Ik heb bij de standaard galerij app en de standaard video speler het probleem dat de menu balken niet weg gaan, ook niet als ik op het scherm tik. Is hier een oplossing voor?
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreakWTM schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:42:
gelukkig nog niet geroot.... helaas tref ik een (miniscule) dode pixel aan.... Morgen naar Belcompany, hopelijk hebben ze nog een zwarte versie op voorraad.
hoi
Heb je 'm kunnen omruilen? mag aannemen dat het gewoon gelukt is?Kapitein187 schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:35:
Best blij met mn S4, zaterdag meteen ontvangen. Alleen nu heb ik een dode pixel ontdekt...eenmaal gezien en je blijft het zien.... Hoe gaan winkels hier mee om?
Ik heb Lightflow uitgezet en daarna was dit opgelost. Nu moet ik dus kiezen tussen fatsoenlijk werkende galerij/video app of fatsoenlijke werkende LED notificaties (want dat kan Android nog steeds niet zelf)EnigmaNL schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:49:
Ik heb bij de standaard galerij app en de standaard video speler het probleem dat de menu balken niet weg gaan, ook niet als ik op het scherm tik. Is hier een oplossing voor?
Morning,
vraagje;
Een maatje van me heeft dit weekend zijn s4 binnengekregen en ik had hem al op de 26e.
Nu zat ik gister bij hem mee te kijken en zag ik dat na 4.5 uur zijn batterij op 85% zat. Die van mij zat toen al ver in de 50. Na wat checks op instellingen kwam ik erachter dat alles precies hetzelfde staat en we doen er allebei hetzelfde mee.. beetje whatsappen , facebooken, twitteren, instagrammen (is dat een woord?
).. Enige wat ik had was dat mijn scherm op automatisch -5 (die van hem op de helft niet-automatisch) stond om zwaar te besparen.. en ik had ook nog eens spaarstand aan staan?
ik wil die langzame batterij ook wel..
vraagje;
Een maatje van me heeft dit weekend zijn s4 binnengekregen en ik had hem al op de 26e.
Nu zat ik gister bij hem mee te kijken en zag ik dat na 4.5 uur zijn batterij op 85% zat. Die van mij zat toen al ver in de 50. Na wat checks op instellingen kwam ik erachter dat alles precies hetzelfde staat en we doen er allebei hetzelfde mee.. beetje whatsappen , facebooken, twitteren, instagrammen (is dat een woord?
ik wil die langzame batterij ook wel..
[ Voor 0% gewijzigd door Justdoit op 06-05-2013 09:16 . Reden: typotje ]
Vraagje: als ik kijk naar batterij verbruik, staat steevast Maps op 2e plek. Nu met 26%, zonder dat ik Maps afgelopen dagen gebruikt heb.
Is dit de locatieservice die zoveel verbruikt, of draait Maps stiekem continue mee?
Is dit de locatieservice die zoveel verbruikt, of draait Maps stiekem continue mee?
Quickpic?EnigmaNL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:49:
Nu moet ik dus kiezen tussen fatsoenlijk werkende galerij/video app of fatsoenlijke werkende LED notificaties (want dat kan Android nog steeds niet zelf)
Yup. Zo veel mogelijk dan wel alles qua locatie-bepalingen uitzetten scheelt mega.Olgeros schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:28:
Is dit de locatieservice die zoveel verbruikt
Nickname does not reflect reality
Waarschijnlijk staat dan bij locatie-instellingen "locatie delen"/"locatiegeschiedenis" aan..Olgeros schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:28:
Vraagje: als ik kijk naar batterij verbruik, staat steevast Maps op 2e plek. Nu met 26%, zonder dat ik Maps afgelopen dagen gebruikt heb.
Na het uitvinken hiervan valt Maps bijna weg in de batterij-statistieken en gaat de batterij -naar mijn schatting- 40/50% langer mee..
Verwijderd
Getest maar vindt de software zo nu en dan niet leuk. De oude os is beter maar lees ook dat je heel wat dingen kunt uitzetten zal zo wel weer even kijken. Ik vindt de HUB tov Blackberry ook matig. De Blackberry is qua OS toch wel wat beter vindt ik dan android op dit moment. Scherm S4 is wel mooi en hij is sneller maar merk er niet zo veel van na een tijdje. Ze hadden beter een 1,5 Ghz kunnen gebruiken met een zware batterij maar goed keuzes.
Gebruiken jullie de S4 bijna allemaal zonder hoesje/case oid of toch wel met en wat heeft dan de voorkeur.
Bij The Phonehouse werd me een flipcase aanbevolen met screenprotector. Maar dat lijkt me zo onhandig. Mijn S2 zit in een pouch. Dat bevalt redelijk goed. Het toestel blijft mooi, maar is in de handen en dus voor vallen niet beschermd.
Bij The Phonehouse werd me een flipcase aanbevolen met screenprotector. Maar dat lijkt me zo onhandig. Mijn S2 zit in een pouch. Dat bevalt redelijk goed. Het toestel blijft mooi, maar is in de handen en dus voor vallen niet beschermd.
Niets sneller dan via de symbolen lijst. Die popup blijft namelijk staan als je die niet wegdrukt...bvbal79 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:45:
[...]
punt knop rechts onderin lang ingedrukt houden.
Ik heb ook een pouch. In het verleden met de S2 van alles geprobeerd, begonnen met een pouch die ik nu alleen in periodes zonder jas nog wel gebruik. Meestal heb ik het toestel naakt bij me.. Enige 'schade' isde darkchrome rand die op plekken eraf slijt/bladdert, ook door het in/uit de brodithouder te halen. Scherm is nog steeds krasvrij na twee jaar, nooit een protector gebruikt.Wreckerrm schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:37:
Gebruiken jullie de S4 bijna allemaal zonder hoesje/case oid of toch wel met en wat heeft dan de voorkeur.
Ook heb ik een flipcover (naar beneden) gebruikt, maar dat belt irritant met een flap voor je kin of in je hand. Een zijwaarste flipcover komt weer voor je camera uit en belt wederom irritant. Op zich vind ik de wallet cases ook wel mooi, maar dan met een extra flapje om te voorkomen dat je scherm gesloopt wordt door pasjes. Uiteindelijk is ook daar weer moeilijk mee te bellen. Ook als navigatie irritant i.c.m. een carkit.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Komt de s4-i9500 ook nog naar nederland? Belangrijkste naast goede belkwaliteit is voor mij de audio over een headphone, en dan is de Wolfson Dac die in de i9500 zit een stuk beter.
Spielerei...
Brad Pitt schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:41:
[...]
Yup. Zo veel mogelijk dan wel alles qua locatie-bepalingen uitzetten scheelt mega.
Thanks guys_Nick__ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Waarschijnlijk staat dan bij locatie-instellingen "locatie delen"/"locatiegeschiedenis" aan..
Na het uitvinken hiervan valt Maps bijna weg in de batterij-statistieken en gaat de batterij -naar mijn schatting- 40/50% langer mee..
Oef, da's behoorlijk veel wat er dan aan accu verstookt wordt door de locatieservices
Heb het nu helemaal uit staan. Later maar even uitdokteren hoe ik dat per app aan kan zetten (zoals bij iOS). Voor nu nog niet belangrijk, dan maar helemaal uit
Net een vriend hier gehad met een S4, het lukte hem niet om zijn mail te laten werken, kreeg constant een smtp verificatie foutmelding. Dacht dat fixen we wel even. Welnu, neen dus. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Pop3 en smtp servers stonden goed, user en pass uitgevinkt (zoals dat bij versatel moest) maar alleen inkomende server wordt geaccepteert echter de uitgaande blijft verificatie fout geven.
Verder inderdaad absurd mooi scherm maar de snelheid/smoothness had ik ook wel meer van verwacht.
Verder inderdaad absurd mooi scherm maar de snelheid/smoothness had ik ook wel meer van verwacht.
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 06-05-2013 12:20 ]
Heb je de gratis versie of de betaalde versie van Lightflow. Ik heb de betaalde versie aangeschaft en ben er heel tevreden over. Heb nu nog wel een klein whatsapp led light probleem maar die gasten van Lightflow zitten er echt bovenop. Ik krijg continu mailtjes van ze om het probleem op te lossen. Heb nu een logfile moeten sturen.EnigmaNL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:49:
[...]
Ik heb Lightflow uitgezet en daarna was dit opgelost. Nu moet ik dus kiezen tussen fatsoenlijk werkende galerij/video app of fatsoenlijke werkende LED notificaties (want dat kan Android nog steeds niet zelf)
Bij de standaard video player gaan bij mij wel de balkjes weg. Bij de galerij gaan ze bij mij ook niet weg, wel bij diashow.
Lukte het eerst wel? Provider gewisseld? Er zijn genoeg providers die de SMTP van een ander netwerk niet slikken. Bijvoorbeeld op jouw Wifi of zijn 3G. Pop gaat dan 9 van de 10 keer wel goed, maar zenden niet. Makkelijker is IMAP gebruiken trouwens, dan is je mailbox op de telefoon altijd een kopie van het origineel op de server.Brad Pitt schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:16:
Net een vriend hier gehad met een S4, het lukte hem niet om zijn mail te laten werken, kreeg constant een smtp verificatie foutmelding. Dacht dat fixen we wel even. Welnu, neen dus. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Pop3 en smtp servers stonden goed, user en pass uitgevinkt (zoals dat bij versatel moest) maar alleen inkomende server wordt geaccepteert echter de uitgaande blijft verificatie fout geven.
Op zijn HTC G1 wel ja. Kleine upgrade voor hem dusSenor Sjon schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:20:
Lukte het eerst wel?
Aha, dat wist ik niet (weet niéts van netwerken en zo). Zal doorgeven van die IMAP, benieuwd. Thanks!Er zijn genoeg providers die de SMTP van een ander netwerk niet slikken. Bijvoorbeeld op jouw Wifi of zijn 3G. Pop gaat dan 9 van de 10 keer wel goed, maar zenden niet. Makkelijker is IMAP gebruiken trouwens, dan is je mailbox op de telefoon altijd een kopie van het origineel op de server.
Probeer lightmanager eens ik heb deze draaien op mijn S4 en note2 geen problemen hier.EnigmaNL schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:49:
[...]
Ik heb Lightflow uitgezet en daarna was dit opgelost. Nu moet ik dus kiezen tussen fatsoenlijk werkende galerij/video app of fatsoenlijke werkende LED notificaties (want dat kan Android nog steeds niet zelf)
Nou telefoon netjes omgeruild bij Belcompany, nu dode pixel vrij
Goedemiddag, vorige week overgestapt van een s3 naar de s4. Alleen na het installeren van myprofiles werkt de sms notificatie niet meer. Alle instellingen staan goed. Bij verwijderen van myprofiles werkt alles weer normaal. Bij s4 van mijn vrouw zelfde probleem. Andere manager geprobeerd, deze werkt ook niet vlekkeloos. Wie heeft er een profile manager er die wel goed werkt op de s4
Ik heb een aptoide "betaalde" versie en de gratis versie geprobeerd. Beide vertonen dit probleem. Als ik het dingetje in het toegankelijkheid menu uit zet is het probleem ook opgelost maar dan werken veel notifications niet meer.mytheory schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:17:
[...]
Heb je de gratis versie of de betaalde versie van Lightflow. Ik heb de betaalde versie aangeschaft en ben er heel tevreden over. Heb nu nog wel een klein whatsapp led light probleem maar die gasten van Lightflow zitten er echt bovenop. Ik krijg continu mailtjes van ze om het probleem op te lossen. Heb nu een logfile moeten sturen.
Bij de standaard video player gaan bij mij wel de balkjes weg. Bij de galerij gaan ze bij mij ook niet weg, wel bij diashow.
Volgens mij laat die geen WhatsApp notificaties zien.pappaleone schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:25:
[...]
Probeer lightmanager eens ik heb deze draaien op mijn S4 en note2 geen problemen hier.
Ik snap niet waarom we tegenwoordig nog steeds een third party app moeten gebruiken om de LED goed te kunnen gebruiken, bijna elk high-end toestel heeft een LED tegenwoordig.
[ Voor 13% gewijzigd door EnigmaNL op 06-05-2013 15:17 ]
Met de werkelijk bizarre standaard dpi-waarde heeft dat mijns inziens ook relatief weinig zin, maar YMMV uiteraard. Met een custom Rom (dat alle apps "kunnen") dan wel aangepaste dpi is het wat fijner werken.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:42:
Ik vind het jammer dat Samsung nog steeds geen multiwindow voor alle apps geeft.
Verwijderd
Ja das waar, maar ik wacht meestal maandje voordat ik telefoons begin te rooten enzo. Eerst even kijken of er geen defecten aan het toestel zijn. Ookal was er laatst het nieuwsbericht dat root niets uit maakt voor garantie, dat wil nog niet zeggen dat je meteen gelijk krijgt.Brad Pitt schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:45:
[...]
Met de werkelijk bizarre standaard dpi-waarde heeft dat mijns inziens ook relatief weinig zin, maar YMMV uiteraard. Met een custom Rom (dat alle apps "kunnen") dan wel aangepaste dpi is het wat fijner werken.
Tweakers,
de s4 is hier aangekomen , bijna alles gaat goed ....
3x locaties wifi gebruik
1x Online , 2x Upc
van de ene upc , gebeurt er niet veel , wachtwoord is goed , alleen blijft staan ip adres vragen ! en na verloop van tijd een melding over langzaam internet , de s3 deed het goed op deze router
Router Sitecom 300N X3 (Upc) , deze staat bij familie , echter dezelfde Router thuis doet het wel
wat zie ik over t hoofd ?
3x locaties wifi gebruik
1x Online , 2x Upc
van de ene upc , gebeurt er niet veel , wachtwoord is goed , alleen blijft staan ip adres vragen ! en na verloop van tijd een melding over langzaam internet , de s3 deed het goed op deze router
Router Sitecom 300N X3 (Upc) , deze staat bij familie , echter dezelfde Router thuis doet het wel
Kan me vergissen, maar meen me te herinneren dat ik op xda las dat je via root een instelling moet aanpassen, dan kan het wel. Althans voor note2. Zal even zoeken...Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:42:
Ik vind het jammer dat Samsung nog steeds geen multiwindow voor alle apps geeft.
Edit: http://www.xda-developers...2-multi-window-selection/
Zal dus wel snel voor de s4 komen....
[ Voor 17% gewijzigd door scientist456 op 06-05-2013 17:42 ]
Deze app doet het sowieso nú reeds op de SGS4
(uiteraard, zoals met de meeste leuke ingrijpende mods/apps, ook root toegang nodig though...)
Iemand een goede profile manager voor de s4? Die zonder problemen werkt?
Bij het synchroniseren google account naar de telefoon wordt internet synchronisatie van bladwijzers niet uitgevoerd. Zijn er meer mensen met dit probleem? het kan toch niet zo zijn dat je alle tabbladen van je computer met de hand moet invoeren?
Ben net teruggegaan naar de Phonehouse de verkoper snapt ook niet hoe het kan. Als ik mijn note2 synchroniseer staat er in het rijtje netjes internet bestanden.
Ben net teruggegaan naar de Phonehouse de verkoper snapt ook niet hoe het kan. Als ik mijn note2 synchroniseer staat er in het rijtje netjes internet bestanden.
PhoneWeaver?firefighter2 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:55:
Iemand een goede profile manager voor de s4? Die zonder problemen werkt?
Verwijderd
Ik heb een goede ervaring met de galaxy S4, echter vind ik het wel jammer dat je maar 9GB interne geheugen over hebt van een 16gb toestel. Voor 26 april had ik mij ingeschreven voor de 64GB gratis geheugenkaartje, echter heb ik nooit de code ontvangen en samsung doet ook niet erg makkelijk om een nieuwe code te sturen zodat ik deze kan registreren. Misschien dat ik het in de verkeerde topic vraag (zoja excuses) maar heeft er iemand nog een code over die hij/zij niet meer gebruikt of gewoon een dubbele code die niet is gebruikt die ik kan gebruiken? Deze kan je een PM sturen of een mail naar timb90@live.nl
Zou diegene heel dankbaar zijn.
Zou diegene heel dankbaar zijn.
edit: verkeerde thread moest naar de levertijden volgens mij.
[ Voor 82% gewijzigd door Tiduz op 06-05-2013 20:51 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Hoi Hoi de eerste omega rom voor de S4 is klaar om te downloaden.
Misschien niet de juiste thread, maar toch.
Verwijderd
Even kleine vraag, een vriend heeft op zijn S3 onderaan een aantal app's staan (slide to open) ofzoiets. Is deze optie bij de S4 eruit gehaald? Kan hem nergens vinden. Ik vind alleen iets met pagina's en widgets, maar dat bedoel ik niet. En dat is dan ook meteen mijn volgende vraag. Als ik het scherm probeer te unlocken van boven naar onderen, dan opent zich een soort vierkant met rechtsonder potlood, om instellingen te veranderen. Kan dit uitgezet worden? 
Edit: http://blog.laptopmag.com...uts-lock-screen-galaxy-s4
Dat zoek ik dus, maar bij mij ontbreekt de 'shortcuts' knop
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 22:05 ]
Verwijderd
Bij mij maakt de sluiter geen geluid zodra ik hem op alleen trillen heb staan.Z_Jr schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:04:
Hoe zet ik de shutter sound van de camera af?
Zelfs als ik het volume helemaal uit heb staan (en zelfs vibratie uit), dan nog geeft het een geluid.
Bij mij toch echt wel, ook als je hem op stil zet.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:11:
[...]
Bij mij maakt de sluiter geen geluid zodra ik hem op alleen trillen heb staan.
Lijkt wel of je een ander toestel hebt, bij mij staat sneltoets er gewoon tussen.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:59:
Even kleine vraag, een vriend heeft op zijn S3 onderaan een aantal app's staan (slide to open) ofzoiets. Is deze optie bij de S4 eruit gehaald? Kan hem nergens vinden. Ik vind alleen iets met pagina's en widgets, maar dat bedoel ik niet. En dat is dan ook meteen mijn volgende vraag. Als ik het scherm probeer te unlocken van boven naar onderen, dan opent zich een soort vierkant met rechtsonder potlood, om instellingen te veranderen. Kan dit uitgezet worden?
Verwijderd
En als je naar instellingen > geluid > volume gaat?mytheory schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:17:
[...]
Bij mij toch echt wel, ook als je hem op stil zet.
Ik heb daar alles op 0 staan.
@mytheory, zou best kunnen, heb hem in Duitsland gekocht, geen idee of 't daaraan ligt.
Edit:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 22:28 ]
Nee bij mij geeft de shutter nog steeds geluid.Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:24:
[...]
En als je naar instellingen > geluid > volume gaat?
Ik heb daar alles op 0 staan.
@mytheory, zou best kunnen, heb hem in Duitsland gekocht, geen idee of 't daaraan ligt.
Edit:
[afbeelding]
Als je hem in DL gekocht hebt heb je dan ook de nieuwe firmware gekregen die in DL vrijgegeven is?
Wellicht dat het daar aan ligt.
En ja je mist hem echt die instelling voor de shortcuts
Bij mij staat daar nog iets tussen.
[ Voor 8% gewijzigd door mytheory op 06-05-2013 22:35 ]
Verwijderd
Klopt, meteen na eerste keer opstarten kreeg ik al melding dat er een update was.mytheory schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Nee bij mij geeft de shutter nog steeds geluid.
Als je hem in DL gekocht hebt heb je dan ook de nieuwe firmware gekregen die in DL vrijgegeven is?
Hij is unrooted zie ik ? Iemand al een root gedaan ?pappaleone schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:35:
Hoi Hoi de eerste omega rom voor de S4 is klaar om te downloaden.
Bij mij int engels bij de 'Lock Screen' Instellingen onder het kopje: "Swipe Options":mytheory schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:32:
[...]
Nee bij mij geeft de shutter nog steeds geluid.
En ja je mist hem echt die instelling voor de shortcuts![]()
Bij mij staat daar nog iets tussen.
Multiple widgets
Lock screen widgets
Shortcuts
Unlock effect
help text
etc.
Dan kan ik onder "Shortcuts" kiezen welke apps ik op t schermbeveiliging laat draaien. (Druk op de Shortcut tekst, niet op de 'slider')
En camera maakt bij mij ook een shutter-sound, met alle geluiden uit. (Dus inclusief systeemgeluiden etc.)
Verwijderd
Hallo,
zijn er mensen die ook problemen hebben met het veranderen van het lettertype..?
als ik een ander lettertype wil instellen staat er: "lettertype is niet beschikbaar" terwijl ik toch een hele lijst met nieuwe fonts heb, alleen de originele fonts werken. Heeft dit met een update te maken die nog moet komen??
zijn er mensen die ook problemen hebben met het veranderen van het lettertype..?
als ik een ander lettertype wil instellen staat er: "lettertype is niet beschikbaar" terwijl ik toch een hele lijst met nieuwe fonts heb, alleen de originele fonts werken. Heeft dit met een update te maken die nog moet komen??
Yes ik heb root al uitgevoerd en twrp erop gezet, nu wachten tot de eerste omega binnen is,gaat tergend traag maar ik ben waarschijnelijk niet de enige.WTM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:37:
[...]
Hij is unrooted zie ik ? Iemand al een root gedaan ?
De
Super app. Dank je wel voor de tip.
Misschien beetje voor de hand liggend, maar heb je je junkmail (ongewenst) bekeken?Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:32:
Ik heb een goede ervaring met de galaxy S4, echter vind ik het wel jammer dat je maar 9GB interne geheugen over hebt van een 16gb toestel. Voor 26 april had ik mij ingeschreven voor de 64GB gratis geheugenkaartje, echter heb ik nooit de code ontvangen
PSN ID: Beest41
Ik hoef geen code hoor. Maar is het wel mogelijk op die dingen van de hand te doen? Ze staan toch op naam?
Als ik een foto als achtergrond instel heb ik een zwarte balk boven in het scherm waar de klok en symbolen staan, bij de standaard achtergronden is dit niet. Kan ik dit ergens instellen, of heeft het met de resolutie te maken.?
Je slaapt, eet, toiletteert etc maar 4 uur per dag ? Hoe kan je in hemelsnaam 20 uur per dag met je telefoon bezig zijnJustdoit schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:22:
Vraagje hier mensen.. met middelzwaar gebruik (whatsapp facebook, twitter, instagram) red mijn s4 het net op 20 uur per dag. Nu ben ik hier wel blij mee maar ik hoor van meerdere mensen dat de 23 zelfs 1,5/2 dagen mee kan gaan met hetzelfde gebruik.
Nu de S4 een week in het bezit.
Ben van de S2 overgestapt naar dit toestel en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt.
Aan de grootte moet ik nog even wennen. De S2 lag wat gemakkelijker in de hand uiteraard.
Problemen met de batterij heb ik totaal niet. Voorlopig gaat hij ruim langer mee dan mijn S2.
Nu 1d 4u en nog 66% van de batterij over. Ik ben geen heel zware gebruiker maar toch. Facebook, zo'n 30 appjes per dag, Gmail, games, telefoneren en internetgebruik. Vanuit thuis via wifi en de rest via 3g.
Foto's zijn fantastisch en de telefoon reageert gewoon snel en is totaal niet laggy zoals sommige dat noemen.
Toch wel een dagje bezig geweest om alle instellingen weer naar mijn zin te hebben maar dat lijkt mij normaal bij een nieuwe telefoon.
Nee prachtig toestel en tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen
Ben van de S2 overgestapt naar dit toestel en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt.
Aan de grootte moet ik nog even wennen. De S2 lag wat gemakkelijker in de hand uiteraard.
Problemen met de batterij heb ik totaal niet. Voorlopig gaat hij ruim langer mee dan mijn S2.
Nu 1d 4u en nog 66% van de batterij over. Ik ben geen heel zware gebruiker maar toch. Facebook, zo'n 30 appjes per dag, Gmail, games, telefoneren en internetgebruik. Vanuit thuis via wifi en de rest via 3g.
Foto's zijn fantastisch en de telefoon reageert gewoon snel en is totaal niet laggy zoals sommige dat noemen.
Toch wel een dagje bezig geweest om alle instellingen weer naar mijn zin te hebben maar dat lijkt mij normaal bij een nieuwe telefoon.
Nee prachtig toestel en tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen
Nieuwe rom: Wicked
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265998
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2265998
hier is het forum niet voor
[ Voor 84% gewijzigd door Bullet NL op 07-05-2013 12:01 ]
Net contact gehad met samsung om te vragen over de ghosting. Ze zeiden dat ze het onderzoeken en niet weten of het hardware of software is op dit moment.
Ik kon wel mijn telefoon inwisselen bij mijn leverancier gratis . Zelfde model helpt dus niet echt lijkt mij.
Iemand al een idee of het mislukte driver is?
Ik kon wel mijn telefoon inwisselen bij mijn leverancier gratis . Zelfde model helpt dus niet echt lijkt mij.
Iemand al een idee of het mislukte driver is?
Morgen komt mijn s4 binnen 
Ik heb een sim naar micro sim laten knippen. Deze heeft gewerkt in htc one x, htc one en moet nu in de s4 komen. Is het echt een risico als ik deze sim in de s4 steek?
Anders moet ik wachten tot 30 mei wanneer mijn t-mobile abonnement ingaat
Ik heb een sim naar micro sim laten knippen. Deze heeft gewerkt in htc one x, htc one en moet nu in de s4 komen. Is het echt een risico als ik deze sim in de s4 steek?
De maat blijft hetzelfde dus lijkt me geen probleem.jwakie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:18:
Verwijderd
In de S4 gaat gewoon een micro-sim voor zover ik weet, dus het zal geen problemen opleveren neem ik aan.jwakie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:18:
Oh ik lees het nu ook. Het probleem was een nano naar microsim adapter. Maar dit is helemaal niet het gevalVerwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:30:
[...]
In de S4 gaat gewoon een micro-sim voor zover ik weet, dus het zal geen problemen opleveren neem ik aan.

Dit betekent gewoon spelen met mijn nieuwe phone morgen
Lol..jwakie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:35:
[...]
Oh ik lees het nu ook. Het probleem was een nano naar microsim adapter. Maar dit is helemaal niet het geval![]()
Dit betekent gewoon spelen met mijn nieuwe phone morgen
Mijn abbo bij T-mobile gaat pas in juli in, heb gewoon mijn simkaart bij VF gratis om kunnen ruilen voor een microsim
Ik heb gisteren ook een micro sim gehaald bij Vodafone store, het was 5 minuten werk. SGS4 komt vandaag binnen. Ik zou gewoon checken of je een nieuwe kan krijgen bij T-mobile.
Verwijderd
Tot nu toe gebruik ik die afstandsbediening-app echt meer dat ik van te voren gedacht had. 
Wat maakt dat ding trouwens gruwelijke foto's....
http://oi39.tinypic.com/6tjwon.jpg
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 14:16 ]
Ik vind de afstandsbediening echt slecht werken, de app tenminste.Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:51:
Tot nu toe gebruik ik die afstandsbediening-app echt meer dat ik van te voren gedacht had.
Ik heb een samsung TV en een home cinema set maar die home cinema set kan ik er niet als zodanig in krijgen want die keuze is er niet. Hierdoor krijg ik het niet voor elkaar dat de app de kanalen goed zet als ik wissel tussen TV kijken en Blu Ray kijken
Ook wil de app het zenderaanbod van Ziggo niet goed herkennen. Hij laat wel de juiste zenders zien maar niet wat er nu op TV is.
Mijn tv kan ik ermee bedienen (Sony bravia) maar de UPC mediabox (HorizonVerwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:51:

Verwijderd
Ohw haha, bij ons recorder van Ziggo (cisco) werkt gelukkig wel alles goed.
Alleen begin beetje onhandig met postcodes, pas na 3/4x kwam Ziggo er tussen te staan.
Versterker nog niet gekoppeld, zometeen eens proberen.
Vandaag mijn Belkin flip-case ontvangen. Past perfect en bied in tegenstelling tot de Samsung Flipcovers ook bescherming tegen vallen. Deze flipcover (Belkin Signature Slim Folio Samsung Galaxy S4) gaat namelijk om het toestel heen, ipv batterijklepje. Gelukkig is hij minder dik dan hij er op de foto's uitziet. En stukje goedkoper (18 euro).
Alleen begin beetje onhandig met postcodes, pas na 3/4x kwam Ziggo er tussen te staan.
Versterker nog niet gekoppeld, zometeen eens proberen.
Vandaag mijn Belkin flip-case ontvangen. Past perfect en bied in tegenstelling tot de Samsung Flipcovers ook bescherming tegen vallen. Deze flipcover (Belkin Signature Slim Folio Samsung Galaxy S4) gaat namelijk om het toestel heen, ipv batterijklepje. Gelukkig is hij minder dik dan hij er op de foto's uitziet. En stukje goedkoper (18 euro).
Zoals ik al eerder aan gaf vind ik ook de app voor de afstandsbediening onder de maat. Bij mij werkt het wel maar zo tergend traag en er zit erg weinig functionaliteit op. Wij kijken TV via Windows mediacenter en dat werkt ook nog. Echter wanneer ik de pijltjes gebruik in de gids dan kan ik bijvoorbeeld maar 1 keer een pijltje naar onder, boven, links of rechts gebruiken. Wanneer ik dat de tweede keer doe dan gebeurd er niets en moet ik eerst een andere toets gebruiken. Wanneer ik bijvoorbeeld naar beneden wil dan moet ik even pijltje naar rechts indrukken om weer naar beneden te kunnen. Ik blijf voorlopig nog maar even de Logitech harmony gebruiken en wachten op een grote update of andere apps.
Wie benieuwd is naar de verschillen in prestatie tussen de S600 en Exynos 5450: http://www.engadget.com/2...alaxy-s4-octacore-review/
[ Voor 4% gewijzigd door Chris Smoove op 07-05-2013 17:05 ]
Probleem opgelost , de update van de site van sitecom (versie 2.1) en nu maakt de s4 wel verbindingGhostface schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:27:
Tweakers,
3x locaties wifi gebruik : Sitecom 300N X3
1x Online , 2x Upc
[ Voor 0% gewijzigd door Ghostface op 07-05-2013 17:23 . Reden: Opgelost / Update ]
kan iemand mij helpen, ik heb tasker geinstaleerd en wanneer ik een task schortcut maak en deze om mijn homescreen zet werkt alles perfect
Maar wanneer ik mijn S4 terug opstart of reboot is mijn icoon weg dat ik geslecteerd had in tasker ,had dit niet met de s3
weet iemand hier een oplossing voor
want een gewone task widget van tasker is te groot?
Maar wanneer ik mijn S4 terug opstart of reboot is mijn icoon weg dat ik geslecteerd had in tasker ,had dit niet met de s3
weet iemand hier een oplossing voor
want een gewone task widget van tasker is te groot?
Ik heb mijn s4 vandaag binnen gekregen en ik kom van een s3 af. Nu heb ik een vraagje. Bij mijn oude galaxy s3 kreeg ik met het aansluiten van mijn koptelefoon een aparte home screen venster erbij. Ik heb overal gekeken bij de instellingen maar ik kan dat niet terug vinden op de s4
Verwijderd
Ik heb de Samsung Galaxy S4 ook maar ik had er last van dat ie soms wat traag reageerde wanneer ik op de home knop drukte. Ik paste deze tip toe en toen werkte hij weer goed:
http://www.samsunggalaxy-...aag-gebruik-dan-deze-tip/
Verwijderd
Ja die werkt!Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:43:
Ik heb de Samsung Galaxy S4 ook maar ik had er last van dat ie soms wat traag reageerde wanneer ik op de home knop drukte. Ik paste deze tip toe en toen werkte hij weer goed:
Wat een geweldige telefoon btw. Ik kom van de S2 en merk een heerlijke vooruitgang.
Ik ben vaak buiten en heb daarom ook 4G. Het netwerk is nu nog zeer rustig waarschijnlijk. Maar haal nu
overal waar ik kom 15Mbit gemiddeld.
En voor de mensen die vooral op het uiterlijk van een telefoon afgaan : Het design is absoluut niet verkeerd.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 20:57 ]
De app "paper artist" . Die je toe bij het s3 update erbij kreeg staat niet meer op de s4.
[ Voor 4% gewijzigd door DeeSung op 07-05-2013 21:00 ]
Ik had al gelezen over het Ghosting/smearing probleem met tekst in donkere achtergronden (settings menu). Vanmiddag m'n S4 gekocht en merkte meteen op dat het bij m'n toestel duidelijk aanwezig is. Op Xda staat een tijdelijke fix en het werkt prima bij mij. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2259775
| Youtube |
Hallo ik krijg morgen mijn S 4 binnen maar waar moet ik zijn op xda voor de perfecte root en rom gewoon bij de s4 of de s4 tmobile edision?
T-mobile versie is alleen voor de Amerikaanse versie dacht ik...Tunestwo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:35:
Hallo ik krijg morgen mijn S 4 binnen maar waar moet ik zijn op xda voor de perfecte root en rom gewoon bij de s4 of de s4 tmobile edision?
Je moet volgens mij gewoon bij de "Samsung galaxy s4 GT-i95...."
Jow bedankt het is de gt-i9505 Is het trouwens een LTE?Knamix schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:39:
[...]
T-mobile versie is alleen voor de Amerikaanse versie dacht ik...
Je moet volgens mij gewoon bij de "Samsung galaxy s4 GT-i95...."
[ Voor 4% gewijzigd door Tunestwo op 07-05-2013 22:18 ]
Fijn dat er ook nog positieve berichten hierover gemeld worden! Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat er zulke verschillende ervaringen met de accu zijnBarturion schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:49:
Maar ik neem toch maar de gok en waarschijnlijk koop/bestel er morgen 1
krijg die van mij zaterdag.
nu nog even opzoek naar een fijne dock voor in de auto en een case.
De Spigen Neo Hybrid is een zeer goede en fancy case.
Ik ben grote fan van Brodit houders, past altijd perfect en ze houden rekening met extended batterijen , op dit moment hebben ze alleen een passieve houder. Binnenkort zal ook een actieve houder komen, dus ik wacht tot het komt:summetje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:33:
http://www.brodit.com/pro...el=Galaxy%20S4%20GT-I9505
Verwijderd
Qua case is dit echt een aanrader: http://www.belkin.com/us/p/P-F8M564summetje schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:33:
Op knaldeals.com te koop voor maar 18 euro incl. verzendkosten.
Past perfect, stevig en lekker dun.
De hele week heb ik gemakkelijk het einde van de dag gehaald met mijn accu. En dan heb ik hem toch veel gebruikt. Gisteren heb ik de optie Toegang tot mijn locatie en dus ook gps uitgezet. Nou dat scheelt echt gigantisch veel zeg. Zou er nu bijna 2 dagen mee kunnen doen. Nadeel is nu dat ik google now wel mis. Komende tijd maar eens uitdokteren wat de beste instellingen zijn.The Anarchist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:18:
[...]
Fijn dat er ook nog positieve berichten hierover gemeld worden! Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat er zulke verschillende ervaringen met de accu zijn![]()
![]()
Maar ik neem toch maar de gok en waarschijnlijk koop/bestel er morgen 1
Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken over de accu.
Ik was nog aan het spelen met de galerij. Zie ik een symbooltje aan de bovenkant en denk laat ik daar eens op drukken. Komt de foto ineens levensgroot op mijn led TV, supercool, dacht dat ik alles al ontdekt had
[ Voor 12% gewijzigd door mytheory op 07-05-2013 23:08 ]
hoop dat er binnenkort een extended battery uitkomt (van samsung liefst), vind het toestel eigenlijk iets te dun..
hoi
Hier ook geen problemen met de batterij.
Verwijderd
Tweede dag: 18% over na 12 uur gebruiken. (scherm 4 uur aan) vrij gemiddeld als ik uitga van eerdere toestellen.
Over accu's gesproken, dit staat er in deze test van de Exynos 5:Chris Smoove schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:05:
Wie benieuwd is naar de verschillen in prestatie tussen de S600 en Exynos 5450: http://www.engadget.com/2...alaxy-s4-octacore-review/
"The battery is better than average, but still not quite as good as the Snapdragon-powered GS4".
Dus "onze" S600 is zo slecht nog niet terwijl men hoge verwachtingen had over de accuduur van de Exynos 5.
Ook in de benchmarks is het een gelijkspel.
Ik heb een topic geopend (moet nog een hoop werk in gestoken worden maar begin is er).Bullet NL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:26:
[modbreak] Berichten over tweaks, custrom en accessoires moeten in een eigen topic. [/]
Zie [Samsung Galaxy S IV] Custom ROM's & Custom Firmware
Verwijderd
Hebben jullie die hulp-in-geval-van-nood-app eigenlijk ingeschakeld?
Mij lijkt dit eerlijk gezegd de meest nutteloze app, denk toch echt dat ik eerder 112 bel dan dat ik ga klooien om 3 seconde lang beide volume-buttons in te drukken.
Voor de mensen die de Galaxy S4 al in bezit hebben: zoals jullie weten blijft er van de 16GB maar 8-9GB. Het zou tof zijn als jullie een lijst/overzichtje konden maken van apps (of categorieen apps) die jullie op de S4 hebben en hoeveel geheugen dit in beslag neemt.
Ik neig zelf naar de S4 maar dit geheugen-kwestie baart me ietsjes zorgen. Mijn video en audio kan ik makkelijk op een MicroSd zetten. Maar de apps dan: is 8-9 GB genoeg hiervoor? That's the question en hopelijk kan iemand voor deze noob een impressie geven.
Ik neig zelf naar de S4 maar dit geheugen-kwestie baart me ietsjes zorgen. Mijn video en audio kan ik makkelijk op een MicroSd zetten. Maar de apps dan: is 8-9 GB genoeg hiervoor? That's the question en hopelijk kan iemand voor deze noob een impressie geven.
Ligt natuurlijk aan de apps, maar zoveel geheugen hebben apps niet nodig. Die zijn gemiddeld iets van 30mb. Ik heb bijv. 200 apps en het gebruikt 2.5gb.
Denk niet dat ik het lang ga volhouden zonder root en mods. Een van de irritaties: geen foto kunnen nemen bij low battery.
PSN ID: Beest41
Rooten is in elk geval makkelijk te doen. Zie XDA Topic van Chainfire om te kunnen rooten / [Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's
Om codes vragen doen we hier niet
[ Voor 77% gewijzigd door 13art op 08-05-2013 07:44 ]
Volgens mij zijn ze op XDA met een open excel bezig om bij te houden welke apps er allemaal zijn, wat ze doen, wat ze innemen en of ze weg kunnen.IJburger schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:38:
Voor de mensen die de Galaxy S4 al in bezit hebben: zoals jullie weten blijft er van de 16GB maar 8-9GB. Het zou tof zijn als jullie een lijst/overzichtje konden maken van apps (of categorieen apps) die jullie op de S4 hebben en hoeveel geheugen dit in beslag neemt.
Ik heb ondertussen ook al een tijdje (sinds vrijdag) de S4. Het is een mooiere telefoon dan ik dacht. Vooral de zwarte zag er zo lelijk uit in de reviews. (Heb een witte)
+ Super snel
+ Het scherm is een pareltje
+ Had een S2, dus totaal geen gewenning aan interface
+ Mooi toestel qua vormgeving
+ Mooie foto's (met voldoende licht)
- Soms gaat m'n batterij als een gek naar beneden, zonder dat ik er iets speciaals mee doe. Google Services en Media Server zijn de boosdoeners. Na een restart is dit 'opgelost'. Als ik geen last hiervan heb eindig ik de dag met nog 70% batterij over, wat heel goed is.
- Foto's met te weinig licht (wel gewoon overdag) zijn echt heel slecht. Deed m'n S2 beter.
- Net ff te groot. Kan niet meer alles bedienen met 1 hand.
+ Super snel
+ Het scherm is een pareltje
+ Had een S2, dus totaal geen gewenning aan interface
+ Mooi toestel qua vormgeving
+ Mooie foto's (met voldoende licht)
- Soms gaat m'n batterij als een gek naar beneden, zonder dat ik er iets speciaals mee doe. Google Services en Media Server zijn de boosdoeners. Na een restart is dit 'opgelost'. Als ik geen last hiervan heb eindig ik de dag met nog 70% batterij over, wat heel goed is.
- Foto's met te weinig licht (wel gewoon overdag) zijn echt heel slecht. Deed m'n S2 beter.
- Net ff te groot. Kan niet meer alles bedienen met 1 hand.
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV