/f/image/Y1B3GByswv988oWGXGiH3cUj.png?f=fotoalbum_large)
Gelukt! 33 seconden te vroeg voor een leuke eindtijd, maar met 111u maakt het niet zo uit zeker.
Wel het gevoel als bij factorio vanilla lang geleden dat het op het einde nogal harken was en spaghetti met wat manueel overzetten om dingen te versnellen maar ik ben er geraakt. Als ik terug een mega base wil zal er nog wel wat moeten veranderen, ben ook druk bezig met de quality legendary wat in gang te krijgen, want dat loopt nog vrij moeizaam. Laser turrets en gun turrets gingen gelukkig wel vrij eenvoudig omhoog dus op mijn spaceship stonden er wat. Maar mijn mech armour is al uren aan het draaien en hoger dan paars geraakt hij momenteel niet, kwestie van tijd en wat meer resources vrijmaken maar toch.
Daarna nog even naar shattered planet geklikt maar na 5k begon mijn schip damage te nemen dus maar vlug omgedraaid, misschien had ik er niet op moeten zitten ^^ Had railgun aantal overschat hoeveel ik nodig had, want die oneshotten alles (toch naar end, ik vermoed shattered planet dat het wat anders wordt).
Nu even een pauze van factorio denk ik, en dan op het gemak de megabase induiken.
Pro's: Elke planeet is leuk en doet je wat anders denken. Die nieuwe machines zijn zot goed, al zuipen ze wel energie, dus eens je nuclear of fusion in gang hebt steken, is het een eitje. Voor een megabase kan je met die foundries, EM's en consoorten wel hard gaan!
De QoL zaken zijn enorm goed doordacht. Het idee van space logistics was ook fijn om te zien eens het werkte.
Favoriete planeet is Fulgora denk ik, dat omgekeerd denken met scrap vond ik wel leuk. Gleba is ook tof en eigenlijk had ik de nutrients en spoilage vrij snel door en onder controle - wel een paar keer basis moeten opnieuw in gang trekken tot ik een robuust systeem had. Dat tijdelijke deed wel nadenken over wat constructies.
Vulcanus vond ik ergens minder vernieuwend, maar wel blij dat ik er eerst geweest ben, want omdat het nieuw was was het heel leuk uitzoeken met die lava en liquid ores. Veel free resources, en dan artillery voor nauvis zorgde ervoor dat ik niet meer lastig gevallen werd.
Aquilo vond ik het minste denk ik. Het ontvriezen was wel interessant maar het duurde eeuwen voor mijn ice platform base op gang kwam, lag ook wat aan mezelf omdat ik per sé bots wou gebruiken maar shh.
Hoewel ik op elke planeet een botbase begonnen was met logistics chest, ben ik op een aantal planeten toch terug in belts gaan denken, vond ik op zich wel een leuke twist.
Cons:
Heb met veel plezier gespeeld, de grootste minpunten voor mij vind ik:
- space platforms maken. Het is gelukt maar heb wel wat frustratie gehad. Op zich een interessante puzzel, maar dat compacte is mijn ding niet, waar we altijd veel plaats hadden en "the factory must grow", moest hij nu shrinken. En dan vooral dat je hem pas kon testen als hij effectief al vloog maakte het soms wat lastig. Heb 2 keer gereload om niet dat hele schip terug space in te moeten schieten want het was gewoon kapot. De andere keren was het omdraaien en de schade beperken.
Het was minder overzichtelijk, maar denk dat ik wel plezier kan halen als ik er wat tijd in steek om een fijn ontwerp te maken van mijn schip. Zeker eens ik hogere quality items heb, misschien moet ik ook niet alles in legendary willen...
- Quality -> ik moet er nog in groeien en misschien betere manieren vinden om structureel meer quality items te krijgen. Nu maak ik een item met max legendary quality modules, en is het niet de juiste gaat hij de scrap in - ook met quality modules. Repeat. Maar het gaat te traag, denk dat ik een grotere base nodig heb voor dit systeem. Of eventueel gewoon quality in miners steken en van de grond af met quality dingen maken is misschien slimmer? Zal het topic nog eens doorspitten nu ik rond ben om te zien of ik wat nuttigs tegenkom