Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.647 views

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik heb er ook een boost met +1 opgezet :)

Verwijderd

pino85 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:45:
[...]
Door dat je er mod commentaar in hebt ge-edit zijn de -1's goed te verklaren, dat is nooit handig om te doen omdat dit als ongewenst gedrag word gezien en mods trekken hier dan minimaal 1 punt voor af.
Zonder deze edit zou men eventueel nog kunnen discussiëren of verschillen van mening het sowieso een +1 is omdat je ook zou kunnen redeneren dat je post geen relevante bijdrage levert aan de discussie al heeft hij ook geen kwaad in de zin.( wat ook onder de nul kan vallen).
Maar in de huidige situatie denk ik dat een -1 goed te begrijpen is.

[...]
Toen ik dat (als grap bedoelde) modcommentaar schreef had het al flink wat -1 'tjes geregend ;)

Maar goed, ik wil er ook geen drama van maken, ik wist dat het deze kant op zou kunnen gaan toen ik die opmerking plaatste. Hoewel ik liever een groot aantal 0'en had gezien dan -1. Aan de andere kant doen die paar +3 en +2'tjes mij ook enigszins deugd. Blijkt m'n wat cynische (en toegegeven: voor de hand liggende) grap toch op enige waardering te kunnen rekenen ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die eerste is commentaar op moderaties, heeft niks met het onderwerp te maken dus hooguit een 0.
Die tweede reactie is inderdaad niet echt inhoudelijk, rare argumenten en een vaag verhaal. In ieder geval geen +2 in mijn ogen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Commentaar op moderaties is toch gewoon ongewenst?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is meer uitleg dan commentaar.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 02:38:
[...]

Toen ik dat (als grap bedoelde) modcommentaar schreef had het al flink wat -1 'tjes geregend ;)

Maar goed, ik wil er ook geen drama van maken, ik wist dat het deze kant op zou kunnen gaan toen ik die opmerking plaatste. Hoewel ik liever een groot aantal 0'en had gezien dan -1. Aan de andere kant doen die paar +3 en +2'tjes mij ook enigszins deugd. Blijkt m'n wat cynische (en toegegeven: voor de hand liggende) grap toch op enige waardering te kunnen rekenen ;)
Een grap valt doorgaans tussen de -1 en max +1 categorie omdat humor moeilijk vast te leggen valt en iedereen humor anders ziet, de 1 vind jou post alles behalve grappig als niets toevoegend en een ander kan dit wel anders bekijken, de +2's en +3's zijn gewoon mismods wat dat betreft.
Edddd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:01:
Het is meer uitleg dan commentaar.
Dat neme niet weg dat dit niet de plaats is om over te discussiëren, als hij ideeën heeft of uitleg aan iemand wil geven zijn daar andere plaatsen en manieren voor dan in een review over de htc one mini in mijn ogen, ben het wel eens dat het ook weer niet echt kritiek is op bepaalde moderaties maar het hoort er gewoon niet thuis dus een -1 lijkt me goed te verdedigen, een nul kan ik ook nog begrijpen als in ik zie het niet als mismod maar ik geef dit soort reacties toch een -1 vanwege bovenstaande.

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 29-08-2013 10:48 ]

Liefhebber van Tweakers

• Edddd
Deze:
Verwijderd in 'nieuws: 'Afbeelding Nokia Lumia-smartphone met 6"-scherm verschijnt online''
Nog niet gemodereerd, ik neig naar een 0. Vraag van mij is eigenlijk, wat te doen met zo'n reactie? Hij zegt bijna niets, maar verwijst wel naar reacties bij een ander artikel. Altijd leuk en informatief, zo'n verwijzing, maar niet op deze manier.

@Pino
OK, thnx.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Edddd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:08:
Deze:
Verwijderd in 'nieuws: 'Afbeelding Nokia Lumia-smartphone met 6"-scherm verschijnt online''
Nog niet gemodereerd, ik neig naar een 0. Vraag van mij is eigenlijk, wat te doen met zo'n reactie? Hij zegt bijna niets, maar verwijst wel naar reacties bij een ander artikel. Altijd leuk en informatief, zo'n verwijzing, maar niet op deze manier.
Inderdaad, een nietszeggende reactie. Heb hem een 0 gegeven, +1 lijkt me wat teveel.

Verwijderd in 'nieuws: LG brengt high-end G2-smartphone in oktober in Nederland uit voor 549 euro' dit is geen +3.

[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 29-08-2013 12:01 ]

• pino85

pino85

20x+3 zie ik, dat is echt mod misbruik inderdaad, hij heeft wat opmerkingen over het nieuws wat tweakers post en wat tips voor de redactie, dat hoort eerder in GR thuis of in een DM richting Olaf dan onder dit artikel.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 29-08-2013 12:15 ]

Liefhebber van Tweakers

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Staat door mijn zetje op nul.

Tweakblog van de maand

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Eens met beide :) Staan nu allebei op de juiste score.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Is gewoon één gebruiker die met een boost een +3 gegeven heeft; dat kan gebeuren toch? De reactie staat in elk geval op de juiste score :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
Geachte moderators dit vind ik geen -1 waard: Essox Lucius in 'nieuws: Nintendo verlaagt prijs Wii U Premium'

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen idee wat er voor je edit stond, maar nu is je post +1 waard.

• pino85

pino85

Ook van mij een +1 erbij.

Liefhebber van Tweakers

Verwijderd

pino85 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:36:
[...]
Een grap valt doorgaans tussen de -1 en max +1 categorie omdat humor moeilijk vast te leggen valt en iedereen humor anders ziet, de 1 vind jou post alles behalve grappig als niets toevoegend en een ander kan dit wel anders bekijken, de +2's en +3's zijn gewoon mismods wat dat betreft.

[...]
Dat het mismods zijn snap ik, maar deze storen mij allerminst ;)

Anyway, hij is van de -1 af

Bij deze iedereen bedankt ;)

Toegegeven, de opmerking/grap had sterker gekund, maar het is goed om te zien dat toch nog lang niet iedereen is afgestompt als het om privacyschenders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 15:55
Ik bekijk dit topic soms wel eens en krijg dan het idee dat men de scheidsrechter wil beïnvloeden?
Als je door de tweakers gemod word is het toch enkel aan de schrijver in het topic en de tweakerscomunity?!
Bijvoorbeeld krijgt mijn geniale opmerking die terzake uiteraard kundigheid uitstraalt, geen enkele waardering,
maar dat kan ook komen dat sommige mod,s zich aan dergelijke onderwerpen eerst in moeten lezen alvorens een oordeel te vellen, wat ik totaal niet begrijp is dat zogenaamde vriendjesmodden? Misschien een minimale leeftijdsgrens instellen alvorens modrechten toe te kennen? Of pas na een jaar goed gedrag, het is maar een idee, doe er mee wat je wilt.

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Beiden reacties staan na zetjes op juiste score, en @Rev_anche, wat tweaker2010 zegt ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Heb je daar ook een reden voor? :)

Soms is het wel overduidelijk maar in dit geval vind ik een score van +2 wel degelijk te verantwoorden.

[ Voor 61% gewijzigd door Cloud op 30-08-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik vind dat deze post ook wel wat toevoegt, +2 heb ik geen problemen mee.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 30-08-2013 13:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Moi aussi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Cloud schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:46:
Heb je daar ook een reden voor? :)
Het is al lang achterhaald dat 1 core sneller is dan meerdere. Het is ook fout om te rekenen 4*1GHz (quadcore) = 1*4GHz (single core). Aangezien verbruik niet meer evenredig toeneemt of afneemt als je het voltage verhoogt/verlaagt, dus kom je bij hetzelfde verbruik op hogere snelheden uit dan 4 keer 1 GHz.

Is een reactie nog wel informatief als die foutieve informatieve bevat, vooral als de reactie rond een fout standpunt draait?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

witeken schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:55:
[...]
Is een reactie nog wel informatief als die foutieve informatieve bevat, vooral als de reactie rond een fout standpunt draait?
Wanneer een reactie onjuiste info bevat is het eerder een 0 dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
witeken schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Het is al lang achterhaald dat 1 core sneller is dan meerdere. Het is ook fout om te rekenen 4*1GHz (quadcore) = 1*4GHz (single core). Aangezien verbruik niet meer evenredig toeneemt of afneemt als je het voltage verhoogt/verlaagt, dus kom je bij hetzelfde verbruik op hogere snelheden uit dan 4 keer 1 GHz.

Zijn punt snijdt hout (albeit kort door de bocht en lichtelijk gedateerd vanwege verbeterde architecturen), jouw punt ook op zich :) Ik begrijp wel waar je heen wilt maar slechts 'is achterhaald' stellen vind ik niet voldoende. Maar je redenatie voor een puntje lager, kan ik volgen. Je geeft terecht een +1 ipv +2. Mooier zou zijn dit in een reactie toe te lichten. Want nu krijgt de reactie wel een lagere score maar snappen alle gebruikers dat wel? Ik denk het niet, tenzij ze daaronder iemand zien staan die hem/haar inhoudelijk corrigeert.
tweaker2010 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:04:
[...]
Wanneer een reactie onjuiste info bevat is het eerder een 0 dan +1.
Dat zou ik alleen overwegen als het echt overduidelijk en hartstikke foute informatie betreft maar zeker niet voor dit soort reacties. Er is niemand (althans toen ik keek) die het tegendeel bewijst. Als er foute informatie in staat, is dat reden voor een punt aftrek niet voor een vaste score van 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Daarom staat ie ook op -1 :+

@Cloud: ik bedoelde niet specifiek die reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Voor ik een topic maak, misschien even hier vragen.

Ik was het profiel van gamesredacteur Jurian aan het bekijken, en wou toen naar zijn recente reacties kijken. Toen ik Tweakjur in 'nieuws: Uitgever PCM, Computer Idee, PC-Active en PU vraagt faillissement aan - update' aan het lezen was, klikte ik, als trouwe moderator dat ik ben :), onbewust op de +2-knop en gaf hem ook die score. Nadat ik een +2 had gegeven besefte ik dat het redelijk vreemd was dat ik zijn reactie kon modereren, aangezien dat nieuwsbericht al een kleine week geleden was geplaatst. Ik probeerde ook een aantal andere reacties in dat nieuwsbericht te modereren en de andere berichten die hij in andere artikels had geplaatst, en dat lukte allemaal.

Anyway, is de moderatielimiet van 48 uur opgeheven, verlengd (zou me wel verbazen aangezien ik reacties die 15+ dagen uit zijn nog steeds kan modereren), of is dit gewoon een bug?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

witeken schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:43:
[...]
Anyway, is de moderatielimiet van 48 uur opgeheven, verlengd (zou me wel verbazen aangezien ik reacties die 15+ dagen uit zijn nog steeds kan modereren), of is dit gewoon een bug?
Het lijkt me een bug, er zijn de laatste iteratie wat zaken aangepast dus het zou kunnen dat hier een foutje ingeslopen is. Misschien kun je er een melding van maken in het LD topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die hier een +2 of +3 voor geven :') dat lijken me duidelijke mismods. Ik heb een 0 gegeven.: pvdheu in 'nieuws: Chinese internetgigant biedt 10TB aan gratis cloudopslag'

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:43:
Mensen die hier een +2 of +3 voor geven :') dat lijken me duidelijke mismods. Ik heb een 0 gegeven.: pvdheu in 'nieuws: Chinese internetgigant biedt 10TB aan gratis cloudopslag'
Inderdaad, is geen +1 of hoger waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik vroeg me af wat aan deze opsomming een +2 waard is?

Jeroenneman in 'reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Niet online
bonus in 'nieuws: 'NSA koopt voor 25 miljoen dollar software-kwetsbaarheden'' 51x +3. 8)7 Zo'n reactie is natuurlijk niet meer dan +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 16:26
egnappahz in 'nieuws: Microsoft en Google klagen overheid VS aan om dataverzoeken'
Deze reactie lijkt me gewoon ontopic, krijgt wel een berg -1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:46

RayNbow

Kirika <3

Dit lijkt me een -1?
Titan_Fox in 'video: Nintendo's najaarsoffensief en de herkansing voor de Wii U'
[...] Daar Nintendo hoofdzakelijk eigen games levert voor jeugdige spelers (en volwassenen met de mentale gesteldheid van een kind) [...]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37
Macron in 'nieuws: Ocr-technologie SkyDrive slaat tekst in afbeeldingen apart op'

Mensen die blijkbaar een +3 geven vind ik wel erg bijzonder. Dit is gewoon een keiharde -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Laatst online: 14-09 14:08
Jochemd13 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:23:
Macron in 'nieuws: Ocr-technologie SkyDrive slaat tekst in afbeeldingen apart op'

Mensen die blijkbaar een +3 geven vind ik wel erg bijzonder. Dit is gewoon een keiharde -1.
Ik geef hem een 0, sarcastisch grapje moet kunnen.
+3 gaat hem niet worden...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:53
Jochemd13 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:23:

Ook een 0 gegeven, een beetje cynisme op zijn tijd kan er ook wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bundin in 'nieuws: Nokia presenteert auto-software Here Auto'
Ik zou hier graag een paar moderaties op zien, altijd jammer dat een ongemodereerde reactie op +0 hangt (in plaats van "no score").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37
Bundin schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:53:
Ik zou hier graag een paar moderaties op zien, altijd jammer dat een ongemodereerde reactie op +0 hangt (in plaats van "no score").
Ik vind uw reactie wel een +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hij heeft hem al wel aangepast maar ik vind wat er staat niet zo netjes:

BenjaminvSoest in 'reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013'
Mensen met osx hebben niks te zoeken hier op tweakers.
Zonder dat er in zou de post voor mij een nulletje zijn maar met zoiets erin verwerkt tja, ik vind dat dan geen nul meer maar eerder naar de -1.
Bundin schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:53:
Interessante post, staat nu gemod :)

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 01-09-2013 12:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
erikieperikie in 'nieuws: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers'
Dat hij graag de tijd neemt en langzaam rijdt, lijkt me niet informatief. En zeker geen spotlight.
+1, iets anders kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is een prima beargumenteerd betoog, een goede reden voor een +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Voor mij kunnen beiden scores toegepast worden op deze post :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het ook wel een +2 waard eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Wat moeten we nu weer met Verwijderd in 'video: Blizzard geeft uitleg over Hearthstone: Heroes of Warcraft' (eigenlijk vind ik zijn huidige score al te hoog)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lijkt me ongewenst en daar staat ie nu ook op.

Edit: Tribits in 'reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013'
Ik vind een +2 of +3 te hoog voor deze reactie.

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 02-09-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:15
Edddd schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:23:
erikieperikie in 'nieuws: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers'
Dat hij graag de tijd neemt en langzaam rijdt, lijkt me niet informatief. En zeker geen spotlight.
+1, iets anders kan ik er niet van maken.
Moet eerlijk zeggen dat ik mijn mod van +2 naar +1 heb gezet omdat ik vond dat ik aan het mening-modden was. Er is niets verkeerds mee, netjes geschreven, maar informatief? Enfin, ook niet echt een ramp als hij op de +2 blijft staan toch?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is er ergens ook een tijd van moderatie af te lezen?
Ik maak een reactie en nog geen 10 minuten later dat ik kijk, heb ik 4x -1 te pakken.

SinergyX in 'nieuws: Microsoft laat free to play toe in het ID@Xbox-programma'

(even buiten de inhoud, maar soms heb ik het gevoel dat er aantal mensen zijn die een naam zien, bam -1).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
Wat is er precies off-topic aan deze reactie? (stond hele tijd op 1 en nu blijkbaar op 0). De inhoud kan voor discussie vatbaar zijn, maar daarom dat er dus ook reactie op is.
MClaeys in 'nieuws: PlayStation 4 gaat stembediening ondersteunen via optionele Eye-camera'

Ik kan best vrede nemen met een 0, ik snap alleen de reden niet echt. Aangezien ik geen modstatus heb kan ik zelf de moderaties niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een +1 meegegeven, je hebt toch aardig punt rond het nut van de led op de DS4 controller.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Maupertus schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:47:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik mijn mod van +2 naar +1 heb gezet omdat ik vond dat ik aan het mening-modden was. Er is niets verkeerds mee, netjes geschreven, maar informatief? Enfin, ook niet echt een ramp als hij op de +2 blijft staan toch?
Het is inderdaad een heel mooi betoog, waaruit blijkt dat hij snelheid een onbelangrijk onderdeel vindt van mobiliteit..... Het informatieve zie ik niet, ik ben er niets wijzer van geworden :). Geen ramp als hij op +2 blijft, was wel benieuwd naar de reacties hier.

Edit:
Evenals wat betreft deze reactie :)
Edddd in 'nieuws: Britten keren zich tegen EU-plannen voor verplichte snelheidsbegrenzers'

[ Voor 14% gewijzigd door Edddd op 02-09-2013 12:27 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Laatst online: 03-09 15:55

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Hoezo? Vanwege die ene verdwaalde -1? De score is immers niet ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Met Edddd hierboven. Volgens mij was de score ook ten tijde van melden niet ongewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MClaeys schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:00:
Wat is er precies off-topic aan deze reactie? (stond hele tijd op 1 en nu blijkbaar op 0). De inhoud kan voor discussie vatbaar zijn, maar daarom dat er dus ook reactie op is.
MClaeys in 'nieuws: PlayStation 4 gaat stembediening ondersteunen via optionele Eye-camera'

Ik kan best vrede nemen met een 0, ik snap alleen de reden niet echt. Aangezien ik geen modstatus heb kan ik zelf de moderaties niet zien.
Je hebt van mij een +1 gekregen. Ik vind het een nette toevoeging en niet dermate offtopic dat er een 0 nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-09-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:19
nst6ldr in 'nieuws: Intel introduceert dertig nieuwe processors'
Mening modden is weer helemaal terug deze zomer.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat mij betreft max een 0. Niet relevante informatie van 4 jaar geleden zoals ook in de reacties is te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ook een 0 gegeven, dat is hoog genoeg maar een -1 is te streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp de moderatie van: Neyluzz in 'nieuws: Quick start guides duiden op Nederlandse release plastic iPhone 5C'
niet, waarom is dit zelfs informatief volgens de meesten terwijl het naar mijn idee ten eerste niks toevoegd en ten tweede volledig off-topic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Maximaal een nulletje inderdaad.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit gewoon een +1 en zeker geen -1 of 0: Verwijderd in 'nieuws: Quick start guides duiden op Nederlandse release plastic iPhone 5C'

Iemand vraagt waarom je een iPhone zou kopen. Ik geef een paar redenen.

Enkel Apple gebash -1 ook nog eens in slecht Nederlands.:
mad_max234 in 'nieuws: Quick start guides duiden op Nederlandse release plastic iPhone 5C'

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huismus in 'nieuws: Ziggo activeert miljoenste wifi-hotspot'

Hoe kan dit nou 10x +3 krijgen. Het rechtvaardigen van mogelijk negatieve neveneffecten door louter te stellen dat anderen (postbode/skype) het ook doen/kunnen is non-argumentatie. Dat-ie het fantastisch vindt mag best, maar is niet meer dan ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:09:
Ik vind dit gewoon een +1 en zeker geen -1 of 0: Verwijderd in 'nieuws: Quick start guides duiden op Nederlandse release plastic iPhone 5C'

Iemand vraagt waarom je een iPhone zou kopen. Ik geef een paar redenen.
Geen -1 inderdaad, of de prijs een goed argument is daar kun je over twisten. Ik heb je +1 gegeven.
Aanvallende reactie inderdaad, plus dat het vol spelfouten staat, maakt het een -1.

@ Ingcharoth: waarschijnlijk zijn dat meningmods. Heb hem een zetje naar +1 gegeven. :)

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 03-09-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:52:
Huismus in 'nieuws: Ziggo activeert miljoenste wifi-hotspot'

Hoe kan dit nou 10x +3 krijgen. Het rechtvaardigen van mogelijk negatieve neveneffecten door louter te stellen dat anderen (postbode/skype) het ook doen/kunnen is non-argumentatie. Dat-ie het fantastisch vindt mag best, maar is niet meer dan ontopic.
Geen idee. Een +3 is het zeker niet. De post staat inmiddels goed.

+3 Spotlight 10
+2 Informatief 2
+1 On-topic 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Gevalletje 'meningmodden'?

De reactie van Nokian95dude verdient geen -1. een '0' zou -naar mijn bescheiden mening- een betere score zijn.

Wust um yn 'e moele ha? :p

• Bor

Bor

Topicstarter
Een echt briljante post is het niet wanneer je met dingen als dit komt:
De beste smartphone ben ik het toch niet mee eens, aangezien die van htc toch echt beter zijn....
Dit alles natuurlijk zonder onderbouwing. Deze post krijgt ook 2x +3 wat ik veel meer een gevalletje meningmodden vind.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dutch666 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:33:
Gevalletje 'meningmodden'?

De reactie van Nokian95dude verdient geen -1. een '0' zou -naar mijn bescheiden mening- een betere score zijn.
Staat op 0 inmiddels. :)

ronaldmathies in 'reviews: Samsung Galaxy Gear: voorloper van een nieuwe revolutie?'
Deze reactie is een -1 waard lijkt mij.

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 05-09-2013 10:38 ]

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Die laatste begint wat negatief/aanvallend dus een 0 lijkt mij beter.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
-1000 karma is best knap maar met deze reacties snap ik het: Anoniem: 434945 in 'nieuws: Tele2: 4g wordt goedkoper dankzij ons'

-2?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Dat is inderdaad een echte -2 :/ Bij deze verwijderd, bedankt voor het melden.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Geen probleem :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• pino85

pino85

Geen idee wat er stond maar zoals het er nu staat is het een duidelijke -1.

[ Voor 129% gewijzigd door pino85 op 05-09-2013 16:54 ]

Liefhebber van Tweakers

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Rapport: productie iPhone 5C-achterkant onder erbarmelijke omstandigheden'
Hier krijg ik onterecht een -1 voor en de reactie onder mij +2, er wordt flink gemeningmod bij dit artikel.

• Edddd
tweaker2010 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:47:
tweaker2010 in 'nieuws: Rapport: productie iPhone 5C-achterkant onder erbarmelijke omstandigheden'
Hier krijg ik onterecht een -1 voor en de reactie onder mij +2, er wordt flink gemeningmod bij dit artikel.
Ik zou graag een onderbouwing zien bij je redenatie. Bij deze producten is helemaal geen marge bekend, aangezien er nog niet één verkocht is. Je marge wordt voor een groot deel bepaald door je omzetvolume. Dat weet je vantevoren niet. Daarnaast is het een rare gedachte dat iemand die een gezonde marge maakt wel moet letten op arbeidsvoorwaarden en iemand die wat minder marge maakt mensen mag laten creperen. En wie moet dat bepalen?

De moderaties van beiden is wel overtrokken, eens. Een 0 van mij en die erna een +1. Met boost staan ze daar beiden nu op.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Edddd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:58:
[...]
Ik zou graag een onderbouwing zien bij je redenatie. Bij deze producten is helemaal geen marge bekend, aangezien er nog niet één verkocht is. Je marge wordt voor een groot deel bepaald door je omzetvolume. Dat weet je vantevoren niet. Daarnaast is het een rare gedachte dat iemand die een gezonde marge maakt wel moet letten op arbeidsvoorwaarden en iemand die wat minder marge maakt mensen mag laten creperen. En wie moet dat bepalen?

De moderaties van beiden is wel overtrokken, eens. Een 0 van mij en die erna een +1. Met boost staan ze daar beiden nu op.
Deze vraag had je ook in dat draadje kunnen stellen. Maar ik ga hem hier proberen te beantwoorden ;)

De vergelijking in de reactie waar ik op reageer wordt met andere fabrikanten gemaakt en gaat dus niet specifiek over dit toestel. Er wordt geredeneerd dat het niet erg is aangezien andere fabrikanten het ook doen, daar ben ik het niet helemaal mee eens aangezien die fabrikanten ergens op de kosten moeten besparen. Apple zal dit toestel ook duurder dan de concurrentie in de markt zetten en heeft dus meer marge om wat aan de arbeidsomstandigheden te doen. Veel mensen zullen die arbeidsvoorwaarden echter geen probleem vinden als ze daar een veel goedkoper toestel voor terug zien, snap je?

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Naar mijn inschatting is Blorgg in 'nieuws: Hynix denkt geheugenchipproductie snel te kunnen hervatten' wel een goede inhoudelijke reactie die zeker wat toevoegt aan de discussie onder het nieuwsartikel.
De vraag is: een +3 is erg hoog en lijkt in dit geval niet op z'n plaats te zijn, of wel?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind een +3 idd wat aan de hoge kant, ik houd het op een +2.

Virussen? Scan ze hier!

• pino85

pino85

Zetje erbij en staat nu weer op +2.

Liefhebber van Tweakers

• Edddd
tweaker2010 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:18:
[...]

Deze vraag had je ook in dat draadje kunnen stellen. Maar ik ga hem hier proberen te beantwoorden ;)

De vergelijking in de reactie waar ik op reageer wordt met andere fabrikanten gemaakt en gaat dus niet specifiek over dit toestel. Er wordt geredeneerd dat het niet erg is aangezien andere fabrikanten het ook doen, daar ben ik het niet helemaal mee eens aangezien die fabrikanten ergens op de kosten moeten besparen. Apple zal dit toestel ook duurder dan de concurrentie in de markt zetten en heeft dus meer marge om wat aan de arbeidsomstandigheden te doen. Veel mensen zullen die arbeidsvoorwaarden echter geen probleem vinden als ze daar een veel goedkoper toestel voor terug zien, snap je?
Ik denk dat ik je reactie verkeerd heb geïnterpreteerd. Je zegt:
"Dus dan is het best logisch dat er extra op de omstandigheden van arbeiders in hun fabrieken (en die van toeleveranciers) gelet wordt vind ik."
Dat het gebeurt vind ik ook logisch, ik lees het echter dat je het ook terecht vind. Maar dat bedoel je hier denk ik niet.
Dan een +1 :)
Duizendmaal excuus en dank voor de toelichting.

• Dirk
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen -1 waard. Persoon geeft zijn mening en er is niets ongewenst in zijn reactie. Het is hoe hij het ziet en hij kwetst er niemand mee.

Edgarz in 'nieuws: 'NSA kan groot deel versleuteld internetverkeer afluisteren dankzij backdoors''

Gelukkig van zijn/haar -1 af en terecht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

// Lamaar, hij zit wel een site te spammen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 01:24 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]