Denthis schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:18:
Dit ben ik wel met je eens. alleen ben ik nog altijd niet tevreden over de S4.En heb zelfs overwogen om een iphone aan te schaffen. Maar de nieuwe layout van iOS vind ik maar niks.
Ik erger mij mateloos aan de S4. traag, late reacties,....
Alleen de mijne is niet geroot.
Dat is mijn volgende stap, maar ben er niet zo in thuis en dus nog op zoek naar een soort van How to.
Een goed begin is hier (als je vragen hebt kun je het gerust hier vragen);
-
[Samsung Galaxy S IV] Rooten en Custom ROM's
Lees je in op XDA hier (let op, veel lees materiaal

);
-
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2166speedme schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:58:Er zal altijd een Android-fanbase en Apple-fanbase bestaan, wat ook helemaal niet erg is.Smaken verschillen tenslotte.
iPhone liefhebbers willen gewoon een smartphone die goed en soepel werkt. Android liefhebbers willen een smartphone die ze helemaal naar hun wensen kunnen aanpassen.
-knip- Het kostte even wat tijd om het goed te installeren en mijn gegevens goed te krijgen, maar dat heb ik er wel voor over. En zo leer ik toch veel over de telefoon en wat hij allemaal wel en niet kan.
Gelukkig maar, dat we verschillende smaken hebben

Twee dingen, ik behoor niet tot een bepaalde groep of heb ik een voorkeur voor een of het ander. Beide OS/Telefoons vind ik fijn en ieder heeft wel wat.
Alleen ben ik het absoluut niets eens met je dat android liefhebbers een smartphone willen die ze helemaal naar hun wensen kunnen aanppassen, ik baseer dat door te kijken naar mijn directe omgeving, of dat nou vrienden/kenissen en of collega's zijn, een groot deel verdiept zich daar niet in en heb ik gemerkt dat ze niet de behoefte hebben om een en ander naar wens aan te passen*. Een klein deel past alles aan (rooten/ander rom/stock based roms/enzv). Men (gemiddelde gebruiker) verwacht dat het hoort te werken / moet werken (out of the box).
En dat het veel tijd kost om een en ander goed te krijgen op de telefoon, ben ik het met je eens, alleen is dat vor mij een hekelpunt, waarom is dat uberhaupt nodig op Anroid/Galaxy S4!?
*Aanpassen; het rooten van de telefoon om een ander rom op te zetten.Brad Pitt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:08:Er zit een quadcore CPU in die draait (zogenaamd dan, door throttlen uiteraard gemiddeld veel lager, maar goed, de marketingjongens moeten ook hun ding kunnen) op 1.9GHz. Je hebt 2GB Ram. Dat zijn specs waar je u tegen zegt. Een spelletje afspelen is geen probleem.
Wonder boven boven is zoiets als scrollen blijkbaar een bizar zware aangelegenheid aangezien soms je homescreen hakkelt (ja, met élke launcher is dat zo), je geschok ziet als je scrollt in een simpele app, je geschok ziet als je even scrollt in een webpagina, etc.
Snap best wel dat er op de achtergrond veel en veel meer actief is als op een iOS device maar da's niet het punt.
Het punt is dat het niet *altijd* vloeiend gaat. En dat vind ik anno 2013, met een apparaat als een SGS4, echt heel wonderlijk. Het moet echt veel en veel beter kunnen dan dit.
^^ wat Brad zegt... idem!