Simple notepadZ_Jr schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:04:
Hoe zet ik de shutter sound van de camera af?
Zelfs als ik het volume helemaal uit heb staan (en zelfs vibratie uit), dan nog geeft het een geluid.
Behalve voor apple blijkbaar. Op stil maakt ook camera geen geluid.RzrBck schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:10:
[...]
Rooten.
Het is her en der illegaal (strafbaar; dikke boete als ze je pakken) om foto's zonder geluid te maken. Niet geheel onbegrijpelijk![]()
Verwijderd
Apple lapt alle regels aan haar laars, dat is bekend. Ok voor wat betreft garantie blijven zij stug op 6 maanden hangenNiltag schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:22:
[...]
Behalve voor apple blijkbaar. Op stil maakt ook camera geen geluid.
systeemvolume uitstaan? werkt tenminste op een s2 en s3 wel opdie manier
[ Voor 60% gewijzigd door reyals op 02-05-2013 21:35 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Daarom nooit geen Apple voor mijVerwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:32:
[...]
Apple lapt alle regels aan haar laars, dat is bekend. Ok voor wat betreft garantie blijven zij stug op 6 maanden hangen
Nou mijn HTC one heeft ook geen schutter geluid als de telefoon op stil staat. Toch binnenkort lekker over naar de s4
Mijn S4 heeft problemen met WiFi (D-link DIR-855). De verbinding wordt na ongeveer een minuut verbroken en komt daarna niet meer terug. Heb alles al geprobeerd: opnieuw verbinden, zowel handmatig als WPS. Ik heb diverse Android telefoons en daarmee heb ik totaal geen problemen. Ik vermoed dus een bug helaas. Iemand die dit probleem herkend en een oplossing weet? Ga nu wel erg hard door m'n internetbundel heen.
Hoe staat je energie instellingen? Ik heb hier ook een DIR-855 staan, de One die ik heb heeft volgens mij de zelfde WIFI chip. Geen problemen hier overigens......Doctor Yes schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:33:
Mijn S4 heeft problemen met WiFi (D-link DIR-855). De verbinding wordt na ongeveer een minuut verbroken en komt daarna niet meer terug. Heb alles al geprobeerd: opnieuw verbinden, zowel handmatig als WPS. Ik heb diverse Android telefoons en daarmee heb ik totaal geen problemen. Ik vermoed dus een bug helaas. Iemand die dit probleem herkend en een oplossing weet? Ga nu wel erg hard door m'n internetbundel heen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Had je dit niet met een andere telefoon?Doctor Yes schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:33:
Edit: Geen bier meer voor mij.... Probeer je kanaal eens te veranderen in je router instellingen?
[ Voor 8% gewijzigd door scientist456 op 03-05-2013 01:04 ]
Wifi slaapstandbeleid op 'nooit' staan?
Ik heb alle settings qua slaapbeleid e.d. al geprobeerd zonder resultaat. Spaarstand van de S4 staat uit. Ik moet nog wel vermelden dat de connectie met de 855 op zich wel blijft bestaan, maar er komt na ongeveer een minuut geen data meer door. Als work-around haal ik nu de data binnen via de guestzone met een wat minder beveiligde verbinding. (WPA2 - TKIP). Voorlopig werkt dat goed maar is natuurlijk niet de meest elegante oplossing.Bullet NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:40:
[...]
Hoe staat je energie instellingen? Ik heb hier ook een DIR-855 staan, de One die ik heb heeft volgens mij de zelfde WIFI chip. Geen problemen hier overigens......
Ik heb nu prive bijna 2 jaar een Galaxy S2, deze bevalt super. Voor het werk heb ik een oude Nokia 6700 Classic. Deze Nokia mag ik gaan vervangen. Nu twijfel ik tussen de S4 en een Iphone 5. De Iphone omdat iOS me ook wel eens leuk lijkt en het formaat in de broekzak en in de hand prettiger is. Maar de S4 is groter en daarmee misschien ook wel prettiger met browsen en het lezen van internetpagina's. Dit doe ik regelmatig. Een paar collega's van he hebben de iPhone 5 na ook Android gehad te hebben en ze vinden de iPhone stabieler en prettiger in het gebruikt. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. En straks blijkt iOS 7 een ware ramp te zijn.
Hoe is de Galaxy S4 in het dagelijkse gebruik. Is het nog prettig in de broekzak en is het nog een beetje met 1 hand te bedienen? De Galaxy S2 vind ik soms al vervelend in krappe broekzakken.
Hoe is de Galaxy S4 in het dagelijkse gebruik. Is het nog prettig in de broekzak en is het nog een beetje met 1 hand te bedienen? De Galaxy S2 vind ik soms al vervelend in krappe broekzakken.
In het dagelijkse gebruik is de S4 super natuurlijk.Wreckerrm schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:20:
Ik heb nu prive bijna 2 jaar een Galaxy S2, deze bevalt super. Voor het werk heb ik een oude Nokia 6700 Classic. Deze Nokia mag ik gaan vervangen. Nu twijfel ik tussen de S4 en een Iphone 5. De Iphone omdat iOS me ook wel eens leuk lijkt en het formaat in de broekzak en in de hand prettiger is. Maar de S4 is groter en daarmee misschien ook wel prettiger met browsen en het lezen van internetpagina's. Dit doe ik regelmatig. Een paar collega's van he hebben de iPhone 5 na ook Android gehad te hebben en ze vinden de iPhone stabieler en prettiger in het gebruikt. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. En straks blijkt iOS 7 een ware ramp te zijn.
Het is wel met 1 hand te bedienen (ligt ook aan de grootte van je handen natuurlijk),
maar écht lekker is het niet.
Ik heb vrij grote handen, maar als ik linksboven in het scherm moet zijn dan moet ik aardig wat 'hand-gymnastiek' doen...
En of het makkelijker in je broekzak past kan je wel nagaan aan de hand van de afmetingen toch?
Hij is wél wat dunner dan de iphone volgens mij...
Hoe zit het met de randen om het scherm? Ik heb destijds bij de Galaxy S3 bij verschillende toestellen last van stofophopingen in de randen bij het scherm gehad. Iemand daar ervaring mee? Ik zit toch te twijfelen om over te stappen namelijk.
PSN: Finally_Chris
Hoe bevalt de belkwaliteit? Ik lees in reviews dat de microfoon/speaker nou niet echt de top zijn.
Zit nog te dubben, gisteren een Note2 opgepikt bij de VF actie (SGS4 was 'op'), maar kan hem nog ruilen voor een SGS4 met 60 euro bijbetaling in een andere VF winkel. Door het gratis SD-kaartje vervalt de bijbetaling feitelijk. Note 2 hoor ik in ieder geval lovende verhalen over terwijl de S4 reacties toch wat lauw zijn. Dus effectief is het voor hetzelfde geld een Note 2 of een SGS4. Dan lijkt mij de S4 weer handiger te verkopen als de Note 3 over 4 maanden op de markt komt.... keuzes, keuzes.
Zit nog te dubben, gisteren een Note2 opgepikt bij de VF actie (SGS4 was 'op'), maar kan hem nog ruilen voor een SGS4 met 60 euro bijbetaling in een andere VF winkel. Door het gratis SD-kaartje vervalt de bijbetaling feitelijk. Note 2 hoor ik in ieder geval lovende verhalen over terwijl de S4 reacties toch wat lauw zijn. Dus effectief is het voor hetzelfde geld een Note 2 of een SGS4. Dan lijkt mij de S4 weer handiger te verkopen als de Note 3 over 4 maanden op de markt komt.... keuzes, keuzes.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De externe speaker is echt wel beter dan die van de s3 en de xperia z iig. Veel luider en betere kwaliteit. Dit enkel getest met muziek/youtube. Met bellen weet ik het niet
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Nu wordt het interessant, ik heb ook een HTC One icm met een DIR855.. Om de zoveel tijd restart mijn router als ik wifi aan heb op de telefoon.. Als ik gewoon 3G blijf gebruiken dan doet mijn router het ook normaal.. Nu zie ik dat de S4 ook al kuren heeft met de 855, zou het geen android software foutje zijn?Bullet NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:40:
[...]
Hoe staat je energie instellingen? Ik heb hier ook een DIR-855 staan, de One die ik heb heeft volgens mij de zelfde WIFI chip. Geen problemen hier overigens......
Heb hem sinds gisteren, echt niets mis mee hoor, vooral speaker niet (zowel earpiece als externe).Senor Sjon schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:20:
Hoe bevalt de belkwaliteit? Ik lees in reviews dat de microfoon/speaker nou niet echt de top zijn.
[...]
Router al geüpdatet? Probeer desnoods DD WRT of OpenWRT of iets dergelijks. Vroeger zelf altijd gezeik met Linksys routers die crashten door DLNA/UPnP met PS3, zat allemaal in de software, misschien dat dit met de chip van de Snapdragon 600 ook zo is.Frank1973 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 12:17:
[...]
Nu wordt het interessant, ik heb ook een HTC One icm met een DIR855.. Om de zoveel tijd restart mijn router als ik wifi aan heb op de telefoon.. Als ik gewoon 3G blijf gebruiken dan doet mijn router het ook normaal.. Nu zie ik dat de S4 ook al kuren heeft met de 855, zou het geen android software foutje zijn?
Nog wel erg wennen aan het hele TouchWiz gedoe voor mij trouwens, was helemaal ingeburgerd in de Xperia-lijn... Vind vooral de enorme afwijkende settings menu's een hele domme keuze want iedereen die aan Android gewend is begrijpt er niets meer van, en iemand die nog nooit een smartphone gezien heeft begrijpt er nog minder van... Al die settings zitten allemaal zo weggestopt achter 10 sub-menu's, zijn slecht vertaald en geven niet eens echt een uitleg van wat het doet

Qua scherm is mij opgevallen dat met name bij YouTube iets van dynamische tinten/contrast actief is, ook al zet ik dit alles uit in de display settings dan nog zie je op het moment dat je een video kijkt en het scherm aanraakt dat zodra de UI weer in beeld komt het scherm ineens veel zwarter wordt en zodra deze weer verdwijnt weer een soort van groenig wordt. Bij andere apps is me dat eigenlijk nog niet opgevallen...
Dat van die paarse nasleep in de settings is overigens wel waar, maar dat is gewoon mierenneukerij, ik denk dat het probleem vooral zit in het zwarte menu omdat pixels lichtelijk nagloeien, op lichte oppervlakten zie ik dat namelijk nergens. Sowieso zie ik het eigenlijk niet, nu ik weet dat het er is zie ik het wel maar storend is anders. Ik ben persoonlijk zeer zeer kritisch, met name op schermen, en mooier dan de S4 heb ik ze zelden gezien. Het scherm is zelfs zo mooi dat het af en toe lijkt alsof het een dummy is (komt ook door het gewicht
Het enige waar ik nog echt niet over uit ben is of het scherm nou daadwerkelijk scherper is dan mijn Xperia S, ik weet ook niet hoe ik dat moet beredeneren want de Xperia S heeft een PPI van 342 en de S4 een PPI van 441 maar waar de SXS 1023 subpixels per inch heeft is dat bij de S4 "maar" 883 door de Pentile lay-out. Ik vraag me af wat nou uiteindelijk voor meer scherpte zorgt, "echte" pixels of subpixels. Het scherm is op zich scherp genoeg, alleen ik kan niet zeggen dat ik echt verschil zie ten opzichte van mijn 720p Xperia S, laat staan een grote verbetering
Die overdreven kleuren valt erg mee met dit scherm, daar wordt hij ook om geroemd. Er is zelfs een review te vinden die zegt dat de S4 de meest realistische kleuren van ze allemaal heeft.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
Wie heeft er ervaring met WatsOn om een 2e remote control toe te voegen, of de 1e aan te passen/verwijderen?
ik heb nu 1 tv geconfigureerd maar ik kan geen 2e tv koppelen of de 1e verwijderen.
ik heb nu 1 tv geconfigureerd maar ik kan geen 2e tv koppelen of de 1e verwijderen.
Wie van de tweakers had als voorganger van de Galaxy S4 eerst de Galaxy S3?
Ik ben benieuwd naar bevinden van die personen, gezien ik twijfel of het wel een upgrade waardig toestel is in vergelijking met de GS3.
Ik ben benieuwd naar bevinden van die personen, gezien ik twijfel of het wel een upgrade waardig toestel is in vergelijking met de GS3.
Zou ik dan echt weer niet zeggen, als je hem op Photo Pro zet wellicht maar op dynamic is het nog steeds lekker over de top hoorKevinp schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:29:
Die overdreven kleuren valt erg mee met dit scherm, daar wordt hij ook om geroemd. Er is zelfs een review te vinden die zegt dat de S4 de meest realistische kleuren van ze allemaal heeft.
Je moet een nieuwe kamer aanmaken, daarin kun je dan weer een andere TV instellenVerwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:15:
Wie heeft er ervaring met WatsOn om een 2e remote control toe te voegen, of de 1e aan te passen/verwijderen?
Een tip naar aanleiding van vele DOA's van de S4:
Hallo iedereen,
Uit onderzoek naar de eerste DOA aanmeldingen voor Samsung Galaxy S4 is gebleken dat allen aangemeld werden voor hetzelfde probleem en eveneens dezelfde oorzaak hebben.
Allemaal hadden ze een beschadigde SIM module als gevolg van het gebruik van een adapter om van een nano SIMkaart een micro SIMkaart te maken. Deze adapter past niet en bij het verwijderen worden alle pinnetjes van de SIM module afgebroken met een defecte module als gevolg. In deze gevallen zal de constructeur weigeren om het toestel als DOA te accepteren.
Hallo iedereen,
Uit onderzoek naar de eerste DOA aanmeldingen voor Samsung Galaxy S4 is gebleken dat allen aangemeld werden voor hetzelfde probleem en eveneens dezelfde oorzaak hebben.
Allemaal hadden ze een beschadigde SIM module als gevolg van het gebruik van een adapter om van een nano SIMkaart een micro SIMkaart te maken. Deze adapter past niet en bij het verwijderen worden alle pinnetjes van de SIM module afgebroken met een defecte module als gevolg. In deze gevallen zal de constructeur weigeren om het toestel als DOA te accepteren.
Puur qua interesse, waarom ga je naar de S4 over als je de One hebt?jwakie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:30:
Nou mijn HTC one heeft ook geen schutter geluid als de telefoon op stil staat. Toch binnenkort lekker over naar de s4
Doe eens even lezen man, kan geen kwaad hoor.Johnnyzz schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:41:
Wie van de tweakers had als voorganger van de Galaxy S4 eerst de Galaxy S3?
Bij gebrek aan een accessoire-topic hier maar even de tip dat bij amazon.de de originele flipcovers te koop zijn voor grofweg de helft als wat je er hier voor betaalt. Ik heb net de flipcover met screen besteld voor onder de dertig euro, thuisbezorgd en alles.
Bron?Stancke schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:43:
Een tip naar aanleiding van vele DOA's van de S4:
Hallo iedereen,
Alleen iPhone 5 had tot nu toe nano sim toch? Dat zou betekenen dat al die mensen overgestapt zijn van een iPhone 5 naar een S4, buiten het feit dat Apple gebruikers zelden van "hun" merk afwijken lijkt het me zeer vreemd als ze hun iPhone 5 nu al inruilen...
Verwijderd
Dat 'nu al' valt wel mee he, de iPhone 5 is al een tijdje uit! En het is dit jaar m.i. het 1e echte interessante jaar om over te stappen met al dat Android geweld.
Tegenwoordig kan je via iDeal geld toevoegen naar je Paypal account.Step schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:12:
[...]
Had er graag een besteld Neo Hybrid Case white maar alleen te betalen met Paypal of Creditcard (en ik betaal toch liever via iDeal). 35 euro is ook nog wel fors (tenzij het super materiaal is..)
Ik heb wel verder gelezen en zag dat jullie de case beetje prijzig vinden, idem hier. Ik zou het ook graag willen bestellen en op ebay store van Spigen komt het op 33 euro maar vergeet de douane + inklaring kosten niet als het onderschept wordt.
http://www.ebay.nl/itm/251251795923
Ik ben nog niet uit met de case optie, ik heb nu S2 en die kan best tegen een stootje maar voor S4 wil ik wel een stevige case wegens mij werk.
"Valt wel mee"? Hij is pas sinds 28 september te krijgen in Nederland (off-topic: mooie dag trouwens, mijn verjaardagVerwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:04:
Dat 'nu al' valt wel mee he, de iPhone 5 is al een tijdje uit! En het is dit jaar m.i. het 1e echte interessante jaar om over te stappen met al dat Android geweld.
Excuseer mij voor mijn onwetendheid maar waar werk jij precies? Ik geloof best dat het zo is maar ik kan nu de context en betrouwbaarheid even niet goed inschatten.
Verwijderd
Wel als het kriebelt om de overstap naar Android te maken. De alternatieven zijn dit jaar beter dan ooit. Zelfs vanuit China (Oppo Find 5, Xiaomi M2S).Rctworld schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:51:
[...]
"Valt wel mee"? Hij is pas sinds 28 september te krijgen in Nederland (off-topic: mooie dag trouwens, mijn verjaardag) Dat is alles bij elkaar ongeveer een halfjaar... Een telefoon die ongeveer 700 euro moet kosten ga je echt niet binnen een halfjaar vervangen door een andere telefoon van 700 euro tenzij hij echt bagger is, nu heb ik niets met Apple als bedrijf maar bagger producten zijn het zeker niet
Ja tenzij je geld teveel hebt natuurlijk...
De alternatieven zijn altijd al goed geweest, het is wellicht meer dat mensen van hun 3GS naar een 4S/5 zijn gegaan en erachter kwamen dat nog een keer precies hetzelfde wel erg saai wordt (één van de redenen dat ik na 3 jaar Xperia's ingeruild heb voor een Samsung).Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:55:
[...]
Wel als het kriebelt om de overstap naar Android te maken. De alternatieven zijn dit jaar beter dan ooit. Zelfs vanuit China (Oppo Find 5, Xiaomi M2S).
Off-topic: mij hoef je niet te overtuigen van de Chinese alternatieven, ik heb twee jaar in China gewoond, ik heb menig persoon aan de Xiao Mi M2 geholpen
Weet iemand goede beschermer voor S4? Ik wil hem liever niet in een hoesje doen, maar in bijv harde (doorzichtige) platic omhuizing doen.
Sommige mensen wel hoorRctworld schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:51:
[...]
"Valt wel mee"? Hij is pas sinds 28 september te krijgen in Nederland (off-topic: mooie dag trouwens, mijn verjaardag) Dat is alles bij elkaar ongeveer een halfjaar... Een telefoon die ongeveer 700 euro moet kosten ga je echt niet binnen een halfjaar vervangen door een andere telefoon van 700 euro tenzij hij echt bagger is, nu heb ik niets met Apple als bedrijf maar bagger producten zijn het zeker niet
Ja tenzij je geld teveel hebt natuurlijk...
[...]
Waarom? De iPhone bevalt, voor wat mogelijk is met iOS, zeer goed. Apps starten snel op, toestel reageert snel en zonder schokken, bel- en geluidskwaliteit zijn super, toestel voelt degelijk en 'premium' aan, er is nagedacht over de details van de UX, accu gaat in mijn geval zeer lang mee (2+ dagen), i-net pagina's laden snel, scrollen is soepel, apps zijn van zeer hoge kwaliteit, een goed gebruik van een push-service voor notificaties, etc, etc...
Toch mis ik de meer geavanceerde zaken van Android zoals echte multi-tasken, USB OTG, de openheid en extra mogelijkheden tov iOS, krachtige hardware om 1080p in real-time te decoderen tijdens het streamen, 4.5-5" scherm, etc.
Belangrijke zaken voor mij, maar toch terughoudend. Waarom? Als ik switch, dan 'moet' in Android gaan gebruiken en lever ik een goed en prettig werkend toestel in. Geen probleem zou je wellicht zeggen, ware het niet dat Android een groot nadeel voor mij heeft. Dat nadeel is lag en studder. Zeg niet dat die niet aanwezig is met de HTC One, Galaxy S4, xperia Z, etc wat dat is wel zo. Ik heb al die toestelen - en vele anderen - in mijn hand gehad en ik zie het bij allemaal. Bij de een meer dan bij de ander, maar het is aanwezig. Het is ook te verklaren als je weet hoe Android de GUI rendering engine implementeert. Wel moet ik toegeven dat het een heel stuk verminderd is en dat het al veel minder storend is dan 'vroeger' (HTC One X, Galaxy S3, etc).
Telkens switch ik dus met mijn gedachte tussen Android en iOS. Dan ben ik overtuigd om de One/S4 te kopen, dan weer dat ik bij iOS blijf. Er vervelend maar ik besef dat dat een luxe probleem is.
Maar goed, een 'kort' verhaal dat er wel degelijk mensen zijn die van een nieuwe iPhone 5 willen switchen naar Android.
Ik heb de iPhone 5 eens kunnen uitproberen naast mijn Xperia Z en Galaxy Nexus en deze 2 androids zijn in werking net zo soepel als de iPhone. De Gnex is natuurlijk wel wat slomer, maar wel net zo soepel. De Xperia Z is even soepel en op veel punten net zo snel als de iPhone en de iPhone is op sommige punten weer wat minder snel.
@cordonbleu: Ben ik het niet mee eens. Zoals ik al zei, ik heb a) diverse Android toestellen gehad (Desire, Nexus S, S-II, S-III, HTC One X) en b) alle 2013 flagships in mijn handen gehad (en geruime tijd genomen om er mee te spelen). Geen enkele is net zo soepel (met nadruk op soepel) als een iOS device (of WP device!). De 2013 modellen zijn in sommige gevallen wel sneller (vooral in benchmarks), maar niet soepeler.
Sommige apps op android 4.1/4.2 hebben nog steeds schokkerig gedrag tijdens scrollen (facebook, Greader bv) en OS animaties vertonen ook af en toe haperingen. Verder is het laden van bv de "Contacten"-app op de S4 (en ook op de S3) erg traag tov de iPhone 5. Met laden bedoel ik als de "Contacten" app nog niet in het geheugen staat.
Ook op de HTC One, S4 en de Xperia Z heb ik diverse haperingen en lags gezien (afgelopen donderdag in de winkels). Zoals ik al zei, het is al een stuk verbeterd, maar echt nog niet op het nivo als een iOS/WP device. Laat staan daarboven. Mocht je het niet zien op een Android device, speel enkele dagen ruim met een iPhone 4/4S/5 / WP en je weet wat ik bedoel.
Sommige apps op android 4.1/4.2 hebben nog steeds schokkerig gedrag tijdens scrollen (facebook, Greader bv) en OS animaties vertonen ook af en toe haperingen. Verder is het laden van bv de "Contacten"-app op de S4 (en ook op de S3) erg traag tov de iPhone 5. Met laden bedoel ik als de "Contacten" app nog niet in het geheugen staat.
Ook op de HTC One, S4 en de Xperia Z heb ik diverse haperingen en lags gezien (afgelopen donderdag in de winkels). Zoals ik al zei, het is al een stuk verbeterd, maar echt nog niet op het nivo als een iOS/WP device. Laat staan daarboven. Mocht je het niet zien op een Android device, speel enkele dagen ruim met een iPhone 4/4S/5 / WP en je weet wat ik bedoel.
@Anteros
Ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt, als ik mijn Note II naast een iPhone 5 legt, zal de iPhone 5 net iets smoother (soepeler) zijn, maar niet veel en minder lags (die ik overigens zelden heb) hebben dan mijn Note II.
Maakt het uit?
Nee, ik vind eerlijk gezegd van niet.
Het is jammer, maar de voordelen van Android wegen voor mij in iedergeval veel zwaarder dan 'dat het een keertje lagt'. Qua stabiliteit schijnt Android stabieler te zijn, daar is onderzoek naar gedaan.
http://www.forbes.com/sit...than-android-a-data-dive/
http://appadvice.com/appn...e-often-than-android-apps
Ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt, als ik mijn Note II naast een iPhone 5 legt, zal de iPhone 5 net iets smoother (soepeler) zijn, maar niet veel en minder lags (die ik overigens zelden heb) hebben dan mijn Note II.
Maakt het uit?
Nee, ik vind eerlijk gezegd van niet.
Het is jammer, maar de voordelen van Android wegen voor mij in iedergeval veel zwaarder dan 'dat het een keertje lagt'. Qua stabiliteit schijnt Android stabieler te zijn, daar is onderzoek naar gedaan.
http://www.forbes.com/sit...than-android-a-data-dive/
http://appadvice.com/appn...e-often-than-android-apps
@calvinturbo: En met de vraag "Maakt het wat uit?" sla je de spijker op z'n kop. Ik ben dus nu constant aan het afwegen of het voor mij iets uitmaakt of niet. Ik weet dat ik (wat) soepelheid in zal leveren (tesamen met bouwkwaliteit en kwalitatief goede apps) voor een device waar je veel meer mee kan. Lastig...
nvm
[ Voor 107% gewijzigd door EnigmaNL op 04-05-2013 01:53 ]
Dit is nadrukkelijk niet toegestaan!
[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 04-05-2013 18:05 ]
Dit is niet toegestaan
[ Voor 78% gewijzigd door Bullet NL op 04-05-2013 18:05 ]
Poeh, het is wel even wennen zeg, van 4 1/2 jaar iOS naar Android. Zit toch weer heel anders in elkaar.
Paar vraagjes:
1) Het iPhone scherm was VEEL witter, daar waar het wit moest zijn. Is dit in Android/SG4 ook aan te passen?
2) Welke app is handig om te gebruiken als ik gebruik wil maken van de ingebouwde temperatuur sensor?
3) Welke videoplayer gebruiken jullie?
Ik heb gemerkt dat de standaard videoplayer niet veel codecs ondersteund. Als ik ga Googlen leer ik dat het erg lastig is en eigenlijk geadviseerd wordt om je bestaande vids te converteren naar een formaat wat wel ondersteund wordt. Aangezien gemak de mens dient ben ik eigenlijk op zoek naar een videoplayer die VEEL ondersteund. Denk aan alle AVI en MPEG codecs bv.
Paar vraagjes:
1) Het iPhone scherm was VEEL witter, daar waar het wit moest zijn. Is dit in Android/SG4 ook aan te passen?
2) Welke app is handig om te gebruiken als ik gebruik wil maken van de ingebouwde temperatuur sensor?
Ik heb gemerkt dat de standaard videoplayer niet veel codecs ondersteund. Als ik ga Googlen leer ik dat het erg lastig is en eigenlijk geadviseerd wordt om je bestaande vids te converteren naar een formaat wat wel ondersteund wordt. Aangezien gemak de mens dient ben ik eigenlijk op zoek naar een videoplayer die VEEL ondersteund. Denk aan alle AVI en MPEG codecs bv.
Sense vind ik mooier maar ik mis de instellingen van tw.alwaysleft schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:51:
[...]
Puur qua interesse, waarom ga je naar de S4 over als je de One hebt?
De fysieke homeknop mis ik. Als hij bijvoorbeeld op nachtkastje ligt dan is je telefoon ontwaken met homebutton een stuk handiger. In meerdere situaties wel.
Een dedicated settings button mis ik ook.
een groter scherm zonder dat er met die 3 puntjes een gedeelte weggesnoept lijkt mij ook beter.
Smartphones die ik gehad heb:
HTC magic, HTC desire, htc sensation, HTC one X, galaxy s3, HTC one.
Aangezien de one van mijn vriendin nog niet binnen was heb ik haar order laten veranderen naar een s4 en neemt zij mijn one
Sinds gister heeft mijn vriendin de s4, alleen hij heb nu alweer kuren. Op het moment dat je een foto maakt met de camera slaat hij deze niet automatisch op in de galerij.
Ook is bij camera instellingen het kopje opslaan als lichtgrijs gekleurd, dwz hij is niet in te stellen.
Er staat alleen achter: alleen rijk
Zelfs screenshots worden niet opgeslagen. Moet hier een extra geheugen kaart voor worden gekocht ofzo?
edit1: dit is de eerste keer dat ik uberhaupt iets doe met android
edit2: op het moment dat ik een screenshot maak krijg ik de melding:
Kan schermafbeelding niet vastleggen, kan schermafbeelding niet opslaan USB opslag mogelijk in gebruik.
Ook is bij camera instellingen het kopje opslaan als lichtgrijs gekleurd, dwz hij is niet in te stellen.
Er staat alleen achter: alleen rijk
Zelfs screenshots worden niet opgeslagen. Moet hier een extra geheugen kaart voor worden gekocht ofzo?
edit1: dit is de eerste keer dat ik uberhaupt iets doe met android
edit2: op het moment dat ik een screenshot maak krijg ik de melding:
Kan schermafbeelding niet vastleggen, kan schermafbeelding niet opslaan USB opslag mogelijk in gebruik.
[ Voor 22% gewijzigd door looyenss op 04-05-2013 10:24 ]
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Mooi speelgoed hoor dit nieuwe toestel. Scherm is erg prettig. Jammer van Samsung met die 64gb geheugenkaart actie en dat het niet voor iedereen duidelijk was/is dat je je vooraf moest registreren. Ik heb gelukkig tijdig geregistreerd en de papieren op de post gedaan, hoop dat 't snel geleverd zal worden.
Hou ik liever privé maar ik heb m'n connecties in het wereldje, laten we het daarop houden. Er zijn de eerste dag toch een aanzienlijk deel DOA's geweest, hoofdzakelijk van mensen met bovenstaande SIMadaptor.Rctworld schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:51:
Excuseer mij voor mijn onwetendheid maar waar werk jij precies? Ik geloof best dat het zo is maar ik kan nu de context en betrouwbaarheid even niet goed inschatten.
Ja zeker jammer van de preregistratie bij samsung, ben ook nog benieuwd of iemand een code heeft liggen
@jwakie: je moet het natuurlijk ook tijd geven om eraan te wennen he
.. denk dat je na een tijd wel gewend aan 't feit dat er geen fysieke homeknop is
@jwakie: je moet het natuurlijk ook tijd geven om eraan te wennen he
Ja dat is inderdaad echt goedkoop, deze ga ik ook maar eens bestellen.
Nu heb ik mijn S4 al een week en nog steeds ontdek ik nieuwe dingen
[ Voor 27% gewijzigd door dusty op 20-05-2013 00:36 ]
1) Dit zal vooral komen omdat het scherm van de iPhone een hogere helderheid heeft en het wit daarom "witter" lijkt. De S4 heeft ten opzicht van voorgaande modellen een flinke stap gemaakt wat betreft de weergave van wit. De vorige modellen hadden namelijk last van een blauwe waas. Je kunt in de instellingen (weet de exacte locatie niet) schakelen tussen verschillende modi, ik geloof dat de Professional Photo Mode erg dicht in de buurt zit van de Adobe RGB standaard. Zie http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm voor meer informatie met betrekking tot het scherm.Olgeros schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:47:
Poeh, het is wel even wennen zeg, van 4 1/2 jaar iOS naar Android. Zit toch weer heel anders in elkaar.
Paar vraagjes:
2) Geen idee, zijn die er al? Volgens mij is dit een van de eerste toestellen met zo'n sensor dus ik denk dat er nog weinig apps zijn. Aan de andere kant, het lijkt mij dat het uitlezen van deze sensor vergelijkbaar is met het uitlezen van een temp sensor voor CPU/GPU dus misschien dat je die eens kunt proberen.
3) De standaard videoplayer staat juist bekend om zijn goede support voor veel formaten, het is één van meest rijk uitgeruste videoplayers die standaard op een telefoon is meegeleverd. Meestal gebruik ik BSPlayer of MX Player. Het voordeel van BSPlayer is dat deze standaard overweg kan met AC3/Dolby en DTS audio terwijl je voor MX player een speciale codec moet downloaden (zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254). BSPlayer i.c.m. BubbleUPNP is voor mij tot op heden de beste combinatie geweest voor het zorgeloos streamen en bekijken van mkv's met ac3/dts en subtitles.
Vandaag heb ik de S4 XZ en de One nog eens in de winkel bekeken. Het viel me dit keer echt op dat de S4 en de one enorm laggie waren. Lees: icoon aanraken, even wachten......, ja daar is de app dan. zelfde geldt voor gallerei enz.
Ok, dat zijn dan wel van die show modellen maar toch ben ik er wel een beetje van geschrokken.
Alleen de XZ had hier geen last van, maar dat toestel is voor mij helemaal afgevallen.
Iemand anders die ook zon ervaring heeft met die S4 show modellen? Maar dat de consumenten modellen hier geen last van hebben?
Ok, dat zijn dan wel van die show modellen maar toch ben ik er wel een beetje van geschrokken.
Alleen de XZ had hier geen last van, maar dat toestel is voor mij helemaal afgevallen.
Iemand anders die ook zon ervaring heeft met die S4 show modellen? Maar dat de consumenten modellen hier geen last van hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door The Anarchist op 04-05-2013 12:43 ]
Ik heb thuis geen van die drie toestellen, maar wel de Note II (ouder toestel..) en bij mij openen vrijwel alle apps onmiddelijk inclusief de gallerij (ik gebruik wel de AOSP gallerij!). Misschien moeten die toestellen zich nog aanpassen aan de gebruiker ofzo? Android cached namelijk de meest gebruikte applicaties in het RAM geheugen. Desondanks slordig dat ze 'laggen'.The Anarchist schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:41:
Vandaag heb ik de S4 XZ en de One nog eens in de winkel bekeken. Het viel me dit keer echt op dat de S4 en de one enorm laggie waren. Lees: icoon aanraken, even wachten......, ja daar is de app dan. zelfde geldt voor gallerei enz.
Dank je, zal eens lezen. Ik vind het scherm van de iPhone veel "witter", het scherm van de S4 is wat creme kleurig tov de iPhone. Op zich heb ik er geen last van al vind ik het jammer dat wit geen wit is.Jorick schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:14:
[...]
1) Dit zal vooral komen omdat het scherm van de iPhone een hogere helderheid heeft en het wit daarom "witter" lijkt. De S4 heeft ten opzicht van voorgaande modellen een flinke stap gemaakt wat betreft de weergave van wit. De vorige modellen hadden namelijk last van een blauwe waas. Je kunt in de instellingen (weet de exacte locatie niet) schakelen tussen verschillende modi, ik geloof dat de Professional Photo Mode erg dicht in de buurt zit van de Adobe RGB standaard. Zie http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm voor meer informatie met betrekking tot het scherm.
De schermodi had ik al uitgeprobeerd, scheelt niet echt veel.
Hm, is toch een andere sensor?2) Geen idee, zijn die er al? Volgens mij is dit een van de eerste toestellen met zo'n sensor dus ik denk dat er nog weinig apps zijn. Aan de andere kant, het lijkt mij dat het uitlezen van deze sensor vergelijkbaar is met het uitlezen van een temp sensor voor CPU/GPU dus misschien dat je die eens kunt proberen.
Afijn, ik had eigenlijk verwacht dat Samsung wel een app mee zou leveren die de temperatuur uit kan lezen, maar helaas dus en nog even geduld.
Ik zal de andere eens gaan bekijken. Heb diverse bestanden (AVI en MPEG) die niet bekeken kunnen wordenThanks!3) De standaard videoplayer staat juist bekend om zijn goede support voor veel formaten, het is één van meest rijk uitgeruste videoplayers die standaard op een telefoon is meegeleverd. Meestal gebruik ik BSPlayer of MX Player. Het voordeel van BSPlayer is dat deze standaard overweg kan met AC3/Dolby en DTS audio terwijl je voor MX player een speciale codec moet downloaden (zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2156254). BSPlayer i.c.m. BubbleUPNP is voor mij tot op heden de beste combinatie geweest voor het zorgeloos streamen en bekijken van mkv's met ac3/dts en subtitles.
S-Health kan toch de temperatuur uitlezen?Hm, is toch een andere sensor?
Afijn, ik had eigenlijk verwacht dat Samsung wel een app mee zou leveren die de temperatuur uit kan lezen, maar helaas dus en nog even geduld.
Die had ik nog niet geprobeerd, dank je.calvinturbo schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:47:
[...]
S-Health kan toch de temperatuur uitlezen?
Vreemde logica trouwens; je bouwt een temp sensor in en moet dan via een app die je gezondheid bij houdt gaan kijken hoe warm het is in de kamer.......

Samsung logica? ;-)
Dat S health heeft vooral te maken met het comfort niveau. Dat kan handig zijn bij bepaalde sporten. Overigens heb ik mijn s4 precies een week. En heb ik een het eerste stofje onder het scherm ondekt. Was bij mijn vorige tel ook na 1 week het geval beetje jammer. Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb de one nu in gebruik en hij is supersnel, dus geen last van lag. Hoop dat de s4 een soortgelijke ervaring zal geven. Ze zullen het vast met een update oplossen, mocht hij nog niet vloeiend lopen.
Wow… dat is snel, ze hebben nu al een nep Spigen case.
@mytheory, ik ben benieuwd naar je ervaringen
[ Voor 29% gewijzigd door dusty op 20-05-2013 00:36 ]
Ik heb hier nog een code liggen voor ene gratis SD kaartje, maar waar ergens kan ik deze inruilen? Op de promotions site van samsung kan ik niets terugvinden dus ik vrees dat ik te laat ben?
EDIT: nvm ik zat op de belgische site, op de nederlandse staat het wel
[ Voor 16% gewijzigd door stefve1 op 04-05-2013 14:51 ]
Ik ben wel tevreden van de S4.
Alleen is het gebruik veel te hoog in standby vind ik. Heb een paar nachten na elkaar getest en verlies toch minstens 20%. Ik heb nl last van de msm_hsic_host wakelock (via BetterBatteryStats). Deze is bijna 100%, dus hij gaat nooit in deep sleep.
Deze bug is bekend bij de Nexus 4, maar nog niemand anders gezien die dit probleem heeft op de S4.
Dit zou opgelost moeten zijn met 4.2.2.
Ondertussen geflasht naar XXUAMDN firmware, maar wijzigt niks.
Heeft iemand van jullie hier last van? En is hier een oplossing voor?
Alleen is het gebruik veel te hoog in standby vind ik. Heb een paar nachten na elkaar getest en verlies toch minstens 20%. Ik heb nl last van de msm_hsic_host wakelock (via BetterBatteryStats). Deze is bijna 100%, dus hij gaat nooit in deep sleep.
Deze bug is bekend bij de Nexus 4, maar nog niemand anders gezien die dit probleem heeft op de S4.
Verwijderd
Die geheugenkaart is toch een SD kaart, en geen micro SD kaart?stefve1 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:47:
Ik heb hier nog een code liggen voor ene gratis SD kaartje, maar waar ergens kan ik deze inruilen? Op de promotions site van samsung kan ik niets terugvinden dus ik vrees dat ik te laat ben?
Want ze hebben deze geadverteerd:

En hun Micro SD kaart ziet er zo uit:

Of zie ik dit nou verkeerd?
Als je de specs van de SGS4 ziet weet je dat het de micro moet zijn, normale SD gaat simpelweg niet passen.
Misschien zit er een normale SD adapter bij, bij de 32GB actie van de SGS3 in ieder geval niet, kreeg ik alleen een 32GB microSD binnen.
Misschien zit er een normale SD adapter bij, bij de 32GB actie van de SGS3 in ieder geval niet, kreeg ik alleen een 32GB microSD binnen.
[ Voor 39% gewijzigd door Koldur op 04-05-2013 16:38 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Het lijkt er bij mij eerlijk gezegd opdat als ik functies uit zet de accu enkel sneller leeg gaatPinocheckio schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:56:
Ik ben wel tevreden van de S4.

Desondanks mag ik niet klagen, de S4 haalt zo'n 6 uur screen-time na 2 keer laden, mijn Xperia S hield het na 2.5 uur al voor gezien
Qua lag heb ik sowieso niets te klagen, ook niet ten opzichte van mijn iPad of de iPhone's van mijn familie, ik zie geen verschil qua vloeiendheid en dat terwijl ik heel kritisch ben op framedrops en dergelijke... Het enige wat ik nog zie is dat als je veel van die interactieve widgets gebruikt hij lichtelijk kan haperen bij snel switchen van homescreen, maarja, truth is: de iPhone heeft geen widgets dus kan er ook niets haperen

Heb nu wel voor het idee GPU rendering afgedwongen in de developers settings
Dat is het verschil tussen marketing en technische mensen... Die marketing mensen zien echt het verschil niet, en 99 van de 100 gebruikers leggen die link ook niet (ik had het ook niet gezien). Ze gaan je echt geen SD kaart geven bij een S4 dus maak je daar maar geen zorgen overVerwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:35:
[...]
Die geheugenkaart is toch een SD kaart, en geen micro SD kaart?
[...]
Of zie ik dit nou verkeerd?
[ Voor 13% gewijzigd door Rctworld op 04-05-2013 17:36 ]
Over de accu duur ben ik er achter gekomen dat je soms na openen van bepaalde apps ( bijvoorbeeld shadowgun dead zone ) de accu binnen een uur 10 % verliest . Reboot je s4 en het probleem is op gelost iig bij mij
Is dat niet normaal als je een game speelt? 10 uur lang een game kunnen spelen voor die leeg is lijkt mij niet zo vreemd.darkliquid0546 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:28:
Over de accu duur ben ik er achter gekomen dat je soms na openen van bepaalde apps ( bijvoorbeeld shadowgun dead zone ) de accu binnen een uur 10 % verliest . Reboot je s4 en het probleem is op gelost iig bij mij
Ik bedoelde na dat ik de game heb afgesloten. Dat die dan nog steeds snel leeg raakt en dan heb ik hem ook al helemaal afgesloten dus draait niet op de achtergrond.faxityy schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:48:
[...]
Is dat niet normaal als je een game speelt? 10 uur lang een game kunnen spelen voor die leeg is lijkt mij niet zo vreemd.
Vraagje hier mensen.. met middelzwaar gebruik (whatsapp facebook, twitter, instagram) red mijn s4 het net op 20 uur per dag. Nu ben ik hier wel blij mee maar ik hoor van meerdere mensen dat de 23 zelfs 1,5/2 dagen mee kan gaan met hetzelfde gebruik.
Iemand hier die hetzelfde heeft?
Ook "de beste instellingen" voor de S4 hier vermelden zou wel goed zijn denk ik?
Zelf heb ik m'n gps wel continu aanstaan maar deze wordt alleen geactiveerd wanneer nodig.
Ook "de beste instellingen" voor de S4 hier vermelden zou wel goed zijn denk ik?
Zelf heb ik m'n gps wel continu aanstaan maar deze wordt alleen geactiveerd wanneer nodig.
Bij mij gaat hij momenteel ook zeer snel leeg, ben er nog niet echt achter hoe het komt...Justdoit schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:22:
Vraagje hier mensen.. met middelzwaar gebruik (whatsapp facebook, twitter, instagram) red mijn s4 het net op 20 uur per dag. Nu ben ik hier wel blij mee maar ik hoor van meerdere mensen dat de 23 zelfs 1,5/2 dagen mee kan gaan met hetzelfde gebruik.
More or less the same hier.Rctworld schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:08:
[...]
Bij mij gaat hij momenteel ook zeer snel leeg, ben er nog niet echt achter hoe het komt...
Heb net de telefoon een uur (en 10 minuten) weggelegd en gestuurd. De batterij is van 33% naar 31% gegaan. Dit komt neer op +- 1% per 35minuten (+- aangezien het maar net van af hangt of het 32.5/33.4 of 30.5/31.4 procent batterij was).
Dit zou er op neer komen dat wanneer snachts, tijdens het slapen wanneer de telefoon niet wordt opgeladen, de batterij 12% zou verliezen. (Rekening houdend met 8u slaap)
Nou ben ik daar redelijk tevreden mee, ware het niet dat iemand in deze topic een vriendin met een Note2 heeft, waarbij het alleen 2% verbruikt tijdens de slaap.
Als mn S4 ook zou komen op 2% gebruik in 7-8uur tijd, wow
Maar 1% per 35 minuten is ook netjes. Misschien dat de Note gebruiker de telefoon op flight mode +wifi aan had staan (poster meende dat de Note de wifi had ingeschakeld).
Qua batterij, heb de telefoon om 13.30 van de lader af gehaald bij 98% en met (iets minder dan) gemiddeld gebruik is de telefoon 60% in batterij gedaald. Dit zou betekenen dat ik een normale dag doorkom met ongeveer 10% batterij over om 23:00. Een zware gebruiker moet, naar mijns inziens, rond 19.30 aan de oplader. Maar misschien dat ik wat locatie-trackende applicaties open heb staan...ben overigens een newbie met android. Overgestapt van symbian->wp7.8, waar eigenlijks niks mis mee is.
Toetsenbord is wel wennen. Het toetsenbord van microsoft is duidelijk superieur aan die van samsungs' en ook apple (zus en moeder hebben een iphone 5/4s respectievelijk). Tekstvoorspelling en autocorrectie werkt als een tierelier en wekt geen irritaties op, in tegen stelling tot het toetsenbord op de samsung.
Instellingen: mobile data aan, sync aan , rest uit
(Sync om het kwartier en andere apps zoals weer etc. op 6 uur, in mijn ogen 'normale' sync instellingen.
[ Voor 35% gewijzigd door Z_Jr op 04-05-2013 23:45 ]
Je moet eens BetterBatteryStats installeren, geeft je een goed idee wat er zorgt voor die battery drain. Bij mij is dat zoals hierboven al gezegd, msm_hsic_host wakelock. Ben wel benieuwd of er iemand anders dit probleem heeft, want ik lijk de enige te zijn (op XDA toch).Rctworld schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 23:08:
[...]
Bij mij gaat hij momenteel ook zeer snel leeg, ben er nog niet echt achter hoe het komt...
Verwijderd
Ik zie verschillende reacties m.b.t. batterijverbruik. Omdat de S4 pas op de markt is en ontiegelijk veel features heeft, denk ik dat het nog een tijdje zou kunnen duren tot we zinnige antwoorden krijgen om de li-ion optimaal en naar eigen persoonlijke (verschillende features wel/niet aan) voorkeur te optimaliseren. In dat opzicht is het wenselijk om meer informatie te plaatsen, want batterijverbruik kan heel persoonlijk zijn. Welke toestel had je voor de SGS4 ? Geïnstalleerde apps, wel/geen deep sleep, hoe laad/ontlaad je je toestel, welke omgevingsfactoren beïnvloeden de accu (batterij mag niet te warm worden), krijg je verschillende resultaten als je je toestel een aantal keer uitschakelt tijdens het laden, wat is de grootste verbruiker, enz..... Mijn toestel (puur ter vergelijking, merk is niet relevant) haalde de eerste weken 20 tot 30 uur, na ong. een maand deed de accu het 4+ dagen, met wifi constant aan en veel meer apps geïnstalleerd.
Maar goed; ik heb nu ook verschillende o.a. taskkillers geïnstalleerd, een andere launcher en mijn schermhelderheid, alhoewel altijd op minimum, voor mij - tuurlijk is er'n contrast tussen binnen en buiten- meer dan voldoende.
Blijf vooral je opmerkingen posten, maar verwacht niet meteen een optimalisatie/antwoord m.b.t. je (wisselbare)batterij, de nieuwe eigenaars onderzoeken/bewonderen nog steeds hun toestel om een zinnig antwoord te kunnen sharen. Tevens zal samsung nog verschillende updates aanbieden om je S4 verder te optimaliseren.
Ik kan de opmerking, van iemand die beweert stof achter het scherm te hebben, ff niet terugvinden.
check, onder stap 22:
m.a.w. in 99.999 % van de gevallen (schat ik) is stof tussen scherm en frontglas niet meer mogelijk. Check het dubbel, is het idd. stof, dan zou ik overwegen om het te retourneren.
Maar goed; ik heb nu ook verschillende o.a. taskkillers geïnstalleerd, een andere launcher en mijn schermhelderheid, alhoewel altijd op minimum, voor mij - tuurlijk is er'n contrast tussen binnen en buiten- meer dan voldoende.
Blijf vooral je opmerkingen posten, maar verwacht niet meteen een optimalisatie/antwoord m.b.t. je (wisselbare)batterij, de nieuwe eigenaars onderzoeken/bewonderen nog steeds hun toestel om een zinnig antwoord te kunnen sharen. Tevens zal samsung nog verschillende updates aanbieden om je S4 verder te optimaliseren.
Ik kan de opmerking, van iemand die beweert stof achter het scherm te hebben, ff niet terugvinden.
check, onder stap 22:
d.w.z. dat het amoled scherm en frontglas (in een stofvrije ruimte ... duh !) zijn versmolten en dus samen 1 deel vormen.the display and front glass are fused ,with a layer of optical adhesive
m.a.w. in 99.999 % van de gevallen (schat ik) is stof tussen scherm en frontglas niet meer mogelijk. Check het dubbel, is het idd. stof, dan zou ik overwegen om het te retourneren.
Verwijderd
Erg mooi en stijlvol hoor. Ik zou bijna overwegen om een S4 te kopenVerwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:41:
[...]gewoon bestellen , SGP Neo Hybrid , [spam=weg]
Dat de SGS4 een goede camera heeft wisten we al, hier wordt de camera van de S4 uitvoerig besproken en vergeleken.Conclusie:
Bottom Line: We highly recommend the S4.SAMSUNG FINALLY NAILS PHOTOS
EDITOR'S CHOICE van o.a. Digital Trends, cnet , TechnoBuffalo ,LaptopMag, etcetera, etcetera ....... SGS4.
[ Voor 3% gewijzigd door dusty op 20-05-2013 02:07 ]
Verwijderd
Jammer dat Samsung voor de benaming "Group Play" kiest voor de applicatie 'delen'. Group play doet de applicatie tekort en tevens vind ik de benaming te simpel. "Share" was dan -mijn inziens- een betere benaming geweest.Dat ze dan het minst interessantste feature -muziek delen- benadrukken is dan weer een gemiste marketingkans voor samsung.
Het komt erop neer dan je niet enkel muziek kunt delen met anderen (je hoeft zelfs niet op dezelfde netwerk te zitten) maar in principe alles. Foto's, films, games, mapjes,enz..... en dan wordt die applicatie opeens wel interessant. Bij Tips & Tricks staat wat meer info.
Zoals eerder vermeld ga ik de S4 niet aanschaffen, maar ga er vanuit dat Group Play ook in de Note 3 zal terugkomen.Kunnen de S4 bezitters bespreken hoe Group Play in de praktijk werkt (mapjes, films, games delen)?
Verder ben ik ook benieuwd hoe de S Translator het in de praktijk doet. Zijn hier S4 bezitters die straks op vakantie gaan naar een niet-Engels sprekend land en die optie eventueel willen bespreken ?
Alvast bedankt.
Het komt erop neer dan je niet enkel muziek kunt delen met anderen (je hoeft zelfs niet op dezelfde netwerk te zitten) maar in principe alles. Foto's, films, games, mapjes,enz..... en dan wordt die applicatie opeens wel interessant. Bij Tips & Tricks staat wat meer info.
Zoals eerder vermeld ga ik de S4 niet aanschaffen, maar ga er vanuit dat Group Play ook in de Note 3 zal terugkomen.Kunnen de S4 bezitters bespreken hoe Group Play in de praktijk werkt (mapjes, films, games delen)?
Verder ben ik ook benieuwd hoe de S Translator het in de praktijk doet. Zijn hier S4 bezitters die straks op vakantie gaan naar een niet-Engels sprekend land en die optie eventueel willen bespreken ?
Alvast bedankt.
Gisteren even gespeeld met een S4 bij een lokale telefoonwinkel. Ik heb nu een Windows mobile 7.8 telefoon (Lumia 800
)en had ooit een androidtelefoon (htc desire). De S4 is geen telefoon voor mij vanwege de grootte maar het scherm ziet er wel erg gelikt uit. Door de smalle bezel lijkt hij mooi over te vloeien. Vergeleken met de Sony 5" ziet de S4 er een stuk minder lomp en hoekig uit. Qua performance vond ik het een so-so. Misschien lag het aan het demotoestel of mijn eigen verwachtingen maar echt snappy vond ik hem niet.
Maar....als er ooit nog eens een kleinere S4 uitkomt met redelijke specs, dan houd ik mij wel aanbevolen. Windows mobile is leuk maar is momenteel wel erg beperkt qua mogelijkheden naar mijn mening.
Maar....als er ooit nog eens een kleinere S4 uitkomt met redelijke specs, dan houd ik mij wel aanbevolen. Windows mobile is leuk maar is momenteel wel erg beperkt qua mogelijkheden naar mijn mening.
Heej Tweakers / Galaxy S4 fanaten.
Ik heb nu de galaxy S4 een week in mijn bezit en ik vindt het echt een aanrader!
Desondanks heb ik een paar issues en ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die dat voor mij wellicht kunnen ophelderen.
1) Auto Unlock Zone. (schermvergrendeling wordt uitgezet in bepaalde wifi-netwerken) Deze optie kan ik niet vinden in mijn S4, ik neem aan dat ik niet de enige ben maar waarom?? leek me nu juist zo handig!
2) 360 Photo. een foto-mode die overal in de reviews op internet te vinden is ontbreekt volledig bij mij.
3) anti-tril instellingen (onder andere) van de camera en camcorder resetten zichzelf...
4) Sluitergeluid!!! ik weet het, je kan het niet uitzetten omdat het verplicht is, maar het blijft ****ing annoying. Ik maak tijdens college's graag foto's van berekeningen op 't bord en met dit geintje stond ik ff raar te kijken...
5) Toetsenbord: bij diverse reviews vindt ik dit toetsenbord:
De looks van mijn toetsenbord zijn zowat t zelfde maar alle speciale karakters ("?", "!", "(", etc.) kan ik alleen via symbolen bereiken (niet door een knop lang ingedrukt te houden) en ik kan geen instelling vinden om het toetsenbord te krijgen zoals in het plaatje...
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en vice versa. (ik heb wel 't idee dat ik de rest van het toestel aardig onder de knie heb!)
Ow, en een P.s.: samsung heeft nergens aangegeven dat het om een micro-sd kaartje gaat, dus technisch gezien kunnen ze ons nog steeds naaien door een full-size SD-kaart cadeau te geven. Al hoop ik natuurlijk wel dat het gewoon micro is
Ik heb nu de galaxy S4 een week in mijn bezit en ik vindt het echt een aanrader!
Desondanks heb ik een paar issues en ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die dat voor mij wellicht kunnen ophelderen.
1) Auto Unlock Zone. (schermvergrendeling wordt uitgezet in bepaalde wifi-netwerken) Deze optie kan ik niet vinden in mijn S4, ik neem aan dat ik niet de enige ben maar waarom?? leek me nu juist zo handig!
2) 360 Photo. een foto-mode die overal in de reviews op internet te vinden is ontbreekt volledig bij mij.
3) anti-tril instellingen (onder andere) van de camera en camcorder resetten zichzelf...
4) Sluitergeluid!!! ik weet het, je kan het niet uitzetten omdat het verplicht is, maar het blijft ****ing annoying. Ik maak tijdens college's graag foto's van berekeningen op 't bord en met dit geintje stond ik ff raar te kijken...
5) Toetsenbord: bij diverse reviews vindt ik dit toetsenbord:

De looks van mijn toetsenbord zijn zowat t zelfde maar alle speciale karakters ("?", "!", "(", etc.) kan ik alleen via symbolen bereiken (niet door een knop lang ingedrukt te houden) en ik kan geen instelling vinden om het toetsenbord te krijgen zoals in het plaatje...
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en vice versa. (ik heb wel 't idee dat ik de rest van het toestel aardig onder de knie heb!)
Ow, en een P.s.: samsung heeft nergens aangegeven dat het om een micro-sd kaartje gaat, dus technisch gezien kunnen ze ons nog steeds naaien door een full-size SD-kaart cadeau te geven. Al hoop ik natuurlijk wel dat het gewoon micro is
Gisteren een berg bloatware van mijn s4 gehaald en moet zeggen dat lijkt of batterij langer meegaat al kan ik dat nu nog niet echt testen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2260766
https://docs.google.com/s...A1U0ROQ1NpZ1E&usp=sharing
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2260766
https://docs.google.com/s...A1U0ROQ1NpZ1E&usp=sharing
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Toetsenbord is een goed punt, was mij niet eerder opgevallen, zou het niet iets met de region te maken hebben. Ik vind dat extra gedoe via de symbool menu's wel een beetje irritant inderdaad... Zal het iets met Swype te maken hebben of iets dergelijks?
Voor de mensen die denken dat het om een 64 gig sd kaart gaat en niet een micro sd kaart lees dan eerst ff de voorwaarden !
(zie link)
https://www.google.com/ur...YV4xAQ1GzwzXabPoouONJNMuw
(zie link)
https://www.google.com/ur...YV4xAQ1GzwzXabPoouONJNMuw
Batterij is momenteel wel ok/goed. ..
Heb er net 30 uur mee gedaan. . En na 2 uur al van 4%naar 100% geladen
Heb er net 30 uur mee gedaan. . En na 2 uur al van 4%naar 100% geladen
Heb mijn S4 helemaal operationeel, alleen loop ik tegen een probleem.
Dat is het synchronizeren van mijn google account, dit lukt op een ding na en dat Internet synchroniseren. Op mijn note 2 staat internet synchroniseren in het rijtje. Bij de S4 is dit niet het geval. Ik heb mijn account opnieuw afgemeld en aangemeld, maar dit levert bij de S4 niets op terwijl bij de note 2 het wel lukt. Ik synchroniseer alles naar internet app op mijn telefoon dus niet naar chrome. Weet iemand of ik misschien een instelling over het hoofd zie?
Dat is het synchronizeren van mijn google account, dit lukt op een ding na en dat Internet synchroniseren. Op mijn note 2 staat internet synchroniseren in het rijtje. Bij de S4 is dit niet het geval. Ik heb mijn account opnieuw afgemeld en aangemeld, maar dit levert bij de S4 niets op terwijl bij de note 2 het wel lukt. Ik synchroniseer alles naar internet app op mijn telefoon dus niet naar chrome. Weet iemand of ik misschien een instelling over het hoofd zie?
Er is nog geen customrom's / rooten etc topic voor de S4. Iemand al zin om die te openen? Meestal wacht ik wel even met rooten, echter dit toestel heb ik sinds vrijdag en waarom geen root zou ik zeggen. Kan ik titanium back-up erop zetten etc. Ik denk dat ik een wanamlite rom afwacht :-).
punt knop rechts onderin lang ingedrukt houden.Rctworld schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:32:
[...]
Toetsenbord is een goed punt, was mij niet eerder opgevallen, zou het niet iets met de region te maken hebben. Ik vind dat extra gedoe via de symbool menu's wel een beetje irritant inderdaad... Zal het iets met Swype te maken hebben of iets dergelijks?
Vandaag 2x bevroren scherm op mijn s4 had 5 internet pagina s openstaan
Moet toch kunnen ? Ook werd de batterij heel heet.
heb de knop rechtsboven maar paar seconden ingedrukt en reboot gedaan.
mijn ge-roote s2 (neatrom) had dat ook regelmatig.
heb zeker niet veel app s erbij gezet.
hopende op een update......
Moet toch kunnen ? Ook werd de batterij heel heet.
heb de knop rechtsboven maar paar seconden ingedrukt en reboot gedaan.
mijn ge-roote s2 (neatrom) had dat ook regelmatig.
heb zeker niet veel app s erbij gezet.
hopende op een update......
Ik denk dat je niet de enige bent, ik kom net van de not 2 af met omega die was zo snel met een custom rom. Maar voor de S4 is al wel een omega versie (nog niet officieel getest dacht ik) Maar het probleem is dat er ook nog gen CWM is voor de S4.Volgens EMWNO xda forum wordt er hard aan gewerkt. Dus nog maar even geduld, ik moet weer zo wennen aan die saaie samsung icoontjes plus bij mij loopt het toestel niet heel vlotjes.WTM schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:05:
Er is nog geen customrom's / rooten etc topic voor de S4. Iemand al zin om die te openen? Meestal wacht ik wel even met rooten, echter dit toestel heb ik sinds vrijdag en waarom geen root zou ik zeggen. Kan ik titanium back-up erop zetten etc. Ik denk dat ik een wanamlite rom afwacht :-).
TWRP recovery schijnt al te werken na update vanmiddag.
Edit zojuist geflashed en werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265588
Edit zojuist geflashed en werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265588
[ Voor 46% gewijzigd door BarryKohne op 05-05-2013 19:55 ]
| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |
Verwijderd
Een beetje over de top, maar wel grappig.
Old lady - iphone 5 owner: (superenthousiast) Woooow...I wanna share...can I share too ?
S4-chick: No, yours doesn't do that
Kijk dat is leuk, eens even kijken of we er wat mee kunnen..ThanksBarryKohne schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:38:
TWRP recovery schijnt al te werken na update vanmiddag.
Hehe, beetje over the top en lichtelijk provocerend, maar wel fun. Dacht eigenlijk meteen "wat als Sony meedeed aan deze reclame". Dat iemand de S4 uit die jongen z'n hand grijpt en het zwembad in springt en daarna zegt "oh wait, your phone can't do that"
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dit wil ik ook wel eens weten.Robbinh0 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:17:
5) Toetsenbord: bij diverse reviews vindt ik dit toetsenbord: [afbeelding]
Als het goed is zijn de eerste nightly builds van cyanogenmod uitgekomen. In ieder geval, dat is wat ik hier uit haal: http://www.androidpolice....le-and-canadian-variants/
Hierbij de downloadlinks: http://get.cm/?device=jfltetmo&type=
en: http://get.cm/?device=jfltecan
Kunnen wij "hier in nederland" deze roms ook flashen? Of gaat het hier om totaal iets anders?
Hierbij de downloadlinks: http://get.cm/?device=jfltetmo&type=
en: http://get.cm/?device=jfltecan
Kunnen wij "hier in nederland" deze roms ook flashen? Of gaat het hier om totaal iets anders?
Zou ik niet flashen, dit gaat om de US-tmobile SGH-M919
[ Voor 5% gewijzigd door BarryKohne op 05-05-2013 21:06 ]
Net even in verdiept, je kunt wel de locaties instellen bij location services > my places maar er is bij lockscreen settings geen "advanced" menu waar je die ongein zou moeten activeren... Dat is in ieder geval wat ik meekrijg van XDA , bij sommige providers is het er wel, bij AT&T is het vervangen door smart wifi en bij anderen mist het totaal. Ik denk een slordigheid van Samsung...
Zijn er mensen die problemen hebben een foto bij hun contact te zetten? Ik wil net paar foto's aanpassen en ipv dat ik een nieuwe foto krijg blijft het lijstje angstvallig leeg.
Dat had ik ook al ontdekt inderdaad. Ik heb ook home, work en car ingesteld maar je kunt er niets mee.Rctworld schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:06:
[...]
Net even in verdiept, je kunt wel de locaties instellen bij location services > my places maar er is bij lockscreen settings geen "advanced" menu waar je die ongein zou moeten activeren... Dat is in ieder geval wat ik meekrijg van XDA , bij sommige providers is het er wel, bij AT&T is het vervangen door smart wifi en bij anderen mist het totaal. Ik denk een slordigheid van Samsung...
Toch wel een grote teleurstelling want dit was een van de features waar ik op zat te wachten.
Me too! Echt super handig volgens mij. Zal naar ik aanneem ook snel opgelost worden want het zal Samsung toch ook niet ontgaan zijn.EnigmaNL schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:14:
[...]
Dat had ik ook al ontdekt inderdaad. Ik heb ook home, work en car ingesteld maar je kunt er niets mee.
Toch wel een grote teleurstelling want dit was een van de features waar ik op zat te wachten.
Volgens mij is bij mij trouwens ook batterij kalibratie op hol want waar die bij de eerste lading nog 6.5 uur screen time haalde heb ik nu nog 15% na 2.5 uur wat volgens mij de 4e laadbeurt was. Het moet wel de kalibratie zijn want hij gaat wel normaal in deep sleep.
Vandaag ook maar eens de nieuwe vlaggenschepen grondig in het echt bekeken... en eerlijk is eerlijk, de S4 is echt de mooiste/beste voor je geld. De scherpte en kleuren van de fotos op de s4 zijn echt high end. Je ziet duidelijk verschil tussen de s3 en s4.. pixels zijn niet meer te zien.
Bezit nu een iphone 5 maar wat een verademing zon groot en schitterend scherm, et kriebelt nu wel bij me
En kwa design... tjsa gelukkig zit er een motiefje in, maar dat boeide me niet eens als je zon scherm in je handen heb.
ps. tuurlijk waren er wat kleine software gerelateerde buggs maar die komen vast goed met een patch.. oa et reageren op je hand beweging ging niet altijd goed maar dat moet goed komen.
Bezit nu een iphone 5 maar wat een verademing zon groot en schitterend scherm, et kriebelt nu wel bij me
En kwa design... tjsa gelukkig zit er een motiefje in, maar dat boeide me niet eens als je zon scherm in je handen heb.
ps. tuurlijk waren er wat kleine software gerelateerde buggs maar die komen vast goed met een patch.. oa et reageren op je hand beweging ging niet altijd goed maar dat moet goed komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Richie B op 05-05-2013 22:59 ]
Verwijderd
Het is trouwens ook net alsof de S4 tekst meer op het scherm ligt en de S3 tekst in het scherm. Wat het ook heel mooi maakt vind ik.
gelukkig nog niet geroot.... helaas tref ik een (miniscule) dode pixel aan.... Morgen naar Belcompany, hopelijk hebben ze nog een zwarte versie op voorraad.
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV