Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Gebruik je wel deze app? op het plaatje aan de rechterkant te zienTelfordia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:50:
Nope, helaas niks.
http://cdn-static.cnet.co...nshot-app-duplication.jpg
en verder ook nog stock software op de telefoon?
Verwijderd
Het moet daar staan, want dit is het plaatje van een s4-mini.Telfordia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:13:
Bij mij staat die er echt niet. Misschien toch een software bugje. Ik zal hem anders eens langs de winkel sturen om er naar te laten kijken.
Verwijderd
Zie je het onderstaande plaatje als je het keyboard weg tikt?Telfordia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:13:
Bij mij staat die er echt niet. Misschien toch een software bugje. Ik zal hem anders eens langs de winkel sturen om er naar te laten kijken.

Ja, het toestel is vorige week bij de t-mobile shop gekocht.Sibrand schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:15:
[...]
Gebruik je wel deze app? op het plaatje aan de rechterkant te zien
http://cdn-static.cnet.co...nshot-app-duplication.jpg
en verder ook nog stock software op de telefoon?
Nee, heb ook niet de optie Standaard mail verzenden vanaf dit account.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:20:
[...]
Zie je het onderstaande plaatje als je het keyboard weg tikt?
[afbeelding]
De knop "volgende" onder in beeld is ook zo'n beetje de hele breedte van het scherm.
Bijzonder toestel is het volgens mij
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
En als je eerst het adres en WW invult, word dan die andere knop ook niet zichtbaar?Telfordia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:32:
[...]
Ja, het toestel is vorige week bij de t-mobile shop gekocht.
[...]
Nee, heb ook niet de optie Standaard mail verzenden vanaf dit account.
De knop "volgende" onder in beeld is ook zo'n beetje de hele breedte van het scherm.
Als je al een e-mailaccount hebt aangemaakt in de telefoon:
Druk op de menutoets.
Druk op Instellingen.
Druk op Account toevoegen.
Toets je e-mailadres en WW in.
Lukt het nu wel?
De stappen die je beschrijft zo heb ik het steeds geprobeerd zonder resultaat.
Verwijderd
Dan kan ik je helaas ook niet verder helpen, hoop een ander wel.Telfordia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:45:
Nee, zodra ik het Adres en ww invoer en iets doe dan krijg ik de melding van de verificatiefout.
De stappen die je beschrijft zo heb ik het steeds geprobeerd zonder resultaat.
Verwijderd
TIP, omdat ik op mijn S3 andere probleempjes had met de standaard mail-app kreeg ik de tip om K-9 mail te installeren, en die werkt voortreffelijk en is gratis
Google Play: K-9 Mail
ik heb een aparte probleem hier. Ik gebruik op mijn telefoon de volgende apps:
- Facebook Messenger
- NOS
Bij de bovenstaande apps heb ik duidelijk aangegeven dat ik bij elke bericht een melding kan horen en zien. Alleen bij WhatsApp en Nos kan ik een melding horen en zien (Led). Bij de andere twee niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Heb je je batterij al gecontroleerd of deze bol staat/is opgezwollen? Klinkt namelijk precies als de symptomen als je batterij kapot is! Zie ook eerder in dit topic of GoogleVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:41:
Ik heb een week of 2 geleden een boardswap gehad op mijn mobiel, omdat mijn mobiel continue vastliep en steeds uitviel. Echter start hij nu nog steeds opnieuw op en Dynafix zegt dat ik mijn mobiel naar fabrieksinstellingen moet doen zonder een back-up erop te doen en een nieuw Google account aan te maken (?). Kan het inderdaad komen dat mijn mobiel uitvalt door een back-up? Ik ben niet van plan om dat te gaan doen, want dan raak ik alles kwijt.. Iemand enig idee of het daardoor zou kunnen komen?
Facebook - tab die helemaal rechts staat - app instellingen - led van telefoon.westlym schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:16:
Dag allemaal,
*knip*
Bij de bovenstaande apps heb ik duidelijk aangegeven dat ik bij elke bericht een melding kan horen en zien. Alleen bij WhatsApp en Nos kan ik een melding horen en zien (Led). Bij de andere twee niet. Hoe kan ik dit oplossen?
maar heeft samsung niet een soort van 'melding centrum' voor alles?raro007 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:49:
[...]
Facebook - tab die helemaal rechts staat - app instellingen - led van telefoon.
Verwijderd
Voor 3 weken terug problemen gekregen met mijn S4 deze begon ineens te rebooten en allerlei foutmeldingen te geven als zijnde: youtube gestopt, google play gestopt, instellingen gestopt, google music gestopt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Inmiddels is mijn toestel al 3x bij Dynafix geweest (we praten hier over een toestel wat 5 maanden oud is) die maar blijven zeggen dat er niks aan de hand is, het enige wat ze doen is de software updaten.
Elke keer als mijn toestel terugkomt en ik hem opstart krijg ik binnen de kortste keren weer die meldingen is er iemand hier die deze problemen ook heeft gehad of die zegt oh maar dit doe je fout geef het me te kennen want ik kom er niet meer uit.
Ps ik zet geen backups terug
Verwijderd
Ik zou zeggen, ga eens langs bij een "Samsung Service Center", wel aankoopbon meenemen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:19:
hallo, helemaal nieuw hier dus mocht het verkeerd geplaatst zijn brand me niet helemaal af
Voor 3 weken terug problemen gekregen met mijn S4 deze begon ineens te rebooten en allerlei foutmeldingen te geven als zijnde: youtube gestopt, google play gestopt, instellingen gestopt, google music gestopt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Inmiddels is mijn toestel al 3x bij Dynafix geweest (we praten hier over een toestel wat 5 maanden oud is) die maar blijven zeggen dat er niks aan de hand is, het enige wat ze doen is de software updaten.
Elke keer als mijn toestel terugkomt en ik hem opstart krijg ik binnen de kortste keren weer die meldingen is er iemand hier die deze problemen ook heeft gehad of die zegt oh maar dit doe je fout geef het me te kennen want ik kom er niet meer uit.
Hoe vaak kunnen ze een update plaatsen dan? Zoveel zijn er de laatste maanden niet geweest. Ik zou eens terug gaan naar de fabrieksinstellingen (factory reset).Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:19:
(...)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
al verschillende malen op fabrieks instellingen terug gezet blijf het probleem houdenAllSeeyinEye schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:09:
[...]
Hoe vaak kunnen ze een update plaatsen dan? Zoveel zijn er de laatste maanden niet geweest. Ik zou eens terug gaan naar de fabrieksinstellingen (factory reset).
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of er een mogelijkheid bestaat om verwijderde S Memo's te herstellen - en zo ja, hoe?
Mijn dank is groot.
Het is niet de bedoeling om hier zomaar een vraag te dumpen. Wat heb je zelf al geprobeerd en opgezocht?Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:20:
Dag allen,
Kan iemand mij vertellen of er een mogelijkheid bestaat om verwijderde S Memo's te herstellen - en zo ja, hoe?
Mijn dank is groot.
Verwijderd
[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 01-06-2014 22:26 ]
[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 01-06-2014 23:38 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De oude en een nieuwe (weet niet of die er altijd is) die ook de straatnamen uitspreekt.
Heel mooi, maar die 2e stem is soms (tijdens de gehele navigatie) in het Engels.
Heeft iemand een idee over de oorzaak en een oplossing hiervoor?
[ Voor 5% gewijzigd door The Anarchist op 02-06-2014 10:36 ]
Wanneer je op verschillende Engelstalige fora kijkt ben je niet de enigen met het probleem. De tweede stem klinkt ook totaal anders (robot)?The Anarchist schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:35:
Ik heb sinds een tijdje dat ik 2 stemmen hoor in google navigatie.
De oude en een nieuwe (weet niet of die er altijd is) die ook de straatnamen uitspreekt.
Heel mooi, maar die 2e stem is soms (tijdens de gehele navigatie) in het Engels.
Volgens sommige kan het er aan liggen dat je bijvoorbeeld de spraakinvoer gebruikt om je navigatie in te stellen.
Wanneer je compleet over wil gaan naar een stem is er volgens mij alleen de internationale app TTS in de Samsung Play Store (niet in het Nederlands).
Voortaan graag alleen posten als je iets bij te dragen hebt. Dit is geen IRC-kanaal.
[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 06-06-2014 09:40 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Tja hier ook, het wachten is nu alleen even op 4.4.3 KitkatMars18 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:13:
Toestel bevalt goed, dus wat moet ik nog meer zeggen
Die draait prima. Weinig veranderingen op zich dus verwacht geen wonderen of zo
Nickname does not reflect reality
Heb je dat gewoon met Odin gedaan,Meulendijks89 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:11:
Ik ben overgestapt van de S5 terug naar de S4, vind het verschil te klein en de S4 kan zeker nog een jaar mee. Sla wel een generatie over en koop dan wel een S6 of iets dergelijks. Heb nu de Google Edition 4.4.3 erop geflasht, stukken beter dan die Samsung skin
en werkt alles goed.... ?
[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 06-06-2014 12:37 ]
Root en CWM Custom Recovery met odin en rom installeren met CWM. Rom werkt perfect. Maar voor dit onderwerp in een apart topic.
[ Voor 11% gewijzigd door DM89 op 06-06-2014 12:37 ]
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van het glas van de S4? Op youtube staan enkele filmpjes waarin ze het doen, maar dat lijken mij wat ´professionelere´ mensen.
Heb er zelf geen ervaring mee maar de zus van mijn vriendin heeft dit laten doen maar je ziet nog wel de krassen in het scherm zelf die het kapotte glas heeft achtergelaten.Sibrand schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:51:
Vandaag viel mijn S4 uit mijn broekzak met een klein plofje, en ondanks mijn spigen neo hoesje toch dikke barsten in het schermGelukkig werkt alles nog wel maar ik vind het echt klote en wil dus de glasplaat (laten) vervangen.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van het glas van de S4? Op youtube staan enkele filmpjes waarin ze het doen, maar dat lijken mij wat ´professionelere´ mensen.
Verwijderd
Heb het scherm (plus zilveren bezel) laten vervangen bij een KPN XL winkel. Perfect gerepareerd en weer zo goed als nieuw. Kost 160 euro.Sibrand schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:51:
Vandaag viel mijn S4 uit mijn broekzak met een klein plofje, en ondanks mijn spigen neo hoesje toch dikke barsten in het schermGelukkig werkt alles nog wel maar ik vind het echt klote en wil dus de glasplaat (laten) vervangen.
Heb een beetje een afkeer van de reparatieshops gekregen. Laatst door een ongelukje de mUsb poort gemold van mijn S4, voor de reparatie moest ik bij samsung service point 100 euro betalen. Heb zelf voor 20 euro het onderdeel besteld en binnen een half uurtje gefixt.kavorka schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 07:34:
[...]
Heb het scherm (plus zilveren bezel) laten vervangen bij een KPN XL winkel. Perfect gerepareerd en weer zo goed als nieuw. Kost 160 euro.
(Ook heb ik op dit moment net echt veel geld om uit te geven)
Ik heb alleen sinds een software-update een issue, ik kan nu geen signaalinfo(*#*#4636#*#*) of signaalmenu meer openen via de dialer. Alleen het IMEI opvragen (*#06*) werkt nog. Een nieuwe update van Samsung laden lukt niet, hij zegt dat ik de laatste updates al heb geinstalleerd. Iemand ervaring met dit probleem of kennis hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Telefoon : S4-mini met stockROM en Android 4.2.2
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Heb namelijk een issue, een keer in de zoveel tijd valt de mobiele internetverbinding weg, en deze keert niet meer terug, wat ik ook doe. Alleen de telefoon opnieuw opstarten werkt.
Daarnaast blijkt ook dat af en toe er geen telefoonbereik is. Hij geeft wel vol bereik aan, maar ik kan niet gebeld worden, en zelf bellen gaat dan ook niet. Het belscherm start op, maar hij gaat gewoon niet over.
zijn dit bekende zaken en weet iemand meer?
En als dat niet werkt test de telefoon met een andere sim kaart.
Mijn cameraglas was kapot tgv val en nu heb ik een nieuw glas gemonteerd. Nu heb ik echter nog steeds wazig beeld. Kan het zijn dat door de val het beeld wazig wordt?
Als ik een nieuwe camera wil kopen, dan zie ik enorme prijsverschillen. Hoe weet je nu dat je een goede vervanging koopt? Op Ebay zie je ze al vanaf 14€, maar zijn deze wel ok?
Op dit forum had al eens iemand hier over gevraagd, maar geen antwoord gekregen.
Al met al, is wel zonde zo'n barst op de S4.
Even een update over het mailprobleem op de S4 mini. Ik heb het toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Bij het opstarten zag ik al dat de hele layout van het toestel er anders uit zag. Eerst had ik maar 3 schermen met grote iconen en nu 7 met mooie kleine icoontjes. De mail instellen ging ook een stuk beter. Nu had ik wel gewoon de knop Handmatig instellen. Ik denk dus dat er een softwarefout in zat. Wel heel kwalijk aangezien de winkel het toestel voor mijn schoonvader heeft ingesteld en hun dit blijkbaar niet is opgevallen. Bevestigd weer mijn gevoel over de kundigheid van winkelpersoneel.Telfordia schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:32:
[...]
Ja, het toestel is vorige week bij de t-mobile shop gekocht.
[...]
Nee, heb ook niet de optie Standaard mail verzenden vanaf dit account.
Allen toch bedankt voor het mee denken.
Da's toch de Easy Homescreen of hoe dat ook mag heten. Grotere iconen, minder opties.Telfordia schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:41:
[...]
Eerst had ik maar 3 schermen met grote iconen en nu 7 met mooie kleine icoontjes.
It's a feature.Ik denk dus dat er een softwarefout in zat.
Perfect personeel juist imho. Hadden hem voor de beoogde doelgroep prima ingesteld.Wel heel kwalijk aangezien de winkel het toestel voor mijn schoonvader heeft ingesteld en hun dit blijkbaar niet is opgevallen.
Zo bekend is deze feature toch ook niet niet als hier ook niemand bedacht dat dit het wel eens zou kunnen zijn. Waarom zou uberhaubt iemand deze instelling willen. Ik heb alleen maar nadelen ervaren bij het instellen van het toestel voor hem en hij snapt (en heeft minder frustratie) het toestel nu nog beter als in de Easy modus.
[ Voor 20% gewijzigd door Paul01 op 12-06-2014 12:17 ]
In het kort gaat het om de volgende zaken.
- Phone encounters smearing and ghosting issue when scrolling in menu with a black background.
- Purple Haze on the grey bits of the phone’s menu and on other locations in S4.
- Red shade on black.
- Ghosting effect becomes more noticeable when brightness is turn down.
Mijn S3 ziet er veel beter uit wanneer je gaat scrollen. Ik meende dat Samsung dit gefixed had en de S4 van mijn broer is nog maar een paar maanden oud.
Iemand hier ervaring mee?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ja, iedere S4 heeft dat. Een van de grotere nadelen van het scherm, al lig ik er zelf niet écht wakker van.Tom. C schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:21:
Enige optie is zwarte achtergronden te vervangen voor heel donkergrijze, dan is/zie je het effect minder.
Dankjewel voor de opheldering. Het is naar mijn mening toch wel redelijk storend dus zal je tip eens uitproberen!Brad Pitt schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:18:
[...]
Ja, iedere S4 heeft dat. Een van de grotere nadelen van het scherm, al lig ik er zelf niet écht wakker van.
Enige optie is zwarte achtergronden te vervangen voor heel donkergrijze, dan is/zie je het effect minder.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Heb nu een gare S3 .
Alleen een vraagje (met alle foons)
Er zitten altijd standaard apps op die ik (en veel andere mensen ) nooit gebruiken.
Ik heb gehoord dat je die met een root-kit of root dinges eraf kan halen.
Is dat nu heel moeilijk of kan elke boere-l*l het eigenlijk ?
Deze vraag kun je beter stellen in: Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM'sSolid Seal schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03:
Ik ben aan het twijfelen tussen de S4 en de S4-Mini .
Heb nu een gare S3 .
Er zitten altijd standaard apps op die ik (en veel andere mensen ) nooit gebruiken.
Heb ik al gezien, maar mijn vraag is: zijn dit de goede camera's en hoe kom ik dat te weten?
Ah ja .. Ik zag die niet meer in de lijst staan . Thanks .. daar ff poosje lezenAlbert020 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 09:20:
[...]
Deze vraag kun je beter stellen in: Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's
Van Vodafone. Beveiligingsupdate, 4.4.2. Maar tochJejking schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:39:
Ben ik de enige die de accuduur tegen vind vallen na de update?

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 15-06-2014 01:52 ]
1.als ik hem ter reparatie aanbied, is CM dan een probleem(er vanuit gaande als CM niet de oorzaak is)
2.als CM wel oorzaak is, hoe kan ik mijn S4 dan weer in originele staat terugbrengen? Dus CM deinstalleren
doggy1 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:18:
Ik heb CM geinstalleerd en werkt prima, behalve dat ik geen scherpe fotos kan maken. Mogelijk dat dit door CM komt. Nu heb ik paar vragen:
1.als ik hem ter reparatie aanbied, is CM dan een probleem(er vanuit gaande als CM niet de oorzaak is)
2.als CM wel oorzaak is, hoe kan ik mijn S4 dan weer in originele staat terugbrengen? Dus CM deinstalleren
Albert020 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 09:20:
[...]
Deze vraag kun je beter stellen in: Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's
NeeJejking schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:39:
Ben ik de enige die de accuduur tegen vind vallen na de update?
Als je een BD serie accu hebt kan je hem laten vervangen onder garantie door samsung binnen 2 jaar. Normaal hebben accessoires 6 maanden garantie maar de BD serie is hier een uitzondering op.W84 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:09:
Procenten vliegen er zo snel af, bizar. Toen ik m'n S4 net had zei ik vaak: Damn, wat gaat die batterij lekker lang mee. En nu... gewoon kut!
Hier ook. En ik heb alle Samsung troep wat ik niet gebruik uitgezet. Maar ik ben het allang gewend, zelfde verhaal met mijn S2 en S3. Die gingen na ongeveer 9 maanden tot een jaar ook veel sneller leeg. Een hard reset zal wel tijdelijk helpen, maar dat doe ik niet zo graag.W84 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:09:
Procenten vliegen er zo snel af, bizar. Toen ik m'n S4 net had zei ik vaak: Damn, wat gaat die batterij lekker lang mee. En nu... gewoon kut!
Nee.W84 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:20:
Klopt, erg jammer. Hard Resets hoeven van mij ook niet. Ik kwam trouwens dit nog tegen. Helpt dit?
Verwijderd
ik twijfel heel erg tussen de s4 en de s5, met abonnement verlengen scheelt het namelijk 5 euro per maand, en eenmalig 100 euro, kortom, het verschil is niet enorm, maar het verschil tussen de toestellen ook niet echt volgens mij
groetjes
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de S5 geen meerwaarde vind hebben.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:38:
Kan iemand me vertellen of het de moeite waard is om nu nog de s4 te nemen?
ik twijfel heel erg tussen de s4 en de s5, met abonnement verlengen scheelt het namelijk 5 euro per maand, en eenmalig 100 euro, kortom, het verschil is niet enorm, maar het verschil tussen de toestellen ook niet echt volgens mij
groetjes
De extra features die op de S5 zitten (zoals hartslagmeter) gebruik ik toch niet.
Je zult dus even een vergelijk moeten doen tussen de S4 en S5 en dan bepalen of je de extra features (wilt) gaan gebruiken.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Het schijnt wel dat de accuduur van de S5 een stuk beter is, dat zou voor mij het voornaamste voordeel zijn.speedme schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:23:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de S5 geen meerwaarde vind hebben.
De extra features die op de S5 zitten (zoals hartslagmeter) gebruik ik toch niet.
Je zult dus even een vergelijk moeten doen tussen de S4 en S5 en dan bepalen of je de extra features (wilt) gaan gebruiken.
Gebruik je de telefoon echter sporadisch en haal je het einde van de dag toch wel dan weegt dat weer minder zwaar.
Hier een aardig artikel met een vergelijking tussen de twee: http://www.expertreviews....axy-s4-should-you-upgrade
[ Voor 11% gewijzigd door Pazienza op 23-06-2014 13:32 ]
Verschil tussen S4 en mini is behoorlijk. S4 mini is een leuk toestel maar verwacht geen top toestel. Resolutie is laag en snelheid is redelijk. Accuduur van de mini is wel top.Solid Seal schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 22:03:
Ik ben aan het twijfelen tussen de S4 en de S4-Mini .
Heb nu een gare S3 .
Of elke *** kan rooten weet ik niet. Ik vind het makkelijk maar dat komt omdat ik een beetje interesse in dit soort spul heb. Gewoon goed de tutorials volgen, dan is er niks aan het handje.
Apps kun je trouwens ook zonder root uitschakelen. Je kunt ze alleen niet verwijderen.
Geen ervaring mee behalve punt 1 als helderheid laag staat. Als je broer dit heeft zou ik terug gaan met het toestel ervan uitgaande dat het toestel up to date is want er is geloof ik wel een fix voor geweest.Tom. C schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:21:
De S4 van mijn broer heeft last van 'smearing'. Ik herinner me dat er bij de launch van de S4 wat ophef was over het scherm. De letters op het scherm worden blurry wanneer je gaat scrollen in bijvoorbeeld het instellingen menu. Ook lijkt het scherm dan last te hebben van ghosting. Wanneer je het toetsenbord in landscape modus gaat bekijken valt op hoeveel verschil er in kleur is aan de beide kanten van het scherm.
In het kort gaat het om de volgende zaken.
- Phone encounters smearing and ghosting issue when scrolling in menu with a black background.
- Purple Haze on the grey bits of the phone’s menu and on other locations in S4.
- Red shade on black.
- Ghosting effect becomes more noticeable when brightness is turn down.
Mijn S3 ziet er veel beter uit wanneer je gaat scrollen. Ik meende dat Samsung dit gefixed had en de S4 van mijn broer is nog maar een paar maanden oud.
Hardware issue. Terug gaan is dus zinloos. De "fix" was ipv zwarte achtergronden deze donkergrijs makenGarret1410 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:27:
Geen ervaring mee behalve punt 1 als helderheid laag staat. Als je broer dit heeft zou ik terug gaan met het toestel ervan uitgaande dat het toestel up to date is want er is geloof ik wel een fix voor geweest.

Heb je al geprobeerd het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten. Ik had hele vreemde problemen na firmware update, het toestel was traag en het touchscreen reageerde af en toe niet goed. Na fabrieks instellingen geen problemen gehad.W84 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:09:
Heb dit met meerdere merken telefoons gehad. Na firmware update altijd naar fabrieksinstellingen als je problemen ondervind.
Heb ook eens gehad dat ik een Xperia Z tot driemaal heb moeten flashen voordat de firmware goed werkte. (ligt aan flashtool)
Als dit werkelijk nodig zou moeten zijn na elke firmware update, dan ben ik na 5 jaar weg bij Android. Je gaat toch ook niet na elke update je Windows pc opnieuw herstellen?Garret1410 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:33:
[...]
Heb je al geprobeerd het toestel naar fabrieksinstellingen te zetten. Ik had hele vreemde problemen na firmware update, het toestel was traag en het touchscreen reageerde af en toe niet goed. Na fabrieks instellingen geen problemen gehad.
Heb dit met meerdere merken telefoons gehad. Na firmware update altijd naar fabrieksinstellingen als je problemen ondervind.
Heb ook eens gehad dat ik een Xperia Z tot driemaal heb moeten flashen voordat de firmware goed werkte. (ligt aan flashtool)
Verwijderd
Ik wil hem niet installeren omdat telkens na een firmware update alle iconen ergens anders staan dan waar ze nu staan... wordt het echt zat nu dat hij elk 3uur blijft komen
Misschien weet kun jij mij weer helpen
Om betalen met NFC te gebruiken moeten we via vodafone udpate een app installeren maar zodra we onder apps 'uitgeschakelde apps tonen' klikken crashed touchwiz. Dit is bij ALLE 24 toestellen waarvan enkelen nog maar een maand in gebruik zijn (en sinds aanzetten alleen de laatste update gehad hebben).
Iemand een idee hoe deze 'verborgen' apps op een andere wijze te openen ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Wat crasht er precies? Touchwiz is namelijk de skin van Samsung die zij over het Android OS leggen en ermee verweven. De skin zal voor zover ik weet niet snel crashen. De launcher (Touchwiz Launcher) zal wel kunnen crashen, maar die heeft dan weer niets van doen met settings.apk, waarin de apps onder andere zijn opgenomen.DukeBox schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:21:
Misschien weet kun jij mij weer helpenWij hebben bij ons 24 S4 vodafone toestellen hierop hebben we de vodafone update app verborgen in touchwiz.
Om betalen met NFC te gebruiken moeten we via vodafone udpate een app installeren maar zodra we onder apps 'uitgeschakelde apps tonen' klikken crashed touchwiz. Dit is bij ALLE 24 toestellen waarvan enkelen nog maar een maand in gebruik zijn (en sinds aanzetten alleen de laatste update gehad hebben).
Iemand een idee hoe deze 'verborgen' apps op een andere wijze te openen ?
Verder denk ik dat je die app niet verborgen hebt, maar hebt uitgeschakeld. En mogelijk zijn er meer apps uitgeschakeld, die cruciaal blijken te zijn voor de huidige actie. De meest voor de hand liggende oplossing is een factory reset te doen, dan staat alles weer 'normaal'.
Btw, waarom heb je een app via Vodafone update nodig om met NFC te kunnen betalen? Dit gaat toch via de app van je bank / paypal / wallet / etc?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
https://www.dropbox.com/s...2014-06-29%2009.24.57.png
Verwijderd
Omdat samsung dat slecht heeft vertaald. Zet hem op Engels en je ziet wat het moet zijn, namelijk android os en Android systemrejer schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:04:
iemand die mij kan vertellen waarom ik 2x android systeem in mijn lijst heb?
https://www.dropbox.com/s...2014-06-29%2009.24.57.png
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Hoeft niet na elke firmware update. Alleen in geval bij problemen en vaak bij grote updates. Wordt trouwens door elke provider aangeraden.-Edwin- schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:11:
[...]
Als dit werkelijk nodig zou moeten zijn na elke firmware update, dan ben ik na 5 jaar weg bij Android. Je gaat toch ook niet na elke update je Windows pc opnieuw herstellen?
Verder zijn flashtools vaak niet altijd even goed en kunnen er fouten ontstaan. Met Odin (samsung) heb ik nog geen problemen gehad trouwens. Met CWM recovery ook nooit problemen gehad alleen met "flashtool" voor Sony Experia's had ik dat probleem wel eens.
Windows hoef je natuurlijk niet te herstellen na elke update maar dat is ook appels met peren vergelijken. Toch heb ik in het Win95/98 tijdperk weleens een installatie moeten herstellen na een update. Dat ging toen nog niet via "systeemherstel" maar via DOS.
Ai. Het was me nog niet opgevallen. Behalve dat mijn telefoon nu erg snel leeg loopt terwijl ik er eigenlijk niks op heb staan. Daarom vond ik die 2 in een lijst zo vreemd.reyals schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:33:
[...]
Omdat samsung dat slecht heeft vertaald. Zet hem op Engels en je ziet wat het moet zijn, namelijk android os en Android system
Zal vanavond even meten voor je als het nog nodig is.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:17:
Zou iemand voor mij eens de plaats kunnen opmeten tov de zijkant/bovenkant van de flash en camera op de s4? Evenals de grootte van de uitsparing die bv in een flipcase nodig is. Ik heb namelijk een smartphone waarvoor ik een samsung s4 flip case zou willen aanschaffen als de positie van de camera en flash een beetje overeenstemmen met die van mijn telefoon. Alvast bedankt.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Krijg dan namelijk de melding: Uw video kan helaas niet worden afgespeeld: Kan streamlink niet opvragen.
Via WiFi werkt het wel gewoon.
Geen probleem hier op mijn s4 met de npo app op Vodafone 4g verbinding.Firebolt schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:43:
Zijn er mensen die de NPO app met live video werkend krijgen op hun toestel via 3g/4g (KPN)?
Krijg dan namelijk de melding: Uw video kan helaas niet worden afgespeeld: Kan streamlink niet opvragen.
Via WiFi werkt het wel gewoon.
Dus ik begrijp deze melding niet. Wie krijgt dezelfde melding als je probeert te updaten?
Net geprobeerd en ik krijg dat ook ineens. Geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.Halie68 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:10:
Ik heb sinds eergisteren het probleem dat ik de melding krijgt op m'n mobiel dat de software-updateservice is niet beschikbaar. Maximum aantal automatische updates is overschreden. Probeer het later of update uw apparaat met Samsung Kies. Via Kies had ik het ook geprobeerd maar daar is geen nieuwe update binnen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn. Ik heb lang geen updates meer gehad sinds de update tot Android 4.4.2
Dus ik begrijp deze melding niet. Wie krijgt dezelfde melding als je probeert te updaten?
Even wezen googlen op de melding en dan kom ik dit draadje tegen:Halie68 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:57:
Ik heb net samsung een berichtje gestuurd met de vraag wat er aan de hand is. Ik snap die melding niet.
http://www.galaxyclub.nl/...axy-note-2-maart-xxuenc3/
Te druk op de Samsung Servers kennelijk... Wel een rare melding dan..
Geachte meneer xxxxx,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy S4. U geeft aan dat u constant foutmeldingen krijgt op uw toestel betreffende updates.
Allereerst wil ik hierbij mededelen dat ik het zeer vervelend vind om te horen dat u te maken heeft met dit probleem.
Er is geen update meer uitgebracht voor de S4 sinds Android 4.4.2. Ik raad u aan om uw toestel te resetten. U kunt het probleem wellicht hiermee oplossen. U kunt gaan naar:
- Instellingen
- Accounts
- Back-up maken en terugzetten
- Standaardgegevens herstellen
- Apparaat resetten
Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daarom goed om van te voren de simkaart en/of geheugenkaart uit het toestel te halen en/of een back-up te maken (met het programma Samsung Kies) van gegevens op uw telefoon die u niet kwijt wilt raken.
Als u niet bekend bent met het programma Kies kunt u deze downloaden via de volgende link:
http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP
Om het gebruik van Kies makkelijk te maken hebben wij een aantal video's voor u:
http://www.samsung.com/nl...software/KIESTUTORIAL/JSP
Indien het probleem zich blijft herhalen raad ik u aan om langs te gaan bij een Samsung Service Punt. Hier kunnen zij uw toestel controleren en indien nodig opsturen voor reparatie. De dichstbijzijnde Service Punt kunt u vinden in de volgende link:
https://maps.google.nl/ma...1626&spn=2.761114,7.13562
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website.
Samsung waardeert uw mening over onze dienstverlening. Mocht u van mening zijn dat ik u goed te woord heb gestaan, zien wij dit graag terug in ons klanttevredensheidonderzoek. Onderaan de e-mail kunt u aanvinken hoe tevreden u bent geweest met mijn service, hier word ik persoonlijk op beoordeeld. Mocht u verder nog opmerkingen hebben, kunt u deze ook hieronder plaatsen.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxx
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
T: 0900 - Samsung (7267864) (NL) / 02 201 2418 (
W: www.samsung.nl / www.samsung.be
---------- Original Message ----------
From: xxxxxxxxxxx
Sent: Fri 4. Jul 2014, 12:07:25
To: sebn.nl.contactus@samsung.com
Subject: Software update
Ik heb sinds eergisteren het probleem dat ik de melding krijgt op m'n mobiel dat de software-updateservice is niet beschikbaar. Maximum aantal automatische updates is overschreden. Probeer het later of update uw apparaat met Samsung Kies. Via Kies had ik het ook geprobeerd maar daar is geen nieuwe update binnen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn. Ik heb lang geen updates meer gehad sinds de update tot Android 4.4.2
Dus ik begrijp deze melding niet.
Producttype Mobiele Telefoons
Subtype Smartphone
Model GT-I9505ZKAPHN
Serienummer 357634055367358
Aankoopdatum 2013/07/27
Telefoon 0612345678
Achternaam, Voornaam halie68
Zoek bij de bron op gt-i9505 en land Netherlands PHN versie.
Bron: http://www.sammobile.com/firmwares/2/
Hierbij de veranderingen volgens kies:
* Verbeterde gebruikersinterface en stabiliteit
* Er is een nieuwe functie toegevoegd: Kids-stand
* Verbeterde prestaties - Toegankelijkheid, Hulp in geval van nood, Etc.
* Het energiebeheer van het apparaat is verbeterd.
LET OP: U gaat upgraden van KNOX v1.0 naar v2.0. Als u verdergaat, bevestigt u dat bepaalde applicaties in de KNOX-container mogelijk niet correct werken en gaan uw gebruikersgegevens voor deze applicaties mogelijk verloren, met uitzondering van de gegevens die toegankelijk zijn via de applicatie Mijn bestanden in de container.
[ Voor 54% gewijzigd door mitch123 op 04-07-2014 16:08 ]
Verwijderd
Je hoeft dat ook niet te doen, want het is precies zoals Digger36 al schreef, het is gewoon ff druk op de servers van Samsung en exact die melding heb ik ook gehad op mijn S3. 1 of 2 dagen later kwam de update wel binnen.Halie68 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:54:
Ik heb net antwoord gekregen van Samsung over mijn vraag maar ik ben niet tevreden over het antwoord. Ik heb het gevoel dat mijn vraag niet goed is gelezen. Wat hij mij aanraadt zal ik niet doen. Zie de onderstaande
Geachte meneer xxxxx,
KNIP
Verwijderd
Het was idd een krom antwoord en had niets met je vraag te maken.Halie68 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:09:
Oké dan weet ik het. Ik was al niet van plan m'n mobieltje te resetten. De medewerker heeft m'n vraag niet goed gelezen of begrepen.
Die medewerker (of is het een robot) had die melding bekend voor moeten komen en had dan hetzelfde antwoord gegeven als Digger36 en ik.
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV