Ik heb die update gehad, en sindsdien kan ik een meer dan een volle dag doen met accu, waar voorheen bij hetzelfde gebruik de accu leeg was tegen 18u!mitch123 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:00:
Er is wel degelijk een nieuwe update voor de unbranded galaxy s4 gt-i9505 beschikbaar. Sinds gisteren staat hij op sammobile.
Zoek bij de bron op gt-i9505 en land Netherlands PHN versie.
Bron: http://www.sammobile.com/firmwares/2/
Hierbij de veranderingen volgens kies:
* Verbeterde gebruikersinterface en stabiliteit
* Er is een nieuwe functie toegevoegd: Kids-stand
* Verbeterde prestaties - Toegankelijkheid, Hulp in geval van nood, Etc.
* Het energiebeheer van het apparaat is verbeterd.
LET OP: U gaat upgraden van KNOX v1.0 naar v2.0. Als u verdergaat, bevestigt u dat bepaalde applicaties in de KNOX-container mogelijk niet correct werken en gaan uw gebruikersgegevens voor deze applicaties mogelijk verloren, met uitzondering van de gegevens die toegankelijk zijn via de applicatie Mijn bestanden in de container.
Ik heb de update sinds woensdag.
Het toestel voel in het geheel sneller aan. Ook werkt de gps nu met de glonas satellieten, wat voor de tijd bij mij niet werkte.
Het toestel voel in het geheel sneller aan. Ook werkt de gps nu met de glonas satellieten, wat voor de tijd bij mij niet werkte.
Het probleem is nu opgelost bij mij. Ik heb net de update binnengekregen.
Verwijderd
Zie je nou welHalie68 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 04:19:
Het probleem is nu opgelost bij mij. Ik heb net de update binnengekregen.
Je hebt gelijk. Het was geen probleem. Ik was zo blij dat ik vanmorgen de update kreeg. Ik heb het idee dat de medewerker van Samsung die mij het antwoord gaf, helemaal niet wist dat er een update was. Hij had in ieder geval niet begrepen wat ik bedoelde.
Locatie moet na deze update aanblijven staan voor weer update.
Dit was voor de update niet het geval, hij stond wel aan maar dat zag je niet.....
Dit was voor de update niet het geval, hij stond wel aan maar dat zag je niet.....
Heerlijk die laatste update!
Bij 4.3 jellybean had ik geen problemen om de 5 uur screen on time te halen.
Sinds de update naar 4.4 KitKat had ik moeite om de 4 uur screen on time te halen. Zelfs na meerdere factory resetten en full whipes. Zelfs in spaarsaldo werd de 4 uur niet bereikt. Nu haal ik weer de 5 uur screen on time.
Erg tevreden dus
Bij 4.3 jellybean had ik geen problemen om de 5 uur screen on time te halen.
Sinds de update naar 4.4 KitKat had ik moeite om de 4 uur screen on time te halen. Zelfs na meerdere factory resetten en full whipes. Zelfs in spaarsaldo werd de 4 uur niet bereikt. Nu haal ik weer de 5 uur screen on time.
Erg tevreden dus
Is er weer een nieuwe update dan?
/Edit: Aha, nu kan ik 'm ook downloaden. Nice!
/Edit: Aha, nu kan ik 'm ook downloaden. Nice!
[ Voor 44% gewijzigd door W84 op 05-07-2014 17:03 ]
Waar is nu de Verbeterde gebruikersinterface, zie en merk geen verschil ?
[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 05-07-2014 18:31 ]
Ik dus ook, maar dat was een droom die in duigen vielW84 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:33:
Tja, ik dacht dat het zoals op de S5 zou zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 05-07-2014 21:46 ]
Sinds vanochtend de update geïnstalleerd. Sindsdien 2 spontane reboots, en een scherm wat niet reageert als hij uit slaapstand komt. Kan hem wel van vergrendeling halen, kom dan om gewoon op het beginscherm maar daarna houdt het op. Menu toets functioneert (menu scherm komt naar voren), back knop werkt, maar verder kan ik niets aanklikken. Scherm uit en opnieuw aan kost het probleem op, maar moet dit elke keer uitvoeren (als de telefoon uit een diepere slaap komt). Met mensen met deze klacht?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Ja, hier hetzelfde. Maar geen gehele reboot: wel het samsung logo in beeld, maar geen galaxy logo. En de reboot is veel sneller dan een normale reboot.
Ik had trouwens knox uitgeschakeld, maar sinds gister middag heb ik hem weer ingeschakeld, en nog geen reboot gehad.
Ik had trouwens knox uitgeschakeld, maar sinds gister middag heb ik hem weer ingeschakeld, en nog geen reboot gehad.
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad na de update van 4.2 naar 4.3 toen een factor reset gedaan en de reboots waren weg. Ook bij 4.3 naar 4.4 waren random reboots weer terug na een factor reset geen last meer van gehad. Na de laatste update nog geen last van reboots. Mijn tip probeer een factor reset.
Ik vind de GPS functie een beetje onhandig verstopt na die update. Ik wil namelijk niet dat mijn GPS altijd kan worden gebruikt (kost meer batterij met de weerupdate per uur bijv). Maar als ik dan GPS wel aan wil zetten, moet ik elke keer via de locatie instellingen "spaarstand" veranderen in "hoge precisie".
Is er geen simpele knop meer om GPS aan/uit te zetten?
Root, Xposed en GravityBox, of CM of AOSP/AOKP.-Edwin- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:01:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Heb je voor al deze suggesties root nodig? Want dan is dit allesbehalve simpel.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:11:
[...]
Root, Xposed en GravityBox, of CM of AOSP/AOKP.
GPS kan toch gewoon uit? Bij mij wel tenminste. Die spontane reboots zijn ergerlijker... godsamme zeg!
Heb je mijn vraag wel gelezen? Ja GPS kan uit, GPS kan ook aan. Er is echter niet meer een snel knopje om dit te doen sinds de update. Dat reboots ergerlijker zijn betekent niet dat dit niet besproken hoeft te worden oid.W84 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:39:
GPS kan toch gewoon uit? Bij mij wel tenminste. Die spontane reboots zijn ergerlijker... godsamme zeg!
Rooten heb je binnen een minuut gedaan. Een ROM flashen is ook een kwestie van een minuutje geduld.-Edwin- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:35:
[...]
Heb je voor al deze suggesties root nodig? Want dan is dit allesbehalve simpel.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Balk van boven naar beneden slepen, locatie (heette eerst gps) aflikken en klaar toch? Of mis ik iets hier?-Edwin- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:44:
[...]
Heb je mijn vraag wel gelezen? Ja GPS kan uit, GPS kan ook aan. Er is echter niet meer een snel knopje om dit te doen sinds de update. Dat reboots ergerlijker zijn betekent niet dat dit niet besproken hoeft te worden oid.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Voorheen hoefde dit niet en draaide het gewoon op low power op de achtergrond, ik erger me er ook aan !The Executer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:03:
[...]
Balk van boven naar beneden slepen, locatie (heette eerst gps) aflikken en klaar toch? Of mis ik iets hier?
Lijkt me niet de bedoeling voor een simpele GPS aan/uit knop.AllSeeyinEye schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:52:
[...]
Rooten heb je binnen een minuut gedaan. Een ROM flashen is ook een kwestie van een minuutje geduld.
Punt is, als je locatie uitzet worden er helemaal geen locatiegegevens meer gebruikt. Gevolg is dat apps je locatie niet eens kunnen schatten (weer app vernieuwd niet, Reisplanner en 9292 weten niet welke haltes in de buurt zijn, etc). Je kan dus of locatie helemaal uitzetten, maar niet GPS afzonderlijk. Ja het kan wel, maar dan moet je eerst IN de locatie settings gaan. Een simpele knop voor GPS aan/uit is er niet meer. En dat vind ik vreemd.The Executer schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:03:
[...]
Balk van boven naar beneden slepen, locatie (heette eerst gps) aflikken en klaar toch? Of mis ik iets hier?
Ik heb gistermiddag de update gedaan en sindsdien functioneert mobiele data niet meer... Zijn er meer mensen die hier tegen aan gelopen zijn?
nog niet wakker ..sorry
[ Voor 90% gewijzigd door weertenaar op 07-07-2014 10:09 ]
Laat maar, hij reboot nog steeds spontaanThofie schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:37:
Ja, hier hetzelfde. Maar geen gehele reboot: wel het samsung logo in beeld, maar geen galaxy logo. En de reboot is veel sneller dan een normale reboot.
Factory reset bood geen uitkomst?
Wat een ellende zeg, zelfs onder het bellen valt het toestel uit en gaat vrolijk opnieuw opstarten... argh!
Zoals ik al eerder zei, maak een back-up via kies en doe dan een factory reset. Het scheelt een hoop werk als je een back-up maakt. Bij mij heeft dit iedere keer gewerkt. Ik heb in vorige updates ook iedere keer last gehad van spontane reboots. Tot nu toe nog geen last gehad van reboots.W84 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:29:
Wat een ellende zeg, zelfs onder het bellen valt het toestel uit en gaat vrolijk opnieuw opstarten... argh!
Hoe heb je trouwens je toestel geupdatet? ik via Kies en heb er geen last van.
Hallo mensen, ik heb de update met kidsstand etc ook gehad, en nou valt mijn toestel minstends 25x per dag spontaan uit en weer aan, en alles is gewoon sloom en laggy geworden, het toetsenbord op whatsapp, in facebook, tot zelfs in mijn gewone menus scrollen gaat met moeite en de batterij gaat sneller leeg? is hier ook een fix voor? had een tijdelijke fix gevonden om mijn juice defender en cleanmaster van mijn telefoon te verwijderen maar het probleem begint weer van voor af aan?
terugzetten naar fabrieks instellingen heeft ook geen zin want daarmee gaat heel het probleem niet weg..
is er een manier om mijn Galaxy S4 te fixen, want dit is super maar dan ook echt super irritant!
terugzetten naar fabrieks instellingen heeft ook geen zin want daarmee gaat heel het probleem niet weg..
is er een manier om mijn Galaxy S4 te fixen, want dit is super maar dan ook echt super irritant!
ik heb nu ook 4.4.2 op mn S4.
Maar deze update, is dat dan 4.4.3?
Want ik heb Telfort en las dat mensen daar problemen mee hebben met roaming etc.
Kan iemand bevestigen of hij zij wel of geen problemen met Telfort en raoming heeft na deze update.
Want ik heb Telfort en las dat mensen daar problemen mee hebben met roaming etc.
Kan iemand bevestigen of hij zij wel of geen problemen met Telfort en raoming heeft na deze update.
Stop chasing the dream, you're already living it
Nee is gewoon ook 4.4.2.Qosmic schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:17:
ik heb nu ook 4.4.2 op mn S4.
Heb de update ook gedaan, merk niet echt verschil, iig geen problemen, dus ben tevreden.
@ mensen met problemen: In het verleden ook problemen gehad, factory reset verhielp dat, gewoon een backup maken en daarna weer terugzetten is het devies..
^bij mij dus niet..
wat bij jou niet Stimela?
Ik neem aan dat Stimela bedoeld dat bij hem de factory reset niet werkte, zoals hij in zijn vorige post vermeld.
Raar dat bij de één de Firmware update problemen geeft en bij de ander niet.....?
Gelukkig val ik ook in die tweede categorie.....
Gelukkig val ik ook in die tweede categorie.....
wellicht heeft het met bepaalde apps te maken die geinstalleerd zijn?
Ik had toen problemen met dat hij de sim card niet detecteerde.
Nieuwe sim in gedaan, factory reset allemaal deed het niet en het probleem bleef.
S4 opgestuurd naar Dynafix via Phonehouse. Die hebben een MB swap gedaan en het probleem was weg.
Nieuwe sim in gedaan, factory reset allemaal deed het niet en het probleem bleef.
S4 opgestuurd naar Dynafix via Phonehouse. Die hebben een MB swap gedaan en het probleem was weg.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
^precies, factory reset hielp niet..
het zal niet aan de apps liggen want heeeel mijn telefoon is heel erg vertraagd, gewoon wat ik ook doe, het lijkt wel alsof die op 500mhz single core werkt.. ik kan niet eens meer gebeld worden of mijn telefoon slaat vast en heeft een spontane reset? is er geen informatie over wanneer er een volgende update is die dit alles verhelpt? want dit is zo echt geen doen meer.. van te voren met deze update helemaal geen probleem gehad niks, en nou ineens word mijn telefoon bijna onbruikbaar?
ik zou niet weten waar een service point zit..?
& hoe flash je dat terug? mijn telefoon is helemaal niet geroot en er staan belangrijke bestanden op, krijg ik hiermee geen problemen dan?
EDIT: oke dit is best lelijk, maar... ik heb dus mijn oude batterij er in gedaan, want ik heb er 2, en sinds dat die erin zit.. mijn telefoon is weer snel en heeft geen vastlopers etc meer?
EDITEDIT: nee laat maar, zelfde probleem speelt weer op..
het zal niet aan de apps liggen want heeeel mijn telefoon is heel erg vertraagd, gewoon wat ik ook doe, het lijkt wel alsof die op 500mhz single core werkt.. ik kan niet eens meer gebeld worden of mijn telefoon slaat vast en heeft een spontane reset? is er geen informatie over wanneer er een volgende update is die dit alles verhelpt? want dit is zo echt geen doen meer.. van te voren met deze update helemaal geen probleem gehad niks, en nou ineens word mijn telefoon bijna onbruikbaar?
ik zou niet weten waar een service point zit..?
& hoe flash je dat terug? mijn telefoon is helemaal niet geroot en er staan belangrijke bestanden op, krijg ik hiermee geen problemen dan?
EDIT: oke dit is best lelijk, maar... ik heb dus mijn oude batterij er in gedaan, want ik heb er 2, en sinds dat die erin zit.. mijn telefoon is weer snel en heeft geen vastlopers etc meer?
EDITEDIT: nee laat maar, zelfde probleem speelt weer op..
[ Voor 29% gewijzigd door VAULT-TEC op 07-07-2014 22:01 ]
En wat zei de Samsung Servicepunt medewerker?Stimela schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:57:
^precies, factory reset hielp niet..
je kan toch met Odin de vorige standaard firmware weer terug flashen
Kreeg vanmiddag een ota upfate aangeboden. Deze geinstaleerd en leek op eerste instantie goed te werken.
Maar na paar uur begon hijbte rebooten. Maar heel toevallig vlak nadst ik locatie in pulldown menu uitzette.
Dus deze weer aangezet en merkte geen reboot.
Maar nadat ik gps weer uitzette binnen half uur weer reboot. Dus laat nu locatie aan staan en kijken of hij nog steeds reboot.
Maar na paar uur begon hijbte rebooten. Maar heel toevallig vlak nadst ik locatie in pulldown menu uitzette.
Dus deze weer aangezet en merkte geen reboot.
Maar nadat ik gps weer uitzette binnen half uur weer reboot. Dus laat nu locatie aan staan en kijken of hij nog steeds reboot.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste reactie op het forum, maar reboot probleem na de Update komt mij bekend voor.
Bij mij is het opgelost na 3x factory reset en 3x cash wipe!
Het viel mij op dat het niet rebootte in "safe mode". Na de factory reset heb ik elke dag 2 apps weer terug geïnstalleerd om te kijken welke app de problemen veroorzaakte. Tot nu toe heb ik alles erop staan en geen reboots meer gelukkig!
Het lijkt op een conflict met een app, maar welke.....
Ik heb een Vodafone branden toestel, dus heb t al een aantal weken geleden gekregen.
Tip: probeer een paar uur in safe mode....
Dit is mijn eerste reactie op het forum, maar reboot probleem na de Update komt mij bekend voor.
Bij mij is het opgelost na 3x factory reset en 3x cash wipe!
Het viel mij op dat het niet rebootte in "safe mode". Na de factory reset heb ik elke dag 2 apps weer terug geïnstalleerd om te kijken welke app de problemen veroorzaakte. Tot nu toe heb ik alles erop staan en geen reboots meer gelukkig!
Het lijkt op een conflict met een app, maar welke.....
Ik heb een Vodafone branden toestel, dus heb t al een aantal weken geleden gekregen.
Tip: probeer een paar uur in safe mode....
Ik heb sinds een paar dagen een hele andere Nederlandse stem als ik bijvoorbeeld Google maps navigatie gebruik hoor ik een hele hoge nederlandse vrouwenstem, iemand anders die dit probleem ook heeft?
It's a feature.moppentappers schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:04:
Ik heb sinds een paar dagen een hele andere Nederlandse stem als ik bijvoorbeeld Google maps navigatie gebruik hoor ik een hele hoge nederlandse vrouwenstem, iemand anders die dit probleem ook heeft?
Nickname does not reflect reality
Ben benieuwd of dit het is. Kunnen anderen dat bevestigen? Voor mij is het onwenselijk om GPS aan te moeten laten staan.v8power67 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:13:
Ik wacht nog wel even met updaten, tot er een oplossing is. Zo te horen bevat de update toch geen bijzondere nieuwe features of oplossingen van problemen.
stomme vraag misschien, maar kan je met Samsung kies een vorige versie op je telefoon zetten?
Helaas doet hij bij mij nog steeds rebooten met gps aan. Wordt wel beetje zout van het slechte update systeem van samsung... Beta testen ze niet meer om kosten te drukken en zijn wij de testers?supergrover schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:49:
[...]
Ben benieuwd of dit het is. Kunnen anderen dat bevestigen? Voor mij is het onwenselijk om GPS aan te moeten laten staan.
Ik wacht nog wel even met updaten, tot er een oplossing is. Zo te horen bevat de update toch geen bijzondere nieuwe features of oplossingen van problemen.
Dit is waarschijnlijk mijn laatste samsung telefoon. S3 best veel gezeik mee gehad. S4 werkte pas na maand lekker en nu weer gezeik...
Maar even een factory reset doen dan maar weer.
Ookal de 12x sinds december 2013....
Bizar ja, dit zou toch niet mogen gebeuren. Hier ook nog steeds drama! Ik heb net de cache/gegevens gewist van de updater... ben benieuwd!
/Edit: Ok... dat helpt ook niet. Update is echt fucked!
[ Voor 17% gewijzigd door W84 op 08-07-2014 23:11 ]
Is dat die irritante turbo stem met een enorm accent?moppentappers schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:04:
Irritant dat ie geen widget meer heb voor gps aan uit en dat het een knop locatie is geworden... Had alleen gps aan bij maps maar nu moet het altijd aan of moet ik het menu induiken.
ik zet die update er niet op hoor ik al.
Waarom flashen jullie de vorige niet terug via Odin? Is echt zo gedaan.
Stimela schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:09:
stomme vraag misschien, maar kan je met Samsung kies een vorige versie op je telefoon zetten?
W84 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:20:
Bizar ja, dit zou toch niet mogen gebeuren. Hier ook nog steeds drama! Ik heb net de cache/gegevens gewist van de updater... ben benieuwd!
Terug flashen met Odin, alleen moet je dan hier zijn:Custom ROM'sQosmic schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:50:
ik zet die update er niet op hoor ik al.
[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 09-07-2014 10:11 ]
Is mij ook opgevallen. Maar in het menu Instellingen -> Meer -> Locatie -> Stand kun je de instelling 'Spaarstand' kiezen en dan gebruikt hij alleen de info uit wifi en mobiele netwerken om de locatie te bepalen. Dus geen GPS meer en dat scheelt weer in stroomverbruik.-Edwin- schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:45:
Punt is, als je locatie uitzet worden er helemaal geen locatiegegevens meer gebruikt. Gevolg is dat apps je locatie niet eens kunnen schatten (weer app vernieuwd niet, Reisplanner en 9292 weten niet welke haltes in de buurt zijn, etc). Je kan dus of locatie helemaal uitzetten, maar niet GPS afzonderlijk. Ja het kan wel, maar dan moet je eerst IN de locatie settings gaan. Een simpele knop voor GPS aan/uit is er niet meer. En dat vind ik vreemd.
Hoezo? Zolang je een Samsung ROM terug zet is er niets custom aan.Albert020 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:08:
Terug flashen met Odin, alleen moet je dan hier zijn:Custom ROM's
precies, standaard rom kan je ook met odin terug flashen en is dus niet custom
Ik zou het omschrijven als een hele hoge vrouwenstemweertenaar schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:35:
[...]
Is dat die irritante turbo stem met een enorm accent?
moppentappers schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:42:
[...]
Ik zou het omschrijven als een hele hoge vrouwenstem
Klopt, maar wat als ik Google Maps gebruik voor navigatie en dus wel GPS aan wil hebben, dan moet dat weer helemaal via de instellingen. Wat een belachelijk idee om de GPS knop eruit te halen. Vind de Samsung updates sowieso echt bagger.janbrede schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:59:
[...]
Is mij ook opgevallen. Maar in het menu Instellingen -> Meer -> Locatie -> Stand kun je de instelling 'Spaarstand' kiezen en dan gebruikt hij alleen de info uit wifi en mobiele netwerken om de locatie te bepalen. Dus geen GPS meer en dat scheelt weer in stroomverbruik.
[ Voor 16% gewijzigd door -Edwin- op 09-07-2014 17:49 ]
Ook hier hetzelfde vrouwenstem. Heb niet zoveel moeite hiermee, maar ik gebruik ook geen stock ROM hier van Samsung, dus ik ging ervan uit dat dit aan de custom rom lag.
nou ik had ook na de laatste update nogal wat issues,
(Spontane reboots, software reboots, niet kunnen unlocken)
heb het volgende ook al geprobeerd.
1. factory reset
2. reflashen en weer een factory reset
3. en eigenlijk een beetje alles wat ik hier tegen kwam.
uit eindelijk heb ik gister avond weer de oude firmware (I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_I9505XXUFNC4) er op gezet met odin en nu nergens meer last van tot nu toe.
(Spontane reboots, software reboots, niet kunnen unlocken)
heb het volgende ook al geprobeerd.
1. factory reset
2. reflashen en weer een factory reset
3. en eigenlijk een beetje alles wat ik hier tegen kwam.
uit eindelijk heb ik gister avond weer de oude firmware (I9505XXUFNC4_I9505PHNFNC1_I9505XXUFNC4) er op gezet met odin en nu nergens meer last van tot nu toe.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Die knop in je notificatie scherm is niet goed meer?-Edwin- schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:56:
[...]
Klopt, maar wat als ik Google Maps gebruik voor navigatie en dus wel GPS aan wil hebben, dan moet dat weer helemaal via de instellingen. Wat een belachelijk idee om de GPS knop eruit te halen. Vind de Samsung updates sowieso echt bagger.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Nee, maar dat heb ik hierboven al uitgelegd.reyals schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:36:
[...]
Die knop in je notificatie scherm is niet goed meer?
na 4x factory reset doet mijn S4 het weer ''normaal'' voor zolang het duurt.. =/
nog even een snel vraagje he.. de S4 is over het algemeen 4G-ready, nou heb ik een prepaid simkaartje er in zitten en deze heeft geen 4G ( niet dat het mij wat uitmaakt) maar nou staat er bij netwerk modus hier ook LTE bij (4G dus) als ik dat omzet naar WDCMA/GSM, scheelt dat ook weer een beetje voor de batterij, of maakt dat helemaal niks uit omdat mijn simkaart geen 4G heeft? want het lijkt mij dat mijn telefoon nou met LTE/WDCMA/GSM ook naar 4G netwerken zoekt.
nog even een snel vraagje he.. de S4 is over het algemeen 4G-ready, nou heb ik een prepaid simkaartje er in zitten en deze heeft geen 4G ( niet dat het mij wat uitmaakt) maar nou staat er bij netwerk modus hier ook LTE bij (4G dus) als ik dat omzet naar WDCMA/GSM, scheelt dat ook weer een beetje voor de batterij, of maakt dat helemaal niks uit omdat mijn simkaart geen 4G heeft? want het lijkt mij dat mijn telefoon nou met LTE/WDCMA/GSM ook naar 4G netwerken zoekt.
[ Voor 74% gewijzigd door VAULT-TEC op 10-07-2014 14:34 ]
Ik heb maar gewoon weer zoals vroeger een GPS switchje op m'n scherm gemaakt (HD Widgets).-Edwin- schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:17:
[...]
Nee, maar dat heb ik hierboven al uitgelegd.
Gawd, loop net op mijn werk tegen een punt van een bureau aan, hoor *krrrrr*, precies geraakt op de knop, scherm kapot
Weet iemand van jullie een goed adres in Amsterdam om deze snel te herstellen? Qua prijs kom je rond de 190 euro uit..dat moet dan maar helaas. Dit ziet er ook niet uit
dank alvast!
[ Voor 29% gewijzigd door Tiroz op 10-07-2014 16:43 ]
Bij Teleworld aan de Kinkerstraat 6Tiroz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:34:
Gawd, loop net op mijn werk tegen een punt van een bureau aan, hoor *krrrrr*, precies geraakt op de knop, scherm kapotWeet iemand van jullie een goed adres in Amsterdam om deze snel te herstellen? Qua prijs kom je rond de 190 euro uit..dat moet dan maar helaas. Dit ziet er ook niet uit
dank alvast!
Haha thx, zelf ook ervaringen mee? Ik had ze voordat ik dit las namelijk toevallig net zelf gebeld want ik woon aan de Kinkerstraat, dus lekker dichtbij
kan hem zaterdag afgeven, is dezelfde dag klaar. Handig!
[ Voor 7% gewijzigd door Tiroz op 10-07-2014 17:15 ]
Dat is mooi, en snel geregeld.Tiroz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:15:
Haha thx, zelf ook ervaringen mee? Ik had ze voordat ik dit las namelijk toevallig net zelf gebeld want ik woon aan de Kinkerstraat, dus lekker dichtbijkan hem zaterdag afgeven, is dezelfde dag klaar. Handig!
Heb er 4 jaar geleden een Galaxy I9000 gebracht,
met deze was ik ook tegen de punt van een tafel gelopen....
[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 10-07-2014 18:18 ]
Heb misschien geluk maar na factory reset en een cache wipe is het rebooten zover ik weet ( ong al 1.5 dagen) niet meer voorgekomen.
Nou.. na de factory reset ging alles goed.. tot vandaag rond een uur of 6.. m'n S4 heeft al 3x gereset en begint weer wat kuren te vertonen dus het is nog niet goed.. godsamme.. wanneer komt die volgende fix?
-kan verwijderd worden-
[ Voor 94% gewijzigd door TRaSH op 10-07-2014 22:58 . Reden: niet goed gekeken ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Bij een kpn XL winkel is het maar 160...
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Vraagje aan de S4 bezitters. Mijn vriendin heeft nu mijn oude Apple 4S, maar deze bevalt haar helemaal niet (met name vanwege batterijduur), dus ze zoekt wat anders.
Ik was even benieuwd in hoeverre jullie van mening zijn dat zij met de S4 de komende 2 jaar weer vooruit kan
Ze hoeft niet perse het nieuwste van het nieuwste en beste van het beste. Gebruikt de tel voor gewoon regulier gebruik (app'en, spelletje, beetje nieuws lezen).
Dus gezien het prijsverschil van 200,- met de S5..
Ik was even benieuwd in hoeverre jullie van mening zijn dat zij met de S4 de komende 2 jaar weer vooruit kan
Ze hoeft niet perse het nieuwste van het nieuwste en beste van het beste. Gebruikt de tel voor gewoon regulier gebruik (app'en, spelletje, beetje nieuws lezen).
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
De accu redt de dag wel, en betreffende prestaties gaat die ook zeker wel 2 jaar mee.VidaR-9 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:49:
Vraagje aan de S4 bezitters. Mijn vriendin heeft nu mijn oude Apple 4S, maar deze bevalt haar helemaal niet (met name vanwege batterijduur), dus ze zoekt wat anders.
Persoonlijk zou ik voor de s5 gaan ivm de waterdichtheid. Ik ben het zat om altijd op te passen dat er geen vocht op komt.
Na de laatste update is mn batterijverbruik dramatisch verslechterd.. Voorheen had ik na een uur of 12 (normaal) gebruik meer als 50% over. Gisteren was dat minder dan 10%..
Top, dat klinkt goed!Albert020 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:14:
[...]
Dat is mooi, en snel geregeld.
Heb er 4 jaar geleden een Galaxy I9000 gebracht,
met deze was ik ook tegen de punt van een tafel gelopen....
Bij mij is batterij echt weer verbeterd tov de vorige update, had het idee dat deze vanaf toen iets minder lang meeging. Haalde net telefoon uit m'n zak, om 8 uur van lader gehaald, op een telefoongesprek van 4 minuten na niets mee gedaan. Zat op 95%

Qua specs etc kan ie makkelijk 2 jaar mee. Op een goede batterijduur moet je echter niet rekenen, misschien is het de eerste maanden goed, daarna is echt huilen geblazen. Ik ben blij als ik de 15 uur haal op één lading. Of je moet zo om de paar maanden een hard reset doen.VidaR-9 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:49:
Denk er dus goed over na zou ik zeggen, want vanuit mijn omgeving zie ik dat de batterijduur van een iPhone 5(s) echt veel beter is.
Bij mij is de batterijduur ook verbeterd door de nieuwe updateTiroz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:00:
[...]
Top, dat klinkt goed!
Bij mij is batterij echt weer verbeterd tov de vorige update, had het idee dat deze vanaf toen iets minder lang meeging. Haalde net telefoon uit m'n zak, om 8 uur van lader gehaald, op een telefoongesprek van 4 minuten na niets mee gedaan. Zat op 95%met sync van Gmail, Facebook, whatsapp, Beautifull Widgets elk uur aan. Dat is minder dan 1% per uur, prettige sick. Telefoon is een jaar oud, dus batterij gaat ook prima mee! Zeer tevreden dus ^^
Heb zelf een 5S en daarvan is de accuduur een ramp. Heb wel de hele tijd locatieservice draaien (moet vanuit het werk), dus dat hakt er lekker in. Maar einde van de dag haal ik net wel of net niet zonder bijladen tussendoor.-Edwin- schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:38:
[...]
Qua specs etc kan ie makkelijk 2 jaar mee. Op een goede batterijduur moet je echter niet rekenen, misschien is het de eerste maanden goed, daarna is echt huilen geblazen. Ik ben blij als ik de 15 uur haal op één lading. Of je moet zo om de paar maanden een hard reset doen.
Denk er dus goed over na zou ik zeggen, want vanuit mijn omgeving zie ik dat de batterijduur van een iPhone 5(s) echt veel beter is.
Mijn vriendin heeft mijn oude 4S van 2,5 jaar oud en daar is het helemaal drama, die gaat bij normaal gebruik maar uurtje of 12 max mee.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
ik heb een andere ervaring.-Edwin- schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:38:
[...]
Op een goede batterijduur moet je echter niet rekenen, misschien is het de eerste maanden goed, daarna is echt huilen geblazen. Ik ben blij als ik de 15 uur haal op één lading. Of je moet zo om de paar maanden een hard reset doen.
ik laad m'n telefoon maar 1x per dag op en gebruik 'm behoorlijk veel.
location history staat 24/7 aan, ik luister zo'n 4 uur per dag, via bluetooth, naar audioboeken, gebruik google maps veel en whatsapp ook veel (scherm gaat dus om de haverklap aan).
misschien dat bij jou eoa appie je batterij leegtrekt?
Na alle reboots, herinstallaties, wipe enz denkelijk de oplossing:Stimela schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:54:
Nou.. na de factory reset ging alles goed.. tot vandaag rond een uur of 6.. m'n S4 heeft al 3x gereset en begint weer wat kuren te vertonen dus het is nog niet goed.. godsamme.. wanneer komt die volgende fix?
Firmware i9505XXUGNF1(weer eens) geinstalleerd en NIET geroot met CF root!!!! Géén enkel reboot meer!!!!!
Na enkel DAGEN géén reboot meer gehad miste ik toch het rooten. Geroot maar dan met Towelroot dus niet CF root. Bij installatie van Towelroot , let op, Super SU Knox NIET laten verwijderen...
Tot nu toe géén enkel reboot meer gehad en toch geroot...
[ Voor 4% gewijzigd door tjbork op 12-07-2014 10:54 ]
Rooten heeft dan ook helemaal niéts te maken met de symptomen die je beschreef.tjbork schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 01:58:
[...]
Tot nu toe géén enkel reboot meer gehad en toch geroot...![]()
![]()
Heb hier ook twee S4's die allebei zijn geüpdated en verder geen reboot problemen. Wel irritante google maps stem en stom dat die aparte gps knop weg is.
Het zelfde hier.Eraser127 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:38:
Heb hier ook twee S4's die allebei zijn geüpdated en verder geen reboot problemen. Wel irritante google maps stem en stom dat die aparte gps knop weg is.
Geen reboot probleem en zo te zien is de battery performance iets beter geworden.
Wel het irritante stemmetje bij de navigatie, welke ik niet weg krijg. Aanpassingen bij text to speech heeft geen effect, terwijl dit wel effect heeft op m'n "nav for free" app. Heb het idee, dat de stem ergens is ingebakken.
Helaas hier niks over kunnen vinden via google search.
The more I learn, the less I know, I just realised
Hier zelfde probleem na de update.... Ik haal de telefoon 's ochtends van de lader af met 100%, ben nu bijna 3 uur verder en heb nog maar 60% over, en dan heb ik nog maar amper gebruikt ook.RiesB71 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:50:
Na de laatste update is mn batterijverbruik dramatisch verslechterd.. Voorheen had ik na een uur of 12 (normaal) gebruik meer als 50% over. Gisteren was dat minder dan 10%..
Zwaar *** dit!

Verwijderd
Hmm als ik het hier zo lees hoef ik niet te fel te panikeren over die random reboots. Denken jullie dat er snel een fix zal komen of is het aan te raden een rom ofzoiets erover te gooien (dikke leek hier).
Ik hoop het wel, begint erg irritant te worden en ik heb geen zin in root/custom shit. Gewoon standaard, maar wel goed functionerend. Belachelijk!
OPLOSSING: Batterij eruit (even wachten) en terug erin. Batterij is weer als vanouds of zelfs wat beter..
Robsta86 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Hier zelfde probleem na de update.... Ik haal de telefoon 's ochtends van de lader af met 100%, ben nu bijna 3 uur verder en heb nog maar 60% over, en dan heb ik nog maar amper gebruikt ook.
Zwaar *** dit!
Hoe simpel kan het zijnRiesB71 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:04:
OPLOSSING: Batterij eruit (even wachten) en terug erin. Batterij is weer als vanouds of zelfs wat beter..
[...]

Serieus? Nou, dat wil ook wel proberen!
Trouwens, als ik reset hoe zit het dan met WhatsApp gespreken etc? En hoe kan je beste resetten; via het menu of een dailer code? Ik ben die spontane reboots nu wel zat!
Trouwens, als ik reset hoe zit het dan met WhatsApp gespreken etc? En hoe kan je beste resetten; via het menu of een dailer code? Ik ben die spontane reboots nu wel zat!
Laat even weten wat de resultaten zijn.W84 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:13:
Serieus? Nou, dat wil ook wel proberen!![]()
Ik ben wat huiverig voor dit probleem. Ik heb de ervaring dat als er dit soort problemen zijn ik er altijd last van heb. Ik heb dus ook nog niet geupdate.
Volgens mij heb ik 't al gevonden... de SD-kaart. Ik had die er even uitgehaald om te kijken welke bestanden blijven staan en sinds die eruit is geen reboots meer. Maar nu is de vraag, waar zit het...
Bestanden er af, formatteren, bestanden weer er op. Corrupte files kan de mediascanner door gaan trippen.W84 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:28:
Volgens mij heb ik 't al gevonden... de SD-kaart. Ik had die er even uitgehaald om te kijken welke bestanden blijven staan en sinds die eruit is geen reboots meer. Maar nu is de vraag, waar zit het...
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV