Met alle respect, maar ik vind dit toch zo'n vreemde opmerking. Ik koop een telefoon om er prive/zakelijk gebruikt van te maken, niet om allemaal manieren en tweaks uit te voeren om het sneller/soepeler te laten werken, een telefoon hoort te werken,
en ja zo simpel is het.
Je gaat mij niet vertellen, want die vergelijking maak je, dat de iPhone geen
animaties en
ui heeft, omdat de Galaxy S4 het wel heeft, het allemaal net niet lekker werkt

De iPhone 5 is zelfs bijna een jaar ouder, jeetje.
Ik ben het eens met Edwin. Apple doet blijkbaar iets waardoor de gebruikers beleving/gebruiksvriendelijkheid of hoe je het ook wilt noemen, anders / beter is.
Voor mij is Android nieuw, de Galaxy S4 is mijn eerste Android telefoon, hiervoor iPhone (6 jaar lang, bijna alle iPhones tot de 5) gebruikt. Het heeft een maand a twee geduurd voordat ik aan Android kon wennen en nu 3 a 4 maanden later, wow, wat is het toch een fijne toestel, lekker grote scherm, lekker dun, enz, heerlijk! Ik zou ook niet meer anders willen, en ja ik heb er een andere rom opgezet, na veel gelezen en veel gevraagd te hebben. Dat moest ook wel, ik was absoluut niet tevreden met de S4 / Touchwiz troep, holy sh*t wat was dat een ellende.
Het werkt simpelweg niet out of the box, en dat doet de iPhone naar mijn mening wel.