Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.692 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Echt wtf.. +3? Serieus?

Ik vind zelf al die recruit zooi op 0.. het hoort daar totaal niet. Je gaat toch bij een WoW bericht ook geen guild recruitments plaatsen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Mensen zijn flink aan het mening modden, lijkt niet dat ze objectief kunnen modden
sanderv in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
Ben het oneens met zijn punt, maargoed het is nog steeds ontopic
Benjamin- in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
Mijn bericht is wederom gewoon ontopic.

Meer mening mods naar mijn idee:
tvAddict in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
stresstak in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
ninosm1 in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'

En zo zijn er nog veel meer. Mensen kunnen duidelijk bij een onderwerp als dit, niet de modfaq hanteren en blijven dus gigantisch scheef modden.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
watercoolertje schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:03:
Kan iemand hier de rechten ontnemen van een stel diep trieste moderators? Hoe kinderachtig om een bericht wat uitnodigt bij partij A te gaan als +2 te raten, en hetzelfde bericht voor partij B dan als ongewenst te raten...

Mazimo in 'nieuws: Google brengt augmented-realityspel Ingress uit voor iOS'
Anoniem: 608353 in 'nieuws: Google brengt augmented-realityspel Ingress uit voor iOS'
E.R.Y. in 'nieuws: Google brengt augmented-realityspel Ingress uit voor iOS'
Een beetje reclame maken voor je eigen clan doe je maar op het forum. Niet op de FP!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Benjamin- schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:26:
Mensen zijn flink aan het mening modden, lijkt niet dat ze objectief kunnen modden
sanderv in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
Ben het oneens met zijn punt, maargoed het is nog steeds ontopic
Benjamin- in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
Mijn bericht is wederom gewoon ontopic.

Meer mening mods naar mijn idee:
tvAddict in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
stresstak in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'
ninosm1 in 'nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype'

En zo zijn er nog veel meer. Mensen kunnen duidelijk bij een onderwerp als dit, niet de modfaq hanteren en blijven dus gigantisch scheef modden.
Helaas krijg je in dit soort berichten krijg je mening mods. Waarom? Omdat mensen of voor kant A zijn, of voor kant B. En een neutrale groep die gewoon er tussen in staat. We kunnen leuk vanaf de zijlijn gaan praten over de situatie, maar dan krijg je door (altijd wat gekleurde) media gewoon 2 kampen, en dus mening mods :)

corset in 'nieuws: GitHub haalt repository Popcorn Time offline na takedown-verzoek Hollywood'

ik schop tegen het heilige popcorntime en ik ben de lul O-) Zucht.. gaat weer geweldig met de mods zo.

En mensen zich maar afvragen waarom het mod systeem faalt.. afwijkende mening? Away you heathen!

[ Voor 21% gewijzigd door corset op 14-07-2014 13:23 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:44:
[...]
Het is een overbodige vraag (want hij kan het zelf makkelijk opzoeken)
Met dat argument kun je ALLE vragen op de FP een -1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me terecht een 0. De SoC MediaTek heeft niet per se iets te maken met de andere componenten die fabrikanten gebruiken. Zo gebruikt ASUS ook SoC's van MediaTek in hun populaire MemoPad 7 HD.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:24:
[...]

Met dat argument kun je ALLE vragen op de FP een -1 geven.
Hij hoort op -1 omdat het moderatiegezeur is, zonder dat was het gewoon een 0.
lanerios schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:08:
[...]

Helaas krijg je in dit soort berichten krijg je mening mods. Waarom? Omdat mensen of voor kant A zijn, of voor kant B. En een neutrale groep die gewoon er tussen in staat. We kunnen leuk vanaf de zijlijn gaan praten over de situatie, maar dan krijg je door (altijd wat gekleurde) media gewoon 2 kampen, en dus mening mods :)

corset in 'nieuws: GitHub haalt repository Popcorn Time offline na takedown-verzoek Hollywood'

ik schop tegen het heilige popcorntime en ik ben de lul O-) Zucht.. gaat weer geweldig met de mods zo.

En mensen zich maar afvragen waarom het mod systeem faalt.. afwijkende mening? Away you heathen!
Heb in dat artikel net 6-7 reacties van +2 gehaald, gaat lekker daar idd

[ Voor 65% gewijzigd door _David_ op 14-07-2014 15:14 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
rick_kraster in 'nieuws: 'EA's Origin houdt lijst recent gebruikte programma's bij''

Heeft een punt.. krijgt -1

Verwijderd in 'nieuws: 'EA's Origin houdt lijst recent gebruikte programma's bij''

Krijgt de meest nutteloze post van het artikel award, en een 0?

Misschien tijd om wat strenger naar meningmods te kijken in dit soort gevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die om zijn privacy geeft een aansteller noemen mag van mij diep de -1 ingedrukt worden. Zijn post heeft verder ook geen inhoud dus een score van -1 vind ik terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik lees het als: Je kan het ook overdrijven hoor. Ben niet zo gevoelig voor dit soort uitspraken,post is wmb een nul waard.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
beiden zijn niet echt aanvullend maar ook niet ongewenst. 0 is dus een mooie eindscore!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Smen in 'nieuws: Vodafone: klanten klagen minder vaak'
Geen +3, schoolvoorbeeld van een reactie die in GR hoort, maar met 162x +3 kan hij alleen nog maar omlaag gaan als een powermod hem fixeert..

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Als die reactie op 0 moet, en dat moet hij, dan moet de hele discussie op 0.

Bij deze dus. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik heb die post ook een +3 gegeven, uurtje of zo geleden.
En als jullie die naar beneden willen modden, is dat jullie zaak. Jullie goed recht.

Maar het zeiken over spelfouten kan ik me niet herinneren, als ik denk aan toen ik die post las.
Ik kan het alweer vergeten zijn, maar laster is niet goed.
Doe dan geen admin-edit, slechts mod.
(nogmaals, ik kan die zin gemist hebben, waarin hij inging op spelfouten.)
"Ander commentaar" is natuurlijk wel een heel breed begrip, en niet eerlijk om hier aan te halen.

@Dirk: Daar dan wel weer 100% mee eens.

Edit2: Ik hou dit topic het laatste uur of zo in de gaten, slechts omdat ik wist dat er heibel van die discussie zou komen. :P :)

[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 14-07-2014 18:32 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Deze reactie gaat over de manier waarop het nieuwsartikel tot stand is gekomen. Dat is een meta-discussie die toch echt op het forum thuishoort. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dirk schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:24:
Als die reactie op 0 moet, en dat moet hij, dan moet de hele discussie op 0.

Bij deze dus. :)
*O*
HMC schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:27:
"Ander commentaar" is natuurlijk wel een heel breed begrip, en niet eerlijk om hier aan te halen.
Hoezo is dat niet eerlijk? GR is bestaat voor dit soort commentaar (inhoudelijk) dus daar hoort het ook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

For the sake of discussion, en omdat Smen gewoon een reactie met zijn opinie plaatste.
Ik zou het niet beter verwoord kunnen hebben dan hem. En als hij dat dan in het topic zelf plaatst, is het ineens off topic. En op GR zou menigeen het niet eens zien/lezen.

Het aantal zeer positieve mods zou toch wel een indicatie kunnen zijn dat hij best wel goed werk leverde.

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 14-07-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:07:
For the sake of discussion, en omdat Smen gewoon een reactie met zijn opinie plaatste.
Ik zou het niet beter verwoord kunnen hebben dan hem. En als hij dat dan in het topic zelf plaatst, is het ineens off topic. En op GR zou menigeen het niet eens zien/lezen.
De redactie ziet het daar wel en daar gaat het om.
HMC schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:07:
Het aantal zeer positieve mods zou toch wel een indicatie kunnen zijn dat hij best wel goed werk leverde.
Het moderatie systeem is niet bedoeld voor mee eens/niet mee eens, als jij het zo gebruikt zet dan aub je moderatie rechten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De redactie ziet het daar wel en daar gaat het om.
Tweakers.net gaat om en over de gebruikers, zeker niet om of over "de redactie".
Misschien tijd voor een vergadering over introspectie en jullie rol in het geheel.
Ik wil niet lomp overkomen, en zeker geen ban riskeren, sorry, maar dat klinkt redelijk despotisch.
Ik begrijp dat regels regels zijn, maar ik blijf erbij; hij heeft een punt.
En ik ben lang niet de enige die er zo over denkt, als je de reacties, de scores, en ook nog eens het klachtentopic ziet.
Het moderatie systeem is niet bedoeld voor mee eens/niet mee eens
Volkomen mee eens. Daar heb ik het zelfs eerder al over gehad, en zelfs de eer om er niet al te lang geleden een nog-niet-gesloten topic over mogen te openen.

Maar...
als jij het zo gebruikt zet dan aub je moderatie rechten uit.
Zo gebruik ik het niet. En dat kan de redactie goed zien toch? ;)
Die gast heeft gewoon een punt, en om dan maar even 150+ +3's te negeren (is dat niet een record, of zo? Van mij slechts een normale 1x +3), is slechts in mijn ogen, niet echt helemaal eerlijk. (zacht uitgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:41:
[...]

Tweakers.net gaat om en over de gebruikers, zeker niet om of over "de redactie".
Misschien tijd voor een vergadering over introspectie en jullie rol in het geheel.
Ik wil niet lomp overkomen, en zeker geen ban riskeren, sorry, maar dat klinkt redelijk despotisch.
En ik ben lang niet de enige die er zo over denkt, als je de reacties, de scores, en ook nog eens het klachtentopic ziet.

[...]
Volkomen mee eens. Daar heb ik het zelfs eerder al over gehad, en zelfs de eer om er niet al te lang geleden een nog-niet-gesloten topic over mogen te openen.

Maar...

[...]

Zo gebruik ik het niet. En dat kan de redactie goed zien toch? ;)
Die gast heeft gewoon een punt, en om dan maar even 150+ +3's te negeren (is dat niet een record, of zo? Van mij slechts een normale 1x +3), is slechts in mijn ogen, niet echt helemaal eerlijk. (zacht uitgedrukt)
Ik zeg ook helemaal niet dat hij geen punt heeft, hij maakt dat punt alleen op de verkeerde plaats.

En dat die reactie 150x +3 heeft gekregen zegt alleen maar dat heel veel mensen hun moderatie rechten verkeerd gebruiken, maar dat was al langer bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Probleem is dat de redactie geregeld onzin plaatst en deze ook weigert te wijzigen. Dan moet je niet verwachten dat mensen maar netjes die topics blijven aanmaken en niet de discussie op de FP waar iedereen het ziet en ze geforceerd worden om toch nog is verder na te denken over hun keuzes.

Ik heb dit zelf vandaag nog gehad, het bericht over MS en Chromebooks, waarbij de redactie schrijft dat de Chromebooks vanaf 200 euro aanwezig zijn, terwijl de goedkoopste 235 is, spreek je de redactie op aan, en ze blijven hun onzin op de FP houden. Dan moeten zij, maar ook de mods hier, niet zeuren als er dan een hele discussie over de onzin in het nieuwsbericht komt.

Dit heb ik dus echt al heel vaak gezien, onzinnige FP die niet worden gewijzigd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
HMC schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:41:

Helaas vind jij dat, vind een groot deel van de reactie mensen dit. Maar heeft het hogere volk besloten dat wij die mening maar niet mogen hebben. We moeten elke vorm van discussie zo moeilijk mogelijk maken, om het zo zo ver mogelijk te ontmoedigen.
Sorry maar.. "Deze post is kritiek dus het moet hier niet want dan zien mensen het" is gewoon zielig aan het worden.. Vooral om dan maar gelijk te fixeren, en andere posts waar het ook nodig is gewoon te negeren omdat dat geen kritiek is (waar het voor veel mensen op gaat lijken) is gewoon apart.

En als een post 105x +3 krijgt, is dat misschien een hele, hele grote! hint dat veel mensen vinden dat hij gelijk heeft, en dat je dus niet zomaar het allemaal onder het tapijt mag gooien met "Whatever, ga maar naar een forum!"

Ja, 99% hoort in GR, maar soms mag er ook wat coulance zijn hoor.. want wat er nu gebeurt is gewoon erg jammer, en levert tweakers gewoon meer schade op dan dat het helpt.

voorbeelden:

MikeyMan in 'reviews: Travelzooms vergelijkingstest'
Deejac in 'reviews: Travelzooms vergelijkingstest'
thunderlight in 'reviews: Travelzooms vergelijkingstest'

allemaal vragen over het artikel en kritiek, horen daar dus niet. Of is dit weer anders?

[ Voor 32% gewijzigd door corset op 15-07-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat zijn primair vragen en erg lichte kritiek, in elk geval kritiek waarvan de poster niet 'wil' dat deze meteen opgepakt wordt. Althans, ik neem aan dat ze niet bedoelen dat de redactie meteen aan de slag moet om andere dingen ook te gaan reviewen maar dat ze bedoelen dat het 'mooi geweest als'. Dat soort zaken kunnen prima op het artikel zelf gepost worden, no problem.

Spelfouten daarentegen vooral, sneeuwen onder in de reacties. Vragen over de nieuwswaardigheid zijn van alle tijde en lokken alleen maar enorme offtopic discussies uit die ook niet door de redactie opgepakt zullen worden. Ook ongewenst dus. Echte inhoudelijke fouten in de artikelen blijven doorgaans wel gewoon staan, maar als je wilt dat ze vlot verwerkt worden is GR ook gewoon beter. Deze worden alleen niet bestraft :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoppa! in 'nieuws: Screenshots van mogelijk nieuw uiterlijk Google Play komen online'

+3 lijkt me een beetje overdaad voor een uit de duim gezogen statistiek.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:11

botoo

💀 too old to die young

_David_ schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:15:
Smen in 'nieuws: Vodafone: klanten klagen minder vaak'
Geen +3, schoolvoorbeeld van een reactie die in GR hoort, maar met 162x +3 kan hij alleen nog maar omlaag gaan als een powermod hem fixeert..
Imho mag dat in GR maar ook op de FP aangezien het de bronwaarde van het artikel ter discussie stelt en daarmee iets aan het artikel toevoegd.

Dat daar een kudde +3 'mee eens' moderaties op volgt is natuurlijk wel onjuist, een +1 / +2 zou wmb correcter zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
+3 is inderdaad overdreven. Over de juiste score zou je kunnen dubben maar ik zou ook niet willen stellen dat dit niet op de FP thuis hoort; geen -1 dus. Het aan de kaak stellen van bronwaarde is absoluut iets anders dan nieuwswaarde en kan wel interessante discussies laten ontstaan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Juist krijg -1 omdat ik feitelijke informatie plaats, dit tevens terwijl de redactie weigert de informatie te wijzigen: Benjamin- in 'nieuws: Microsoft wil concurreren met Chromebooks door goedkope Windows-laptops'

En zo vreemd dat gebruikers steeds minder GR gebruikt... iets wat ik wel heb gedaan btw.
RoD schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:49:
Dit nieuwsbericht ging niet zozeer over de Nederlandse markt. Daarnaast heb ik de dollarprijzen, zoals in het artikel staat, simpelweg omgerekend. Het gaat hier nogmaals niet om Nederlandse verkoopprijzen, omdat daar simpelweg niets over is bekendgemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Benjamin- op 15-07-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is de toon die de muziek maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Je bedoelt meningmodden? Het is ontopic ja of nee?

Verder wat heeft toon hiermee te maken? Tweakers staat bekend om de Pricewatch, als jij als redactie deze negeert en maar een random cijfer opschrijf, dan mag je hier best kritiek op krijgen. Verder val ik hem er niet op aan.

[ Voor 72% gewijzigd door Benjamin- op 15-07-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Cloud schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:22:
+3 is inderdaad overdreven. Over de juiste score zou je kunnen dubben maar ik zou ook niet willen stellen dat dit niet op de FP thuis hoort; geen -1 dus. Het aan de kaak stellen van bronwaarde is absoluut iets anders dan nieuwswaarde en kan wel interessante discussies laten ontstaan.
Zeker geen -1 Idd 0/+1 is prima imo.
Benjamin- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:45:
Nee, jouw toon in die reactie zorgt ervoor dat ie op -1 staat.

[ Voor 21% gewijzigd door _David_ op 15-07-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Mijn toon. Maar dat is jouw mening dat mijn toon niet correct is. Jouw mening wordt niet ondersteund door de modfaq.

Maargoed, leg maar is uit waarom mijn toon niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dirk schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:29:
Het is de toon die de muziek maakt...
:? Wat mag er dan wel mis zijn de toon van @Benjamin? Hij vraagt enkel en alleen of dat Bauke de Pricewatch heeft gebruikt. Geen hele verwonderlijke vraag omdat het artikel kant nog wal raakt. Maar goed, al heb je de laatste tijd ook maar een beetje kritiek op de redactie krijg je direct alles over je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

RagingPenguin schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:47:
[...]

:? Wat mag er dan wel mis zijn de toon van @Benjamin? Hij vraagt enkel en alleen of dat Bauke de Pricewatch heeft gebruikt. Geen hele verwonderlijke vraag omdat het artikel kant nog wal raakt. Maar goed, al heb je de laatste tijd ook maar een beetje kritiek op de redactie krijg je direct alles over je heen.
We hoeven toch echt niet uit te leggen hoe dat een vervelende, kleinerende toon is? Het had bijvoorbeeld al veel anders geklonken als Benjamin had gezegd:
"Het is vreemd dat de redactie stelt dat de prijzen voor Chromebooks beginnen bij 200 Euro, terwijl de pricewatch van Tweakers (immers een betrouwbare bron) aangeeft dat de goedkoopste beginnen bij respectievelijk 235 en 261 Euro. Dan vraag ik mij af welke bron de redactie heeft gebruikt."
I.p.v.
"Waarbij de prijzen bij ongeveer 200 euro beginnen? Bauke gebruikte de pricewatch niet? Goedkoopste is 235, 1 na goedkoopste is 261, en dat zijn dan ook nog is actuele prijzen, die kan je niet vergelijken met adviesprijzen. Windows laptops heb je tevens ook al van rond die prijs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:57:
We hoeven toch echt niet uit te leggen hoe dat een vervelende, kleinerende toon is?
Omdat te vidnen moet je wel erg hard zoeken.
Het had bijvoorbeeld al veel anders geklonken als Benjamin had gezegd:
"Het is vreemd dat de redactie stelt dat de prijzen voor Chromebooks beginnen bij 200 Euro, terwijl de pricewatch van Tweakers (immers een betrouwbare bron) aangeeft dat de goedkoopste beginnen bij respectievelijk 235 en 261 Euro. Dan vraag ik mij af welke bron de redactie heeft gebruikt."
Ik hoop niet dat je serieus meent dat er zo'n poeslief onderkruiperig toontje moet worden aangeslagen tegen de redactie. Al zou je dat RL doen zoekt iedereen zich een ongeluk naar waar het sarcasme zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Maar we gaanmaar weer verder wwa dit topic voor is bedoeld:
Deze reactie lijkt mij geen +2:
xxxneoxxx in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone'
En deze lijkt mij gewoon +1, net als alle soortgelijke reacties in het topic. Of je moet die ook allemaal naar 0 doen, maar die ga ik niet allemaal linken :)
Compuse in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Als iemand in een face-to-face gesprek tegen mij zegt: "heeft Ircghost zijn bronnetjes niet gechecked?" dan vind ik dat vervelender ja dan dat iemand in correct Nederlands iets tegen mij zegt.

--------
Deze is inderdaad gewoon +1
En deze lijkt mij gewoon +1, net als alle soortgelijke reacties in het topic. Of je moet die ook allemaal naar 0 doen, maar die ga ik niet allemaal linken :)
Compuse in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone'
En die is gewoon 0, het is feitelijk onjuist dat je niet een andere zoekmachine kan kiezen in de standaard Android browser.

[ Voor 71% gewijzigd door Ircghost op 15-07-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:05:
Als iemand in een face-to-face gesprek tegen mij zegt: "heeft Ircghost weer zijn bronnetjes weer niet gechecked?" dan vind ik dat vervelender ja dan dat iemand in correct Nederlands iets tegen mij zegt.
Bij jouw voorbeeld ligt het 'venijn'hem in 'weer', waarmee je surgereerd dat je vaker fouten maakt. Benjamin gebruikt nerger 'weer' of iets dergelijks. Ik snap dus niet hoe het voorbeeld bij de situatie zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

RagingPenguin schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Bij jouw voorbeeld ligt het 'venijn'hem in 'weer', waarmee je suggereert dat je vaker fouten maakt. Benjamin gebruikt nerger 'weer' of iets dergelijks. Ik snap dus niet hoe het voorbeeld bij de situatie zou passen.
Typfoutje, bedoelde die 'weer' daar niet. Ik heb geen zin om nog meer voorbeelden te geven maar die eerste twee zinnen klinken neerbuigend naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:16:
Typfoutje, bedoelde die 'weer' daar niet.
Ik doelde ook niet op het feit dat er 2 keer weer stond, maar op de strekking van de zin.
Ik heb geen zin om nog meer voorbeelden te geven maar die eerste twee zinnen klinken neerbuigend naar mijn mening.
en dan komen we weer bij Benjamin- in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII". Een reactie waar blijkbaar niemand antwoord op heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

RagingPenguin schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:22:
[...]

Ik doelde ook niet op het feit dat er 2 keer weer stond, maar op de strekking van de zin.

[...]

en dan komen we weer bij Benjamin- in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII". Een reactie waar blijkbaar niemand antwoord op heeft...
Omdat het lastig is uit te leggen hoe je een toon interpreteert, ik trachtte het uit te leggen dat ik het neerbuigend / kleinerend vind klinken. Meer kan ik ook niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:33:
[...]

Omdat het lastig is uit te leggen hoe je een toon interpreteert, ik trachtte het uit te leggen dat ik het neerbuigend / kleinerend vind klinken. Meer kan ik ook niet doen.
Een mening die niet door veel mensen word gedeeld. Kijk maar wat een 'WTF' reactie dat opleverd hier en hoe weinig -1'en Benjamin eerst had. Dan zou je jezelf kunnen afvragen ofdat het niet een ongelukkige interpretatie is van de Crew ipv direct maar op -1 omdat 'Het is de toon die de muziek maakt...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik hoop niet dat je serieus meent dat er zo'n poeslief onderkruiperig toontje moet worden aangeslagen tegen de redactie. Al zou je dat RL doen zoekt iedereen zich een ongeluk naar waar het sarcasme zit.
Dit is waarschijnlijk de eerste keer, maar ben het echt 100% met wttj eens.
Ik wilde er niet meer op ingaan, en had het voor waar aangenomen van modzijde, maar dat was dus precies mijn gedachte, die ik met stokje tussen gebit en tape over mond niet op gereageerd heb.

Tanx wttj.

Tnet roeleert, maar bij die discussie hebben jullie IMO echt een fout begaan, die veel zegt.
Maar ik blijf Fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
HMC schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:41:
[...]

Dit is waarschijnlijk de eerste keer, maar ben het echt 100% met wttj eens.
Ik wilde er niet meer op ingaan, en had het voor waar aangenomen van modzijde, maar dat was dus precies mijn gedachte, die ik met stokje tussen gebit en tape over mond niet op gereageerd heb.

Tanx wttj.

Tnet roeleert, maar bij die discussie hebben jullie IMO echt een fout begaan, die veel zegt.
Maar ik blijf Fan.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online

En die is gewoon 0, het is feitelijk onjuist dat je niet een andere zoekmachine kan kiezen in de standaard Android browser.
Zoals in het draadje hieronder Fabbie in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone' te lezen valt is dat juist, maar alleen als je de taal/regio op NL hebt staan. Of in mijn post RagingPenguin in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone', compleet met linkje. Ik wild ehem alleen niet nog een keer poste vanwege dubbelpost/spam gedoe. Je taal/regio op NL hebben staan kan ik in NL niet echt vreemd vinden :)

Ik neem aan dat hij tenminste Bing bedoelt, anders heb je helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Als iemand in een face-to-face gesprek tegen mij zegt: "heeft Ircghost zijn bronnetjes niet gechecked?" dan vind ik dat vervelender ja dan dat iemand in correct Nederlands iets tegen mij zegt.
Ja uiteraard is dat kleinerend, jij gebruikt een VERKLEIN woord. Misschien moet je minder vallen over een onderbouwde kritische vraag, ipv overal een probleem in zoeken.
Ircghost schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:33:
Het is een kritische en onderbouwde vraag. Dat jij hier een apart gevoel bij krijgt, dat is jouw probleem. Ik overtreed geen regels en de vraag heeft toegevoegde waarde aan het artikel, simpelweg omdat die niet klopt. Er zijn geen regels gebroken. Lees de modfaq en modereer zoals het hoort. Want nu zit je puur naar beneden te modden omdat het kritiek op de redactie is, een redactie die WEIGERT het bericht aan te passen.
Moet ik daar gelijk een voetenmassage en een biertje bij doen? Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Benjamin- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:45:

Verder wat heeft toon hiermee te maken? Tweakers staat bekend om de Pricewatch, als jij als redactie deze negeert en maar een random cijfer opschrijf, dan mag je hier best kritiek op krijgen. Verder val ik hem er niet op aan.
Benjamin- in 'nieuws: Microsoft wil concurreren met Chromebooks door goedkope Windows-laptops'

Snap al die ophef over de toon ook niet ,kan er geen -1 in ontdekken. Van mij een 0 :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

pcgek schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:53:
[...]

Benjamin- in 'nieuws: Microsoft wil concurreren met Chromebooks door goedkope Windows-laptops'

Snap al die ophef over de toon ook niet ,kan er geen -1 in ontdekken. Van mij een 0 :)
Jouw moderatie klopt nog minder dan die van hun. Waar zij beargumenteren dat het ongewenst is door de toon, geef jij een ontopic bericht offtopic. Logica ontbreekt totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:41:
[...]

Jouw moderatie klopt nog minder dan die van hun. Waar zij beargumenteren dat het ongewenst is door de toon, geef jij een ontopic bericht offtopic. Logica ontbreekt totaal.
De logica is weldegelijk aanwezig en ik ben het helemaal met @pcgek eens. uit de modFAQ:
'Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.'

Jouw reactie hoort dus op 0. Dat de redactie niks nuttigs met de feedback gedaan heeft is een kwalijke zaak, maar staat los van de moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het is geen spelfout, het is gewoon een kwestie van geen onderzoek doen. Verder heb ik een bericht daar gedaan, de redactie negeert hun slechte artikelen. Wanneer ze niet de moeite doen om deze artikelen aan te passen, dan is het aan de community om wel de juiste informatie te verstrekken. Gezien mijn bericht juist het bericht vollediger maakt, is het eerder informatie, dan offtopic, gezien het doel van het bericht overduidelijk informatie verstrekt.
Als we op die toer gaan moderaten, dan kunnen we maar beter nooit meer reageren, want iedere toevoeging aan het nieuws bericht moet dan GR zijn.

Even voor de duidelijkheid, ik verwacht niet een +2 omdat ik een link naar de pricewatch doe, echter voegt het wel informatie toe aan het bericht.

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 15-07-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik ben wel benieuwd naar de gedachtegang achter de -1 van mijn post.

itsyaboy in 'nieuws: Google wil internet 'veiliger maken' met nieuw onderzoeksteam'
Uit de Tweakers moderatie faq: Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Als ik meer onderbouwen geef voor mijn 'kreten' kan ik dan alsnog een 0/+1?

Mijn toon is spontaan, maar vind dit zelf geen flamebait. Daarnaast quote ik rechtstreeks een onderdeel uit het artikel, wat het meest mijn interesse trok. Dat is toch on-topic? Ik vind dat Google hier met 2 maten meet: namelijk streng voor andere bedrijven maar schijnheilig over de eigen bedrijfsvoering.

Daarnaast, wat is een veilig internet? Dat zal per referentiekader waarschijnlijk verschillen..

Ik uit toevallig een zeer kritische mening op deze aankondiging van Google. Je hoeft het er niet mee eens te zijn... ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Benjamin- schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:51:
Het is geen spelfout, het is gewoon een kwestie van geen onderzoek doen. Verder heb ik een bericht daar gedaan, de redactie negeert hun slechte artikelen. Wanneer ze niet de moeite doen om deze artikelen aan te passen, dan is het aan de community om wel de juiste informatie te verstrekken. Gezien mijn bericht juist het bericht vollediger maakt, is het eerder informatie, dan offtopic, gezien het doel van het bericht overduidelijk informatie verstrekt.
Als we op die toer gaan moderaten, dan kunnen we maar beter nooit meer reageren, want iedere toevoeging aan het nieuws bericht moet dan GR zijn.

Even voor de duidelijkheid, ik verwacht niet een +2 omdat ik een link naar de pricewatch doe, echter voegt het wel informatie toe aan het bericht.
`
Dat hangt er inderdaad vanaf wat je onder 'ander commentaar mbt het artikel' verstaat. Is dan nog een beetje ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

+1. Zie ook geen reden voor lager dan dat. Bericht is onderbouwd, het feit dat Google gigantisch veel data van ons verzamelt is verder bij iedereen bekend. Daarnaast krijgen ze regelmatig boetes en tikken op de vingers voor hun schending van privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

itsyaboy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:52:
Ik ben wel benieuwd naar de gedachtegang achter de -1 van mijn post.

itsyaboy in 'nieuws: Google wil internet 'veiliger maken' met nieuw onderzoeksteam'

[...]

Als ik meer onderbouwen geef voor mijn 'kreten' kan ik dan alsnog een 0/+1?

Mijn toon is spontaan, maar vind dit zelf geen flamebait. Daarnaast quote ik rechtstreeks een onderdeel uit het artikel, wat het meest mijn interesse trok. Dat is toch on-topic? Ik vind dat Google hier met 2 maten meet: namelijk streng voor andere bedrijven maar schijnheilig over de eigen bedrijfsvoering.

Daarnaast, wat is een veilig internet? Dat zal per referentiekader waarschijnlijk verschillen..

Ik uit toevallig een zeer kritische mening op deze aankondiging van Google. Je hoeft het er niet mee eens te zijn... ben benieuwd naar jullie mening.
Vind dit imo geen flamebait dus +1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Deze reactie staat nu op +2, maar is een regelrechte persoonlijke aanval aan het adres van @calvinturbo:
drakiesoft in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone'

Edit: hier plaatst hij hetzelfde bericht nog een keer in hetzelfde topic:
drakiesoft in 'nieuws: Microsoft verwijdert optie om andere zoekmachine te kiezen in Windows Phone'

2x dezelfde persoonlijke aanval plaatsen in het hetzelfde topic op 1 gebruiker lijkt mij wel heel ongewenst.

[ Voor 39% gewijzigd door RagingPenguin op 15-07-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

RagingPenguin schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:40:
Deze reactie staat nu op +2, maar is een regelrechte persoonlijke aanval aan het adres van @calvinturbo:

Edit: hier plaatst hij hetzelfde bericht nog een keer in hetzelfde topic:

2x dezelfde persoonlijke aanval plaatsen in het hetzelfde topic op 1 gebruiker lijkt mij wel heel ongewenst.
Nu op -1, die gebruiker is al eerder gewaarschuwt voor dat soort reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
En compleet weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Als je het aan mij vraagt is +2 meer als genoeg. +3 is voor essentiele aanvullingen op het artikel, dat is dit zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik zou zelfs durven te zeggen dat zijn verhaal kant noch wal raakt, hij houdt met zoveel variabelen geen rekening dat het gewoon een onzin verhaal is. Een +1 voor de moeite en originele inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:06:
Ik zou zelfs durven te zeggen dat zijn verhaal kant noch wal raakt, hij houdt met zoveel variabelen geen rekening dat het gewoon een onzin verhaal is. Een +1 voor de moeite en originele inzet.
kan ik me ook helemaal in vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik kom niet verder dan een +1 en zelfs dat is al ruim beloond. Het is in feite niet meer dan een rant op reclame in het algemeen met als enige aanvulling de omrekening naar de gehele marktwaarde (en ik vermoed ook nog eens gebaseerd op onjuiste cijfers, deze totale marktwaarde lijkt mij geënt op westerse cijfers en behelst dan niet de gehele wereld).

De +2 en +3 modders zijn uit de categorie 'mee eens' :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Zijn Idd allemaal mee eens moderaties, 6x +1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Ik ben erg benieuwd of men mee gaat in de score die deze 5 reacties hebben:

codebeat in 'nieuws: Apple wil Amerikanen bijna 300 miljoen euro betalen vanwege prijsafspraken"]Deze reactie met +2
Netjes? Dus je doet iets fout en om het toe te geven is eerst een rechtzaak nodig. Dan draai je de boel terug en ben je ineens netjes. Hoe krom wil je het hebben, had niet mogen gebeuren. Het had netjes geweest als ze er zonder druk op de ketel mee gekomen waren.
en deze reactie met +2
Netjes? Eerst de consument op een illegale manier proberen te naaien, dan alles eraan doen om onder een straf uit te komen en dan gaan ze een schadevergoeding betalen omdat ze er echt niet onderuit komen en dat noem jij netjes?
De +2's lijken mij toch echt een geval van 'mee eens'.

Bijna identieke reacties: ze hebben zeker enige relevantie, maar om dit nou een nuttige aanvulling op de discussie te noemen... Of ben ik degene die het mis heeft? De woorden 'netjes van Apple' pakken ze (imo) terecht aan, maar verder is de logica nou niet loepzuiver. Blijkbaar is Apple schuldig totdat het tegendeel bewezen is en mogen ze zichzelf niet verdedigen.

Ik reageer dan ook zo:
Reactie op reactie 1.
Het staat niet vast of ze iets fout hebben gedaan. Daar is de rechtszaak voor. Moeten bedrijven voortaan maar gewoon voor elk businessmodel een boete betalen? Just in case? Ik snap dat haat blind maakt, maar hoe krom wil jij het hebben?

Overigens heeft volgens vele analisten een vervolging van apple juist slechte gevolgen voor de boekenmarkt.
Hoe is dit -1 of 0?
Indien reactie 1 minstens enige relevantie heeft op de discussie, wat blijkt uit de +1 of hoger, dan dit toch ook? Of is 'ik snap dat haat blind maakt' genoeg voor een -1? Dat men een bedrijf schuldig acht door de naam en graag afwijkt van de normale gang van zaken mag toch aangekaart worden?

Reactie op reactie 2.
Het staat niet vast dat ze de consument 'genaaid' hebben. Daar is de rechtszaak voor. Met alles er aan doen onder de straf uit te komen bedoel je waarschijnlijk de verdediging? Dat hoort namelijk bij een rechtszaak. Kom op mensen, het ratingsysteem is er niet om aan te geven hoe eens je het bent met een reactie...
Dit staat op 0. Dat je het laatste stuk als off-topic beschouwt kan ik me voorstellen. Maar de rest is toch gewoon een nuttige aanvulling op de discussie?

Overigens denk ik ook dat de reactie waar dit weer reacties op waren onterecht een -1 heeft:
Deze
Netjes van Apple. Echter zullen ze het waarschijnlijk in een tegoed betalen en niet op de rekening van de mensen die een ebook gekocht hebben. Dat denk ik tenminste.
Dit is toch ook gewoon +1. Het heeft enige relevantie. Dat netjes van Apple slaat inderdaad nergens op, maar dat als reden gebruiken voor de -1 is een gevalletje 'niet mee eens'.

Indien men het met mij eens is, waarom krijg je zo makkelijk mod rechten? Het mooiste voorbeeld vind ik altijd dat sommige reacties zowel een -1, 0, +1, +2 als een +3 krijgen. Is het geen idee om bij nieuwsartikelen die betrekking hebben op o.a. microsoft, apple, ios, android en wat nog meer gevoelig is voor 'fanboyisme' het moderatiesysteem uit te schakelen voor iedereen die niet tot een bepaalde groep mods horen? Jammer dat het dan iets langer duurt voordat een reactie een score heeft, maar dan heb je tenminste wel een juiste score.

[ Voor 4% gewijzigd door andries.t.net op 16-07-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die moeten inderdaad naar max 1.
Ik reageer dan ook zo:
Reactie op reactie 1.

Hoe is dit -1 of 0?
Indien reactie 1 minstens enige relevantie heeft op de discussie, wat blijkt uit de +1 of hoger, dan dit toch ook? Of is 'ik snap dat haat blind maakt' genoeg voor een -1? Dat men een bedrijf schuldig acht door de naam en graag afwijkt van de normale gang van zaken mag toch aangekaart worden?
Staat nu gewoon op +1
Reactie op reactie 2.

Dit staat op 0. Dat je het laatste stuk als off-topic beschouwt kan ik me voorstellen. Maar de rest is toch gewoon een nuttige aanvulling op de discussie?
Die krijgt van mij een 0, maar is kantje boord -1. Ik snap dat dit je kan frustreren maar dat is om de volgende twee redenen;

1) Je herhaalt wat je in je eerdere bericht ook al zei, dat de rechtbank het moet bepalen. Maar omdat je ook nog iets andere informatie toevoegt zou dat nog wel een krappe +1 kunnen worden.
2) Die haal je echter niet omdat je in je reactie commentaar uitoefent op het moderatiesysteem, dat is, hoe onfortuinlijk dat ook moge zijn, niet de bedoeling en resulteert normaal in een -1. Omdat je nog aardig netjes zegt en het niet als edit is, heb ik er een 0 van gemaakt.
Overigens denk ik ook dat de reactie waar dit weer reacties op waren onterecht een -1 heeft:
Deze

Dit is toch ook gewoon +1. Het heeft enige relevantie. Dat netjes van Apple slaat inderdaad nergens op, maar dat als reden gebruiken voor de -1 is een gevalletje 'niet mee eens'.
Die laatste kan inderdaad prima op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik denk dat hier een 200-tal users overduidelijk en moedwillig mismodden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

botoo schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat hier een 200-tal users overduidelijk en moedwillig mismodden.
Inderdaad, die reactie staat aardig vast op +3, krijg je alleen nog naar beneden als een powermod hem fixeert, wat ik een goed idee vind aangezien het de eerste reactie is en dus een verkeerd signaal afgeeft als je die op +3 laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
_David_ schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:46:
[...]

Inderdaad, die reactie staat aardig vast op +3, krijg je alleen nog naar beneden als een powermod hem fixeert, wat ik een goed idee vind aangezien het de eerste reactie is en dus een verkeerd signaal afgeeft als je die op +3 laat staan.
Maar waarop dan? +1 of +2?

Het is inderdaad een gedachte die +2 verdient indien goed uitgewerkt, maar over de uitwerking is zo simpel gedacht waardoor er erg veel mist en je toch naar +1 neigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik zie het probleem niet zo, oke +3 is te hoog, maar vind het wel een +2 waard. Het gaat inhoudelijk in op de waarde van advertenties. Met het internet die zo stampvol zit, is de vraag of er geen beter systeem mogelijk is.

Wat betreft de eerste reactie, ik ben gewend dat deze vaak bagger zijn, hier heeft hij de moeite gedaan om na te denken over zijn bericht. Als je het niet met hem eens bent of iets dergelijks, ga dan in discussie, maar om alles af te schuiven naar mening modden, vind ik een beetje te simpel, immers vind ik jullie argumenten ook heel erg een mening vertonen.

Dus ook al kloppen de cijfers niet, die tevens gewoon 1 op 1 overgenomen zijn van het Tweakers bericht, vind ik zijn post zeker het nodige toevoegen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

andries.t.net schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:53:
[...]

Maar waarop dan? +1 of +2?

Het is inderdaad een gedachte die +2 verdient indien goed uitgewerkt, maar over de uitwerking is zo simpel gedacht waardoor er erg veel mist en je toch naar +1 neigt.
Het kan allebei, ik ben persoonlijk meergeneigd naar +1 omdat ik het nou niet bepaald informatief vind dat hij graag een "ad free abbonoment" wil.
Benjamin- schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:55:
Ik zie het probleem niet zo, oke +3 is te hoog, maar vind het wel een +2 waard. Het gaat inhoudelijk in op de waarde van advertenties. Met het internet die zo stampvol zit, is de vraag of er geen beter systeem mogelijk is.

Wat betreft de eerste reactie, ik ben gewend dat deze vaak bagger zijn, hier heeft hij de moeite gedaan om na te denken over zijn bericht. Als je het niet met hem eens bent of iets dergelijks, ga dan in discussie, maar om alles af te schuiven naar mening modden, vind ik een beetje te simpel, immers vind ik jullie argumenten ook heel erg een mening vertonen.

Dus ook al kloppen de cijfers niet, die tevens gewoon 1 op 1 overgenomen zijn van het Tweakers bericht, vind ik zijn post zeker het nodige toevoegen aan de discussie.
Hoezo "afschuiven" naar meningmodden? Al die +3 moderaties zijn gewoon mee eens moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik zei toch niet dat het +3 waard is, ik vind jouw +1 moderatie echter ook incorrect, want ja ik vind het absoluut wat toevoegen, de community ook. Respecteer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Benjamin- schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 00:23:
. . . ja ik vind het absoluut wat toevoegen, de community ook. Respecteer dat.
Volgens mij is de community het 'er mee eens' en modereert daarom zo hoog. En toevoegen? Niet echt, het artikel gaat over de advertentie-omzet, niet over hoe irritant advertenties ervaren worden en ook niet over een onhaalbaar afkoop systeem en hoeveel geld hij daar wel voor oevr zou hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Ik zei toch niet dat het +3 waard is, ik vind jouw +1 moderatie echter ook incorrect, want ja ik vind het absoluut wat toevoegen, de community ook. Respecteer dat.
Eigenlijk staat er gewoon: 'Ik wil best betalen als ik dan geen reclame meer zie op het internet'. Wat zou je daar voor geven? Het zou me niets verbazen indien men daar 0 voor geeft. Leuk dat er wat cijfertjes staan, maar er worden toch echt wat essentiële principes van marketing en marktwerking vergeten waardoor je die cijfertjes weg mag denken, dat is ook duidelijk gemaakt onder hem.

Het voegt ook zeker iets toe, een leuk en interessant onderwerp waar je een goede discussie over kan voeren! De community is het daar mee eens en gaat er daarom op in, dat respecteert iedereen, maar +2 alleen omdat je reactie een discussie begint die zelfs een beetje off-topic is gaat toch wel erg ver?

Overigens is in die hele discussie hier en daar wat inconsequent gemod.
Ook mag zijn tweede reactie omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik zei toch niet dat het +3 waard is, ik vind jouw +1 moderatie echter ook incorrect, want ja ik vind het absoluut wat toevoegen, de community ook. [/]
Lijkt me typisch een geval mening modden. :P
Respecteer dat.
De gebiedende wijs is nu typisch zo'n "toon die de muziek maakt", waardoor je reacties vaak een negatieve bijklank krijgen. Een zin als: "Misschien dat we daar wat soepeler mee om zouden kunnen gaan", zegt ongeveer hetzelfde, maar klinkt minder arrogant.

Zelf zie ik de toegevoegde waarde van de bedoelde reactie niet echt, al kan ik me prima vinden in een +1 voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

botoo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:18:
[...]

Volgens mij is de community het 'er mee eens' en modereert daarom zo hoog. En toevoegen? Niet echt, het artikel gaat over de advertentie-omzet, niet over hoe irritant advertenties ervaren worden en ook niet over een onhaalbaar afkoop systeem en hoeveel geld hij daar wel voor oevr zou hebben.
Net alsof hij het alleen om hoe irritant ze zijn spreekt? Hij kijkt duidelijk naar hoeveel reclames waard zijn. Zoals ik al zei, vind je dat zijn cijfers niet kloppen, beargumenteer dat dan. Ik vind het wel interessant om te zien hoeveel reclame waard is bij de gemiddelde gebruiker.
andries.t.net schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:29:Eigenlijk staat er gewoon: 'Ik wil best betalen als ik dan geen reclame meer zie op het internet'. Wat zou je daar voor geven? Het zou me niets verbazen indien men daar 0 voor geeft. Leuk dat er wat cijfertjes staan, maar er worden toch echt wat essentiële principes van marketing en marktwerking vergeten waardoor je die cijfertjes weg mag denken, dat is ook duidelijk gemaakt onder hem.

Het voegt ook zeker iets toe, een leuk en interessant onderwerp waar je een goede discussie over kan voeren! De community is het daar mee eens en gaat er daarom op in, dat respecteert iedereen, maar +2 alleen omdat je reactie een discussie begint die zelfs een beetje off-topic is gaat toch wel erg ver?
Hoezo is die een beetje off-topic? Het gaat om internet reclame en bedragen die daar in omgaan, vind het dan perfect ontopic wanneer je gaat nadenken hoeveel een persoon oplevert enz. Is absoluut direct gerelateerd.

Welke principes van marketing en marktwerking? Denk je dat Google, MS etc het kan boeien hoe de marktwerking van bedrijf achter shampoo A tegenover bedrijf achter shampoo B is? Nee natuurlijk niet, zij kijken naar hoeveel het hun oplevert.

Ik zie hier een hoop mensen die zeggen dat het niet klopt, maar onderbouwen dit niet, zolang jullie dit niet doen, dan zie ik hier een +2 in, omdat het informatief is.
Toff schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:35:
Ik zei toch niet dat het +3 waard is, ik vind jouw +1 moderatie echter ook incorrect, want ja ik vind het absoluut wat toevoegen, de community ook. [/]
Lijkt me typisch een geval mening modden. :P

[...]

De gebiedende wijs is nu typisch zo'n "toon die de muziek maakt", waardoor je reacties vaak een negatieve bijklank krijgen. Een zin als: "Misschien dat we daar wat soepeler mee om zouden kunnen gaan", zegt ongeveer hetzelfde, maar klinkt minder arrogant.

Zelf zie ik de toegevoegde waarde van de bedoelde reactie niet echt, al kan ik me prima vinden in een +1 voor de moeite.
Mening modden hoe? Betekent dit nu dat wanneer ik iets informatief vind, maar jij niet, dat ik doe mening modden? Of is het concept dat je het eens bent met een mening en dat je daarom iemand hoog doet modden? Bijvoorbeeld "Microsoft is de beste!11!!" en dan +3 geven omdat je het eens bent.

Verder is iets informatief wanneer het iets toevoegt en dus ook informatief is, jij hoeft het totaal niet boeiend te vinden, of misschien weet je het allemaal al, maar in beide gevallen moet dat geen invloed hebben op het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aionicus in 'nieuws: Inspectie onderzoekt 'mensonterende' omstandigheden bij iPhone-reparateur Breda'

Gezien de laatste alinea mag deze imho wel op de -1 ivm trollen ipv de +1 waar hij nu staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Helemaal eens. Ik heb een -1 uitgedeeld om dezelfde reden. De post staat nu netto ook aardig stevig in het rood.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is idd weer een knappe puinzooi daar. En dan maar klagen dat er geen schoolmeesters te vinden zijn voor het onderwijs, de FP stikt ervan...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Staat nu op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsakeneyes
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
[b][message=42565382,noline]De +2 en +3 modders zijn uit de categorie 'mee eens' :|
En precies de reden waarom het moderatiesysteem van Tweakers niet werkt. Ik denk dat veel mensen het gewoon niet snappen en het gewoon gebruiken als een eens/oneens systeem. Wellicht ook maar beter om het uiteindelijk te vervangen door een disqus-achtig up-downvote systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isheara in 'reviews: Apple MacBook Air 11,6": uitsparen of doorsparen'

Ik snap niet dat ik hier twee keer ongewenst voor krijg? Een offtopic had gekund, maar ongewenst...

Edit: ik bedoel natuurlijk mijn reactie op isheara daar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:35:
Isheara in 'reviews: Apple MacBook Air 11,6": uitsparen of doorsparen'

Ik snap niet dat ik hier twee keer ongewenst voor krijg? Een offtopic had gekund, maar ongewenst...

Edit: ik bedoel natuurlijk mijn reactie op isheara daar.
Je hebt nu een -1 omdat je over de moderatie begint in je eigen reactie ipv het alleen hier te melden. Voor die edit was de score -1 inderdaad onterecht en was een 0 beter geweest.

Een andere tip, dit topic is bedoeld voor reacties die echt fout staan. Jij hebt naar alle waarschijnlijk maar van 1 persoon die moderatie gekregen en het stond er slechts enkele minuten. In het vervolg kun je beter even wachten totdat er wat meer tijd overheen gegaan is.:)

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 17-07-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Forsakeneyes schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:16:
[...]

En precies de reden waarom het moderatiesysteem van Tweakers niet werkt. Ik denk dat veel mensen het gewoon niet snappen en het gewoon gebruiken als een eens/oneens systeem. Wellicht ook maar beter om het uiteindelijk te vervangen door een disqus-achtig up-downvote systeem.
Voor die discussie moet je hier zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:41:
[...]

Je hebt nu een -1 omdat je over de moderatie begint in je eigen reactie ipv het alleen hier te melden. Voor die edit was de score -1 inderdaad onterecht en was een 0 beter geweest.

Een andere tip, dit topic is bedoeld voor reacties die echt fout staan. Jij hebt naar alle waarschijnlijk maar van 1 persoon die moderatie gekregen en het stond er slechts enkele minuten. In het vervolg kun je beter even wachten totdat er wat meer tijd overheen gegaan is.:)
Ik was al twee keer gedownmod voordat ik hem edite; dat was de reden dat ik hem edite. Volgende keer zal ik even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Benjamin- schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 02:06:
[...]
Verder is iets informatief wanneer het iets toevoegt en dus ook informatief is, jij hoeft het totaal niet boeiend te vinden, of misschien weet je het allemaal al, maar in beide gevallen moet dat geen invloed hebben op het bericht.
Ga je weer. Ik moet helemaal niets. Een beetje minder stellig beweren wat jij vindt, zou een stuk vriendelijker overkomen...
Als ik vind dat een post slechts een open deur intrapt, waarbij ik ervan uitga dat hetgeen beweerd wordt reeds bij 85% van de lezers bekend mag worden verondersteld, waar de overige 15% een en ander eenvoudig kan googelen, dan heeft dat invloed op mijn waardering. "Informatief" krijg je bij mij alleen, wanneer je echt iets toevoegt of een nieuwe invalshoek biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Je praat onzin, ga de vorige berichten lezen en kijk naar je eigen stelligheid en hoe je mijn +2 moderatie een mening mod noemt.

Tevens zei ik niet dat jij iets moet, ik zei dat jouw persoonlijke interesse of kennis van een onderwerp, waarop een bericht is gebasseerd is, geen rede mag zijn om iemand lager te modden.
Het punt was dat David dat bericht gefixeerd wilt zien op +1, terwijl ik het wel informatief vind. Wanneer je zo'n bericht doet fixeren, bepaal je dus voor de gehele community, of iets wel of niet informatief is, dat is natuurlijk onzin en respectloos.
Verder claimen diverse gebruikers dat het verhaal niet klopt, echter onderbouwen ze dit niet. Dus komt de discussie, als het verhaal klopt, dan is het informatief, klopt het niet, dan is het niet informatief. Echter wat doe je als je feitelijk gezien niet weet of het klopt, en enkel een vermoeden hebt. Op dat moment is jouw mening dat het niet klopt en ga je dus mening modden, want het zal wel niet kloppen, dus moet het lager gemod worden. Dat is dus niet hoe het mod systeem opgezet is. Ontkracht het verhaal, of accepteer dat het een mogelijkheid is, waardoor hij dus extra informatie verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[b][message=42570674,noline]

wildhagen in 'nieuws: Microsoft gaat helft van oud-Nokia-medewerkers ontslaan bij reorganisatie'

Geen -1 imho, lijkt me een 'mee oneens'-mod
Mee eens, alleen ik snap de -1 van mensen ook wel (Hoewel het wel gewoon fout gemod is). Het komt heel erg over als "niet klagen erover, het is maar een klein percentage". En zo werkt het helaas niet :)
_David_ schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:49:
[...]

Voor die discussie moet hier zijn

[ Voor 17% gewijzigd door corset op 18-07-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd in 'nieuws: Facebook test 'koop'-knop onder advertenties'

Hij scoort nu nog maar een +1 (net nog een +2), maar dit is duidelijk een 0 of een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
-1 is goed te verdedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
Alweer de 3e keer dat ik hier kom (misschien ligt het stiekem aan mij...?)

itsyaboy in 'nieuws: EU: Apple treuzelt met aanpakken problemen in-app-aankopen'

Maar hoezo is dit een -1? Ik stel een legitieme vraag over het bericht...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
is gewoon +1.. apple fanboys ftw :)

Vizzie in 'nieuws: EU: Apple treuzelt met aanpakken problemen in-app-aankopen'

en dit soort totaal kansloze posts krijgt +2

nogmaals. Apple fanboys ftw

[ Voor 81% gewijzigd door corset op 18-07-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
lanerios schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:26:
is gewoon +1.. apple fanboys ftw :)

Vizzie in 'nieuws: EU: Apple treuzelt met aanpakken problemen in-app-aankopen'

en dit soort totaal kansloze posts krijgt +2

nogmaals. Apple fanboys ftw
Thanks. Ik viel niet eens perse Apple aan.. lol

En ja die van Vizzie is eum.. uitdagend? :+
Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]