CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
Na wat na te lezen ben ik aan het twijfelen om de android versie te upgraden naar 4.4.2...
Zijn er werkelijk zoveel problemen en best op de 4.3 laten staan of toch maar direct uit de doos upgraden naar 4.4.2 (kitkat) ?
anders nog ervaringen met de black edition ? hier en daar hoor je wel eens iets over overheating ?
En hoe zit het met virtuele providers zoals Telfort? Werkt dat gewoon weer goed na deze update?
Stop chasing the dream, you're already living it
Bij mij niet, en heb tmobile, dat gaat primaQosmic schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:59:
Klopt het dat de shutter geluiden van de camera weg zijn, of dat je die kan uitzetten?
En hoe zit het met virtuele providers zoals Telfort? Werkt dat gewoon weer goed na deze update?
Deed ik voor de update nog ongeveer 40/48 uur met de batterij, nu nog maar een uurtje of 6/8
Boosdoener lijkt mij het "android systeem" die 2 keer in mijn batterijverbruik staat, totaal zo,n 45% vreet deze..
Had gehoopt dat met de stabiliteitsupdate van 8-8 (NG8) de batterijproblemen voorbij zouden zijn maar deze update maakt niets uit!
Heb de batterij al verwijderd, de sim kaart verwijderd, terug naar fabrieksinstellingen gezet, toestel een uur zonder batterij uitgezet enz..... maar niets helpt.
Is hier iets aan te doen?
Het kan denk ik niet zo zijn dat na een software update het voormalig top toestel van Samsung nu een waardeloos toestel is geworden.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Hier zelfde ervaring. Deed me besluiten een Moto X te kopen, en deze S4 van de hand te doen. Afhankelijk van de koper flash ik er dan wel een officiële dan wel niet-officiële ROM opevdv schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:51:
Een jaar met veel plezier de S4 kunnen gebruiken maar na de grote update van begin juli gaat mijn accu dramatisch snel leeg.
Deed ik voor de update nog ongeveer 40/48 uur met de batterij, nu nog maar een uurtje of 6/8
Boosdoener lijkt mij het "android systeem" die 2 keer in mijn batterijverbruik staat, totaal zo,n 45% vreet deze..
Had gehoopt dat met de stabiliteitsupdate van 8-8 (NG8) de batterijproblemen voorbij zouden zijn maar deze update maakt niets uit!
Heb de batterij al verwijderd, de sim kaart verwijderd, terug naar fabrieksinstellingen gezet, toestel een uur zonder batterij uitgezet enz..... maar niets helpt.
Is hier iets aan te doen?
Het kan denk ik niet zo zijn dat na een software update het voormalig top toestel van Samsung nu een waardeloos toestel is geworden.

Heb zelf de S4 black edition en heb geen last van dit probleem. Batterij lijkt dezelfde tijd mee te gaan en in stand-by zelfs langer dan voorheen. Wel heb ik ook dat er twee keer Android-systeem staat (samen 25% accu verbruik)cocico schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:43:
[...]
Hier zelfde ervaring. Deed me besluiten een Moto X te kopen, en deze S4 van de hand te doen. Afhankelijk van de koper flash ik er dan wel een officiële dan wel niet-officiële ROM op![]()
als je hem in het engels hebt staan er 2 verschillende dingen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Klopt. Ik heb bijvoorbeeld 12% op Android System staan en 6% op Android OS.TRaSH schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:07:
dat 2x android systeem komt door een slechte vertaling heb ik eerder gelezen,
als je hem in het engels hebt staan er 2 verschillende dingen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hmm sinds een tijdje wil mijn S4 geen verbinding met mijn WiFi netwerk maken. Het netwerk wordt gewoon herkend (lijstje Wi-Fi netwerken), maar op het moment dat hij wil verbinden. Geeft hij 'Verificatiefout opgetreden' weer.
Het volgende al geprobeerd:
- Wachtwoord 10 x gecontroleerd, wachtwoord is echt goed
- Wifi router gereset, WiFi doet het gewoon op mn laptop (met bovenstaand wachtwoord)
- Factory reset van mijn S4
Bovenstaande allemaal geen effect.
Ik heb de indruk dat het al een tijdje zo is, ik verdenk eigenlijk de laatste update.
Ik heb al het een en ander op internet gezocht, maar nergens een concrete oplossing gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 12% gewijzigd door Chedara op 12-08-2014 15:03 . Reden: probleem opgelost ]
Dat zijn normale waardes, 12% en 6%.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:14:
[...]
Klopt. Ik heb bijvoorbeeld 12% op Android System staan en 6% op Android OS.
Deze waardes had ik voor de grote update van begin juli ook....
Nu meestal rond de 45% samen en daardoor gaat de batterij enorm snel leeg..
Samsung moet snel met een oplossing gaan komen anders is dit na mijn Samsung Galaxy S/S2/S3 en nu de S4 de allerlaatste Samsung geweest!
Samsung Nederland weet dondersgoed van deze batterij problemen af na de update van begin juli gezien de vele klachten te lezen op internet maar klaarblijkelijk vinden ze het niet interessant genoeg om het euvel op te lossen, schandalig gewoon
Gelijk heb je!cocico schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:43:
[...]
Hier zelfde ervaring. Deed me besluiten een Moto X te kopen, en deze S4 van de hand te doen. Afhankelijk van de koper flash ik er dan wel een officiële dan wel niet-officiële ROM op![]()
Als dit probleem niet snel opgelost wordt dan stap ik ook over op een ander merk, kan volgende mnd gaan verlengen.
Nickname does not reflect reality
Nope! Ik heb de update ook ontvangen. Op sites las ik hier en daar wel wat over een Vodafone 4G update die unbranded S4's ook krijgen, maar die zou geen 90mb moeten zijn. Anyway, ik hoop hiermee dat Samsung eindelijk mijn random reboot issue fixt..Webjunkie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:26:
hmm.. ben ik de enige die vandaag een 90mb firmware update heeft gehad?
Komt inderdaad nu via KIES binnen.Jezzard schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:38:
[...]
Nope! Ik heb de update ook ontvangen. Op sites las ik hier en daar wel wat over een Vodafone 4G update die unbranded S4's ook krijgen, maar die zou geen 90mb moeten zijn. Anyway, ik hoop hiermee dat Samsung eindelijk mijn random reboot issue fixt..
Deze update was idd +-93mb
Idem... Sadly enough.remysan schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:04:
Gisteren ook een update aangeboden gekregen, maar helaas zijn mijn random reboot issue's niet verholpen.
Deze update was idd +-93mb
Verwijderd
Is dat specifiek een probleem van KitKat?, want ik heb een S3 met 4.3 en ook Telfort en geen enkel probleem.Qosmic schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:29:
moet je bij deze update nog steeds roamen aanzetten als je een virtuele provider zoals tele2 of telfort hebt?
First world problemsBarock schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:19:
Heb er maar druk mee, eerst de S4 geüpdatet en nu mijn S5 idem...
Hmm ik mag hopen dat Samsung de boel ook even maakt voor de S4. Ik blijf telkens m'n voorkeuren aangeven bij het openen van bestanden en downloaden van dingen. Om gek van te worden

Specifiek na de laatste kitkat updateVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
Is dat specifiek een probleem van KitKat?, want ik heb een S3 met 4.3 en ook Telfort en geen enkel probleem.
Verwijderd
Enig idee waar dt voor is ?mitch123 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:07:
[...]
Bij de wifi instellingen zit nu een toggle voor smart network switching.
Er staat bij dat is om automatich over te schakelen van wifi naar mobiele netwerken, maar dat doet hij toch al standaard ?
En zover ik weet toch alleen bij de Nexus 5?
maar kunnen mensen met een virtuele provider bevestigen of het weer werkt zonder roaming na deze update?
Ik hoef met mijn S4 voor Tele2 al een hele tijd niet meer roaming aan te zetten in Nederland.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:20:
[...]
Is dat specifiek een probleem van KitKat?, want ik heb een S3 met 4.3 en ook Telfort en geen enkel probleem.
Hoewel hij in standby gewoon goede accuzuur heeft (in 7 uur 5% er vanaf)
Toestel ook een paar keer gereset maar dat helpt niet...
Accu is ook niet bol of iets!
Accu is zelf ongeveer 1 jaar oud maar zelfs nu ben ik al 3% kwijt geraakt en ik type vrij snel!
Wat kan het probleem zijn?
En je kan natuurlijk ook gewoon wat onderzoek doen naar welke app of welk proces de boosdoener is.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als ik hem reset start hij hem uiteraard opnieuw op..AllSeeyinEye schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:29:
Heb je al eens een reboot gedaan? Doet vaak wonderen...
En je kan natuurlijk ook gewoon wat onderzoek doen naar welke app of welk proces de boosdoener is.
En dan is hij ook kaal zonder apps dus daar ligt het niet aan
Een telefoon met nul apps is best waardeloos. Wel goed voor de accuduur. Maar in dit geval ook weer nietKnamix schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:36:
En dan is hij ook kaal zonder apps dus daar ligt het niet aan
Ik heb het erover dat mijn accu nog steeds zo snel leeg gaat ook al heb ik geen third party apps geïnstalleerd.Brad Pitt schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:39:
[...]
Een telefoon met nul apps is best waardeloos. Wel goed voor de accuduur. Maar in dit geval ook weer niet
Net ging hij ook van 69 naar 70 en daarna na een paar seconden naar 67..
Hoop dat hij naar mijn zin is!
En wat zei men bij een Samsung Servicepoint?Knamix schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:50:
[...]
Ik heb het erover dat mijn accu nog steeds zo snel leeg gaat ook al heb ik geen third party apps geïnstalleerd.
Net ging hij ook van 69 naar 70 en daarna na een paar seconden naar 67..
Ik ga even een officiele rom flashen (nieuwe) en kijken of de accu nog steeds zo slecht is
Nee geen last van. Heb je toevallig een D-link router? Anders zou het ook nog aan de instellingen kunnen liggen.knakworst schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:33:
Mijn mobiel is alle wifi wachtwoorden kwijt geraakt. Vreemd probleem. Iemand anders ook last van?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik kon het apparaat alleen nog maar met de eenvoudig startscherm launcher bedienen. Mijn apex launcher en touchwiz-start stopten er telkens mee als ik ze probeerde op te starten.
Verder kreeg ik ook telkens de melding dat mijn sim kart was verwijderd.
Tijdens mijn vakantie geen pc of wifi in de buurt en ook weinig stopcontacten overigens. Dus veel kon ik niet uitproberen. Heb wel de batterij verwijderd en de simkaart contacten schoongepoetst. Ook de micro SD een keer opnieuw gemount. Ik had ook ergens gelezen dat de s-planner widget voor problemen kon zorgen dus die had ik ook gestopt, maar niets hielp.
Ik heb toen ik thuis was een backup gemaakt via kies en een factory reset uitgevoerd. Daarna alles er weer opgezet. Nu werkt het weer als tevoren.
Iemand dit al eens eerder meegemaakt? Of een idee wat het zou kunnen zijn geweest?
Ik ga binnenkort na super ervaring met de S2 naar een S4 over en ik zie een leuke special edition… de black edition.
Ik hou altijd al van die specials maar ik zie het versschil er niet tussen op het moment.
zie pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Black Edition Zwart en deze: pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Black Edition
Weet iemand wat het verschil is???
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
[ Voor 93% gewijzigd door Brad Pitt op 21-08-2014 21:29 ]
Value edition is de i9515 Vernieuwde S4 (Neo?)DRuw schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:17:
Hallo allen,
Ik ga binnenkort na super ervaring met de S2 naar een S4 over en ik zie een leuke special edition… de black edition.
Ik hou altijd al van die specials maar ik zie het versschil er niet tussen op het moment.
zie pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Black Edition Zwart en deze: pricewatch: Samsung Galaxy S4 16GB Value Black Edition
Weet iemand wat het verschil is???
Specs lijken gelijk, dus ik zou voor een paar tientjes meer niet voor deze gaan.
Google is je vriend!
Ligt er een beetje aan wat hij met het toestel wil. Mocht je aan custom roms willen, zijn die speciale versies niet handig. Weinig voor beschikbaar, amper ondersteund. Je bent dan beter af met een bekender/populairder typenummer.scientist456 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:49:
[...]
Value edition is de i9515 Vernieuwde S4 (Neo?)
Specs lijken gelijk, dus ik zou voor een paar tientjes meer niet voor deze gaan.
Google is je vriend!
En de black edition is een normale s4, met een andere rom en ander achterkantje. wel hetzelfde typenummer als een normale s4
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ook niet vervelend
Wat niet veel mensen weten volgens mij is het belang van een goede lader! Laders, ook de originele, kunnen na een tijdje simpelweg stuk gaan. Gevolg: toestel is zo leeg, valt uit terwijl je nog flink wat power lijkt te hebben, etcetera.
Ook de aanschaf van een aggenebbish ladertje levert dit vaak op.
Als je problemen hebt met een snel leeglopende batterij of een telefoon die zichzelf spontaan uitschakelt, laad hem dan eens een paar keer op aan een andere lader en kijk eens of het verschil maakt.
*knip* dit is hier niet de bedoeling.
[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 23-08-2014 15:53 ]

Bijvoorbeeld ik klik op een YouTube link (in de Reddit app bijvoorbeeld) en krijg de bovenstaande bekende pop-up, nu selecteer ik YouTube en kies ik voor 'Altijd'.
Nu vroeg ik mij of het niet mogelijk is om de app 'internet' en 'chrome' voor altijd uit te sluiten door middel van App-bewerkingen (4.4.2) of via een app als App Settings? Met uitsluiten bedoel ik ergens diep in de instellingen van de app of systeem direct voorkomen dat 'chrome' en 'internet' worden weergegeven als keuze (deze twee zijn voorbeelden, ik zou dit met meerdere acties willen doen)
Xposed + Complete Action Plus.EN-IS schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:00:
Weet iemand misschien of ik het volgende kan voorkomen;
Ik heb me vaak in accu's verdiept, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Kun je hier wat bronnen noemen die dit fenomeen toelichten?xekjiram schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:03:
Wat niet veel mensen weten volgens mij is het belang van een goede lader! Laders, ook de originele, kunnen na een tijdje simpelweg stuk gaan. Gevolg: toestel is zo leeg, valt uit terwijl je nog flink wat power lijkt te hebben, etcetera.
Ook de aanschaf van een aggenebbish ladertje levert dit vaak op.
Als je problemen hebt met een snel leeglopende batterij of een telefoon die zichzelf spontaan uitschakelt, laad hem dan eens een paar keer op aan een andere lader en kijk eens of het verschil maakt.
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon een spammer.yinx84 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:31:
[...]
Ik heb me vaak in accu's verdiept, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Kun je hier wat bronnen noemen die dit fenomeen toelichten?
Och, als je in zijn 64 berichten kijkt valt dat nog wel mee….Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:35:
[...]
Volgens mij is het gewoon een spammer.
Of, wellicht beter nog, haar berichten...DRuw schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:10:
Och, als je in zijn 64 berichten kijkt valt dat nog wel mee….
Dank je wel, handige Xposed module. Deze heeft het grotendeels opgelost maar met telefoon/dialer blijf ik problemen ondervinden.Brad Pitt schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:44:
Xposed + Complete Action Plus.
Als ik iemand wil bellen, en ben in de e-mail app en druk op het telefoonnummer, blijft het vragen om de 'actie te voltooien met...'

Hmmm okay, vaag. Met welke dialer erbij dan? Helaas heeft m'n moeder m'n S4 over genomen dus kan alleen testen op een G3 maar als het hier ook zo is...EN-IS schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:25:
[...]
Als ik iemand wil bellen, en ben in de e-mail app en druk op het telefoonnummer, blijft het vragen om de 'actie te voltooien met...'
Ik gebruik gewoon de telefoon app zoals die op de S4 staatBrad Pitt schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:23:
Hmmm okay, vaag. Met welke dialer erbij dan? Helaas heeft m'n moeder m'n S4 over genomen dus kan alleen testen op een G3 maar als het hier ook zo is...
Ook al heb ik tientallen keren de standaard telefoon/dialer geselecteerd (en natuurlijk gekozen voor 'altijd') de volgende keer dat ik iemand wil bellen, vanuit de mail / vanuit whatsapp / waar dan ook een telefoonnummer staat en klikbaar is, de 'actie voltooien met' toch nog blijft verschijnen.
Dit is geen oplossing natuurlijk; alle 3 apps verwijderd zodat er maar 1 dialer is en het niet wordt getriggerd. Als ik maar een app installeer waarmee ook mee gebeld kan worden, zoals Skype, de 'actie voltooien met' verhaal/probleem verschijnt dan meteen en honderd keer altijd kiezen voor de standaard telefoon app lost het probleem niet op.
Het is wat, vermoeiend

Geen bron bij de hand, maar ik heb het een tijdje geleden zowel gelezen (www) als gehoord en het later zelf ervaren toen mijn "batterij opeens raar ging doen". Een vriendin raadde me aan eens een andere lader te gebruiken en toen was het probleem verholpen. Toen ik hem later weer aan de eerste lader hing (de originele van mijn oude Note), kwam het probleem terug.yinx84 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:31:
[...]
Ik heb me vaak in accu's verdiept, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Kun je hier wat bronnen noemen die dit fenomeen toelichten?
Idem dito met een goedkope aggenebbisj lader die ik op een braderie heb gekocht. Kreng heeft nooit goed gewerkt. Het USB-snoertje op zich is oké, maar de lader-met-stekker muitte.
Ervaring dus (sorry, klinkt arroganter dan de bedoeling is).
Waar baseer je dat op?Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:35:
[...]
Volgens mij is het gewoon een spammer.
Ik ben geen regelmatige forummer, maar als ik vragen heb over mijn spullen kan ik meestal wel terecht hier.DRuw schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:10:
[...]
Och, als je in zijn 64 berichten kijkt valt dat nog wel mee….
Jij gaat door voor de koelkastBrad Pitt schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 07:57:
[...]
Of, wellicht beter nog, haar berichten...
Maar serieus: ik blaat niet snel vage vermoedens op een forum, check en dubbelcheck, maar dit heb ik toch echt meermalen zelf ervaren (lader): met een stervende originele Samsung-lader (ook de Samsung van mijn zoon laadde niet lekker meer op met die lader) en die braderie-aanbieding.
[ Voor 73% gewijzigd door xekjiram op 25-08-2014 16:18 ]
Wel weet ik dat veel merk X laders, ongeacht de geadverteerde output van 2 mAh, dat niet halen of door mijn telefoon als USB snoer herkend worden, waardoor de telefoon de maximale input verlaagd. Beste resultaat blijft te halen met de originele Samsung laders (waarvan ik er al 2 x een heb vervangen voor 15 euro).
Ah ok, heb geen van die apps, dus kan niet even meetesten helaas.EN-IS schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 15:14:
Ik gebruik gewoon de telefoon app zoals die op de S4 staatHet probleem is dat wanneer je Skype, Viber en Tango gebruikt, deze 3 apps het 'actie voltooien met' scherm triggeren.
Nogal! Daarom ook erg blij met die xposed module. Die niet perfect werkt hoor, maar 95% van de irritaties (wat betreft deze specifieke misère) zijn daarmee gelukkig opgelost. Er zijn wel wat meer apps in de Store die hetzelfde moeten kunnen doen maar heb die niet geprobeerd. Misschien nog even wat verder zoeken?Het is wat, vermoeiend
Ik sta op het punt een S4 over te nemen via Marktplaats. Ik zie alleen op de bijgevoegde foto's op het lockcreen staan "Ongeldige IMEI":
Is dit een probleem/is hier iets raars aan de hand. Ik ben van plan hem te flashen met Cynogenmod, dus als dat het probleem verhelpt vind ik het prima.
Ik ga sowieso zelf de telefoon ophalen, dus geen vage handel via de post.
Iemand ideeën/tips? Thanks alvast!
Verwijderd
Als dit "Ongeldige IMEI" al te lezen is, zou ik hem zeker niet kopen.LowTone schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:28:
Beste Tweakers,
Ik sta op het punt een S4 over te nemen via Marktplaats. Ik zie alleen op de bijgevoegde foto's op het lockcreen staan "Ongeldige IMEI":
[afbeelding]
Is dit een probleem/is hier iets raars aan de hand. Ik ben van plan hem te flashen met Cynogenmod, dus als dat het probleem verhelpt vind ik het prima.
Ik ga sowieso zelf de telefoon ophalen, dus geen vage handel via de post.
Iemand ideeën/tips? Thanks alvast!
En flashen gaat dat probleem niet verhelpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 10:17 ]
Verwijderd
Wat ik ook vreemd vind is, dat de verkoper dat met een screenshot laat zien al is dat in jouw plaatje niet te zien, iig niet kopen dus.LowTone schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:34:
Vind het ook een beetje verdacht. Ik kon me voorstellen dat dat met flashen zou kunnen gebeuren en dus ook te herstellen zou zijn. Hoewel de IMEI niet in de rom gebakken zit natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 14:05 ]
Onderaan staat "Geen simkaart - Ongeldige IMEI".
Ik ben blij met je tip, ik had er niet aan gedacht om in Xposed te kijken, en zoals je het zegt, deze lost een groot deel van de problemen op.Brad Pitt schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:35:
Ah ok, heb geen van die apps, dus kan niet even meetesten helaas.
Nogal! Daarom ook erg blij met die xposed module. Die niet perfect werkt hoor, maar 95% van de irritaties (wat betreft deze specifieke misère) zijn daarmee gelukkig opgelost. Er zijn wel wat meer apps in de Store die hetzelfde moeten kunnen doen maar heb die niet geprobeerd. Misschien nog even wat verder zoeken?
Ik heb de S4 nu bijna een jaar, en ik heb bijna alles geprobeerd, zelfs andere roms (uiteindelijk terug naar stock). Ook verschillende apps wat in de Play Store staan, zoals de 'Default App Manager'. Het lost wel wat op, net zoals de Xposed module alleen blijven er acties die niet worden 'opgeslagen' en komen telkens terug (worden getriggerd).
Ik geef op, ik kan niks meer bedenken.

Eerste wat mij opvalt is dat ik werkelijk geen verschil in interface zie met mijn oude s2....
Ik heb een LG g2 die ik aan het verkopen ben maar die interface is bijzonder lekker moet ik zeggen.
Mis ik nou iets of ligt het aan mij? Hij is helemaal up-to-date. ..
iemand trouwens een tip voor een goede email app voor 4 imap mailadressen? Ik gebruikte k10 maar die laat het bovenste deel van de mail niet meer zien (alles geprobeerd..)
[ Voor 20% gewijzigd door DRuw op 26-08-2014 20:49 ]
Ik gebruik gewoon de standaard mail (E-mail) app die wordt meegeleverd, werkt redelijk goed met iMap, heb er 3 adressen in staan. Andere mail programma's niet geprobeerd.DRuw schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:20:
vrienden, zojuist mijn s4 binnen gekregen en ben aan het stoeien.
Eerste wat mij opvalt is dat ik werkelijk geen verschil in interface zie met mijn oude s2....
Ik heb een LG g2 die ik aan het verkopen ben maar die interface is bijzonder lekker moet ik zeggen.
Mis ik nou iets of ligt het aan mij? Hij is helemaal up-to-date. ..
iemand trouwens een tip voor een goede email app voor 4 imap mailadressen? Ik gebruikte k10 maar die laat het bovenste deel van de mail niet meer zien (alles geprobeerd..)
nog een vraagje, er zat mijn G2 een hele makkelijke functie die op ingestelde tijden alle geluiden uitzet en als iemand 2x achter elkaar belt binnen 5 minuten dan laat hij hem wel overgaan met geluid.
Enig ieee of dat met een S4 ook in te stellen is (ideaal voor de irritante berichten maar toch veilig mocht er iets zijn).
Zo'n vergelijkbare 'niet storen' functie wat de Galaxy S4 heeft is de Blokkeerstand. Hiermee kun je meldingen over geselecteerde functies blokkeren, ook kun je een begin en eind tijd instellen.DRuw schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:24:
Okidoki, ga ik ff proberen, kijken of hij bevalt.
nog een vraagje, er zat mijn G2 een hele makkelijke functie die op ingestelde tijden alle geluiden uitzet en als iemand 2x achter elkaar belt binnen 5 minuten dan laat hij hem wel overgaan met geluid.
Enig ieee of dat met een S4 ook in te stellen is (ideaal voor de irritante berichten maar toch veilig mocht er iets zijn).
De functie vind je onder:
Instellingen -> (tabblad) Mijn Apparaat -> (menu item) Blokkeerstand
Ik heb deze functie eigenlijk nooit gebruikt en weet niet of het precies is voor wat jij wilt gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 26-08-2014 22:45 ]
Weet wel zeker van nietEN-IS schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:43:
Ik heb deze functie eigenlijk nooit gebruikt en weet niet of het precies is voor wat jij wilt gebruiken
Ik heb overigens niets bijzonders aan en zit een beetje te spelen maar ik ben in een uur al bijna 10% kwijt van mij batterij...
Als je ook een (klein) half uurtje daarbij je scherm aan hebt gehad lijkt mij dat niet meer dan normaalDRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:02:
Ik heb overigens niets bijzonders aan en zit een beetje te spelen maar ik ben in een uur al bijna 10% kwijt van mij batterij...
Maargoed, ik kijk het nog wel even aan.
Vanaf de LG voelt het een beetje als een stap terug gek genoeg maar dat zal wel wennen zijn.
Toetsenbord is wel beter en voor de mensen die eenzelfde stilte app zoeken: silencify doet hetzelfde inclusief een emergency modus die instelbaar is☺:)
Geheel onmogelijk natuurlijk, maar alles was vroeger beter jeweetsDRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:46:
Voor een s4 blijkbaar maar de g2 die ik nog heb liggen zou dat nog niet de helft zijn!
Ik las S2. Op een G2 zou dat wel kunnen ja. Op de G3 trouwens niet, kan ik vertellen. Dus ook die niet nemen
[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 27-08-2014 08:51 ]
Dus met een G2 kan je 10+ uur schermtijd op één acculading halen (bij normaal gebruik)?! Er zijn mensen die in hun handjes knijpen als ze 4 uur halen met een S2/3/4... Zelf met de S2 altijd 4 a 4,5 uur en met de S4 4,5 a 5 uur gehaald.DRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:46:
Voor een s4 blijkbaar maar de g2 die ik nog heb liggen zou dat nog niet de helft zijn!
[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-08-2014 09:10 ]
Fluitend! Maximale brightness. Op de achtergrond navigatie aan en beetje data naar een ftp server pompenAllSeeyinEye schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:10:
Dus met een G2 kan je 10+ uur schermtijd op één acculading halen (bij normaal gebruik)?!
Ik ben van mijn s2 afgestapt omdat die de dag niet redde maar met een nieuwe telefoon verwacht ik dit zeker wel bij normaal gebruik (niet continu filmpjes kijken uiteraard)
Hoeveel uur haal je gemiddeld op die LG?DRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:53:
Nou 10+ continu scherm aan is ook weer een uiterste maar ik zit nu op 77% en hetzelfde gebruik op mijn LG zou ik nu schatten op 85 aan 90...
Ik ben van mijn s2 afgestapt omdat die de dag niet redde maar met een nieuwe telefoon verwacht ik dit zeker wel bij normaal gebruik (niet continu filmpjes kijken uiteraard)
Kan je beter de S4 veranderen voor een S5, die haalt dat ook moeiteloos. Een S4 zeer zeker niet.DRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:08:
Intensief gebruik zeker 2 dagen met alles aan en veel bellen. ..
Hoeveel schermtijd zit daarin....DRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:08:
Intensief gebruik zeker 2 dagen met alles aan en veel bellen. ..
snap dat je sceptisch bent maar er is echt een wezenlijk verschil met hetzelfde gebruik (zit nu op 66% met weinig activiteit sinds mijn post van 9:53 dus dat is 11% in 2,5 uur.... vind ik nogal wat)
Ik snap dat niet helemaal van een topmodel van een jaar geleden.
Zit heel grote accu in ook hè.DRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:27:
Ik snap dat niet helemaal van een topmodel van een jaar geleden.
Maar goed, S5 it is. All... problems... solved... Met een S4 ga jij nooit en te nimmer tevreden zijn
Niet dat ik denk dat dat rechtsgeldig is maargoed, geen zin in die discussie.
S5 is mij te duur.
Joh ik was met mijn S2 ook tevreden behalve dat hij het geen dag meer redde. als deze dat wel doet zal het wennen zijn gok ik.
Vind het verschil alleen belachelijk voor 2 toptoestellen uit hetzelfde jaar...
Nee, de nieuwe processor is mega veel zuiniger. Het scherm ook trouwens.DRuw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:09:
de zuigende soft/hardware… zie de review van tweakers zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 27-08-2014 21:54 ]
Wat is het wel dan?Brad Pitt schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:53:
[...]
Nee, de nieuwe processor is mega veel zuiniger. Het scherm ook trouwens.
Met verder weinig gespeel de rest van de dag kwam ik nu net onder de 30%
Ik kan me niet herinneren dat ik savonds onder de 45 ben gekomen met de LG .
Ik kijk het nog even aan. Volgens mij is hij bij weinig gebruik wel aardig lang levend te houden maar activiteit nekt hem.
We gaan het zien...
Scherm aan (+ data verbruiken) = bye bye battery.
De hele UI gaat naar wit. Dit is volgens mij al zo in recentere Touchwiz interfaces, maar ook material design heeft een witte UI:knakworst schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:35:
Zeker als je witte sites bezoekt. Whatsapp straalt er ook op los. Als je films etc. kijkt, is de accuduur beter ten opzichte van anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-08-2014 08:44 ]
Nóg een reden om Whatsapp+ te gebruiken dusknakworst schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:35:
Whatsapp straalt er ook op los.
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV