Wifi onstabiel met D-Link 655 icm 2 x Samsung S4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb sinds gister 2 nieuwe Galaxy S4 gehaald voor mij en voor mijn vrouw. Thuis viel me direct op dat onze wifi onstabiel is, wel verbinding maar geen internet. Wifi op toestel aan/uit zetten geeft ons even verbinding met internet maar valt na x tijd weer uit. Router resetten heeft geen zin.

Na wat gegoogle kwam ik niet verder dan dat de DLink problemen levert bij teveel connected device (gister waren mijn schoonzusjes er, die hebben resp 2x S2, 1x S3). Het leek erop dat de 'oude' toestellen geen problemen hadden met internet. Op een gegeven moment liet ik de toestellen uitzetten maar het hielp niet. Op de S4's bleven de verbindingen onstabiel.

Het vreemde is als we boven zijn, in de range van de 2e router hebben we geen problemen.

De situatie is als volgt:

Cisco3212 modem ---> 1e DLink 655 --> 2e DLink 655 (bridge mode, DHCP uit)

De wifi is op beide Dlink ingesteld op WPA personal, WPA2 only, mixed N en G, channel width Auto, transmissionrate auto, cipher type AES. Beide DLinks hebben een aparte SSID.

Mijn schoonzusje belde me later dat zij thuis met haar DLink 655 ook connection problemen heeft, die ook in bridgemode staat achter haar KPN Glasvezel modem. En bij mij heb ik juist geen problemen met mijn Dlink in bridgemode.

Wie o wie, wat is er aan de hand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

WTM

Ik heb hier een D-Link 655 staan, echter wel de wifi daarvan disabled. Daarachter heb ik een Apple Airport Extreme in bridge modus. De S4 gaat zo prima via de Wifi van de Airport en de router werkzaamheden neemt de D-Link 655 voor zijn rekening (DHCP).

Heb je al gekeken of er wifi netwerken bijgekomen (buren?) zijn die mogelijk storen?

Je eerste D-Link deelt via dhcp ip adressen uit dus?

Ik zou eens proberen om wifi alleen op n of op g te zetten, niet mixed. Ik had een laptop die moeite had met verbinden in mixed stand terwijl hij alleen op g prima verbind. Als ik het goed herinner kan je ook een 2e wifi netwerk maken, doe dat eens zonder beveiliging. Kun je kijken waar hij van over zijn nek gaat.

/edit:

Ik heb net even voor je getest. Heb wifi aangezet hier op de D-Link 655. In de mixed mode g/n gaat het fout. Als ik het op G alleen zet gaat het goed. Als ik het op N zet gaat het fout. m.a.w. N modus uitzetten gaat je wel wifi geven. Hoop dat de G kanalen niet overbevolkt zijn waar je woont.

[ Voor 18% gewijzigd door WTM op 09-05-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Staat WLAN op het Cisco modem uit? Zo niet, dan stoort die wellicht het signaal van de DLink beneden (aangezien je aangeeft dat de DLink boven wel werkt zonder problemen). Is ook de firmware van de DLink routers up-to-date ?

Hoe heb je DHCP geregeld, laat je dat door de 1e DLink verzorgen of door je Cisco modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[b][message=40218593,noline]Als ik het op G alleen zet gaat het goed.
Ik heb een andere router, maar met dezelfde chipset, en die heb ik ook op "g" moeten zetten omdat sommige apparaten anders niet stabiel werden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Uit persoonlijke ervaring met DLink routers: staat je QOS (traffic shaping) nog aan ? Zo ja, schakel deze dan eens uit, bij mij zorgde die functie er voor dat na verloop van tijd de verbinding gewoon doodviel, behalve wireless ook wired. Bovendien 20MHz bandbreedte voor de wireless instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
WTM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:51:
/edit:

Ik heb net even voor je getest. Heb wifi aangezet hier op de D-Link 655. In de mixed mode g/n gaat het fout. Als ik het op G alleen zet gaat het goed. Als ik het op N zet gaat het fout. m.a.w. N modus uitzetten gaat je wel wifi geven. Hoop dat de G kanalen niet overbevolkt zijn waar je woont.
Ik heb N only geprobeerd, na enkele min. weer geen internet, wifi bleef wel connected. Toen G only ingesteld en hield het idd wat langer vol. Ik ben inmiddels weer boven in de range vd 2e DLink, die overigens ook op G&N mixed staat en nog steeds goed werkt. Moet wel zeggen de beide DLinks andere HW revisie en ook fw hebben.
lazybones schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:19:
Staat WLAN op het Cisco modem uit? Zo niet, dan stoort die wellicht het signaal van de DLink beneden (aangezien je aangeeft dat de DLink boven wel werkt zonder problemen). Is ook de firmware van de DLink routers up-to-date ?

Hoe heb je DHCP geregeld, laat je dat door de 1e DLink verzorgen of door je Cisco modem?
De Cisco is enkel een modem, dus geen wifi/router functie.
lazybones schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:38:
Uit persoonlijke ervaring met DLink routers: staat je QOS (traffic shaping) nog aan ? Zo ja, schakel deze dan eens uit, bij mij zorgde die functie er voor dat na verloop van tijd de verbinding gewoon doodviel, behalve wireless ook wired. Bovendien 20MHz bandbreedte voor de wireless instellen.
QOS staat al uit. 20MHz ga ik later proberen, eerst kijken of de G only goed werkt nu.

Thx iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09
Bekijk eens met inSSIDer hoe veel signalen er beneden in de lucht zijn en of je veel overlap hebt met anderen. Indien nodig probeer eens een rustiger kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
EricJH schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:51:
Bekijk eens met inSSIDer hoe veel signalen er beneden in de lucht zijn en of je veel overlap hebt met anderen. Indien nodig probeer eens een rustiger kanaal.
Maar is toch raar dat de iphone en S2 wel stabiele verbinding beneden kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ik heb je geantwoord in het S4 topic waar je ook een reactie hebt geplaatst. Kon je daar niets mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Doctor Yes schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:15:
Ik heb je geantwoord in het S4 topic waar je ook een reactie hebt geplaatst. Kon je daar niets mee??
Ik zag het net ja thx. Ik heb geprobeerd op TKIP en AES/WPA2 werkt niet. Enkel only G blijft die stabiel.
Boven staat die op WPA2, AES en G&N en nog geen probleem. Echt vaag.
HWrev A en B resp beneden en boven. Denk dat het daaraan ligt.
Guestzone heb ik maar ik ben tevrden met 20Mbit op G mode. Dus laat het nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is heb je het inmiddels wel gelezen, maar ten overvloede alsnog een keertje. :-)

Het S4 Connectiviteit probleem was simpelweg een software issue van je router. Zie hier een linkje naar de download pagina's voor je Dlink router link
Pagina: 1