Dat betwist ik, ik heb mijn toestel gehaald bij Phonehouse vodafone en niks branded.Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:00:
[...]
Ook de eerste zending is branded.
Een vriend van mij heeft een vofafone toestel en is wel degelijk branded, dus met vodafone meuk.
Mijn toestel komt van Belcompany vandaan (= Vodafone) met Vodafone abonnement. Het toestel is wel branded. Alleen wat vodafone apps erop, verder fysiek aan het toestel niets te ontdekken ook aan de doos niets. (T-mobile S2 van mij had T-mobile op de doos en achterop de cover).pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:08:
[...]
Dat betwist ik, ik heb mijn toestel gehaald bij Phonehouse vodafone en niks branded.
M.a.w. flash er een andere firmware op en je bent van die vodafone meuk af als je er echt wakker van ligt.
Shit dat is balen! Vodafone rotzooi vind ik nog niet zo erg, wel dat ik dan langer op updates moet wachten.WTM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:13:
[...]
Mijn toestel komt van Belcompany vandaan (= Vodafone) met Vodafone abonnement. Het toestel is wel branded. Alleen wat vodafone apps erop, verder fysiek aan het toestel niets te ontdekken ook aan de doos niets. (T-mobile S2 van mij had T-mobile op de doos en achterop de cover).
M.a.w. flash er een andere firmware op en je bent van die vodafone meuk af als je er echt wakker van ligt.
En ik heb ook helemaal geen zin om een nieuwe telefoon te moeten flashen
Elke S4 verdient het om geroot te worden en custom firmware te draaien :-D.The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:17:
[...]
Shit dat is balen! Vodafone rotzooi vind ik nog niet zo erg, wel dat ik dan langer op updates moet wachten.
En ik heb ook helemaal geen zin om een nieuwe telefoon te moeten flashen
Je kunt je toestel 1x flashen met de 'originele' NL rom en vervolgens kun je volgens mij via kies de reguliere firmware binnenhalen.
Verwijderd
Dat mag hoor.pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:08:
[...]
Dat betwist ik, ik heb mijn toestel gehaald bij Phonehouse vodafone en niks branded.
Die van mijn vriend komt van de belcompany, en dat is een vodafone winkel.
Misschien uit een andere winkel zoals jou phonehouse toestel geen branded toestellen.
Dat zou best wel een kunnen, inderdaad van vodafone, maar zoals gezegd als je er geen probleem van maakt gewoon zo laten, of anders even rooten zo gebeurd.Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:28:
[...]
Dat mag hoor.
Die van mijn vriend komt van de belcompany, en dat is een vodafone winkel.
Misschien uit een andere winkel zoals jou phonehouse toestel geen branded toestellen.
Verwijderd
Dat is een hele goeie!, ik merk geen verschil op mijn s4, maar heb het ook geprobeeerd op de s3 en er is zeker veel vershil, geen lag meer:DMr_Q schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:09:
[...]
[EDIT 2]
Nog wat meer gevonden:
YouTube: Galaxy S4 Lag Fix Makes it 10 Times Faster!
De lag die op deze video te zien is, heb ik niet gezien op mijn versie.. Lijkt zich vooral voor te doen op de AT&T-versie en daar is gisteren een update voor uitgekomen om o.a. dit te verhelpen:
http://www.latinospost.co...tware-patch-fixes-lag.htm
Nu op mijn S2 ook ingesteld en veel crispier alles!!!Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:00:
[...]
Dat is een hele goeie!, ik merk geen verschil op mijn s4, maar heb het ook geprobeeerd op de s3 en er is zeker veel vershil, geen lag meer:D
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Als je die animation scales op 0.5 zet heb je zowel de animatie als een sneller aanvoelend toestel
.
Wil jij even vertellen onder welke menu deze optie zit?Nuhvok schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:22:
Als je die animation scales op 0.5 zet heb je zowel de animatie als een sneller aanvoelend toestel.
Pappaleone, dat staat in de youtube-vid waar hierboven naartoe is gelinkt. Kan niet missen
Sorry was even te snel ga even kijkenIJburger schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:32:
Pappaleone, dat staat in de youtube-vid waar hierboven naartoe is gelinkt. Kan niet missen

No problem. Persoonlijk zou ik het doen zoals Nuhvok het suggereert. Heb de video gezien, en het switchen tussen apps zonder animaties zag er zo "emotieloos" uit. Zo kil:P.
Hopelijk komt die AT&T-update ook beschikbaar in een "Nederlandse" vorm. Samsung is best wel snel met updates uitbrengen, moet ik zeggen. Is dat altijd al zo geweest?
Hopelijk komt die AT&T-update ook beschikbaar in een "Nederlandse" vorm. Samsung is best wel snel met updates uitbrengen, moet ik zeggen. Is dat altijd al zo geweest?
Ik ben niet zo bekend met flashen etc. en ben er een beetje huiverig voor. Als het mis gaat is je telefoon verkloot.WTM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:21:
[...]
Elke S4 verdient het om geroot te worden en custom firmware te draaien :-D.
Je kunt je toestel 1x flashen met de 'originele' NL rom en vervolgens kun je volgens mij via kies de reguliere firmware binnenhalen.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan met mijn vorige, die al voorbij de garantie was. Ik had geen keus want de mobiel was onbruikbaar door gebrek aan geheugen dus ik moest anders sowieso een andere telefoon halen.
Maar om dit bij een nieuwe telefoon te doen die gewoon prima functioneert... Alleen omdat een provider de telefoon verkloot,.. Word hoog tijd dat die branding bullshit getopt wordt!
Ik koop een nieuwe telefoon en wil gewoon de laatste standaarsd versie/updates van samsung hebben.
Edit: Hoe kan ik in de winkel checken of ik de originele firmware heb?
[ Voor 3% gewijzigd door The Anarchist op 09-05-2013 20:16 ]
Ben ik totaal niet met je eens, de provider verkloot het toestel namelijk niet, plus je hebt zelf de keus om een toestel met of zonder meuk aan te schaffen, dan betaal je gewoon meer maar met root is dit helemaal niet nodig.The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:42:
[...]
Ik ben niet zo bekend met flashen etc. en ben er een beetje huiverig voor. Als het mis gaat is je telefoon verkloot.
Ik heb het uiteindelijk wel gedaan met mijn vorige, die al voorbij de garantie was. Ik had geen keus want de mobiel was onbruikbaar door gebrek aan geheugen dus ik moest anders sowieso een andere telefoon halen.
Maar om dit bij een nieuwe telefoon te doen die gewoon prima functioneert... Alleen omdat een provider de telefoon verkloot,.. Word hoog tijd dat die branding bullshit getopt wordt!
Ik koop een nieuwe telefoon en wil gewoon de laatste standaarsd versie/updates van samsung hebben.
Tegenwoordig hebben alle hi end toestellen die op de markt gebracht worden wel iets. De concurentie is zo groot, waardoor een toestel wel eens wat te vroeg op de markt gebracht wordt. Degene die nu custom roms maken voor deze toestellen zorgen er uiteindelijk wel voor dat jou toestel een stuk sneller wordt, dan dat je het kocht in de winkel. Hulde voor deze gasten, en voor ons als gebruiker mooi meegenomen.
Rooten stelt niets voor, een ding is belangrijk eerst lezen dan doen. Maar veel mensen doen het ander om.
Dan heb je een probleem. Tutorials zat te vinden op het internet, dus wat WTM schreef Elke S4 verdient het om geroot te worden en custom firmware te draaien) sta ik helemaal achter.
Laat ik het zo zeggen: Door het branden ben je afhankelijk van de goodwill wan de provider dat ze de updates snel verwerken en aan je doorsturen. Dat is juist het probleem wat ik er mee heb.pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:17:
[...]
Ben ik totaal niet met je eens, de provider verkloot het toestel namelijk niet, plus je hebt zelf de keus om een toestel met of zonder meuk aan te schaffen, dan betaal je gewoon meer maar met root is dit helemaal niet nodig.
En dat de telefoon duurder zou moeten zijn is ook onzin. De unbrandes versies die je in combinatie met een abo koopt bij webshops zijn zeker niet altijd duurder dan de branded versies van bv VF, soms zelfs goedkoper.
Tja, dat klopt wel en hier op tweakers is het "root percentage" waarschijnlijk vrij groot, maar als je naar het totaal aantal telefoons kijkt? Wat zou het zijn, misschien 5 %?pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:17:
[...]
Tegenwoordig hebben alle hi end toestellen die op de markt gebracht worden wel iets. De concurentie is zo groot, waardoor een toestel wel eens wat te vroeg op de markt gebracht wordt. Degene die nu custom roms maken voor deze toestellen zorgen er uiteindelijk wel voor dat jou toestel een stuk sneller wordt, dan dat je het kocht in de winkel. Hulde voor deze gasten, en voor ons als gebruiker mooi meegenomen.
Dat maakt toch niets uit of het percentage nu 5% of 50% is.The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:36:
[...]
Laat ik het zo zeggen: Door het branden ben je afhankelijk van de goodwill wan de provider dat ze de updates snel verwerken en aan je doorsturen. Dat is juist het probleem wat ik er mee heb.
En dat de telefoon duurder zou moeten zijn is ook onzin. De unbrandes versies die je in combinatie met een abo koopt bij webshops zijn zeker niet altijd duurder dan de branded versies van bv VF, soms zelfs goedkoper.
[...]
Tja, dat klopt wel en hier op tweakers is het "root percentage" waarschijnlijk vrij groot, maar als je naar het totaal aantal telefoons kijkt? Wat zou het zijn, misschien 5 %?
Het is heel simpel of je root hem en je hebt nergens geen last van.
Of je neemt genoegen met de extra's van vodafone die erop staan.
Dat is nu juist het leuke van dit soort smart phones, je kunt er van alles zelf aan doen en het is relatief simpel.
Ja, ook hier problemen met WiFi. De S4 is kennelijk niet compatibel met D-link routers. Ik heb zelf de dir-855. Die heeft ook hetzelfde probleem. Er is wel een connectie maar dataverkeer ho maar. Je kan het omzeilen door WPA2 AES/TKIP in te stellen. Los van het feit dat deze instelling een lager beveiligingsniveau heeft, zal je ook merken dat je download snelheden van je overige devices aanzienlijk lager worden. Niet ideaal dus.330d schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:26:
Aangezien niemand in mijn topic reageer vraag ik hier om hulp
Wifi onstabiel met D-Link 655 icm 2 x Samsung S4
iemand hier toevallig ook problemen met wifi?
Er is nog een optie (die gebruik ik momenteel). Als je router een guestzone heeft, stel je die in met WPA2 AES/TKIP. Ik weet echter niet of de 655 een guestzone heeft. Daar laat je dan je S4 mee verbinden en de rest laat je lekker bij het oude en heb je geen problemen meer.
[ Voor 0% gewijzigd door Doctor Yes op 09-05-2013 21:10 . Reden: typing mistake ]
Dat maakt wel uit. De meeste mensen willen dat niet, omdat het omslachtig is en dat je de kans hebt dat je je telefoon verkloot.pappaleone schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:56:
[...]
Dat maakt toch niets uit of het percentage nu 5% of 50% is.
Het is heel simpel of je root hem en je hebt nergens geen last van.
Of je neemt genoegen met de extra's van vodafone die erop staan.
Dat is nu juist het leuke van dit soort smart phones, je kunt er van alles zelf aan doen en het is relatief simpel.
Mensen willen gewoon een goed werkende telefoon die ook zo snel mogelijk geupdate wordt om problemen te verhelpen en/of nieuwe functies geven. En aangezien providers alleen snel zijn met prijzen verhogen,...
Bovendien is het vaak niet eens duidelijk of je nou wel of niet een branded versie krijgt. Met andere telefoons werden er bij provider onafhankelijke winkels soms ook branded versies geleverd (naast unbranded versies).
Neem dan het voorbeeld van Belcompany: Zeker niet iedereen weet dat dat gewoon vodafone is en dat je dus grote kans hebt dat die branded is.
Edit: Ik wil er zeker geen extra post meer aan vuil maken: Kan je je echt niet voorstellen dat mensen hier anders over denken en niet willen rooten maar wel gewoon een standaard samsung toestel willen hebben ?????
[ Voor 14% gewijzigd door The Anarchist op 09-05-2013 21:41 ]
Ik zou een nokia 3310 aanschaffen via marktplaats dan kun je gewoon bellen kan niets aan kapot en hoef je maar een keer in de 2 weken op te laden. jongens jonges wat een muggegezift.The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:12:
[...]
Dat maakt wel uit. De meeste mensen willen dat niet, omdat het omslachtig is en dat je de kans hebt dat je je telefoon verkloot.
Mensen willen gewoon een goed werkende telefoon die ook zo snel mogelijk geupdate wordt om problemen te verhelpen en/of nieuwe functies geven. En aangezien providers alleen snel zijn met prijzen verhogen,...
Bovendien is het vaak niet eens duidelijk of je nou wel of niet een branded versie krijgt. Met andere telefoons werden er bij provider onafhankelijke winkels soms ook branded versies geleverd (naast unbranded versies).
Neem dan het voorbeeld van Belcompany: Zeker niet iedereen weet dat dat gewoon vodafone is en dat je dus grote kans hebt dat die branded is.

Ik wil graag dat ik spotify kan bedienen terwijl het vergendelscherm zichtbaar is. Krijg het met geen mogelijkheid meer aan. Iemand die dit weet?
Dat doet ie bij mij standaard? Weet niet eens hoe ik dat uit moet zetten.....julius007 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:42:
Ik wil graag dat ik spotify kan bedienen terwijl het vergendelscherm zichtbaar is. Krijg het met geen mogelijkheid meer aan. Iemand die dit weet?
Bij mij deed hij dat eerder dus wel.mogelijk dat ik dat ergens per ongeluk heb uitgezet? Ook tunein app geeft geen bedieningspaneel
I9505Z500 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:52:
welk type krijg je in nederland? de I9505 of 9500? ik heb dit niet uit de TS kunnen halen
Wat een kul. Het enige wat je doet is de animaties weghalen...Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:00:
[...]
Dat is een hele goeie!, ik merk geen verschil op mijn s4, maar heb het ook geprobeeerd op de s3 en er is zeker veel vershil, geen lag meer:D
Sorry hoor, maar een toestel van 600 euro waarbij je animaties moet weghalen om alles soepel (eig alleen zonder animaties dus) te laten lopen?!
Ik heb nog een goede voor je: GTA IV FPS FIX: Options>Graphics>Shadows>Low.
OMG, opeens loopt het zo soepel!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja maar dit is puur als tussenoplossing tot de update van Samsung komt hoorJeroenneman schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:05:
[...]
Wat een kul. Het enige wat je doet is de animaties weghalen...
Sorry hoor, maar een toestel van 600 euro waarbij je animaties moet weghalen om alles soepel (eig alleen zonder animaties dus) te laten lopen?!
En die komt echt wel.
Ik heb zelf geen last van die lags dus ik heb het niet gedaan.
Verwijderd
Toestel in de KPN winkel had ook enorm veel lag. Maar gelukkig heeft mijn S4 (Versie XXUAMDM) helemaal geen lag.
Zet ze allemaal maar eens op 10x, kun je lachenNuhvok schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:22:
Als je die animation scales op 0.5 zet heb je zowel de animatie als een sneller aanvoelend toestel.
Met alle respect, maar voor unbranden heb je geen root nodig. Het risico is bijzonder klein op falen, zeker bij Samsung die naast de standaard Recovery ook nog download mode kent (Odin).The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:12:
[...]
Dat maakt wel uit. De meeste mensen willen dat niet, omdat het omslachtig is en dat je de kans hebt dat je je telefoon verkloot.
Edit: Ik wil er zeker geen extra post meer aan vuil maken: Kan je je echt niet voorstellen dat mensen hier anders over denken en niet willen rooten maar wel gewoon een standaard samsung toestel willen hebben ?????
Het is simpelweg:
- Kies installeren om te zorgen dat de juiste drivers er op staan.
- Odin tool downloaden
- Juiste firmware downloaden
- Telefoon in Download mode zetten (uit mijn hoofd: telefoon uit, dan knoppen vasthouden; VolDoen + Home + Power
- Kabel erin en flashen maar
De unbranded firmware is vindbaar in het custom rom topic.
Kun jij de output geven van:Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:24:
Toestel in de KPN winkel had ook enorm veel lag. Maar gelukkig heeft mijn S4 (Versie XXUAMDM) helemaal geen lag.
*#1234#*
uiteraard in de telefoon app. Zelf ook overigens ook geen last van lagg, maar is ook niet iets wat bij elke gebruiker opvalt.. niet dat ik daar bij jou aan twijfel, maar toch
Hij heeft de Duitse versie en die hebben al een update gehadMr_Q schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:51:
[...]
Kun jij de output geven van:
*#1234#*
uiteraard in de telefoon app. Zelf ook overigens ook geen last van lagg, maar is ook niet iets wat bij elke gebruiker opvalt.. niet dat ik daar bij jou aan twijfel, maar toch
Leuke 1 april grapOccy74 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:39:
[...]
Zet ze allemaal maar eens op 10x, kun je lachen
Dat zal ook vast wel zo zijn, maar er bestaat wel een (klein) risico. Maar het gaat hier wel om een nieuw toestel van 600+ euro. En als hierom geen garantie verleend wordt ben je flink wat geld kwijt.Mr_Q schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:47:
[...]
Met alle respect, maar voor unbranden heb je geen root nodig. Het risico is bijzonder klein op falen, zeker bij Samsung die naast de standaard Recovery ook nog download mode kent (Odin).
Het is simpelweg:
- Kies installeren om te zorgen dat de juiste drivers er op staan.
- Odin tool downloaden
- Juiste firmware downloaden
- Telefoon in Download mode zetten (uit mijn hoofd: telefoon uit, dan knoppen vasthouden; VolDoen + Home + Power
- Kabel erin en flashen maar
De unbranded firmware is vindbaar in het custom rom topic.
Dat noemt men een work-around... Daarnaast zijn de meeste animaties vooral vertragend, dat is in Windows niet anders... Het is mooi om te zien maar efficiënt is toch andersJeroenneman schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:05:
[...]
Wat een kul. Het enige wat je doet is de animaties weghalen...
Het hoort inderdaad niet nodig te zijn maar kom op, voor de mensen die er echt last van hebben is het toch een kleine moeite, weinig verlies van functionaliteit en maakt het het wachten op een update een stuk dragelijker
Verwijderd
AP: I9505XXUAMDMMr_Q schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:51:
[...]
Kun jij de output geven van:
*#1234#*
CP: I9505XXUAMDM
CSC: I9505OXAAMDM
Dus mensen die niet kunnen wachten op de officiële update raad ik aan om diezelfde update te flashen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 00:15 ]
Risico is er altijd, ook met gewone updates van Samsung.als je geen risico wil lopen moet je hem niet meer updaten.The Anarchist schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:24:
[...]
Dat zal ook vast wel zo zijn, maar er bestaat wel een (klein) risico. Maar het gaat hier wel om een nieuw toestel van 600+ euro. En als hierom geen garantie verleend wordt ben je flink wat geld kwijt.
Verder verlies je hierom geen garantie, maar wat ik je adviseer: ga naar een support center van Samsung en vraag of zij hem willen ombouwen naar unbranded. Van wat ik gelezen heb doen ze hier nooit moeilijk ook over en kost het je niets.
@Mitsjke,
Dank, precies de reden waarom in die info vroeg. Had de update al wel gezien maar wilde eerst met oorspronkelijke versie even weten of alles wel functioneert. Binnenkort even flashen dus! . Verwacht overigens vooral nu in het begin nog veelvuldig updates om de meest voorkomende bugs te pletten..
[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 07:01 ]
Jup is standaard zo.Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 07:18:
Even een geheel andere vraag:
Mijn "mist black" originele NL versie van Samsung bevatten witte spullen, dus lader, kabel en headphones.
Bij iemand van jullie ook het geval? Gekocht bij phoneshop.
Dat vind ik ook nogal lelijk. En de laadkabel is wel erg kort. Heb de kabel van mijn S2 geprobeerd, maar dan laadt het toestel veel langzamer.Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 07:18:
Even een geheel andere vraag:
Mijn "mist black" originele NL versie van Samsung bevatten witte spullen, dus lader, kabel en headphones.
Bij iemand van jullie ook het geval? Gekocht bij phoneshop.
Ben tot nog toe erg tevreden met mijn S4. Alleen de accu-tijd valt flink tegen. Nu lees ik in de Tweakers-review Titanenstrijd dat de S4 op accugebied slechter scoort via Vodafone-netwerk dan via KPN. Zit daar een logica in?
Ik zit zelf op Vodafone en heb ook al een aantal keren gemerkt dat de netwerkverbinding kort wegvalt. Ben wel benieuwd hoe dat zit bij KPN/Hi omdat ik zeer waarschijnlijk binnen enkele maanden ga overstappen.
Ik zit zelf op Vodafone en heb ook al een aantal keren gemerkt dat de netwerkverbinding kort wegvalt. Ben wel benieuwd hoe dat zit bij KPN/Hi omdat ik zeer waarschijnlijk binnen enkele maanden ga overstappen.
Is dat zo? Zwart bestaat namelijk wel van alle producten.
De review op tweakers waarbij de HTC One, Xperia Z en de S4 vergeleken worden, is wel een zwarte lader te zien..
Ik heb zelf KPN, al denk ik zelf niet dat de accutijd veel beïnvloed wordt door het netwerk, hoewel het wel kan natuurlijk, maar meer door de branded software en dus andere firmware die Vodafone mee heeft geleverd.iexip66 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:14:
Ben tot nog toe erg tevreden met mijn S4. Alleen de accu-tijd valt flink tegen. Nu lees ik in de Tweakers-review Titanenstrijd dat de S4 op accugebied slechter scoort via Vodafone-netwerk dan via KPN. Zit daar een logica in?
Wat je kan doen is de volgende twee programma's installeren:
- BetterBatteryStats (gratis op xda, betaald op Play Store
- WakeLock Detector
BBS geeft over het algemeen meer/betere informatie maar WLD maakt het inzichtelijker.
Erg benieuwd wat je daar te zien krijgt.
[ Voor 0% gewijzigd door Mr_Q op 10-05-2013 08:32 . Reden: brandende -> branded ]
Zal ik eens gaan proberen. Voor alle duidelijkheid: ik heb een unbranded toestel.Mr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:19:
[...]
Ik heb zelf KPN, al denk ik zelf niet dat de accutijd veel beïnvloed wordt door het netwerk, hoewel het wel kan natuurlijk, maar meer door de brandende software en dus andere firmware die Vodafone mee heeft geleverd.
Wat je kan doen is de volgende twee programma's installeren:
- BetterBatteryStats (gratis op xda, betaald op Play Store
- WakeLock Detector
BBS geeft over het algemeen meer/betere informatie maar WLD maakt het inzichtelijker.
Erg benieuwd wat je daar te zien krijgt.
Ietwat offtopic:
Die WLD zal ik ook een op mijn oude S2 installeren die ik aan mijn dochter heb gegeven. Ze heeft er allerlei apps op gezet en nu is de batterij dood binnen een uurtje of acht en geeft Instellingen aan dat de telefoon aan één stuk door wakker is en scherm aanstaat terwijl dat laatste niet het geval is. En dat terwijl ik er met de extended batterij een dag of twee mee deed voor ie aan de oplader moest.
[ Voor 23% gewijzigd door iexip66 op 10-05-2013 08:27 ]
zijn er ook mensen met de S View cover?
Ik heb de cover wel maar de phone nog niet :x
Nu zie ik in video reviews dat die niet helemaal sluit en best een stuk open blijft, is dat alleen omdat die ff ingewerkt moet worden of blijft die altijd een stukje open? daar zou ik me toch wel bijzonder aan irriteren
Nu zie ik in video reviews dat die niet helemaal sluit en best een stuk open blijft, is dat alleen omdat die ff ingewerkt moet worden of blijft die altijd een stukje open? daar zou ik me toch wel bijzonder aan irriteren
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ik had hem... maar daar zat al kras op voor gebruik. Vandaag omwisselen en dan kan ik hem echt gaan testen.. zal later aankomende week mijn ervaring delen..Tiduz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:32:
zijn er ook mensen met de S View cover?
Verwijderd
Ik heb de S4 nu 2 dagen. Bevalt zeer goed. Het enige waarmee ik wat problemen heb is de normale tekstinvoer (dus geen swype). De autocorrectie ziet wel het juiste woord maar als je vervolgens een spatie in geeft, krijg je het woord wat je verkeerd hebt getypt! Zie daar nergens een bericht over, ben ik de enige die daar moeite mee heeft?? Iemand een oplossing??
Ik vind het juist een verademing dat de spatie niet direct de aanpassing maakt, werd gek van die aanpassingen die je niet wilt. Als je vervolgens terug leest wat je geschreven hebt en ziet een fout dan klik je op het foute woord en vervolgens klik je op het woord dat hij voorstelt. Wat ik vooral fijn vindt is dat hij voorspellingen maakt wat je wil schrijven.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:03:
Ik heb de S4 nu 2 dagen. Bevalt zeer goed. Het enige waarmee ik wat problemen heb is de normale tekstinvoer (dus geen swype). De autocorrectie ziet wel het juiste woord maar als je vervolgens een spatie in geeft, krijg je het woord wat je verkeerd hebt getypt! Zie daar nergens een bericht over, ben ik de enige die daar moeite mee heeft?? Iemand een oplossing??
Dat moet je activeren. Dit kan als je naar mijn apparaten -> Taal en invoer-> settings knop naast samsung keyboard-> Voorspellende tekst -> Automatische vervanging. Laatste aanvinken en als je nu op spatie drukt plaatst ie blauwe voorspellende tekst.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:03:
Swype is ook maar 76 cent. Investering meer dan waard
Ja klopt maar dat is volgens mij googels spraak herkenning. Volgensmij is dit op elke high end telefoon goedVerwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:57:
bedankt voor de tips :-) gesproken tekst werkt trouwens ook bizar goed!
[ Voor 9% gewijzigd door DeeSung op 10-05-2013 11:08 ]
Had swiftkey op mijn note2 en nu op de S4 werkt super + kleuren van het toetsenbord zijn ook instelbaar.DeeSung schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:51:
Samsung heeft swiftkey technologie gebruikt. Beste keyboard dat ik tot nu toe heb gebruikt.
Trouwens ik heb een klein probleem. Met samsung watch on app moet ik een provider selecteren. Alleen zie ik ziggo er niet tussen staan. Tenminste niet bij mijn postcode. Iemand anders die hem wel kan selecteren?
Probeer postcode zonder lettersDeeSung schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:
Trouwens ik heb een klein probleem. Met samsung watch on app moet ik een provider selecteren. Alleen zie ik ziggo er niet tussen staan. Tenminste niet bij mijn postcode. Iemand anders die hem wel kan selecteren?
heb hetzelfde probleem gehad inderdaad zonder letters, daarna kreeg ik ziggo nog niet te zien.DeeSung schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:19:
Je kunt dan een raport doorsturen heb ik gedaan. Een dag later de app weer opgestart, en ziggo stond erbij.
Beetje raar maar het werkt inmiddeld goed.
Bedankt, ben erg benieuwd want in youtube filmpjes ziet het er wel extreem uit hoever die ''open'' blijft. had verwacht dat die gewoon plat op het scherm lag maar als er zoveel ruimte tussen zit zou ik het amper een case noemenMr_Q schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:35:
[...]
Ik had hem... maar daar zat al kras op voor gebruik. Vandaag omwisselen en dan kan ik hem echt gaan testen.. zal later aankomende week mijn ervaring delen..

Hier een voorbeeldje
[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 10-05-2013 13:07 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Wat ik van Samsung begrepen heb (toen ik ze sprak op een beurs) is dat de band aan de zijkant iets uitrekt als hij langdurig gesloten zit in je broekzak en dan vanzelf op het scherm blijft na een tijdje. Het schijnt dat dit bij de flipcovers voor de S3 en Note 2 niet anders was maar daar heb ik geen ervaring mee... Deze ook niet trouwensTiduz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:25:
[...]
Bedankt, ben erg benieuwd want in youtube filmpjes ziet het er wel extreem uit hoever die ''open'' blijft. had verwacht dat die gewoon plat op het scherm lag maar als er zoveel ruimte tussen zit zou ik het amper een case noemen
ah, dus het is een beetje inwerken, dan is het niet zo'n probleem lijkt meRctworld schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:27:
[...]
Wat ik van Samsung begrepen heb (toen ik ze sprak op een beurs) is dat de band aan de zijkant iets uitrekt als hij langdurig gesloten zit in je broekzak en dan vanzelf op het scherm blijft na een tijdje. Het schijnt dat dit bij de flipcovers voor de S3 en Note 2 niet anders was maar daar heb ik geen ervaring mee... Deze ook niet trouwens
Één ding is wel zeker, het was mooier geweest met iets van een magneetje ofzo zodat hij gelijk na aanschaf al goed zou blijven zittenTiduz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:29:
[...]
ah, dus het is een beetje inwerken, dan is het niet zo'n probleem lijkt meIk leg alleen meestal me telefoon op tafel ipv me zak maar op werkdagen komt dat wel goed
daar ben ik het helemaal mee eens, en volgens mij zit er al een soort magneet in zodat die weet wanneer hij dicht is? dat maakt het nogal bizar.Rctworld schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:29:
[...]
Één ding is wel zeker, het was mooier geweest met iets van een magneetje ofzo zodat hij gelijk na aanschaf al goed zou blijven zitten
Verwijderd
De laadkabel is inderdaad aan de korte kant. Nu maar een verlengkabel aan t stopcontact gehangen, aangezien ik het anders niet eens tot aan m'n bed haal met dat kabeltje.iexip66 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:10:
[...]
Dat vind ik ook nogal lelijk. En de laadkabel is wel erg kort. Heb de kabel van mijn S2 geprobeerd, maar dan laadt het toestel veel langzamer.
Moet je dit toestel (of welk toestel dan ook) wel naast je hoofd hebben willen liggen als je slaapt ? :-D (/denial modus: bij mij ligt hij ook naast m'n bed met een verlengkabel :-P)Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:40:
[...]
De laadkabel is inderdaad aan de korte kant. Nu maar een verlengkabel aan t stopcontact gehangen, aangezien ik het anders niet eens tot aan m'n bed haal met dat kabeltje.
Die van mij staat over het algemeen in vliegtuigmodus 's nachtsWTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:54:
[...]
Moet je dit toestel (of welk toestel dan ook) wel naast je hoofd hebben willen liggen als je slaapt ? :-D (/denial modus: bij mij ligt hij ook naast m'n bed met een verlengkabel :-P)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mijn ervaring met (om on-topic te blijven) de software i.c.m. S View Cover is goed:
- In scherm geeft telefoon algemene informatie (status bar info, tijd, datum, etc)
- Laat je opnemen / ophangen door het schempje hen --> Geeft bij bellen status weer
- Unlocked automatisch telefoon bij openen cover.
De laatste is uit te schakelen (dat je toch nog moet unlocken) via Instellingen - Mijn apparaat - Accessoires - Automatisch ontgrendelen.
Foto's zijn te vinden bij het 'Accessoires'-topic:
http://gathering.tweakers...message/40221543#40221543
@Tiduz, zoals te zien valt hij dus mooi dicht, denk dat de review een 'defecte' hebben ontvangen. Bij mij werkt het perfect en ik zie dus ook geen noodzaak voor een extra magneet.
- In scherm geeft telefoon algemene informatie (status bar info, tijd, datum, etc)
- Laat je opnemen / ophangen door het schempje hen --> Geeft bij bellen status weer
- Unlocked automatisch telefoon bij openen cover.
De laatste is uit te schakelen (dat je toch nog moet unlocken) via Instellingen - Mijn apparaat - Accessoires - Automatisch ontgrendelen.
Foto's zijn te vinden bij het 'Accessoires'-topic:
http://gathering.tweakers...message/40221543#40221543
@Tiduz, zoals te zien valt hij dus mooi dicht, denk dat de review een 'defecte' hebben ontvangen. Bij mij werkt het perfect en ik zie dus ook geen noodzaak voor een extra magneet.
ben nou bezitter van een iphone 5 maar denk er aan om een S4 te kopen. Zit alleen nog te tubben over de kleur ... wit of toch weer zwart pffff
ツ
Verwijderd
Nu net hier in het dorp gaan kijken naar de S4 en de One. De S4 hadden ze in zwart en wit maar vond de witte echt veel en véél mooier. Voornamelijk door de extréém vingerafdruk gevoelige achterkant van de zwarte.struik978 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:27:
Zit alleen nog te tubben over de kleur ... wit of toch weer zwart pffff
Dat is op zich wel waar, maar wit wordt over het algemeen weer echt blijvend vies (geel) na een tijdje...Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Nu net hier in het dorp gaan kijken naar de S4 en de One. De S4 hadden ze in zwart en wit maar vond de witte echt veel en véél mooier. Voornamelijk door de extréém vingerafdruk gevoelige achterkant van de zwarte.
Ik zie de achterkant van mijn telefoon zelden of nooit. Dat bedient namelijk zo moeilijk.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Nu net hier in het dorp gaan kijken naar de S4 en de One. De S4 hadden ze in zwart en wit maar vond de witte echt veel en véél mooier. Voornamelijk door de extréém vingerafdruk gevoelige achterkant van de zwarte.
Verwijderd
Ook aan de voorzijde zit die neppe (op carbonfiber moeten lijkende?) zwarte structuur helaas hèiexip66 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:28:
Ik zie de achterkant van mijn telefoon zelden of nooit. Dat bedient namelijk zo moeilijk.
Gelukkig niet dat zelfde vingerafdruk magneet materiaal maar alsnog goedkoop ogend. Imho, uiteraard.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 17:33 ]
Even snel mij bevindingen, ik kom van SGS2, dus ik heb een generatie overgeslagen. Op zich er was niets aan de hand met SGS2 maar na 2 jaar wil je toch een andere telefoon.
Voor wat ik gebruik is het misschien wat overdreven, ik bel bijna nooit met mijn eigen telefoon, daarvoor heb ik mijn werk telefoon wat ik ook privé mag gebruiken.
Ik gebruik mijn eigen telefoon voor eigen mail, werk mail, sociaal media, whatsapp, tweakers app en misschien een youtube filmpje per dag. Ik lees ongeveer 60 mails waarvan ik 20 terug beantwoord. Ik zie veel mensen problemen hebben met batterij gebruik, ik ben zelf echt tevreden, ik heb vandaag 2 en halve dag gehaald, dit was op SGS2 toch vele malen minder vooral na 2 jaar was het zo een 19 uur per dag.
Ik heb ook geen last van lag enz. Ik ben een blije klant
@iexip66, Ik heb Vodafone en ik denk dat het niet veel uitmaakt met batterij gebruik.
Hier een screenshotje van mijn batterij gebruik en standaard instellingen:

Grootste gebruiker:
Voor wat ik gebruik is het misschien wat overdreven, ik bel bijna nooit met mijn eigen telefoon, daarvoor heb ik mijn werk telefoon wat ik ook privé mag gebruiken.
Ik gebruik mijn eigen telefoon voor eigen mail, werk mail, sociaal media, whatsapp, tweakers app en misschien een youtube filmpje per dag. Ik lees ongeveer 60 mails waarvan ik 20 terug beantwoord. Ik zie veel mensen problemen hebben met batterij gebruik, ik ben zelf echt tevreden, ik heb vandaag 2 en halve dag gehaald, dit was op SGS2 toch vele malen minder vooral na 2 jaar was het zo een 19 uur per dag.
Ik heb ook geen last van lag enz. Ik ben een blije klant
@iexip66, Ik heb Vodafone en ik denk dat het niet veel uitmaakt met batterij gebruik.
Hier een screenshotje van mijn batterij gebruik en standaard instellingen:

Grootste gebruiker:

Ik heb mijn toestel nu 3 dagen, qua accuduur lijkt het erop dat het op mijn S2 lijkt. Met mijn gebruikt kom ik op 10% per uur ong. Maar moet wel zeggen dat ik op de S2 de helderheid op ong 30% heb staan. Nu heb ik op autostand 0.Reptile-X schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:05:
Even snel mij bevindingen, ik kom van SGS2, dus ik heb een generatie overgeslagen. Op zich er was niets aan de hand met SGS2 maar na 2 jaar wil je toch een andere telefoon.
Ik heb ook geen last van lag enz. Ik ben een blije klant![]()
knip
Hebben jullie de accu ook een keer helemaal leeg gemaakt of maakt het niks uit?
Komt door Qualcomm Quick Charge.iexip66 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:10:
[...]
Dat vind ik ook nogal lelijk. En de laadkabel is wel erg kort. Heb de kabel van mijn S2 geprobeerd, maar dan laadt het toestel veel langzamer.
http://nl.hardware.info/n...oor-qualcomm-quick-charge
Interessant om te weten, maar ligt het niet aan de adapter? De adapter vd S2 heeft 0.7A output, die vd S3 heeft 2.0Aabusimbal schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:35:
[...]
Komt door Qualcomm Quick Charge.
http://nl.hardware.info/n...oor-qualcomm-quick-charge
Uit de doos was mijn SGS4 70% geladen, ik heb het niet laten leeg lopen. Ik zet het al op 25% aan de lader, bovenstaand was alleen om te testen. Li-ion batterij hoef je niet laten leeg lopen, sterker nog het kan zelfs fout gaan als het helemaal leeg loopt. Wikipedia: Lithium-ion-accu330d schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:34:
[...]
Hebben jullie de accu ook een keer helemaal leeg gemaakt of maakt het niks uit?
Nog 12 procent over... Maar wilde het toch graag met jullie delen.

En dan heeft de Email applicatie (Exchange) mijn telefoon nog 3 uur en 21 minuten wakker gehouden.

Uiteraard ben ik momenteel aan het onderzoeken wat hier de oorzaak van is, maar jullie kunnen je wel voorstellen dat ik nog veel langer met de telefoon kan doen als dit niet het geval is.
Dus erg tevreden, net als mijn voorganger. Ik moet wel toegeven dat:
- Ik Greenify heb draaien (werkt alleen bij non-system apps)
- Ik veel applicaties heb bevroren (TitaniumBackup)
Als je batterij problemen hebt, raad ik aan om de volgende apps te gebruiken om de oorzaak inzichtelijk te maken:
- BetterBetteryStats (gratis op XDA, betaald op Play Store)
- WakeLock Detector (gratis op Play Store)

En dan heeft de Email applicatie (Exchange) mijn telefoon nog 3 uur en 21 minuten wakker gehouden.

Uiteraard ben ik momenteel aan het onderzoeken wat hier de oorzaak van is, maar jullie kunnen je wel voorstellen dat ik nog veel langer met de telefoon kan doen als dit niet het geval is.
Dus erg tevreden, net als mijn voorganger. Ik moet wel toegeven dat:
- Ik Greenify heb draaien (werkt alleen bij non-system apps)
- Ik veel applicaties heb bevroren (TitaniumBackup)
Als je batterij problemen hebt, raad ik aan om de volgende apps te gebruiken om de oorzaak inzichtelijk te maken:
- BetterBetteryStats (gratis op XDA, betaald op Play Store)
- WakeLock Detector (gratis op Play Store)
Verwijderd
Wat accuverbruik betreft: Het helpt natuurlijk wel als je zoveel mogelijk zwarte achtergrond gebruikt (tenminste, als je dat kunt waarderen), pixels die niet hoeven op te lichten gebruiken nml. 0,0 stroom.
Wat verder opvallend is, is dat de S4 in 'automatische scherm helderheid' 34% hoger piekt (tot 475 cd/m2) qua helderheid dan de handmatig aanpassing. Leuk trucje natuurlijk, maar realiseer je wel dat de veel hogere helderheid in automatische stand, je accu ook veel hoger belast (lees: hoog verbruik). Dat verklaart ook meteen de slechtere prestaties op Tweakers Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z Don't worry Folks, je S4 batterijverbruik zou beter moeten zijn dan de test.
Samsung heeft 'SideSync' geïntroduceerd. Volgens mij de Ideale Integratie tussen je samsung toestel en je PC (windows). In eerste instantie is het enkel bedoeld voor de Ativ-lijn en Samsung laptops.
Maar de ontwikkelaars op XDA hebben de nodige files uit een samsung laptop gesloopt en aangepast om
de software op iedere PC te kunnen draaien. Check How To. In eerste instantie draait het enkel op windows 8, maar als je verder leest kun je zien dat de windows 7 versie ondertussen ook ontwikkeld is.
Verder ben ik zeer beneuwd naar de S4 'ZOOM' die eind deze maand geintroduceerd word (concept). Volgens een Russische site krijgt de S4Zoom een 16 MP camera met 10 X ZOOM (optisch wel te verstaan).
Volgens mij een unicum !
Eind volgende maand introduceert Samsung vervolgens o.a. de S4 Activ (stof- en waterdicht en bestand tegen een stootje). Ook de S4 Activ is onderdeel v.d Galaxy S4-lijn. Blijkbaar wil Samsung voor iedereen, voor elke toepassing een toestel creëren.
Samsung gaat met deze innovaties een niche-markt op. Op zich is dat wel ondernemend (check o.a. Note series). Wat ik mij afvraag is hoeveel van deze concepten mainstream gaan worden. m.a.w. wat gaan we hiervan terugzien op de SGS5/Note 3? Heeft de Note 3/SGS5 een zoomlens ?
Een bedrijf met visie en constante innovatie. The Future is Bright , Folks
Wat verder opvallend is, is dat de S4 in 'automatische scherm helderheid' 34% hoger piekt (tot 475 cd/m2) qua helderheid dan de handmatig aanpassing. Leuk trucje natuurlijk, maar realiseer je wel dat de veel hogere helderheid in automatische stand, je accu ook veel hoger belast (lees: hoog verbruik). Dat verklaart ook meteen de slechtere prestaties op Tweakers Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z Don't worry Folks, je S4 batterijverbruik zou beter moeten zijn dan de test.
Samsung heeft 'SideSync' geïntroduceerd. Volgens mij de Ideale Integratie tussen je samsung toestel en je PC (windows). In eerste instantie is het enkel bedoeld voor de Ativ-lijn en Samsung laptops.
Maar de ontwikkelaars op XDA hebben de nodige files uit een samsung laptop gesloopt en aangepast om
de software op iedere PC te kunnen draaien. Check How To. In eerste instantie draait het enkel op windows 8, maar als je verder leest kun je zien dat de windows 7 versie ondertussen ook ontwikkeld is.
Verder ben ik zeer beneuwd naar de S4 'ZOOM' die eind deze maand geintroduceerd word (concept). Volgens een Russische site krijgt de S4Zoom een 16 MP camera met 10 X ZOOM (optisch wel te verstaan).
Volgens mij een unicum !
Eind volgende maand introduceert Samsung vervolgens o.a. de S4 Activ (stof- en waterdicht en bestand tegen een stootje). Ook de S4 Activ is onderdeel v.d Galaxy S4-lijn. Blijkbaar wil Samsung voor iedereen, voor elke toepassing een toestel creëren.
Samsung gaat met deze innovaties een niche-markt op. Op zich is dat wel ondernemend (check o.a. Note series). Wat ik mij afvraag is hoeveel van deze concepten mainstream gaan worden. m.a.w. wat gaan we hiervan terugzien op de SGS5/Note 3? Heeft de Note 3/SGS5 een zoomlens ?
Een bedrijf met visie en constante innovatie. The Future is Bright , Folks
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 01:52 . Reden: niche-markt ]
Is er iemand hier die een vodafone branded toestel heeft met vodafone simkaart erin ook? :-) (branded herken je aan vodafone apps erop...)
Zo ja? Vertel dan aub welke keuze mogelijkheden je hebt onder instellingen, (tabje verbindingen) -> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus
Dat helpt om de puzzel compleet te maken :-) (zie ook discussie in het roosten en custom rom's topic)
Zo ja? Vertel dan aub welke keuze mogelijkheden je hebt onder instellingen, (tabje verbindingen) -> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus
Dat helpt om de puzzel compleet te maken :-) (zie ook discussie in het roosten en custom rom's topic)
Vandaag in St. Maarten een Galaxy S4 gehaald voor 750 dollar (ongeveer 550 euro).
Het is wel een arabische uitvoering maar het is de 9500 met exynos 5.
Als ik weer in nederland ben ga ik hem toch rooten en zal er een andere rom op komen.
Dacht ff mijn sim kaartje van de S2 in de S4 te stoppen maar kwam er achter dat er een kleinere sim kaart in moet
Tot op heden heb ik nog geen lag kunnen ervaren.
Verder is het nog te vroeg om echt over te kunnen oordelen.
Het is wel een arabische uitvoering maar het is de 9500 met exynos 5.
Als ik weer in nederland ben ga ik hem toch rooten en zal er een andere rom op komen.
Dacht ff mijn sim kaartje van de S2 in de S4 te stoppen maar kwam er achter dat er een kleinere sim kaart in moet

Tot op heden heb ik nog geen lag kunnen ervaren.
Verder is het nog te vroeg om echt over te kunnen oordelen.
Pak een schaar en leef je uit, een simkaart kleiner knippen stelt niet veel voor. Kan bijna niet fout gaan, een andere ROM flashen heeft een groter risicoRealtec schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 03:22:
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
WTM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:14:
Is er iemand hier die een vodafone branded toestel heeft met vodafone simkaart erin ook? :-) (branded herken je aan vodafone apps erop...)

Verwijderd
"(tabje verbindingen) -> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus"330d schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 08:06:
[plaatje]
Nou vooruit dan maarVerwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 08:20:
[...]
"(tabje verbindingen) -> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus"
http://db.tt/SoZThYOf
[ Voor 14% gewijzigd door 330d op 11-05-2013 08:37 ]
Dank, kun je tevens aangeven of je telefoon branded of unbranded is? En hoelang heb je deze sim kaart?
We zijn eigenlijk met name op zoek naar Vodafone klanten maar andere zijn misschien ook wel interessant om te vergelijken..
EDIT
Ik ga er vanuit dat je Vodafone veranderd toestel hebt met Vodafone sim zoals gevraagd, maar misschien is het verstandig om ook te vermelden wat je hebt staan bij:
Telefoon openen en *#1234#* intypen. Met name CSC is interessant. Alvast bedankt voor de moeite.
[ Voor 25% gewijzigd door Mr_Q op 11-05-2013 09:29 ]
Zoals hierboven erom gevraagd heeft betreft het uiteraard om een branded vf toestel. Vf medewerkster zei nog als het goed is niet... vraag me nu eigenlijk ook af of die ook wel simlockvrij is. Simkaart is ook nieuw, de vf apps heb ik gelijk eraf geflikkerdMr_Q schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Dank, kun je tevens aangeven of je telefoon branded of unbranded is? En hoelang heb je deze sim kaart?
We zijn eigenlijk met name op zoek naar Vodafone klanten maar andere zijn misschien ook wel interessant om te vergelijken..
Dank, ligt het dus niet aan nieuwheid van de simkaart, hooguit of LTE activated is maar lijkt me onwaarschijnlijk dat dit op SIM kaart niveau gebeurd.330d schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:27:
[...]
Zoals hierboven erom gevraagd heeft betreft het uiteraard om een branded vf toestel. Vf medewerkster zei nog als het goed is niet... vraag me nu eigenlijk ook af of die ook wel simlockvrij is. Simkaart is ook nieuw, de vf apps heb ik gelijk eraf geflikkerd
Zou je nog even de output kunnen geven van *#1234#* van je telefoon?
Als je wil kun je je toestel unbranded zonder garantie verlies. Zie daarvoor ook het rooten & custom rom topic.
here you are http://db.tt/jG79EHlrMr_Q schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Dank, ligt het dus niet aan nieuwheid van de simkaart, hooguit of LTE activated is maar lijkt me onwaarschijnlijk dat dit op SIM kaart niveau gebeurd.
Zou je nog even de output kunnen geven van *#1234#* van je telefoon?
Als je wil kun je je toestel unbranded zonder garantie verlies. Zie daarvoor ook het rooten & custom rom topic.
ik hou me niet zo bezig met het rooten. Tenzij het de accuduur bijv aanzienlijk verbeterd dan zal ik een poging wagen ja
Wel vreemd dat er geen LTE bij staat... of laat Vodafone dat automatisch verbergen tot het beschikbaar is?
Hoi Mr Q zijn we al iets verder?
Ik heb *#1234#* het volgende
AP: 19505XXUAMDF
CP: 19505XXUAMDF
CSC: 19505PHNAMD8
Dat zou dus het verschil moeten zijn tussen de Vodafone branded en de un branded versie?
Maar weer verder in het root topic.
Ik heb *#1234#* het volgende
AP: 19505XXUAMDF
CP: 19505XXUAMDF
CSC: 19505PHNAMD8
Dat zou dus het verschil moeten zijn tussen de Vodafone branded en de un branded versie?
Maar weer verder in het root topic.
Zie ons verhaal in het root topic, bij de ene telefoon staat het wel de andere weer niet.Rctworld schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:00:
[...]
Wel vreemd dat er geen LTE bij staat... of laat Vodafone dat automatisch verbergen tot het beschikbaar is?
Heb zelf een unbranded versie wel op het netwerk van vodafone, maar geen LTE in mijn menu.

idem hier, doch had ik eerst vodafone branded maar naar unbranded geflashed..... vreemde zaak. Zou het dan toch aan de simkaart kunnen liggen? Of de buurt ? (m.a.w. zijn er LTE masten actief ja/nee in je buurt?)pappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:17:
[...]
Zie ons verhaal in het root topic, bij de ene telefoon staat het wel de andere weer niet.
Heb zelf een unbranded versie wel op het netwerk van vodafone, maar geen LTE in mijn menu.
Ik begin er nu ook mijn bedenkingen bij te krijgen. Heb gisteren zelfs vodafone gebeld DE SMARTFONE CREW. Nou dan weet je het wel, die weten nog minder dan wij. Volgens hun had het niets met de simkaart te maken.Na een beetje denkwerk moet dat ook niet kunnen, een simkaart kan volgens mij geen programma regel in de telefoon toevoegen.WTM schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:30:
[...]
idem hier, doch had ik eerst vodafone branded maar naar unbranded geflashed..... vreemde zaak. Zou het dan toch aan de simkaart kunnen liggen? Of de buurt ? (m.a.w. zijn er LTE masten actief ja/nee in je buurt?)
Verwijderd
Volgens mij gaat dat via de proximi sensor. Zou wel betekenen dat hij constant stroom blijft verbruikenTiduz schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:33:
[...]
daar ben ik het helemaal mee eens, en volgens mij zit er al een soort magneet in zodat die weet wanneer hij dicht is? dat maakt het nogal bizar.
nee, die smartfone crew kennis is niet je van het ;-). Denk dat menig tweaker die kennis al wel bezit.pappaleone schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:53:
[...]
Ik begin er nu ook mijn bedenkingen bij te krijgen. Heb gisteren zelfs vodafone gebeld DE SMARTFONE CREW. Nou dan weet je het wel, die weten nog minder dan wij. Volgens hun had het niets met de simkaart te maken.Na een beetje denkwerk moet dat ook niet kunnen, een simkaart kan volgens mij geen programma regel in de telefoon toevoegen.
Wat denken we hier van: http://www.electronista.c...dying.4g.ready.sim.cards/
Er zijn dus wat fysieke verschillen tussen 4g kaarten en 3g kaarten? Of niet? Ik denk dat KPN al LTE masten in werking heeft dat de simkaarten van KPN 'm wel zien?
Om het nog wat gecompliceerder te maken, ik heb hier een mobile vikings simkaartje (KPN netwerk!) en als ik die in de S4 zet dan krijg ik wel LTE te zien. Ik had 'm op die stand gezet en vervolgens weer m'n vodafone kaartje erin en LTE is weg. Er zijn hier wel 2 KPN masten in de buurt met LTE overigens ook 2 Vodafone masten waar LTE op moet zitten....

[ Voor 23% gewijzigd door WTM op 11-05-2013 12:33 ]
En wij maar denken dat je een gewone simkaart een micro en een nano hebt haha?WTM schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:15:
[...]
nee, die smartfone crew kennis is niet je van het ;-). Denk dat menig tweaker die kennis al wel bezit.
Wat denken we hier van: http://www.electronista.c...dying.4g.ready.sim.cards/
Er zijn dus wat fysieke verschillen tussen 4g kaarten en 3g kaarten?
Laten we verder gaan op het root topic alvorens de waarschuwing.
Verwijderd
beste S4 bezitters.
Ik heb jaren apple phones gehad. Met een kleine tussenperiode van 2 HTC modellen die ik qua kwaliteit echt afgrijselijk vond. Dus maar snel weer terug naar apple, maar android beviel me toch beter dan IOS...
Echter... wij hebben verder alle computers van apple en lees op internet bijzonder slechte verhalen over syncen van de S3 met apple computers.
Mijn vraag dus aan jullie:
zijn er bezitters van de S4 die ook apple computer gebruiken, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen van het syncen van foto's, muziek, contacten etc etc (en dan wil ik niet horen van ja dat kan via Gmail want dat wil ik niet. ik wil via mijn contacten op mijn mac direct kunnen syncen met mijn telefoon)
alvast bedankt voor de info!
Ik heb jaren apple phones gehad. Met een kleine tussenperiode van 2 HTC modellen die ik qua kwaliteit echt afgrijselijk vond. Dus maar snel weer terug naar apple, maar android beviel me toch beter dan IOS...
Echter... wij hebben verder alle computers van apple en lees op internet bijzonder slechte verhalen over syncen van de S3 met apple computers.
Mijn vraag dus aan jullie:
zijn er bezitters van de S4 die ook apple computer gebruiken, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen van het syncen van foto's, muziek, contacten etc etc (en dan wil ik niet horen van ja dat kan via Gmail want dat wil ik niet. ik wil via mijn contacten op mijn mac direct kunnen syncen met mijn telefoon)
alvast bedankt voor de info!
Let op:
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV
Prijzen en levertijden horen in het Samsung Galaxy S4: Levertijden en prijzen
Discussies m.b.t. het rooten en custom rommen horen in het ~~~~~~~[Samsung Galaxy S4] Rooten en Custom ROM's
Accessoires voor de S4 kunnen worden besproken in het Accessoires voor de Samsung Galaxy SIV