Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24

The Wizard

Moderator Mobile
M-ThijZ schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:32:
[...]

Dus met de 4.3 die je nu geïnstalleerd hebt, heb je gewoon OTA update?
Alleen moet de PIN code van je SIM uit? En je verwacht dat dit bij de officiële firmware verholpen is?

Is dat dan ook een probleem bij de huidige 4.2.2 firmware van de Google Play Edition?
Ik verwacht van wel, hij is nog niet officieel gelanceerd, dus updates zijn er nog niet :).

Ja, de pincode moet uit voordat je flashed, er wordt vanuit de community al gewerkt aan een oplossing. Het is idd ook een bug in de 4.2.2 van de GE versie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg zojuist via OTA weer een update van zo'n 48 MB. Aantal dagen geleden ook al 1 van zo'n 30 MB.

Ik heb een Duits toestel. Iemand enig idee wat die updates inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
Valt me wel op dat best veel Duitse toestellen zijn hier in Nederland, gister had ik een nieuwe S4 via Marktplaats gekocht (stuk goedkoper dan uit de winkel) en was ook al een Duitse versie.

Echter heb ik hem geflasht naar de PHN (NL) versie en kan nu via Kies ook gewoon updaten :). Geen irritante Duitse Apps meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29
Henkkk1972 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:19:
Hallo,

Ik ben sinds vorige week vrijdag de trotse bezitter van de Galaxy S4 Active,
maar daar is maar weinig over te lezen....

Klopt het dat er nog geen aparte topic verschenen is?
En, hoe bevalt hij? Ik denk er zelf ook over.
Wat me nog een beetje tegen houdt is hoe irritant is het klepje voor de usb-ingang? Ik heb altijd graag een actieve-houder in de auto (dus opladen) en snel er instoppen is iets wat ik nu gewend ben (DesireHD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Sinds een week heb ik een probleem met locatie delen via Whatsapp.
Ik kan delen naar anderen, dat gaat goed.
Als een ander met mij deelt, krijg ik via Google maps "geen resultaten" te zien.

Nu zijn beiden apps de afgelopen week vernieuwd. Heeft iemand hier ook last van? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:45
Ik heb daar ook last van. Me vriendin tevens ook, die heeft een S2. Ik hou me ook aanbevolen voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

rreevvss schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:27:
Sinds een week heb ik een probleem met locatie delen via Whatsapp.
Ik kan delen naar anderen, dat gaat goed.
Als een ander met mij deelt, krijg ik via Google maps "geen resultaten" te zien.

Nu zijn beiden apps de afgelopen week vernieuwd. Heeft iemand hier ook last van? Of een oplossing?
heb ik ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
He mensen,

Hoe hebben jullie je contacten opgeslagen?
ik heb ze in KPN cloud staan. maar online heb ik meer contacten dan dat de app aangeeft :S.

iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Gewoon in gmail? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
heb gmail nooit gebruikt gehad, kom van iphone vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Vandaag overgestapt van S3 naar S4, en ben hem nu weer aan het instellen zoals ik wil. Ik merk wel dat de app killer (de homeknop indrukken en dan de rechterknop aan de onderkant) alle apps die open staat killed, incl de app waar je wellicht op dat moment mee bezig bent.

Bij de S3 (android 4.1.2.) bleef je huidige app juist nog wel draaien. Is dat een instelling die je maken ergens? Ik heb al zitten zoeken maar zie niets.

Of dat iets nieuws van 4.2.2. die alles killed wat op dat moment draait?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkkk1972
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
ProudElm schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:55:
[...]

En, hoe bevalt hij? Ik denk er zelf ook over.
Wat me nog een beetje tegen houdt is hoe irritant is het klepje voor de usb-ingang? Ik heb altijd graag een actieve-houder in de auto (dus opladen) en snel er instoppen is iets wat ik nu gewend ben (DesireHD).
Ik ben er erg blij mee, ( ook een duitse versie trouwens ) het is wel wennen dat hij tegen water kan in deze tijd van watergevechten en opblaasbadjes heb je geen excuus meer door te roepen: "kijk uit voor mijn telefoon!!" :P
Het is inderdaad wel lastig, of wennen om steeds dat usb klepje open en dicht te doen... maar daar is hij blijkbaar gevoelig voor water...

Gisteren aan iemand gedemonstreert dat hij onder water kan door hem onder te dompelen, ik heb hem afgedroogd, maar we zat blijkbaar nog water in de hoofdtelefoonaansluiting, heel de nacht is het scherm aan en uit gegaan omdat hij dacht dat er een koptelefoon werd ingeplugt.... zéér iritant, ik heb hem rond haf 4 maar uitgezet.... vanmorgen was alles weer goed....

Ik vind het trouwens een super goed toestel, mijn vorige was een s2 en ik vind de extra features en de snelheid fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
@Tweaker1986 en Skv
Zojuist google maps updates verwijderd en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Ik heb na de nieuwe update ineens een batterij leegslurper erbij.
Google Services staat bovenaan met 65% batterij. ik heb nu nog 54% over en zit nu dan al wel 14uur zonder lader.

Echter was dit normaal altijd het scherm wat bovenaan stond.
beter gezegd, deze heb ik nooit eerder gezien..

de opgenomen pakketten zijn:
Google play-services
Google-accountbeheerder
Netwerklocatie
Google Services Framework
Google-contacten synchroniseren.

iemand enig idee of ik dit zo kan oplossen zonder hard reset?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
OTA rolt hier ook eindelijk binnen, 373 mb :O fors! Ben benieuwd, zo even installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update zojuist kunnen installeren. Leuk dat de notificatie-balk nu ook transparant is wanneer je je eigen wallpapers gebruikt, alleen zit er nu een soort fade effect overheen. Voorheen gebruikte ik één van de standaard wallpapers, en daar was de status-bar altijd geheel transparant (ook op het lockscreen). Mijn verwachting was dat de update dit ook mogelijk zou maken voor eigen wallpapers. Jammer dat er nu standaard zo'n effect overheen zit, óók bij de standaard achtergronden. Weet iemand of dit nu standaard ingebakken zit, of dat er toch ook gekozen kan worden voor een geheel transparante balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24

The Wizard

Moderator Mobile
furian88 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:43:
Ik heb na de nieuwe update ineens een batterij leegslurper erbij.
Google Services staat bovenaan met 65% batterij. ik heb nu nog 54% over en zit nu dan al wel 14uur zonder lader.

Echter was dit normaal altijd het scherm wat bovenaan stond.
beter gezegd, deze heb ik nooit eerder gezien..

de opgenomen pakketten zijn:
Google play-services
Google-accountbeheerder
Netwerklocatie
Google Services Framework
Google-contacten synchroniseren.

iemand enig idee of ik dit zo kan oplossen zonder hard reset?
Kijk even of je locatieinstellingen wel goed staan. Locatietoegang --> Wifi en mobiele netwerklocatie uitschakelen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Krijgen jullie trouwens ook 'Fout' en dan reobot als je "Clear cache partition" via Recovery aanklikt? Zie op google ook veel mensen die dit hebben, volgens mij wordt cache wel gewoon geleegd maar gaat er daarna iets mis oid. Had ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zag geen foutmelding, maar bij mij ging de telefoon wel herstarten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

rreevvss schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:15:
@Tweaker1986 en Skv
Hoe heb je dat gedaan? Backup terug gezet vanuit titanium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:23:
Ik heb de update zojuist kunnen installeren. Leuk dat de notificatie-balk nu ook transparant is wanneer je je eigen wallpapers gebruikt, alleen zit er nu een soort fade effect overheen. Voorheen gebruikte ik één van de standaard wallpapers, en daar was de status-bar altijd geheel transparant (ook op het lockscreen). Mijn verwachting was dat de update dit ook mogelijk zou maken voor eigen wallpapers. Jammer dat er nu standaard zo'n effect overheen zit, óók bij de standaard achtergronden. Weet iemand of dit nu standaard ingebakken zit, of dat er toch ook gekozen kan worden voor een geheel transparante balk?
Dit heb ik trouwens ook met die standaard paarse animated wallpaper...gekke keuze. Alleen op het lockscreen is het nu dus volledig transparant. Heb jij dat ook met officiele wallpaper?

Edit: heb even getest, wallpaper veranderd: nu heb ik het fade effect op zowel lockscreen als en homescreen haha, zelfs nu ik dezelfde animated wallpaper heb teruggezet.

@Hierboven: Ok, foutmelding gaat ook heel snel en dan gelijk reboot, dus dat is mogelijk wel hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door Tiroz op 27-07-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

rreevvss schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 09:15:
@Tweaker1986 en Skv
Backup terug gezet vanuit titanium. En opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiroz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:20:
[...]

Dit heb ik trouwens ook met die standaard paarse animated wallpaper...gekke keuze. Alleen op het lockscreen is het nu dus volledig transparant. Heb jij dat ook met officiele wallpaper?
Ik heb net even een hele rits wallpapers geprobeerd. Wat ik ook instel (standaard, eigen en aminated), de statusbalk heeft steeds dat fade-effect, ongeacht waar ik me bevind (lockscreen, homescreen en app/widget drawer). Misschien dat dit gedaan is om de icoontjes in de statusbalk beter zichtbaar te houden. Daar is wel iets voor te zeggen, maar ik vind het vreemd dat er geen andere optie lijkt te zijn. Zeker op het lockscreen heb ik het liefst zo min mogelijk poespas. Het scherm kwam daar nu juist zo mooi tot zijn recht doordat er niets afgesneden of bedekt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Eens, ik heb nu dus hetzelfde, zie bijgewerkte reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29
Henkkk1972 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:57:
[...]

Ik ben er erg blij mee, ( ook een duitse versie trouwens ) het is wel wennen dat hij tegen water kan in deze tijd van watergevechten en opblaasbadjes heb je geen excuus meer door te roepen: "kijk uit voor mijn telefoon!!" :P
Het is inderdaad wel lastig, of wennen om steeds dat usb klepje open en dicht te doen... maar daar is hij blijkbaar gevoelig voor water...

Gisteren aan iemand gedemonstreert dat hij onder water kan door hem onder te dompelen, ik heb hem afgedroogd, maar we zat blijkbaar nog water in de hoofdtelefoonaansluiting, heel de nacht is het scherm aan en uit gegaan omdat hij dacht dat er een koptelefoon werd ingeplugt.... zéér iritant, ik heb hem rond haf 4 maar uitgezet.... vanmorgen was alles weer goed....

Ik vind het trouwens een super goed toestel, mijn vorige was een s2 en ik vind de extra features en de snelheid fantastisch!
Ok, hoop dat die snel ergens in de winkel ligt, even mee spelen en voelen. Kan ik gelijk kijken hoe makkelijk/lastig dat klepje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
Skv, ik had 't via de Play Store gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

ik ben nu bezig een OTA update aan het binnen halen van 373.85MB
hij gaf het aan als firmwire update maar nu staat er updatepakket.
ben benieuwd :Y

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Anders lees je even de rest van de topic voordat je post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ceze85 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:43:
Anders lees je even de rest van de topic voordat je post...
Tegen wie heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geckoo uiteraard, aangezien het niet bepaald nieuwswaardig was. Althans, zoiets denk ik :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:09:
[...]
Geckoo uiteraard, aangezien het niet bepaald nieuwswaardig was. Althans, zoiets denk ik :)
Hmm, ik lees in zijn posting niet echt een vraag, maar meer een melding dat hij benieuwd is naar wat de update voor nieuws brengt.
Vandaar mijn reactie op "Ceze85", verder ben ik toch van mening dat quoten een bericht een stuk duidelijker maakt, is de quote erg groot knip er dan iets uit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vandaag eindelijk ota de update kunnen doen.

Merk nog niet veel verschil.

Vd week zal de batterijduur me pas opvallen denk ik

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Waar ik erg over verheugd ben is dat na de update er ook nieuwe foto's van TripAdvisor zijn toegevoegd voor het lockscreen! erg mooi!

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Laatst online: 22-04 23:48
Iemand al de ervaring dat na de update de wifi instellingen, na het uitzetten van wifi, niet meer worden vastgehouden? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nee, geen last van gehad, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
fwawer schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 23:01:
Iemand al de ervaring dat na de update de wifi instellingen, na het uitzetten van wifi, niet meer worden vastgehouden? :-(
Wat bedoel je hier precies mee...?

Qua batterij zie ik wel vooruitgang na de update, waarbij ik wel apps heb gefreezed, maar vannacht in 10 uur van 85/84% naar 77% met wifi en autosync (gmail, facebook, linkedin, beautifull weather 1x p/u) aan. Helemaal niet slecht :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hij zegt vast dat de wifi wachtwoorden niet worden onthouden en/of dat ze niet automatisch verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn S4 heeft dat nu ook een paar keer gehad. Terwijl de wifi instellingen niet zijn veranderd. (niet in de telefoon en ook niet inde router)
Mijn S1 heeft daar nog nooit last van gehad. Maar wanneer mijn broertje langs komt, moet hij ook steevast weer het wachtwoord invoeren bij zijn S2.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Ah ok..geen last van hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwawer
  • Laatst online: 22-04 23:48
[quote]Tiroz schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:22:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee...?

Als ik buiten mijn wifi uitzet en ik naar huis keer de wifi wachtwoorden op mijn telefoon vergeten zijn en ik opnieuw handmatig wachtwoorden moet instellen. Bij de vorige firmware werd dit onthouden en zo hoort het volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Even een klein probleem ik heb in kies op mijn computer nog een Smemo bestand, maar ik krijg dat kies ook niet meer aan de gang. Nu wil ik dat bestandje handmatig in mijn telefoon zetten. Is dit mogelijk en zo ja, in welke map moet ik dit bestand zetten om het weer zichtbaar te laten worden? I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Overduidelijk in de SMemo folder in mijn bestanden > device storage.

[ Voor 35% gewijzigd door Chris Smoove op 28-07-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Laatst online: 15-08-2021
Chris Smoove schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:59:
Overduidelijk in de SMemo folder in mijn bestanden > device storage.
Dank voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 13-09 19:08
Heb net ook de update geinstalleerd, maar nu is dus mijn notificatiebalk doorzichtig eerst was deze gewoon zwart. Weet iemand hoe ik dat weer terug krijg? :)

Ik zie ook net dat er een nieuwe optie is bijgekomen bij het meldingsvenster. Slim pauzeren. (Deze stond eerst bij instellingen)

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/9103/qb2z.png

[ Voor 39% gewijzigd door Droid op 28-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er nu geen optie om de notificatiebalk anders in te stellen. Je zit dus vast aan een transparante balk met dat fade-to-black effect. Ik zou juist graag de volledig transparante balk weer op het lockscreen zien, zoals dat voorheen het geval was met de standaard wallpapers. Het lijkt er echter op dat iedereen nu vast zit aan de semi-transparante balk, volledig zwart of volledig transparant zijn er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 10:51

Satom

Verzamel ervaringen

De balk kun je inderdaad niet zelf instellen, tenzij je via een omweg met root bestanden gaat aanpassen. Tevens heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:59

W84

LOL, lichteffect-vergrendeling werkt weer na de update. 8)7 Verder wel merkbaar iets sneller, maar er zijn wel wat minpuntjes. Ik had zelf geen last van smear/blur whatever in menu's en nu is de achtergrond grijs i.p.v. zwart en is bij mij wat vlekkerig. :+ Verder vind ik die extra optie het meldingsvenster verneuken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren een update gehad naar i9505xxubmga (Belgisch toestel) van 53MB.
Nog iemand?
Zag niet direct veranderingen.
Vond enkel deze topic erover:
http://forum.xda-develope...dd3cf6ec25b965&p=44033993

Lijkt me wel positief :)
Achtergrond in menu's is zwart trouwens hier ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 28-07-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat op deze vraag vast en zeker al eens antwoord gegeven is , maar ik heb geen zin om alle 130 pagina's na te lezen dus ik stel em gewoon nog es. De batterij gaat sinds kort snel(ler) leeg door de 'google services'..staat zelfs nog boven scherm qua verbruik..is het verstandig deze uit te schakelen ( dmv task manager of dergelijke) offf heb ik dan kans dat mijn telefoon weer continu blijft hangen? Hoe kan het dat deze dienst 50 / 60 % van mijn verbruik opslokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:44:
ik weet dat op deze vraag vast en zeker al eens antwoord gegeven is , maar ik heb geen zin om alle 130 pagina's na te lezen dus ik stel em gewoon nog es. De batterij gaat sinds kort snel(ler) leeg door de 'google services'..staat zelfs nog boven scherm qua verbruik..is het verstandig deze uit te schakelen ( dmv task manager of dergelijke) offf heb ik dan kans dat mijn telefoon weer continu blijft hangen? Hoe kan het dat deze dienst 50 / 60 % van mijn verbruik opslokt?
Er bestaat ook een zoekfunctie boven de topic he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Ik vind de emails na de update niet zo prettig meer.
Voorheen werden de emails aangepast aan het scherm.
Nu moet ik naar links en rechts, boven en onder scrollen om de email volledig te kunnen zien.

Heb nog geen setting gezien om dit in te stellen. (letter grootte staat op klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier is er niks veranderd aan de mails.
Je kan ook pinchen om uit te zoomen. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denthis schreef op maandag 29 juli 2013 @ 08:23:
Heb nog geen setting gezien om dit in te stellen. (letter grootte staat op klein)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2013-07-29-09-11-25_leysgs42013-07-29_09-11-37s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
owjee 8) helemaal overheen gelezen. dit was de oplossing.Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Wie de Galaxy S4 koopt, kiest bewust voor al die opties. Dat is prima, want het is een geweldige telefoon, die in de praktijk prima bevalt. Het is in technologisch opzicht bovendien een grote stap voorwaarts ten opzichte van de S III, maar de telefoon heeft veel meer potentie dan Samsung er nu uithaalt en het is te hopen dat de fabrikant snel met goede updates komt voor onder meer de accuduur en een betere werking van de features. De S4 is momenteel een ruwe diamant, die nog veel meer kan schitteren als hij goed geslepen is.
Dit staat in de conclusie van de review van Tweakers. Is er al meer uit gehaald door Samsung volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Batterijtechnisch wel iig..al die functies heb ik gewoon uitstaan, gebruik ze toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:22:
Dit staat in de conclusie van de review van Tweakers. Is er al meer uit gehaald door Samsung volgens jullie?
Nou nee, vond de overstap SGS2-SGS4 zelfs marginaal, qua snelheid, smoothness, etc.

Uiteraard, het is een betere telefoon met een groter en mooier scherm maar een goed getweakte Rom op een SGS2 doet, mijns inziens, bijzonder weinig onder aan de huidige SGS4 Roms/snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:00
Brad Pitt schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:49:
[...]

Nou nee, vond de overstap SGS2-SGS4 zelfs marginaal, qua snelheid, smoothness, etc.

Uiteraard, het is een betere telefoon met een groter en mooier scherm maar een goed getweakte Rom op een SGS2 doet, mijns inziens, bijzonder weinig onder aan de huidige SGS4 Roms/snelheden.
Ik moet zeggen dat ik met de S3 één groot verschil merk en dat is het geheugen. Bij de S3 had ik erg snel dat hij Apps afsloot bij multitasking, zoals de "MP3 speler" App. Bij m'n S4 was ik verbaast hoe lang Apps eigenlijk openstaan, ik kan rustig een App aantal uurtjes op de achtergrond houden.

En het scherm is zeker wel beter, wit ziet er beter uit.

Hoewel de S2 minder RAM gebruikte waardoor jij waarschijnlijk wat minder last van had dan ik met m'n S3.

Maar goed ik was maar €180,- in totaal kwijt om naar een S4 te upgraden, zeker het geld waard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik kon vorige week geen update binnenhalen omdat er iets was met het maximum behaalde downloads, en nu ik het vandaag weer wil proberen geeft hij aan dat ik de meest recente software heb,maar dat is helemaal niet zo want ik heb die update niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Daar had ik ook last van en uiteindelijk de update binnen kunnen halen via KIES. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Toen ik van mijn S2 naar de S4 ging merkte ik wel een verschil in snelheid, maar niet zo dat mijn pet van mn hoofd vloog bij wijze van spreken. Heb mijn S2 nog steeds, en moet zeggen dat ik het verschil in snelheid pas echt merk als ik dat ding nu af en toe gebruik.

Het openen van apps en het switchen gaat een stuk sneller. Dan heb ik het vooral over de lichtere apps zoals twitter. De zware games etc gaan uiteraard veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
W84 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:23:
Daar had ik ook last van en uiteindelijk de update binnen kunnen halen via KIES. :)
Ik kan dat kies niet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dan flash je het toch met Odin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Laatst online: 13-09 19:08
Kom er net achter dat de shuttersound van de camera eindelijk uit kan. Normaal als je je S4 op stil had hoorde je nogsteeds de shuttersound als je een foto maakte, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Heeft er ook iemand delay ivm met de klok op de vergrendelpagina? Als ik de powerknop indruk, refresht die heel vlug de klok (binnen 2 sec). Ik had dit vroeger ook met de S2, maar een update heeft dit dan verholpen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 09:05
Yup, heeft iedere s4 momenteel en wordt ook in diverse reviews aangekaart als een minpuntje.
"Op de Samsung Galaxy S4 lijkt de tijd pas te verspringen op het moment dat het scherm even aan is. Dit wil dus zeggen, je haalt de telefoon uit je zak of tas, zet hem aan en de oude tijd wordt nog weergegeven. Deze springt na ongeveer een seconde pas over naar de actuele tijd, erg vervelend".
Persoonlijk kan me er niet echt aan storen, maar wellicht dat dit in toekomst opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedo1983 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 08:45:
Yup, heeft iedere s4 momenteel en wordt ook in diverse reviews aangekaart als een minpuntje.
"Op de Samsung Galaxy S4 lijkt de tijd pas te verspringen op het moment dat het scherm even aan is. Dit wil dus zeggen, je haalt de telefoon uit je zak of tas, zet hem aan en de oude tijd wordt nog weergegeven. Deze springt na ongeveer een seconde pas over naar de actuele tijd, erg vervelend".
Persoonlijk kan me er niet echt aan storen, maar wellicht dat dit in toekomst opgelost wordt.
Was me ook opgevallen. Niet heel fraai, maar om het nou als minpunt te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

coase schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 07:26:
Heeft er ook iemand delay ivm met de klok op de vergrendelpagina? Als ik de powerknop indruk, refresht die heel vlug de klok (binnen 2 sec). Ik had dit vroeger ook met de S2, maar een update heeft dit dan verholpen.
Iemand een oplossing?
Ja hier ook. Ach het drukt me weer eens op het feit dat ik te vaak op mn telefoon kijk "Wat, ik keek 3 minuten geleden ook al?" O-) :F :D

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
Wel hierdoor ben ik een twintigtal minuutjes te laat gekomen op een meeting :-) (ik had mijn S4 1 dag, dus ik was niet op de hoogte van dit :-) )

Zal wel opgelost worden ooit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coase schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:50:
Wel hierdoor ben ik een twintigtal minuutjes te laat gekomen op een meeting :-) (ik had mijn S4 1 dag, dus ik was niet op de hoogte van dit :-) )
Zal geen belangrijke meeting geweest zijn aangezien je er geen agenda-entry + melding van had gemaakt? ;)
Zal wel opgelost worden ooit ;-)
Heb er sowieso geen last van met Dashclock. Goede tijd staat er meteen (of ik ben gewoon (te) oud/traag) d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 30-07-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik kom er net achter dat ik geen MMS kan binnenhalen. Het downloadbalkje blijft lopen, maar er gebeurt niks. Net ook handmatig de instellingen ingevoerd, maar helaas. Iemand een idee? Provider is Vodafone trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
itsFuzeh schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:33:
Kom er net achter dat de shuttersound van de camera eindelijk uit kan. Normaal als je je S4 op stil had hoorde je nogsteeds de shuttersound als je een foto maakte, nu niet meer.
raar ook hoe dat gaat.

bij de S2 precies hetzelfde eerste allemaal vragen hoe dat geluid uit kan.
Kan niet omdat dat niet zo mogen volgens de EU.
Daarna komt de update en dan kan/mag het ineens wel.

Nu bewandelen ze ditzelfde pad met de S4.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

quote]Cybpraetorian schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:27:
[...]

Ja hier ook. Ach het drukt me weer eens op het feit dat ik te vaak op mn telefoon kijk "Wat, ik keek 3 minuten geleden ook al?" O-) :F :D
[/quote]
Idem, bijzonder irritant.

Zie ook http://forums.androidcent...ock-screen-clock-lag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
Ik heb nu bijna de update binnengehaald via KIES, werkt best fijn moet ik zeggen, snap alle commotie niet, ik heb alleen nog geen lijstje met wat de update allemaal doet, het enige wat hij doet voor zover ik weet is de mogelijkheid om het sluitergeluid uit te zetten als de telefoon op stil staat, kan iemand me een linkje geven met de rest van de veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Tycho500 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:36:
Ik heb nu bijna de update binnengehaald via KIES, werkt best fijn moet ik zeggen, snap alle commotie niet, ik heb alleen nog geen lijstje met wat de update allemaal doet, het enige wat hij doet voor zover ik weet is de mogelijkheid om het sluitergeluid uit te zetten als de telefoon op stil staat, kan iemand me een linkje geven met de rest van de veranderingen?
Even googlen doet wonderen: http://www.samsunggalaxys...s4-uitgrold-in-nederland/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat er staat klopt uiteraard niet allemaal maar je hebt dan inderdaad wel een basis idee wat er anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
Iemand een idee of je bepaalde icoontjes kan verwijderen uit het dropdown menu of dat je icoontjes kan verhuizen van links naar rechts (WiFi, GPS etc)?

Afbeeldingslocatie: http://forum.vodafone.co.uk/t5/image/serverpage/image-id/3807i267C0324F447ED0A/image-size/medium?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:18:
Iemand een idee of je bepaalde icoontjes kan verwijderen uit het dropdown menu of dat je icoontjes kan verhuizen van links naar rechts (WiFi, GPS etc)?
Verplaatsen naar wens kan uiteraard sowieso gewoon met

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/1375258802_picsay-1375258802_wjfsgs42013-07-31_10-20-06s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 09:05
Ja, staat ook pas 10 keer in dit forum:
- Met 2 vingers je notificatiebalk omlaag halen
- potlood aantikken
- icoon lang ingedrukt houden en voila je kunt de volgorde veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
Geweldig! Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
Dankje, ik wou het ook wel googelen maar ik wist niet hoe ik het moest formuleren aangezien ik niet weet wat voor soort update het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Laatst online: 14-09 11:04
Waar de galaxy charging current light eerder nog aangaf 1900, geeft hij nu 1200 aan sinds de update. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacod schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:13:
Waar de galaxy charging current light eerder nog aangaf 1900, geeft hij nu 1200 aan sinds de update. Meer mensen die dit hebben?
Scherm aan is 1200mAh, scherm uit is opladen met 1900mAh, klopt inderdaad. I.v.m. warmteregulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
Aha... ik had echter hiervoor continue 1900! Zag net 1900 ook voorbij flitsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pacod schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:29:
Aha... ik had echter hiervoor continue 1900!
Klopt, is in latere firmwares aangepast. Kan je wel weer terugzetten, maar root nodig, dus offtopic hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik wil geen firmware updaten van me S4, bang voor batterijproblemen waar die nu nog goed loopt. Nu gaat dat firmware gebeuren van software updaten niet weg dat ik software update heb. Duwt Samsung het gewoon door je strot die update? Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Tycho500 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:36:
Hier ook binnen. Het belangrijkste is wmb de shuttersound die nu niet meer klinkt als je phone op stil staat. Was erg vervelend. Wat verder genoemd wordt in de al eerder genoemde link

- Nieuwe camera feature - mij nog niet duidelijk wat dit verder is
- Paarsig effect bij het scrollen is gefixt - nooit eerder opgevallen
- Smart Pause Toggle - gebruik ik toch al niet
- Plaats apps naar SD kaart - fijn
- HDR Video (Nu ook video’s opnemen met HDR) - dat ga ik ns testen
- Half transparante statusbalk - tjonge
- Nieuwe icoontjes voor instellingen
- Leesbaarheid van het scherm verbeterd

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinekenriz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb volgens mij een Vodafone branded toestel, heb helaas nog steeds geen update binnen, meer mensen hier last van? Kan er weinig info over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin03
  • Laatst online: 17-07 23:58
Dit is misschien een heel domme vraag maar ja, je kan het beter toch even vragen:

Is er eigenlijk een verschil tussen de 16 gb versie en de 32 gb versie buiten de opslagcapaciteit? Werkt de 32 gb trager of iets dergelijks dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste update momenteel, tenminste dat zegt mn toestel..
maar ik kan nog geen apps naar de sd sturen.
Ik heb ook de vodafone toestel.
Current firmware version: PDA:ME2 / PHONE:ME2 / CSC:MDC (VDF)

ik baal wel een beetje dat ik de 16gb versie heb nou >.>
en dat er een snellere variant blijkt te zijn, gt-i9500... en dan heb ik de gt-i9505 naja.
Ik had meer research moeten doen dus =/
kevin03 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:43:
Dit is misschien een heel domme vraag maar ja, je kan het beter toch even vragen:

Is er eigenlijk een verschil tussen de 16 gb versie en de 32 gb versie buiten de opslagcapaciteit? Werkt de 32 gb trager of iets dergelijks dat jullie weten?
Kzou als ik jou was bedenken of je de Gt-I9505 haalt of de GI-I9500 (als dat mogelijk is in NL) niet mogelijk lees ik onder me.

Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk interne opslag kiezen. 64gb is max volgens mij.
Op de 16gb variant heb je eigenlijk maar 9gb opslag ruimte voor je apps en muziek, films etc.
Maar qua snelheid van je mobiel is er geen verschil of je de 16/32/64gb haalt. Dit gaat om opslag

Ik ben geen pro android user. mischien weet iemand anders het beter dan mij tho.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 11:58 . Reden: Quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
De GT-i9500 is hier niet te verkrijgen, je doelt denk ik op de snellere GT-i9506 die misschien hier uit komt. De GT-i9500 heeft geen LTE.

Over het geheugen kan ik met je eens zijn, dat 16GB niet veel is. Ik heb echter mijn geheugen nog lang niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

alwaysleft schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:04:
Ik wil geen firmware updaten van me S4, bang voor batterijproblemen waar die nu nog goed loopt. Nu gaat dat firmware gebeuren van software updaten niet weg dat ik software update heb. Duwt Samsung het gewoon door je strot die update? Jammer
Nee, je kan dat gewoon negeren. Als het goed is geeft hij (voor OTA update) wel aan dat er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
Vraag: ik heb nu NiLS op m'n lockscreen staan, werkt echt perfect, vind het er schitterend uitzien. Waar ik echter wel tegenaan loop is dat de widget op het eerste/home(!) lockscreen standaard 'collapsed' is, dus ik moet deze steeds handmatig vergroten... Is hier een work-around/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn s4 geroot.
Mn firmware momenteel is I9505XXUAME2.

Weet iemand of ik door de root mogelijk niet kan updaten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:16:
Ik heb mijn s4 geroot.

Met root kan je inderdaad niet OTA updaten.
Je kan nog wel Kies of Odin gebruiken om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
KIES werkte bij mij ook niet meer na het unrooten. Zelfs niet na het terug flashen van de originele ROM en een complete factory reset. Ik flash mijn ROM's met ODIN.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kendo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:28:
KIES werkte bij mij ook niet meer na het unrooten. Zelfs niet na het terug flashen van de originele ROM en een complete factory reset. Ik flash mijn ROM's met ODIN.
Ik heb mijn s4 met root gewoon met kies kunnen updaten, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
ik krijg de melding dat mijn toestel geen updates ondersteunt via kies. Ook na het opnieuw installeren van KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er redenen waarom ik NIET zou willen upgraden van I9505XXUAME2 ?

Wil er niet later achterkomen dat ik moet downgraden x]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

kendo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:28:
Dit is raar, ik ben zelf met root geupdate :+
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:16:
Ik heb mijn s4 geroot.

Zoals aangegeven kan je rustig updaten (via de officiële weg, KIES, of via Odin). Let wel op dat je je root kwijt bent na updaten! :9
Pagina: 1 ... 33 ... 74 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen

Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's

Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV