Mindustry [PC/IOS/Android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
Ben dit spel al een week aan het spelen dus dacht laat ik eens kijken welke Tweakers dit nog meer spelen. Is er gewoon helemaal geen topic! Dus even een snelle opzet die ik later zo nodig zal opknappen.

Mindustry laat zich nog het best beschrijven als Factorio, maar dan veel meer gericht op towerdefence. In de campaign is het bijvoorbeeld de bedoeling om een bepaald aantal waves te overleven waarna je de grondstoffen kan veilig stellen om een ander level te unlocken en vooral meer tech vrij te spelen in de techtree.

Er zijn verschillende wapens om je core te verdedigen en deze vragen om verschillende grondstoffen en soms een mix grondstoffen en om die te maken heb je dan weer energie nodig voor de press/machine die dat maakt. Dit kan dan weer versnelt worden bij sommige machines door de toevoer van water en/of olie.

Ook zijn er transportbelt,routers enz om je grondstoiffen naar de juiste plekken te vervoeren en je kan verschillende fabrieken bouwen om je leger (deze bestuur je niet rechtstreeks) te bouwen en zelf de vijand aan te vallen.

Het spel is gratis op Itchio

https://anuke.itch.io/mindustry

De Steam versie is €5 (bang for bucks is enorm)

https://store.steampowered.com/app/1127400/Mindustry/

Deze voegt multiplayer, map browsing en workshop support toe. Vooral de multiplayer is erg leuk met 2-4 vrienden. Met randoms heb ik het nog niet geprobeerd.Maar hoe dan ook fijn dat je het spel dus gratis op Itchio kan proberen.

De versies op Google Play (gratis) en IOS (€1) heb ik nog niet getest.

Wiki 1 :

https://mindustry.fandom.com/wiki/Mindustry_Wiki

Wiki 2 :

https://mindustrygame.github.io/wiki/

Trailer :

Fan Trailer

[YouTube: Mindustry Trailer [Unoffical]]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:36

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb Mindustry in de huidige steam sale gekocht voor € 2,49 en er al bijna 10 uur in zitten. Voor zo'n klein bedrag is deze game echt een pareltje. Het leukste is om co-op te spelen (samen een basis bouwen) en langzaamaan nieuwe dingen ontdekken om te bouwen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
g0tanks schreef op zondag 29 december 2019 @ 02:13:
Ik heb Mindustry in de huidige steam sale gekocht voor € 2,49 en er al bijna 10 uur in zitten. Voor zo'n klein bedrag is deze game echt een pareltje. Het leukste is om co-op te spelen (samen een basis bouwen) en langzaamaan nieuwe dingen ontdekken om te bouwen.
€2,49 is al helemaal een steal. zit nu zelf op 38 uur en net gisterenavond de 500 waves archievement gehaald. Ik speel ook alleen maar coop met een vriend, maar binnenkort gaan we ook maar eens 1v1 proberen.

Road to wave 500 :

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 29-12-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Beakzz schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:52:
[...]

€2,49 is al helemaal een steal. zit nu zelf op 38 uur en net gisterenavond de 500 waves archievement gehaald. Ik speel ook alleen maar coop met een vriend, maar binnenkort gaan we ook maar eens 1v1 proberen.

Road to wave 500 :

[YouTube: Beautifull Mess 2]
Nice! Ik ben nog niet verder gekomen dan wave 100 op Wasteland met een verdediging bestaande uit ripples, salvos en een paar meltdowns. Heb je nog tips voor een goede anti-air defense?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
g0tanks schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:10:
[...]

Nice! Ik ben nog niet verder gekomen dan wave 100 op Wasteland met een verdediging bestaande uit ripples, salvos en een paar meltdowns. Heb je nog tips voor een goede anti-air defense?
Zoals je kan zien is heel onze tactiek gebaseerd op Meltdowns en Revenant fighters :) Beste tip die ik je kan geven is zoveel mogelijk recourses extracten via launchpads om ze (in de campaign) als headstart mee te nemen (max 13K). Beetje zoals Factorio...teveel bestaat niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 29-12-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Beakzz schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:51:
[...]

Zoals je kan zien is heel onze tactiek gebaseerd op Meltdowns en Revenant fighters :) Beste tip die ik je kan geven is zoveel mogelijk recourses extracten via launchpads om ze (in de campaign) als headstart mee te nemen (max 13K). Beetje zoals Factorio...teveel bestaat niet :+
Dat lijkt me dan weer niet leuk, om met heel veel resources te beginnen. Ik heb tot nu toe ook alleen maar custom games gespeeld en niet de campaign. Daarin vind ik het juist leuk om langzaam toegang te krijgen tot nieuwe gebouwen en materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
g0tanks schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:54:
[...]

Dat lijkt me dan weer niet leuk, om met heel veel resources te beginnen. Ik heb tot nu toe ook alleen maar custom games gespeeld en niet de campaign. Daarin vind ik het juist leuk om langzaam toegang te krijgen tot nieuwe gebouwen en materialen.
In de latere campaign maps kan je zo goed als niet meer zonder. Anders heb je al een boss op je dak als je nog standaard resources aan het verzamelen bent. En 13K is er dan ook zo door dus je moet nog steeds alles laten binnenkomen.

Heb nu wat workshop maps gedownload. 1 bestaat uit een soort caves. Als je echt limited recourses wilt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik wil dit topic even een kickje geven.

De reden is dat Mindustry inmiddels op versie 6.0 zit en ik ben als Factorio verslaafde nu naar deze game overgestapt.

Deels omdat ik Factorio veel heb gespeeld, maar ook omdat mijn oude computer de grote megabases niet aan kan.

Mindusty draait op een aardappel dus dat scheelt nogal.

De game is wat mij betreft een aanrader als je Factorio leuk vind en ook iets hebt met tower-defense. Dat laatste mis ik juist bij Factorio, dat je vecht robots kunt bouwen en een heel arsenaal aan verdedinging hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny 46892
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Net ontdekt en inderdaad heerlijk bouwen en verdedigen. Aanrader!
Pagina: 1