Wat was het probleem? Wel vervelend dat je je S4 maar 1 dag in gebruik heb gehad.rikadoo schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:10:
Inmiddels contact gehad met de winkel en mag opsturen. 1 dag plezier van gehad nu maar weer even over op de S2.
Ik had een hele lichte lijn in het scherm, zo`n 1cm van de rand af. Lijn met dode pixels gok ik.
http://tweakimg.net/g/for...nburger/Foto/IMG_3180.JPG
Zoiets maar dan wat lichter en was niet altijd te zien. Dus krijg nu een nieuw toestel opgestuurd
http://tweakimg.net/g/for...nburger/Foto/IMG_3180.JPG
Zoiets maar dan wat lichter en was niet altijd te zien. Dus krijg nu een nieuw toestel opgestuurd
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Iemand een idee of de S4 nu wel of niet met Vodafone op 4G werkt? Het aparte is dat ik mijn unbranded S4 (GT-I9505) onder mobiele netwerken niet kan instellen op 4G.
Op de site van Vodafone staat de S4 niet bij de ondersteunde telefoon voor 4G.
Kan iemand uitleggen hoe dit nu precies zit?
De S4 werkt met alle LTE netwerken in de wereld, behalve bij Vodafone. Hoe en wat is totaal onbekend. Vodafone helpdesk zegt dat Samsung een update moet uitbrengen, maar dat is flauwekul. Ze zijn daar vast in de war met de iPhone 5.
Een goede reden kan ik niet bedenken, incompatibiliteit is het niet, want anders waren er veel meer klachten geweest over de gehele wereld, en bij XDA heb ik daar niks over gelezen.
Het lijkt erop dat ze de S4 pas toevoegen nadat Apple de iPhone 5 vrij heeft gegeven voor gebruik in het Vodafone netwerk. Het slaat nergens op, maar een andere reden kan ik niet bedenken.
Via de app 4G Switcher kan de telefoon gedwongen worden om in LTE modus te werken.
Een goede reden kan ik niet bedenken, incompatibiliteit is het niet, want anders waren er veel meer klachten geweest over de gehele wereld, en bij XDA heb ik daar niks over gelezen.
Het lijkt erop dat ze de S4 pas toevoegen nadat Apple de iPhone 5 vrij heeft gegeven voor gebruik in het Vodafone netwerk. Het slaat nergens op, maar een andere reden kan ik niet bedenken.
Via de app 4G Switcher kan de telefoon gedwongen worden om in LTE modus te werken.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Van vodafone 6 augustus 2013: "Klanten die vanaf maandag een nieuwe Vodafone Red-abonnement afsluiten, kunnen direct gebruikmaken van het snellere mobiele internet. Bestaande klanten die een Red-bundel hebben worden later deze maand aangesloten op het netwerk."Goof2000 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:11:
Iemand een idee of de S4 nu wel of niet met Vodafone op 4G werkt? Het aparte is dat ik mijn unbranded S4 (GT-I9505) onder mobiele netwerken niet kan instellen op 4G.
Bron: http://www.nu.nl/tech/354...-netwerk-in-randstad.html
Zo moeilijk is het dus niet.
Bedankt The Wizard, het blijft dus een raar verhaal de Samsung S4 icm Vodafone 4G
Ik neem aan dat Vodafone het 1800 Mhz netwerk gebruikt voor 4G? Of zouden ze een andere frequentie gebruiken die de S4 niet ondersteund? Het bijzondere is dat de S3 met LTE wel wordt ondersteund door Vodafone. (zie https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/4g.shtml)
De iPhone 5 ondersteund alleen 4G op 850 Mhz wat volgens mij niet gebruikt wordt in Nederland.
-Toine- Ik heb een Red Super abonnement waar 4G onderdeel van is vanaf het moment dat ik het afsloot zou ik 4G kunnen gaan gebruiken wanneer die beschikbaar zou komen. Het gaat hier specifiek over het toestel icm het Vodafone netwerk.
Ik neem aan dat Vodafone het 1800 Mhz netwerk gebruikt voor 4G? Of zouden ze een andere frequentie gebruiken die de S4 niet ondersteund? Het bijzondere is dat de S3 met LTE wel wordt ondersteund door Vodafone. (zie https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/4g.shtml)
De iPhone 5 ondersteund alleen 4G op 850 Mhz wat volgens mij niet gebruikt wordt in Nederland.
-Toine- Ik heb een Red Super abonnement waar 4G onderdeel van is vanaf het moment dat ik het afsloot zou ik 4G kunnen gaan gebruiken wanneer die beschikbaar zou komen. Het gaat hier specifiek over het toestel icm het Vodafone netwerk.
Verwijderd
Zie het bericht in de link van mijn vorige bericht: Vodafone gebruikt een combinatie van lage en hoge frequenties. De 800 MHz-frequentie zorgt voor een grote dekking terwijl 1800 MHz zorgt voor grotere capaciteit en hoge snelheden in dichtbevolkte gebieden.Goof2000 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:00:
Bedankt The Wizard, het blijft dus een raar verhaal de Samsung S4 icm Vodafone 4G
Vodafone kan gewoon bepalen per telefoon nummer of je wel of niet gebruik kan maken van 4G.
Ze zijn nu pas het netwerk aan het activeren, en nu alleen nog voor nieuwe (red)klanten. Bestaande (red)klanten worden later op het netwerk toegelaten.
Ja, Vodafone maakt gebruik van de 1800 en 800 band. Beiden worden ondersteund door de S4. De iPhone alleen de 1800 voor in Nederland. Vodafone maakt gewoon gebruik van de "standaard", dus de S4 zou er gewoon op moeten werken. Misschien hebben ze een incompatibiliteit gevonden in de simkaart icm de S4. Zo lang Vodafone niet (eerlijk) verteld waarom de S4 nog niet werkt blijft het speculeren. Helaas hebben de grote jongens de nare gewoonte om de consument niet te informeren. De helpdesk bellen heeft totaal geen zin zolang je niet doorgeschakeld wordt naar de 2e lijns.Goof2000 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:00:
gewoon op je 'back'-toets drukken tot hij vraagt of je wil afsluiten.Denthis schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:39:
Gebruikt hier iemand tom tom op de S4?
Ik heb al wat gegoogled maar ik vind geen werkend antwoord.
Als ik de app geopent hebt, hoe kan ik deze dan weer sluiten?
ik doe nu mijn gsm rebooten
Je stelt ten eerste de vraag in het verkeerde topic en ten tweede is het volledig inzetloos. Doe eerst zelf even moeite voordat je wat post.
[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 16:49 ]
Verwijderd
Volgende keer graag een topicreport ipv dit soort antwoorden.
[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 09-08-2013 16:50 ]
Lijkt mij niet redelijk, als ze een S4 aanbieden met een duidelijk label van i.c.m. 4G (als je RED-abonnement selecteer(de) aanbieden en vervolgens moet je wachten op de Appel 5.. Goed, denk dat Vodafone helpdesk hier meer over kan vertellen :x.The Wizard schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:21:
De S4 werkt met alle LTE netwerken in de wereld, behalve bij Vodafone. Hoe en wat is totaal onbekend. Vodafone helpdesk zegt dat Samsung een update moet uitbrengen, maar dat is flauwekul. Ze zijn daar vast in de war met de iPhone 5.
haha wat kan het leven soms simpel zijn.Skv schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:43:
[...]
gewoon op je 'back'-toets drukken tot hij vraagt of je wil afsluiten.
merci.
Ik heb echt waardeloos wifi ontvangst, de deur staat open, ik sta 4 meter van notabene mijn wifi range extender vandaan en toch heb ik maar 2 van de 4 strepen wifi ontvangst... Hoe kan dit? Op de eerste foto zie je bij de lamp de wifi range extender, en daar bij het raam ligt mijn modem... Dat ligt echt heel dicht bij elkaar allemaal
http://img43.imageshack.us/img43/4223/blxo.jpg
Op de tweede foto zie je mijn wifi ontvangst op dezelfde plek waar de foto is genomen, met de deur open op 4 á 5 meter afstand van de wifi range extender.
http://img203.imageshack.us/img203/2121/79vq.png
Heeft iemand anders ook problemen met wifi ontvangst? Mijn iPad heeft namelijk 3 van de 3 strepen, wat ik ook wel mag verwachten als je zo ongeveer boven op je modem ligt.
http://img43.imageshack.us/img43/4223/blxo.jpg
Op de tweede foto zie je mijn wifi ontvangst op dezelfde plek waar de foto is genomen, met de deur open op 4 á 5 meter afstand van de wifi range extender.
http://img203.imageshack.us/img203/2121/79vq.png
Heeft iemand anders ook problemen met wifi ontvangst? Mijn iPad heeft namelijk 3 van de 3 strepen, wat ik ook wel mag verwachten als je zo ongeveer boven op je modem ligt.
Dan maakt waarschijnlijk je wifi connectoren op het mainboard niet helemaal lekker verbinding met je antenne.. je zou dit kunnen laten controleren in een XL winkel van kpn, kwestie van achterkantje er even af en de connectors iets omhoog buigen zou kunnen volstaan.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met wifi. Super verbinding zelfs. Buiten, op 10m van de router(tp-link wr1043nd) zit ik nog op volledig ontvangst.(door deuren, ramen en muren)
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
het kan misschien ook aan het kanaal liggen van je wifi-netwerk. Bij bij stond router eerst op kanaal 1. op dit kanaal had ik een slechte verbinding (overigens meer meer android apparaten). De router heb ik toen maar op kanaal 6 gezet. Op dit kanaal nu een stabiele verbinding.
Crosspost, woon je in de Randstad en heb je een S4 met Vodafone? Kan je toch door een app alvast 4G gebruiken, met deze app:
Google Play: TelInfo
Kan je hem op CDMA/LTE modus zetten je toestel
[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 09-08-2013 18:27 ]
Yeah, het werkt!alwaysleft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:06:
Crosspost, woon je in de Randstad en heb je een S4 met Vodafone? Kan je toch door een app alvast 4G gebruiken, met deze app:
Daarvoor kan je best even InSSIDer installeren, dan weet je direkt wel kanaal je best insteltwesvop schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:49:
het kan misschien ook aan het kanaal liggen van je wifi-netwerk. Bij bij stond router eerst op kanaal 1. op dit kanaal had ik een slechte verbinding (overigens meer meer android apparaten). De router heb ik toen maar op kanaal 6 gezet. Op dit kanaal nu een stabiele verbinding.
dat klopt, bij mij gaf de app aan dat kanaal 1 het beste was. Maar het signaal werd juist instabieler dan op een ander kanaal dat slechter was volgens de app waar de router eerst op stond. Vandaar dat ik hem toch op een kanaal heb gezet wat 1 na beste was (kanaal 6).Fire69 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:50:
[...]
Daarvoor kan je best even InSSIDer installeren, dan weet je direkt wel kanaal je best instelt
Dus mijn ervaring is dat je niet helemaal blind van de app uit kunt gaan, omdat sommige apparaten op bepaalde kanalen (mijn geval kanaal 1) niet goed werken.
Hoe zit dat eigenlijk met "de grote update"?
Lees bijvoorbeeld op sammobile dat deze er is, maar als ik kijk OTA, of via Kies, blijkt er geen nieuwe software te zijn?
Lees bijvoorbeeld op sammobile dat deze er is, maar als ik kijk OTA, of via Kies, blijkt er geen nieuwe software te zijn?
Die "nieuwe" firmware is er al een aantal weken. Maar wil je niet afhankelijk zijn van de grillen van Samsung, dan kun je hem ook via Odin flashenbakkerr schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:39:
Hoe zit dat eigenlijk met "de grote update"?
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Je topic over het probleem is voldoende, crossposten is niet nodig.
[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 10-08-2013 20:10 ]
Verwijderd
Volgens http://www.sammobile.com/...for-galaxy-s4-in-germany/ is hij er pas een paar dagen en alleen nog de Duitse.kendo schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:50:
[...]
Die "nieuwe" firmware is er al een aantal weken. Maar wil je niet afhankelijk zijn van de grillen van Samsung, dan kun je hem ook via Odin flashen
Model: GT-I9505
Country: Germany
Version: Android 4.2.2
Changelist: 1081224
Build date: Tue, 06 Aug 2013 08:32:07 +0000
Product Code: DBT
PDA: I9505XXUBMGA
CSC: I9505OXABMH2
MODEM: I9505XXUBMGA
Volgens mij is de update van juli in Nederland nog niet eens afgerond. Ik neem aan dat Bakkerr die dan ook bedoeld. Want het duurt vaak weken of maanden voordat de nieuwste updates in Nederland, via de officiële weg verkrijgbaar zijn.
Verwijderd
Dat is idd zo, juist daarom heeft mijn zoon 1,5 jaar geleden gekozen voor de Nexus die nu reeds op 4.3 zitkendo schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:08:
Volgens mij is de update van juli in Nederland nog niet eens afgerond. Ik neem aan dat Bakkerr die dan ook bedoeld. Want het duurt vaak weken of maanden voordat de nieuwste updates in Nederland, via de officiële weg verkrijgbaar zijn.
Momenteel kan ik geen gebruik maken van de Samsung services omdat ik geen Samsung account heb toegevoegd aan mn S4.
Als ik dit nu wil doen. settings --> accounts --> add account, dan staat Samsung hier niet in het lijstje.
Iemand enig idee hoe ik toch nog een samsung account kan toevoegen??
Als ik dit nu wil doen. settings --> accounts --> add account, dan staat Samsung hier niet in het lijstje.
Staat Samsung Account niet helemaal boven aan in het lijstje bij jou?Mistermo schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:00:
Momenteel kan ik geen gebruik maken van de Samsung services omdat ik geen Samsung account heb toegevoegd aan mn S4.
PSN ID: Beest41
Nee staat er niet bij.
De lijst is als volgt:
Dropbox
Email
Facebook
Google
LDAP
Microsoft Exchange
Server
Soundcloud
Twitter
Whatsapp
De lijst is als volgt:
Dropbox
LDAP
Microsoft Exchange
Server
Soundcloud
Ik kan nergens een changelog vinden, anders dan 'stability/performance updates'. Geen 4.3 iig.Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:56:
[...]
Volgens http://www.sammobile.com/...for-galaxy-s4-in-germany/ is hij er pas een paar dagen en alleen nog de Duitse.
Wat ik erg vreemd vind is dat het geluid van de camera niet uit kan zetten, Wat was het voor kleine moeite om dit in de functies uit te zetten? Ja.. het kan uit maar dan staat ook echt al me geluid uit. Iemand misschien een idee hoe ik het geluid toch uit kan krijgen?
Die heb ik al sinds 28 Juli: Fire69 in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:56:
[...]
Volgens http://www.sammobile.com/...for-galaxy-s4-in-germany/ is hij er pas een paar dagen en alleen nog de Duitse.
Maar mijn batterij is er alleen maar slechter op geworden! Ik geraak nu echt niet meer aan het einde van de dag...
Bij de initiele firmware was het wel mogelijk. Volgens mij moet je het bijbehorende .ogg bestand verwijderen/hernoemen.Mikevdkruk schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:12:
Wat ik erg vreemd vind is dat het geluid van de camera niet uit kan zetten, Wat was het voor kleine moeite om dit in de functies uit te zetten? Ja.. het kan uit maar dan staat ook echt al me geluid uit. Iemand misschien een idee hoe ik het geluid toch uit kan krijgen?
root > system > media > ui > shutter.ogg hernoemen/verwijderen.
Werkt alleen als je het toestel geroot hebt.
Ik ga eerst eens kijken hoe ik moet rooten. daarna zal ik kijken of dat lukt.The Wizard schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:11:
[...]
Bij de initiele firmware was het wel mogelijk. Volgens mij moet je het bijbehorende .ogg bestand verwijderen/hernoemen.
root > system > media > ui > shutter.ogg hernoemen/verwijderen.
Werkt alleen als je het toestel geroot hebt.
the Easiest way to root Samsung Galaxy S4 (LTE) (GT-I9505)
[ Voor 177% gewijzigd door uroy op 10-08-2013 18:58 ]
talkin' is cheap, people follow like sheep
Verwijderd
Mijn vriendin heeft haar S4 laten vallen. Het scherm is nu zwart terwijl de rest van de telefoon wel lijkt te werken. Is dit nog werkend te krijgen en hoe/waar zou dit kunnen. Toestel is net een week oud...
Na mijn S4 update werd LTE weer aangezet in instellingen terwijl die daarvoor uit stond. Na de update leek mijn batterij dus ook slechter te zijn, maar toen ik LTE weer uitzette was alles weer normaal...Fire69 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:50:
[...]
Die heb ik al sinds 28 Juli: Fire69 in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"
Maar mijn batterij is er alleen maar slechter op geworden! Ik geraak nu echt niet meer aan het einde van de dag...
Wellicht ook het geval bij jou
Ik heb al 4G sinds ik mijn S4 heb (bedankt Proximus!) dus dat kan het niet zijn.
Sinds de update heb ik ongelooflijke wake-locks van soms wel 40% van de tijd. Daardoor wordt mijn batterij gewoon leeggezogen
Sinds de update heb ik ongelooflijke wake-locks van soms wel 40% van de tijd. Daardoor wordt mijn batterij gewoon leeggezogen

heb je al contact met je winkel opgenomen dat je S4 kapot is? ik zou het daar eerst proberenVerwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:32:
Mijn vriendin heeft haar S4 laten vallen. Het scherm is nu zwart terwijl de rest van de telefoon wel lijkt te werken. Is dit nog werkend te krijgen en hoe/waar zou dit kunnen. Toestel is net een week oud...
betekend dat het onderliggende lcd kapot is, deze zal vervangen moeten worden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:32:
bij een xl winkel voor 120 euro tenzij je uiteraard verzekerd bent via je provider...
Als er aan de buitenkant geen schade te zien is, en er geen grote barst in het scherm zit zou ik het via de garantie proberen en uiteraard niet zeggen dat die gevallen is...
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
@rikadoo valschade of drukschade maakt niets uit, altijd zelf betalen. Zonder duidelijke valschade is het dus drukschade. Ook het stekkertje van het scherm kan los zijn geschoten
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Lijkt me heel stug dat het stekkertje los geschoten is......... en er is echt wel iets te zien als door een val het scherm het niet meer doet...
Verwijderd
Zie mijn eerdere posting: Verwijderd in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"
Een update: waarschijnlijk is het moederbord kapot, mijn S4 is inmiddels opgestuurd naar e-repair voor reparatie onder garantie.
Wellicht heeft een toekomstige lezer iets aan deze info.
Een update: waarschijnlijk is het moederbord kapot, mijn S4 is inmiddels opgestuurd naar e-repair voor reparatie onder garantie.
Wellicht heeft een toekomstige lezer iets aan deze info.
Verwijderd
hoi allemaal,
ik heb al een lange tijd een s4 waar ik heel tevreden mee was tot 4-5 dagen geleden, hij valt zomaar uit ook al heb ik nog genoed batterij. hij geeft soms een waarschuwing van 15% waarna hij na 2 min uitvalt of zonder dat ik samsung logo ziet zwarte scherm voor me krijg.
ligt dit aan de accu of is er iets mis met de telefoon
ik heb al een lange tijd een s4 waar ik heel tevreden mee was tot 4-5 dagen geleden, hij valt zomaar uit ook al heb ik nog genoed batterij. hij geeft soms een waarschuwing van 15% waarna hij na 2 min uitvalt of zonder dat ik samsung logo ziet zwarte scherm voor me krijg.
ligt dit aan de accu of is er iets mis met de telefoon

Is op de SGS3 in een update veranderd kort geleden: op mute zetten zorgde vroeger dat hij stil was, nu niet meer, nu wel geluid dus.Mikevdkruk schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:12:
Zal wel zijn om sneaky fotomaken te voorkomen ofzo

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Scherm waarna google services komt.BeardyHamster schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:45:
wat is je grootste engergieverbruiker?
dan zou ik daarna gewoon weer genoeg batterij moeten hebben, maar als dit gebeurt heb ik 0%Eek2nd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:01:
Zit je batterij misschien losjes?
Je batterij is misschien niet goed gekalibreerd. Een factory reset of een jump charge.
Ja,
ik vanmorgen ook. heb geen idee wat de inhoud is.. iemand ??
kernel en zo zijn gelijk gebleven... (systeem info geeft nl nog zelfde versies aan)
kernel en zo zijn gelijk gebleven... (systeem info geeft nl nog zelfde versies aan)
Inderdaad ook via KIES, volgens mij maar een hele kleine update, in 6 minuten klaar...DeeSung schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 07:50:
Ik heb net een update van iets meer als 5 mb o tvangen voor stabiliteit. Meer mensen?
Maximum aantal updates is alweer overschreden voor vandaag... morgen maar weer kijken...
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Update ook gehad, enige verschil wat ik zo even kan vinden is dat nu LTE beschikbaar is in de instellingen mobile netwerken.p_the_knight schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 07:58:
Ja,
Dan is de S4 nu ook Vodafone 4G readyVerwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:14:
[...]
Update ook gehad, enige verschil wat ik zo even kan vinden is dat nu LTE beschikbaar is in de instellingen mobile netwerken.
Maar waarom werkt het dan nog niet met Vodafone in de randstad?
Werkt wel. Ook met de app die ik heb gepost...TormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:17:
[...]
Hoera, mijn toestel net gebricked tijdens het updaten via kies...
altijd leuk en gezellig....
altijd leuk en gezellig....
Ja voor overdag is het top in het donker schemer vindt ik hem niet fijn.Sj44k13 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:39:
Echt een topcamera heeft die galaxy S4!
[afbeelding]
(kan ook mijn onkunde zijn
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Mijn toestel doet het gelukkig alweer
Het schijnt alleen om Google books te gaan:p_the_knight schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 07:58:
Ja,
www.samsunggalaxys4.nl/kl...aar-de-samsung-galaxy-s4/
Een gebricked toestel kan je niet meer opeens weer laten werken. Die term wordt way teveel gebruikt

Nickname does not reflect reality
klopt ben ik volledig met je eens, toch weet ik wel zeker waar ik het over hebBrad Pitt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:41:
[...]
Een gebricked toestel kan je niet meer opeens weer laten werken. Die term wordt way teveel gebruikt
Blijkbaar niet, maar maakt niet uit. Fijn dat 'ie het weer doet, ondanks dat ie écht bricked wasfurian88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:48:
klopt ben ik volledig met je eens, toch weet ik wel zeker waar ik het over heb
Now, when we talk of the term “brick” for an Android device, it is classified into two types: Hard Brick and Soft Brick. A “hard-brick” is quite unlikely with “normal operations” like rooting or flashing custom ROMs. So, it’s mostly soft brick that is referred to when someone says “Alas, my phone is bricked!” While your device cannot be recoverable if it is hard-bricked, you can bring it back to life if it is soft-bricked. If you are able to boot your Android device into bootloader, fastboot, download or recovery mode in its non-functioning state, it is rather soft-bricked.Brad Pitt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:49:
[...]
Blijkbaar niet, maar maakt niet uit. Fijn dat 'ie het weer doet, ondanks dat ie écht bricked was
Ik had inderdaad de soft brick, desalniettemin bricked
Bij mij toch niet, heb ook in die App gewoon LTE aanstaan.. maar meer dan H+ zie ik niet.alwaysleft schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:41:
[...]
Werkt wel. Ook met de app die ik heb gepost...
Zit in Rotterdam.
Wat kan dit nog zijn, een instelling aan de kant van vodafone?
Ik heb een S4 en het werkt bij mij op 4G in AmsterdamTormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:17:
[...]
Je moet door Vodafone wel op 4G gezet zijn. (Ik betaal nu 2,50 eur per maand extra). Ik zie in de my vodafone app nu ook 4G staan, wat er eerst niet stond.TormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:16:
[...]
Bij mij toch niet, heb ook in die App gewoon LTE aanstaan.. maar meer dan H+ zie ik niet.
Zit in Rotterdam.
Ik heb gewoon en RED abonnement.. In de myvodafone app zie ik staan. Snelheid 28.8 Mbps...WTM schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:44:
[...]
Je moet door Vodafone wel op 4G gezet zijn. (Ik betaal nu 2,50 eur per maand extra). Ik zie in de my vodafone app nu ook 4G staan, wat er eerst niet stond.
Waar zie jij 4G?

"When used in reference to consumer electronics, a "brick" describes an electronic device such as a smart phone, game console, router, or tablet computer that owing to a serious misconfiguration, corrupted firmware or a hardware problem, can no longer function." (emphasis mine)furian88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
<knip lap tekst over mensen die termen verkeerd gebruiken>
Ik had inderdaad de soft brick, desalniettemin bricked
bron
[ Voor 43% gewijzigd door Brad Pitt op 12-08-2013 19:19 ]
laat ik dan maar de volwassen persoon uithangen en deze discussie laten gaan
ik ben blij voor je!
Mag ik je even herinneren aan het feit dat dingen roepen als "hij doet het weer!" werkelijk geen énkele (nieuws)waarde hebben? Zeg dan op zijn minst, voor de mensen die geen pro-android-user zijn, wát je hebt gedaan om je "gebrickte" toestel weer tot leven te werken.furian88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:29:
laat ik dan maar de volwassen persoon uithangen en deze discussie laten gaanik ben blij voor je!
Dáár heeft men iets aan, niet aan loze (verkeerde) termen te spuien en het daarbij te laten. Schiet niet op.
Ik heb na jouw reactie daar eigenlijk niet zo heel veel zin meer in... ben nog steeds blij voor je hoor
Als je een Red abonnement hebt word je in de loop van deze maand overgezet kosteloos op 4G. Zie: nieuws: Vodafone voorziet alle RED-abonnementen van 4g-ondersteuningTormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:11:
[...]
Ik heb gewoon en RED abonnement.. In de myvodafone app zie ik staan. Snelheid 28.8 Mbps...
Waar zie jij 4G?
Mij boeit het ook nul hoor, kans op een brick is namelijk nul, als je weet waar je mee bezig bentfurian88 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:45:
Ik heb na jouw reactie daar eigenlijk niet zo heel veel zin meer in... ben nog steeds blij voor je hoor
Ik begreep dat T-Mobile later dit jaar ook over gaat op 4G in de randstad. Nog maar even afwachten.. Zit nog tot en met eind oktober aan mijn oude abo met Telfort vast.alwaysleft schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:47:
[...]
Als je een Red abonnement hebt word je in de loop van deze maand overgezet kosteloos op 4G. Zie: nieuws: Vodafone voorziet alle RED-abonnementen van 4g-ondersteuning
Even Vodafone opbellen ja, als je gewoon een Red abo hebt ben je binnen een paar weken aan de beurt.TormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:16:
[...]
Bij mij toch niet, heb ook in die App gewoon LTE aanstaan.. maar meer dan H+ zie ik niet.
Zit in Rotterdam.
De mensen die een abo hebben afgesloten bij Vodafone tussen oktober 2012 en maart 2013 kunnen een blox 4G afsluiten, en hebben binnen 24 uur LTE ontvangst mits de dekking en toestel in orde is
[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 12-08-2013 20:06 ]
Vodafone's 4G netwerk is ook pas over een half jaar redelijk goed dekkend hoor, ze zitten nu alleen pas in de Randstad. Geduld is het key woord.Skv schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:
[...]
Ik begreep dat T-Mobile later dit jaar ook over gaat op 4G in de randstad. Nog maar even afwachten.. Zit nog tot en met eind oktober aan mijn oude abo met Telfort vast.
Ik woon ook in de randstad (Haarlem, naast Amsterdam), maar vraag me af welke delen ze eerst zullen coveren.alwaysleft schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:06:
[...]
Vodafone's 4G netwerk is ook pas over een half jaar redelijk goed dekkend hoor, ze zitten nu alleen pas in de Randstad. Geduld is het key woord.
Woon net naast Den Haag maar de snelheid die ik tot nu toe heb gezien was niet wowww. Ben nog niet in de stad geweest echter. Wat wel meeviel was bereik op een "lastige" plek. Had daar altijd slechts gprs maar nu ook een (albeit zwakke) 4G ontvangst. Oh well, Blox staat ook zo weer uit ;-)
Bij mij springt hij tekens terug naar LTE/GSM...alwaysleft schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:06:
Met LTE/CDMA heb ik helemaal geen connectie?!
Pakt mijn tel daarom geen 4G bij Vodafone?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat nieuwe red klanten direct LTE hebben, maar dat bestaande klanten nog even moeten wachten tot dat het geactiveerd wordt.TormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:16:
[...]
Zit in Rotterdam.
Tja, bestaande klanten zijn nou eenmaal niet zo belangrijk.
LTE/GSM springt hij altijd op terug. CDMA hebben we hier niet, 3G/UMTS is WCDMA, vandaar dat hij niet op die stand terugspringt. Je hebt trouwens gewoon UMTS dekking op deze standTormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:15:
[...]
Bij mij springt hij tekens terug naar LTE/GSM...
Met LTE/CDMA heb ik helemaal geen connectie?!
Pakt mijn tel daarom geen 4G bij Vodafone?
[ Voor 6% gewijzigd door The Wizard op 12-08-2013 22:35 ]
Toch gek dat ik geen 4G oppak dan...The Wizard schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:35:
[...]
LTE/GSM springt hij altijd op terug. CDMA hebben we hier niet, 3G/UMTS is WCDMA, vandaar dat hij niet op die stand terugspringt. Je hebt trouwens gewoon UMTS dekking op deze stand.
Nu de update officieel uit is voor Vodafone wacht ik even meer reacties af....
Verwijderd
Wie o wie herkent het volgende probleem?
Tijdens vakantie kwam mijn telefoon door onbekende reden in een rebootloop. Het lukte me niet dit te doorbreken dus heb een factory reset gedaan via de recovery mode. Telefoon deed het daarna weer.
Echter, toen ik naar mijn gallery ging opende deze ontzettend traag en bij het bekijken van zelfgemaakte foto's opende de foto's niet tot nauwelijks. Ik heb vervolgens via de telefoon mijn SD-kaart geformateerd en vervolgens doet mijn gallery het weer.
Helaas van korte duur (1 week), vanochtend een foto gemaakt en wilde hem net bekijken en opnieuw doet mijn gallery het niet. Hij wil hem nu niet eens openen en blijft op zwart met alleen mijn status balk open.
Wie o wie herkent dit probleem en heeft tips? Kan het de SD-kaart zijn? Dan zou ik meer issues moeten hebben lijkt me.
***UPDATE***
Vreemd, ik heb een gallery app gedownload en in het foto overzicht waren 2 foto's zwart en kon deze niet openen. Deze foto's heb ik via die app verwijderd en nu doet mijn gewone gallery het weer. Het lijkt dus alsof sommige eigengemaakte foto's corrupt raken bij het nemen van de foto of achteraf want 1 foto had ik namelijk al langer.
Klinkt dit bekend?
Tijdens vakantie kwam mijn telefoon door onbekende reden in een rebootloop. Het lukte me niet dit te doorbreken dus heb een factory reset gedaan via de recovery mode. Telefoon deed het daarna weer.
Echter, toen ik naar mijn gallery ging opende deze ontzettend traag en bij het bekijken van zelfgemaakte foto's opende de foto's niet tot nauwelijks. Ik heb vervolgens via de telefoon mijn SD-kaart geformateerd en vervolgens doet mijn gallery het weer.
Helaas van korte duur (1 week), vanochtend een foto gemaakt en wilde hem net bekijken en opnieuw doet mijn gallery het niet. Hij wil hem nu niet eens openen en blijft op zwart met alleen mijn status balk open.
Wie o wie herkent dit probleem en heeft tips? Kan het de SD-kaart zijn? Dan zou ik meer issues moeten hebben lijkt me.
***UPDATE***
Vreemd, ik heb een gallery app gedownload en in het foto overzicht waren 2 foto's zwart en kon deze niet openen. Deze foto's heb ik via die app verwijderd en nu doet mijn gewone gallery het weer. Het lijkt dus alsof sommige eigengemaakte foto's corrupt raken bij het nemen van de foto of achteraf want 1 foto had ik namelijk al langer.
Klinkt dit bekend?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 09:20 ]
Verwijderd
Hebben er meer mensen problemen met het constant wegvallen van de 3g verbinding ? Lijkt erop wanneer hij schakelt tussen 3g en H of andere snelheden hij even geen verbinding heeft. Krijg constant meldingen in facebook en play store. Met mijn HTC nooit last van gehad.
Gebruik zelf nooit de stock gallery maar altijd QuickPic. Ook daarin heel af en toe een niet (meer) werkend plaatje. Zie dan alleen een grijze thumbnail. Inderdaad loopt deze app er niet op vast of wordt er trager door. Maar het verschijnsel van mysterieus verdwijnende plaatjes herken ik dus welVerwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:08:
***UPDATE***
Klinkt dit bekend?
Heeft weinig te maken met een brakke externe SD o.i.d. aangezien het ook voorkomt op het interne geheugen.
Verwijderd
Ik heb laatst ook de Samsung s4 Active besteld deze moet nog binnen komen. Maar is hij echt waterdicht kan het me namelijk slecht indenken dat dit zo is ivm de openingen van bijvoorbeeld oordopjes en oplader.
Groetjes
Groetjes
http://aceeca.com/handhelds/ip67Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:47:
Ik heb laatst ook de Samsung s4 Active besteld deze moet nog binnen komen. Maar is hij echt waterdicht kan het me namelijk slecht indenken dat dit zo is ivm de openingen van bijvoorbeeld oordopjes en oplader.
Groetjes
Verwijderd
Kun je Dropbox foto's ook zichtbaar maken in Quickpic?Brad Pitt schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:07:
[...]
Gebruik zelf nooit de stock gallery maar altijd QuickPic. Ook daarin heel af en toe een niet (meer) werkend plaatje. Zie dan alleen een grijze thumbnail. Inderdaad loopt deze app er niet op vast of wordt er trager door. Maar het verschijnsel van mysterieus verdwijnende plaatjes herken ik dus wel![]()
Heeft weinig te maken met een brakke externe SD o.i.d. aangezien het ook voorkomt op het interne geheugen.
Nee, alleen lokale (interne/externe SD) bestanden.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:59:
Kun je Dropbox foto's ook zichtbaar maken in Quickpic?
Heb je wel 4G laten activeren door VF? Als je een bestaande klant bent moet je via de klantenservice 4G laten activeren. Ik heb zelf gister gebeld en geregeld.TormentoR schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:32:
[...]
Toch gek dat ik geen 4G oppak dan...
Nu de update officieel uit is voor Vodafone wacht ik even meer reacties af....
Inderdaad. Maar bij bestaande Red abonnee's wordt het binnen paar weken uitgerold.Upbeat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:46:
[...]
Heb je wel 4G laten activeren door VF? Als je een bestaande klant bent moet je via de klantenservice 4G laten activeren. Ik heb zelf gister gebeld en geregeld.
Tegen mij zeiden ze dan weer dat er van hun kant niets nodig was qua activeren/aan zetten en dat het ook gewoon "zo" zou moeten werken. Hetgeen klopte. Geen idee uiteraard of ze stiekem wel op iets druktenUpbeat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:46:
Heb je wel 4G laten activeren door VF? Als je een bestaande klant bent moet je via de klantenservice 4G laten activeren. Ik heb zelf gister gebeld en geregeld.
Zou kunnen, hij zou nadrukkelijk dat ie iets ging activeren. Datzelfde heb ik ook gelezen in dit topic:Brad Pitt schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:48:
[...]
Tegen mij zeiden ze dan weer dat er van hun kant niets nodig was qua activeren/aan zetten en dat het ook gewoon "zo" zou moeten werken. Hetgeen klopte. Geen idee uiteraard of ze stiekem wel op iets drukten
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1556892
Inderdaad, zojuist gebeld en 4G moest aangevinkt worden bij mijn abo, ondanks dat ik RED-klant ben. (In de maand augustus gaat het sowieso automatisch om voor RED-klanten, maar daar kan ik niet op wachten natuurlijk)Upbeat schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:46:
[...]
[edit] Het werkt!
[ Voor 3% gewijzigd door Akerboom op 13-08-2013 14:46 ]
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV