Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaar ineens problemen met Galaxy S4:

- onlangs update naar 4.2.2

1) Wanneer ik nu van camera switch naar video, begint de opname direct, erg irritant
Is dit ergens uit te zetten?

2) Net een landscape HD video naar YouTube gezet. Op de PC speelt de video goed. Op YT is de video echter niet landscape maar portrait!
Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 02:28:
Ervaar ineens problemen met Galaxy S4:

- onlangs update naar 4.2.2

1) Wanneer ik nu van camera switch naar video, begint de opname direct, erg irritant
Is dit ergens uit te zetten?

2) Net een landscape HD video naar YouTube gezet. Op de PC speelt de video goed. Op YT is de video echter niet landscape maar portrait!
Hebben meer mensen daar last van?
1. Dat is geen toggle knop, maar gewoon een start knop om direct te kunnen filmen. Scheelt weer een handeling uitvoeren, maar tis even wennen.

2. Youtube video link waar het gebeurd wellicht hier even toevoegen? Kunnen we zelf even kijken of dat zo is.. Ik heb over het algemeen nergens last van.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:46:ik baal wel een beetje dat ik de 16gb versie heb nou >.>
en dat er een snellere variant blijkt te zijn, gt-i9500... en dan heb ik de gt-i9505 naja.
Ik had meer research moeten doen dus =/

Kzou als ik jou was bedenken of je de Gt-I9505 haalt of de GI-I9500 (als dat mogelijk is in NL) niet mogelijk lees ik onder me.
Wat hij zegt;
pacod schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:49:
De GT-i9500 is hier niet te verkrijgen, je doelt denk ik op de snellere GT-i9506 die misschien hier uit komt. De GT-i9500 heeft geen LTE.
En geheugen, koop een MicroSD(hc) kaart voor 3 tientjes, heb je meteen 32gb erbij anders geef je wat meer uit en heb je 64gb, interne opslag wordt vooral opgevreten door foto's, video's en games, niet door je apps.

Je kunt standaard je foto's en vids op je sd kaart laten opslaan. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:34:
[...]
1. Dat is geen toggle knop, maar gewoon een start knop om direct te kunnen filmen. Scheelt weer een handeling uitvoeren, maar tis even wennen.
OK thanks, dat is dus inderdaad even wennen!
2. Youtube video link waar het gebeurd wellicht hier even toevoegen? Kunnen we zelf even kijken of dat zo is.. Ik heb over het algemeen nergens last van.
Had die al verwijderd. Heb nu de mp4 door een converter gehaald van mp4 naar mp4 :-)
Nu wordt de video op YT wél goed weergegeven! Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Bij de S4 vind ik het erg irritant dat die bij 20%al aangeeft dat ik de oplader moet aansluiten! Is dat ook nog ergens aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 16:52
Sinds ik de Galaxy S4 heb (incl. Spigen Neo Hybrid case) zeggen mensen dat ze me slecht verstaan bij een telefoon gesprek. Ze zeggen dat het klinkt alsof ik ver van de telefoon zit te praten, en dus slecht(er) verstaanbaar. Een collega vertelde hij dit eerder had gehoord, en dat de case het probleem was (blokkeert een speakertje ofzo?). Ik heb het uiteraard ook eens gebeld zonder de case en lijk dan beter verstaanbaar. Meer mensen een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Sinds gisteren een galaxy s4 voor mijn vrouw gekocht, is het mogelijk dat als je een foto maakt deze automatisch op skydrive komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
als je dat hebt ingesteld hebt wel ja

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Draait whatsapp op de S4 mini??
Ik kan nergens een download vinden voor dit type toestel.
Twijfel nu of ik de S4 mini aan wil schaffen aangezien ik whatsapp enorm veel gebruik.
Heb wel met spoed een nieuw toestel nodig aangezien mij Ace plus kuren heeft met de connector en ik mijn abbo toch moet verlengen.
Lees graag, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Whatsapp draait op bijna elk toestel, zeker op de S4 mini.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

*weg* Dit soort opmerking zijn nog veel meer ongewenst

[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
furian88 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:44:
als je dat hebt ingesteld hebt wel ja
Waar kan ik dat instellen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Zie de opmerking hier boven

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-08 15:00
Sinds een week of twee (was toen met vakantie) heb ik geen geluid meer als ik bel of gebeld word. De telefoon gaat wel over aan de andere kant, maar ik hoor noch het belgeluid noch hoor ik de spreker aan de andere kant als ie opneemt. Ook die spreker kan mij niet horen. Met koptelefoon hoor ik ook niks. Als ik de telefoon aansluit op een bleutooth speaker gaat ie wel gewoon over. Voor het overige werkt de telefoon qua geluid probleemloos. De speaker is dus niet kapot. Op vakantie heb ik gebeld en toen deed het probleem zich een keer voor. Na twee, drie nieuwe pogingen heb ik wel nog een gesprek op kunnen zetten. Sindsdien niet meer. Het enige dat ik nu hoor als ik bel, is een kort riedeltje dat hier wat moeilijk te reproduceren is. Iets in de trant van: tu tu tu en daarna niks meer.

Heb uiteraard al een factory reset gedaan, de originele firmware opnieuw geinstalleerd, android 4.3 erop gezet en een custom rom erop gezet. Ook ben ik alle belinstellingen langs gelopen. Helpt allemaal niet. Toevallig ga ik morgen over van Vodafaone naar Hi en heb dus ook al een andere simkaart geprobeerd. Helaas…

Lijkt op een gevalletje opsturen onder garantie, maar toch heb ik het sterke vermoeden dat het ergens in de software zit, vooral ook omadt ik meerdere vergelijkbare klachten lees (ook met andere android-toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Hebben meer mensen er last van dat als de camera app geopend is en je op het punt staat een foto te maken, het toestel dit soms al automatisch doet wanneer de zijkant van het scherm aangeraakt wordt? Zowel links, rechts als bovenaan het scherm gebeurd dit... eigenlijk zou het toestel dan moeten scherp stellen, maar zeker geen foto maken! Een ding is zeker, mijn vinger komt niet in de buurt van de button om de foto te maken. Overigens is dit door mij vastgesteld op zowel het toestel van mijzelf als het toestel van mijn vader (beide S4's), met beide de nieuwste software geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Veel custom roms hebben daar wel last van(gehad) Geen geluid via de earpiece of gesprekken die zomaar worden afgebroken. Dat waren duidelijk software problemen. En omdat er zo nu en dan toch wel geluid uit je earpiece komt lijkt dit ook wel op een software issue.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
kendo schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:56:
Veel custom roms hebben daar wel last van(gehad) Geen geluid via de earpiece of gesprekken die zomaar worden afgebroken. Dat waren duidelijk software problemen. En omdat er zo nu en dan toch wel geluid uit je earpiece komt lijkt dit ook wel op een software issue.
Specifieker: er komt wel geluid uit de telefoon behalve als ik bel. Niemand een idee wat dat geluidje kan betekenen: link Geluid even harder zetten anders hoor je het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door iexip66 op 04-08-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Skull
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:37
iexip66 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:24:
[...]

Specifieker: er komt wel geluid uit de telefoon behalve als ik bel. Niemand een idee wat dat geluidje kan betekenen: link Geluid even harder zetten anders hoor je het niet.
Als je het de ene keer wel hebt en de andere keer niet dan is het rom-probleem en aangezien je aangeeft dat je een custom rom draait kan dit het geval zijn. Meeste rom gebruiken CM10.1 als basis en CM heeft hier last van. Er is momenteel een fix die nog uitgerolt moet worden in de nightlies. Check xda hier even voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Hoe kan ik de stem van de navigatie op de S4 harder zetten? Niet via de toetsen aan de zijkant in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Bij mij kan (of kon) ik Wel via de zijknoppen de volume regelen van de navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb het ook geprobeerd maar het wordt bij mij niet harder en zo hard staat die niet de stem dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
moet je even op het volume knopje drukken en dan op het tandwieltje en dan de tweede omhoog schroeven, dan gaat ie wel harder.. (thans met tomtom wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
The_Skull schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:21:
[...]

Als je het de ene keer wel hebt en de andere keer niet dan is het rom-probleem en aangezien je aangeeft dat je een custom rom draait kan dit het geval zijn. Meeste rom gebruiken CM10.1 als basis en CM heeft hier last van. Er is momenteel een fix die nog uitgerolt moet worden in de nightlies. Check xda hier even voor.
Dank voor je antwoord, maar kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg: ik kan al sinds weken niet meer bellen. Het probleem doet zich dus constant voor. Ik heb een custom rom geprobeerd om te kijken of dat hielp. Toen bleek dat dat niet het geval was, ben ik weer terug gegaan naar stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 mnd een gebruiker van de s4 maar nu stuit ik op problemen.

Vorige week naar service center van Samsung geweest omdat na de 1e firmware s avonds mijn toestel spontaan was herstart en bleef hangen op het startscherm. Ik dacht dus een probleem in de software/firmware mede omdat een factory reset ook niet het probleem verhielp.
Toestel werd nagekeken en men gaf aan dat de batterij slecht was en niet constante spanning vast hield. Nieuwe batterij er in en het werkte weer prima.

Tot vannacht. Toestel was 100 proc opgeladen rond 01u, om 04u heb ik nog tijd gecheckt op mobiel. Om 7u werd ik wakker van het felle licht van mijn mobiel. Hij stond op het samsung galaxy logo en is blijkbaar vannacht weer spontaan herstart.

Ik krijg hem niet meer aan de praat. Batterij verwijderd, SD card verwijderd. Nog geen factory reset gedaan, wil ik eigenlijk vermijden als het kan.

Ik ben van plan vandaag weer naar service center te gaan. Maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik nog kan proberen? Via Google kan ik weinig terug vinden. Ik heb niets bijzonders met het toestel gedaan zoals rooten of id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil live tv kijken op de galaxy s4 bij www.npo.nl maar hij geeft dan aan dat het niet mogelijk is om live tv te kijken op android. Dit moet toch gaan want op een oudere android toestel werkt het wel. Kan iemand me hiermee helpen kan op internet niks daarover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Kan liggen aan de browser die je gebruikt. Bij mij doet npo het gewoon in chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:55:
Wil live tv kijken op de galaxy s4 bij www.npo.nl maar hij geeft dan aan dat het niet mogelijk is om live tv te kijken op android. Dit moet toch gaan want op een oudere android toestel werkt het wel. Kan iemand me hiermee helpen kan op internet niks daarover vinden.
Waarom niet de app downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet hij het ook niet met chrome. Heb nu gevonden dat je ook met de app van npo kunt live kijken en nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie waarom ik mijn Galaxy s4 niet kan updaten? Er staat dat de toestel up to date is, op Samsung Kies geeft hij dat ook aan. Het is een Simlockvrije galaxy s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat is je huidige firmware en csc (landcode)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huidige versie is 4.2.2,
moet ik de kernelversie ook geven?

Ik heb de telefoon gekocht bij een pandjeshuis(nieuw).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat is je csc? Staat in kies tussen haakjes achter je huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pda-me2 /phone:me2 /csc:mdc (vdf)

(Ben geen androidkenner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Providers zijn wat langzaam als het gaat om updates, zoals in dit geval Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt mijn telefoon wel uit nederland? Want als ik naar landcodes kijk( na research gedaan te hebben ) heeft nederland een andere code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Klopt, want je telefoon komt van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah zo, Oke bedankt! Ik moet alles nog uitzoeken aangezien ik een apple kenner ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Het is gelukt om het geluid van de Navigatie harder te krijgen! Geluid van Media, Video's en games moest ik even wat harder zetten ;)

Ik heb nog een vraag, ik wil het geluidje van me unlockscherm veranderen maar in de S4 zelf staan er maar 2! Heeft iemand een leuke app zodat ik het geluid van het unlockscherm kan veranderen naar wel een leuk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikevdkruk schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:24:
Het is gelukt om het geluid van de Navigatie harder te krijgen! Geluid van Media, Video's en games moest ik even wat harder zetten ;)
furian88 in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik lees genoeg, maar als je net een S4 hebt kun je niet alles gelijk weten! En daarvoor is een forum tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit hoeft niet! Lees je iets waar jij je bedenkingen bij hebt, dan hoeft je alleen maar een Topic Report in te dienen, de GoT Crew is uitstekend in staat om te bepalen als een bericht wel of niet gewenst is.

Ga in geen geval zelf de discussie met andere users aan over hun postgedrag. Overigens, dit mag uitgerekend jij nu toch wel weten?

[ Voor 83% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

renskoenraadt schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:54:
Hebben meer mensen er last van dat als de camera app geopend is en je op het punt staat een foto te maken, het toestel dit soms al automatisch doet wanneer de zijkant van het scherm aangeraakt wordt? Zowel links, rechts als bovenaan het scherm gebeurd dit... eigenlijk zou het toestel dan moeten scherp stellen, maar zeker geen foto maken! Een ding is zeker, mijn vinger komt niet in de buurt van de button om de foto te maken. Overigens is dit door mij vastgesteld op zowel het toestel van mijzelf als het toestel van mijn vader (beide S4's), met beide de nieuwste software geïnstalleerd.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 13:33
Bugged infoscreen bij het wisselen van de camerastand.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24ovtx4.png

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
*weg* off-topic

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Mikevdkruk schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:09:
Ik lees genoeg, maar als je net een S4 hebt kun je niet alles gelijk weten! En daarvoor is een forum tenslotte ;)
Nee, daarvoor is google. Antwoord op je vraag over oostartgeluid is hier ook al een paar keer besproken. En zo op google te vinden. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:01
Ik gebruik nu 2 weken de s4 nadat ik 2.5 jaar een htc desire z Heb gehad. De snelheid is een genot!

Weet iemand hoe ik de standaard punt kan vervangen Door een komma?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:55:
Ik gebruik nu 2 weken de s4 nadat ik 2.5 jaar een htc desire z Heb gehad. De snelheid is een genot!

Weet iemand hoe ik de standaard punt kan vervangen Door een komma?
Punt even ingedrukt houden, daarna zie je het vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog lukt het niet om een simpel 'print screen' te maken van bv een whats app gesprek. Hij geeft wel aan dat het mogelijk is maar voert het vervolgens niet uit...iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Modbreak:In dit topic zijn mensen veel te veel met elkaar bezig dan daadwerkelijk on-topic te posten, niet iedereen heeft evenveel kennis over een telefoon. Jammer genoeg zijn er nog steeds frequente forumbewoners die off-topic kritiek op andere users geven. Nogmaals, berichten met als inhoud geklaag over andere mensen zijn niet toegestaan. Lees je iets wat in jou ogen ongewenst is, vul dan een topic report in!

Ik herhaal het maar weer eens, ga nooit zelf off-topic op andere users reageren!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:05:
Modbreak:In dit topic zijn mensen veel te veel met elkaar bezig dan daadwerkelijk on-topic te posten, niet iedereen heeft evenveel kennis over een telefoon. Jammer genoeg zijn er nog steeds frequente forumbewoners die off-topic kritiek op andere users geven. Nogmaals, berichten met als inhoud geklaag over andere mensen zijn niet toegestaan. Lees je iets wat in jou ogen ongewenst is, vul dan een topic report in!

Ik herhaal het maar weer eens, ga nooit zelf off-topic op andere users reageren!
Misschien ook even ten overvloede nogmaals melden dat men eerst even moet zoeken dan wel teruglezen voordat dezelfde vraag voor de twaalfde keer gesteld wordt? Dat is namelijk, minimaal, even irritant.

Modbreak:Ik laat je opmerking bewust staan, maar ook dit is off-topic en mag in het feedback topic! Nogmaals, alleen off-topic posten, alles wat niet met een Samsung Galaxy S4 te maken heeft hoort hier niet, ook niet de berichten dat anderen beter moeten zoeken. Mocht je dat vinden, dan laat je dit weten via de TR knop, op dat moment zullen wij als crew kijken of de betreffende user inderdaad iets verkeerds doet.

Nogmaals, alleen berichten over de S4 in dit topic! Wil je reactie geven op Modbreaks dan kan dit via DM aan de betreffende moderator of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile . Maar in geen geval in een toesteltopic!

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de S4, hebben nog meer mensen last van de plastic / chroom lijst aan de voor/ zijkant die vervaagd? (het dunne randje)

Er is ook al een stukje uit en ik ga er super voorzichtig mee om. Wel een beetje een tegenvaller.

Is zoiets te vervangen ?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:59:
Ik heb nu een tijdje de S4, hebben nog meer mensen last van de plastic / chroom lijst aan de voor/ zijkant die vervaagd? (het dunne randje)
Cover er omheen gedaan dus uiteraard daarom geen last van nee :P
Er is ook al een stukje uit en ik ga er super voorzichtig mee om. Wel een beetje een tegenvaller.
Sja, het is en blijft een gebruiksvoorwerp gemaakt van plastic.
Is zoiets te vervangen ?
Dat wel ja. O.a. op eBay zijn er van die stripjes te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, toch wel jammer dat het zo snel vervaagd. Had toch wel beter verwacht.

Heeft iedereen zonder cover daar last van ?

Ik ga eens zoeken op ebay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:20:
Ok, toch wel jammer dat het zo snel vervaagd. Had toch wel beter verwacht.
Als je hem na gebruik gewoon in een broekszak doet waar verder niets in zit en je legt hem op een normale rustige manier op tafel zal je nooit de beschadigingen krijgen die jij nu hebt, imho. Blijft 'ie gewoon "nieuw".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn s4 lijkt snel vol te raken, ondanks dat alle grote spellen op de sd staan :S. Op dit moment heb ik al 8.2 gb in gebruik. Weet iemand waardoor dit kan komen? Bij applicatiebeheer zegt hij dat 8.2 gb in gebruik is, maar als ik globaal de apps optellen lijkt dit veel minder te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Omdat die grote apps op de sd installeren, maar hun data gewoon op de telefoon plaatsen.
Brad Pitt in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Fire69 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:01:
Omdat die grote apps op de sd installeren, maar hun data gewoon op de telefoon plaatsen.
Brad Pitt in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie"
Klopt inderdaad, is dit wel met een rooted telefoon op te lossen. Zo zet ik RealRacing 3 op mijn SD kaart, maar download content gaat gewoon over op de gewone telefoon...die dus gelijk vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maar, bij de grote apps staat dat maar iets van 3 mb op de telefoon staat en de rest op de sd.. Bijvoorbeeld bij Max Payne en gta vice city. Geeft hij het gewoon ongelukkig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Sj44k13 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 02:17:
Mijn s4 lijkt snel vol te raken, ondanks dat alle grote spellen op de sd staan :S. Op dit moment heb ik al 8.2 gb in gebruik. Weet iemand waardoor dit kan komen? Bij applicatiebeheer zegt hij dat 8.2 gb in gebruik is, maar als ik globaal de apps optellen lijkt dit veel minder te zijn...
Instellingen -> meer -> opslag -> diverse bestanden. Kijk eens hoeveel data daar in staat en welke programma's dit zijn. Wellicht heb je daar een paar grote dingen tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Daar staat 677 MB. Bij apps staat nu 8.05 GB, foto's en video's is 151 MB en voor de rest is er nog een paar MB in gebruik voor downloads.

Ik kan op de SD kaart trouwens niet de ruimte van a2sd terugvinden, of is dat onzichtbaar voor apps als es file explorer?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LYTpGJcXgUjMd44JBxhVtamk/full.png

[ Voor 68% gewijzigd door Cobiwan op 07-08-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:53:
Daar staat 677 MB. Bij apps staat nu 8.05 GB, foto's en video's is 151 MB en voor de rest is er nog een paar MB in gebruik voor downloads.
Rooten it is :)
Ik kan op de SD kaart trouwens niet de ruimte van a2sd terugvinden, of is dat onzichtbaar voor apps als es file explorer?
Staat in android_secure, en die is standaard inderdaad zogenaamd "leeg" (niet zomaar te zien/benaderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mwoah, maar ik vind het vooral vaag dat er zoveel in gebruik is, terwijl er maar een paar apps bij staan die een paar honderd MB innemen en het al gauw naar 10 MB of minder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:58:
Mwoah, maar ik vind het vooral vaag dat er zoveel in gebruik is, terwijl er maar een paar apps bij staan die een paar honderd MB innemen en het al gauw naar 10 MB of minder gaat.
Met een paar normale apps kom je niet aan 8GB. Die spellen hakken er gewoon mega in. Doe je "niks" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maar de telefoon geeft de ingenomen ruimte dus gewoon verkeerd aan dan? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rTJ9rUz6ec6gsHo4qLcDahrD/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:05:
Maar de telefoon geeft de ingenomen ruimte dus gewoon verkeerd aan dan? [afbeelding]
Zoals het er daar staat zou de app inderdaad op de externe SD moeten staan. Anders verplaats je hem voor de lol even tijdelijk naar het interne geheugen. Kijken wat er dan verandert qua inhoud van intern/extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Er gebeurt dan bijna niets omdat de gegevens voor een groot deel op de sd blijven staan. Ik zal zo ns een paar apps verwijderen en kijken of iets verandert.

Edit: hij geeft het niet goed aan,,, verwijder net gta en max payne en er gaat 3gb van mijn opslaggeheugen af. Volgens mij verplaatst hij niet naar mijn externe sd maar naar de interne :O

[ Voor 38% gewijzigd door Cobiwan op 07-08-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:27:
Volgens mij verplaatst hij niet naar mijn externe sd maar naar de interne :O
Dat denk ik inderdaad ook ja ;) De data van apps wordt niet met de ingebouwde apps2sd gemoved helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maar dan is het toch slecht dat er wel 1,37GB op de sd kaart zou staan? Je zou denken ex SD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:36:
Maar dan is het toch slecht dat er wel 1,37GB op de sd kaart zou staan? Je zou denken ex SD...
Vandaar dat er apps gemaakt zijn die dat wél voor elkaar krijgen. Die waren niet nodig geweest als het allemaal eventjes out-of-the-box zou werken. Dat het slecht is ben ik geheel met je eens, zeker met een toestel waar slechts 9GB voor de gebruiker beschikbaar is. Da's met huidige games echt wáy te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Idd, naja ik speel eigenlijk toch niet al te serieuze spellen, dus ik laat max payne en gta er wel even af dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Google+ sync veroorzaakt best wat wakelocks ...meer dan Facebook bijvoorbeeld. Had dit ook al gezien op m'n Note 10.1 maar leek toch beste een effect te hebben op mijn S4. Sync nu maar uitgeschakeld, app wel laten staan, effect lijkt direct merkbaar te zijn. Was eerder overigens niet het geval, maar kwam nu opeens naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Is het mogelijk om het lockscreen in een andere kleur te krijgen?
Ik ben namelijk niet zo van de plaatjes en heb op het moment alleen de kleur lichtblauw, die te kiezen is bij achtergronden.

Ik kan het nergens vinden of je dit eventueel in groen/geel/zwart of in elke andere kleur kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Vandaag trad bij mij het volgende probleem op.
Nadat ik smiddags NFC en S Beam uitgeschakeld had in de settings.
Was ik zojuist muziek via de koptelefoon aan het luisteren en mistte ik een paar kanalen in het nummer.Eerst dacht ik dat het aan de settings lag van mijn player maar pas nadat ik NFC en S Beam weer aangezet had kwam het geluid door de speakers terug.Niet de koptelefoon dus?Nu speelt die weer met het juiste geluid via koptelefoon de muziek af, maar ik vraag mij nu wel af of dit alleen bij mijn toestel gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lo-nrd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:39:
Is het mogelijk om het lockscreen in een andere kleur te krijgen?
Ik ben namelijk niet zo van de plaatjes en heb op het moment alleen de kleur lichtblauw, die te kiezen is bij achtergronden.

Ik kan het nergens vinden of je dit eventueel in groen/geel/zwart of in elke andere kleur kan krijgen.
Er is vast wel een app die effen kleuren achtergronden kan installeren. Standaard staan ze iig. niet op de S4.

bv. de app "Colors" van Tim Clark uit de playstore.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo-nrd
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11-2024
Is dit echt geen optie?
Vaag ik kan zelf ook wel ff een paar kleurtjes uit poepen in Photoshop.
Maar het lijkt mij eigenlijk een functie die er wel op moet zitten.Vaag dat dat er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:46
Zijn er hier al mensen die het 4G LTE netwerk van Vodafone al geprobeerd hebben in de randstad? Ik woon zelf in Groningen maar ik moest toevallig in Utrecht zijn, dus ik dacht, ik probeer het eens uit. Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om LTE werkend te krijgen, zelfs na enkele reboots en de LTE radio uit en aan te zetten. Mis ik hier iets? Als het goed is zou de S4 de LTE-frequenties van Vodafone NL moeten kunnen gebruiken.

Edit: Ik heb overigens een RED-abonnement dus mijn abo ondersteunt wel 4G.

[ Voor 8% gewijzigd door Nickname27 op 07-08-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Voor zover ik weet (en gelezen heb in het 4G Vodafone topic) is de S4 nog niet gevalideerd voor gebruik in het 4G Vodafone netwerk.

Smartphones

BlackBerry Z10
BlackBerry Q10
Sony Xperia Z
Sony Xperia SP
HTC One
Samsung Galaxy SIII LTE
Samsung Galaxy Note II LTE
LG Optimus G
Mobiel breedband
ZTE R212 Wifi hotspot
ZTE 5008

Op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/4g.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:46
Oh, vreemd. De Vodafone medewerker had mij verteld dat mijn toestel 4G ready was. Toch maar eens terug dan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Veel Vodafone medewerkers zijn (nog) niet ingelicht, als je hier de topics leest ben je beter op de hoogte dan de meeste klantenservice/winkel medewerkers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Weet iemand waarom de air gesture sensor steeds aan blijft, terwijl ik het al vanaf het begin uit heb staan. Ik zie in het donker een rood lichtje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris Smoove schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:48:
Weet iemand waarom de air gesture sensor steeds aan blijft, terwijl ik het al vanaf het begin uit heb staan. Ik zie in het donker een rood lichtje branden.
Da's de proximity sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb sinds gister een Galaxy S4, nu viel mij vandaag iets op. Ik heb aan de linkkant ong een cm van de rand af een lijn lopen die helemaal naar beneden loopt. Zodra ik het toestel scherm uitzet en weer aan klik is het weg. Vaak komt die daarna weer even terug. Het is heel intermittent. Heeft iemand dit vaker gehad?

Ik heb een screenshot genomen toen de streep er stond en daar is die niet op terug te vinden, kan ik ervanuit gaan dat dit dan het scherm zelf is en niet software matig?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

rikadoo schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:47:
Ik heb sinds gister een Galaxy S4, nu viel mij vandaag iets op. Ik heb aan de linkkant ong een cm van de rand af een lijn lopen die helemaal naar beneden loopt. Zodra ik het toestel scherm uitzet en weer aan klik is het weg. Vaak komt die daarna weer even terug. Het is heel intermittent. Heeft iemand dit vaker gehad?

Ik heb een screenshot genomen toen de streep er stond en daar is die niet op terug te vinden, kan ik ervanuit gaan dat dit dan het scherm zelf is en niet software matig?
Klinkt als een dooie pixel rij in je scherm. Heb ik eind vorig jaar ook gehad op mn S3. Kwam toen een nieuwe scherm in, maar lijkt me dat jij kunt omwisselen... In het begin was het inderdaad af en toe, herstarten dan was het weer weg, maar later kwam het dan toch weer.

Dit idee? Dit was de mijne (S3) vorig jaar...
http://tweakimg.net/g/for...nburger/Foto/IMG_3180.JPG

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Daat lijkt het inderdaad op, alleen bij mij is de rij een heel stuk minder fel. Maar het idee is hetzelfde. Bij mij is het even weg nadat ik het scherm uitzet maar zodra ik een app start of ff wacht dan komt die rij weer. Ik kan denk ik geen foto maken daar is het te licht voor gok ik zo. Heb al een mail gestuurd naar de winkel, wacht hun reactie even af :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:15:
[...]

Punt even ingedrukt houden, daarna zie je het vanzelf :)
Dat werkt wel, maar dan moet ik nog 3 handelingen uitvoeren.

ik wil graag dat de standaard punt een komma wordt zodat ik met 1 toets een komma maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:49:
ik wil graag dat de standaard punt een komma wordt zodat ik met 1 toets een komma maak.
Ander toetsenbord installeren? Swiftkey, Swype, keuzes zat. Plus meestal nog fijner dan stock ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:49:
[...]
Dat werkt wel, maar dan moet ik nog 3 handelingen uitvoeren.

Als het goed is kun je het teken links van de spatiebalk wel blijvend wijzigen in een komma op dezelfde manier, ik heb dat namelijk gedaan en dacht dat het met de punt ook kon, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:03:
[...]

Als het goed is kun je het teken links van de spatiebalk wel blijvend wijzigen in een komma op dezelfde manier, ik heb dat namelijk gedaan en dacht dat het met de punt ook kon, niet dus.
Dit is inderdaad de oplossing :) ff wennen dat de komma nu rechts zit, maar dat is een kwestie van tijd.

Zelf kom ik van de HTC Desire Z af (met fysiek toetsenbord) en ik moet zeggen dat het fysieke toetsenbord het grootste gemis is.

Ik doe nu af en toe dat "geswype" of hoe het ook heet, maar het is lang niet zo snel als een fysiek toetsenbordje :(

Verder een TOP toestel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:07:
[...]
Dit is inderdaad de oplossing :) ff wennen dat de komma nu rechts zit, maar dat is een kwestie van tijd.
KNIP
Je bedoeld "links zit" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:07:
[...]
Ik doe nu af en toe dat "geswype" of hoe het ook heet, maar het is lang niet zo snel als een fysiek toetsenbordje :(
Dat heet "wennen". Als je vaker gebruikte woorden een beetje zijn toegevoegd is swipen/Swypen super snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Brad Pitt schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Dat heet "wennen". Als je vaker gebruikte woorden een beetje zijn toegevoegd is swipen/Swypen super snel :)
Ik sta open voor veranderingen dus ik probeer het mezelf aan te wennen, maar mijn gevoel zegt dat het nooit zo snel wordt als een fysiek toetsenbord.

Dat gevoel wordt bevestigd door een "wedstrijdje" welke we ooit gehouden hebben met een iPhone addict en een android addict met swipe, en ik was met m'n fysieke tobo stukken sneller :P

Maar aangezien er geen fatsoenlijke high end toestellen met fysiek tobo worden gemaakt is het de S4 geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:27:
Ik sta open voor veranderingen dus ik probeer het mezelf aan te wennen, maar mijn gevoel zegt dat het nooit zo snel wordt als een fysiek toetsenbord.
Wereldrecord text entry volgens Guinness: YouTube: Keymonk keyboard - world record for fastest SMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nee.. de linker is gesture en de rechter is proximity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
* Grolsch heeft niets gezegd en gaat nog ff "in training " :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Gebruikt hier iemand tom tom op de S4?

Ik heb al wat gegoogled maar ik vind geen werkend antwoord.

Als ik de app geopent hebt, hoe kan ik deze dan weer sluiten?

ik doe nu mijn gsm rebooten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scientist456
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 03:16
Denthis schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:39:
Gebruikt hier iemand tom tom op de S4?

Ik heb al wat gegoogled maar ik vind geen werkend antwoord.

Als ik de app geopent hebt, hoe kan ik deze dan weer sluiten?

ik doe nu mijn gsm rebooten :(
Home button paar seconden inhouden, taarticoon links, linker tabblad "actieve applicaties" en zo kan je hem afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
scientist456 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:58:
[...]

Home button paar seconden inhouden, taarticoon links, linker tabblad "actieve applicaties" en zo kan je hem afsluiten
nee, dit had ik al eens geprobeerd.
dan is hij in dat menu wel weg.
maar hij blijft in het notification schermpje nog staan en gps gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Gewoon op Back blijven duwen tot hij vraagt of je wilt afsluiten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Inmiddels contact gehad met de winkel en mag opsturen :(. 1 dag plezier van gehad nu maar weer even over op de S2.

Pagina: 1 ... 34 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV