Hehehehe, dat is een goede rsnubje.....
Ik had mijn Uncore op 3500 vastgezet, ik dacht dat dat stock was
Die staat nu weer op auto met een vast voltage (Vring 1.110 V ipv 1.105V, just to be shure it's enough)
Misschien dat daar ook de crashes bij het opstarten vandaan kwamen, dat die combo niet helemaal stabiel was?
Morgen maar weer testen
Edit.
Hmm, mijn pc crashed/freezed zo nu en dan als ik hem een tijdje niet gebruik?
Dus 10 minuten idle met het scherm uit... Dan zet ik het scherm weer aan en krijg ik een geen signaal melding
Ik heb al geprobeerd de Vring te verhogen met 0.005V, maar dat werkte niet, nu heb ik de Vcore verhoogd tot 1.095V en Vring tot 1.120V....
Iemand anders tips hiervoor?
Edit2.
Ok, heb er nu voor gezorgd dat de HDD/SSD niet meer wordt uitgezet.... Was deze optie nog even vergeten
Zo eens rebooten en dan kijken of het dan wel werkt
Edit3.
Het uitzetten van het uitzetten van de HDD/SSD (klinkt tegenstrijdig

), PCI-e link state management? en USB gebeuren heeft het verholpen

HDD/SSD op zich hielpen niet, wat ik vreemd vind want ik verwachte het probleem eerder daar
Edit4.
Ok, dat was het ook dus niet.... WTF?
Dan maar naar bios 1.3 terug schakelen vanaf de beta bios... Misschien is dat het?
Edit5.
Well, that didn't work....
En het vreemde is, als de pc gefreezed is, lijkt het alsof deze nog actief is....

HDD led brand zo nu en dan, geen rare dingen... Alleen het uit en in pluggen van USB zooi werkt voor geen meter en de pc reageert nergens op (zelfs de powerknop gewoon één keer indrukken en weer loslaten (wat afsluiten moet forceren in windows))....
Iemand hier ervaring mee?
Edit6.
Ok, het lijkt erop dat ik het probleem gevonden heb.... C6/C7 heten ze

Het lijkt er dus op dat de CPU's C6 en/of C7 state niet helemaal lekker met Windows 7 werken.... En de CPU daardoor te diep in een "slaapstand" raakt, waardoor Win7 hem niet meer kan wekken en de USB's dus ook niet meer werken... De C-state tot C3 beperken lijkt het probleem op te lossen
[
Voor 84% gewijzigd door
DCG909 op 28-07-2013 23:53
]