soms een wat vreemde richting op. Daar kun je ook aanvinken dat je de biters "friendly" wilt, dan vallen ze niet aan tenzij jij hen aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Eventueel kun je ook gedurende het spel de mode nog op friendly zetten (wel even alle enemies killen, die blijven anders in angry mode). Zie Console commands (cheats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmmz... Mijn fabriek is af. Alles is researched en ik kan alles bouwen wat ik nodig heb. De hele resources-ketting ligt stil omdat niks meer iets nodig heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9ZzaQJe.jpg

Dan maar opnieuw beginnen? :)
Of wachten op 31 oktober voor de versie met multi-player (wat ik trouwens niet per se nodig vind, maar er zijn meer nieuwe features).

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 26-10-2014 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

ik zou hem eens op aggresive spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Meh, ik vind de biters sowieso niet zo leuk. Ik snap wel dat het extra dynamiek geeft, maar van mij hadden ze weggemogen (ik speelde deze ook in friendly mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Heb wel met wat mods zitten aanrotzooien, maar die voegen toch vooral een hoop micromanagement toe waar ik niet zo'n fan van ben. Zoals iemand op het factorio forum het omschreef "you have a factory that could mass-produce rocket defense". Ik ben heel benieuwd wat de end-game in 0.12 gaat inhouden (maarja, dat is zeker nog een paar maanden weg, 0.10 tot 0.11 heeft 5 maanden geduurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-03 19:17
Factorio 0.11 is uit! Iemand geintereseerd in een potje multiplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Weinig enthousiaste, helaas. En ik kan helaas ook niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
Heb vrijdagavond/nacht met een australier en een engelsman 7 uur nonstop gespeeld, werkt fantastisch :D Het connecten is wat rot, maar toen het eenmaal liep ging het prima. Enige nadeel was de lag vanuit Australie, waardoor de hele game op 2/3e snelheid liep. Ondanks dat me prima vermaakt, map op hardmode is met 3 man toch een stuk beter te doen dan in je eentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Multiplayer werkt prima. Alleen LAN+ iemand via internet geeft problemen. Er wordt dan één speler gekicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ben nog niet aan MP toegekomen; vind het ook niet zo'n nodige feature.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

het is een zeer geslaagde feature imho.
Geeft leuke momenten.
Alleen jammer dat de hoogste latency de snelheid van de game word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ben overigens wel tientallen keren gecrashed in de multiplayer. Bijvoorbeeld als twee mensen tegelijk een trein besturen of als iemand een factory open heeft staan terwijl iemand de production aanpast. Maar dankzij de autosave is het tot heden nog niet echt een probleem geweest.

Het is wat mij betreft wel een must om peacefull mode uit te zetten anders is het vooral wachten op iron plates (ook al zet je 16 furnaces neer in het begin).

Met 3 personen ging overigens ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update: Merk wel dat de save steeds groter wordt. Zit nu op 34 MB en met 800 KB/s upload duurt connecten wel even. Via lan gaat het sneller gelukkig.

Heeft iemand een indicatie voor een goede map size? Sta nu op infinite maar dat gaat op de lange termijn dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Inmiddels een uur of 5 ervaring met multiplayer over het internet. Eerst geprobeerd d.m.v. een VPN-verbinding maar hier kregen we aantal rare crashes met Factorio. Hoewel een VPN-verbinding geen invloed zou mogen hebben op Factorio hebben we het toch via direct connect geprobeerd (poortje geforward) en dit liep merkbaar beter.

We spelen met aan de ene kant de Windows x64 versie en aan de andere kant Max OSX. De windows versie loopt soms vast (~1x per half uur spelen) maar gezien we aan de Mac kant hosten blijft de game gewoon doordraaien. Kwestie van game opnieuw connecten en we kunnen door zonder verlies van enige data!

Af en toe last van 'de' desync error (tip: schakel autosave uit op de clients!) maar dit lost de game zelf op door opnieuw te synchroniseren. Totnutoe uitermate goed te spreken over deze alpha build!

[ Voor 82% gewijzigd door Mevius op 14-11-2014 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zit inmiddels op ongeveer 30 uur multiplayer (=tanks en power armor voor iedereen). Standaard via Tungle voor het geval er ineens iemand via LAN wil mee doen. Ben er onderhand wel uit hoe je de crashes kunt voorkomen. Ik denk dat de game gemiddeld 1x per 2 uur crasht. Toch gaat het weleens mis (lees te laat remmen met handmatig trein besturen :P ).

De-syncs zijn er alleen op het moment dat er een de-sync loop op treed. Uit de logs blijkt dat er dan steevast een 'heartbeat' wordt gevraagd die niet bestaat. Dat is vervolgens ook niet meer op te lossen, al host je de game letterlijk 10x opnieuw. Dat is dan een oudere (auto)save laden en opnieuw hosten.

Verder is de savegame na 27 uur gegroeid tot 54MB. Dat is voor de niet lan-speler(s) niet zo leuk. Gelukkig ben ik erachter gekomen dat je ze kunt verkleinen tot circa 10 MB.

De nieuwe endgame (laatst dat ik had gespeeld was 0.9.8) met Tanks is ook best grappig. Laat één persoon alle aliens pullen als een rodeo clown... Vervolgens de ander met shells de gebouwen bestoken :).

Dit was tevens mijn tweede game en daardoor de eerste keer dat ik niet friendly speelde. Hele andere dynamiek. Veel tijd en moeite kwijt aan muren bouwen,ammo belts, enz. Verder is het ook belangrijk om op je pollution te letten want dat triggered de aliens. Overstappen naar solar power is daardoor erg interessant.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Versie 0.11.4 is uit! Hele lijst met bugfixes die een hoop problemen (vooral in multiplayer) moeten oplossen!
quote: kovarex
So the batch of fixes is finally here.
Lots of the causes of multiplayer desynchronisations have been detected and fixed, so the multiplayer stability should be much better, but there are certainly other bugs waiting to be found, oh and we still have 113 bugs reports on our forums as well. But the most dangerous problems should be fixed, let's hope we didn't break too many things by doing that.

Notes:
  • There is a crash related bug when you manipulate splitter (it is already fixed for the next 0.11.5 release)
  • The mac release is delayed a bit
  • Features
    • Added preferred screen option in the graphics option. (not in linux)
  • Graphics
    • Upgraded the player running animation.
  • Bugfixes
    • Fixed 4 different problems in path finding that created desync errors.
    • Fixed desync problems related to the logistic network.
    • Fixed desync problems that would arise when something happens near the edge of the map.
    • Fixed desync problems that would arise when using the teleport method in the level/mod scripts.
    • Fixed desync problems related to working sounds near the edge of the generated map.
    • Fixed desync problems related to viewing edge of the map.
    • Fixed desync problems related to usage of furnace with fluids (can happen only with mods).
    • Fixed desync problems related to removing electric poles connected with circuit network.
    • Fixed desync problems related to having damaged items in the inventory.
    • Fixed that the circuit network wasn't cleared when using LuaInventory::clear on inventory of chest connected to circuit network.
    • Fixed crash when roboport without energy was destroyed and rebuilt by construction robot.
    • Fixed crash when showing the attacked alert details that contained alert of other player being damaged.
    • Multiple players can connect to the MP game at the same time.
    • Fixed problems with locale names containing dash (for example zh-CN).
    • Fixed case sensitivity problem with Chinese font on linux.
    • Fixed freeze when closing Assembler's gui with tool-tip (http://www.factorioforums.com/forum/viewtopic.php?t=6793).
    • Loading MP game in SP tries to retain player's original identity (http://www.factorioforums.../viewtopic.php?f=7&t=6744).
    • Fixed swapping gun turret ammo types (http://www.factorioforums.com/forum/viewtopic.php?t=6707)
    • Fixed that the information about which mod crated (or modified) the item/entity/recipe/technology was missing.
    • Fixed that the cargo wagon didn't have resistances.
    • Fixed that alert sounds weren't working properly (again).
    • Fixed adding a new train station to a schedule of a train if isn't selected destination like first
      (http://www.factorioforums.../viewtopic.php?f=7&t=6079).
    • Fixed replays for the singleplayer.
    • Fixed that LuaEntity::getcircuitcondition crashed the game for entities with non-zero condition, but no connection to the circuit network.
    • Fixed the infinite furnace rebuilding bug (http://www.factorioforums.../viewtopic.php?f=7&t=6873)
    • When there is invalid control sequence in the translation, instead of closing Factorio when it id displayed, the
      text just contains the error message.
    • Fixed that the game removed all the gui created by mod automatically on game load.
      Now it removes just gui of mods that were removed as before.
    • Fixed that rail over gate (or the other way around), wasn't buildable as part of the blueprint, as the first one
      built removed the ghost of the second one.
    • Fixed that the exe file in the zip package was missing the factorio icon.
    • Fixed that the menu in map editor was not responsible after clicking exit and cancel.
    • Fixed that construction robots didn't have the working sounds.
    • Fixed possible crashes and logistic/circuit network inconsistances related to removal of items in inventories
      that have smaller size due to different mod configuration.
    • Fixed that changing terrain from script (used by some mods that work with terrain), wasn't updated on screen until forced by zooming or
      moving the screen away and back.
    • The sandbox scenario now doesn't have the character visible.
  • Balancing
    • Assembling machine 3 has up to 6 ingredient slots, so it can make any recipe in its category.
  • Scripting
    • Fixed that LuaEntity::getitemcount returned 6 times more for ammo turrets.
    • Removed write access to LuaGame::tick.
    • Disabled deactivating of rolling stock.
    • Lua debug library no longer return paths containing instalation directory.
  • Modding
    • Fixed that the data-updates.lua of base mod would overwrite the created effect of mod entities by the
      smoke effect. It now just adds the smoke effect to the specified effect.
  • Changes
    • Rail signal that is not dividing two rail blocks is changing colors the same way, as when it is connected to no rail
      because it does nothing, more at http://www.factorioforums...c.php?f=7&t=6936&start=10.
    • The standardised mod naming convention is now enforced.
    • Changed the preffered-screen-index config option to preferred-screen-index (spelling error fix).
    • Health description will no longer show full health when the entity has minor damage (and health bar is shown).
Use the automatic updater if you can (check experimental updates in other settings) or download full installation at http://www.factorio.com/download/experimental.
Moet zeggen dat 0.11.3 wel erg irritant werd na 24+ uur aan gametime. Soms had je op een avondje spelen meer desyncs dan gametime ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
0.11.5 volgt waarschijnlijk vandaag al, ivm een paar nare crashes (onder andere bij het verwijderen van een stuk belt als je een belt of splitter in je hand hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
ja, die had ik ook! :s was niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 15:26
Is het ook mogelijk multiplayer te spellen zonder ingewikkeld port forwarden (niet LAN). Zit hier op een netwerk dat ik niet zelf beheer.
En als ik het thuis wil doen, welk ip gebruik ik dan om te connecten? (Ook niet LAN)
Via de LAN werkt het goed, maar ben door de week niet thuis, en heb een broertje dat wel mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Geen idee over die multiplayer. Heb die nog niet aangeraakt, en ben dat ook niet van plan. Ik speel liever op mijn gemak :P

Enigste probleem dat ik steeds heb zijn de eerste uren in een nieuw spel. Mijn factory moet van in het begin goed georganiseerd zijn, en dat is een moeilijke stap. Ik vind het irritant dat bepaalde zaken aan twee verschillende kanten uitkomen, en je die opeens beide nodig hebt. Zeker zolang je nog geen robots hebt rondvliegen.

Dit is een deel van mijn vorige base, gestart in 10.x:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4CuOHj.jpg

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 13:54
Heb vorige week Factorio gekocht en heeft sinds dien eigenlijk mijn hele weekend opgeslokt, non stop spelen :X Heb eigenlijk nooit dat ik een game zo veel speel, meestal na een sessie van 2 uur klaar er mee, slechts zelden grijpt een game mij zo erg als Factorio :D

Zou het mogelijk zijn om een soort community server op te zetten? Of is dat met hoe het spel werkt niet te doen?

[ Voor 17% gewijzigd door t1mmy op 14-12-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Het spel is inderdaad verslavend en heeft mij ook al enige nachten gekost :D

Ik denk dat ik trouwens een fout gemaakt heb in mijn laatste game, ik heb bijna geen crude oil op mijn kaart. Of wel moet ik ver gaan zoeken en echt zuinig zijn, of wel moet ik een nieuwe game beginnen...

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Jump schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:15:
Ik denk dat ik trouwens een fout gemaakt heb in mijn laatste game, ik heb bijna geen crude oil op mijn kaart. Of wel moet ik ver gaan zoeken en echt zuinig zijn, of wel moet ik een nieuwe game beginnen...
Wij hebben hetzelfde probleem. Nieuwe game is natuurlijk geen optie dus we zijn het echt ver gaan zoeken. Per pijpleiding is niet echt te doen dus binnenkort gaan we de lijn omzetten naar oil barrels en per spoor vervoeren richting de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Een oliebron raakt nooit op, er komt alleen bijna niets meer uit. Bronnen die leeg zijn kan je dus pompen naar een tank. Met genoeg lege bronnen heb je toch nog wat olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Die geraakt inderdaad nooit op, maar als die maar 0.1 meer produceert brengt het ook niks op. De enkele bronnen die ik gevonden heb brengen 115% op ongeveer, ik heb nu geen idee meer hoeveel dat uiteindelijk zal opleveren.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Jump schreef op maandag 15 december 2014 @ 11:16:
Die geraakt inderdaad nooit op, maar als die maar 0.1 meer produceert brengt het ook niks op. De enkele bronnen die ik gevonden heb brengen 115% op ongeveer, ik heb nu geen idee meer hoeveel dat uiteindelijk zal opleveren.
Als het olieveld leeg is zal deze zakken naar 10% van de initiële output. Wat dan nog wel iets helpt is speed modules erin gooien. Volgens mij is er ruimte voor 3 waar je uiteindelijk toch nog weer een verdubbeling mee kunt maken. Veel is het niet maar bij voldoende pumps is het net voldoende.

Pagina: 1 2 ... 55 Laatste