Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik dacht dat ik grote platforms had gebouwd om Leg. Coal en Iron te minen....
Heb ze gisteren richting de Shattered Planet gestuurd, maar blijkbaar met te weinig Fuel Cells, dus die drijven nu ergens wachtend op een aanvaring met astroiden
Autosave feature staat niet aan? Anders herlaad je gewoon naar een moment voor het schip vertrokken is hé.CappieL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:43:
[...]
Ik dacht dat ik grote platforms had gebouwd om Leg. Coal en Iron te minen....
Heb ze gisteren richting de Shattered Planet gestuurd, maar blijkbaar met te weinig Fuel Cells, dus die drijven nu ergens wachtend op een aanvaring met astroiden
Zeker voor nieuwe schepen of grote gokken durf ik wel eens manueel te saven en dan zo evt terug herladen.
Nieuwe schepen op een eerste trip doe ik ook een manual save voor vertrek. Niet omdat ik het wil cheesen, maar eerder omdat ik stomme zaken zoals een fuel cell of een connectie vergeet en geen zin heb om weer te wachten tot het hele platform opnieuw gemaakt is.
Zelf eindelijk aangekomen op Aquilo, gaat nog een uitdaging worden
Ik wist al dat het ontwerp qua transportbandjes niet optimaal was en dat er in het geval van een deadlock mijn munitie-productie terug- (en uitendelijk uit-)valt. Dit probeerde ik voor te zijn met een lage snelheid van mijn platform.UnderAVoidSky schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:28:
Nieuwe schepen op een eerste trip doe ik ook een manual save voor vertrek. Niet omdat ik het wil cheesen, maar eerder omdat ik stomme zaken zoals een fuel cell of een connectie vergeet en geen zin heb om weer te wachten tot het hele platform opnieuw gemaakt is.
Dit heeft ie zo lang uitgehouden dat ie heel ver het heelal in ging en blijkt de energievoorraad nu de beperkende factor te zijn.
Zo deden mijn lasers het niet meer en kwam het platform vroegtijdig ten einde. RIP...
Omdat ik meerdere van die platforms heb voor het maken van Leg. ijzer en kolen, moet ik gewoon de bandjes op orde hebben om deadlocks te voorkomen. Work-in-Progress noem ik het maar.
[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 18-03-2025 13:00 ]
Gezien we tweakers zijn en van factorio houden zullen er wel een aantal met programmeer-achtergrond zijn. Op reddit staat er een AMA (ask me anything) van een factorio dev. Wel interessant om zo wat inzicht te krijgen.
Ik ga niet zeggen dat het baanbrekend is qua vragen, maar heb er wel met plezier eens doorgescrollt. Het toont ook aan hoe Wube effectief test-driven werkt, zoals velen in de theorie willen doen maar dan snel laten vallen.
https://www.reddit.com/r/..._space_age_developer_ama/
Ik ga niet zeggen dat het baanbrekend is qua vragen, maar heb er wel met plezier eens doorgescrollt. Het toont ook aan hoe Wube effectief test-driven werkt, zoals velen in de theorie willen doen maar dan snel laten vallen.
https://www.reddit.com/r/..._space_age_developer_ama/