Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08 19:08
Even een vraagje,over de laatste update is dat deze?

PDA: I9505XXUGNF1
CSC: I9505PHNGNF1
MODEM: I9505XXUGNF1

Krijgen jullie die automatisch binnen via de telefoon zelf, of via Kies of moet je hem handmatig downloaden van sammobile en zelf flashen met Odin?

Ik zie 'm namelijk nog steeds niet en volgens Kies is dit nog steeds de laatste firmware: PDA:NC4 / PHONE:NC4 / CSC:NC1 (PHN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50

W84

W84 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:47:
Dat ga ik dan 's even proberen, tnx! :)
Te vroeg gejuicht, helaas. Ook zonder SD reboots! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
Lees op deze site ook veel slechte reacties over de update:
http://www.galaxyclub.nl/...tere-prestaties-knox-2-0/

Ik zie de nieuwe firmware niet als ik op software update -> bijwerken druk. Ook niet bij Kies. Zou Samsung zijn gestopt met de uitrol van de update na al die problemen?

Na de melding van W84 dat de SD kaart wellicht het probleem kon zijn dacht ik, OK dan kan ik ook wel upgraden. Maar nu denk ik toch maar dat ik wacht tot een goed wekrende firmware update. De huidige doet t naar behoren al zou een betere batterij altijd welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Hier verder nog steeds 0 problemen na de update!

Zie hier op mijn Note 10.1 dat het ontgrendeleffect 'Licht' het weer doet, vind dat altijd een best vette feature van de S4! Iemand dat nog getest na de laatste update of is dat er helemaal uit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 11:48
Tiroz schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:29:
Hier verder nog steeds 0 problemen na de update!

Zie hier op mijn Note 10.1 dat het ontgrendeleffect 'Licht' het weer doet, vind dat altijd een best vette feature van de S4! Iemand dat nog getest na de laatste update of is dat er helemaal uit nog steeds?
Het effect "lichteffect" doet het bij mij op de S4 nog gewoon. Het werkt alleen niet als ik een live wallpaper op het ontgrendelscherm zet. Ook geen problemen gehad na de update, alleen mis ik de GPS knop een beetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Grumsel op 18-07-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Afgelopen week telefoon klaar gemaakt voor eb factor reset. Sindsdien ben ik van alle problemen af. Geen reboots, geen halve vastlopers meer... Sd kaart zit er nog in. Ik ben weer tevreden :-).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hoe zit het met WhatsApp gespreken na een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Grumsel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:02:
[...]

Het effect "lichteffect" doet het bij mij op de S4 nog gewoon. Het werkt alleen niet als ik een live wallpaper op het ontgrendelscherm zet. Ook geen problemen gehad na de update, alleen mis ik de GPS knop een beetje.
Ah, dat verklaard een boel, dat heb ik namelijk! Vandaag voor het eerst de Locatie knop gebruikt, ging eigenlijk best snel. Vind het eigenlijk wel prettig dat je nu standaard modi hebt ipv vinkjes, werkt handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 17:29
Voor die spontane reboots, bij mij hielp dit:

http://www.pctipp.ch/tipp...an-bricht-immer-ab-69188/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Zojuist gedaan, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 17:29
Heeft er trouwens nog iemand last van de chroomlaag die afbladderd? Ik moet nog een jaar met dit toestel (bedrijfstelefoon) en dit had ik niet verwacht. Zelfs met de BB torch gebeurde dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Die chroom laag is bij mij ook al ver weg. Aangezien het geen functie heeft vind ik het wel prima. Ik laat het gewoon zo i.p.v. opsturen voor garantie (als ze dat doen) en mijn telefoon een X aantal weken kwijt zijn.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Bij mij zit er een scheur in en ligt chroom er ook af, gewoon hele slechte kwaliteit. DIe bezel had van metaal gemoeten. Ik heb het toestel zelf in de originele Cover+ zitten dus zie er toch niks van! :p

Tot nu toe trouwens nog geen reboots gehad! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
Ik denk dat ik weet waarom ik de laatste update nog niet via Samsung Kies heb ontvangen. Ik heb nl een GT-I9505 black edition. Deze heeft een eigen firmware reeks, hoewel die van de gewone GT-I9505 wel gewoon schijnt te werken.

Weet iemand misschien wat het verschil is tussen de firmwares van de gewone GT-I9505 en de black edition?

Ik heb gezocht op het GOT-forum, de website van sammobile en op de officiele samsung site, maar kon niets vinden, behalve dat er specifieke black edition zaken in de firmware zitten, mar welke dat dan zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Helaas weer reboots. Dat WIFI gebeuren heeft er bij mij dus helaas niks mee te maken. Echt balen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:34:
Helaas weer reboots. Dat WIFI gebeuren heeft er bij mij dus helaas niks mee te maken. Echt balen zeg!
Uiteraard heeft dat er niets mee te maken :) Zou betekenen dat ie nooit reboot bij gebruik van 2/3/4G.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Gebeurt ook minder bij mobiele gegevens. En waarom uiteraard? Bij cy-gor25 en blijkbaar anderen heeft die fix wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:07:
En waarom uiteraard? Bij cy-gor25 en blijkbaar anderen heeft die fix wel geholpen.
Van dat laatste geloof ik dan ook helemaal niets :) Niets alles op teh internets is waar en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Het is wel zo dat het uren duurde voordat ik pas weer een reboot had, terwijl het normaal om de zoveel minuten voorkomt. Er is geen touw aan vast te knopen en hoop dat er snel een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:16:
Het is wel zo dat het uren duurde voordat ik pas weer een reboot had, terwijl het normaal om de zoveel minuten voorkomt. Er is geen touw aan vast te knopen en hoop dat er snel een update komt.
Als het om de zoveel minuten is zou ik hem meteen terugbrengen dan wel rooten en overal vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Terugbrengen? En dan? Het komt gewoon door die laatste update. Ik heb 'm al sinds de release en nooit spontane reboots gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:53:
Terugbrengen? En dan? Het komt gewoon door die laatste update. Ik heb 'm al sinds de release en nooit spontane reboots gehad.
Flashen zij een oudere firmware en ben je overal weer van af. Of je doet het zelf en het is helemaal win-win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
  • Laatst online: 22-05-2017
Na deze update I9505XXUGNF1 heb ik geen problemen met vastlopende software, maar vooral met een belabberde netwerkontvangst.

Ik zit op het Belgische Proximus netwerk en had vroeger op heel veel plaatsen 4G en H+ en beperkt E. Dit is nu net omgekeerd. Bijvoorbeeld op kantoor had ik vroeger altijd goede 4G ontvangst, nu zijn er dagen dat ik er E heb voor lange tijd en dan plots weer 4G. Als de telefoon op E staat, krijg je hem ook zeer moeilijk in vliegtuigmodus, dat duurt heel lang of lukt gewoon niet. Een herstart van de telefoon helpt niet om dergelijke problemen te verhelpen.

Ik weet niet of mensen hier echt in Nederland iets van merken omdat E (EDGE), daar niet zo courant is.

Dit is mijn eerste, en waarschijnlijk ook laatste Samsung telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:15
Ik heb hier twee S4 toestellen liggen en met beiden heb ik het volgende probleem; mijn locatie stopt ineens met functioneren, ik krijg de volgende melding;
- In een eerdere versie van Android heeft u de optie uitgeschakeld waarmee Google-apps toegang tot uw locatie kunnen krijgen. Wilt u deze optie weer inschakelen voor all Google-apps?
- Ja / Niet nu

Met ineens bedoel ik dat bij wijze van gisteren nog prima werkte, vandaag (in de tussentijd is er niets veranderd) krijg ik de bovenstaande melding bij het openen van Google Maps. Ik kies elke keer JA.

Helaas helpt dit niet, ik blijf de melding ontvangen. Wat ik verder gedaan heb;
- GPS staat aan (hoge preciesie) -> helpt niet
- Google account verwijderd - toestel herstart - Google account toegevoegd -> heeft niet geholpen
- Google Instellingen (app) - Locatie -> zelfde melding en telkens wanneer ik Locatie probeer te openen
- Google Account (online) - Locatie geschiedenis en dergelijke - Uitgezet -> heeft niet geholpen
- Google Account verwijderd - Google maps geopend -> zelfs zonder g-account krijg ik dezelfde melding

Ik begrijp niet waar dit vandaan komt en heb het probleem heb ik op beide S4 toestellen.

Om te testen en te achterhalen waar het aan kan liggen heb ik een toestel gereset, laatste firmware erop gezet, account toegevoegd en probleem lijkt te zijn opgelost. Alleen na een paar dagen ontstaat het probleem weer. ;(

Ik kom er niet meer uit. Niets helpt, ook de vele tips van verschillende sites over google locatie instellingen, op de een of andere manier kom ik er niet doorheen! :(

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 23-07-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0mBa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik vermoed dat sinds deze fantastische update het OS telkens vergeet waar je toestemming voor locatiebepaling voor hebt gegeven. Ik krijg telkens ik de GPS aanzet de vraag of ik toestemming geef voor het verzamelen van locatiedata. Zelfs al heb ik die toestemmingen 10 seconden geleden al gegeven...

Daarbij heb ik ook het probleem van de spontane reboots en de launcher die soms niet meer reageert na wegvegen van het lockscreen... Ik hoop dat ze er bij Samsung een beetje haast achter zetten om alles wat ze met deze update stuk gemaakt hebben, terug te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T0mBa schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:59:
Ik vermoed dat sinds deze fantastische update het OS telkens vergeet waar je toestemming voor locatiebepaling voor hebt gegeven. Ik krijg telkens ik de GPS aanzet de vraag of ik toestemming geef voor het verzamelen van locatiedata. Zelfs al heb ik die toestemmingen 10 seconden geleden al gegeven...
Dat is normaal/heeft iedereen toch? Is ook op te lossen met root maar da's in deze thread uiteraard off-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T0mBa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-02-2024
Brad Pitt schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:50:
[...]

Dat is normaal/heeft iedereen toch? Is ook op te lossen met root maar da's in deze thread uiteraard off-topic :)
Normaal is het alleszins niet, zoiets lijkt me een behoorlijke bug te zijn. Ik ga er vanuit dat ze dit samen met de andere problemen snel verhelpen. Als ik al moet beginnen rooten om mijn toestel fatsoenlijk te laten werken is het erg geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T0mBa schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:54:
Normaal is het alleszins niet, zoiets lijkt me een behoorlijke bug te zijn.
Wie heeft dit niet dan..?

Heeft niets met Samsung te maken. Klacht naar Google sturen dan maar, aangzien het zo hoort en iedereen het(helaas) heeft. Niet voor niets een xposed module hiervoor geïnstalleerd, stoorde me er (op elk device) ook aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:25:
Wie heeft dit niet dan..?

Heeft niets met Samsung te maken. Klacht naar Google sturen dan maar, aangzien het zo hoort en iedereen het(helaas) heeft. Niet voor niets een xposed module hiervoor geïnstalleerd, stoorde me er (op elk device) ook aan.
De locatie melding was in het eerste instantie een bug, dit hebben ze vorig jaar opgelost. Helaas kom ik er achter (grote vermoeden) dat het probleem zich voordoet bij het terugzetten van 1 van de volgende apps (uit een vorige/oude back-up (app+data));
- All in one toolbox
- Greenify + donatie versie
- System cleanup
- Xposed en modules

Ik ben er nog niet achter welke app het probleem veroorzaakt. AIO, Greenify en System Cleanup verwijderen heeft niet geholpen. Ik denk dat ik toch maar even een harde rest ga uitvoeren en helaas opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:16:
De locatie melding was in het eerste instantie een bug, dit hebben ze vorig jaar opgelost.
Ik heb het op elk Android apparaat. Elke Rom, maakt niet uit met welke apps. Het hoort gewoon zo :)
Ik denk dat ik toch maar even een harde rest ga uitvoeren en helaas opnieuw beginnen.
Hoezo dat? Xposed module en done with it d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:17:
[...]
Ik heb het op elk Android apparaat. Elke Rom, maakt niet uit met welke apps. Het hoort gewoon zo :)
Als ik GPS inschakel krijg ik geen enkele melding of vraag, S3 met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:45:
Als ik GPS inschakel krijg ik geen enkele melding of vraag, S3 met 4.3.
Da's geen Kitkat hè :)

Terug naar een oudere Rom is inderdaad ook een optie. Maar zo niet: rooten + module er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:51:
[...]
Da's geen Kitkat hè :)

Terug naar een oudere Rom is inderdaad ook een optie. Maar zo niet: rooten + module er op.
Jij schreef dat je het met elke ROM op ieder toestel had, vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:57:
Jij schreef dat je het met elke ROM op ieder toestel had, vandaar mijn reactie.
Er stond dat het was ná de (Kitkat) update. Welnu, ná die (Kitkat) update heeft ieder toestel het, op elke Rom.

Maar goed, het is dus geen (Samsung) bug. Niet mee eens? Google mailen, oude Rom er op, rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:17:

Hoezo dat? Xposed module en done with it d:)b
Ik denk dat mijn probleem niet helemaal duidelijk is :) Het probleem is niet de locatiemelding. Het probleem is dat ik steeds de volgende melding krijg;
- In een eerdere versie van Android heeft u de optie uitgeschakeld waarmee Google-apps toegang tot uw locatie kunnen krijgen. Wilt u deze optie weer inschakelen voor all Google-apps?
- Ja / Niet nu

Ik kies voor JA / INSTELLINGEN en ik kom dan terecht in de app Google Instellingen. Ik kan Locatie niet aanzetten voor Google apps. Ik kan navigeren met Navigon, GPS en al - Google maps of alle andere apps van Google lukt het mij niet op GPS functionaliteit te gebruiken. De vraag verschijnt tig keer.

Met de locatiemelding bedoelde ik het bovenstaande probleem, typo, dat is geen melding. Het bovenstaande probleem was inderdaad een bug, dit hebben ze vorig jaar opgelost. Helaas doet het probleem steeds voor na het terug zetten van een aantal apps via titanium backup (apps met data en instellingen). Ik weet niet welke app verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EN-IS schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:13:
Ik denk dat mijn probleem niet helemaal duidelijk is :) Het probleem is niet de locatiemelding.
Aha! Miscommunicaties ftw! :) Jouw probleem niet eerder (zelf/op fora) tegen gekomen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Brad Pitt schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:30:
Aha! Miscommunicaties ftw! :) Jouw probleem niet eerder (zelf/op fora) tegen gekomen helaas...
:) Ja helaas geen oplossing tegengekomen. Ik lees er veel op verschillende fora's en blogs, alleen zijn het geen recente berichten. Laatste berichten waren nog van april 2014 en alles daarvoor is niet meer van toepassing, we zijn al bij KitKat beland.

Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt door dat een app iets uitschakelt of forceert om te sluiten/slapen/idle. Waarschijnlijk heb ik zelf in (bijvoorbeeld) Greenify / System Cleanup iets ingesteld in nog een oude versie (van Android en van de App zelf) en bij het terugzetten van de backup vanuit Titanium Backup wordt het probleem ook teruggezet.

Een harde rest lost het probleem op (apps niet hersteld), dit heb ik getest op de reserve toestel die ik hier heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Niet in app ops iets gewijzigd van locatie?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
reyals schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:01:
Niet in app ops iets gewijzigd van locatie?
Die gebruik ik ja (AppsOpsXposed (App Bewerkingen)) en daar had ik eerst niet aan gedacht. Heb toen de instellingen per Google Apps (Google Services, Android OS, enzv) gecontroleerd, er is niets uitgeschakeld aan locatie.

Heb het zelfs uitgeschakeld, toestel herstart, heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
Iemand die snapt waarom mijn tel zo snel op is ?

https://www.dropbox.com/s...2014-07-28%2007.28.38.png

Ik gebruik m niet in de nacht, amper scherm aan, wifi uitgezet, en toch in 11 uur zo goed als op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rejer schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:44:
BBS gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
zal het even proberen. eerst even weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergrover
rejer schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:44:

https://www.dropbox.com/s...2014-07-28%2007.28.38.png

Ik gebruik m niet in de nacht, amper scherm aan, wifi uitgezet, en toch in 11 uur zo goed als op.
Sd card probleem?

Op mijn s3 heb ik regelmatig een battery drain gehad omfat deze niet meer werd herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
supergrover schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:47:
[...]

Sd card probleem?

Op mijn s3 heb ik regelmatig een battery drain gehad omfat deze niet meer werd herkend.
mijn sd card werkt goed, staan apps etc op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rejer schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:12:
mijn sd card werkt goed, staan apps etc op.
Kan corrupt bestand op staan waardoor mediascanner service tript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Brad Pitt schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:27:
[...]

Kan corrupt bestand op staan waardoor mediascanner service tript.
Zal ik die er wel even uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Al een hele periode last van het ontzettend warm worden van deze telefoon, al van alles geprobeerd. Sd kaart eruit gehaald en geformatteerd, ontzettend veel reset, custom roms om vervolgens weer stock te flashen.

Tijdens het laden wordt de telefoon echt heet, ook met lichte taken zoals WhatsApp en Facebook zorgen er al voor dat de telefoon warm wordt. Samsung service center was vaag, kon niks vinden zei hij. Opsturen was zijn advies, zit ik eigenlijk niet op te wachten vanwege negatieve ervaringen met dynafix. Dat terzijde, heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Draaien er misschien (zware) achtergrondprocessen? En sluit je apps af met de backknop, of met de home-button? Met de home-button blijven ze vaak in de achtergrond draaien en kan een telefoon wel eens warm (en traag) worden.
Als uiteindelijk toch je enige optie is om hem op te sturen, doe dan eerst een factory-reset zodat je enigszins uit kunt sluiten dat er ergens een zwaar (later geïnstalleerd) achtergrond-proces draait.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Voor mensen die last hebben van spontane reboots sinds de laatste update. Ik had hier ook last van en de veroorzaker was SuperSU die bij opstarten Knox2 wil uitschakelen.

Geef Knox2 weer vrij (unfreeze) en negeer de SuperSU melding in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sluit altijd na gebruik alles af. Factory reset heb ik al een aantal keer geprobeerd, dan denk ik helaas dat het enige dat ik kan doen het opsturen van de telefoon is. Zou het trouwens iets met de batterij te maken kunnen hebben? Dan zou ik een nieuwe kunnen aanschaffen om te kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Dat zou misschien ook kunnen ja. Een nieuwe batterij is niet zo duur, dus dat is de gok wel waard denk ik :).

Hoe oud is het toestel/de batterij trouwens?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
BBS werkt opeens vanmorgen niet meer. ik factory reset m wel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

FunFair schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:18:
Voor mensen die last hebben van spontane reboots sinds de laatste update. Ik had hier ook last van en de veroorzaker was SuperSU die bij opstarten Knox2 wil uitschakelen.

Geef Knox2 weer vrij (unfreeze) en negeer de SuperSU melding in het vervolg.
Ik kan dat helaas niet vinden bij applicatie beheer, maar ik heb ook geen Knox gedownload. Ik had net wel Samsung Account en Unified Deamon (eur) weer aangezet (had ik uitgeschakeld) en heb nu wel minder reboots. Het blijft vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb blijkbaar geluk. Geen reboots na de update en alles voelt merkbaar sneller aan. Bellen, Whatsapp, Facebook, email, internet, het functioneert zoals ik zou verwachten.

Ik heb niet geroot, gebruik KNOX niet en gebruik Nova Launcher. Wel heb ik een clear cache gedaan. Dus geen factory reset.

Het is me wel volstrekt onduidelijk waarom de ene wel en de ander geen problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Welke clear cache? Van de updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Hier een blije Tweaker die sinds vandaag (via V&A) ook en Galaxy S4 heeft (Black Edition). Zeer blij met dit toestel als vervanging van mijn S3. Was op zoek naar een LTE toestel.
Was al uitermate tevreden over mijn S3, maar mijn S4 is helemaal top. Prachtig scherm en lekker vlot. Kon het natuurlijk niet laten om hem meteen van CM11 te voorzien en ook dat ging perfect.
Zal dit topic maar eens gaan doorwerken op goeie tips ets.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Misschien een rare vraag, maar klopt het dat er standaard al een screenprotector op de S4 zit, out of the box? Een collega claimt dat, terwijl ik vast screenprotectors aan het bestellen was... verwacht deze week m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27

TRaSH

koffie ?

bij mij wel ;)
volgens mij begreep ik dat samsung dat nu standaard met alle toestellen doet

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
TRaSH schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:50:
bij mij wel ;)
volgens mij begreep ik dat samsung dat nu standaard met alle toestellen doet
3 Toestellen hier, 2 normale S4's van vorig jaar en 1 Back Edition van dit jaar. Op de BE zat er wel standaard op, toestellen van vorig jaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Eerste batch S4 toestellen had er geen, later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:41:
Eerste batch S4 toestellen had er geen, later wel.
Zelfs mijn S3 had er in maart eentje op zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Heb me sufgegoogeld maar kan het niet vinden:

Wanneer ik een foto gemaakt heb, dan krijg ik de foto in beeld. Deze blijft in beeld, totdat ik de foto weghaal en dan pas kan ik de volgende foto maken.
Ik wil een korte preview van de foto, dan moet hij verdwijnen en kan ik direct de volgende foto nemen.
Dit werkte zo op een vorig toestel (of vorige Androidversie). Iemand die weet of en hoe ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:47
heutsm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:49:
Heb me sufgegoogeld maar kan het niet vinden:

Wanneer ik een foto gemaakt heb, dan krijg ik de foto in beeld. Deze blijft in beeld, totdat ik de foto weghaal en dan pas kan ik de volgende foto maken.
Ik wil een korte preview van de foto, dan moet hij verdwijnen en kan ik direct de volgende foto nemen.
Dit werkte zo op een vorig toestel (of vorige Androidversie). Iemand die weet of en hoe ik dit kan instellen?
Camera openen --> instellingen --> extra instellingen -->Foto's/video's uit

[ Voor 5% gewijzigd door Sibrand op 31-07-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Of het zo blijft weet ik niet (hoop van wel), maar geen reboots meer gehad. Ik heb wat apps verwijderd waaronder die van Subway en wat apps/processen gestopt. Sindsdien gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Is er hier iemand die z'n S4 zonder screenprotector gebruikt? Lees op verschillende fora dat het met Gorilla Glass 3 compleet overbodig is, maar dat lijkt mij vrij sterk. Het is wel beduidend fijner zonder sheetje erover... maar weet niet of ik het risico aandurf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
yinx84 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:44:
Is er hier iemand die z'n S4 zonder screenprotector gebruikt? Lees op verschillende fora dat het met Gorilla Glass 3 compleet overbodig is, maar dat lijkt mij vrij sterk. Het is wel beduidend fijner zonder sheetje erover... maar weet niet of ik het risico aandurf.
Ik...al 1.5 jaar...nog geen krasje gezien. Ga er ook zorgvuldig mee om.en heb een case van spigen die iets hoger is aan de randen waardoor tot nu toe elke val zo werd afgebroken dat hij ip niet op het glas terecht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

bvbal79 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Ik...al 1.5 jaar...nog geen krasje gezien. Ga er ook zorgvuldig mee om.en heb een case van spigen die iets hoger is aan de randen waardoor tot nu toe elke val zo werd afgebroken dat hij ip niet op het glas terecht kwam.
Moet je maar eens goed onder het licht kijken, dan zie je er tientallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
bvbal79 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:51:
[...]

Klinkt goed!

Ik heb letterlijk net een screenprotector geinstalleerd die ik gekregen had van een collega. Pas nadat ik hem er op had zag ik dat het een matte is. In eerste instantie dacht ik "shit", maar ik moet zeggen dat het wel iets heeft. Geen vingerafdrukken en een andere look. Doet niet af aan de kleur, maar heb wel het idee dat het als je heel goed kijkt nèt iets minder crisp is. Wel leest het rustiger/fijner. Het voelt ook anders... minder plakkerig.

Maar goed, mss iets te veel off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb een Spigen Glas t Nano Slim screenprotector samen met een UAG case. Bevalt uitermate goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Wreckerrm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:15:
Ik heb een Spigen Glas t Nano Slim screenprotector samen met een UAG case. Bevalt uitermate goed.
Heb toevallig ook een UAG hoes :) mooi spul! Zal die protector eens bekijken, zag hem ergens al voorbij komen. Vrij prijzig. Is die makkelijk opnieuw te bevestigen als je het verkloot?

Edit: kan niet zo snel het verschil tussen de .t en .tr ontdekken

[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 31-07-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

De t is 0.15 mm en de tr 0.28 mm dik. De tr heeft afgeronde randen en de t niet. Maar die vallen ook weg onder de rand van de UAG case. Zie ook http://www.spigen.com/brands/samsung/galaxy/galaxy-s4.html

Het is van echt glas en je kunt het nog weer verwijderen en opnieuw doen. Ik heb het in de badkamer gedaan nadat de hete douche een tijdje gestroomd had. Dan dwarrelt er geen stof meer.

Feitelijk hoort deze discussie meer in het accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik gebruik mijn S4 al sinds release en nog niks ernstigs kunnen zien. Dat glas krast niet echt. Ik merkte alleen wel dat het glas van mijn S4 wat stroever is dan van de S4 van mijn vriendin. Die is heel glad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:02
Master FX schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:59:
Hier een blije Tweaker die sinds vandaag (via V&A) ook en Galaxy S4 heeft (Black Edition). Zeer blij met dit toestel als vervanging van mijn S3. Was op zoek naar een LTE toestel.
Was al uitermate tevreden over mijn S3, maar mijn S4 is helemaal top. Prachtig scherm en lekker vlot. Kon het natuurlijk niet laten om hem meteen van CM11 te voorzien en ook dat ging perfect.
Zal dit topic maar eens gaan doorwerken op goeie tips ets.
Aan allen met CM11. Heb lang CM11 gedraaid, tot ik erachter kwam dat de camera vergeleken met de Touchwiz camera toch behoorlijk slechte kwaliteit is. Draai nu Purefied, wat een soort cleanrom is van de originele touchwiz.

Iemand ook dezelfde constatering mbt camera gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelleeelco schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:31:
Iemand ook dezelfde constatering mbt camera gedaan?
Dat is gewoon een bekend feit. Samsung geeft de camera drivers niet vrij en zodoende is het heel lastig om voor een niet-Samsung Rom een even goede camera (app) te hebben. Zal zo blijven ook waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Chris Smoove schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:52:
[...]

Moet je maar eens goed onder het licht kijken, dan zie je er tientallen.
Nee hoor...maar jij weet het vast beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Sibrand schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:58:
[...]

Camera openen --> instellingen --> extra instellingen -->Foto's/video's uit
Ah, dat was dus daar voor, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Galaxy S4. Wanneer ik iemand bel of wanneer ik gebeld word kan mijn gesprek gesprekspartner mij alleen horen wanneer ik de luidspreker heb aan staan, wat zoals jullie wel begrijpen niet altijd even handig is. Wanneer ik de luidspreker uit heb staan horen ze mij helemaal niet of heel zacht. Ik kan mijn gesprekspartner wel goed horen.

Heeft iemand van jullie misschien enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:02:
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Galaxy S4. Wanneer ik iemand bel of wanneer ik gebeld word kan mijn gesprek gesprekspartner mij alleen horen wanneer ik de luidspreker heb aan staan, wat zoals jullie wel begrijpen niet altijd even handig is. Wanneer ik de luidspreker uit heb staan horen ze mij helemaal niet of heel zacht. Ik kan mijn gesprekspartner wel goed horen.

Heeft iemand van jullie misschien enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Misschien dat de microfoon aan de onderkant van het toestel niet goed meer werkt? (het zou zelfs kunnen dat deze dicht zit met vuil). Het zou kunnen dat met luidsprekermodus de microfoon aan de bovenkant van het toestel wordt gebruikt. Misschien kunnen ze je bij een Samsung service center daarmee helpen.

Er bestaat ook een kleine kans dat het softwarematig is, dan zou een factory reset mogelijk nog een oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb ik ook gehad. Microfoon was verstopt. Wordt een gevalletje reparatie. Zelf fixen = garantie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Is heel makkelijk en goedkoop te repareren. Die mic zit op het achter frame die je voor ongeveer een tientje op eBay kunt kopen en is maar met een paar schroefjes bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had zelf inderdaad ook al een vermoede dat er met de mic iets niet goed was, wanneer ik namelijk iets op de spraakrecorder opneem, neemt hij het ook maar heel zacht op.

in ieder geval bedankt voor de snelle reacties en ik zal kijken of ik iets met de tips kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

weet iemand wanneer de 4.4.3 KitKat update uitrolt voor de Samsung S4?

mijn Samsung S4 blijft hangen op de 4.4.2 update, maar had op meerdere sites gelezen dat er in Juli een update naar 4.4.3. beschikbaar moest zijn.. toestel heeft geen simlock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stimela schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:38:
weet iemand wanneer de 4.4.3 KitKat update uitrolt voor de Samsung S4?

mijn Samsung S4 blijft hangen op de 4.4.2 update, maar had op meerdere sites gelezen dat er in Juli een update naar 4.4.3. beschikbaar moest zijn.. toestel heeft geen simlock!
4.4.2 is nog steeds de laatste http://samsung-updates.com/device/?id=GT-I9505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Heb zelf de cyanogenmod erop gezet via http://get.cm..

ik zit nu al op 4.4.4, iets wat bij samsung nog maanden kan duren..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hou m'n hart vast voor Android 5... hoop dat ze ons niet te lang laten wachten. HTC en Motorola hadden al toegezegd snel te zullen updaten... het feit dat Samsung er geen woord over rept baart me zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:44:
Ik heb zelf een Belkin flip-cover, dus scherm is wel beschermt, maar kan nog steeds zand etc. aankomen en schuren wanneer de protector dicht is. Heb het toestel meteen op dag 1 gekocht, en nog steeds geen krassen. Ben ook zeer tevreden over dit glas, m'n iPad mini Retina heeft na een half jaar al 2 kleine krasjes, terwijl die gewoon binnenshuis blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

De spontane reboots zijn eindelijk voorbij. Nog steeds geen idee welke app(s) daar verantwoordelijk voor waren, maar ik heb gewoon een hoop lopen verwijderen en... it stopped! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Wat zouden jullie doen als het scherm een barst heeft? Zelf vervangen met een ebay-pakketje van rond de 20 euro inclusief verzending? Of laten repareren voor 200 euro bij de plaatselijke smartphone-boer?

Ikzelf heb het niet zo van dat goedkope schermpjes, but 200 euro bij de plaatselijke boer vind ik ook te veel.
Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Ik heb hem laten vervangen daar ook ik schrik had om het zelf te doen. Achteraf bekeken had ik het beter zelf geprobeerd. Er zijn veel mensen die het al zelf gedaan hebben en blijkbaar is het zo moeilijk niet?

Ik heb hem nu 3 maanden met nieuw scherm en het had evengoed nog eens gebeurd kunnen zijn. (Bijna weer gevallen). Wat ga je dan doen ... nog eens 200€ betalen? Nee, volgende keer probeer ik het zelf wel eens. Tenminste als natuurlijk enkel het glas gebarsten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Krasloos schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:09:
Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Wat zouden jullie doen als het scherm een barst heeft? Zelf vervangen met een ebay-pakketje van rond de 20 euro inclusief verzending? Of laten repareren voor 200 euro bij de plaatselijke smartphone-boer?

Ikzelf heb het niet zo van dat goedkope schermpjes, but 200 euro bij de plaatselijke boer vind ik ook te veel.
Wat raden jullie mij aan?
Komt omdat de smartphone-boer het glas incl. lcd vervangt, wat jij wilt bestellen is alleen het glas. Dit zit vast gelijmd aan de lcd. Bestel je het glas dan moet je dus het glas warm maken er af te pulken, schoon maken en weer vast plakken. Als je een beetje technisch bent is het doen. Het enige moeilijke eraan is ervoor zorgen dat ie 100% stof vrij is en blijft. Door dit laatste doen de meeste shops ook niet alleen het glas. Hier wel mits het touchscreen gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Bij mij werkt het scherm wel en ik kan gewoon alle dagelijkse bezigheden uitvoeren. Dus ik hoef alleen het glas te laten vervangen. Dat klopt @benbaba, dat de smartphone-boer ook inclusief lcd vervangt.. Ik ben best handig maar wil het lcd-schermpje niet kapot maken, omdat dit voor mij helemaal nieuw is.. maar om een setje van 20 euro er op te plakken wat mindere kwaliteit, vertrouw ik ook niet zo, op het gebied van kwaliteit..

@Ronin_ , dus gewoon zelf doen is jouw voorstel? Dat is wel een goede vraag die je aan jezelf kan stellen, als het glas nog een keer breekt...? Ook het schermpje repareren moet een eerste keer zijn, maar de drempel overgaan is wel lastig, je wilt wel voorzichtig zijn met het toestel en niet verder kapot maken..

Waar kan ik (misschien op Ebay) een goede en originele glasscherm krijgen en die er toch zelf op zetten? Voor een redelijke goedkope prijs (<50 euro).

[ Voor 8% gewijzigd door Krasloos op 06-08-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Bij de kpn xl winkel (samsung repairpoint) is het 160, wordt het voor je gedaan en zit je niet met de ellende dat je moet pielen en dan maar mag hopen dat hij na die tijd het goed doet en dat je niet je lcd ook nog hebt vern**kt..

je moet het zelf weten, maar ik heb slechte ervaring met het zelf moeten loshalen van glas en daarna hopen dat het weer goed vast gaat zitten.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.day
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Hi all,

Sinds gisteren doet mijn S4 een beetje raar. Ik heb een s4 met Android 4.4 (met de Samsung shell, dus alles is gewoon standaard). Normaal als ik op het internet icoontje druk, gaat die naar de Samsung site want dit is ingesteld als de startpagina. Sinds gisteren gaat die naar een site 'fout.nl'. In mijn instellingen staat de Samsung site nog steeds als startpagina. Dus hij lijkt door te linken naar deze site. Ik heb 2 keer een factory reset gedaan, maar het blijft hetzelfde. Heb hierbij ook de backup functie uitgezet. Ook heb ik 2 gratis virusscanners via Play store gedownload (Avast en CT Clean), maar die kunnen niets vinden.

Hebben meer mensen hier last van? Wat is het en hoe verander ik dit weer terug?

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wa gebeurt er als je een *andere* startsite instelt? Nu.nl ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragon2 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:42:
"In mijn instellingen staat de Samsung site nog steeds als startpagina" :)

[Edit]O h ik denk dat ik je snap. Gewoon iets anders instellen en kijken of 'ie het dan wel goed doet omdat de Samsung site misschien spoofed is of zo. Inderdaad, worth a try d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 10-08-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.day
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
dragon2 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Dank je voor je reactie.

Net uitgeprobeerd en ik kan gewoon een andere startpagina instellen en die werkt dan gewoon.Het lijkt dus alsof de Samsungportal site gehackt of gespooft is. Maar het is toch niet zo dat dit alleen bij mij gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
net update binnen, had de kids mode update al en deze is voor stabiliteit? of zijn er nog andere kleine dingetjes veranderd?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:50:
net update binnen, had de kids mode update al en deze is voor stabiliteit? of zijn er nog andere kleine dingetjes veranderd?
Samsung (en de meeste andere fabrikanten for that matter) geven geen concrete changelogs.

Stabiliteitsverbeteringen is hetgeen meestal wordt omschreven en daar blijft het dan bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:20
Tiduz schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:50:
Bij de wifi instellingen zit nu een toggle voor smart network switching.
Pagina: 1 ... 61 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV