Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 13:24
Beste mensen, ik wil ook even melden dat ik lag heb, vooral bij het wisselen van homescreen(s) naar een app zoals whatsapp, maar ik ga er vanuit dat dit met een update gefikst word.

Verder zit ik met een probleem, wat ik als nieuwkomer met Samsung (altijd htc gehad) wellicht over het hoofd gezien heb. Ik ben gewend dat je contacten kan linken aan elkaar (google/facebook/whatsapp.. etc), dat gebeurt ook geheel automatisch. Tot zo ver goed. Echter is het een totale willekeur welke naam (bv. van google of facebook) gebruikt word, idem dito met profile pics. Bij mijn HTC kon ik kiezen welke naam, dan wel profile pic, ik wilde gebruiken voor een contact. Iemand enig idee of dit wil, en hoe?

Verder tevreden met de S4. Toch heb ik het gevoel wel wat functionaliteit te missen welke sense wel had.

EDIT: om mijn eigen vraag te beantwoorden:
contact -> optie soft key -> markeren als standaard (vond het niet logisch, maar meerdere functies zijn hier anders :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Worrum op 28-04-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:47
Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:39:
[...]

Bedankt :)
Hoe verhoudt de behuizing zich tot de Note2? Die heeft namelijk al een upgrade gehad t.o.v. de S3, die t.o.v. de S2 weer een stap terug was.
Behuizing is het zelfde als de s3 en note 2 alleen heeft de s4 een aluminium randje en een patroontje er in verwerkt. Valt verder niet veel over te vertellen eigenlijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
Meulendijks89 schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:08:
[...]

Hier ga ik niet in mee had dit niet bij het model wat ik in me hand had.
Het kan er natuurlijk aanliggen dat het toestel wat ik in handen had volledig geïnstalleerd was en diverse apps had draaien die niets met Samsung's TW te maken hadden. Zoals Whatsapp, Sygic navigatie e.d.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:47
Bullet NL schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:26:
[...]

Het kan er natuurlijk aanliggen dat het toestel wat ik in handen had volledig geïnstalleerd was en diverse apps had draaien die niets met Samsung's TW te maken hadden. Zoals Whatsapp, Sygic navigatie e.d.
Ja dat zou kunnen dan zou er inderdaad iets fout zitten in de software. De s4 die ik had was zoals die uit de fabriek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Nou, ik heb iets vreemds. Bij volledig zwart beeld lijken de rode pixels aan te blijven.

Het valt niet heel erg op overdag, maar in het donker wel.

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jNjDtnH66aPPX_xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/jbzQXfRupBkL4i_xs.jpg

[ Voor 168% gewijzigd door Sua op 29-04-2013 03:51 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Sua schreef op maandag 29 april 2013 @ 00:53:
Nou, ik heb iets vreemds. Bij volledig zwart beeld lijken de rode pixels aan te blijven.

Het valt niet heel erg op overdag, maar in het donker wel.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is een defect scherm. Gewoon mee terug gaan.... Desnoods met deze foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505344

Eerste drop test met de galaxy s4.
ThanX4 Sharing DeeSung :)

Zoals eerder geschreven biedt de door samsung gebruikte polycarbonaat bijzonder goed weerstand tegen een valpartij. De val op de zij- en achterkant incasseert de sgs4 without a scratch. No Sweat. De (elastische/krasvate/robuuste/duurzame) eigenschappen van samsung's polycarbonaat is meer "vergevingsgezind" tegen deukjes/scheurtjes. Sterker nog; je kunt de achtercover van de SGS4 ten allertijde vervangen of kiezen voor een andere kleur/materiaal/profiel.
De XZ en de ONE hebben die optie simpelweg niet.

Dat het frontpaneel bij een (onrealistische) gerichte drop alsnog (zoals verwacht) breekt, is niet verwonderlijk.
Uiteindelijk is het glas, of je het chemisch of thermisch bewerkt, het blijft (gestresst) glas en daarmee breekbaar. Samsung erkent dat en probeert de youm afdeling te pushen, om aan de consumentenvraag te voldoen en asap flexibele schermen te ontwikkelen en een duurzame toestel te creeeren.

Vooral de randen van de flexibele, meerlagige schermen vormen op dit moment nog een uitdaging.
De afdichting van de randen van flexibele schermen moet nml. elastischer en duurzamer zijn dan het scherm zelf,om voldoende bescherming tegen vocht en (oxiderende)zuurstof te bieden.
DeeSung schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:17:
Ik haat gorilla glass. De gs1 kon tenminste tegen een stootje.
En toch is gorilla glass 3 het beste bestand tegen krassen.
Het nadeel is dat de oppervlakte van het glas -na de chemische bewerking (verharding)- onder hogere druk staat.Technisch verhaal (kleinere ionen worden door het zoutproces vervangen door grotere ionen), check "Why Glass Breaks"

Gorilla Glass 3 (GG3) is 3 x harder dan dan de in o.a. htc One gebruikte GG2.De SGS4 is -op moment van schrijven- het enige toestel op de markt dat GG3 gebruikt.Een betere, meer geavanceerde "glas" is op dit moment niet mogelijk. m.a.w. op dat gebied biedt samsung je het beste wat de markt je op dit moment te bieden heeft, en dat maakt de SGS4 de meest "duurzame" toestel. Wat bouwkwaliteit en afwerking betreft hebben de Koreanen (in tegenstelling tot HTC) een kwaliteitsproduct geleverd.
In dat opzicht hebben jullie -de Galaxy S4 owners- de juiste keuze gemaakt.

LMAO....Ik zie dat verschillende ONE aanhangers al met een anti-campagne begonnen zijn.
Beste S4 liefhebbers, laat je niet uit het veld slaan door de gefrustreerde anti-S4-campagne aanhangers.
Voor de ONE aanhangers; de bouwkwaliteit van de S4 is beter....move on Folks, niets te bashen here.
Good luck next time 8)

Heb je nog wat opmerkingen m.b.t. de software ? No Worries !
De software is in eerste instantie geoptimaliseerd voor de dual-quadcore van de exynos 5 Octa.
De Octa heeft 8 kernen onder de motorkap d.w.z. dat de cpu steeds supersnel kan schakelen tussen verschillende kernen, zuinig, retesnel of efficient....whatever, alle quadcore combinaties zijn mogelijk
Samsung's Octa is veel flexibeler then any other quadcore on the planet, Punt.
Samsung zal nog verschillende updates uitbrengen om de software m.b.t. de 4 kernen van de S600 soc te optimaliseren. Zolang je toestel (bouwkwaliteit, hardware) geen gebreken vertoont, Nothing 2 Worry, simply Xplore the S4's Features.

Have Fun with your Snappy SamSung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Interessant genoeg zegt iemand op XDA dit:
Hi.
I had the same problem with I9505OXAAMDE firmware. I update firmware to I9505OXAAMDM and subpixels are ok. Now my screen is black, but now i have smearing in setup menu and contact.
I hope that in the future fix this problem.

regards
Zal ik de winkel of Samsung om opheldering vragen... hmm.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146599

Mochten er toevallig nog medetweakers zijn die na het vasthouden toch besluiten de S4 over te slaan, maar die wel vooraf geregistreerd hebben... , ik ben nog op zoek naar 3 pre registratie codes.

Dus mocht je je code niet gebruiken, dan hou ik me aanbevolen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18
Anoniem: 505344 schreef op maandag 29 april 2013 @ 01:42:
Eerste drop test met de galaxy s4.
ThanX4 Sharing DeeSung :)

Zoals eerder geschreven biedt de door samsung gebruikte polycarbonaat bijzonder goed weerstand tegen een valpartij. De val op de zij- en achterkant incasseert de sgs4 without a scratch. No Sweat. De (elastische/krasvate/robuuste/duurzame) eigenschappen van samsung's polycarbonaat is meer "vergevingsgezind" tegen deukjes/scheurtjes.
Ik kan je echt helemaal gelijk geven, val op de zij en achterkant:
Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

No scratch:
Miki in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

Goh niet alleen:
gijsvogel in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

De S2 was gebouwd als een tank maar de S3 is dat zeker niet en aangezien de S4 nou niet heel veel anders is dan de S3 zou ik toch maar wat minder hard roepen :/

Verder mag je propaganda praatje ook wat minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 20:14
Anoniem: 505344 schreef op maandag 29 april 2013 @ 01:42:
.....heel betoog ...Have Fun with your Snappy SamSung :)
Heb je in de gaten dat je nu precies hetzelfde aan het doen bent? Maak je nou niet zo druk joh! Zowel de XZ, The One en de S4 zijn prima toestellen van dit moment met elk plussen en minnen (die voor iedereen weer anders zijn).

*Renzo4000 mompelt iets over gebruikers die "onzeker zijn en hun eigen aanschaf verdedigen"*

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
reviews: Samsung Galaxy S4: kiezen voor de keuze

Arnoud heeft zijn review klaar!

+ Het scherm
+ De vele functies

- Haperingen in de software
- Accuduur....

Hij scoort overigens een 4 qua Tweakerssterren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De accuduur score verbaast me nog het meest, flinke specs maar vervolgens er niets mee doen. Sterker nog de mindere One houdt het langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
misschien offtopic..

Een vraagje over de pre-registratie;

Hoe werkt dit precies? In de voorwaarden van Samsung vind ik het volgende; Actie pre-registratie: Ga naar www.facebook.com/SamsungMobileNL en vul hier uw gegevens
in op de speciale Galaxy S 4 pre-registratie en Troonopvolgers pagina (van 01 april tot en met eind
april 2013).

Ik kan alleen verder op de site niet vinden hoe...

Ben van plan van de week een S4 op te halen icm de Vodafone actie namelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 22:50

Leviathan23

I am the proof....

Rylo schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:35:
misschien offtopic..

Een vraagje over de pre-registratie;

Hoe werkt dit precies? In de voorwaarden van Samsung vind ik het volgende; Actie pre-registratie: Ga naar www.facebook.com/SamsungMobileNL en vul hier uw gegevens
in op de speciale Galaxy S 4 pre-registratie en Troonopvolgers pagina (van 01 april tot en met eind
april 2013).

Ik kan alleen verder op de site niet vinden hoe...

Ben van plan van de week een S4 op te halen icm de Vodafone actie namelijk !
ga naardat je de code hebt gekregen naar samsung.com/nl/promotion en kies daar voor deze actie....daarna registreren en klaar.....hoewel....daarna nog wat kopieren, knippen en plak werk....brief sturen en dan klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:33:
De accuduur score verbaast me nog het meest, flinke specs maar vervolgens er niets mee doen. Sterker nog de mindere One houdt het langer vol.
Hoezo is de One minder? De One is iets lager geklokt, maar is niet minder snel in gebruik..... Bovendien wat zegen Benchmarks nu als de ervaring zegt dat er wat lag in de S4 voorkomt door (vermoedelijk) niet goede software optimalisatie.

Maar goed, wat ik niet verwacht had is dat de HTC One hoger scoort in de review, De Samsung Galaxy S4 krijgt 4 sterren, de HTC One krijgt er 4,5......

Opvallend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:57:
[...]

Hoezo is de One minder? De One is iets lager geklokt, maar is niet minder snel in gebruik..... Bovendien wat zegen Benchmarks nu als de ervaring zegt dat er wat lag in de S4 voorkomt door (vermoedelijk) niet goede software optimalisatie.

Maar goed, wat ik niet verwacht had is dat de HTC One hoger scoort in de review, De Samsung Galaxy S4 krijgt 4 sterren, de HTC One krijgt er 4,5......

Opvallend....
Ik bedoel het anders, de maximale accucapaciteit van de S4 is 2600mAh. Die van de HTC One maar 2300mAh als je dan de accutest gemiddeld gebruik erbij pakt dan vind ik toch erg teleurstellend. Samsung zal haar software flink moeten optimaliseren om betere scores eruit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Er is nog geen Android apparaat uitgekomen zonder lag, of die uberhaupt snel aanvoelt. De traagheid wordt steeds iets minder doordat er snellere hardware beschikbaar komt maar zolang Android werkt met een virtuele machine die de UI prioriteit geeft over alles blijft het traag. Goede uitleg hier:
https://plus.google.com/1...1809262/posts/VDkV9XaJRGS

Wat me ook begint op te breken over Android is het feit dat je zit met steeds meer onverwijderbare apps, zoals Google+, Google currents, etc. dingen waar ik van af wil zonder te rooten.

En de grove privacyschendingen die de laatste tijd zijn doorgevoerd, je moet je telefoon feitelijk altijd laten tracken door Google (ook als GPS uit staat) als je nog gebruik wilt maken van Google Maps.
http://dottech.org/94020/...nd-google-now-on-android/

Reden genoeg voor mij om Android voorlopig niet meer te gebruiken. En helaas ook niet het nieuwe Android "vlaggenschip" van Samsung.

Maar misschien stel ik wel te hoge eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 146875 schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:06:
Wat me ook begint op te breken over Android is het feit dat je zit met steeds meer onverwijderbare apps, zoals Google+, Google currents, etc. dingen waar ik van af wil zonder te rooten.

En de grove privacyschendingen die de laatste tijd zijn doorgevoerd, je moet je telefoon feitelijk altijd laten tracken door Google (ook als GPS uit staat) als je nog gebruik wilt maken van Google Maps.

Reden genoeg voor mij om Android voorlopig niet meer te gebruiken. En helaas ook niet het nieuwe Android "vlaggenschip" van Samsung.

Ik ben het volkomen met je eens maar dit hoort met alle respect niet in een S4 ervaringen topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:10:
[...]

Ik ben het volkomen met je eens maar dit hoort met alle respect niet in een S4 ervaringen topic thuis.
Half niet, half wel. Ik had toch wel verwacht dat de S4 in ieder geval snel zou aanvoelen. En als ik de laatste paar pagina's hier lees is dat, icm met de andere punten die ik beschrijf, voor mij een reden om geen S4 aan te schaffen. Maar je hebt gelijk, het is meer generieke android rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Komende van de S3 en dan steeds op laatste firmwares en na het proberen van bijna alle ROMs vind ik de S4 echt super..

Heb bij de levertijden-afdeling al achtergelaten dat het zaterdag een stuk spannender was om er één uit te halen dan dat dit eerdere jaren was.. wel gelukt via Mediamarkt Duitsland.. nog goedkoper ook (629 euro met tegoedbon van 50 euro (zonder 64GB-kaartje))..

Voor het eerst ook een OTA-update gedaan.. normaal duurde het wachten daarop in Nederland te lang (was de update via Kies sneller te installeren)..

De OTA-update fixte meteen de verticale opslag van video's.. top..

Ben zeer onder de indruk van dit toestel en de software, waar de 4.2.1-firmware van de S3 niet goed was (geen SMS (zonder Engelse settings) en geen Samsung Agenda (wel Google Calendar)).. Had wel wat bugs verwacht, maar alles functioneert super.. (in tegenstelling tot de bugs, die ik van de HTC One hoor (Agenda))..

In ROMs mis ik toch vaak de originele Samsung Apps, die veel toevoegen.. De originele Camera App is voor S3 en S4 toch nog steeds het beste.. Sphere is grappig, maar andere instellingen zijn beter..
Daarnaast ben ik nog geen ROM tegengekomen, die op termijn toch niet vreemd ging doen.. spontane reboots, te veel "deep sleep" en dan wel zien wie er belt, maar toch moeten terugbellen..
Voorlopig gaan we voor originele firmware.. heeft altijd het beste gewerkt..

Begin mij langzaam af te vragen of mensen bij een overstap naar Tizen met Samsung Apps toch liever Android willen blijven gebruiken (als het gros van de Android Apps tenminste ook op Tizen te gebruiken zal zijn)..

De nieuwe E-mail-app is echt super en na anderhalf dag met Air View en Air Gesture gespeeld te hebben, vind ik dit echt een zinvolle toevoeging.. Ik ga veel sneller door mijn mails en informatie heen..

Als er inderdaad nog een S4 Active komt -die wat beter kan stuiten- zie ik dit toch (weer) hét toestel van 2013 worden, zeker voor zakelijk gebruik, ondanks de (maar) vier sterren Tweakers-review.. :)

De Active zal vijf sterren krijgen, voorspel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:04:
[...]

Ik bedoel het anders, de maximale accucapaciteit van de S4 is 2600mAh. Die van de HTC One maar 2300mAh als je dan de accutest gemiddeld gebruik erbij pakt dan vind ik toch erg teleurstellend. Samsung zal haar software flink moeten optimaliseren om betere scores eruit te persen.
Tenzij het relatief grote accuverbruik niet door de software komt, ik bedoel Android 4.2.2. moet juist zijn geoptimaliseerd zijn om een lager accuverbruik te krijgen dan eerdere versies. Arnoud Wokke schrijft in zijn review dat tijdens zijn accu test de nieuwe functies in de S4 geen nadelige invloed hebben op de accu.

Dan lijkt het mij dus dat het hoge accuverbruik ergens anders door komt....... Namelijk het scherm.... Ik geloof namelijk niet dat die 200Mhz die de S4 t.o.v. de One hoger geklokt is zo'n hoog extra accuverbruik geeft.... Daarbij het het scherm aantoonbaar de grootste energieslurper.

Laat het accuverbruik van het scherm nu veel moeilijke door softwareoptimalisatie zijn in te beperken. Ik vermoed dat het 5" full HD Amoled scherm de boosdoener is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:24:
[...]

Tenzij het relatief grote accuverbruik niet door de software komt, ik bedoel Android 4.2.2. moet juist zijn geoptimaliseerd zijn om een lager accuverbruik te krijgen dan eerdere versies. Arnoud Wokke schrijft in zijn review dat tijdens zijn accu test de nieuwe functies in de S4 geen nadelige invloed hebben op de accu.

Dan lijkt het mij dus dat het hoge accuverbruik ergens anders door komt....... Namelijk het scherm.... Ik geloof namelijk niet dat die 200Mhz die de S4 t.o.v. de One hoger geklokt is zo'n hoog extra accuverbruik geeft.... Daarbij het het scherm aantoonbaar de grootste energieslurper.

Laat het accuverbruik van het scherm nu veel moeilijke door softwareoptimalisatie zijn in te beperken. Ik vermoed dat het 5" full HD Amoled scherm de boosdoener is....
Heel teleurstellend allemaal. Minder batterij duur nog dan de Galaxy S3. Tsja, geen winnaar deze S4, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514091

Anoniem: 514091 schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:24:
YouTube: Galaxy S4 Screen Ghosting/Smearing

Dit is een filmpje waar mijn S4 ook last van heeft hebben meer mensen hier last van.?
Heb Kpn gebeld en krijg waarschijnlijk woensdag een nieuw toestel.
Maar begrijp hier: http://forum.xda-develope...read.php?t=2252445&page=7
Dat nagenoeg iedere S4 er last van heeft maar dat niet iedereen het is opgevallen het is met name goed
zichtbaar bij een wat lage helderheid in het instellingen menu en bij je contacten misschien dat iedereen
het even kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
alwaysleft schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:10:
[...]
Heel teleurstellend allemaal. Minder batterij duur nog dan de Galaxy S3. Tsja, geen winnaar deze S4, dat is duidelijk.
Tja, is was er bijna over uit dat ik de S4 zou gaan kopen. Ook omdat ik een verwisselbare accu belangrijk vind. En dat is bij dit toestel dus jammergenoeg echt nodig! De one gaat bij licht gebruik dubbel zo lang mee. SCHANDALIG SLECHT dus. Ook op de andere verbruiken zijn de concurenten 30% beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
The Anarchist schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:42:
[...]

Tja, is was er bijna over uit dat ik de S4 zou gaan kopen. Ook omdat ik een verwisselbare accu belangrijk vind. En dat is bij dit toestel dus jammergenoeg echt nodig! De one gaat bij licht gebruik dubbel zo lang mee. SCHANDALIG SLECHT dus. Ook op de andere verbruiken zijn de concurenten 30% beter.
Tja, dit lijkt de keerzijde te zijn van een snelle CPU, het 5" Full HD Amoled scherm en de Touchwizz interface...

Gelukkig kan je de accu vervangen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 22:17
Volgens mij lijkt het meer dat Tweakers de batterij niet goed getest heeft, het door een app komt welke tweakers heeft geinstalleerd, Samsung een oude software versie heeft geleverd op het review exemplaar of iets anders, maar de accu schijnt juist prima in orde te zijn:
http://www.samsunggalaxys...g-galaxy-s4-batterijduur/

De mate van objectiviteit kan natuurlijk een rol spelen aangezien het om een SGS4 fan site gaat, alleen lijkt me de test toch in orde te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Koldur op 29-04-2013 10:50 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Koldur schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:49:
Volgens mij lijkt het meer dat Tweakers de batterij niet goed getest heeft, het door een app komt welke tweakers heeft geinstalleerd, Samsung een oude software versie heeft geleverd op het review exemplaar of iets anders, maar de accu schijnt juist prima in orde te zijn:

De mate van objectiviteit kan natuurlijk een rol spelen aangezien het om een SGS4 fan site gaat, alleen lijkt me de test toch in orde te zijn.
Laten we het hopen. Er zullen komende tijd vast wel meer benchmarks van komen. Ik meende ook dat een vorige benchmark van tweakers ook een veel beter resultaat gaf?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:13
Accuduur lijkt uit de review tegen te vallen: hoe zijn de ervaringen van de tweakers die het toestel al hebben en er inmiddels een paar dagen mee hebben gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Koldur schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:49:

Het is dat je het zelf ook al schrijft, maar de website die jij aanhaalt is natuurlijk één van de grootste fansites die er is. Zou me niets verbazen als het een website is die met steun van Samsungs zelf in de lucht wordt gehouden. Ik zou dus zeker geen conclusie op basis van hun meningen trekken, objectiviteit is daar ver te zoeken.

Tweakers test de toestellen standaard zoals ze van de fabrikant komen, dus zonder extra apps,
Tenminste, dat heeft Arnoud mij wel eens verteld.

Daarbij zijn er nooit eerder klachten geweest op de accu testmethode die Arnoud hanteert, het zou dan ook wel opmerkelijk zijn dat nu de S4 met name tijdens een accutest niet zo goed presteert het daarom aan de gekozen testmethode zou liggen.
The Anarchist schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:51:
[...]

Laten we het hopen. Er zullen komende tijd vast wel meer benchmarks van komen. Ik meende ook dat een vorige benchmark van tweakers ook een veel beter resultaat gaf?????
Nee, Arnoud heeft eerder een preview geschreven, dit was een eerste indruk na de introductie van de Samsung Galaxy S4 in Londen. Het stuk wat vandaag is gepubliceerd is echt de review.

Arnoud heeft het toestel nu een week kunnen testen, bovendien Arnoud is er niet de man naar om zomaar iets te schrijven. Wanneer hij concludeert dat de accu niet zo heel goed presteert heeft hij dit echt goed onderzocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Zou het niet het wezenlijke verschil tussen de helderheid van de schermen zijn? In de comments staat ook dat op 250 nits testen leuk is voor LCD schermen, maar totaal geen noodzaak voor Amoled schermen.
reviews: Samsung Galaxy S4: kiezen voor de keuze
Hier de uitleg.
reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?

Resultaat.
S4 met max helderheid van 300 nits moet bij 250 nits op 83% helderheid draaien, terwijl de iPhone 5 maar op 44,5% draait en de One op 51%. Inderdaad voor de LCD's vrij realistisch, maar bij mijn S2 kom ik in de regel echt niet voorbij de helft van het balkje voor de helderheid.

Dus eigenlijk moet je de test eens doen als alle schermen op standje max helderheid staan bij zwaar verbruik.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 29-04-2013 11:24 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 11:20
Best blij met mn S4, zaterdag meteen ontvangen. Alleen nu heb ik een dode pixel ontdekt...eenmaal gezien en je blijft het zien.... Hoe gaan winkels hier mee om?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Kapitein187 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:35:
Best blij met mn S4, zaterdag meteen ontvangen. Alleen nu heb ik een dode pixel ontdekt...eenmaal gezien en je blijft het zien.... Hoe gaan winkels hier mee om?
Wat denk je zelf?

Misschien even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht, dan kan je ons dat vervolgens weer vertellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ze even een berichtje sturen dan wel bellen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Afgelopen zaterdag s4 gehaald en moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe geen problemen heb ontdekt.
Kom van een s3 af. Enige probleem dusver is dat ik niet door de registratie voor de sdkaart heen kom omdat mijn imei al gebruikt is 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door BarryKohne op 29-04-2013 11:37 ]

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:52
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:47:
[...]

Tja, dit lijkt de keerzijde te zijn van een snelle CPU, het 5" Full HD Amoled scherm en de Touchwizz interface...

Gelukkig kan je de accu vervangen ;)
En dat is waar je je zelf tegen spreekt, bij licht gebruik kan dit juist niet de oorzaak zijn, dan staan de CPU en het scherm het grootste gedeelte van de tijd uit/in deep sleep. Althans, dat zou moeten... Blijft alleen Touchwiz/Samsung's aanpassingen over die niet goed gedaan zijn.

Onder load zou het kunnen maar daar verschilt het relatief heel weinig... Oftewel, het grootste gedeelte van slechte performance bij licht gebruik heeft niets met CPU/Scherm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 11:20
Oke dat was idd een goed idee!
Heb contact opgenomen en heb 2 keuzes, of gratis opsturen via kiala punt en een nieuw toestel krijgen, of 3 dagen wachten en dan in de winkel omruilen als ze weer voorraad hebben!
Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:36:
[...]

Wat denk je zelf?

Misschien even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht, dan kan je ons dat vervolgens weer vertellen.....

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506739

Misschien dat CyanogenMod als die uitkomt een betere batterijprestatie oplevert, omdat alle Samsung-zooi er dan uit is. De enige feature die ik echt wil gebruiken in de S4 is toch de multitasking van twee apps op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 506739 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:06:
De enige feature die ik echt wil gebruiken in de S4 is toch de multitasking van twee apps op het scherm.
Die je dan uiteraard weer verliest als je er een CM-based Rom op zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Anoniem: 506739 schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:06:
Misschien dat CyanogenMod als die uitkomt een betere batterijprestatie oplevert, omdat alle Samsung-zooi er dan uit is. De enige feature die ik echt wil gebruiken in de S4 is toch de multitasking van twee apps op het scherm.
Bij mijn S2 kan ik bijna 2x zo lang op CM, dus ik heb goede hoop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:08:
[...]

Die je dan uiteraard weer verliest als je er een CM-based Rom op zet :P
Persoonlijk denk ik wanneer je toch voor een CM Rom gaat je net zo goed een S3 kan kopen, wat voor voordeel heeft een S4 nou (behalve het grotere 1080P scherm) ten opzicht van een S3 wanneer ze op een CM rom lopen..

Weinig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 22:50

Leviathan23

I am the proof....

BarryKohne schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:37:
Afgelopen zaterdag s4 gehaald en moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe geen problemen heb ontdekt.
Kom van een s3 af. Enige probleem dusver is dat ik niet door de registratie voor de sdkaart heen kom omdat mijn imei al gebruikt is 8)7 |:(
komt alleen maar omdat er een handeltje is ontstaan op o.a. Marktplaats ze proberen gewoon alle IMEI nummers uit.....erg onsportief voor diegene die het netjes wil doen..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50

PBP

Bullet NL schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:12:
[...]

Persoonlijk denk ik wanneer je toch voor een CM Rom gaat je net zo goed een S3 kan kopen, wat voor voordeel heeft een S4 nou (behalve het grotere 1080P scherm) ten opzicht van een S3 wanneer ze op een CM rom lopen..

Weinig......
Daarom heb ik nog altijd mijn S2 met CM10.1 :P. Ding is snel, draait nagenoeg alle apps perfect en van grote schermen ben ik niet zo'n fan. Ben sowieso niet iemand die jaarlijks een nieuwe telefoon koopt. Wil wel eerst de S4 nog even uitproberen om te kijken of ik dit keer wel onder de indruk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vooralsnog zijn andere reviewers wel blij met de accu...
quote: The Verge
My biggest frustration with the HTC One has always been its battery. It’ll last a day, but only with a bit of hand-holding. If that’s lower-middle class, I’d say the Galaxy S4 is upper-middle class: it lasts a full day almost no matter how I use it (unless I stream HD Netflix videos constantly, in which case it dies in about five hours), and will even get me to the morning if I forget to plug it in. I rarely forget to plug my phone in every night, and I don’t mind needing to charge every night, but I’m so used to babysitting my iPhone 5 all day or watching the One’s meter hit red that not having to worry about the GS4 all day was pretty wonderful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
BarryKohne schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:37:
Had ik ook, je moet de 35 in het begin weglaten.

De lage score van de accu verbaast mij ook enorm. Heb mijn toestel zaterdag gekregen en gisteravond pas op hoeven laden. Ik heb hem toch flink gebruikt. Voor mij een zegen daar ik bij mijn HTC Desire HD het einde van de dag nooit haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:22:
Vooralsnog zijn andere reviewers wel blij met de accu...

[...]
heb er ook met veel spelen (meer dan vier uur scherm-aan-tijd) makkelijk achttien uur mee gedaan (nog 14%)..

snap ook niet waarom dit slecht zou zijn..

met de S3 redde ik drukke dagen niet zonder tijdens het avondeten even bij te laden..

dit lijkt heel goed te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Leviathan23 schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:50:
[...]

ga naardat je de code hebt gekregen naar samsung.com/nl/promotion en kies daar voor deze actie....daarna registreren en klaar.....hoewel....daarna nog wat kopieren, knippen en plak werk....brief sturen en dan klaar!
Bedankt, ik zie 't al, ben dus te laat voor het registreren hiervoor. Als er iemand nog een code over heeft, hoor ik het graag, alvast bedankt.

Wat betreft de 'lagg' die er beschreven wordt. Zeer zeker jammer dat een toestel niet out of the box direct lekker draait, maar gelukkig komt dat na updates/cm wel weer goed. Op papier moet het een smooth ervaring geven. Maar gezien deze comments, snap ik het anderszijds ook wel dat mensen bij apple blijven, wat out of the box, bij launch iig, altijd wel gewoon 'werkt'. Tijd dat de androidjes dit ook gaan doen imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Waar is Samsung mee bezig geweest zeg het afgelopen jaar? Ik heb de S2 en S3 (S3 nog steeds) met plezier gebruikt, maar ik ben absoluut niet enthousiast over de S4. De accuduur lijkt dus dramatisch (al is dat nog discutabel). Maar die haperingen in TouchWizz horen er toch echt ook niet te zijn.

En als ik dan in de review de snelheid van de browser zie, die is gewoon zwaar achteruit gegaan.

Zou het ermee kunnen maken dat dit de Qualcomm versie is? Samsung moest tot nu toe altijd optimaliseren voor een Exynos versie, ik denk dat het wel eens daarmee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
arnoudwokke in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"

Arnoud Wokke die reactie geeft op de (slechte) uitkomst van de Accutest van de S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:52
Zijn er overigens al mensen die een launcher-redraw meegemaakt hebben met de S4? Dit kan bv door veel zware apps te starten en vervolgens op de home-knop te drukken. Het duurt dan enkele seconden (>5 seconden) om de launcher opnieuw op te starten. De S3 is er berucht om geworden. Zelfs na de laatste update. Oke, toegeven, de S3 had 1GB internal RAM. Een alternatieve launcher zoals Apex was deels een oplossing, maar deze werd af en toe ook gekilled. Echter startte de Apex-launcher wel sneller op waardoor het minder frustrerend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Ben ik de enige die de galerij echt helemaal kut vind? Als ik een Whatsappje wil verzenden haalt de galerij eerst even doodleuk al mijn foto's op uit Dropbox en andere dingen. Iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen? Ik kan wel kiezen voor "Weer te geven inhoud" maar dat komt de volgende keer gewoon weer doodleuk terug.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
Justdoit schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:37:
Ben ik de enige die de galerij echt helemaal kut vind? Als ik een Whatsappje wil verzenden haalt de galerij eerst even doodleuk al mijn foto's op uit Dropbox en andere dingen. Iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen? Ik kan wel kiezen voor "Weer te geven inhoud" maar dat komt de volgende keer gewoon weer doodleuk terug.. :(
Nevermind.. just found it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Justdoit: Care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
Natuurlijk.. bij Instellingen - Accounts naar beneden scrollen.. daar staat Cloud. Daar kun je je sync van Dropbox uitzetten. Nu werkt m'n galerij weer naar behoren ipv een vastlopert iedere keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Justdoit schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:50:
[...]

Natuurlijk.. bij Instellingen - Accounts naar beneden scrollen.. daar staat Cloud. Daar kun je je sync van Dropbox uitzetten. Nu werkt m'n galerij weer naar behoren ipv een vastlopert iedere keer 8)7
Sync't Dropbox dan nog wel je gemaakte foto's naar je dropbox account? Of is dit dan ook afgelopen?

[ Voor 24% gewijzigd door Anteros op 29-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
Anteros schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:55:
[...]

Sync't Dropbox dan nog wel je gemaakte foto's naar je dropbox account? Of is dit dan ook afgelopen?
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. ik heb geen sync met Dropbox voor m'n foto's gemaakt. Je kan bij de dropbox instellingen wel aangeven of je dat wilt of niet.. waar ik het net heb uitgeschakeld staat die consequentie iig niet.. dus denk het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
Bij mij zorgde Google maps voor een ontzettende drain, doordat het de hele tijd de locatie bijhield. Uit te schakelen via, google maps -> instellingen -> locatie-instellingen -> locatie melden -> niet bijwerken.
Scheelt echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 08:10
Interessant in de S4 review:
Voor de accutests staat de display op of rond 250 nits en alle maatregelen voor energiebesparing worden uitgezet.
Over wat voor energiebesparing methodes hebben we het hier? Is dit alleen automatisch helderheid aanpassen of zijn er nog andere dingen?

Links of rechts om (zelfs als andere sites worden meegenomen) mag je toch wel zeggen dat je de S4 niet zal kopen voor zijn geniale batterij...

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 29-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zerokill schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:08:
[...]
Links of rechts om (zelfs als andere sites worden meegenomen) mag je toch wel zeggen dat je de S4 niet zal kopen voor zijn geniale batterij...
Geniaal is de accuduur inderdaad zeker niet nee. Echter als je het formaat en de resolutie van het scherm in ogenschouw houdt (en de gebruikte techniek er van) is het mijns inziens acceptabel. Als je vanaf de ochtend tot het moment dat je gaat slapen het redt op één lading is het voor de meeste mensen wel te doen.

Afhankelijk van je gebruik zal dat waarschijnlijk wel gaan lukken. Al kan je hem uiteraard ook gewoon in een paar uur helemaal leegtrekken maar dat is met elke (grote) smartphone wel het geval in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Brad Pitt schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:11:
[...]

Geniaal is de accuduur inderdaad zeker niet nee. Echter als je het formaat en de resolutie van het scherm in ogenschouw houdt (en de gebruikte techniek er van) is het mijns inziens acceptabel. Als je vanaf de ochtend tot het moment dat je gaat slapen het redt op één lading is het voor de meeste mensen wel te doen.

Afhankelijk van je gebruik zal dat waarschijnlijk wel gaan lukken. Al kan je hem uiteraard ook gewoon in een paar uur helemaal leegtrekken maar dat is met elke (grote) smartphone wel het geval in de praktijk.
Ik ben eerlijk gezegd al lang blij dat de tijd is genomen of de CPU ook werkelijk in deep sleep gaat en of er geen wake locks zijn. Ik heb vorig jaar een GS2 gehad en dat was een groot drama waar die telefoon na een weekje zich opeens binnen een paar uur leeg trekt omdat de CPU niet meer in deel sleep gaat.

Het lijkt me zeer prettig om te weten dat er op dit moment geen ernstige battery bugs oid zijn en dat elke S4 hetzelfde zou moeten reageren (behalve de andere review units dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
zerokill schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:08:
[...]

Nee, maar voor een nieuw model (of meer opvolger van de s3), met een flink grotere accu (ca. 25%) zou je op zijn minst mogen verwachten dat de accu net zo lang, zo niet langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
The Anarchist schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:17:
[...]

Nee, maar voor een nieuw model (of meer opvolger van de s3), met een flink grotere accu (ca. 25%) zou je op zijn minst mogen verwachten dat de accu net zo lang, zo niet langer mee gaat.
Twee woorden: Software optimalisatie... Er is geen reden te bedenken dat een telefoon telefoon met een grotere accu bij licht gebruik minder lang mee zou gaan dan bijvoorbeeld de One of S3... Zeker als je kijkt dat hij onder zware belasting "slechts" 3 uur korter mee gaat dan de One maar bij licht gebruik nog niet eens de helft haalt dan betekend dat gewoon dat de software nog niet goed geoptimaliseerd is voor wat betreft stroomgebruik.

Als het namelijk echt de CPU of het scherm zou zijn dan zou dat bij het zware gebruik juist moeten blijken, dan staan ze namelijk constant aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
The Anarchist schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:17:
[...]

Helemaal mee eens maar dat is jammer genoeg de afweging die je moet maken als je een android telefoon koopt.

Mogelijk flamebait dus bereidt je voor: Een quad core in een telefoon is van de gekke, nergens voor nodig en ik kan je garanderen dat je de SoC ongelofelijk veel zuiniger kan maken als je hem kleiner maakt (dual core dus). Je haalt misschien niet dezelfde benchmark scores maar in dagelijks gebruik zal je er niks van merken.

1080P scherm: Misschien dat iemand mij hier kan helpen maar volgensmij is het ppi nu zo hoog dat je hier in de praktijk toch niet heel veel van gaat merken.

Jammer genoeg is bovenstaande beetje de trend binnen de android wereld. In dat opzicht goed werk van Samsung dat ze zien dat er hier weinig innovatie valt te doen en dat ze zich beter kunnen richten op de software beter laten werken. Of samsung het geschikte bedrijf is om dat te doen is een andere kwestie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 22:17
Rctworld schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:23:
[...]

Twee woorden: Software optimalisatie... Er is geen reden te bedenken dat een telefoon telefoon met een grotere accu bij licht gebruik minder lang mee zou gaan dan bijvoorbeeld de One of S3... Zeker als je kijkt dat hij onder zware belasting "slechts" 3 uur korter mee gaat dan de One maar bij licht gebruik nog niet eens de helft haalt dan betekend dat gewoon dat de software nog niet goed geoptimaliseerd is voor wat betreft stroomgebruik.

Als het namelijk echt de CPU of het scherm zou zijn dan zou dat bij het zware gebruik juist moeten blijken, dan staan ze namelijk constant aan ;)
Je laatste alinea is zeker een goede opmerking en zou prima door software optimalisaties opgelost kunnen worden zou je dan verwachten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Interessant genoeg is het scherm wel 100% zwart bij het opstarten, maar zodra je voorbij het Samsung logo bent gaan de rode pixels aan. Is misschien dus toch een softwarekwestie.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Koldur schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:28:
[...]

Je laatste alinea is zeker een goede opmerking en zou prima door software optimalisaties opgelost kunnen worden zou je dan verwachten.
In de videoreview werd trouwens wel gezegd dat al die extra functies weinig uit zouden maken voor de batterij duur, maar ik kan me niet anders dan voorstellen dat om die smart gestures ook te laten werken in standby (om je notificaties te zien als je je hand boven het scherm houdt) de sensor aan moet blijven staan en ongetwijfeld ook de CPU of iets dergelijks deze moet monitoren... Het zou kunnen dat de software er nog niet goed mee omgaat dat als je deze functionaliteit uitschakelt ook echt de sensoren uitgeschakeld worden.

Zoiets vermoed ik in ieder geval :)
Sua schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:46:
[...]

Interessant genoeg is het scherm wel 100% zwart bij het opstarten, maar zodra je voorbij het Samsung logo bent gaan de rode pixels aan. Is misschien dus toch een softwarekwestie.
Zal dat niet iets met de display calibration settings te maken hebben of iets dergelijks? Ziet er anders erg vreemd uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Rctworld op 29-04-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Heb aardig wat combinaties van displaymode (Adapt/movie/prof. photo) en helderheid (auto, min, max) etc. geprobeerd... blijft hetzelfde.

Nog intrigerender, iemand op XDA zegt dat na een update (handmatig met ODIN neem ik aan) dit probleem is weggegaan, echter hij last heeft gekregen van 'smearing' wat door een lage refreshrate van ofwel touchwiz, of bepaalde kleuren wordt veroorzaakt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 06:41

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Zojuist ben ik even rigoureus te werk gegaan met het verwijderen van berichten. Elk bericht wat maar een beetje ging richting elkaar aanvallen mbt de accutest en het modereren heb ik verwijderd. Van nu af aan dus graag weer on topic. Ben je het niet eens met iets wat een moderator doet of zegt, meldt dat dan hier: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile Gaat het toch weer mis, moeten we misschien maar eens gaan nadenken over andere stappen dan deze.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 20-06 15:17

Step

step@tweakers.net#

Ben ook wel op zoek naar goede cases (liefst van carbon fiber of aluminium). Die van Spigen zijn erg mooi voor de S4 maar ik zie niet echt dat ze makkelijk leveren in NL.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
inmiddels via een vriend uitgebreid met de s4 kunnen spelen. Sorry, ik ben niet onder de indruk. Op veel momenten erg laggie en de batterij draint als en achterlijke. In een uurtje tijd dat ik er mee speelde holde de batterij terug van 80% naar 35% terwijl ik alleen wat youtube en cc hebt geprobeerd.

Scherm is wel zeer mooi en gesture is leuk maar zie ik mezelf niet gebruiken. Toestel is verder snel maar dat houdt het bij op zo'n beetje. Tegenover mijn s3 vind ik het allemaal weinig vernieuwend eerlijk gezegd.

Hebben? ja, maar zeker niet nu, ik bedoel niet voor die prijs. Ik wacht even tot oktober tot mijn contract verlengt kan worden. Dan zal de prijs zeker flink lager zijn en dus kan ik er een mooi abbo eraan plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249454

Sinds zaterdag de S4 in huis en tot nu toe dik tevreden wat betreft prestaties en mogelijkheden, maar ik merkte iets vreemds op aan het beeldscherm. Zelf kom ik van een iPhone 4 af die ik dik 2 jaar veelvuldig heb gebruikt. Natuurlijk is een Amoled-scherm andere koek dan het LCD-scherm van de iPhone, maar toch viel mij iets op wat volgens mij niet hoort.

Op mijn exemplaar is de onderkant van het scherm iets te blauw/magenta-achtig. Dit loopt langzaam over in een meer normale kleurtoon, op ongeveer 1,5-2cm vanaf de onderkant van het scherm. Het valt niet op bij felgekleurde achtergronden zoals op het home- of app screen, maar des te meer bij egaal grijze of witte achtergronden. Dan is zeg maar het grijs onderin meer magenta dan bovenin, waar het normaal grijs is...

Foto, gemaakt met een iPhone. Hier is het redelijk goed op te zien, al lijkt het scherm hier roze i.v.m. de witbalans op de iPhone. In werkelijkheid is het gewoon grijs, met dus een licht blauw/magenta-verloop van onderaan het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/6923/fotolt.jpg

Dit stoort me behoorlijk. Eerst dacht ik dat dit aan de achtergronden lag en zo hoorde, maar het viel pas echt goed op in applicaties als Gmail en Dropbox, of in de browser op een overwegend witte pagina.

Heb nog geen kans gezien mijn exemplaar te vergelijken met eentje in de winkel, maar ik vraag me toch af of dit niet 'normaal' is. Zo nee, dan ga ik er zeker mee terug. Valt gewoon onder garantie, neem ik aan... Zo ja, dan is dit echt wel een teleurstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-06 23:19

Marce

Het is Marc met een C!

Ongeacht wat de echte kleur is van de verkleuring, hij is duidelijk te zien en hoort er niet in te zitten... Ik zou zeker terug gaan naar de winkel, en even horen. Ben alleen bang dat je hem vrij lang kwijt zult zijn als je hem nu retour stuurt voor garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 11:24
codes vragen doen we hier niet

[ Voor 81% gewijzigd door 13art op 29-04-2013 18:11 ]

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Hoort zeker niet, het gebrek aan backlight bij OLED schermen zou juist voor een egale weergave moeten zorgen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
marcel23456 schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:31:
inmiddels via een vriend uitgebreid met de s4 kunnen spelen. Sorry, ik ben niet onder de indruk. Op veel momenten erg laggie en de batterij draint als en achterlijke. In een uurtje tijd dat ik er mee speelde holde de batterij terug van 80% naar 35% terwijl ik alleen wat youtube en cc hebt geprobeerd.
45% in een uurtje tijd?? Ik denk dat er iets in de achtergrond zat te stampen en daardoor ook laggie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
mytheory schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:23:
[...]

45% in een uurtje tijd?? Ik denk dat er iets in de achtergrond zat te stampen en daardoor ook laggie wordt.
Niet dat ik heb kunnen ontdekken. Ik heb halverwege de s4 nog opnieuw opgestart maar ook daarna bleef de s4 laggie. Ik ga eens vd week de s4 2 dagen meenemen om hem eens goed te beoordelen, want zo'n korte tijd geeft voor mijzelf geen compleet beeld. Kortom, eind deze week kom ik met een goede beoordeling van deze s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb een vraagje, waar ik dus echt niet uitkom!!

Hoe krijg ik alléén de toetstonen uitgeschakeld??
Dus niet het systeem geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderBeerts
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 21:08
De accuduur van de S4 is blijkbaar niet wat het moet zijn...
Nu vroeg ik mij af of Tweakers ook de S4-i9500 gaat testen? Als het verschil groot is tussen beide ga ik wel even in duitsland shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Anoniem: 146875 schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:06:

[...]

En DAT is nu precies het mooie aan Android:
Je kan rooten maar het moet niet.
Het is een keuze die je zelf KAN maken ;)
Je beslist zelf wat je wel en wat je niet wil kunnen doen met je telefoon.
Hetzelfde geldt voor Google maps.
Als je besluit er gebruik van te willen maken moet je akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden.
(die overigens voor alle software geldt voordat je die kan gebruiken)

Maar gelukkig voor jou kan je ook kiezen voor een ander OS met alle voor- en nadelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@catt4u: Kleine correctie: Rooten is helemaal geen voordeel van Android, het is een bug in de software waar men mis-/gebruik van maakt. Je kan die keuze officieel helemaal niet maken. Niet echt een voordeel van Android dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
catt4u schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:02:
[...]

En DAT is nu precies het mooie aan Android:
Je kan rooten maar het moet niet.
Het is een keuze die je zelf KAN maken ;)
Je beslist zelf wat je wel en wat je niet wil kunnen doen met je telefoon.
Hetzelfde geldt voor Google maps.
Als je besluit er gebruik van te willen maken moet je akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden.
(die overigens voor alle software geldt voordat je die kan gebruiken)

Maar gelukkig voor jou kan je ook kiezen voor een ander OS met alle voor- en nadelen ;)
Het heeft niets met rooten te maken, Google voert een grote mond dat het allemaal open is inclusief vrijheid en blijheid maar vervolgens dringen ze je allerlei diensten op zoals G+ en kunnen leveranciers en providers je toestel volstoppen met crapware die je niet kunt verwijderen anders behalve dan bevriezen. Leuk dat je kan rooten en je telefoon kan voorzien van een andere image maar hoe normaal is dat buiten tweakers wereldje om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 15:01
038Robijno schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:49:

Heb geen s4, maar mijn bij note1 kan dit als je op de menuknop drukt in je belpad. Daar zitten ook instellingen. Of bedoel je toetsenbordtonen¿ Dat kan bij mij via menu, instellingen, geluid, systeem en evt afzonderlijk in je instellingen van je toetsenbord. Doe het uit mijn hoofd, correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
038Robijno schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:49:

scientist456 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:17:
Heb geen s4, maar mijn bij note1 kan dit als je op de menuknop drukt in je belpad. Daar zitten ook instellingen. Of bedoel je toetsenbordtonen¿ Dat kan bij mij via menu, instellingen, geluid, systeem en evt afzonderlijk in je instellingen van je toetsenbord. Doe het uit mijn hoofd, correct me if i'm wrong...
Inderdaad, bij het toetsenbord op het tandwieltje klikken > Geavanceerd > Geluid bij toetsaanslag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Miki schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:48:
[...]

Het heeft niets met rooten te maken, Google voert een grote mond dat het allemaal open is inclusief vrijheid en blijheid maar vervolgens dringen ze je allerlei diensten op zoals G+ en kunnen leveranciers en providers je toestel volstoppen met crapware die je niet kunt verwijderen anders behalve dan bevriezen. Leuk dat je kan rooten en je telefoon kan voorzien van een andere image maar hoe normaal is dat buiten tweakers wereldje om?
Google bundelt tegenwoordig een groot aantal apps die ze eerst als zelfstandige (Lab)apps aanboden en die je kon installeren (maar dat was dan je eigen keuze).

Het enige waar je nu toe verplicht bent als je gebruik wilt maken van de Android Playstore is het aanmaken van een GMail account (als je die nog niet had) of je aanmelden met die account.
Je bent niet verplicht om gebruik te maken van andere diensten die Google aanbiedt.
Jij bepaalt wat je wil gebruiken en als je niks met Google+ wilt doen, dan kan dat ook.

Het argument van (provider)crapware die wordt geïnstalleerd kan je Google niet verwijten.
Dit wordt door de providers zelf verzocht bij de fabrikanten van de hardware; Niet bij Google.
Als je dat niet wil moet je een ongesubsidieerd toestel los kopen of uitdrukkelijk navragen of er een aangepaste firmware op het toestel draait.

En zoals je zelf ook al aangeeft is er buiten het tweakers wereldje weinig over bekend en zullen gebruikers hier ook helemaal geen probleem mee hebben.
Sterker nog, vaak vinden de doorsnee standaard gebruikers die extra crapware nog makkelijk ook omdat ze dan minder moeten zoeken naar vaak gebruikte apps omdat die al meteen zichtbaar geïnstalleerd zijn.

Zie het als een iPhone die voor dit soort mensen de juiste oplossing is.
Standaard funkties werken allemaal out-of-the-box, maar dat is het dan ook.
Je moet niet meer willen (bv.homescreens aanpassen/kunnen doen(bv. bestanden overzenden van de ene naar de andere telefoon met nfc)), want dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Anteros schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:11:
@catt4u: Kleine correctie: Rooten is helemaal geen voordeel van Android, het is een bug in de software waar men mis-/gebruik van maakt. Je kan die keuze officieel helemaal niet maken. Niet echt een voordeel van Android dus.
Of het nu een bug is waar gebruik van wordt gemaakt of niet het blijft een voordeel van Android.
En of je root of niet is een keuze die je kan maken.
Samsung heeft i.t.t. HTC en Motorola nooit een probleem gemaakt van het rooten van hun hardware.

[off topic]
En als je Android zegt heb je het wel over 30% Samsung marktaandeel.
Dus als Samsung niet zulke grote inspanningen had gedaan en doet zou Android nog lang niet zijn waar we nu zijn en dat weet Google ook maar al te goed.
Waarom denk je dat Samsung als eerste altijd de nieuwste versies kan releasen na de Nexusen.
[terug on topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@catt4u: Voordeel tov wat? De iPhone? Als je deze jailbreakt (beetje hetzelfde als rooten) dan heb je ook veel meer mogelijkheden. Dan verdwijnt dus het 'voordeel' van Android een beetje...

Maar goed, we gaan off-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
scientist456 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:17:
[...]

Ik bedoelde idd het toetsenbord geluid.

is opgelost thnxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
Step schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:13:
Ben ook wel op zoek naar goede cases (liefst van carbon fiber of aluminium). Die van Spigen zijn erg mooi voor de S4 maar ik zie niet echt dat ze makkelijk leveren in NL.
`
Ik heb er een in gebruik die keurig op mijn deurmat arriveerde, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
tomhster schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:11:
[...]

`
Ik heb er een in gebruik die keurig op mijn deurmat arriveerde, hoor.
Waar en welke heb je besteld en hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lotus11
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 19:17
http://tweakimg.net/g/for...s/4/s4__0011_layer_13.jpg

Welke kleur case vinden jullie het mooist? kan niet kiezen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit topic is niet voor accessoires mannen ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worrum
Sua schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:56:
Heb aardig wat combinaties van displaymode (Adapt/movie/prof. photo) en helderheid (auto, min, max) etc. geprobeerd... blijft hetzelfde.

Nog intrigerender, iemand op XDA zegt dat na een update (handmatig met ODIN neem ik aan) dit probleem is weggegaan, echter hij last heeft gekregen van 'smearing' wat door een lage refreshrate van ofwel touchwiz, of bepaalde kleuren wordt veroorzaakt.
Ik heb het vannacht ook bekeken, en zie dezelfde rode subpixels oplichten. Het allereerste bootscherm heeft dit niet, maar zodra de animatie begint, kleurt het scherm licht rood. Ik heb met een sterke loep gezien dat ook echt alleen de rode subpixels "aan" staan

Verder heb ik onderin de pulldown balk, waar de providernaam staat, diagonaal verspringend een een horizontaal lijnenpatroon lopen. Ook dit zie je alleen in het donker.

Hoop niet dat het toestel omgeruild moet worden :'(

Edit: net gechat met de nederlandse support, die geeft aan terug te gaan naar de dealer... omdat dit een nieuw toestel is.. verder wil ze niks voor me doen

Edit2: firmware: I9505XXUAMDF

[ Voor 8% gewijzigd door Worrum op 30-04-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

catt4u schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:29:
[...]

Google bundelt tegenwoordig een groot aantal apps die ze eerst als zelfstandige (Lab)apps aanboden en die je kon installeren (maar dat was dan je eigen keuze).

Het enige waar je nu toe verplicht bent als je gebruik wilt maken van de Android Playstore is het aanmaken van een GMail account (als je die nog niet had) of je aanmelden met die account.
Je bent niet verplicht om gebruik te maken van andere diensten die Google aanbiedt.
Jij bepaalt wat je wil gebruiken en als je niks met Google+ wilt doen, dan kan dat ook.
Niet helemaal, ik heb redelijk wat apps gekocht in de store en sinds kort kan ik geen reviews meer schrijven, tenzij ik verplicht een Google+ account aanmaak. En dat wil ik niet.

Wat betreft Google Maps, waarom zou ik Google toestaan mij overal te volgen? Er staat letterlijk dat elk moment van de dag mijn locatie doorgegeven mag worden aan Google, ook als GPS uitstaat (bijv. adhv draadloze netwerken om mij heen). Dat is totaal onnodig om Maps te gebruiken. Ik weet dat ik kan rooten maar Maps op een geroot toestel blijft hetzelfde werken en blijft de toestemming vragen.

Maar ontopic: dat kleurverloop lijkt wel een soort lekkage in het scherm? Lijkt me iig niet op te lossen met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11-2021
Wat vinden jullie van de batterij?

Ik heb het toestel nou sinds zaterdag in gebruik maar ben er niet tevreden over.
Vind het percentage van de batterij rap naar beneden gaan.
Terwijl ik alles zoals eye vieuw, gps en alle andere software mogelijkheden uit heb staan.

Ook vannacht terwijl ik lag te slapen tel op 100% uit de oplader gehaald.
Na 8 uur nog maar 92% terwijl ik er niks mee gedaan heb want lag te slapen.
Enkel wifi aan.

Mijn vrienden heeft een note2 en die had maar 2% verbruikt snachts.
Zij heeft ook nog gps en andere apps en mogelijkheden aanstaan welke ik allemaal uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:05
@mrs90, een percentage per uur is wel veel. Dit stond ook in de tweakers review besproken, hierin stond ook dat alle extra features geen extra stroom verbruiken dus daarvoor hoef je ze niet uit te zetten.
Zelf heb ik geen s4 maar probleem van de accu hoor ik vaker, misschien dat er een update komt dat TouchWiz minder energie gaat vreten...

Aangepast na foutje sense ipv touchwiz

[ Voor 7% gewijzigd door foekebooij op 30-04-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 18-06 09:56
Bij S Health heb je een omgevingstemperatuur tabblad zitten.
Moet je nou je telefoon eerst een poosje hebben laten liggen voor een accurate meting of ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514091

Anoniem: 514091 schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:36:
[...]

Heb Kpn gebeld en krijg waarschijnlijk woensdag een nieuw toestel.
Maar begrijp hier: http://forum.xda-develope...read.php?t=2252445&page=7
Dat nagenoeg iedere S4 er last van heeft maar dat niet iedereen het is opgevallen het is met name goed
zichtbaar bij een wat lage helderheid in het instellingen menu en bij je contacten misschien dat iedereen
het even kan controleren.
Ik twijfel een beetje of ik hem nog wil laten omruilen want kpn heeft hem niet meer op voorraad.
En lees steeds meer mensen met het zelfde probleem hebben en zeggen dat het een software is:
YouTube: Samsung Galaxy S4 problem/issue

Wat denk jullie is het een hardware probleem of kan het met een update opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
foekebooij schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:20:
@mrs90, een percentage per uur is wel veel. Dit stond ook in de tweakers review besproken, hierin stond ook dat alle extra features geen extra stroom verbruiken dus daarvoor hoef je ze niet uit te zetten.
Zelf heb ik geen s4 maar probleem van de accu hoor ik vaker, misschien dat er een update komt dat TouchWiz minder energie gaat vreten...

Aangepast na foutje sense ipv touchwiz
Ga komende dagen nog wel goed experimenteren met de accu duur.
Heb de review zonet bekeken en moet idd bijna niet uitmaken die
software featureres van Samsung op de accuduur.
Opladen is die wel razend vlug mee.

Misschien dat er nog meer mensen met op- of aanmerkingen komen over de accu van de s4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
mregeling2005 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:22:
Bij S Health heb je een omgevingstemperatuur tabblad zitten.
Moet je nou je telefoon eerst een poosje hebben laten liggen voor een accurate meting of ?...
Bij mij is de meting totaal niet realistisch.
Is binnenshuis 20 a 21 graden maar S Health geeft 27 graden.
Na 10 minuten laten liggen gaf hij 23 graden weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op de s2 zit al een temperatuur sensor in de accu. Logisch dat een interne sensor in een warme telefoon meer aangeeft. Ding wordt warm door gebruik of je hand.

Pagina: 1 ... 8 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV