Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ik heb de indruk dat de batterij eerst eens een keer of 10 goed opgeladen en ontladen moet worden.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
rms90 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:17:
Wat vinden jullie van de batterij?

Ik heb het toestel nou sinds zaterdag in gebruik maar ben er niet tevreden over.
Vind het percentage van de batterij rap naar beneden gaan.
Terwijl ik alles zoals eye vieuw, gps en alle andere software mogelijkheden uit heb staan.

Ook vannacht terwijl ik lag te slapen tel op 100% uit de oplader gehaald.
Na 8 uur nog maar 92% terwijl ik er niks mee gedaan heb want lag te slapen.
Enkel wifi aan.

Mijn vrienden heeft een note2 en die had maar 2% verbruikt snachts.
Zij heeft ook nog gps en andere apps en mogelijkheden aanstaan welke ik allemaal uit heb staan.
Wifi gebruikt als die aan blijft staan ook veel en om die reden heb ik bij mijn oude HTC de wifi continu uitgeschakeld om het einde van de dag te halen. Jouw vrienden hadden die wifi ook aanstaan?

Ik zal dit vannacht ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mytheory schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:04:
Wifi gebruikt als die aan blijft staan ook veel en om die reden heb ik bij mijn oude HTC de wifi continu uitgeschakeld om het einde van de dag te halen. Jouw vrienden hadden die wifi ook aanstaan?
Wifi, mits verbonden met een netwerk, verbruikt in de praktijk meestal minder dan 3G...

Data geheel uit zetten is een manier om absurd veel langer te kunnen doen met je accu. Haal nu (op een SGS2) met Wifi of 3G aan rond de twee dagen, met data uit is dat fluitend langer dan een week. Maar ja, dan heb je zo weinig aan een smartphone hè ;) In de nacht data geheel uit zetten kan uiteraard wel meestal.

[ Voor 28% gewijzigd door Brad Pitt op 30-04-2013 12:09 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Inderdaad. 3G is de grootste verbruiker. Eenmaal verbonden met een wifi netwerk is het verbruik niet hoog, lijkt me bij de S4 niet anders.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:32:
Inderdaad. 3G is de grootste verbruiker. Eenmaal verbonden met een wifi netwerk is het verbruik niet hoog, lijkt me bij de S4 niet anders.
Zoals ik als zij was het bij mijn vorige HTC echt merkbaar als de wifi aanstond. Denk dat dit wellicht te maken had met een brakke rom die ik er opgezet had.

Aangezien ik nog geen ervaring heb met Samsung, hoe snel zijn de updates die je krijgt om fouten op te lossen. Bij HTC was dat altijd een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
mytheory schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:19:
[...]

Waar en welke heb je besteld en hoe bevalt ie?
Spigen Slim wallet in metallic black, via spigen.com. Kost wat, heb je ook wat. Erg mooi afgewerkt, de hoeken zijn ook beveiligd tegen schade bij vallen (dat vind ik namelijk het grote nadeel van de originele flipcovers). Zeer tevreden dus en de kleur en uitstraling passen perfect bij zo'n mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11-2021
Ben nu net eventjes 2,5uur weg geweest.
Had de telefoon met 98% in me zak gestopt.
Wifi en 3g uitgezet.
3x tussentijds op me tel gekeken of ik een sms of oproep gekregen zou hebben.

Nu thuis dus na 2uur en 50min is de batterij nog maar 88% terwijl ik maar 3x enkel me scherm heb aangezet of ik een sms zou hebben.

Ook zie ik dat in percentages de mediaserver 58% verbruikt heeft, scherm 20% en zowel standby als android systeem beide 9%.

Zou de mediaserver de oorzaak kunnen zijn van het hoge batterijverbruik, zoja hoe kan ik dit stoppen?

Mijn vriendin met haar note 2 om op een eerder bericht terug te komen heeft bijna alijd de wifi aanstaan ook als ze onderweg is en haar batterij gaat altijd zeker 24uur mee inclusief spelletjes erop spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rms90 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:12:
Zou de mediaserver de oorzaak kunnen zijn van het hoge batterijverbruik, zoja hoe kan ik dit stoppen?
Heb zelf geen SGS4 maar op de SGS2 kom je dit bij een hoop 4.x Roms ook tegen. Na een reboot zal de mediascanner je hele geheugen indexeren hetgeen kan zorgen voor een hoge CPU-last en daarmee accudrain. Als je echter je telefoon weer vol zou laden zonder te rebooten is die drain "weg". Na een reboot/telefoon uit en aanzetten zal mediascanner wel weer gaan scannen.

Als er een SD-kaart in zit met heel veel bestanden heb je hier meer last van dan bij gebruik zonder SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Die ganse batterijgrafiek is niet heel erg correct, da's toch al langer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:16:
Die ganse batterijgrafiek is niet heel erg correct, da's toch al langer bekend?
Een verlies van 10% in 2.5 uur zonder zwaar gebruik is natuurlijk ridicuul en heeft gewoon een reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zeg toch niks over het hoge verbruik, ik zeg alleen dat die grafiek niet klopt :P
De berekening van de percentages per onderdeel geeft een heel erg vertekend beeld, zoals die mediascanner die op 58% percent staat. Als je na 1u 2% batterij verbruikt hebt, heeft die mediascanner van die 2% dus 58% perfect opgebruikt. Dat lijkt veel, maar valt eigenlijk wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:23:
Als je na 1u 2% batterij verbruikt hebt, heeft die mediascanner van die 2% dus 58% perfect opgebruikt. Dat lijkt veel, maar valt eigenlijk wel mee.
?

98 - 88 = 10%. Mediascanner 58%. "Dus" mediascanner heeft ruim de helft van die totale 10% drain voor zijn rekening, en da's veel. En dat verschijnsel heb ik hier ook, met alle 4.x Roms. Rooten en MediaScannerRoot installeren voorkomt dat maar dat is niet voor iedereen een ideale optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 30-04-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In mijn ervaring is pas na een week of twee Android zover dat de accu niet meer leeggetrokken wordt door allerlei indexeringen. Zag je ook na elke S2 rom update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:27:
In mijn ervaring is pas na een week of twee Android zover dat de accu niet meer leeggetrokken wordt door allerlei indexeringen. Zag je ook na elke S2 rom update.
Zonder SD-kaart is dat indexeren way eerder klaar dan met een SD-kaart met 24.000 files er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gaat ook om bestanden niet op de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:29:
Gaat ook om bestanden niet op de SD.
Waar staat dat dat niet zo is dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In je eerdere post? Waarom zouden die 24000 files niet op je interne geheugen kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:31:
In je eerdere post? Waarom zouden die 24000 files niet op je interne geheugen kunnen staan?
Ik zal het voor de slecht lezende mensen uitgebreid(er) noteren:

Telefoon A:
Interne SD met 24.000 files. Indexeren is klaar in tijd X.

Telefoon B:
Interne SD met 24.000 files plús externe SD met 24.000 files. Indexeren is klaar in tijd Y.

Wonderlijk genoeg zal Y "langer" duren dan X :o

Wonderlijk genoeg is een externe SD vaak langzamer dan een interne SD waardoor de mediascanner relatief langer doet om die te indexeren :o

Mfg wat een selectief gelees en utter zonde van de tijd die je er in steekt om een ánder te helpen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
rms90 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:12:
Ook zie ik dat in percentages de mediaserver 58% verbruikt heeft, scherm 20% en zowel standby als android systeem beide 9%.

Ik had gisteren trouwens hetzelfde en heb toen mediaserver gestopt en toen was het weer goed. Ik heb gisteren wel mijn SD kaart van de HTC erin gestopt. Dat zal de reden wel zijn want daar staan nogal wat foto's op die worden geïndexeerd of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:35:
[...]

Mfg wat een selectief gelees en utter zonde van de tijd die je er in steekt om een ánder te helpen ook.
Slecht geslapen?

Mijn excuses, blijkbaar was dat probleem met die batterij-grafiek enkel bij LG.
Negeer bovenstaande dus maar, ik kom wel eens terug als mijn S4 geleverd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hoor, heerlijk zelfs maar ik snap niet wat de vraagsteller heeft aan dingen als "Die ganse batterijgrafiek is niet heel erg correct, da's toch al langer bekend?" maar over een goed bedoeld antwoord moeilijk wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
1. Ik heb al toegegeven dat mijn reply niet correct was
2. Moest je nu direkt gezegd hebben dat er een verschil was tussen intern en SD, dan hadden we nu die ganse belachelijke discussie niet gehad.

En nu kom ik echt niet meer terug voor ik de S4 zelf heb... Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:56:
2. Moest je nu direkt gezegd hebben dat er een verschil was tussen intern en SD, dan hadden we nu die ganse belachelijke discussie niet gehad.
"Als er een SD-kaart in zit met heel veel bestanden heb je hier meer last van dan bij gebruik zonder SD-kaart."

Jij kent blijkbaar toestellen zonder intern geheugen. Mag aannemen dat dit gewoon duidelijk genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 15:15:
[...]

Heb zelf geen SGS4 maar op de SGS2 kom je dit bij een hoop 4.x Roms ook tegen. Na een reboot zal de mediascanner je hele geheugen indexeren hetgeen kan zorgen voor een hoge CPU-last en daarmee accudrain. Als je echter je telefoon weer vol zou laden zonder te rebooten is die drain "weg". Na een reboot/telefoon uit en aanzetten zal mediascanner wel weer gaan scannen.

Als er een SD-kaart in zit met heel veel bestanden heb je hier meer last van dan bij gebruik zonder SD-kaart.
Ik heb vanmorgen de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen in de hoop dat het over zou zijn.
Dit kan dus de reden zijn dat de media scanner nu zo hoog percentage heeft?

Zal de komende dagen het verbruik goed in de gaten houden om er achter te komen wat nou de boosdoener is.
Kan het ook geen bug in de software zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rms90 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:32:
Je zou ook voor de gein eens BetterBatteryStats kunnen installeren om te kijken welke app/service voor de drain zorgt. Bovenaan kiezen voor partial wakelocks en/of kernel wakelocks en kijken wat de top drainer is.
No idea... :) Is iets dat je met bovenstaande apps wellicht kunt uitzoeken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 30-04-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er was ten tijde van de S2 in ieder geval een heel topic over. Met latere roms is bij 99,9% van de gevallen de eventuele drain wel verdwenen. Wat echt zuipt is gewoon een exchange server bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 11:24
Op de S2 met een 4.x custom rom kon een brakke media bestand ervoor zorgen dat de media scan over de rooie gaat (had ik elke reboot last van). Op de S4 (nog) geen last van gehad maar dat zou het dus kunnen zijn. BBS is inderdaad een goede programma om het uit te vinden.

Edit:
Even terugkomend op dit:
Anoniem: 514091 schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:24:
YouTube: Galaxy S4 Screen Ghosting/Smearing

Dit is een filmpje waar mijn S4 ook last van heeft hebben meer mensen hier last van.?
Ik begin me hieraan erg te irriteren, vooral omdat ik vooral zwarte achtergronden gebruik en het daarom erg duidelijk zichtbaar is. Hoop dat dit met een software update op te lossen is. Topic op XDA over dit probleem.

Ik heb ook nog steeds 'last' van een constant oranje download icoon op wifi, heb al geprobeerd alle sync etc. uit te zetten maar het mocht niet baten. Het lijkt er ook op dat niks data aan t trekken is. |:(

[ Voor 60% gewijzigd door SCARfaceE op 30-04-2013 16:53 ]

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rms90
Ik heb nu BetterBatteryStats geinstalleerd en zal vannavond het verbruik hiermee in de gaten houden. iedergeval bedankt voor de hulp totzover
Brad Pitt schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:36:
[...]

Je zou ook voor de gein eens BetterBatteryStats kunnen installeren om te kijken welke app/service voor de drain zorgt. Bovenaan kiezen voor partial wakelocks en/of kernel wakelocks en kijken wat de top drainer is.

[...]

No idea... :) Is iets dat je met bovenstaande apps wellicht kunt uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ligt het aan mijn toestel dat er af en toe een vertraging inzit??Vooral als je op de fysieke home toets drukt… erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zet S Voice inschakelen door 2x de homebutton in te drukken uit in de instellingen. Dat veroorzaakt de delay, omdat het wacht totdat je 2x de homebutton indrukt.

[ Voor 18% gewijzigd door Chris Smoove op 30-04-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Even dubbel klik homeknop, in S Voice > menu knop > settings > Open via the home key uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Start de app S Voice > menu button > Instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Gelukt! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497667

Ben nu paar dagen in bezit van de s4, en vind het echt een top toestel.
Gister merkte ik alleen dat watchon sinds update mijn tel meerdere keren liet crashen.
Wat ik ook wel jammer vind is dat de achterkant erg snel bekrast is. Heb sinds ik mn toestel heb hem in een telefoonsok zitten, en hem niet op harde ondergronden gelegd, en toch al een legioen lange krassen er op. Voor degenen die dat willen vermijden is het aan te raden om er vanuit de box gelijk een backprotector op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zat er geen zand in die sok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497667

Nee, dat niet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Misschien omdat je handen ruw zijn. Doe wat lotion op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 497667 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:09:
Voor degenen die dat willen vermijden is het aan te raden om er vanuit de box gelijk een backprotector op te plakken.
Over een korte tijd koop je een nieuwe achterkant voor een habbekrats. Niet echt een mega issue imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

rms90 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:32:
[...]

Ik heb vanmorgen de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen in de hoop dat het over zou zijn.

Zal de komende dagen het verbruik goed in de gaten houden om er achter te komen wat nou de boosdoener is.
Kijk eens in xperia Z draadje. Daar komt dat probleem met regelmaat aan de orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-06 07:15
Aangezien er (nog) geen accessoires-topic is, hier even mijn vraag:
Ben momenteel heel tevreden met mijn S4, alleen vind ik de achterkant enorm lelijk. Er zijn wel al een paar alternatieve covers verkrijgbaar zoals deze: https://www.mytrendyphone...ng-galaxy-s4-104881p.html
Ze zijn wel dikwijls aluminium en wil dit niet als die cover gsm en/of gps ontvangst serieus zou beperken.

Heeft iemand hier al ervaring mee of bvb met een S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:22
Dit soort verzoeken is hier niet toegestaan

[ Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zie hier boven

[ Voor 90% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 15:17

Step

step@tweakers.net#

tomhster schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:25:
[...]

Spigen Slim wallet in metallic black, via spigen.com. Kost wat, heb je ook wat. Erg mooi afgewerkt, de hoeken zijn ook beveiligd tegen schade bij vallen (dat vind ik namelijk het grote nadeel van de originele flipcovers). Zeer tevreden dus en de kleur en uitstraling passen perfect bij zo'n mooi toestel.
Had er graag een besteld Neo Hybrid Case white maar alleen te betalen met Paypal of Creditcard (en ik betaal toch liever via iDeal). 35 euro is ook nog wel fors (tenzij het super materiaal is..)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514091

SCARfaceE schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:40:
Op de S2 met een 4.x custom rom kon een brakke media bestand ervoor zorgen dat de media scan over de rooie gaat (had ik elke reboot last van). Op de S4 (nog) geen last van gehad maar dat zou het dus kunnen zijn. BBS is inderdaad een goede programma om het uit te vinden.

Edit:
Even terugkomend op dit:

[...]

Ik begin me hieraan erg te irriteren, vooral omdat ik vooral zwarte achtergronden gebruik en het daarom erg duidelijk zichtbaar is. Hoop dat dit met een software update op te lossen is. Topic op XDA over dit probleem.

Ik heb ook nog steeds 'last' van een constant oranje download icoon op wifi, heb al geprobeerd alle sync etc. uit te zetten maar het mocht niet baten. Het lijkt er ook op dat niks data aan t trekken is. |:(
Ga je hem anders omruilen?
Want kennelijk hebben andere S4 gebruikers op dit forum dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Step schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:12:
[...]

Had er graag een besteld Neo Hybrid Case white maar alleen te betalen met Paypal of Creditcard (en ik betaal toch liever via iDeal). 35 euro is ook nog wel fors (tenzij het super materiaal is..)
Op die site staat de prijs toch vermeld in dollars, of hebben we het over iets anders? Dat is incl. verzendkosten en tegen huidige koers dus 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:28:
[...]
Op die site staat de prijs toch vermeld in dollars, of hebben we het over iets anders? Dat is incl. verzendkosten en tegen huidige koers dus 25 euro.
Als ik zo'n cover wil bestellen zijn dit de beschikbare verzendopties:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/spigen.PNG

Ik wacht dus ook nog even met orderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:37:
[...]

Als ik zo'n cover wil bestellen zijn dit de beschikbare verzendopties:

[afbeelding]

Ik wacht dus ook nog even met orderen :)
Klopt, dit had ik dus ook + 29.99 dollar voor het ding zelf en dan kom je wel op 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
foekebooij schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:20:
@mrs90, een percentage per uur is wel veel. Dit stond ook in de tweakers review besproken, hierin stond ook dat alle extra features geen extra stroom verbruiken dus daarvoor hoef je ze niet uit te zetten.
Zelf heb ik geen s4 maar probleem van de accu hoor ik vaker, misschien dat er een update komt dat TouchWiz minder energie gaat vreten...

Aangepast na foutje sense ipv touchwiz
Is 1% per uur echt veel?? Dan is het een hele vooruitgang. Mijn s2 'zuipt' als een gek :(

Btw kan je de accu vd s4 ook in de 3 of zelfs 2 gebruiken? :)

[ Voor 5% gewijzigd door 330d op 01-05-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minder goed nieuws (voorlopig) voor de Exynos Octa wachtenden onder ons :(

Brad Pitt in "[Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15
330d schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Btw kan je de accu vd s4 ook in de 3 of zelfs 2 gebruiken? :)
Neen, ander model, gaat niet werken.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Was eerst ook van plan om te wachten, zoals het er naar uitziet gelukkig niet gedaan. De Qualcomm presteert perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

video: Samsung Galaxy S4

In deze videoreview van tweakers zie je vanaf minuut 9.21 zie je een game... met een t-rex en een crossmotor. Iemand enig idee welke game dit is of is dat puur een demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super mooi resultaat! Zij testen wel op 100 Nits, dus een lagere brightness. Hetgeen op een Amoled scherm van veel minder groot belang is dan op een LCD, door het hogere contrast. Heb m'n S2 ook meestal op een zeer lage brightness staan. Ten eerste omdat dat kán en ten tweede omdat ik dat felle helemaal niet trek.

Goed om te lezen dat het dus ook met dat onderdeel wel redelijk snor zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26
Brad Pitt schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:39:
[...]

Super mooi resultaat! Zij testen wel op 100 Nits, dus een lagere brightness. Hetgeen op een Amoled scherm van veel minder groot belang is dan op een LCD, door het hogere contrast. Heb m'n S2 ook meestal op een zeer lage brightness staan. Ten eerste omdat dat kán en ten tweede omdat ik dat felle helemaal niet trek.

Goed om te lezen dat het dus ook met dat onderdeel wel redelijk snor zit :)
Arnoud heeft trouwens een update geplaatst bij de review, met een andere simkaart/netwerk gaat het bij licht gebruik 30u langer mee.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
Er is ook al een firmware update geconstateerd bij onze Oosterburen.
Wellicht lost dit het lag probleem op die sommige gebruikers hadden.
http://www.samsunggalaxys...msung-galaxy-s4-onderweg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 15:01
Voor degene die twijfelt tussen i9500 en i9505
Octacore vs Quadcor review:
YouTube: Galaxy S 4: Octa-Core vs Quad-Core

[ Voor 37% gewijzigd door scientist456 op 02-05-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Ik heb de S4 sinds gisteren en hij bevalt me erg goed. Ik ben wel teleurgesteld over de "air view" feature. Die is maar zeer beperkt toepasbaar en alleen maar bij Samsung software, dus niet in Chrome, niet in Gmail en vrijwel nergens anders. Ik had daar echt meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:55:
Ik had daar echt meer van verwacht.
Je hebt dus voor het kopen geen énkele review gelezen? :P

Mocht die broncode vrij komen (Samsung, dus die kans is 0%) kunnen andere apps er ook gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Brad Pitt schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Je hebt dus voor het kopen geen énkele review gelezen? :P

Mocht die broncode vrij komen (Samsung, dus die kans is 0%) kunnen andere apps er ook gebruik van maken.
Ik heb wel reviews gelezen maar zelf proberen is toch anders. Hopelijk doet Samsung er wat meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 11:13
Ik las dat de S4 ook de nieuwere AC band ondersteunt mbt wifi. Ondersteunt de S4 ook Dualband zodat ik er mee kan inloggen op de 5.0 Ghz band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RSD1982 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:40:
Ik las dat de S4 ook de nieuwere AC band ondersteunt mbt wifi. Ondersteunt de S4 ook Dualband zodat ik er mee kan inloggen op de 5.0 Ghz band?
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514091

Mijn probleem is ook op gepikt door hardwareinfo:

http://nl.hardware.info/n...y-s4-heeft-schermprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat na-ijlen van die kleuren zal best te maken hebben met de verschillende snelheden van de sub-pixels. Zelfde effect als phosphor-lag op plasma-tv's denk ik. Heb daar zelf gelukkig niet zoveel last van, andere mensen zien dat overduidelijk. Twijfelachtig of dát met een firmware-update verholpen kan worden imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Laatst online: 17-06 07:34
De accu duur keek ik wel even van op. Inderdaad ook eens mijn tel met 100% naast me gelegd voor het slapen. De volgende ochtend 91% met alles uit en lage scherm helderheid. Toestel is nog amper een week oud dus ik ga me daar niet druk om maken. Als je de % weergaven uit zet hoef je ook niet steeds te kijken naar het percentage verder vind ik de accu tot zo ver prima.

Verder valt het me op dat op veel fora vooral mensen naar problemen zoeken op deze telefoon neem nou dat met met de verkleurende pixels in het instellingen scherm tijdens het scrollen. Ik denk dat de gemiddelde gebruiker dit niet zou zijn opgevallen. Laat staan dat voor zover ik weet dat het kwaad kan?

Vraagje
Is er trouwens hier iemand die weet of het nog mogelijk is om te snel scrollen in je album op datum zoals bij de S2 HTC desire, Sensation wel mogelijk was? lijkt wel of deze optie er niet meer is op de S4. Ik mis deze optie nu even het meeste op de telefoon. Nu scoll en zoek je je letterlijk lam als je veel fotos op je telefoon heb staan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Haha, ze hebben m'n plaatje gebruikt op hardware.info van de S4 en S2 naast elkaar.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Wat betreft de accu: Als ik beschikking heb tot stroom gaat ie sowieso elke dag an de lader, dus dat is het probleem niet.

Het gaat er meer om dat als ik een paar dagen weg ben zonder stroom. Maar dan gaat de data toch uit om de accu te sparen.
Maar ik zag ook al voor 25eur een extra originele accu, dus die neem ik er sowieso bij.

Ik gebruik de telefoon ook veel als GPS logger (geen navigatie, dus scherm uit). Is het correct om te zeggen dat de GPS gelijk of minder verbruikt dan zwaar gebruik, dus dat de accu met GPS route loggen een uur of 15 mee gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door The Anarchist op 02-05-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Op mijn S2 kon ik een achtergrond voor het startscherm instellen en dan kon je kiezen om m mee te laten scrollen of om m vast te zetten. Zie:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/1214203/ScreenShot.png

Hoe doe ik dat met een S4? Kan het nergens vinden....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Ik kan Nova Launcher aanraden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Many thnx! Die Nova Launcher is een blijvertje!!! :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
The Anarchist schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:05:
Wat betreft de accu: Als ik beschikking heb tot stroom gaat ie sowieso elke dag an de lader, dus dat is het probleem niet.

Het gaat er meer om dat als ik een paar dagen weg ben zonder stroom. Maar dan gaat de data toch uit om de accu te sparen.
Maar ik zag ook al voor 25eur een extra originele accu, dus die neem ik er sowieso bij.

Ik gebruik de telefoon ook veel als GPS logger (geen navigatie, dus scherm uit). Is het correct om te zeggen dat de GPS gelijk of minder verbruikt dan zwaar gebruik, dus dat de accu met GPS route loggen een uur of 15 mee gaat?
De accu staat bij mij nu op 81%. Ik heb hem vanmorgen om 7.00 uur van de lader gehaald en bij mij staat GPS uit, maar wel blue tooth aan ivm mijn carkit. Heb vanmorgen mailtjes ontvangen/beantwoord, een foto gemaakt, dit forum in de gaten gehouden en whatsapp diverse keren gebruikt. En de stappenteller (werkt perfect) staat bij mij continu aan. k vind dit heel erg netjes en ben er erg tevreden over. Hij is in totaal 4 keer opgeladen dus hij wordt nog beter.

Morgen zal ik GPS eens een dag aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
mytheory schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Morgen zal ik GPS eens een dag aanzetten.
Je moet dan ook een applicatie aanzetten die gps gebruikt (logger).

GPS kan je sowieso altijd aan laten staan. Die wordt pas echt ingeschakeld als een applicatie er om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de S4 de optie had om een PIN op het vergrendelscherm te zetten als het niet verbonden is met een bepaald wifi netwerk maar kan hier niets over terug vinden. Ben ik gewoon gek of blind? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
The Anarchist schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Je moet dan ook een applicatie aanzetten die gps gebruikt (logger).

GPS kan je sowieso altijd aan laten staan. Die wordt pas echt ingeschakeld als een applicatie er om vraagt.
De weerwidget op het beginscherm en buienalarm gebruiken deze ook volgens mij.
Ik heb ze allebei op 1 uur verversen nu staan.

Verder kan ik natuurlijk google track aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
EnigmaNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:39:
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de S4 de optie had om een PIN op het vergrendelscherm te zetten als het niet verbonden is met een bepaald wifi netwerk maar kan hier niets over terug vinden. Ben ik gewoon gek of blind? :)
Dat heb ik dus ook gelezen en kon het ook nergens vinden.
Volgens mij was dat een preview in Phonearea in maart en zit het er gewoon niet op.

Ik neem aan dat hier ook wel apps voor te krijgen zijn, iemand een goeie app hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
mytheory schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:45:
[...]

Dat heb ik dus ook gelezen en kon het ook nergens vinden.
Volgens mij was dat een preview in Phonearea in maart.

Ik neem aan dat hier ook wel apps voor te krijgen zijn, iemand een goeie app hiervoor gevonden?
Gelukkig, ik ben niet de enige, ik dacht al dat ik gek werd haha. Jammer dat het er niet in zit, dat was een van de features die ik wel zou waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
mytheory schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:43:
[...]

De weerwidget op het beginscherm en buienalarm gebruiken deze ook volgens mij.
Ik heb ze allebei op 1 uur verversen nu staan.

Verder kan ik natuurlijk google track aanzetten.
Ja, maar 1 keer per uur gps checken is natuurlijk verwaarloosbaar. Daarvoor hoef je het niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Delta21 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:48:
Verder valt het me op dat op veel fora vooral mensen naar problemen zoeken op deze telefoon neem nou dat met met de verkleurende pixels in het instellingen scherm tijdens het scrollen.
Dat lijkt mij niets meer als normaal, dit is een toestel die nu gekocht word voor meer dan 600 euro (Of een duur abonnement) dan wil je wel de beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
Brad Pitt schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:10:
Dat na-ijlen van die kleuren zal best te maken hebben met de verschillende snelheden van de sub-pixels. Zelfde effect als phosphor-lag op plasma-tv's denk ik. Heb daar zelf gelukkig niet zoveel last van, andere mensen zien dat overduidelijk. Twijfelachtig of dát met een firmware-update verholpen kan worden imho.
Ik zie het ook, maar pas nadat ik het hier gemeld heb zien worden. Persoonlijk stoor ik mij niet aan dat soort dingen. Ik denk ook dat het wel met een software update opgelost kan worden, de vraag is of het daar dan beter van wordt..

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta21
  • Laatst online: 17-06 07:34
marcel23456 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:49:
[...]

Dat lijkt mij niets meer als normaal, dit is een toestel die nu gekocht word voor meer dan 600 euro (Of een duur abonnement) dan wil je wel de beste kwaliteit.
Ik vind het belangrijker dat een telefoon soepeltjes loopt. En degelijk in elkaar zit. Dan een miniscule flaw met het scrollen in een bepaald menu. Mij was hij nooit opgevallen als ik er niet over zou hebben gelezen.

Ik heb al aantal smartphones gehad en moet zeggen dat deze s4 (eerste samsung) erg goed voelt. Ik heb nog wel eens andere roms gezet op mijn vorige htc's maar ik denk dat ik mij er niet aan ga wagen met de s4 deze voelt zo al goed dat ik hem waarschijnlijk zo laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Begrijp niet dat mensen klagen over de accu van de S4..

Met veel push-accounts en een drukke dag hing de S3 tijdens het avond-eten meestal aan de lader, maar de S4 is op één dag niet leeg te krijgen.. hoeveel er ook mee gespeeld wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
_Nick__ schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:29:
Begrijp niet dat mensen klagen over de accu van de S4..

Met veel push-accounts en een drukke dag hing de S3 tijdens het avond-eten meestal aan de lader, maar de S4 is op één dag niet leeg te krijgen.. hoeveel er ook mee gespeeld wordt..
Ik snap het ook niet. Ik speel een aantal spelletjes die ik ook op mijn S3 speelde en de batterij gaat minder snel leeg dan bij de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 11:56
EnigmaNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:39:
Zoek op Google play naar "wifi unlocker" en take your pick.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Koldur schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:00:
[...]

Zoek op Google play naar "wifi unlocker" en take your pick.
Ik vind er maar eentje en daarvoor moet je betalen. Aangezien de Play store nog steeds geen fatsoenlijke betaalopties heeft wordt dat hem dus niet.

Jammer dat Samsung dit niet ingebouwd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 11:56
EnigmaNL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:15:
[...]

Ik vind er maar eentje en daarvoor moet je betalen. Aangezien de Play store nog steeds geen fatsoenlijke betaalopties heeft wordt dat hem dus niet.

Jammer dat Samsung dit niet ingebouwd heeft.
Beter zoeken zou ik zeggen :+

Google Play: Bluetooth and Wifi Unlocker

Google Play: Wifi Unlock 🔓 2013

Google Play: Unlock At Home Using Wifi

[ Voor 10% gewijzigd door Koldur op 02-05-2013 16:20 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bedankt maar ik sla over. Ze zien er beide niet echt betrouwbaar uit moet ik zeggen :)

Ik heb ooit ergens gelezen dat de S4 dit ingebakken zou hebben maar het is helaas niet waar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4437

Ik krijg het niet voor elkaar om die toetsenbord tril functie uit te zetten elke keer als je een toets aanraak met typen... zwaar irritan..
Kan iemand met een 4 s me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Anoniem: 4437 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:27:
Ik krijg het niet voor elkaar om die toetsenbord tril functie uit te zetten elke keer als je een toets aanraak met typen... zwaar irritan..
Instellingen -> Mijn Apparaat -> Geluid -> onder kopje "Systeem" staat Trillingsreactie en in het rijtje staan nog meer Trilfuncties die je aan of uit kunt zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286188

ik heb ook nu samsung galaxy s4 super toestel

heb een vraaag ik kan de optie ontwikkelaarsopties niet vinden op s4

de samsungs galaxy s3 hadt dat wel. waar kan ik die optie vinden op mijn s4

of heeft samsung de optie eruit gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua

Sua

lichtelijk nieuw

Anoniem: 286188 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:16:
ik heb ook nu samsung galaxy s4 super toestel

heb een vraaag ik kan de optie ontwikkelaarsopties niet vinden op s4

de samsungs galaxy s3 hadt dat wel. waar kan ik die optie vinden op mijn s4

of heeft samsung de optie eruit gehaald
in nieuwere androidversie moet je eerst iets van 7x tappen op "build number" geloof ik.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4437

Step schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:29:
[...]

Instellingen -> Mijn Apparaat -> Geluid -> onder kopje "Systeem" staat Trillingsreactie en in het rijtje staan nog meer Trilfuncties die je aan of uit kunt zetten. :)
Nee daar zet je dit niet mee uit.. zo ver was ik ook nog gekomen, heb je zelf een 4?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367894

Anoniem: 4437 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:27:
Gewoon bij instellingen > mijn apparaat > taal en invoer > samsung-toetsenbord > geavanceerd > trillen bij toetsaanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Anoniem: 367894 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Gewoon bij instellingen > mijn apparaat > taal en invoer > samsung-toetsenbord > geavanceerd > trillen bij toetsaanslag.
Yep dit is het (je mag best even eerst op je telefoon zelf zoeken voor gelijk vragen te stellen) en ik heb zelf een S4 sinds 27 april. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 17:25

RawChild

PSN: Rawchild

Ik heb ook last van vreemde kleuren bij scrollen en dat de boel wat vervaagt.
Sterker nog, als ik door deze berichten scrol vervaagt de tekst.
Verder top toestel.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo
heb van vandaa een s4
maar weet iemand hoe ik mock locations kan inschakenelen
want ik gebruik een externe gps
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286188

Sua schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:18:
[...]

in nieuwere androidversie moet je eerst iets van 7x tappen op "build number" geloof ik.
ja het werk ik heb nu ontwikkelaarsopties weer terug bedank voor de tip _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Hoe zet ik de shutter sound van de camera af?

Zelfs als ik het volume helemaal uit heb staan (en zelfs vibratie uit), dan nog geeft het een geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:51
Z_Jr schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:04:
Hoe zet ik de shutter sound van de camera af?

Zelfs als ik het volume helemaal uit heb staan (en zelfs vibratie uit), dan nog geeft het een geluid.
Rooten.

Het is her en der illegaal (strafbaar; dikke boete als ze je pakken) om foto's zonder geluid te maken. Niet geheel onbegrijpelijk >:) 8)
Pagina: 1 ... 9 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV