Dirk schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:45:
Dit soort samenzweringstheorieën worden vaker geplaatst en dragen over het algemeen heel weinig (positief) bij aan de discussie aangezien ze meestal allang achterhaald en ontkracht zijn. Bovendien zijn ze meestal controversieel, wat betekend dat de theorieën goede onderbouwing nodig hebben om geloofd te worden. Onbewezen uitspraken voegen niets toe aan de discussie en leveren hooguit schampere en negatieve reacties op.
Als dat dan al zo ontkracht is zou het misschien een idee zijn om dat ter plekke aan te tonen. Ik ben die ontkrachtingen namelijk nog niet tegengekomen. Geen plausibele in ieder geval.
Je hoeft echt niet para te zijn om, na het aanschouwen van de beelden, hele grote vraagtekens te zetten bij de verklaringen die gegeven zijn door de officiële bronnen. Toen ik live die beelden op TV zag vond ik al dat er iets niet deugde. Dat idee komt niet zomaar uit een conspiracyfilmpje. Die waren er toen namelijk nog helemaal niet.
De onderbouwing van de theorie lijkt me vrij duidelijk. Als U mij daar het tegendeel van kan bewijzen: graag!
Aangezien deze theorie in zijn huidige vorm onbewezen en zeer controversieel is, is zijn bijdrage aan de discussie dus negatief en staat hij terecht op -1.
Sorry voor de opmerking maar dat is echt een dooddoener.
Uiteraard is het controversieel. Maar dat waren de uitpraken van Snowden ook ... en zie wat er uiteindelijk uit komt rollen.
Intussen posten jullie zelf overigens ook regelmatig nieuwsberichten waarin "geruchten" (o.a. met betrekking tot de NSA) staan. Zijn dat soort -onbewezen- "nieuwsberichten" dan niet op toplevel al ongewenst?
(Dit is overigens niet bedoeld als jij-bak. Ik snap echt de logica achter jullie redenering niet helemaal)
Maar goed. Ondanks alle pogingen het in goede banen te leiden, blijft modereren overduidelijk toch nogal subjectief. Ik leg me daar verder bij neer.
Ik snap trouwens dat het niet de bedoeling is om hier een langlopende discussie te gaan voeren over die duffe moderatie maar ik ben echt oprecht geïnteresseerd in Uw reactie hierop.