Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:58
Toch heb ik weinig last van lag. Moet ik zeggen dat geen enkele feature gebruiks zoals Air gesture enz.. Verder gebruik ik ook bijna geen widgets.

Af en toe heb ik iets lag in de app drawer met name wanneer het toestel een tijdje niks doet dus misschien dat de cpu te langzaam throttled. Ook in de contacten lijst iets lag met snel scrollen.
In de gallerij (quick pic) heb ik totaal geen lag met scrollen.

Ligt er misschien ook aan hoe erg je dit vind. Ik heb geen ervaring met Iphone 5 maar wel met 4 (is oud) en die is echt niet sneller, misschien smoother maar daar heb ik niet opgelet.

Toch ben ik van plan eens een gebruikte Iphone 5 te kopen puur om te zien waarom mensen dit nou zo geweldig vinden want ik snap het tot nog toe niet. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:31:
Maar ik vraag me nog steeds af hoe deze functie exact heet tevens kan ik het ook niet vinden in de menu's etc. Iemand enig idee?
Air gesture / Snelle weergave, bij Instellingen / Mijn apparaat / Bewegingen en gebaren :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:46:
[...]

Air gesture / Snelle weergave, bij Instellingen / Mijn apparaat / Bewegingen en gebaren :P
Ok super bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag : Ik moet ineens verplicht Photo editor ''updaten'' van de samsung apps store.
Ik had hem een tijdje geleden eenmalig geïnstalleerd maar ik was toch meer weg van de picsplay pro app.
Daarna heb ik hem netjes verwijderd maar hem wel in mijn account laten staan in het ''gekochte'' sectie etc. Nu opeens moet ik verplicht updaten en dus wordt hij geïnstalleerd en ik kan hem niet wissen uit de gekochte sectie. Iemand die ook dit probleem heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Denthis schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:18:
Dit ben ik wel met je eens. alleen ben ik nog altijd niet tevreden over de S4.En heb zelfs overwogen om een iphone aan te schaffen. Maar de nieuwe layout van iOS vind ik maar niks.
Ik erger mij mateloos aan de S4. traag, late reacties,....
Alleen de mijne is niet geroot.
Dat is mijn volgende stap, maar ben er niet zo in thuis en dus nog op zoek naar een soort van How to.
Een goed begin is hier (als je vragen hebt kun je het gerust hier vragen);
- [Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's

Lees je in op XDA hier (let op, veel lees materiaal :));
- http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2166
speedme schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:58:Er zal altijd een Android-fanbase en Apple-fanbase bestaan, wat ook helemaal niet erg is.Smaken verschillen tenslotte.

iPhone liefhebbers willen gewoon een smartphone die goed en soepel werkt. Android liefhebbers willen een smartphone die ze helemaal naar hun wensen kunnen aanpassen.

-knip- Het kostte even wat tijd om het goed te installeren en mijn gegevens goed te krijgen, maar dat heb ik er wel voor over. En zo leer ik toch veel over de telefoon en wat hij allemaal wel en niet kan.
Gelukkig maar, dat we verschillende smaken hebben :) Twee dingen, ik behoor niet tot een bepaalde groep of heb ik een voorkeur voor een of het ander. Beide OS/Telefoons vind ik fijn en ieder heeft wel wat.
Alleen ben ik het absoluut niets eens met je dat android liefhebbers een smartphone willen die ze helemaal naar hun wensen kunnen aanppassen, ik baseer dat door te kijken naar mijn directe omgeving, of dat nou vrienden/kenissen en of collega's zijn, een groot deel verdiept zich daar niet in en heb ik gemerkt dat ze niet de behoefte hebben om een en ander naar wens aan te passen*. Een klein deel past alles aan (rooten/ander rom/stock based roms/enzv). Men (gemiddelde gebruiker) verwacht dat het hoort te werken / moet werken (out of the box).

En dat het veel tijd kost om een en ander goed te krijgen op de telefoon, ben ik het met je eens, alleen is dat vor mij een hekelpunt, waarom is dat uberhaupt nodig op Anroid/Galaxy S4!?

*Aanpassen; het rooten van de telefoon om een ander rom op te zetten.
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:08:Er zit een quadcore CPU in die draait (zogenaamd dan, door throttlen uiteraard gemiddeld veel lager, maar goed, de marketingjongens moeten ook hun ding kunnen) op 1.9GHz. Je hebt 2GB Ram. Dat zijn specs waar je u tegen zegt. Een spelletje afspelen is geen probleem. Wonder boven boven is zoiets als scrollen blijkbaar een bizar zware aangelegenheid aangezien soms je homescreen hakkelt (ja, met élke launcher is dat zo), je geschok ziet als je scrollt in een simpele app, je geschok ziet als je even scrollt in een webpagina, etc.

Snap best wel dat er op de achtergrond veel en veel meer actief is als op een iOS device maar da's niet het punt. Het punt is dat het niet *altijd* vloeiend gaat. En dat vind ik anno 2013, met een apparaat als een SGS4, echt heel wonderlijk. Het moet echt veel en veel beter kunnen dan dit.
^^ wat Brad zegt... idem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
EN-IS schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Een goed begin is hier (als je vragen hebt kun je het gerust hier vragen);
- [Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's

Lees je in op XDA hier (let op, veel lees materiaal :));
- http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2166

[...]
De TS is niet bepaald up to date
Ik heb alleen een paar keer geprobeerd om het uit te zoeken, Maar vind het allemaal maar op een stapel gegooide informatie en zoek het maar uit. (al hoort dat uitzoeken wel bij een tweaker)

Heb ooit een HTC geflashed met windows mobile erop.
Maar geen idee meer hoe dit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:48

W84

Ik zag net na het aanpassen van de achtergrond dat ik een aardige screen burn in heb zeg. Ik zie nu constant de browserbalk op m'n homescreen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:53:
Ik zag net na het aanpassen van de achtergrond dat ik een aardige screen burn in heb zeg. Ik zie nu constant de browserbalk op m'n homescreen. :+
AMOLED ftw. Hoort er nu eenmaal bij. Al zó vaak discussies gehad met mensen die zeggen het niet te hebben. Is gewoon onmogelijk, elke telefoon met zo'n scherm vertoont dat, na relatief korte tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vandaag hoort de tegenpartij mij niet meer...
Als ik hem op speaker zet wel :S... Wat een pruts telefoon zeg.

Factory reset?
Of mic kapot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:06:
Vanaf vandaag hoort de tegenpartij mij niet meer...
Als ik hem op speaker zet wel :S... Wat een pruts telefoon zeg.

Factory reset?
Of mic kapot ?
Deze vraag kun je redelijk makkelijk zelf beantwoorden door een factory reset uit te voeren en daarna te testen. Werkt het dan nog altijd niet, dan is de kans groot dat de microfoon kapot is ja.

Natuurlijk wel even een backup maken (met Kies) van de gegevens van de telefoon, voordat je een factory reset doet.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik had op mijn S4 het probleem dat app-voorkeuren niet werden onthouden. Als ik een chrome-snelkoppeling open vraagt ie bijna elke keer welke browser ik wil gebruiken. Iedere keer kies ik natuurlijk voor 'Altijd', maar hij blijft het vragen. Hetzelfde geldt voor video-bestanden. Elke keer wordt me gevraagd welke player ik wil gebruiken. Heel irritant! Ik heb nu exact hetzelfde probleem op mijn Note 3, dus het is een Android of Samsung probleem... Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het begint nu wel erg irritant te worden.

Daarnaast heb ik het probleem dat de stock videoplayer geen mkv bestanden afspeelt op mijn S4 toendertijd, maar nu ook niet meer op mijn Note 3. Het heeft gewoon altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer... De enige andere player die dit wel wil doen is de VLC player. Maar ik vind dat de stock player dit ook (weer) moet kunnen! Die gebruik ik namelijk het liefst omdat ik daarmee zo makkelijk het scherm van locken van touch input door de aan-uitknop in te drukken. :)

Ik heb al contact gehad met Samsung maar die lijken ook geen idee te hebben.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Brad Pitt schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

AMOLED ftw. Hoort er nu eenmaal bij. Al zó vaak discussies gehad met mensen die zeggen het niet te hebben. Is gewoon onmogelijk, elke telefoon met zo'n scherm vertoont dat, na relatief korte tijd :)
Toch raar dat ze altijd eerst een zwarte statusbalk nemen en deze vervolgens omzetten naar grijs. Was met de S2 ook zo, nu ook met 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:37:
[...]

Toch raar dat ze altijd eerst een zwarte statusbalk nemen en deze vervolgens omzetten naar grijs. Was met de S2 ook zo, nu ook met 4.3?
Grijs/transparant zal wel zorgen voor minder inbrandings-(eigenlijk onevenredige verouderings) verschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Zijn er meer mensen die de Watchon op één in de verbruikslijst hebben staan? Ik heb een tijdje een andere batterystats app geprobeerd, maar toen bleef de android standaard helemaal hangen op een bepaalde stand.

Ik had hem wel in de lockscreen staan als snelactie, maar die gebruikte ik nooit. De vinkjes in de instellingen had ik al uitgezet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje,
waar kan ik een rom downloaden die schoon is?
Zonder honderd vooraf geinstalleerde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:00:
Nog een vraagje,
waar kan ik een rom downloaden die schoon is?
Zonder honderd vooraf geinstalleerde apps?
Op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 13:09
Goedemiddag iedereen,

Lees al een tijdje mee, maar had nog geen account.
Toch even aangemaakt om te laten weten dat vodafone is begonnen met de 4.3 update uit te rollen.
Ik zelf heb een branded toestel en haal hem op dit moment binnen!
Update is 853.25mb groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
bloedboer schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:09:
Goedemiddag iedereen,

Lees al een tijdje mee, maar had nog geen account.
Toch even aangemaakt om te laten weten dat vodafone is begonnen met de 4.3 update uit te rollen.
Ik zelf heb een branded toestel en haal hem op dit moment binnen!
Update is 853.25mb groot :D
Sinds vanochtend dus:
http://www.samsunggalaxys...-update-vodafone-xxuemj7/
Helaas heb ik een unbranded toestel, dus zal nog geduld moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
B00st3r schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:37:
Ik had op mijn S4 het probleem dat app-voorkeuren niet werden onthouden. Als ik een chrome-snelkoppeling open vraagt ie bijna elke keer welke browser ik wil gebruiken. Iedere keer kies ik natuurlijk voor 'Altijd', maar hij blijft het vragen. Hetzelfde geldt voor video-bestanden. Elke keer wordt me gevraagd welke player ik wil gebruiken. Heel irritant! Ik heb nu exact hetzelfde probleem op mijn Note 3, dus het is een Android of Samsung probleem... Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het begint nu wel erg irritant te worden.

Daarnaast heb ik het probleem dat de stock videoplayer geen mkv bestanden afspeelt op mijn S4 toendertijd, maar nu ook niet meer op mijn Note 3. Het heeft gewoon altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer... De enige andere player die dit wel wil doen is de VLC player. Maar ik vind dat de stock player dit ook (weer) moet kunnen! Die gebruik ik namelijk het liefst omdat ik daarmee zo makkelijk het scherm van locken van touch input door de aan-uitknop in te drukken. :)

Ik heb al contact gehad met Samsung maar die lijken ook geen idee te hebben.

Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!
krijg eerder de indruk dat je toch zelf iets doet wat dit veroorzaakt. Wat weet ik niet want ik heb er geen last. Aantal posts terug kwam zoiets ook al ter sprake. Misschien even terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Laatst online: 09:37

jerry_a

doei

Barock schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:14:
[...]

Sinds vanochtend dus:
http://www.samsunggalaxys...-update-vodafone-xxuemj7/
Helaas heb ik een unbranded toestel, dus zal nog geduld moeten hebben
Raar. Meestal is de "unbranded" update er het eerst.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
mijn telefoon loopt opeens snel leeg, nu zie ik dit bij batterij, heb hem al sinds juni nooit last van gehad en heb GPS ook uit bij google now en de settings zelf

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibpOpduSpdDv5u.png

iemand enig idee hoe dit kan? of kan het door antimalwarebytes komen

[ Voor 21% gewijzigd door Tiduz op 02-11-2013 16:58 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Net heeft mijn vriendin de S4 laten vallen. Er zit een hoesje op en een anti kraslaag. Hij viel gelukkig niet zo hard echter reageert het scherm niet meer. De twee knoppen doen het wel, de wifi werkt en het opladen ook alleen het scherm reageert niet meer. Iemand enig idee wat we nog kunnen doen behalve terug brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:55:
mijn telefoon loopt opeens snel leeg
Reboot lost niks op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik ga het even proberen, zit nu op de 50 even kijken hoelang die het dan volhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door Tiduz op 02-11-2013 17:38 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
De S4 mini van mijn vriendin is sinds een week ook heel snel leeg. Binnen 12 uur na ontkoppelen van lader! Het deel 'netwerk lokatie' van Google Services verbruikt relatief het meeste. Er zijn verder geen apps die veel verbruiken.
Zou het kunnen dat er wel een app voor verantwoordelijk is maar dat die niet in het overzicht van de batterij staat omdat uiteindelijk Google Services ervoor verantwoordelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bredend schreef op zondag 03 november 2013 @ 14:45:
Het deel 'netwerk lokatie' van Google Services verbruikt relatief het meeste.
Locatie services al geheel uitgezet zoals hier omschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Opnieuw opstarten wil nog weleens helpen anders locatieservices uitschakelen en google now uitzetten.

Helpt dit niet dan gsam battery monitor downloaden en kijken welke app of service hiervoor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
Heb sinds gisteren een Galaxy S4.

Ik heb een beetje een vreemd probleem. Hij gaat vrij vaak terug naar Edge, bijvoorbeeld bij mij thuis waar vroeger m'n Galaxy Nexus altijd op 3G zat thuis.
Het is niet dat H+ niet werkt maar hij zit wel heel vaak op edge, ook in het midden van de stad. Soms zit hij dan wel ineens op H+ (niet vaak) maar zit niet echt een systeem achter.

Hem instellen enkel op WCDMA is nu ook niet echt een optie want als je eens ergens naartoe gaat waar er even geen 3G is heb je geen bereik meer. Dat is ook niet de bedoeling.

Zoals ik zei had ik dit probleem niet bij m'n Galaxy Nexus.

Enig advies? Zit op 4.2.2 en het is een GT-i9505

Voor de rest wel een toptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android 4.3 firmware beschikbaar voor Vodafone :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh,, wel even 853 Mb, maar dan heb je nu ook ondersteuning voor Gear ( SmartWatch )
En, als ik het goed heb gezien is deze update eerder dan de unbranded versie !!! _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh,, was vrijdag ook al vermeld 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voortaan graag:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/wijzig.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb de Galaxy S4 nu enkele maanden in bezit. En ja na een Blackberry Bold is het al gauw een verbetering. Mooi scherm en lekker snel. Maar eigenlijk de extra functies zoals Slim Sluimeren en Slim Pauzeren gebruik ik niet omdat ik deze gewoon niet goed vind werken.

Maar na al die maanden weet ik niet wat de S4 nou eigenlijk nog meer te bieden heeft! Zijn er hier ervaren gebruikers welke functies op de s4 wel echt handig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Groot scherm lekker snel, grote custom scene.
Infrarood is trouwens ook erg fijn.

[ Voor 29% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-11-2013 19:56 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
infrarood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tv, Blu-ray, decoder, receiver, allemaal bedienen met je S4 en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Brad Pitt schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:15:
[...]

Tv, Blu-ray, decoder, receiver, allemaal bedienen met je S4 en zo.
Oh zo! Ja die functie wist ik inderdaad al maar eigenlijk zelden gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 11:04
Unbranded nu via OTA te updaten! KIES nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Yep, haal hem nu binnen, trouwens, is maar 672.25 MB in tegenstelling tot eerder gemelde 800+ MB? Of is die 200MB Vodafail rommel?

[ Voor 43% gewijzigd door scientist456 op 04-11-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ja hier ook aan het downloaden, moest even opschonen, 850mb vrij is blijkbaar niet voldoende voor 675MB download... Naja, de lazylist maar eens verwijderd, dat helpt de opschoning.

Kan wezen dat deze, doordat ie niet branded is, gewoon kleiner is?

Update: Up and running hier alweer. Downloaden duurde even door het trage netwerk hier lokaal, maar installatie ging verrassend snel. Na installatie had ik wel even 2 whatsapp snelkoppelingen op mn snelstart staan, maar door eentje te verwijderen was dat ook snel opgelost. Daarnaast van de sortering van de snelstart en bij het notificatie scherm veranderd, maar zodra ik dat had veranderd werkte dat ook weer goed.

[ Voor 45% gewijzigd door DerOllie op 04-11-2013 11:42 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbijl
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Yep hiero rolt tie nu ook binnen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
scientist456 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:57:
Yep, haal hem nu binnen, trouwens, is maar 672.25 MB in tegenstelling tot eerder gemelde 800+ MB? Of is die 200MB Vodafail rommel?
Vodafone was iets van 860 MB. Voelt allemaal wat soepeler aan en er zijn weer kleine tweaks aan de interface gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Via kies krijg ik dit.
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hg94p3.jpg
Zijn ze het vergeten te vertalen?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Senor Sjon schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:56:
[...]

Vodafone was iets van 860 MB. Voelt allemaal wat soepeler aan en er zijn weer kleine tweaks aan de interface gemaakt.
Zat Knox app bij deze update? Ik moet deze apart installeren, 171 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
Volgens mij is het sluitergeluid weer terug na deze update.... Iemand anders dit ook al geconcludeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacod schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:00:
Volgens mij is het sluitergeluid weer terug na deze update.... Iemand anders dit ook al geconcludeerd?
Dat is toch een Europese wetregel? Met volume op nul ook dat geluid? Anders rooten en verwijderen die oggs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
In het begin had ik ook het sluitergeluid, maar de update in Juli zorgde ervoor dat deze uit te zetten was door de volume op stil te zetten. Nu is het geluid weer terug.. Ik weet niet of dit zo zeer een Europese wetregel is of een Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacod schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:07:
In het begin had ik ook het sluitergeluid, maar de update in Juli zorgde ervoor dat deze uit te zetten was door de volume op stil te zetten. Nu is het geluid weer terug.. Ik weet niet of dit zo zeer een Europese wetregel is of een Amerikaanse.
Andere camera app installeren dan wel rooten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Laatst online: 17-04-2023
Ehh.. das gaar.
shuttersound uit is voor veel gelegenheden gewoon beter (bedoel dus niet vofor stiekem foto's maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In veel Europese landen, waaronder Frankrijk, is het verboden om foto's te maken zonder shuttergeluid.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
scientist456 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:42:
[...]

Zat Knox app bij deze update? Ik moet deze apart installeren, 171 mb
Nee, als ik de app open vraagt ie of ik 171MB wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Update met kies geeft bij mij altijd een error.

Nu voor de 2de keer geprobeerd om mijn S4 te update via Kies en alweer krijg een error. en kan ik geen recoveren.

Weet niet waar dit aan kan liggen. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:34:
Weet niet waar dit aan kan liggen. iemand een idee?
Het is een algemeen bekend feit dat Kies een vreselijk programma is. Werkt niet bij iedereen goed. Je hebt wel recente usb drivers er op staan en dergelijke? Of een andere PC/USB-poort proberen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:37:
[...]

Het is een algemeen bekend feit dat Kies een vreselijk programma is. Werkt niet bij iedereen goed. Je hebt wel recente usb drivers er op staan en dergelijke? Of een andere PC/USB-poort proberen, etc.
ja zover ik weet wel.
Alleen nu krijg ik tijdens het recoveren ook al een error.

ff kijken hoe ik hem weer aan de praat krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kies is al een heel topic over. Deze update kwam OTA, maar anders gebruik ik gewoon ODIN. Werkt zoveel makkelijker en betrouwbaarder dat je je afvraagt waarom je ooit aan Kies bent begonnen. Enig nadeel is dat sammobile met hotfile werkt. Dat doet oude tijden herleven qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:38:
[...]

ja zover ik weet wel.
Alleen nu krijg ik tijdens het recoveren ook al een error.

ff kijken hoe ik hem weer aan de praat krijg
iemand een idee wat nu te doen?
ik krijg hem niet gerecovert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:06:
iemand een idee wat nu te doen?
ik krijg hem niet gerecovert
Odin werkt in principe "altijd". Geen idee of je al een Knox-toestel hebt. Zo ja, gewoon nieuwste Rom er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:10:
[...]

Odin werkt in principe "altijd". Geen idee of je al een Knox-toestel hebt. Zo ja, gewoon nieuwste Rom er op.
ik heb hem niet geroot of niks.
nog helemaal maagdelijk orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:12:
ik heb hem niet geroot of niks.
nog helemaal maagdelijk orgineel.
Root =/= Knox hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
ow dacht dat knox te maken had met dat rooten.

Odin is om andere roms te installeren?
hier heb ik voor de rest geen verstand van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar staan hele handleidingen voor op XDA, het Root topic en GoT zelf. Even inlezen en je weet niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Weet iemand al wat het voordeel is van Knox, en of je überhaupt die 171MB wil installeren? Of gewoon lekker zo laten?
Senor Sjon schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:16:
[...]

Nee, als ik de app open vraagt ie of ik 171MB wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Senor Sjon schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:26:
Daar staan hele handleidingen voor op XDA, het Root topic en GoT zelf. Even inlezen en je weet niet beter.
Maar voor odin moet ik mijn gsm toch in download modus krijgen?
Ik kom niet verder dan dat recovery scherm.
dat is alles wat hij nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:32:
Maar voor odin moet ik mijn gsm toch in download modus krijgen?
Ik kom niet verder dan dat recovery scherm.
dat is alles wat hij nog doet.
Volume down en power doet niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:33:
[...]

Volume down en power doet niets?
jawel nu wel.

heb even de accu eruit getrokken.

Maar nu komt de vraag, zal ik een custom rom installeren of de stock rom.
Zijn er verschillen kwa installatie van deze roms?

of is het echt zo simpel via Odin om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:35:
of is het echt zo simpel via Odin om dit te doen?
Is beiden hetzelfde. Let wel, met recente standaard stock Roms heb je dus Knox hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het toestel vraagt om knox te installeren als je de app opent, dat staat niet standaard aan.

Veel van de vragen over odin e.d. zijn met een klein beetje moeite op GoT zo beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:36:
[...]

Is beiden hetzelfde. Let wel, met recente standaard stock Roms heb je dus Knox hè.
Ok dus ik kan beter meteen voor een custom rom gaan?
Dat wilde ik toch al

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senor Sjon schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:56:
Het toestel vraagt om knox te installeren als je de app opent, dat staat niet standaard aan.

Veel van de vragen over odin e.d. zijn met een klein beetje moeite op GoT zo beantwoord.
Nieuwe bootloader zou ik persoonlijk niet flashen als dat niet persé nodig is. Terug gaan kan niet.
Denthis schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:56:
Ok dus ik kan beter meteen voor een custom rom gaan?
Dat wilde ik toch al
Blijkbaar kan het geen kwaad ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 04-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Wat ik interessant vind om te weten is :

1. Wordt bij de normale installatie (zonder Knox) de oude bootloader geinstalleerd ?
2. Knox lijkt dus een keuze te zijn in de NL Rom, maar installeert het de nieuwe bootloader als Knox geinstalleerd wordt ?

Ik heb juist op Facebook bij Samsung Mobile NL gevraagd waarom Knox niet als keuze gegeven wordt (ik heb Omega 13.2 geinstalleerd, die gebaseerd is op de Duitse originele ROM).
Zouden ze dan bij Samsung toch een keer geluisterd hebben ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
speedme schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:12:
Wat ik interessant vind om te weten is :

1. Wordt bij de normale installatie (zonder Knox) de oude bootloader geinstalleerd ?
2. Knox lijkt dus een keuze te zijn in de NL Rom, maar installeert het de nieuwe bootloader als Knox geinstalleerd wordt ?

Ik heb juist op Facebook bij Samsung Mobile NL gevraagd waarom Knox niet als keuze gegeven wordt (ik heb Omega 13.2 geinstalleerd, die gebaseerd is op de Duitse originele ROM).
Zouden ze dan bij Samsung toch een keer geluisterd hebben ?
Maar voor de mensen die net de originele update hebben geïnstalleerd en dus de keus hebben om Knox te gebruiken, wel of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sikman schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:03:
Maar voor de mensen die net de originele update hebben geïnstalleerd en dus de keus hebben om Knox te gebruiken, wel of niet doen?
Wat mis jij er aan als je het niet aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
sikman schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:03:
[...]

Ik zou het in eerste instantie nog niet doen, totdat je zeker weet dat je de Knox applicaties gaat gebruiken.
Voor zover ik weet, zijn de Knox applicaties om zakelijke applicaties te gebruiken en beheren.
Dus als je dat niet gebruikt, lekker zo laten.

Maar dan ben ik nog altijd wel benieuwd of je de oude danwel de nieuwe bootloader hebt, als je Knox niet installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
speedme schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:06:
[...]

Ik zou het in eerste instantie nog niet doen, totdat je zeker weet dat je de Knox applicaties gaat gebruiken.
Voor zover ik weet, zijn de Knox applicaties om zakelijke applicaties te gebruiken en beheren.
Dus als je dat niet gebruikt, lekker zo laten.

Maar dan ben ik nog altijd wel benieuwd of je de oude danwel de nieuwe bootloader hebt, als je Knox niet installeert.
Knox word aangekondigd als "beveiligingssoftware", dus dat klinkt nuttig. Maar als dat alleen voor zakelijke applicaties is, dan hou ik het lekker zo.

Geen idee welke bootloader ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:48

W84

Jeetje, klote geluid van de camera is weer hoor... het was zo lekker stil! :( En lettertypes hebben ze ook aangepast, het viel me gelijk al op bij de klok. Die andere was veel strakker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games4life
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 22:16
Volgens allerlei media zou er een update beschikbaar moeten zijn voor S4, alleen ik krijg de melding niet binnen op mijn s4. Niet van OTA of kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:18:
Jeetje, klote geluid van de camera is weer hoor... het was zo lekker stil! :( En lettertypes hebben ze ook aangepast, het viel me gelijk al op bij de klok. Die andere was veel strakker. :+
Vreemd, als ik mijn gsm op stil zet, heb ik geen geluid bij het maken van foto's ( 4.3 Vodafone ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

W84 schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:18:
Ultimate Sound Control. Kan je ieder geluid mee aan/uitzetten en/of wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Mijn wifi wil niet aan. Hij ziet het als een kwaadaardig apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/nwja1k.png

Volgens mij doet Knox dat.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:17:
Ultimate Sound Control. Kan je ieder geluid mee aan/uitzetten en/of wijzigen.
Root nodig, aldus relatief zinloos imho. Die paar oggs kan je dan zelf ook wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:30:
[...]

Root nodig, aldus relatief zinloos imho. Die paar oggs kan je dan zelf ook wel verwijderen.
I know, maar voor de minder begaafden is die app erg makkelijk. En root... we zijn tweakers, dus Mag je er vanuit gaan dat iedereen weet hoe die dat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:07
jerry_a schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:23:

[afbeelding]

Ik krijg sinds de update naar 4.3 ook om de haverklap dit soort meldingen. Knox is niet geinstalleerd, zie die wel staan in de app list, maar alleen als installer. Annoying, vooral omdat hij niet aangeeft _welke_ app er in overtreding gaat. Je kunt alleen naar de lijst met alle geinstalleerde apps dus dat is niet nuttig.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Hoe kan ik het camerageluid uitkrijgen zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
Heeft er iemand veel ervaring met Rooten en Flashen? Ik loop namelijk tegen nogal wat probleempjes aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Sinds de nieuwe update veel connectie problemen met mijn wifi op 5ghz. Valt telkens weg en wordt aangegeven dat de verbinding niet stabiel is. Maar had ik voor de update nooit problemen mee. En kies is nu versie 3 en kan nu niet meer sychen met outlook, agenda en contactpersonen. Is helemaal niet aangekondigd, Lijkt me helemaal geen goede zet van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
itsFuzeh schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:24:
Hoe kan ik het camerageluid uitkrijgen zonder root?
Zal wel weer een update volgen waar dit weer is uit te schakelen. Tot die tijd geen stiekeme foto's maken of rooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
jerry_a schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:23:

[afbeelding]

Ik had dat probleem ook. Even via KIES de firmware herstellen. dat werkt. Wel ff backuppen dan :)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
Ik heb de update ook geïnstalleerd via Kies op mijn laptop.
Kreeg tijdens het installeren alleen wel een pools / russisch (?) overzicht met wijzigingen in de firmware.
Weet niet of meer mensen dat hebben ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Na de update
Krijg ik ineens een melding dat een app toegang wilde hebben zonder permissie of iets dergelijks.

Raar hoor dit.

Net nog even gekeken, ik krijg de melding bij het 'aanzetten' van wifi.

Dit is de melding:
https://www.dropbox.com/s...t_2013-11-05-08-45-58.png

Ik kan naar de optie bekijk apps alleen dan zie je alle apps en niet diegene die toegang wilde zonder toestemming.

[ Voor 75% gewijzigd door Wii4all op 05-11-2013 08:47 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wii4all schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:42:
Na de update
Krijg ik ineens een melding dat een app toegang wilde hebben zonder permissie of iets dergelijks.

Raar hoor dit.

Dit is de melding:

Ik kan naar de optie bekijk apps alleen dan zie je alle apps en niet diegene die toegang wilde zonder toestemming.
Exact hetzelfde heb ik nu ook ja, tis Knox die programma's tegen houdt die blijkbaar niet geautoriseerd zijn. Echter heb ik volgens mij alle apps via officiele wegen binnen gekregen.

Ik zal even zoeken wat ik kan vinden online, maar als iemand een tip heeft...

(ohja: de melding is wel voor 30 dagen te verbergen...)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 12:14
Wii4all schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:42:
Na de update

Raar hoor dit.

Dit is de melding:

Dit probleem heb ik ook op mijn Note 3, lijkt erop dat Samsung iets heeft gedaan met Samsung Link, maar kan ook net zo goed zijn dat een andere app van Samsung de dader is.

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Vincent227 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:13:
[...]

Dit probleem heb ik ook op mijn Note 3, lijkt erop dat Samsung iets heeft gedaan met Samsung Link, maar kan ook net zo goed zijn dat een andere app van Samsung de dader is.
Hoe zie jij dan dat het Samsung Link is die de dader is? Dat zie ik volgens mij niet...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Slechte zaak hoor. Goed dat ze met beveiliging bezig zijn. Ik heb alle apps officieel geen root verder of niks als ze nou ook in de melding duidelijk maken welke app het is dan kan je r tenminste wat mee

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:36:
Slechte zaak hoor. Goed dat ze met beveiliging bezig zijn. Ik heb alle apps officieel geen root verder of niks als ze nou ook in de melding duidelijk maken welke app het is dan kan je r tenminste wat mee
Wat zie je staan als je op Toon Apps drukt dan? Helemaal niets, of gewoon álle apps die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb het ook, en je ziet alle apps die je hebt. Dus een beetje schot hagel methode. Ik dacht dat het Vodafone Protect appje ballistic was gegaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 05-11-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Alle apps en ik krijg het zodra het systeem verbinding maakt met wifi

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wii4all schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:05:
Alle apps en ik krijg het zodra het systeem verbinding maakt met wifi
Even geprobeerd, en dat is hier de trigger ook. Zodra ie verbinding maakt met wifi...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar het is toch heel simpel te achterhalen welke app of service de booddoener is? Je hebt immers, zoals het hoort bij het wisselen van base (van 4.1 of 4.1 naar 4.3) een full wipe / fabrieksinstellingen reset uitgevoerd. Heb je dat niet gedaan, dan heb je geen reden tot klagen, want er kunnen altijd conflicten optreden tussen gewijzigde stukken code. Ook hebben sommige apps voor een andere versie van Android andere actieve delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:13:
Maar het is toch heel simpel te achterhalen welke app of service de booddoener is? Je hebt immers, zoals het hoort bij het wisselen van base (van 4.1 of 4.1 naar 4.3) een full wipe / fabrieksinstellingen reset uitgevoerd. Heb je dat niet gedaan, dan heb je geen reden tot klagen, want er kunnen altijd conflicten optreden tussen gewijzigde stukken code. Ook hebben sommige apps voor een andere versie van Android andere actieve delen.
wow, iemand die een full wipe uitvoert bij het updaten, terwijl alle updates tegenwoordig gewoon alle instellingen en apps meenemen... Why? "Zoals het hoort"? |:( Op de PC is dat misschien soms zo, maar telefoon toch niet? Dat accepteert geen (moderne) gebruiker toch tegenwoordig meer?

Klagen doe ik niet, maar ik hoop dat we gezamelijk tot een oplossing kunnen komen, kijken of apps wellicht nog met een update komen, en anders zetten we de melding maar 30 dagen uit per keer, ook op zich geen ramp.

www.youtube.com/DerOllie

Pagina: 1 ... 43 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV