Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Vraagje over knox, wie werkt ermee? Lijkt me handig om werk en persoonlijke interface te hebben.
Ik heb het wel in applicatiebeheer staan, maar niet in de appdrawer...
Of is dit nog niet functioneel in de laatste officiele FW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
-

[ Voor 255% gewijzigd door Safaci op 18-10-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Safaci schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:24:
Damen en heren, hoe geliefd is de Galaxy S4 Mini? Ik kan dit toestel krijgen bij een verlenging en wil het gelijk verkopen. Hoe snel ben ik het dan kwijt en hoeveel kan ik er voor krijgen? Ik zie dat in de Pricewatch een S4 Mini voor €320 weggaat. :)
Bovenaan/onderaan de pagina, toen je aan het tikken was, heel mooi groot roze vlak: "Let op: Prijzen en levertijden horen in het Het Samsung Galaxy S4 Prijzen en Levertijden topic. "

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Safaci op 18-10-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb de laatste tijd, nou sinds ik de telefoon heb.. slecht bereik tijdens het bellen.. Als ik word gebeld of ik bel een ander hoor ik de ander niet praten en de ander hoort mij niet praten. Heel vervelend.. Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Safaci schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:49:
Bedankt voor je leuke en niets toevoegende reactie. Ik wil graag weten hoe geliefd deze telefoon is. Niet wat de levertijden zijn en de prijzen. Zoveel is moeite is het denk ik niet om een normaal antwoord te geven. Maar goed, ik smeer hem wel uit dit Galaxy topic. :)
Wat dacht je om wat onderzoek te doen via Google, of ga naar de site van Samsung hun doen momenteel een cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Safaci schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:24:
Damen en heren, hoe geliefd is de Galaxy S4 Mini? Ik kan dit toestel krijgen bij een verlenging en wil het gelijk verkopen. Hoe snel ben ik het dan kwijt en hoeveel kan ik er voor krijgen? Ik zie dat in de Pricewatch een S4 Mini voor €320 weggaat.
Je wilt niet weten wat de prijzen zijn maar wel wat je er voor krijgt......qua geld.....
shoot me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
mariconjo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:15:
[...]

Je wilt niet weten wat de prijzen zijn maar wel wat je er voor krijgt......qua geld.....
shoot me.
Very strange 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:51
Iemand al 4.3 kunnen binnen halen via OTA update

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ja, maar heb ook lang geleden al duitse firmware geflashed :+ want die krijgen vaak als eerste de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op Sammobile staat de 4.3 firmware ook nog niet. Dus nog even wachten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb recent een camera, Panasonic Lumix TZ40, gekocht, mede omdat die beschikt over NFC en wifi (direct) zodat ik de camera kan bedienen met mijn S4 en foto's direct kan delen en bekijken. Ik krijg het echter niet werkend.

-NFC doet sowieso niets, maar ik heb geen ander NFC device waarmee ik kan testen waar het aan ligt
-Wifi Direct doet niets op de S4, ziet de camera wel maar kan niet connecten.
- Derde optie is de camera als AP gebruiken, maar na connecten begint de telefoon meteen te klagen dat de internetverbinding niet snel genoeg is en disconnect weer. Dit lijk je ook niet uit te kunnen zetten.

Het werkt alleen als ik beide apparaten op ons wifi netwerk thuis hang, maar dit wil je nu juist net gebruiken als je buiten foto's aan het schieten bent.

Ik draai de officiele 4.3 ROM (ik heb blijkbaar een duitse telefoon :)) Meer mensen problemen met Wifi, wifi direct en of NFC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Even een vraagje over mijn S4 mini.

Op de sticker van de meegeleverde Samsung reislader staat bij Output: 5.0V -- 1.0A. Aangezien deze lader is meegeleverd bij de S4 mini ga ik er vanuit dat deze output waarden toebehoren aan dit toestel of op zijn minst het meest geschikt zijn voor dit toestel. De S4 mini heeft overigens een batterijcapaciteit van 1900mAh.

Nu heb ik nog twee andere laders liggen.
Op de sticker van mijn Samsung autolader staat bij Outpout: 5.0V -- 2000mA.
Op de sticker van een andere Samsung reislader staat bij Output: 5.0V -- 2.0A.

Ik heb hier weinig verstand van dus daarom ook de vraag: kan ik mijn S4 mini opladen met deze twee laders zonder dat mijn toestel (of de batterij) daarmee beschadigd raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:37

jerry_a

doei

TranceDJ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:13:
Ik heb hier weinig verstand van dus daarom ook de vraag: kan ik mijn S4 mini opladen met deze twee laders zonder dat mijn toestel (of de batterij) daarmee beschadigd raakt?
Ja

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Hoe kan je zien of je een nederlands of duits toestel hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:51
als hij een broodje kroket eet is ie NL, als ie braadworst eet DE.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:29:
Hoe kan je zien of je een nederlands of duits toestel hebt ?
Je kunt eens de softwareversie die je hebt googelen en bij mijn versie schoten de Duitse websites mij om de oren. Op sammobile zie je ook alle versies staan volgens mij met daarbij landinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceDJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:04
Duidelijk ;)

Zou je mij ook kort kunnen uitleggen wat het verschil is in de praktijk tussen 1.0A en 2.0A? Als 2.0A bijv. sneller oplaadt, waarom leveren ze dan een 1.0A lader bij het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Aantal ampere geeft het hoeveelheid elek. stroom weer. Hoe groter de elek. stroom, hoe meer energie er wordt gegeven.
De redenen zijn er waarom het maar 1A is bij de s4 mini. Maar vaak is dat ook de max. dat de accu trekt. Ookal gebruik je een 2A oplader, de accu trekt maar 1A.

Ik kom er blijkbaar net pas achter dat ik best erge ruis heb bij mijn backspeaker. Maar lig dan ook in bed met speaker tegen mijn oor en geluid op 1e/2e stand. Is dit normaal?

[ Voor 25% gewijzigd door Chris Smoove op 19-10-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Tomskii5 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:01:
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Tomskii5 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:01:
Hij eet zwitserse kaas, I9505XXUDMHB Switzerland / AUT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:48

W84

Trouwens een groot en fijn verschil als je de home-knopbesturing van S Voice uitzet. Lekker snel Home nu! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik zelf had een samsung camera.
Deze was ook voorzien van wifi en via een app op mijn telefoon.
Kon ik heel makelijk de camera bedienen en of bestanden overzetten, of direct van de camera foto's uploaden.
Hann1BaL schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:50:
Ik heb recent een camera, Panasonic Lumix TZ40, gekocht, mede omdat die beschikt over NFC en wifi (direct) zodat ik de camera kan bedienen met mijn S4 en foto's direct kan delen en bekijken. Ik krijg het echter niet werkend.

-NFC doet sowieso niets, maar ik heb geen ander NFC device waarmee ik kan testen waar het aan ligt
-Wifi Direct doet niets op de S4, ziet de camera wel maar kan niet connecten.
- Derde optie is de camera als AP gebruiken, maar na connecten begint de telefoon meteen te klagen dat de internetverbinding niet snel genoeg is en disconnect weer. Dit lijk je ook niet uit te kunnen zetten.

Het werkt alleen als ik beide apparaten op ons wifi netwerk thuis hang, maar dit wil je nu juist net gebruiken als je buiten foto's aan het schieten bent.

Ik draai de officiele 4.3 ROM (ik heb blijkbaar een duitse telefoon :)) Meer mensen problemen met Wifi, wifi direct en of NFC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
TranceDJ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:23:
[...]

Duidelijk ;)

Zou je mij ook kort kunnen uitleggen wat het verschil is in de praktijk tussen 1.0A en 2.0A? Als 2.0A bijv. sneller oplaadt, waarom leveren ze dan een 1.0A lader bij het toestel?
Je mag een accu niet te snel opladen.
Dit ivm de levensduur van de accu.

Ik meen zelfs dat je maar met 10% van het amperage mag opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Denthis schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

Je mag een accu niet te snel opladen.
Dit ivm de levensduur van de accu.

Ik meen zelfs dat je maar met 10% van het amperage mag opladen.
De telefoon regelt het allemaal zelf.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
jerry_a schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

De telefoon regelt het allemaal zelf.
Dat weet ik niet, maar ik heb toen een aantal laders getest en had toch wel verschillende mA waardes.

Je gsm kan niet meer vragen dan de lader kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Er is een app in de Play Store beschikbaar genaamd "Samsung Charging Current".

Hiermee kun je zien met hoeveel mAh de Samsung wordt opgeladen.

Met mijn originele Samsung oplader haal ik 400 mAh, terwijl de oplader zelf toch 1A moet kunnen halen.
Echter met mijn 2A Nexus 7 oplader haal ik de maximale laad-current van 1200 mAh.

De Samsung wordt ook echt merkbaar sneller opgeladen met mijn Nexus 7 oplader dan met mijn originele Samsung oplader.

Let wel, met dezelfde kabel bedoel ik he, dus het probleem zit hem echt wel in de oplader zelf en niet in de kabel !

[ Voor 11% gewijzigd door speedme op 21-10-2013 10:53 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:44:
Dat weet ik niet, maar ik heb toen een aantal laders getest en had toch wel verschillende mA waardes.
Uiteraard. Maar een goede lader plus goede kabel = 1900mA en da's heerlijk. Niet meer úren wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Uiteraard. Maar een goede lader plus goede kabel = 1900mA en da's heerlijk. Niet meer úren wachten :)
Die 1900mA zie je alleen normaal helaas niet op "Samsung Charging Current",
want dat haalt hij alleen als het scherm uit staat.
Met het scherm aan tijdens het laden wordt de batterij te warm en raakt hij beschadigd.

Lukt wel om 1900mA te zien als je een tijdje laadt met scherm uit , dan snel uit de stand-by haalt en op refresh klikt.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/85106864/Screenshot_2013-10-21-13-46-32.png

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmerx schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:51:
Die 1900mA zie je alleen normaal helaas niet op "Samsung Charging Current",
want dat haalt hij alleen als het scherm uit staat.
Die limiet is gelukkig weg als je een custom kernel draait. Laadt gewoon op met scherm aan @ 1900 8)
Met het scherm aan tijdens het laden wordt de batterij te warm en raakt hij beschadigd.
Dat zal wel meevallen. De eerste officiële Samsung Roms (< MGA) deden het ook met die waarde.

[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 21-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:10:

Dat zal wel meevallen. De eerste officiële Samsung Roms (< MGA) deden het ook met die waarde.
Ik heb temperatuurmetingen gedaan aan de accu onder laden.

Temperatuur loopt erg hoog op tijdens laden met scherm aan, verkort levensduur behoorlijk.
Laden is optimaal met 1200mA bij scherm aan, 1900mA met scherm uit.

En houdt de accu capaciteit tussen de 10 en 92% voor een optimale levensduur.
Laatste 8% laden kost geeft relatief veel warmte.

Qi-lader met temperatuursensor op de accu is perfect voor je accu levensduur,
maar laadt helaas wel erg traag : 300-460mA
Gebruik ik als de telefoon op mijn buro ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 21-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmerx schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:32:
Ik heb temperatuurmetingen gedaan aan de accu onder laden.

Temperatuur loopt erg hoog op tijdens laden met scherm aan, verkort levensduur behoorlijk.
Hoe heb je dit getest als ie maar met 1200mA oplaadt dan?
Laden is optimaal met 1200mA bij scherm aan, 1900mA met scherm uit.
Ik vind laden met 1900 optimaal aangezien 'ie dan tenminste lekker snel vol(ler) is.
En houdt de accu capaciteit tussen de 10 en 92% voor een optimale levensduur.
Laatste 8% laden kost geeft relatief veel warmte.
De levensduur van de accu boeit mij ongeveer nul. Sowieso is de telefoon binnen twee jaar weg, mocht de accu het binnen die tijd begeven haal ik even een andere. Een accu vijf jaar mee laten gaan is onzinnig imho.
Qi-lader met temperatuursensor op de accu is perfect voor je accu levensduur,
maar laadt helaas wel erg traag : 300-460mA
Da's zelfde "snelheid" als via een normale USB-port. Lees: 100% zinloos. YMMV uiteraard :)

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 21-10-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:36:
[...]

Hoe heb je dit getest als ie maar met 1200mA oplaadt dan?

Ik vind laden met 1900 optimaal aangezien 'ie dan tenminste lekker snel vol(ler) is.

De levensduur van de accu boeit mij ongeveer nul. Sowieso is de telefoon binnen twee jaar weg, mocht de accu het binnen die tijd begeven haal ik even een andere. Een accu vijf jaar mee laten gaan is onzinnig imho.

Da's zelfde "snelheid" als via een normale USB-port. Lees: 100% zinloos. YMMV uiteraard :)
Testen gedaan met de oude firmware.

1900mA prima voor 'nood'laden.

Accu blijft langer zijn capaciteit houden, verliest anders snel deel van zijn performance.
En ik gebruik telefoons langer dan 2 jaar, o.a. voor compatibiliteitstesten.

Die Qi-lader is uitstekend voor op het werk.
Soms even bellen zonder laadkabeltje los te hoeven maken en dan meteen weer op de lader/conditioner. Bij vorige telefoons veel problemen gehad met micro-USB. Die gebruik ik nu vrijwel alleen nog met de MHL-adapter voor presentaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmerx schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:09:
Soms even bellen zonder laadkabeltje los te hoeven maken
Langere kabel(s) gekocht en dat probleem was op de zaak en thuis ook weer verholpen :)

De meeste lange kabels zorgen voor een lagere laadspanning waardoor die helemaal een win-win zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 21-10-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:12:
[...]

Langere kabel(s) gekocht en dat probleem was op de zaak en thuis ook weer verholpen :)

De meeste lange kabels zorgen voor een lagere laadspanning waardoor die helemaal een win-win zijn :P
Ik loop nogal veel tijdens het bellen met mijn draadloze telefoon; er bestaan geen laadkabels die daar lang genoeg voor zijn :)

En zo is er voor iedereen een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:57
Ik ben benieuwd of we deze week 4.3 mogen verwachten in NL.
Anders moet ik er een duitse rom op flashen. Heb mn telefoon deze week veel nodig dus hoop dat hij gewoon origineel uitgebracht word deze week :)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
'Moet'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja mijn idee. Als je je telefoon echt zakelijk "veel nodig" hebt zou ik voorlopig helemaal niets flashen tot je zeker bent dat er geen eventuele nare dingen/bugs in zitten. Of je moet een perfecte Nandroid hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Heb je eigenlijk wel wat aan een Nandroid backup als je die van een rom met oude bootloader maakt en daarna een nieuwe rom met nieuwe bootloader flashed ?

Het restoren zal niet goed gaan, denk ik.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
De idle battery drain is toch nog steeds wat vreemd. Ik vermoed dat het met de wlan_rx kernel wakelock te maken heeft. Hoe hoog is die bij jullie na een volledige cycle?

Soms wordt ik wakker en heeft ie 's nachts een paar procent verbruikt en soms 20 of 30 (met wifi aan en de meeste achtergrond sync zaken uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Jup, bij mij dus ook. Ik heb nu zelfs een nieuwe batterij en de S4 blijft 'm leegslurpen, ook in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
W84 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:04:
Jup, bij mij dus ook. Ik heb nu zelfs een nieuwe batterij en de S4 blijft 'm leegslurpen, ook in de nacht.
Is er niets actief continue op de achtergrond ?
Misschien een keer een factory reset doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
Is er al bekend hoe de s4 update in Duitsland ontvangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Asprine schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:19:
Is er al bekend hoe de s4 update in Duitsland ontvangen is?
Waarschijnlijk Over the Air (OTA)....

:+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vraagt de S4 bij ALLES wat je doet welke app hij moet gebruiken?
Als ik op een linkje klik ergens komt er -> welke app wilt u gebruiken?

Ik kies dan voor bv chrome en kies voor ALTIJD, maar hij blijft het maar vragen bij alles,
geld ook voor mediabestanden!! wordt er niet goed van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:59:
De idle battery drain is toch nog steeds wat vreemd. Ik vermoed dat het met de wlan_rx kernel wakelock te maken heeft. Hoe hoog is die bij jullie na een volledige cycle?

Soms wordt ik wakker en heeft ie 's nachts een paar procent verbruikt en soms 20 of 30 (met wifi aan en de meeste achtergrond sync zaken uitgeschakeld).
Ja, is inderdaad typisch. Had vorige week een keer dat hij 's nachts een keer bijna 60 procent had verbruikt. Na opnieuw opstarten lijkt het weer normaal en is het weer een paar procent per nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:10:
[...]

Ja, is inderdaad typisch. Had vorige week een keer dat hij 's nachts een keer bijna 60 procent had verbruikt. Na opnieuw opstarten lijkt het weer normaal en is het weer een paar procent per nacht.
Exact. Als ik met BBS kijk zie ik geen echte uitschieters buiten dus de wlan_rx. Exchange services etc zijn oke. Powermanagerservice is wel hoog maar da's volgens mij alle wakelocks samen.

Moet zeggen dat mijn accu ook niet 100% plat is, hij is een klein beetje bol aan de onderkant, misschien de beroemde opgezwollen batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:25:
Waarom vraagt de S4 bij ALLES wat je doet welke app hij moet gebruiken?
Als ik op een linkje klik ergens komt er -> welke app wilt u gebruiken?

Ik kies dan voor bv chrome en kies voor ALTIJD, maar hij blijft het maar vragen bij alles,
geld ook voor mediabestanden!! wordt er niet goed van
Dezelfde vraag had ik ook gesteld, alleen nooit antwoord op kunnen krijgen en of duidelijkheid op waarom het maar blijft vragen, ik werd er gek van. Ik heb het nu zo vaak moeten doen, dat het me niet meer eens stoort, wat een debiele functie :( Ook al kies je voor ALTIJD, blijft vragen bij een volgende keer.

Ik denk dat het ook te maken heeft met dat wanneer je bijvoorbeeld maar 3 sms apps hebt;
1. berichten (officieel)
2. skype (kun je ook berichten mee sturen)
3. Messenger

Standaard heb je de berichten app ingesteld, vervolgens installeer je Whatsapp, een volgende keer dat je een bericht wil sturen door middel van bijvoorbeeld swipen op contact, (het systeem ziet een nieuwe app, in dit geval whatsapp, en reset zijn standaard ingestelde app), vraagt het weer om een standaard app.

Ik gebruik nu een andere rom (Echoe), zelfs hier heb ik er last van, wel veel minder. Tevens, is er een app waar je misschien wat aan hebt (heb deze zelf ook geprobeerd, hielp ene keer en ander keer weer niet);
- Google Play: Default App Manager Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me trouwens op dat binnen facebook ik het meeste last heb..
Dus komt er een filmpje voorbij en je tikt hierop dan vraagt hij welke app moet ik gebruiken..

Vind het wel vreemd dat niemand verder hier op reageert?
iedereen zou er toch last van moeten hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik denk dat het te maken heeft met sommige apps die het forceren. Zo heb ik bijvoorbeeld de stock Samsung browser en de AOSP browser, maar ik kreeg na de eerste keer niet meer de vraag welke hij zou moeten gebruiken. Nadat ik de Boat Browser had geïnstalleerd vroeg hij er wel steeds oom, zelfs vanuit de bookmarks van de AOSP. Nu die er af is vraagt hij het niet meer. Zo had ik dat ook bij sommige versies van MX player die steeds weer die vraag gingen forceren.

Wat betreft de bolle accu is er bij het servicecentrum een nieuwe besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:47
Ik krijg nooit een 2e melding met de vraag welke app ik wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:57
Garret1410 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:24:
Ik krijg nooit een 2e melding met de vraag welke app ik wil gebruiken.
Ik heb hier ook geen last van inderdaad. Lijkt me dus geen algemeen probleem.

Wanneer gaat Samsung nou eens eindelijk inbouwen dat je ook met een beveiligd lockscreen snel foto's kan maken. Dit zit standaard in Android maar Samsung sloopt het er lekker uit. Steeds meer fabrikanten beseffen dat een beveiligd lockscreen ook handigheden kan bevatten, maar Samsung lijkt hier niet aan mee te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Mijn S4 met 4.3 loopt ook als een malle leeg.

4 uur op accu nu, 80% accu nog met 25min scherm aan.
BT uit, GPS uit , WiFi uit

pfff

Apparaat in standby-stand :

Tijd aan : 3u 20m ....

Is dat niet heel erg veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogal. Wat zegt BBS, Wakelock detector, GSAM Battery etc. als zijnde grootste verbruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/t/mfod0.png

Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/t/PkH42.png

Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/t/vjEiM.png

Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/t/I38EQ.png

Afbeeldingslocatie: http://s0.uploads.im/t/738Ps.png

[ Voor 25% gewijzigd door mregeling op 24-10-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm niet echt rare dingen nee... En dit accuverbruik zet zich door tot ie ook echt helemaal leeg is, het stabiliseert niet zeg maar? Je zou echt een uur of vier scherm-aan-tijd moeten kunnen halen.

Misschien "ook" wel een brakke accu, wellicht deze eens laten ruilen bij zo'n service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
@mregeling2005 : Heb je na het flashen van 4.3 een factory reset gedaan ?

Ik lees namelijk nogal wat batterij problemen op XDA van mensen die "dirty" geflashed hebben (dus zonder factory reset, natuurlijk om data te behouden).

Je zou dus een factory reset kunnen overwegen, maak uiteraard dan wel even een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Brad Pitt schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:22:
[...]

Hmmm niet echt rare dingen nee... En dit accuverbruik zet zich door tot ie ook echt helemaal leeg is, het stabiliseert niet zeg maar? Je zou echt een uur of vier scherm-aan-tijd moeten kunnen halen.

Misschien "ook" wel een brakke accu, wellicht deze eens laten ruilen bij zo'n service center.
Is net paar dagen oud.
ik ga een factory reset doen.
ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik kwam er net bij mij achter dat GPS de hele nacht heeft aangestaan terwijl GPS toch echt is uitgeschakeld. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Dit bedoel ik dus, weer heel de nacht leeggetrokken. Ik neem aan dat dit GPS gerelateerd is?

Afbeeldingslocatie: http://i1123.photobucket.com/albums/l552/Lethal_AK47/Screenshot_2013-10-25-10-44-18-1_zps93c200ea.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:50:
Dit bedoel ik dus, weer heel de nacht leeggetrokken. Ik neem aan dat dit GPS gerelateerd is?
Nee dat hoeft niet. Je "moet" gewoon zoveel mogelijk locatie-gerelateerde dingen uit zetten. Zoals Google Now (notoire drainer), Maps, etc. Makkelijkste is op deze twee plekken locaties uit te zetten, ben je er van af:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-25-10-54-27_hrCsgs420131025_105446s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-10-25-10-53-46_dnAsgs420131025_105404s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Dat staat allemaal al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou het na een reboot gewoon onmogelijk kunnen optreden. Wellicht een keer iets aan/uit gezet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Net gedaan, dus ik ben benieuwd. Begint een beetje irritant te worden telkens zoveel drain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

W84 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:25:
Net gedaan, dus ik ben benieuwd. Begint een beetje irritant te worden telkens zoveel drain...
Wat zegt BBS bij Partial Wakelogs?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jerry_a schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:50:
Wat zegt BBS bij Partial Wakelogs?
Heeft al gereboot hè 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Na een nachtje leegtrekken dus.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetgeen onmogelijk is/zou moeten zijn met bovengenoemde dingen beiden op "uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Na reboot en de batterij eruit halen lijkt het nu beter te gaan. GPS is nu ook echt uitgeschakeld. Ik heb ook wat apps verwijderd en ik heb eigenlijk het vermoeden dat een app op de achtergrond GPS/locatie actief hield.

Afbeeldingslocatie: http://i1123.photobucket.com/albums/l552/Lethal_AK47/2013-10-25142448_zps53a5a481.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De stukken die niet groen zijn voor het mobiel netwerksignaal zijn btw een echte killer voor de accu. Dat had ik op mijn S2 ook, met de S4 hetzelfde.

Ik heb inmiddels mijn nieuwe accu ontvangen. Ik denk toch dat hij wat kracht had verloren want tijdens de tweede cycle nu is de drain een stuk minder. Dus ik raad mensen die 'mysterieuze' drain hebben toch te kijken of de accu wel helemaal plat is of misschien gewoon plat en brak (zoals meerdere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Hmmm, dat zou best wel kunnen. Ik heb ook vaak no/unknown signal staan bij de stats. Ligt dat aan Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:18:
Hmmm, dat zou best wel kunnen. Ik heb ook vaak no/unknown signal staan bij de stats. Ligt dat aan Vodafone?
Dat ligt aan de provider waarbij jij een abonnement hebt. Indien Vodafone, dan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Lekker dan, daar zit ik 2 jaar aan vast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

W84 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:26:
Ik weet niet of je in een nieuwbouwhuis woont, maar soms is de provider weinig te verwijten. Bij mijn broer in huis heb ik 0 bereik en de batterij rent achteruit, maar op het moment dat ik de deur uitloop is het (4G) bereik echt prima. Het komt gewoon niet binnen en dat heeft meer met het huis te maken dan met iets anders. Zijn Wi-Fi router hangt bovenin de meterkast. Sta je een verdieping hoger, bovenop de meterkast, heb je geen wifi signaal. Ik weet niet wat voor beton ze gebruikt hebben, maar het lijkt ook geschikt als atoombunker :+

Het is dus maar de vraag of het met andere providers beter is. Het hangt natuurlijk van de locatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W84 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:26:
Femtocel 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 25-10-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik heb er inderdaad ook last van als ik bij familie ben die in een nieuwbouwhuis wonen in zo'n yuppenwijk. Als ik binnen ben is het bereik slecht maar in de tuin ineens niet meer. Hetzelfde geldt voor de wifi, er hangt een versterker maar in een kamer aan de andere kant van het huis heb je amper 1 streepje.

Wat je eventueel zou kunnen proberen is een andere modem flashen, al acht ik de kans klein dat het een groot verschil kan maken. Maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:52:
Wat je eventueel zou kunnen proberen is een andere modem flashen, al acht ik de kans klein dat het een groot verschil kan maken. Maar het is het proberen waard.
Tried them all. Nou ja, bijna dan. Resultaat: kan je wel raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mooi, 85 piek is minder mooi! :+ Ik ga wel een keertje langs de winkel en even kijken hoe het zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Brad Pitt schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:58:
[...]

Nee dat hoeft niet. Je "moet" gewoon zoveel mogelijk locatie-gerelateerde dingen uit zetten. Zoals Google Now (notoire drainer), Maps, etc. Makkelijkste is op deze twee plekken locaties uit te zetten, ben je er van af:

[afbeelding] [afbeelding]
Bij mijn S4 mini helpt dit in ieder geval... die eerste had ik wel uit staan, maar dat je dat voor de google-apps nog los uit moest zetten wist ik niet :/

Nou doet zit ie tenminste na 22u nog op 84% resterend ipv ergens rond de 30-40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
De S4 is een van de eerste gsms waar ik veel werk met de apps, die voorgeïnstalleerd zijn..

Er is volgens mij geen betere E-mail-app dan de Samsung Touchwiz-app..

Sinds de wintertijd blijft de tijd van de Weer-widget echter op de zomertijd staan.. Vreemd..

Nu maar Beautiful Widgets, waar wel een optie is van het uitschakelen van locatie-tijd-weergave..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:32
De wintertijd probleem had ik ook, even opnieuw locatie laten bepalen en het is gefixt. Zowel bij mn zusje als bij mij. Maar BW is wel mooier, zal die er ook maar eens opzetten weer.

Wel een verschil zeg met mn s2, heb de blauwe genomen met de actie van mtv mobile en mn zusje ook. Bevalt me tot nu toe goed, een weekje in gebruik nu. Alleen moet ik me even inlezen in t rooten en custom rom, las dat t anders was dan de s2. Er is wel lag te bespeuren als ik terug keer naar t hoofdscherm, maar voel de noodzaak voorlopig niet voor een andere rom. Wil wel wat nutteloze apps verwijderen

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Dashclock is naar mijn mening een van de betere widgets. Je kunt alles volledig naar wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik vraag me af of er performance verschillen zijn tussen de SGS4 16gb en 32GB?
Is de batterij sneller leeg en is de telefoon zwaarder/groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squishie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:16:
Ik vraag me af of er performance verschillen zijn tussen de SGS4 16gb en 32GB?
Is de batterij sneller leeg en is de telefoon zwaarder/groter?
Nee.
Nee, nee/nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

kort en krachtig :D! Thx _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Iemand die ook een soort statische geluid/ruis uit zijn speaker ondervindt? Zeer hoorbaar met oren dichtbij luidspreker en een muziekje op laagste niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Wat vinden jullie eigenlijk van de snelheid van de S4? Ik speelde vandaag even op de iphone 5 van mijn vader, en ben toen toch wel geschrokken wat voor verschil dat is met de S4. Het is allemaal net zoveel sneller, maar maakt wat mij betreft de ervaring ook beter. Ook als zo kijk naar die reviews van de Xperia Z1 en Z Ultra, zie ik toch dat die twee vele malen sneller reageren dan een S4.

Waar ik naar toe wil gaan is weten of jullie dit ook zo ervaren en of er nog wat aan te doen is, buiten het rooten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

TouchWiz maakt 'm gewoon traag. Als je alle animaties uitzet is de S4 al 10 keer sneller. :)

[ Voor 3% gewijzigd door W84 op 28-10-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
W84 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:48:
TouchWiz maakt 'm gewoon traag. Als je alle animaties uitzet is de S4 al 10 keer sneller. :)
Met alle respect, maar ik vind dit toch zo'n vreemde opmerking. Ik koop een telefoon om er prive/zakelijk gebruikt van te maken, niet om allemaal manieren en tweaks uit te voeren om het sneller/soepeler te laten werken, een telefoon hoort te werken, en ja zo simpel is het.

Je gaat mij niet vertellen, want die vergelijking maak je, dat de iPhone geen animaties en ui heeft, omdat de Galaxy S4 het wel heeft, het allemaal net niet lekker werkt :/ De iPhone 5 is zelfs bijna een jaar ouder, jeetje. :X

Ik ben het eens met Edwin. Apple doet blijkbaar iets waardoor de gebruikers beleving/gebruiksvriendelijkheid of hoe je het ook wilt noemen, anders / beter is.

Voor mij is Android nieuw, de Galaxy S4 is mijn eerste Android telefoon, hiervoor iPhone (6 jaar lang, bijna alle iPhones tot de 5) gebruikt. Het heeft een maand a twee geduurd voordat ik aan Android kon wennen en nu 3 a 4 maanden later, wow, wat is het toch een fijne toestel, lekker grote scherm, lekker dun, enz, heerlijk! Ik zou ook niet meer anders willen, en ja ik heb er een andere rom opgezet, na veel gelezen en veel gevraagd te hebben. Dat moest ook wel, ik was absoluut niet tevreden met de S4 / Touchwiz troep, holy sh*t wat was dat een ellende.

Het werkt simpelweg niet out of the box, en dat doet de iPhone naar mijn mening wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Musta schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:32:
De wintertijd probleem had ik ook, even opnieuw locatie laten bepalen en het is gefixt. Zowel bij mn zusje als bij mij. Maar BW is wel mooier, zal die er ook maar eens opzetten weer.
bedankt voor de tip, maar blijf ook bij BW..

Heb de 4x1 Google Now-design Clock en Weather widget gecombineerd met de echte Google Now widget voor wisselende informatie over weer, afspraken etc..

bevalt goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
EN-IS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Met alle respect, maar ik vind dit toch zo'n vreemde opmerking. Ik koop een telefoon om er prive/zakelijk gebruikt van te maken, niet om allemaal manieren en tweaks uit te voeren om het sneller/soepeler te laten werken, een telefoon hoort te werken, en ja zo simpel is het.

Je gaat mij niet vertellen, want die vergelijking maak je, dat de iPhone geen animaties en ui heeft, omdat de Galaxy S4 het wel heeft, het allemaal net niet lekker werkt :/ De iPhone 5 is zelfs bijna een jaar ouder, jeetje. :X

Ik ben het eens met Edwin. Apple doet blijkbaar iets waardoor de gebruikers beleving/gebruiksvriendelijkheid of hoe je het ook wilt noemen, anders / beter is.

Voor mij is Android nieuw, de Galaxy S4 is mijn eerste Android telefoon, hiervoor iPhone (6 jaar lang, bijna alle iPhones tot de 5) gebruikt. Het heeft een maand a twee geduurd voordat ik aan Android kon wennen en nu 3 a 4 maanden later, wow, wat is het toch een fijne toestel, lekker grote scherm, lekker dun, enz, heerlijk! Ik zou ook niet meer anders willen, en ja ik heb er een andere rom opgezet, na veel gelezen en veel gevraagd te hebben. Dat moest ook wel, ik was absoluut niet tevreden met de S4 / Touchwiz troep, holy sh*t wat was dat een ellende.

Het werkt simpelweg niet out of the box, en dat doet de iPhone naar mijn mening wel.
Dit ben ik wel met je eens.
alleen ben ik nog altijd niet tevreden over de S4.
En heb zelfs overwogen om een iphone aan te schaffen. Maar de nieuwe layout van iOS vind ik maar niks.

Ik erger mij mateloos aan de S4. traag, late reacties,....

Alleen de mijne is niet geroot.
Dat is mijn volgende stap, maar ben er niet zo in thuis en dus nog op zoek naar een soort van How to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Er zal altijd een Android-fanbase en Apple-fanbase bestaan, wat ook helemaal niet erg is.
Smaken verschillen tenslotte.

iPhone liefhebbers willen gewoon een smartphone die goed en soepel werkt.
Android liefhebbers willen een smartphone die ze helemaal naar hun wensen kunnen aanpassen.

Ikzelf behoor tot de Android liefhebbers (anders post ik hier natuurlijk niet) en ben meer dan blij met mijn S4. Zeker nu ik de OMEGA ROM heb draaien, die echt super soepel werkt.
Het kostte even wat tijd om het goed te installeren en mijn gegevens goed te krijgen, maar dat heb ik er wel voor over. En zo leer ik toch veel over de telefoon en wat hij allemaal wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
speedme schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:58:
Er zal altijd een Android-fanbase en Apple-fanbase bestaan, wat ook helemaal niet erg is.
Smaken verschillen tenslotte.

iPhone liefhebbers willen gewoon een smartphone die goed en soepel werkt.
Android liefhebbers willen een smartphone die ze helemaal naar hun wensen kunnen aanpassen.

Ikzelf behoor tot de Android liefhebbers (anders post ik hier natuurlijk niet) en ben meer dan blij met mijn S4. Zeker nu ik de OMEGA ROM heb draaien, die echt super soepel werkt.
Het kostte even wat tijd om het goed te installeren en mijn gegevens goed te krijgen, maar dat heb ik er wel voor over. En zo leer ik toch veel over de telefoon en wat hij allemaal wel en niet kan.
Ik gebruik toch echt sinds 2009 Android telefoons hoor. Ben wat dat betreft een grote Android fan. Het probleem ligt ook helemaal niet bij Android. Samsung verpest het een beetje als het op snelheid aankomt. En er zijn natuurlijk zat Android liefhebbers die ook gewoon een telefoon willen die goed en soepel werkt, zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
-Edwin- schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:14:
[...]

Ik gebruik toch echt sinds 2009 Android telefoons hoor. Ben wat dat betreft een grote Android fan. Het probleem ligt ook helemaal niet bij Android. Samsung verpest het een beetje als het op snelheid aankomt. En er zijn natuurlijk zat Android liefhebbers die ook gewoon een telefoon willen die goed en soepel werkt, zoals ik.
Ik doelde niet specifiek op jou hoor :-)

Ik heb in het verleden verschillende merken Android telefoons gehad, LG/Samsung/Sony/HTC en allemaal hadden ze wel iets wat voor vertragingen zorgde.
Het is met name de specifieke schil die de fabrikanten over Android heen bouwen die voor de vertragingen zorgde. Zoals TouchWiz, HTC Sense,etc.
De fabrikanten willen zich tenslotte toch onderscheiden van de concurrentie en stoppen dus gimmicks in hun specifieke schil. Dit komt over het algemeen de snelheid niet ten goede.
Geen wonder dat de die-hard Android fans het liefst een kale Android versie willen (AOSP).
Is misschien wel saaier, maar wel snel.

Nu heb ik, zoals gezegd, de OMEGA ROM draaien en die is zowel stock als snel.
Het beste van beide werelden dus. Ik kan hem je zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:25:
[...]
Geen wonder dat de die-hard Android fans het liefst een kale Android versie willen (AOSP).
Is misschien wel saaier, maar wel snel.
Ook AOSP op de SGS4 is minder smooth dan een recente iPhone. Net zoals elke Android tablet ook, gemiddeld gezien, minder smooth is dan een iPad. Wat je ook instelt qua kernel, governor, frequenties, maakt allemaal niet uit. Zo af en toe heb je gewoon gestotter/lag. Zeker als apparaat een tijdje aan heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Voor toestellen waarvan de hardware en software producenten compleet andere bedrijven zijn vind ik Android smartphones best snel. Van mensen met oudere iPhone's hoor ik alleen maar geklaag over IOS 7 omdat het toestel een stuk langzamer aanvoelt.

Je kunt het ook eigenlijk totaal niet met elkaar vergelijken. Bij een iPhone open je direct de app drawer. Het enige wat je dus kan/doet is de app drawer unlocken en daar een app uit kiezen. Zou je hetzelfde doen met een Android toestel dan zijn de high end telefoons echt wel snel met het openen en switchen tussen apps. Al helemaal de S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:02:
Je kunt het ook eigenlijk totaal niet met elkaar vergelijken. Bij een iPhone open je direct de app drawer. Het enige wat je dus kan/doet is de app drawer unlocken en daar een app uit kiezen. Zou je hetzelfde doen met een Android toestel dan zijn de high end telefoons echt wel snel met het openen en switchen tussen apps. Al helemaal de S4.
Er zit een quadcore CPU in die draait (zogenaamd dan, door throttlen uiteraard gemiddeld veel lager, maar goed, de marketingjongens moeten ook hun ding kunnen) op 1.9GHz. Je hebt 2GB Ram. Dat zijn specs waar je u tegen zegt. Een spelletje afspelen is geen probleem. Wonder boven boven is zoiets als scrollen blijkbaar een bizar zware aangelegenheid aangezien soms je homescreen hakkelt (ja, met élke launcher is dat zo), je geschok ziet als je scrollt in een simpele app, je geschok ziet als je even scrollt in een webpagina, etc.

Snap best wel dat er op de achtergrond veel en veel meer actief is als op een iOS device maar da's niet het punt. Het punt is dat het niet *altijd* vloeiend gaat. En dat vind ik anno 2013, met een apparaat als een SGS4, echt heel wonderlijk. Het moet echt veel en veel beter kunnen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Tegenwoordig denken fabrikanten, laten we er hogere specs tegenaan gooien om het soepeler te laten lopen, en het klinkt natuurlijk lekker, zo'n 4ghz processor met 8GB RAM en 512GB ROM in je telefoon..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi'

Ik heb een vraag en ik kan het antwoord maar niet googlen dus vandaar dat ik hem hier stel.
Wanneer ik ga slapen en mijn hele kamer is donker etc en de Galaxy S4 ligt aan de lader en ik pak hem even beet omdat ik half wakker ben en even wil kijken hoe laat het is, is mijn scherm beetje donkerblauw en zie ik direct of ik notificaties heb en ik zie de tijd etc.

Nu ben ik alsmaar aan het kijken geweest welke functie dat precies is maar ik kan het helemaal nergens vinden welke benaming dat heeft. Ik heb wel de Daydream functie aan maar die laat standaard alleen maar verschillende kleuren zien lijkt me.

het lijkt op deze functie : http://youtu.be/UIEExKSjWi4

Edit ik heb hem al gevonden je moet met je hand over de sensoren op de bovenkant gaan wanneer je de telefoon op de lockscreen hebt en het scherm uit is. Maar ik vraag me nog steeds af hoe deze functie exact heet tevens kan ik het ook niet vinden in de menu's etc. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Snap best wel dat er op de achtergrond veel en veel meer actief is als op een iOS device maar da's niet het punt. Het punt is dat het niet *altijd* vloeiend gaat. En dat vind ik anno 2013, met een apparaat als een SGS4, echt heel wonderlijk. Het moet echt veel en veel beter kunnen dan dit.
Qua raw power zijn het ook erg bijzondere staaltjes techniek, maar het verschil zit hem volgens mij echt in dat niet zelf produceren van beide 'onderdelen.' Als zelfs een reus als Google zijn Nexus toestellen aan anderen laat maken dan weet je wel hoe laat het is.

Moet wel zeggen dat met de setup die ik nu heb ik die storende lag bijna niet meer zie. Enfin maar dat zou het out of the box moeten doen natuurlijk. Mijn S2 heb ik hier nog liggen, als ik die er bij pak nu dan merk ik wel dat de S4 vooral in het openen en laden van apps een flink stuk sneller is.

Pas als ik noem waar wat Samsung zijn volkomen zelf ontworpen OS zet op zijn telefoons en alles naadloos op elkaar aansluit zul je die kleine lags eruit kunnen halen.

Maar ik blijf erbij dat je het niet echt kunt vergelijken. Natuurlijk het gevoel van snelheid bij een OS kun je voor jezelf wel met elkaar vergelijken, maar IOS is een gewoon app drawer met een instellingen menu.
Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV